abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101119661
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Riann

BrandX
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:42:29 #2
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101119696
Kan mijn ticker nog toegevoegd worden in de OP? :)
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_101120068
ah hier zitten mede anti zakjes en pakjes' mensen zie ik *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:15:57 #4
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101120673
MB Thnks voor de tips, ik dacht dat je met low carb ook elke dag wat anders moet eten maar jij had gewoon een vast ontbijt/lunch/tussedoortje? als dat werkt dan zou het me wel kunnen lukken :)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:19:30 #5
262978 Moonwalk
pi_101120789
ik ben ook anti zakjes/pakjes ^O^
Ik ging een keer bij een kennis eten en we besloten dat we samen de boodschappen gingen doen en gezellig koken. In de supermarkt liep ik richting het vlees en verse groente etc en was haar opeens kwijt. Stond ze bij de pakjes en zakjes en vroeg aan mij waar ik nou mee bezig was want we moesten toch eerst het pakje kiezen en dan pas de dingen die erbij horen... ;(
Dat ging mooi niet door dus uiteindelijk heb ik gekookt en stond zij er gezellig naast heheheh
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101121057
Wij deden wel zakjes maar die zijn er nu uit... de enige die er nog in komen zijn de potten met pastasaus (zonder toevoegingen etc) maar das puur vanwege het gemak. De rest is vers.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101121187
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam :(.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_101121305
Je kunt ook zeiken om het zeiken natuurlijk... stel je niet zo aan. Dan stop je toch met afvallen, probleem opgelost!
Ja doei.
pi_101121352
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook zeiken om het zeiken natuurlijk... stel je niet zo aan. Dan stop je toch met afvallen, probleem opgelost!
Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_101121370
lol...tja dat hoort bij afvallen en ik denk dat je het verkeerd bekijkt : *O* de broek die ik 5 weken geleden kocht is te groot *O* klinkt al beter toch ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101121390
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Blijkbaar ben jij rijk genoeg om steeds nieuwe kleren te kopen ofzo? Het is gewoon vrij jammerlijk hoor.
daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre van
pi_101121410
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Muks het volgende:
lol...tja dat hoort bij afvallen en ik denk dat je het verkeerd bekijkt : *O* de broek die ik 5 weken geleden kocht is te groot *O* klinkt al beter toch ?
Ja dat wel :P. Maar zelfs m'n vader z'n broeken (en dat is echt een slankie!) zijn al te groot voor me inmiddels. Ach ja, enige voordeel is dat ik nu weer de stad in kan, want shoppen is wel leuk. Alleen vind ik 't zonde van die broek :P.
pi_101121422
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, ik gebruikte gewoon riemen totdat het echt niet langer kon, haalde ergens een goedkope broek en herhaalde dat :) Je kunt ook overal een immens probleem van maken natuurlijk. Daarbij wéét je dat je kleding te groot gaat worden, dus geld over de balk smijten aan kleding is dan natuurlijk gewoon dom.
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:44:14 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101121630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ja dat wel :P. Maar zelfs m'n vader z'n broeken (en dat is echt een slankie!) zijn al te groot voor me inmiddels. Ach ja, enige voordeel is dat ik nu weer de stad in kan, want shoppen is wel leuk. Alleen vind ik 't zonde van die broek :P.
Misschien in laten nemen bij een naaiatelier?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101121661
'naaiateliers' namen broek toch uit? :')
Ja doei.
pi_101122055
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
En zo is die broek die ik anderhalve maand geleden heb gekocht ook alweer te groot. Zucht, soms word ik wel moe van m'n lichaam :(.
gewoon de zolang je lijnt niet te veel geld uitgeven aan kleding,naar de H&M gaan ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101122106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:19 schreef Moonwalk het volgende:
ik ben ook anti zakjes/pakjes ^O^
Ik ging een keer bij een kennis eten en we besloten dat we samen de boodschappen gingen doen en gezellig koken. In de supermarkt liep ik richting het vlees en verse groente etc en was haar opeens kwijt. Stond ze bij de pakjes en zakjes en vroeg aan mij waar ik nou mee bezig was want we moesten toch eerst het pakje kiezen en dan pas de dingen die erbij horen... ;(
Dat ging mooi niet door dus uiteindelijk heb ik gekookt en stond zij er gezellig naast heheheh
Zoveel mensen die denken dat dat 'echt koken' is want ze maken toch een speciaal iets?
* Isabeau zucht een beetje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101122131
quote:
13s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef Blistering het volgende:
Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomen :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101122145
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:37 schreef Muks het volgende:

daar hebben we de kringloop voor, zo heb ik elke keer nieuwe kleding, rijk ben ik verre van
Wat Muks dus zegt :Y
pi_101122160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog wel broeken van maat 38 t/m 48, dus ik red me wel met afvallen (en aankomen :') )
:D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101122733
Ik alleen nog maat 42 en een verdwaalde 44 die ik gebruik als klusbroek :D Bezit dan ook wel 1 hele langebroek...en das niet handig met dit weer
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:06:45 #22
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_101124329
Ik heb voor januari gewoon een lang weekend Londen geboekt. Dan gaat er eens heftig geshopt worden. Doel is om er dan nog zeker 10 kilo af te hebben. Tot die tijd heb ik mezelf een shopverbod opgelegd. Mocht ik aangenomen worden voor de baan waar ik net op gesolliciteerd heb, dan ga ik eens kijken of ik bij de Primark ofzo low budget kan slagen voor een paar tijdelijke outfits.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_101131914
En nu is het afgelopen!

Afgelopen 8 jaar (sinds start van studententijd) ruim 20 kilo aangekomen. Van 80 naar 100 kilo, waarbij het de laatste 12 maanden tussen de 95 en 100 schommelt.

Nu ben ik er klaar mee (wie niet...) en met het perspectief dat ik in de winter weer heel veel (4 weken ga skiën moeten de kilo's er nu maar eens af. Merk dat mijn knieën het allemaal niet meer zo leuk vinden.

Doel
20 kilo afvallen (1dec2011: 10 kilo eraf, 1apr2012 de rest)

Aanpak
- Geen snoep etc in huis halen
- Geen extreem dieet - proberen tussen 1500 en 1800 kilocalorie per dag te blijven
- Lunch van thuis mee naar kantoor => zelfbescherming tegen alle lekkere dingen in kantine
- Alcohol => Biertje moet kunnen, maar geen 10/15 op een avond
- Bewegen => Probeer 3x per week uur te gaan wandelen, af en toe de fiets te pakken etc. Vanaf half september eventueel sportschool abbonement

Graag al jullie tips!
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:30:45 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101131935
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:20 schreef Muks het volgende:
Ik alleen nog maat 42 en een verdwaalde 44 die ik gebruik als klusbroek :D Bezit dan ook wel 1 hele langebroek...en das niet handig met dit weer
Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101132021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat draag jij dan? *misschien raar, maar ik zie nu zo'n figuur a la de vriendin van m'n moeder voor me, die alleen maar 3/4 broeken draagt, getsie, zo ouwelijk is dat!*

Xx
3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoor :o. Alhoewel 't als man anders is, ik draag enkel jeans :7.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:40 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101133325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:33 schreef Blistering het volgende:

[..]

3/4 broeken is toch niet weinig ofzo? Ik draag broeken soms een paar dagen, dan heb ik aan een paar broeken meer dan genoeg hoor :o. Alhoewel 't als man anders is, ik draag enkel jeans :7.
Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoor ;)

Xx!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101133869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lieve schat, drie-kwart-broeken... veredeld hoog water :p 4 broeken is meer dan genoeg hoor ;)

Xx!
Ik las 3 of 4 broeken, my bad :P. En ja, drie-kwart broeken zijn redelijk oldfashion.
pi_101137175
Gelukkig heb ik een heerlijke spijkerbroek (en nu 3 :D) dus ik red mij wel en idd anders capri broeken, maar daar is het weer nu niet naar of rokjes uiteraard !
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:36:43 #29
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101138877
Ik pas in een spijkerbroek die ik een paar weken terug niet eens dichtkreeg *O*

Heb wel muffintops, maar die zijn wel te verbloemen met mijn werkbloes. Voelt goed.
My hovercraft is full of eel.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:58:25 #30
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101162048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:36 schreef BGTes het volgende:
Ik pas in een spijkerbroek die ik een paar weken terug niet eens dichtkreeg *O*

Heb wel muffintops, maar die zijn wel te verbloemen met mijn werkbloes. Voelt goed.
Ik heb ook zo'n broek, 2 zelfs! Zo'n fijn gevoel hé? Dat je ineens wéét waarom je het doet :Y
Ik heb 1 broek die ik altijd droeg toen ik 16 was, 8 jaar geleden dus. Toen ik top zwaar was kreeg ik die broek niet eens over m'n benen meer heen. Later kon ik 'm op bed dicht krijgen, en nu kan ik 'm staan makkelijk dichtkrijgen. En lelijk dat die broek is _O-

Ik blijf hangen op 116 momenteel. Ook mooi, dat er niks bij komt :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_101162461
Hallo allemaal, I izz back :)

Ik was naar Turkije, en heb daar een kilo achtergelaten! Fijn gevoel is dat, nu weer met frisse moed verder. Ik ben nu 65 dagen op m'n eten aan het letten, en ben 6,5 kilo kwijt. Da's een kilo per 10 dagen, denk ik maar rekenen is nooit m'n sterkste punt geweest.

Het lijkt me fijn om ooit eens niet de dikste rond het zwembad te zijn *O*
De Maat is nu wel erg Vol
pi_101162553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef Rusesabagina het volgende:
En nu is het afgelopen!

Graag al jullie tips!
Ik wens je heel veel succes!!!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:17:26 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101164129
Vriendjelief is helemaal officieel afgestudeerd, dus om dat te vieren heeftie een straciatella-cake gebakken :D

Xx
pi_101166181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Vriendjelief is helemaal officieel afgestudeerd, dus om dat te vieren heeftie een straciatella-cake gebakken :D

Xx
*O*
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:55 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101166807
Njah, ik ben wel blij dattie afgestudeerd is, maar die cake had niet gehoeven :p

Eetlijstjes-tijd btw:

O: 3 boterhammen
T: Een plakje staciatella-cake
L: salade van ijsbergsla, een augurk, wat parmezaanse kaas, meergranencroutons en yoghurtdressing.

Xx!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:01:49 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101167741
Gefeli met vriendje lief Tink! En die cake, ach, hij studeert volgende week en die week daarna niet nog een keer af toch ;)

Mijn lijstje:

O: Boterham met 2 speculaasjes, beker chocomelk light.
T: Flesje water.
L: Boterham met 1/2 plak 30+ kaas, 1 met pindakaas. 2 nectarines, beker melk.
A: Snelle chili con carne van Nigella. Chocoladepotjes.

Broer en schoonzus komen terug van vakantie, die moet ik halen, en die vonden het wel fijn dat ze bij mij konden eten :) Dus klein verassingsdiner :)
pi_101168602
Hey dat recept voor die snelle chili : doe die hier eens plaatsen ?
pi_101168617
Nog een paar weken en dan plaats ik ook lijstjes, maar dan om eerst op te bouwen en later op gewicht te blijven :D
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:34:18 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101168886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:01 schreef Purdey het volgende:
Gefeli met vriendje lief Tink! En die cake, ach, hij studeert volgende week en die week daarna niet nog een keer af toch ;)

Mijn lijstje:

O: Boterham met 2 speculaasjes, beker chocomelk light.
T: Flesje water.
L: Boterham met 1/2 plak 30+ kaas, 1 met pindakaas. 2 nectarines, beker melk.
A: Snelle chili con carne van Nigella. Chocoladepotjes.

Hoop het niet nee, als het goed is, is hij nu echt klaar :) Gaattie ook meer verdienen vanaf deze maand, dus ben benieuwd :)

En speculaas op je brood? Heb je dan iets "bijzonders" of echt gewoon speculaas? Want dan heb ik liever en geroosterde boterham met wat 20+ smeerkaas en dan een speculaasje bij de thee :)

Xx!
pi_101169546
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Nigella's chili is erg lekker :Y (zonder de worst dan dus qua kcal)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:34:20 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101174963
Off topic:

Zat een gewonde baby-duif in de tuin, kon niet meer vliegen :( Hebben hem net naar het vogelasiel gebracht, fingers crossed! Gelukkig zaten de poezen hier binnen...

Vanavond eten we tagliatelle met broccoli en kip :) En de saus komt uit een pakje :@
pi_101186274
Hoest met de duif ?

Nog 6 dagen en dan afbouwen, ben benieuwd welk tempo ik ga aanhouden, dubbel, normaal of versneld, ik mag nl niet onder de 73 komen en zit nu al op 78.3 en ik moet nog beginnen met afbouwen, waarin je meestal nog meer afvalt. Pas met opbouwen ga je stabiel worden na de 6e week....
  donderdag 25 augustus 2011 @ 20:53:06 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101186836
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef Muks het volgende:
Geen probleem Muks, komt het recept:

Snelle chili con carne. Voor 4 personen.

Ingrediënten:
-150 gram chorizo, in blokjes of halve maantjes.
-500 gram gehakt (Ik had half om half, je kunt ook enkel rund, of lam gebruiken)
-1/2 theelepel gemalen komijn
-1/2 theelepel gemalen koriander
-1/2 theelepel kaneel
-3 kardemonpeulen, geplet. (Dit verwerk ik eigenlijk nooit)
-1 pot pastasaus van 500 gram met groenten
-1 blik gemengde, gekruide bonen (Ik gebruik 1 blik bruine bonen, afgespoeld en 1 blikje kidneybonen in chilisaus, niet afgespoeld)
-Scheut chilisaus
-Desgewenst voor wat meer pit 1/4 theelepel chilivlokken

1. Doe de blokjes chorizo in een hete pan, met een dikke bodem en bak ze op matig vuur tot de oranjegekleurde olie eruit loopt.
2. Voeg het gehakt toe en laat dat een minuut of 5 meebakken terwijl je het rult.
3. Voeg de specerijen toe en vervolgens de pastasaus, gekruide bonen en chilisaus. Doe ook de chilivlokken erbij als je die gebruikt. Zonder de vlokken is hij voor kinderen ook prima te eten.
4. Breng het aan de kook en laat het 20 minuten zachtjes pruttelen op een laag vuur.
5. Serveer de chili zo, eventueel met een klodder zure room en wat geraspte kaas en gehakte koriander. Of serveer er rijst bij.
pi_101202236
Ik laat de chorizo er altijd uit, aangezien dat 450 kcal per 100 gram is. Je mist er niets aan.
pi_101202314
Kun je toch ook makkelijk vervangen door salami van kalkoen ? Doe ik tenminste omdat ik chorizo niet te pruimen vind ;) En dr zitten beduidend minder kcal in.
pi_101202339
Ik heb 1x chorizo genomen (de eerste keer) en vond het ten eerste niets toevoegen en ten tweede eh, wat jij zegt, Muks :D Blijkbaar vind ik chorizo ook gewoon echt niet lekker.

Ik laat dat onderdeel er gewoon helemaal uit. Maar goed, ik houd me zelden aan recepten en gebruik ook vaak nog een blikje mais, wat rode wijn etc etc
pi_101202577
die zure room laat ik ook weg, voegt in mijn beleving niets toe, en idd eigen dingen toevoegen. Vaak kan ik je achteraf dan ook niet vertellen wat er nu precies is ingegaan
pi_101204284
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:58 schreef Muks het volgende:
die zure room laat ik ook weg, voegt in mijn beleving niets toe, en idd eigen dingen toevoegen. Vaak kan ik je achteraf dan ook niet vertellen wat er nu precies is ingegaan
Ik gebruik wel eens 0% vet Griekse yoghurt ipv zure room, ook erg lekker :Y
pi_101204600
@Muks en Isa, maar waarom is de chili 'van Nigella' dan zo lekker, als jullie er toch allerlei andere dingen doorgooien? ;)
pi_101211118
Geen idee of ie lekker is maar ik maak mijn chili geheel op eigen wijze :D en daar weet ik echt niet van wat er door zit, mar dit wel ongeveer op de worst na
pi_101215147
Goede vraag LieLie :D

De eerste keer heb ik dat recept dus wel zo gevolgd en dat was lekker, maar ik vond de chorizo bijv niet echt iets toevoegen. Vooral het idee om kant & klare pastasaus te gebruiken bijv. was voor mij nieuw. Dat heb ik er in gehouden incl de komijn, koriander, kaneel en kardemom. Normaal zou ik wel zure room hebben gebruikt, maar aangezien ik wat op mijn lijn let liever niet :7
pi_101218039
Griekse Yoghurt, 0% vet is een goed alternatief begrijp ik via een kookforum
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:35:39 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101246195
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Muks het volgende:
Griekse Yoghurt, 0% vet is een goed alternatief begrijp ik via een kookforum
Heel goed alternatief, en nog veel lekkerder ook!

Anyway, gisteren een dagje amsterdam gedaan. Netjes gegeten, alleen 's avonds bij de pub fish and chips gehad. Kreeg het niet op, maar heb alle salade op en de vis deels laten liggen :) Vriendjelief was erg blij met het extra stuk.

Vanavond wrs quiche, of Durum *homemade*

XX
pi_101247327
Hier vanavond pangafilet en tomaatjes uit de grillpan met broccoli gekookt :9 met zelfgemaakte mosterdsaus : 1eetlepel griekse yoghurt, theelepel mosterd en 1 eetlepel mayo extra light 3% vet.
pi_101280096
Yoe hoe waar zijn jullie...................
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:22:41 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101280395
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Uhmz, wat voor rare zin is dat?

Hier gaan we vandaag naar Boeken rond het Paleis :D Gewapend met 20 euro, met minstens 5 boeken thuis komen :D

Xx
pi_101280510
Ik heb niet zoveel te melden :D
Het is wachten tot ik mijn intake heb, en dan ga ik, net als Muks, cambridgen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 09:39:52 ]
pi_101280843
Rare zin ? Gewoon YoeHoe ... niets vreemds aan toch ?

Hier rommelmarkt doen en dan zie ik verder wel, rustdag kwa bewegen vandaag.

Spannend LL... maar je weet me te vinden !!
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:37:32 #59
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101281270
Yoehoe ik ben er nog!
Weinig nieuws van het dieet front hier. Ik schommel lekker, maar ben ook niet al te serieus en streng momenteel. Vanaf dinsdag weer een nieuwe baan, na 2,5 maand werkloos te zijn geweest. En als je de hele dag thuis zit, snaai je ook sneller. Dus weer lekker in 't gareel :)
pi_101281299
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:37 schreef Purdey het volgende:
Yoehoe ik ben er nog!
Weinig nieuws van het dieet front hier. Ik schommel lekker, maar ben ook niet al te serieus en streng momenteel. Vanaf dinsdag weer een nieuwe baan, na 2,5 maand werkloos te zijn geweest. En als je de hele dag thuis zit, snaai je ook sneller. Dus weer lekker in 't gareel :)
Dat is op zich wel weer een goede stok achter de deur ^O^
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:48:54 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101281451
Vind ik ook :Y
Dan neem je toch brood mee, en een tussendoortje en dan valt er verder niks uit de kast te trekken ;)

Ik mis trouwens Mala nog steeds. Al te lang voor een gewone vakantie. Eens kijken wanneer ze voor het laatste gepost heeft, en of ze daarna nog wel in andere topics actief is geweest.

Edit: Na het topic 'Waar iedereen keuken leest' niet meer actief geweest. Vreemd.
pi_101284401
Misschien toch iets aan de hand ? Wel vreemd idd. Er eens een Pb aan wagen Purdey ?

Succes met je baan , stokken achter deuren zijn altijd fijn en ritme zeker, hoewel ik het thuis vaak ook makkelijk vind gaan nu.
Nog 3 dagen (ma-di-woe) normaal shaken en dan afbouwen ! Rete spannend
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:28:34 #63
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101287358
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:03 schreef Muks het volgende:
Misschien toch iets aan de hand ? Wel vreemd idd. Er eens een Pb aan wagen Purdey ?

Succes met je baan , stokken achter deuren zijn altijd fijn en ritme zeker, hoewel ik het thuis vaak ook makkelijk vind gaan nu.
Nog 3 dagen (ma-di-woe) normaal shaken en dan afbouwen ! Rete spannend
Blijkbaar komt ze niet meer op Fok, en je krijgt geen bericht in je mailbox als je een PB hebt. Misschien was ze klaar met diëten? Maar het geeft gek genoeg een onvredig gevoel, terwijl je elkaar helemaal niet kent. Stiekem ben je best gehecht, of betrokken aan/bij elkaar.

Ik ben erg blij met m'n nieuwe baan. Ik zou eerst bij een soort afhaal winkel gaan werken, waar je nasi, bami, saté, spareribs en broodjes kunt halen. Ik zocht alleen tijdelijk werk aangezien ik in februari 2012 voltijd terug naar school ga. Nu ga ik bij de Plus supermarkt werken. Niet heel eervol, maar het verdient prima voor zo'n soort baantje en buiten dat is het maar voor een maand of 5 á 6. Dan zie ik wel weer verder :)

Kan ik gewoon zelf boterhammen meenemen, en daar met de lunch een belegje uitzoeken. Plakjes kipfilet, of kaas.
pi_101291057
Handig toch ? En flesjes water kun je ok makkelijk drinken daar en kopen mocht je wat vergeten !
Klinkt leuk hoor ! en inderdaad, na die tijd zie je wel weer verder. Wat voor opleiding ga je doen in februari ?

Vreemd is dat he, dat hechten aan anderen zonder dat je ze kent, je vraagt je toch af wat er dan is.
pi_101291215
Is niet zo vreemd dat ze niet meer post, want ze heeft een ban.
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:15:20 #66
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101291573
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:03 schreef Muks het volgende:
Handig toch ? En flesjes water kun je ok makkelijk drinken daar en kopen mocht je wat vergeten !
Klinkt leuk hoor ! en inderdaad, na die tijd zie je wel weer verder. Wat voor opleiding ga je doen in februari ?

Vreemd is dat he, dat hechten aan anderen zonder dat je ze kent, je vraagt je toch af wat er dan is.
Ja, inderdaad! Van de week even in de kantine geweest, en dat ziet er ook heel netjes uit :)
In februari ga ik beginnen met Pedagogisch werk/Maatschappelijke zorg. Het lijkt me enorm intressant om te werken met mensen die sociaal gezien buiten de maatschappij staan. Gedetineerden, tienermoeders, verslaafden.

En Mala blijkt dus een ban te hebben. Weten we dat ook weer ;)
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:24:08 #67
262978 Moonwalk
pi_101299589
Ik wil jullie even nogmaals bedanken voor de schop onder mn kont toen ik laatst zo liep te mokken, dat was normaal een moment waar op ik het zou opgeven om drie maanden later weer een poging te wagen. Ik ben dankzij alle tips weer lekker aan het low carben en nog steeds minstens 5 a 6 keer per week aan het fitnessen *O* Dat omeletje is geniaal ! Verder ga ik mij eens in de 2 weken wegen,volgende week zaterdag weer!

[PAS OP ! LAP TEKST MET GEBLAAT]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ EINDE LAP TEKST ]

zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !
pi_101300556
Vet bannen uit je menu is geen goed plan, zo MOET ik boter op brood (t wordt een 25% vet roomboter) en moet ik minimaal een eetlepel gebruiken bij de bereiding van mijn maaltijd.

Verder weet ik niets van low-carb eten, sorry
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:35:12 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101302971
Ik heb ook geen verstand van low-carb...

Hier een beetje een rare dag met broodjes als ontbijt, verjaardagslunch met een vriendinnetje *zij was jarig, geen felicitaties enzo* en net Yakitori :)

Ben officieel nu BSc :D Is met veel minder stress m'n nieuwe collegejaar in morgen!

XX
pi_101306311
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:50 schreef Muks het volgende:
Vet bannen uit je menu is geen goed plan, zo MOET ik boter op brood (t wordt een 25% vet roomboter) en moet ik minimaal een eetlepel gebruiken bij de bereiding van mijn maaltijd.

Verder weet ik niets van low-carb eten, sorry
Nou dit, zeker als je low-carb doet zul je toch ergens je caloriëen uit moeten halen, en je voedingsstoffen. Als je dan én minder groente gaat eten én minder vet, wat blijft er dan over? Rauw vlees en gekookte eieren?

Moonwalk, heb je dit zelf bedacht, of doe je dit onder begeleiding of in overleg met een diëtiste o.i.d.?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 21:25:18 ]
pi_101321612
Goedemorgen !! Heb mij inmiddels ook gemeld in het zustertopic Slank, BMI van 27.1 dus moet kunnen vond ik en ja hoor geen probleem, ben hartelijk verwelkomt, maar ik blijf hier ook hoor ;)
Na vandaag nog 2 dagen en dan echt afbouwen. Er was weer een onsje minder vandaag dus het gaat nu gestaag door. 8 ons tot nu toe deze week, dus ik ben meer dan tevreden.
Nu halve reep, dan met kind naar de ortho en om 10.00 voor het eerst fitness, ik ga puur voor de beweging en niet om spieren te kweken, t enige waar ik aan ga werken zijn mijn buikspieren :+
Andere spieren heb ik zat en ik wil er niet meer. Strakker komt vanzelf als ik blijf bewegen en zoveel strakker hoef t ook niet van mij. Ben tevreden. Das ook wel wennen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:52:17 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101321687
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:41 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !! Heb mij inmiddels ook gemeld in het zustertopic Slank, BMI van 27.1 dus moet kunnen vond ik en ja hoor geen probleem, ben hartelijk verwelkomt, maar ik blijf hier ook hoor ;)
Na vandaag nog 2 dagen en dan echt afbouwen. Er was weer een onsje minder vandaag dus het gaat nu gestaag door. 8 ons tot nu toe deze week, dus ik ben meer dan tevreden.
Nu halve reep, dan met kind naar de ortho en om 10.00 voor het eerst fitness, ik ga puur voor de beweging en niet om spieren te kweken, t enige waar ik aan ga werken zijn mijn buikspieren :+
Andere spieren heb ik zat en ik wil er niet meer. Strakker komt vanzelf als ik blijf bewegen en zoveel strakker hoef t ook niet van mij. Ben tevreden. Das ook wel wennen.
Goeiemorgen! Tof dat je ook hier blijft :) je bent te veel inspiratie om je helemaal te zien verdwijnen O-)

Hier een vroege dag, vriendjelief heeft eerste werkdag op nieuwe baan, dus vroeg opgestaan om hem uit te zwaaien. Zometeen een ontbijtje maken, voor 8 uur krijg ik er echt niks in.

Strakjes het eerste college van het nieuwe jaar, ben benieuwd! Morgenavond weer paardrijden en deze week ook nog een keer zwemmen. Al een paar dagen niet gewogen, zal zo eens kijken wat de weegschaal zegt :)

Fijne dag allemaal *O* ook al is de vakantie voorbij -O-
pi_101322917
Hihi die muks heeft zich gemeld in het slank topic _O_ Supertof!! En ook erg fijn dat je hier blijft

Dit is mijn pre-dieet week :') om het zo maar te noemen. granen e.d. moet ik gaan minderen
Ik moet mezelf eens gaan aanwennen dat ik echt 2 liter water moet gaan drinken per dag
Ik ben en blijf geen fan van water, dus welllicht zal er mee thee in gaan dan water...
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:02:52 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101324496
De weegschaal vindt dat ik inclusief ondergoed, een shirtje, ontbijt en een liter water die nog in m'n haar zit (dikke bos krullen, duurt uren voor het droog is) nog steeds onder de 100 kilo zit :) Het blijf de goede kant op gaan.

Voor vandaag:

O: Yoghurt (gewone, geen Vanille, die was op) met choco-cruesli.
T: Twee breadsticks.
L: Geen idee, op de uni in ieder geval, wellicht een kleine salade.
T: Pakje Continu-koekjes 'Vitaminen en Mineralen'.
D: Vriendjelief wilt graag Zweedse balletjes met aardappelpuree en iets van groente.
T: Niks, ga bijles geven!

Xx
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2011 @ 11:31:13 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101325115
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Muks het volgende:
Op Preuvenemint :o :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101325822
Ik ben weer terug op mijn gewicht in de ticker *O*
Die had ik sinds juli niet meer geupdated omdat ik een beetje van de wagen af was gevallen. Als ik het druk heb dan ga ik echt raar eten! Ik ontbijt niet meer, lunch nog maar weinig en avondeten bestaat uit snelle happen.
Ik eet nu weer heel regelmatig. Ik volg het Sonja Bakker Zomerslankboek. Dat is veel minder streng dan haar eerste boek en ik heb het een beetje aangepast door niet de light-produkten te eten die zij voorstelt maar de 'gewone' varianten (gewone jam, volvette kaas, gewone pindakaas) en dan kom ik gemiddeld op zo'n 1400 kcal per dag. Dat gaat heel goed en ik val gemiddeld een kilo per week af.
Verder:
Dat doe je goed, Muks!
Succes voor degenen die gaan Cambridgen!
pi_101326077
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:24 schreef Moonwalk het volgende:
Ik wil jullie even nogmaals bedanken voor de schop onder mn kont toen ik laatst zo liep te mokken, dat was normaal een moment waar op ik het zou opgeven om drie maanden later weer een poging te wagen. Ik ben dankzij alle tips weer lekker aan het low carben en nog steeds minstens 5 a 6 keer per week aan het fitnessen *O* Dat omeletje is geniaal ! Verder ga ik mij eens in de 2 weken wegen,volgende week zaterdag weer!

[PAS OP ! LAP TEKST MET GEBLAAT]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ EINDE LAP TEKST ]

zo, nu ga ik ff terug lezen, fijne avond allemaal !
Sorry, maar ik geloof niet dat je de definitie van low-carb begrepen hebt. Op deze manier val je binnen 2 weken om.
De bedoeling is dat je zo min mogelijk koolhydraten binnen krijgt, maar wel eiwit vetten en vitamines en een gewoon aantal calorieeen. Bijvoorbeeld het southbeach dieet gaat uit van de eerste 2 weken 20 koolhydraten per dag. dat is weinig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je geen honger hebt, dat ving ik op door bijvoorbeeld een eitje extra te eten of een salade met kipfilet, een tomaatje in de oven met feta of zemelenpannekoekjes te bakken. Je moet niet ook nog eens op maar 1000calorieeen per dag gaan zitten.
Een packje crackers is bijvoorbeeld 70 koolhydraten, en een sinaasappel 20. Dan zit je al ruim over je koolhydraten heen. Het is een beetje kiezen voor het een of het ander. caloriearm, of koolhydraatarm.
Wat ik overigens hier lees doet het Cambridgedieet zowel het een als het ander, maar daar begeleiden ze je zorgvuldig.
Je bent nu bezig met een crashdieet en dat ga je met je hoeveelheid sport niet lang volhouden vrees ik
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:53:29 #78
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101332995
Nou, mijn broek zakt van mijn kont. Hoe kan dit? Ik heb niet eens mijn best gedaan om af te vallen!
pi_101336466
Wees blij BGTes *O*

Seashusi, inderdaad de begeleiding is belangrijk, en ik heb dus niet alleen de consulente maar ook dietiste en psychologe. Ideaal voor mij !

Ik eet nu per dag danwel 500 kcal, maar wel zowel koolhydraten, eiwtten en vetten ! Heel belangrijk en een groot verschil tov bijv eiwitdieeten. En dr zijn verschillende varianten van : ik doe de 500, maar er is er ook een van 800 kcal per dag, een van 1000-1200 waarbij je 'savonds wel eet en ook fruit en yoghurt overdag.

Even voor de grap de percentages :

eiwit 33.21%
koolhydraten 46.18%
vetten 20.61%

Dit is vandaag, dan heb ik 483 kca gegeten (1x soep,1x reep chocolade, 1x shake vanille) en dus ok alle vitamines en mineralen, hoewel ik wel extra multivitamines neem sinds 2 weken op advies van de consulent om de overgang zo klein mogelijk te maken.

[ Bericht 31% gewijzigd door Muks op 29-08-2011 17:45:12 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:30:40 #80
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101341206
Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met een geprakte banaan, beker melk.
T: Fles water
L: 1x boterham met pindakaas, 1x met een 1/2 plak 30+ kaas, flesje water.
T: 1 Bueno reepje, 5 blokjes nougat, een kaki.
D: Bloemkool met wat geraspte kaas, aardappels, maïs en maïsburgertjes.

Morgen een beter lijstje, want 1e werkdag. Heb 3 droge boterhammen bij me, en het plan is om een pakje vers gesneden kipfilet te kopen, en een pakje optimel :)

Muks, jij doet dus Cambridge, vergelijkbaar met bijvoorbeeld modifast of herbalife toch? Ik heb bij aanvang van m'n dieet reepjes en drankjes van WeightCare gegeten/gedronken. Maar ik zat er gewoon niet vol van waardoor ik er vaak nog dingen bij ging eten en de WeightCare spullen meer een calorierijk bijgerecht werden. Heb jij daar geen last van?
pi_101345838
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:30 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met een geprakte banaan, beker melk.
T: Fles water
L: 1x boterham met pindakaas, 1x met een 1/2 plak 30+ kaas, flesje water.
T: 1 Bueno reepje, 5 blokjes nougat, een kaki.
D: Bloemkool met wat geraspte kaas, aardappels, maïs en maïsburgertjes.

Morgen een beter lijstje, want 1e werkdag. Heb 3 droge boterhammen bij me, en het plan is om een pakje vers gesneden kipfilet te kopen, en een pakje optimel :)

Muks, jij doet dus Cambridge, vergelijkbaar met bijvoorbeeld modifast of herbalife toch? Ik heb bij aanvang van m'n dieet reepjes en drankjes van WeightCare gegeten/gedronken. Maar ik zat er gewoon niet vol van waardoor ik er vaak nog dingen bij ging eten en de WeightCare spullen meer een calorierijk bijgerecht werden. Heb jij daar geen last van?
nee, omdat je in milde ketose komt, heb je geen trek, Ik zit boordevol van de shakes (of pudding) de repen eet ik zelfs in 2-keer omdat ik 1x niet trek, en een bak soep van 350 ml is voor mij ok meer dan zat, plus de 3 liter water, flink wat bakken thee en nee, ik zit echt vol !

Dit at ik bijv in mijn eetweekend afgelopen zaterdag : 125 gr kipfilet, 200 gr broccoli en 100 gr tomaten en dan plof ik echt uit elkaar en moet ik echt nog een 3e product eten, dat lukt lang niet altijd, ik ga mij nl niet meer overeten, dus vol=vol
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2011 @ 22:37:26 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101352289
Zo... Een nieuw schooljaar (voor dochterlief) een frisse start :) ik ben met de nieuwere Evy begonnen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:16:50 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101361003
99,4! :D

Ik hou ervan die ticker aan te passen :)

Xx
pi_101361037
*G* tink !!!!! *G* onder de 100 ! Wat een heerlijk gevoel he die 2 cijfers ! Op naar de 94,9 !

Sjeen succes met nieuwe Evy !
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:30:04 #85
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101361147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:16 schreef Tink89 het volgende:
99,4! :D

Ik hou ervan die ticker aan te passen :)

Xx
Goed bezig! *O*
pi_101361163
Even niet opgelet en ik zit opeens onder mijn mijlpaal!!!!!!!!!!!! *O* -8!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:53:25 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101361425
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:30 schreef NBT het volgende:

[..]

Goed bezig! *O*
*O* *O* *O*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:13:36 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101362821
Gaat goed hier!

Ik heb een geweldig truc om minder te eten :') Heb last van aften na tandartsbezoek vorige week... de zin in eten vergaat je vanzelf.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:20:37 #89
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101362968
Zo, weer een appeltje achter mijn kiezen :P
pi_101363005
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:20 schreef NBT het volgende:
Zo, weer een appeltje achter mijn kiezen :P
Gaat het goed?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:43:11 #91
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101363446
Wat een positieve (dus eigenlijk negatieve.. getit? getit?) resultaten hier :D

Of blijven de mensen die vast zitten nu weg? ;(
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:46:09 #92
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101364930
heb de ticker ook weer naar beneden aangepast :D -8 nu
nog 2 te gaan en ik zit op de -10!! nu maar eens hard doorzetten!

ik was wat sip de laatste twee dagen want ik was twee kilo aangekomen..maar toen bedacht ik jullie chinees en soepjes verhaal en t blijkt nu dus idd vocht geweest te zijn van de chinees en de soep uit blik :P
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:38 #93
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101364987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:46 schreef RandomMoron het volgende:
heb de ticker ook weer naar beneden aangepast :D -8 nu
nog 2 te gaan en ik zit op de -10!! nu maar eens hard doorzetten!

ik was wat sip de laatste twee dagen want ik was twee kilo aangekomen..maar toen bedacht ik jullie chinees en soepjes verhaal en t blijkt nu dus idd vocht geweest te zijn van de chinees en de soep uit blik :P
Echt apart, als ik chinees heb gegeten ben ik de volgende dag 2 kilo zwaarder. Maar het voelt extra goed als ik die dan weer kwijt ben :P
En gaat goed! Super :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:55:04 #94
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101365139
ja! ik vind het ook raar, maar ja..veel zout enzo wil ook wel helpen.

Ik las het verhaal laatst van een anorexia patient die een potje zout leegat voor haar weegmoment met de weegjuf opdat ze zwaarder woog dan dat ze daadwerkelijk was.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:06:09 #95
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101365414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef RandomMoron het volgende:
ja! ik vind het ook raar, maar ja..veel zout enzo wil ook wel helpen.

Ik las het verhaal laatst van een anorexia patient die een potje zout leegat voor haar weegmoment met de weegjuf opdat ze zwaarder woog dan dat ze daadwerkelijk was.
Maar dan zou ze toch alleen het gewicht van het zout aan moeten komen? Ik dacht dat het op een iets langere termijn werkte dan dat..
pi_101365458
Door het zout (en andere smaakversterkers zoals glutamaat) in Chinees eten en soep uit blik (en over het algemeen eten uit pakjes en zakjes) houd je vocht langer vast. Het zout maakt niets uit, wat je op de weegschaal ziet is het vocht. Dat dus weer verdwijnt naarmate dat zout en de andere zooi uit je lichaam verdwijnt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 12:07:57 ]
pi_101365564
Gaat goed hier las ik net, (heb eens teruggebladerd) en Tink onder de 100, gefeliciteerd wat een mijlpaal!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101366596
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:37 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Een nieuw schooljaar (voor dochterlief) een frisse start :) ik ben met de nieuwere Evy begonnen.
Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:43 schreef BGTes het volgende:
Wat een positieve (dus eigenlijk negatieve.. getit? getit?) resultaten hier :D

Of blijven de mensen die vast zitten nu weg? ;(
Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doen 8-) Jojoclub zou een betere naam zijn.
pi_101366678
je ziet idd in de jaren wel geregeld dezelfde mensen hier weer langskomen maar volgens mij zijn er toch echt wel mensen die blijvend afgevallen zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101366762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:49 schreef DarkElf het volgende:
je ziet idd in de jaren wel geregeld dezelfde mensen hier weer langskomen maar volgens mij zijn er toch echt wel mensen die blijvend afgevallen zijn?
Ja, na een gastric bypass of maagbandje :Y Ik heb hier mensen meer dan 30 kg zien afvallen (vaak op crashdieten) die allemaal gewoon weer terug bij af zijn.

Maar het past wel bij de statistieken over afvallen: het merendeel is binnen korte tijd weer terug op het oude gewicht. Niet dat dat heel erg is, want recent onderzoek liet ook zien dat mensen die jojo'den gezonder af waren dan mensen die continue obees waren.
pi_101366766
Yeah al die resultaten zijn echt top !
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:55:19 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101366859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?
jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie :+
quote:
[..]

Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doen 8-) Jojoclub zou een betere naam zijn.
Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt ben :) Maar ook ik jojo, dus ik ben er maar weer :')
pi_101366944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:

yup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie :+

Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt ben :) Maar ook ik jojo, dus ik ben er maar weer :')
Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leuk *O*

Je weet ook net als ik dat als je bent afgevallen dat het een gevecht met jezelf en je gewicht blijft. Te veel mensen denken 'zo, dat heb ik mooi gedaan en kan ik nu weer op andere dingen in het leven richten'. Dat werkt niet. Je moet altijd bezig blijven met je eten en beweging. En daar zit de valkuil. Je moet definitief anders gaan leven; al die oude gewoontes die er flink ingesleten zijn moeten natuurlijk niet terug komen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:25:18 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101367778
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leuk *O*

Je weet ook net als ik dat als je bent afgevallen dat het een gevecht met jezelf en je gewicht blijft. Te veel mensen denken 'zo, dat heb ik mooi gedaan en kan ik nu weer op andere dingen in het leven richten'. Dat werkt niet. Je moet altijd bezig blijven met je eten en beweging. En daar zit de valkuil. Je moet definitief anders gaan leven; al die oude gewoontes die er flink ingesleten zijn moeten natuurlijk niet terug komen.
Klopt... en bij mij zijn er een paar goede gewoontes ingesleten gelukkig, maar het blijft lastig om het sporten erin te houden en de alcohol grotendeels eruit.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:29:21 #105
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101367924
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo :)
pi_101367941
De enige mensen die ik ken die op gewicht zijn gebleven zonder operatie zijn die mensen die van gezond leven en sporten een lifestyle gemaakt hebben. Niet de crashers 'hehe, en nu ben ik klaar' mensen.
pi_101367979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo :)
Niemand wil/verwacht weer aan te zullen komen als ze bezig zijn. Dat is nooit de planning, maar bij 9 van de 10 helaas wel realiteit.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:33:23 #108
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101368044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maanden ;) Ik ben in 2005-2006 27 kilo afgevallen, dat heb ik ongeveer een jaar kunnen vasthouden. Tussen 2007 en nu zijn er weer 12 bijgekomen... Mijn Dat-Nooit-Meer drempel is 90 kilo, dus vandaar dat ik er weer ben :')
pi_101368120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:33 schreef Sjeen het volgende:

ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maanden ;) Ik ben in 2005-2006 27 kilo afgevallen, dat heb ik ongeveer een jaar kunnen vasthouden. Tussen 2007 en nu zijn er weer 12 bijgekomen... Mijn Dat-Nooit-Meer drempel is 90 kilo, dus vandaar dat ik er weer ben :')
:Y ik was 34 kg afgevallen en inmiddels was daar ook weer behoorlijk wat van terug. Niet alles gelukkig 8-) Toen ik op mijn lichtst was dacht ik ook: nou, dit is mooi! Dit ga ik zo houden *O* En toen raakte ik geblesseerd, stopte met hardlopen, werd daar erg kribbig van en steeds op mijn eten letten had ik ook geen zin in en ik was nog steeds 30 kg kwijt! 25... toch nog 20 afgevallen *) 15.... eh... :@
pi_101368154
Afvallen is overigens erg simpel vergeleken met op gewicht blijven. Vind ik (en de wetenschap kijkend naar resultaten) dan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:38:20 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101368202
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is overigens erg simpel vergeleken met op gewicht blijven. Vind ik (en de wetenschap kijkend naar resultaten) dan.
helemaal mee eens...
pi_101368300
Helleuh :W Ik meld me hier ook maar weer eens na een flink aantal weken afwezig te zijn geweest. Beetje een k*ttijd achter de rug, maar ik ga me er weer aan wagen. Morgen eens wegen hoe groot de schade is van de afgelopen weken :X (Ik wil het eigenlijk niet weten.. :') ). M'n eigen schuld dat er weer kilo's aanzitten overigens, maar het kon me even niets schelen.
pi_101368496
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
Helleuh :W Ik meld me hier ook maar weer eens na een flink aantal weken afwezig te zijn geweest. Beetje een k*ttijd achter de rug, maar ik ga me er weer aan wagen. Morgen eens wegen hoe groot de schade is van de afgelopen weken :X (Ik wil het eigenlijk niet weten.. :') ). M'n eigen schuld dat er weer kilo's aanzitten overigens, maar het kon me even niets schelen.
En daar gaat het dus vaak mis ;) En dan schrik je zelf straks van de weegschaal en zie je dat je bent aangekomen: en dan maakt het avondeten ook even niets uit, daar kan best slagroom door de roomsaus en een vol bakje met mona toetje. En vanavond maar chipjes en chocolade want je voelt je zo rot over dat aangekomen gewicht. Etc.

(niet dat je dat zo gaat doen hoor! maar ik herken de gedachtengang en die moet je zsm stoppen ;) NU dus en niet pas morgen of maandag)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:54:32 #114
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101368678
Ik val altijd af als ik stop met sporten :')
bijna 2 weken niet kunnen gaan, 5 kilo weg :'(
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101368873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En daar gaat het dus vaak mis ;) En dan schrik je zelf straks van de weegschaal en zie je dat je bent aangekomen: en dan maakt het avondeten ook even niets uit, daar kan best slagroom door de roomsaus en een vol bakje met mona toetje. En vanavond maar chipjes en chocolade want je voelt je zo rot over dat aangekomen gewicht. Etc.

(niet dat je dat zo gaat doen hoor! maar ik herken de gedachtengang en die moet je zsm stoppen ;) NU dus en niet pas morgen of maandag)
Ik weet het, ik weet het. Ik probeer ook niets te verontschuldigen, maar gezien alle toestanden, had dieten (en dat is het nog steeds en geen levenspatroon) geen prioriteit. Maar ik snap je punt en ik stel de schop onder den grooten bips op prijs :*
pi_101369561
En ik hoop dat die kuttijd ook wat over is, want naast dat dat energie vreet is het ook nog eens erg moeilijk om niet te snaaien als je chronische stress hebt :* Dus ik zou het niet te veel op eigen schuld gooien, serieus. Soms kan je er even echt weinig aan doen :*
pi_101369836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:22 schreef Isabeau het volgende:
En ik hoop dat die kuttijd ook wat over is, want naast dat dat energie vreet is het ook nog eens erg moeilijk om niet te snaaien als je chronische stress hebt :* Dus ik zou het niet te veel op eigen schuld gooien, serieus. Soms kan je er even echt weinig aan doen :*
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:31:49 #118
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101369910
De een gaat vreten, de ander (zoals ik) krijgt niks meer door zijn keel
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101369924
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:

Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
Chronische stress zet aan tot snaaien en comfort food craven (is daar een Nederlands woord voor? :D ) Bijv. continue vervelende deadlines op je werk, rot werk, slechte relatie etc.
Acute stress blokkeert en dan kan je vaak geen hap meer door je keel krijgen. Bijv. bij overlijden van een dierbare, scheiding, plots ontslagen worden etc.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:32:43 #120
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101374420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klinkt me zo bekend -O- Vooral als het zo slecht gaat dat ik moet huilen (zoals toen mijn beste vriend overleed) krijg ik echt honger als een paard.. Vreemd maar waar

Een kleine joepie: Ik kocht vandaag in de C&A een broek maat 48 en hij zit.. prima. Geen muffintops zoals eerst :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:39:24 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101374707
Strakjes weer paardrijles en aangezien het droog is, moet ik van mezelf eigenlijk op de fiets... het is wel ver en na les ben ik uitgeput, dus ik twijfel nog.

Iig als tussendoortje meloen op en als lunch een dubbele boterham met sla en kipfilet :)

Xx
pi_101375222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie :+

[..]

Moet ik ook eens naar gaan zoeken :)
Ook al weet ik niet of ik meer sportmomenten ga inplannen de komende weken.
Op de planning staat nu elke dinsdagavond 2 uur buikdansen en elke donderdagavond 2 uur fitness.
Verder erg druk met studie en werk dus misschien dat het beter werkt als ik mezelf niet al te veel verplichtingen op leg
pi_101376984
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
En in het weekend zie ik wel, ik MOET dan niets.
pi_101377942
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
Maar hoelang hou je dat vol?
Dat deed ik 5 jaar geleden ook en nu weet ik gewoon dat ik dat niet vol hou :)
Dus beter iets minder vaak doen, maar dan ook goed doen dan meer dingen half doen.

+ dat het heel motiverend werkt als je de weegschaal omlaag ziet gaan en na een paar jaar stopt dat ook
pi_101378817
quote:
Je bent nog maar nèt begonnen... terwijl je in de flow zit van 'alles gaat lekker' kan je heel goed advies geven, maar het heeft weinig met ervaring te maken.

Sarabi was daar in het verleden ook een kei in O-) en nu heeft ze door ervaring wel door hoe moeilijk op gewicht blijven is.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:30:40 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101378901
Zwaait even naar meelezende sarabi :W
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:31:40 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101378948
Oh ze heeft zelfs gepost :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_101378972
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:31 schreef Viking84 het volgende:
Oh ze heeft zelfs gepost :o.
Twee maal!!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:32:40 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101378986
En ik zit in het verkeerde topic door Isa :|W . doei!
Niet meer actief op Fok!
pi_101379007
Altijd weer die Isa hè :{w :r o|O
Ja doei.
pi_101379037
Sinds wanneer post ik hier niet?
Maar nee geen zin om hier dagelijks te zitten en verder heeft isa gelijk
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:34:53 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101379065
quote:
Ik moet voor nogal wat dingen tijd maken... En soms hè, dan heeft mijn dochter toch echt de prioriteit :P
pi_101379101
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik moet voor nogal wat dingen tijd maken... En soms hè, dan heeft mijn dochter toch echt de prioriteit :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
Altijd weer die Isa hè :{w :r o|O
Ja doei.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:36:14 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101379121
Als student/kinderloze/drukkebaanloze heb je idd makkelijk praten wat sporten betreft, daar ben ik inmiddels ook wel achter :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_101379169
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
Als student/kinderloze/drukkebaanloze heb je idd makkelijk praten wat sporten betreft, daar ben ik inmiddels ook wel achter :P.
Je blijft hier? O-) Maar jij staat übervroeg op om te gaan hardlopen en daar heb ik echt bewondering voor _O_
pi_101379354
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat flauw ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:43:16 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101379382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je blijft hier? O-) Maar jij staat übervroeg op om te gaan hardlopen en daar heb ik echt bewondering voor _O_
Ja das war einmal toen ik nog dichtbij werkte. De afgelopen maand is er niet zoveel van terecht gekomen :P. Maar donderdag ga ik weer :P. Vier keer per week gaat mij ook niet meer lukken.
Niet meer actief op Fok!
pi_101379420
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:43 schreef Viking84 het volgende:

Ja das war einmal toen ik nog dichtbij werkte. De afgelopen maand is er niet zoveel van terecht gekomen :P. Maar donderdag ga ik weer :P. Vier keer per week gaat mij ook niet meer lukken.
Laat me nu in die waan }:| }:| }:|
pi_101379869
Maar hey vroeger zat er toch ook iemand in de Dieetclub die deed buikdansen, wie was dat ook alweer?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:56:56 #140
262978 Moonwalk
pi_101379934
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

Sorry, maar ik geloof niet dat je de definitie van low-carb begrepen hebt. Op deze manier val je binnen 2 weken om.
De bedoeling is dat je zo min mogelijk koolhydraten binnen krijgt, maar wel eiwit vetten en vitamines en een gewoon aantal calorieeen. Bijvoorbeeld het southbeach dieet gaat uit van de eerste 2 weken 20 koolhydraten per dag. dat is weinig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je geen honger hebt, dat ving ik op door bijvoorbeeld een eitje extra te eten of een salade met kipfilet, een tomaatje in de oven met feta of zemelenpannekoekjes te bakken. Je moet niet ook nog eens op maar 1000calorieeen per dag gaan zitten.
Een packje crackers is bijvoorbeeld 70 koolhydraten, en een sinaasappel 20. Dan zit je al ruim over je koolhydraten heen. Het is een beetje kiezen voor het een of het ander. caloriearm, of koolhydraatarm.
Wat ik overigens hier lees doet het Cambridgedieet zowel het een als het ander, maar daar begeleiden ze je zorgvuldig.
Je bent nu bezig met een crashdieet en dat ga je met je hoeveelheid sport niet lang volhouden vrees ik
Duidelijk :) ik dacht als ik ook nog eens wat minder vet eet ( waar ik niet echt een probleem mee heb ) dan is het nog wat gezonder maar ben nu maar weer gewoon aan het lowcarben met olijfolie erbij

O: twee gekookte eitjes en een paar stukjes komkommer
T: veel water
L: 2 plakjes mozarella en een schijfje tomaat
T: stukje komkommer
A: gebakken paksoi met sojasaus en knoflook, tomaat/komkommer,mozarella en biefstuk

Heb me gisteren toch weer gewogen en weeg notabene weer meer :') ik hoop maar dat het spier is *O*
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:59:44 #141
262978 Moonwalk
pi_101380051
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou dit, zeker als je low-carb doet zul je toch ergens je caloriëen uit moeten halen, en je voedingsstoffen. Als je dan én minder groente gaat eten én minder vet, wat blijft er dan over? Rauw vlees en gekookte eieren?

Moonwalk, heb je dit zelf bedacht, of doe je dit onder begeleiding of in overleg met een diëtiste o.i.d.?
Zelf bedacht :@ omdat wat minder vet eten geen kwaad kon dacht ik :+ , mn vlees gooide ik in een pan met bouillon en peterselie en thijm en rozemarijn enzo, mn eitjes kookte ik of pocheerde ik en groente at ik minder maar dan ook gekookt in bouillon enzo.
Maar ik heb olijfolie alweer aan mn menu toegevoegd. *)
pi_101380142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:56 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Duidelijk :) ik dacht als ik ook nog eens wat minder vet eet ( waar ik niet echt een probleem mee heb ) dan is het nog wat gezonder maar ben nu maar weer gewoon aan het lowcarben met olijfolie erbij

O: twee gekookte eitjes en een paar stukjes komkommer
T: veel water
L: 2 plakjes mozarella en een schijfje tomaat
T: stukje komkommer
A: gebakken paksoi met sojasaus en knoflook, tomaat/komkommer,mozarella en biefstuk

Heb me gisteren toch weer gewogen en weeg notabene weer meer :') ik hoop maar dat het spier is *O*
Dit klinkt als heel erg weinig..
pi_101380176
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:01 schreef LieLie het volgende:

Dit klinkt als heel erg weinig..
Het klinkt als crashen en een recipe for disaster.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:09:29 #144
262978 Moonwalk
pi_101380517
Ik heb serieus genoeg en moet mezelf dwingen om een tussendoortje te eten ;(
pi_101380541
Water is geen tussendoortje ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:10:43 #146
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101380579
Lijstje van vandaag, weinig, maar doordat ik niet lekker in m'n vel zit krijg ik geen hap door m'n keel :{

O: 2 ontbijtcrackers, beker chocolademelk light.
T: Glaasje thee.
L: 2 boterhammen met kipfilet, glas melk.
T: Niks.
D: Klein prakje andijvie, aardappel met een Valess burger.
pi_101380641
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:09 schreef Moonwalk het volgende:
Ik heb serieus genoeg en moet mezelf dwingen om een tussendoortje te eten ;(
Maar, hoe moet ik 'twee plakjes mozzarella en een schijfje tomaat' dan voor me zien? Want als het zo is als het klinkt kan het echt niet zijn dat je daar genoeg aan hebt.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:21:44 #148
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101381135
Je hebt zo'n geweldige Tel Sell commercial ook. Een of ander artisjokharten drankje waar je gi-gan-tisch mee afvalt. Een is er 19 kilo afgevallen in 15 dagen, door 3 keer een flesje per dag te drinken en verder gewoon te eten wat ze wilde :D

19 kilo in dik twee weken. Dat is geen dieet, dat is een poging tot zelfmoord :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:50:33 #149
262978 Moonwalk
pi_101382540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Water is geen tussendoortje ;)
:@
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:53:53 #150
262978 Moonwalk
pi_101382726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef LieLie het volgende:

[..]

Maar, hoe moet ik 'twee plakjes mozzarella en een schijfje tomaat' dan voor me zien? Want als het zo is als het klinkt kan het echt niet zijn dat je daar genoeg aan hebt.
Jawel het is zo als het klinkt maar ik ben iemand die nooit aan ontbijt deed, lunch is ook niet echt mn pakkie an, normaal avond eten at en dan in de avond nog iets kleins. Dat is niet om mezelf uit te hongeren ik heb gewoon echt niet zoveel honger en begrijp dus ook niet waarom ik zo dik ben geworden hoor. Dat zal wel zijn omdat ik op straat te vaak geneigd was om ff een kroketje te eten en dan weer vol zat.

Nou, dat in gedachte, tegenwoordig ontbijt ik dus verplicht en lunch ik verplicht. Het is niet veel maar voor iemand die er absoluut geen trek in heeft en ook geen honger heeft is het echt zat.Die tussendoortjes krijg ik er nog niet helemaal goed tussen en als ik het me herinner ben ik er dus ook (nog) niet zo een ster in. :+ Ik drink wel echt de hele dag door, vroeger was dat cola en alcohol, nu is dat water !
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:54:17 #151
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101382744
Moonwalk, neem lekker wat nootjes ofzo.. Goede vetten! Goed voor je, dan kunnen je spieren aansterken enzo.

Purdey, vervelend dat je een moeilijke tijd hebt. Ook voor jou, waarom dan light chocomelk? Als je dan toch chocomelk wil neem dan lekkere :) Sterkte met wat er ook is :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:55:56 #152
262978 Moonwalk
pi_101382819
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:21 schreef Purdey het volgende:
Je hebt zo'n geweldige Tel Sell commercial ook. Een of ander artisjokharten drankje waar je gi-gan-tisch mee afvalt. Een is er 19 kilo afgevallen in 15 dagen, door 3 keer een flesje per dag te drinken en verder gewoon te eten wat ze wilde :D

19 kilo in dik twee weken. Dat is geen dieet, dat is een poging tot zelfmoord :')
Ik heb bij zulke dingen altijd het idee dat je dan de bijsluiter moet lezen en dat er dan staat dat je 6 uur per dag moet sporten :D

@uniekhoorn , thnks staat op het boodschappenlijstje voor morgen
pi_101383103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar hoelang hou je dat vol?
Dat deed ik 5 jaar geleden ook en nu weet ik gewoon dat ik dat niet vol hou :)
Dus beter iets minder vaak doen, maar dan ook goed doen dan meer dingen half doen.

+ dat het heel motiverend werkt als je de weegschaal omlaag ziet gaan en na een paar jaar stopt dat ook
Snap ik, maar ik wil dus never nooit meer zo moeten afvallen, een stukje bewustwording van mijn eigen gedrag (niet sporten ,want geen tijd = onzin) ik zat liever op de bank, nu niet meer. Het is na 5 maanden onderdeel van mijn leven geworden om na het eten 's avonds de deru uit te gaan om te bewegen. Ik ga tot en met februari naar de sportschool, dan is het weer weer goed genoeg (hoop ik ) om het weer te kunnen doen met wandelen en fietsen. Ik ga dus puur voor de beweging naar de sportschool, dus mijn drive is wellicht anders dan bij jou.
Momenteel beweeg ik dus al 5x per week, alleen de locatie gaat dus voor de winterperiode veranderen. En in de zomer weer heerlijk buiten lopen en fietsen.
pi_101383202
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Muks het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik wil dus never nooit meer zo moeten afvallen, een stukje bewustwording van mijn eigen gedrag (niet sporten ,want geen tijd = onzin) ik zat liever op de bank, nu niet meer. Het is na 5 maanden onderdeel van mijn leven geworden om na het eten 's avonds de deru uit te gaan om te bewegen. Ik ga tot en met februari naar de sportschool, dan is het weer weer goed genoeg (hoop ik ) om het weer te kunnen doen met wandelen en fietsen. Ik ga dus puur voor de beweging naar de sportschool, dus mijn drive is wellicht anders dan bij jou.
Momenteel beweeg ik dus al 5x per week, alleen de locatie gaat dus voor de winterperiode veranderen. En in de zomer weer heerlijk buiten lopen en fietsen.
Dan hoop ik dat je genoeg hebt aan het wandelen en fietsen want het vervelende is vaak dat wat vroeger genoeg was om af te vallen op een gegeven moment zelfs niet meer genoeg is om op gewicht te blijven

En nu ga ik lekker buikdansen :W zal we weer zweten worden zo na de vakantie
pi_101384215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je genoeg hebt aan het wandelen en fietsen want het vervelende is vaak dat wat vroeger genoeg was om af te vallen op een gegeven moment zelfs niet meer genoeg is om op gewicht te blijven

En nu ga ik lekker buikdansen :W zal we weer zweten worden zo na de vakantie
Time will tell, ik beweeg op mijn werk (docent, ik zit amper overdag, wij hebben nl een werkplein waarop we doorlopend rondlopen) ook veel, en ik ben denk ik positiever ingesteld dan jij. Als mijn moeder met nog meer kcal eten per dag en 3x per week een uur fietsen op gewicht blijft en mijn zwager met 3x per week hardlopen, nou dan heb ik wellicht wel genoeg aan 5x per week minimaal een uur bewegen bovenop mijn toch al niet rustige bestaan ;)
pi_101391056
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef Muks het volgende:

[..]

Time will tell, ik beweeg op mijn werk (docent, ik zit amper overdag, wij hebben nl een werkplein waarop we doorlopend rondlopen) ook veel, en ik ben denk ik positiever ingesteld dan jij. Als mijn moeder met nog meer kcal eten per dag en 3x per week een uur fietsen op gewicht blijft en mijn zwager met 3x per week hardlopen, nou dan heb ik wellicht wel genoeg aan 5x per week minimaal een uur bewegen bovenop mijn toch al niet rustige bestaan ;)
Vraag maar aan de anderen hier, vroeger was ik ook zo positief hoor :)
Het voelt ook zo goed als je aan het afvallen bent :Y

Maar was je vroeger dan geen docent?

Buikdansen was trouwens zo heerlijk *O*
Januari weer een optreden, dus dat worden magere kerstdagen _O-
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:40:54 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101391743
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef Muks het volgende:

[..]

Mwoah... ik denk dat Sarabi eerder realistischer ingesteld is. Door schade en schande wijs geworden, zeg maar :)
pi_101392011
Watzijzeggen!
Ja doei.
pi_101392056
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mwoah... ik denk dat Sarabi eerder realistischer ingesteld is. Door schade en schande wijs geworden, zeg maar :)
Nu voel ik me oud :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:48:48 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101392245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nu voel ik me oud :P
:D :*
pi_101399854
En bedankt voor jullie positieve instelling !! ^O^ :{w
Tjee zeg, heb ik eindelijk de knop om, wat heel veel moeite heeft gekost en dan gaan jullie zo zitten : je houdt het toch niet vol. Iedereen zei : dit dieet hou je niet vol : nou wel, iedereen zei : jij bewegen ? nou wel dus. Dus ik ga straks lekker naar de consulent en dan lekker naar de fitness. En vrijdag NA MIJN WERK en NA HET eten weer, gewoon omdat ik er zin in heb.
En ookal heb ik geen zin, toch moet ik van mezelf er heen, elke week 3x. Geen discussie, gewoon een verplichting van mezelf net als het schoonmaken van mijn huis.

hiervoor was ik ook docent maar had ik een ander leslokaal waarin ik niet kón lopen omdat er geen plek was. Ja van tafel naar deur... Nu hebben we een nieuw lokaal w/
pi_101399859
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en dan ben ik niet ?? Ik ben niet 30 kg afgevallen, aangekomen, gestopt met bewegen ? Nee tuurlijk niet, ik ben voor niets begeleiding gaan zoeken.....
pi_101399923
...... Iedereen vandaag weer succes gewenst met zijn/haar eigen vorm van afvallen en in stand houden van gewicht.
Dat iedereen zich er maar met eigen methode óók vandaag weer prettig voelt....... :D :*
pi_101399966
Muks, niemand zegt hier dat het je niet gaat lukken :) We willen je alleen waarschuwen dat wat nu zo makkelijk lijkt te gaan over een jaar een enorm gevecht met jezelf kan zijn geworden :* En ook dan moet je positief blijven, nou, succes.

Je kan het ook serieus nemen ipv als een aanval zien en strategieën bedenken voor wanneer het wel fout gaat. Want je zou niet de eerste zijn die zo gigantisch veel bent afgevallen om het allemaal weer terug te krijgen. Je denkt toch niet dat die andere mensen dat wilden of dat die niet gemotiveerd waren?
pi_101399999
Even over dat sportregime dat moeilijk vol te houden is...het kan toch niet zo zijn dat je het sporten steeds moet opvoeren om op gewicht te blijven? Als je eenmaal op je streefgewicht bent, kun je weer meer eten tot het punt waarop je niet aankomt of afvalt. En regelmatig sporten helpt daarbij. Het is toch niet zo dat je stofwisseling langzamer is geworden ofzo?

Ik heb trouwens bijna een gezond BMI! Nu 71 kilo.
En ja, ook ik ben een jojo. Ik schommel sinds mijn 20e al tussen de 64 en de 74 kilo. Zwaarder word ik nooit, het blijft als vanzelf steken en als ik dan weer op mijn eten ga letten dan daalt het weer gestaag. Ik sport zo goed als niet, nooit echt gedaan ook. Ik fiets wel elke dag een klein uur.
pi_101400019
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Even over dat sportregime dat moeilijk vol te houden is...het kan toch niet zo zijn dat je het sporten steeds moet opvoeren om op gewicht te blijven? Als je eenmaal op je streefgewicht bent, kun je weer meer eten tot het punt waarop je niet aankomt of afvalt. En regelmatig sporten helpt daarbij. Het is toch niet zo dat je stofwisseling langzamer is geworden ofzo?

Ik heb trouwens bijna een gezond BMI! Nu 71 kilo.
En ja, ook ik ben een jojo. Ik schommel sinds mijn 20e al tussen de 64 en de 74 kilo. Zwaarder word ik nooit, het blijft als vanzelf steken en als ik dan weer op mijn eten ga letten dan daalt het weer gestaag. Ik sport zo goed als niet, nooit echt gedaan ook. Ik fiets wel elke dag een klein uur.
Precies !! Dus ik ga gewoon kijken het komende halfjaar of 3x per week fitness voldoende of te veel is, of het die andere dagen nog nodig is om naast mijn normale beweging te bewegen om op gewicht te blijven. De tijd zal het leren ,maar de positieve instelling is er en ik denk dat dat het belangrijkste is. In elk geval is fitness niet voor ever, bewust niet gedaan voor een jaar omdat ik weet dat afwisseling belangrijjk is en ik bijv zwemmen ook erg leuk vind.
pi_101400027

[ Bericht 33% gewijzigd door cinnamongirl op 31-08-2011 08:01:28 ]
pi_101400050
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:47 schreef Muks het volgende:

[..]

Precies !! Dus ik ga gewoon kijken het komende halfjaar of 3x per week fitness voldoende of te veel is, of het die andere dagen nog nodig is om naast mijn normale beweging te bewegen om op gewicht te blijven. De tijd zal het leren ,maar de positieve instelling is er en ik denk dat dat het belangrijkste is. In elk geval is fitness niet voor ever, bewust niet gedaan voor een jaar omdat ik weet dat afwisseling belangrijjk is en ik bijv zwemmen ook erg leuk vind.
Ik geloof dat je het kan, zeker weten! Waar het mis kan gaan is dat je in de ontkenningsfase gaat als je bijvoorbeeld gestrest of niet happy bent. Dat gaat bij mij weleens fout. Dan let ik er echt niet meer op wat ik naar binnen stop...eigenlijk moet je gewoon elke week op de weegschaal staan en meteen ingrijpen als je teveel aan dreigt te komen.
pi_101400104
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:51 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het kan, zeker weten! Waar het mis kan gaan is dat je in de ontkenningsfase gaat als je bijvoorbeeld gestrest of niet happy bent. Dat gaat bij mij weleens fout. Dan let ik er echt niet meer op wat ik naar binnen stop...eigenlijk moet je gewoon elke week op de weegschaal staan en meteen ingrijpen als je teveel aan dreigt te komen.
Daarom hier drie vaste momenten per week het eerste jaar na CB, ma-wo-vrij of za. 2 ervan zijn thuis, een is of bij de huisarts of bij de consulent. Daar zal ik het eerste jaar nog heen blijven gaan. Na het eerste jaar wil ik terug naar 1x per week wegen, op maandag en 1x per maand bij de huisarts als ik moet ivm medicatie.
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 augustus 2011 @ 08:47:47 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101400532
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:08 schreef Muks het volgende:

[..]

en dan ben ik niet ?? Ik ben niet 30 kg afgevallen, aangekomen, gestopt met bewegen ? Nee tuurlijk niet, ik ben voor niets begeleiding gaan zoeken.....
Je begint met aanvallen en vervolgens voel je jezelf aangevallen... Ik valt niet aan, ik verdedig Sarabi :)

Ik ben me alleen bewust van het feit dat op gewicht blijven veel moeilijker is dan afvallen. En dat je nu positief bent en in een lekker flow zit, dat is alleen maar fijn! Maar het is ook heel verstandig om je te realiseren dat het niet altijd zo zal blijven, vooral niet omdat je nu nog niet bezig bent met een eetpatroon dat je je hele leven vol kan houden. Je zult je weg moeten vinden in eten en bewegen en geloof me, dat zal heus nietaltijd gemakkelijk zijn. Ik hoop dat het je redelijk vlekkeloos lukt en dat je niet meer zult aankomen, maar die garantie is er domweg niet...

Zo... Ik kruip weer terug mijn bed in, misselijk.
pi_101401571
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je begint met aanvallen en vervolgens voel je jezelf aangevallen...

Ik ben me alleen bewust van het feit dat op gewicht blijven veel moeilijker is dan afvallen. En dat je nu positief bent en in een lekker flow zit, dat is alleen maar fijn! Maar het is ook heel verstandig om je te realiseren dat het niet altijd zo zal blijven, vooral niet omdat je nu nog niet bezig bent met een eetpatroon dat je je hele leven vol kan houden. Je zult je weg moeten vinden in eten en bewegen en geloof me, dat zal heus nietaltijd gemakkelijk zijn. Ik hoop dat het je redelijk vlekkeloos lukt en dat je niet meer zult aankomen, maar die garantie is er domweg niet...
Helemaal mee eens.
quote:
Zo... Ik kruip weer terug mijn bed in, misselijk.
Ocherm! Beterschap!
Ja doei.
pi_101401590
Ik sluit me ook voor de volle 100% bij Sjeen aan :Y (en ik hoop dat je je snel weer goed voelt, Sjeen :* )
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:52:10 #173
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101401628
Het afvallen wil niet meerr :'(
pi_101401642
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:52 schreef NBT het volgende:
Het afvallen wil niet meerr :'(
Wat gaat er mis, NBT?
pi_101401660
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat gaat er mis, NBT?
De weegschaal is in opstand gekomen? Er werd ineens teveel opgestaan na tijden van rust en nu denkt hij "als ik maar hoog genoeg blijf staan dan gaat ze er vanzelf weer af!" Het is gewoon een luie weegschaal.

Ofzo? :+
Ja doei.
pi_101401723
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef motorbloempje het volgende:

De weegschaal is in opstand gekomen? Er werd ineens teveel opgestaan na tijden van rust en nu denkt hij "als ik maar hoog genoeg blijf staan dan gaat ze er vanzelf weer af!" Het is gewoon een luie weegschaal.

Ofzo? :+
Misschien is het familie van mijn weegschaal :7
pi_101401761
:D!
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:42:27 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101402579
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
Nou, vergis je niet in het studentenleven. Ik ben sinds maandag masterstudent en ben serieus de hele dag bezig met het lezen van papers, het schrijven van papers, het voorbereiden van presentaties, het opstellen van discussievragen, het voorbereiden van practica etc. etc... Tijd om te sporten moet ik bewust maken en dat is heus niet altijd makkelijk. Voor mij werkt het om paard te gaan rijden, omdat de dag en tijd vast staan en ik dus gedwongen wordt om daar heen te gaan. Zwemmen gaat ook lekker, maar da's omdat vriendjelief eist dat ik meega. Discipline om het helemaal zonder stokken achter de deur te doen, heb ik (nog) niet.

Muks! Ik geloof wel dat je het kan :) Het laatste wat je wilt is dat iedereen zegt "ja nu gaat het goed, maar wacht maar, straks gaat het allemaal veel moeilijker". Als dat zo is, dan zie je dat vanzelf. Ik denk dat jouw tactiek om minder sporten dan nu, maar wel te blijven sporten en daarbij een gezond eetpatroon te hebben best werkt. Als je er nu al vanuit gaat dat het straks allemaal vreselijk moeilijk en zwaar wordt, is je motivatie helemaal verdwenen. Positieve instelling hebben lijkt me niet naïef, maar wel broodnodig. Ik wilde verder even opmerken dat ik vervelend vind dat mensen doen alsof je, omdat je jonger bent of pas 1 keer 30 kilo kwijt zijn, gedoemd bent te mislukken, bahbah... Wellicht komt dit botter over dan ik bedoel, maar als je zelf al een aantal keer weer bijgekomen bent, maakt je dat in mijn ogen eerder een minder goede adviseur dan een betere. Zo, en nu bemoei ik me niet meer met deze discussie...

Verder wens ik iedereen op zijn of haar manier een goede, gezonde dag O+ Ik ben naar school. Met een flesje water (de limonadesiroop is op en ik heb besloten voorlopig geen nieuwe meer te kopen) en een pakje continu-koekjes met minder suiker in m'n tas, zodat ik niet (en ik herhaal: NIET) de kantine inloop voor een broodje tomaat-mozarella ofzo :Y)

Xx!
pi_101402661
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nou, vergis je niet in het studentenleven. Ik ben sinds maandag masterstudent en ben serieus de hele dag bezig met het lezen van papers, het schrijven van papers, het voorbereiden van presentaties, het opstellen van discussievragen, het voorbereiden van practica etc. etc... Tijd om te sporten moet ik bewust maken en dat is heus niet altijd makkelijk. Voor mij werkt het om paard te gaan rijden, omdat de dag en tijd vast staan en ik dus gedwongen wordt om daar heen te gaan. Zwemmen gaat ook lekker, maar da's omdat vriendjelief eist dat ik meega. Discipline om het helemaal zonder stokken achter de deur te doen, heb ik (nog) niet.
Ik denk dat dat ook aan de student zelf ligt, en wellicht de studie (of de combi).

Ben zelf ook student geweest, en eerlijk gezegd was mijn schooltijd de tijd met de meeste vrije tijd ooit :P Zelfs toen ik het 'ontzettend druk' had; achteraf gezien heb ik het altijd chill gehad :+

Veel succes & plezier met je nieuwe studie trouwens :)
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 10:54:23 #180
70532 loveli
N
pi_101402789
O, zitten we hier?
crap in = crap out
pi_101402809
Haai chubbies. Ik ben er nog en nog steeds dik. Ik lees mee, maar ben even de weg kwijt. Ik haak binnenkort weer aan!

Kan iemand in de tussentijd Mala gewoon terughalen? :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:16:49 #182
3142 m@x
pi_101403281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Haai chubbies. Ik ben er nog en nog steeds dik. Ik lees mee, maar ben even de weg kwijt. Ik haak binnenkort weer aan!

Kan iemand in de tussentijd Mala gewoon terughalen? :(
Ja! Mala terug!

Succes met de weg weer vinden :*

Jojo meldt zich! Ik ben een jaar of 8 geleden in dit topic ruim 20 kilo afgevallen. Toen werd ik zwanger en besloot ik om letterlijk en figuurlijk voor 2 te gaan eten. Ik was dus niet alleen zwanger van een baby, maar ook van een zak chips. Ik weet dus hoe makkelijk afvallen kan zijn en ik weet dat het nog makkelijker is om het er allemaal in no time weer aan te vreten. Dat wil ik echt nooit meer. Tegelijkertijd weet ik dat er maar een heel klein iets hoeft te veranderen waardoor je die afvalknop die nu zo vrolijk aan staat weer keihard uit kan zetten. Dat is vooral iets waar ik heel alert op ben. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het me gewoon gaat lukken. Als je van tevoren er al de instelling hebt dat het toch niks wordt, kan je er net zo goed niet mee beginnen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:17:48 #183
3142 m@x
pi_101403314
Het studentenleven O+ O+ O+ Ik mis het! Ik vond het op het moment zelf ook zwaar, maar achteraf.....
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:22:37 #184
3142 m@x
pi_101403443
Drie op een rij >:)

Ondanks mijn voornemen om zo min mogelijk te shoppen tot ik op mijn streefgewicht ben heb ik gisteravond de webshop van de H&M leeggekocht. De uitverkoop van de uitverkoop was te aantrekkelijk. Zeker nu ik in de gewone maten begin te passen. Twaalf artikelen voor nog geen 100 euro :')
pi_101403742
Nou, dat zeker m@x! Een positieve instelling is prima en motivatie is geweldig, maar realistisch zijn en van te voren problemen die zouden kunnen komen incalculeren en daar alvast plannen voor maken is geen overbodige luxe.

Ik las een mooie analogie in een boek. Stel, je zit in een Boeing 747 en de piloten zijn op de één of andere manier niet meer in staat te vliegen. Op de automatische piloot wil het allemaal prima, maar dat vliegtuig moet toch een keer landen.En réken maar dat je dan gemotiveerd bent om dat ding veilig aan de grond te zetten! Maar als je niet weet wat je doet, je nooit hebt geleerd hoe dat moet dan ben je gedoemd om te mislukken. Motivatie is ook niet alles.

Je lichaam is een vals iets als het om afvallen gaat want je lijf heeft helemaal geen zin om met allemaal lege voorraadschuren te zitten. Je vetcellen hou je namelijk gewoon, ze raken alleen leeg door lijnen. En je lichaam zal allerlei wapens (hormonen, neurotransmitters) inzetten om dat weer aan te vullen. Het wordt dan letterlijk een gevecht met jezelf. En dat moet je incalculeren en dan is positief denken en gemotiveerd blijven héél erg moeilijk en tòch moet je dan door met gezond bezig blijven.

Je kan hier wel denken dat je pas kan afvallen als je positief en gemotiveerd bent, maar wat nu als die periode aanbreekt waarbij je dat niet meer bent? Dan kan je toch niet denken: ja, nu wil het ff niet, dus ik stop er gewoon mee. Dáár gaat het dus mis bij veel mensen. Ook ongemotiveerd en negatief moet je door.

Volgens mij heb ik nu 3x hetzelfde gezegd. :') Wat ik dus bedoel is dat het niet altijd makkelijk zal gaan en de knop ook nog regelmatig in de toekomst volledig zoek zal zijn. En daar moet je wat op verzinnen en het incalculeren.
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 11:38:50 #186
70532 loveli
N
pi_101403947
Nu ik hier toch ben.. in aansluiting op de analogie van Aventura kwam ik pas deze tegen:
http://www.wimp.com/wantsuccess/

Word al moe als ik ernaar kijk..
crap in = crap out
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:40:12 #187
3142 m@x
pi_101403982
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dat zeker m@x! Een positieve instelling is prima en motivatie is geweldig, maar realistisch zijn en van te voren problemen die zouden kunnen komen incalculeren en daar alvast plannen voor maken is geen overbodige luxe.

Ik las een mooie analogie in een boek. Stel, je zit in een Boeing 747 en de piloten zijn op de één of andere manier niet meer in staat te vliegen. Op de automatische piloot wil het allemaal prima, maar dat vliegtuig moet toch een keer landen.En réken maar dat je dan gemotiveerd bent om dat ding veilig aan de grond te zetten! Maar als je niet weet wat je doet, je nooit hebt geleerd hoe dat moet dan ben je gedoemd om te mislukken. Motivatie is ook niet alles.

Je lichaam is een vals iets als het om afvallen gaat want je lijf heeft helemaal geen zin om met allemaal lege voorraadschuren te zitten. Je vetcellen hou je namelijk gewoon, ze raken alleen leeg door lijnen. En je lichaam zal allerlei wapens (hormonen, neurotransmitters) inzetten om dat weer aan te vullen. Het wordt dan letterlijk een gevecht met jezelf. En dat moet je incalculeren en dan is positief denken en gemotiveerd blijven héél erg moeilijk en tòch moet je dan door met gezond bezig blijven.

Je kan hier wel denken dat je pas kan afvallen als je positief en gemotiveerd bent, maar wat nu als die periode aanbreekt waarbij je dat niet meer bent? Dan kan je toch niet denken: ja, nu wil het ff niet, dus ik stop er gewoon mee. Dáár gaat het dus mis bij veel mensen. Ook ongemotiveerd en negatief moet je door.

Volgens mij heb ik nu 3x hetzelfde gezegd. :') Wat ik dus bedoel is dat het niet altijd makkelijk zal gaan en de knop ook nog regelmatig in de toekomst volledig zoek zal zijn. En daar moet je wat op verzinnen en het incalculeren.
Klopt helemaal en zo zie ik het ook. Positiviteit en motivatie zijn één ding, maar dat vasthouden als het tegenzit is een tweede. Ik denk dat degene die hier een blijvende oplossing voor verzint er vooral patent op moet gaan aanvragen. Denk dat je daar enorm rijk mee kan worden namelijk ;)
pi_101404070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:40 schreef m@x het volgende:

Klopt helemaal en zo zie ik het ook. Positiviteit en motivatie zijn één ding, maar dat vasthouden als het tegenzit is een tweede. Ik denk dat degene die hier een blijvende oplossing voor verzint er vooral patent op moet gaan aanvragen. Denk dat je daar enorm rijk mee kan worden namelijk ;)
Nou, inderdaad :D De positieve flow van het afvallen zonder ook maar zin te hebben in ongezond of teveel voedsel in een pilletje O+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:43:54 #189
3142 m@x
pi_101404100
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, inderdaad :D De positieve flow van het afvallen zonder ook maar zin te hebben in ongezond of teveel voedsel in een pilletje O+
En dat al dat overgewicht dan na één nachtje slapen is verdwenen als je zo'n pil inneemt O+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:45:12 #190
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101404146
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Moonwalk, neem lekker wat nootjes ofzo.. Goede vetten! Goed voor je, dan kunnen je spieren aansterken enzo.

Purdey, vervelend dat je een moeilijke tijd hebt. Ook voor jou, waarom dan light chocomelk? Als je dan toch chocomelk wil neem dan lekkere :) Sterkte met wat er ook is :*
Ik persoonlijk vind de light chocolademelk niet minder lekker smaken dan 'gewone'. Had laatst zelfs snel kleine pakjes voor onderweg gekocht en toen ik het proefde zelfs nog zitten kijken of het wel echt light was :D

Ik zit de laatste tijd gewoon niet superlekker in m'n vel. In februari ga ik terug naar school, en daar heb ik veel zin in. Tot die tijd moet ik dus even zien te 'overleven' met een simpel baantje. Gister m'n eerste werkdag gehad en ik had het totaal niet naar m'n zin. Collega's negeerden me een beetje, en als klap op de vuurpijl zei iemand 'Oh jij bent de nieuwe! Ik zag het aan je, omdat ik werkkleding in een grotere maat moest zoeken!' Waar gewoon klanten en alles bij stonden..
pi_101404158
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:43 schreef m@x het volgende:

[..]

En dat al dat overgewicht dan na één nachtje slapen is verdwenen als je zo'n pil inneemt O+
En je borsten meteen een cupmaat groter zijn, je haar dikker en glanzender, je huid gladder dan ooit _O_ *O*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:46:34 #192
3142 m@x
pi_101404188
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En je borsten meteen een cupmaat groter zijn, je haar dikker en glanzender, je huid gladder dan ooit _O_ *O*
En je benen 10 centimeter langer *O*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:47:34 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101404213
quote:

[..]

Uhmz, je borsten een cupmaat kleiner zijn, de haar minder dik en dus handelbaarder is en die huid, daar kan ik het wel mee eens zijn ;)
pi_101404342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:46 schreef m@x het volgende:

[..]

En je benen 10 centimeter langer *O*
En je voeten eindelijk 'makkelijk' zijn zodat je ALLE schoenen aankunt die je wilt O+
pi_101404372
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Purdey het volgende:

Ik persoonlijk vind de light chocolademelk niet minder lekker smaken dan 'gewone'. Had laatst zelfs snel kleine pakjes voor onderweg gekocht en toen ik het proefde zelfs nog zitten kijken of het wel echt light was :D

Ik zit de laatste tijd gewoon niet superlekker in m'n vel. In februari ga ik terug naar school, en daar heb ik veel zin in. Tot die tijd moet ik dus even zien te 'overleven' met een simpel baantje. Gister m'n eerste werkdag gehad en ik had het totaal niet naar m'n zin. Collega's negeerden me een beetje, en als klap op de vuurpijl zei iemand 'Oh jij bent de nieuwe! Ik zag het aan je, omdat ik werkkleding in een grotere maat moest zoeken!' Waar gewoon klanten en alles bij stonden..
Wat een trutten zeg :') Je eerste werkdag zou leuk moeten zijn!! ":*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:51:56 #196
3142 m@x
pi_101404374
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En je voeten eindelijk 'makkelijk' zijn zodat je ALLE schoenen aankunt die je wilt O+
Jaaaaaaaaaaa O+ O+ O+

en geen galstenen meer, dat zou ook fijn zijn
pi_101404375
quote:

[..]

En je borsten meteen een cupmaat groter zijn perfect in verhouding zijn, je haar dikker en glanzender zo prachtig als in een shampoo reclame & je huid gladder dan ooit _O_ *O*
Aangepast voor Tink :D O+
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2011 @ 11:52:25 #198
70532 loveli
N
pi_101404391
quote:

[..]

Wut? Kostda?
crap in = crap out
pi_101404392
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een trutten zeg :') Je eerste werkdag zou leuk moeten zijn!! ":*
Dit. Stomme mensen :(
pi_101404393
O jaaaaa O+ makkelijke voeten O+

Dat zou ik ook wel willen. (Want dan zou ik wel gaan hardlopen :'))

En een langerig bovenlijf en dan ook maar wat langere benen, en minder pluizig haar. En een neus waar je niet direct naar binnen kijkt.

:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_101404407
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:52 schreef loveli het volgende:

Wut? Kostda?
Geen idee, maar zou toch minstens een Nobelprijs op moeten leveren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:52:57 #202
3142 m@x
pi_101404413
Purdey, wat een k*topmerking zeg :o
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:53:14 #203
3142 m@x
pi_101404429
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, maar zou toch minstens een Nobelprijs op moeten leveren.
Eentje maar? Tien!
pi_101404440
Weten jullie wat gek is. Dat ik weer dikkeriger ben dan ik was, maar dat ik wel ineens kan denken "naaaah seht gut aaaaaaaaaaaaaus" wanneer ik voor de spiegel sta....

Ik moest er even uitstappen heb ik ook wel het idee.
pi_101404488
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:53 schreef m@x het volgende:

[..]

Eentje maar? Tien!
Win ALL the Nobel prizes!

woensdag 31 augustus 2011 @ 12:08:22 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101404872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Boh wat vervelend! :( Ik heb ook eens op een locatie gezeten met negerende miepen, behalve als er iets gedaan moest worden :')
Ik had nog steeds wel hoop dat als ze het minder druk zouden hebben dat ze dan leuker zouden zijn, dus ik hoop voor jou dat het gewoon een heul stomme momentopname was :Y
:*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:10:44 #207
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101404932
Of een lichaam waar Kate Upton jaloers op is O+ Dat zij een foto van dat lichaam op haar koelkast plakt >:)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:27:24 #208
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101405491
Ze bekeek me er ook bij alsof ik een opnieuw opgestaan uitgestorven beest was. Bedrijfskleding valt altijd vrij krap, en ik had gezegd dat ik een XL of een XXL wilde hebben. Kwamen ze met een L omdat 'de blousjes zo ruim vallen' Ging voor geen meter dicht waardoor ik onwijs voor l*l stond.

Ik lijk altijd wel dat mollige mikpunt te blijven, alhoewel je verwacht dat zoiets stopt als je volwassen wordt.
pi_101405612
Fuck them Purdey *insert dikke middelvinger smiley*

Haters gonna hate enzo. Niets irriteert ze meer dan er niet in meegaan. Jij bent lekker aan jezelf aan het werken. Dat is het enige dat jij kunt doen. :*
pi_101405922
*; voor Purdey :*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:04:44 #211
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101406720
Thanx allemaal O+
Ik heb jaren geleden eens met een maatschappelijk werkster gesproken, toen ik op school enorm gepest werd. Misschien moet ik daar weer eens heen om wat sterker in m'n schoenen te komen staan :)
pi_101407093
Uhu :Y

Echt mensen blijven lullen, het enige dat je kunt veranderen is jouw perceptie en manier van reageren.

Niet eerlijk, wel waar.
pi_101407603
zo en nu weer over tot de orde van de dag : ik ga boodschappen doen en straks lekker bami maken voor de mannen hier in huis !
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:53:56 #214
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101408819
en dan lees ik ff niet de updates :S wat een klojo's zeg..ik vind dat zo goedkoop, dat is gewoon jezelf een goed gevoel geven over de rug van een ander. Een verkapt "kijk mij nu eens slank zijn want ik pas in een S/M whatever ( Niet te vergeten dat ze ook een L zal dragen maar de L er uit geknipt heeft en er een S ingenaaid heeft...)

ik ben gisteravond uit eten geweest en er zit weer 2 kilo aan :P het was mager eten, ik heb miso soep op ( zout :P ) en een moot zalm gebakken voor mijn neus op de plaat gebakken met een minimum aan olie en een bakje rijst.
kortom, ik jojo even enorm tussen de -8 en de -6

[ Bericht 27% gewijzigd door RandomMoron op 31-08-2011 14:23:31 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:49:16 #215
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101410792
Om er nog even op terug te komen... (was even druk hihi) ik ben ongesteld, en dan heb ik zoveel trek in lekker, en ik kan het niet weerstaan!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:15:17 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101411676
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef RandomMoron het volgende:

ik ben gisteravond uit eten geweest en er zit weer 2 kilo aan :P het was mager eten, ik heb miso soep op ( zout :P ) en een moot zalm gebakken voor mijn neus op de plaat gebakken met een minimum aan olie en een bakje rijst.
kortom, ik jojo even enorm tussen de -8 en de -6
Ik moet vanavond uit eten *eerlijk waar, heb het retedruk met school, loop over van de stress en vriendjelief plant een etentje met een oud-collega* en ben bang dat ik of niks door m'n keel krijg of juist de stress eruit ga eten en dus alles naar binnen schuif wat ik voor m'n neus krijg. Bah!

Xx

ps. Ik had ook zo'n collega, maar dan andersom. Ze was zelf heel klein en heel rond en droeg van de speciale "seizoens personeelskleding (voor kerst ofzo)" een mannenpolo, want de vrouwenbloezen vielen klein. Toen ik de grootste maat vrouwenblouse paste, zat die prima, dus vond ik dat dat zo goed was. Ze heeft nog 3 weken gezeurd "of ik echt geen mannenpolo wilde, want daar voelde ik, met mijn figuur, me vast veel prettiger in". Alsof ik niet zelf kan bepalen waar ik me prettig in voelde.

pps. Doet me meteen denken aan een situatie op datzelfde werk, waarbij er een *dunne* hak van m'n schoen brak door een lompe actie. Dezelfde collega vond het toen erg nodig om een opmerking te maken over "overbelasting, dunne hakjes, zoveel gewicht erop". Ik was 16 ofzo en woog toen ongeveer 85 kilo, een gewicht waar ik nu intens gelukkig van zou worden...
pi_101420088
Veel mensen bezitten geen tact helaas....
Het labeltjes uit kleding knippen viel bij mij in de fase -steek-de-kop-in-het-zand-en-denk-je-dun.
En ik vind het wel ronduit slordig Purdey als jij netjes vraagt om de juiste maat, die dan niet krijgt.

Nu pas ik idd in een L/M/S en daar ben ik blij mee, maar tegelijk denkt mijn hoofd nog steeds in XXXL, das ook niet handig ;) Sta je dan met een badjas XXL.. die M die mijn man meenam paste idd stukken beter.

Tink, klinkt bekend, ik ben van de categorie dan niet eten, want idd komt het er weer uit. Stress was of mezelf vol eten (en daar heb ik nu goede handvaten tegen gekregen) of niet kunnen eten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 augustus 2011 @ 22:07:39 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101428893
Heb mezelf bijelkaar geraapt en ben weer gaan 'hard'lopen... Nu op de bank met een kop thee, maar ik ga zo fijn naar bed. Morgen drukke dag, werken, saxofoonles, volleybaltraining, heb maar vast bami gemaakt.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:53:00 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101431231
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:09 schreef Muks het volgende:

Tink, klinkt bekend, ik ben van de categorie dan niet eten, want idd komt het er weer uit. Stress was of mezelf vol eten (en daar heb ik nu goede handvaten tegen gekregen) of niet kunnen eten.
Heb me netjes gedragen :D Heb vooraf een stokbroodje of 4 gehad met kruidenboter. Als hoofdgerecht een paar frietjes met een beetje mayo en een steak van 250 gram met kruidenboter. Twee glaasjes cassis en twee bekers muntthee :)

Xx!
  donderdag 1 september 2011 @ 10:55:10 #220
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101442219
vandaag :

o Kwarkyoghurt
t mineola of een sinaasappel
l twee boterhammen met kaas
t mineola of een appel
d soep met een broodje
pi_101442286
En dan ook nog sporten?
Ja doei.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:00:26 #222
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101442362
is dat voor mij? nee..en ik denk dat het sowieso nog aangevuld moet worden met een handje noten ofzo want dit is voor mijn doen erg weinig iig
  donderdag 1 september 2011 @ 11:08:02 #223
3142 m@x
pi_101442580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef RandomMoron het volgende:
is dat voor mij? nee..en ik denk dat het sowieso nog aangevuld moet worden met een handje noten ofzo want dit is voor mijn doen erg weinig iig
Ik denk dat het voor ieders doen erg weinig is :D
pi_101442598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef RandomMoron het volgende:
Ik vind het ook bijzonder weinig :o En is dat een bouillonnetje met wat verdwaalde groentes of een stevige maaltijdsoep?
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 september 2011 @ 11:12:52 #225
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101442712
Ik zit aan een bakje druifjes, amandelen en walnoten, met een kop groene thee erbij O+ Vanavond eerst saxofoonles en daarna volleybaltraining.Voor zulk soort avonden zorg ik dat ik vooruit kook, anders is het echt niet te doen. En sommige gerechten komen beter tot hun recht als ze een dag op voorhand gemaakt zijn. Dus vanavond eten we op verzoek van Isa bami (met een gebakken eitje en satesaus).
  donderdag 1 september 2011 @ 11:15:05 #226
262978 Moonwalk
pi_101442764
Ik stap er ff uit, ga me niet misdragen maar loop zo ontiegelijk te kloten dat maar ff op "lurkstand" ga. Als ik eruit ben of ik lowcarb of lowcalorie ga dan kom ik wel weer terug ^O^ Heel veel succes allemaal vandaag ! *O* :*
  donderdag 1 september 2011 @ 11:28:58 #227
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101443132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijzonder weinig :o En is dat een bouillonnetje met wat verdwaalde groentes of een stevige maaltijdsoep?
stevige maaltijdsoep, want ik red het niet op bouillon. Het punt is dat ik best wel wat eet, maar dat dit was wat er in huis te vinden was en ik vandaag wakker werd met geen trek :P ik fiets zo nog even langs de super om wat meer te kopen.
pi_101443221
@ Moonwalk: No offence, maar waar je de vorige keer zelf mee kwam was ook niet heel verantwoord, dus wat wil je nu uit gaan zoeken dan?

Is het dan niet beter om gewoon geen van beide te kiezen en te gaan voor NORMAAL eten in combinatie met bewegen?

Zowel in dit topic als in Slank zijn genoeg eetlijstjes te vinden van mensen die wel afvallen maar niet per se met een zogenaamd dieet bezig zijn. Low Calorie wordt al snel crashen, en Low Carb eigenlijk ook.

Wissel je avondmaaltijden af, eet altijd genoeg (minimaal 300 gram zou ik persoonlijk voor gaan) groenten, stukje vlees en afhankelijk van je bui wel of geen carbs erbij.
Hier eten we nu de ene keer wel rijst bij gewokte groenten, de andere keer niet.

Zorg dat je iets vindt wat je leuk vindt, lekker vindt en belangrijker: vol kan houden.
Gezond leven is niet altijd direct afvallen: de juiste stoffen binnenkrijgen en voldoende bewegen doen al een hoop voor je, al is het maar het leveren van energie. En die goede energie kun je op den duur dan weer inzetten om nog wat kritischer naar je eetpatroon te gaan kijken en wat meer onderzoek te doen naar de manieren waarop jij op een verantwoorde manier wat kilo's kwijt kunt raken.

Zoek desnoods hulp van een ERKENDE diëtist, via de huisarts. Er zijn helaas heel veel mensen die zich 'voedingsdeskundige' (Sonja Bakker :') ) of 'diëtist' noemen, maar die hun cliënten lekker laten crashen wat uiteraard resultaat oplevert, maar enkel op de korte termijn.

Dus. Stop met geforceerd allemaal capriolen uithalen die je alleen maar frustreren en begin met de goede basisstappen voordat je per se gewicht kwijt wilt raken: leef gezond. En zelfs dát gaat je al een eind op weg helpen gok ik zo, ook qua gewichtsverlies.
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 1 september 2011 @ 11:47:25 #229
70532 loveli
N
pi_101443581
quote:
*opmerking wegedit*
Verder eens met laatste alinea.
trekt zich weer terug naar slank

[ Bericht 3% gewijzigd door loveli op 01-09-2011 11:53:49 ]
crap in = crap out
pi_101444600
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dus. Stop met geforceerd allemaal capriolen uithalen die je alleen maar frustreren en begin met de goede basisstappen voordat je per se gewicht kwijt wilt raken: leef gezond. En zelfs dát gaat je al een eind op weg helpen gok ik zo, ook qua gewichtsverlies.
Hear hear _O_
  donderdag 1 september 2011 @ 19:29:06 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101457634
Morgenvroeg weer wegen...

Ga er vanuit dat het de goede kant op gegaan is, heb me netjes gedragen en veel gestresst.

Verder natuurlijk eens met MBje :)

Xx
  donderdag 1 september 2011 @ 21:19:53 #232
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101463731
zo, mijn eetlijstje aangevuld met meloen, noten en sushi :P

ik was gewoon even eetmoe..
  donderdag 1 september 2011 @ 23:46:32 #233
262978 Moonwalk
pi_101472939
No offence taken ! Ben juist blij met zulke posts en waardeer alle moeite met uitleg en motivaties super erg!

Ik denk dat dat voor mij wel een heel goed idee is, gewoon gezond eten zonder gekke fratsen. Sporten zit er nu goed in en ik vind het heerlijk dus misschien werkt het wel als ik er lekker gezond bij eet. Het mooie is dat ik door al die fratsen, gezond eten al veel meer waardeer. Zoals fruit.

Ik ben er klaar voor :) heb wel stiekem koolhydraat arm brood gekocht omdat ik het opeens in de appie zag liggen en benieuwd ben naar hoe dat smaakt hahah. MB wat heb jij trouwens toffe fotos in je profiel :)
pi_101479301
Niks mis met koolhydraatarm brood, behalve de prijs dan :{
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:38:28 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101479759
Nog steeds 99,4... gezien het uit eten deze week ben ik er blij mee dat ik niet aangekomen ben :)

Koolhydraatarm brood vind ik persoonlijk ook gewoon niet lekker, maar ik denk dat alles went behalve een vent :X

Hier zometeen een ontbijtje maken, mag één dag in de week uitslapen en dan gaan de achterburen stenen slijpen, omdat ze een nieuw terras aan het leggen zijn. Tussen 8 en 8:15. Toen was ik wakker, nu is het al een uur stil :(

Xx
pi_101480985
Ik ga het best op een eetpatroon zonder fratsen. Ik ben echt iemand die het liefst de hele dag brood eet en 's avonds ook gewoon aardappelen, rijst of pasta. De Dr. Frank of Low Carb eetwijze werkt dus niet voor mij: ik wil geen eieren eten in de morgen en sla als lunch. Het enige voordeel van low carben is dat je hongergevoel verdwijnt.
Ik wil ook geen voedingsmiddelen schrappen: ik wil gewoon alles kunnen eten wat ik wil.
En dan geen light-produkten. Ik volg losjes het Sonja Bakkerboek 'Zomerslank'. Ik doe het alleen minder streng want ik kies niet voor light-produkten. Wat ik fijn vind aan haar methode is dat het een gewoon Hollands eetpatroon is. Vandaag ziet het er zo uit:

O: bak yoghurt (ik kies halfvolle ipv mager) en een banaan
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen met halvarine en 30+kaas (ik haat lightprodukten maar dit gaat nog wel) en rookvlees
T: 1 liga Evergreen koekje
D: 125 gr. ovenfrites en 75 gr. rundertartaar (gewicht na bereiding) met wat fritessaus of ketchup en zoveel rauwkost als je wilt.
T: glas wijn

Toch niet bepaald crashen, toch? Dit komt uit op ongeveer 1300 kcal. Het is niet veel, maar je moet nu eenmaal -tijdelijk- caloriebeperkt (dus niet: caloriearm) eten om af te vallen...

Ik weet dat sommigen van jullie dit weinig vinden en ervoor pleiten om meer te eten en daarbij veel meer te gaan bewegen, maar ik heb een hekel aan sport en heb het erg druk dus keihard gaan sporten om af te vallen is voor mij gewoon niet de manier.
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:15:53 #237
262978 Moonwalk
pi_101490191
Ik eet elk soort brood wel hahah ik vind koolhydraat arm brood een beetje droog maar verder niet vies gelukkig!

Nou ik begin eerst maar eens met vaker per dag eten. Viel niet mee maar komtie dan voor vandaag:

O: boterham met roerei
T: 2 grote wasa lijnzaad crackers
L: Bruine boterham met kaas/sla/tomaat/ei/pesto
T: kruidkoek
T: sinaasappel
D: 2 braadworsten met veel rauwkost en ovenfrites en yogonaise
T: rijstwafel

Tink wat irritant!! Heb ik hier ook, verbouwingen overal en alles moet vet vroeg en dan smeren ze m weer. Vet goed dat je niet bent aangekomen, volhouden ! :)

Cinnamongirl ik ga op advies van hier ook niet meer low-whateveren want ik raak daar idd gefrustreerd van en dat is niet de bedoeling. Ik sport er wel bij, gaat dat snel genoeg zo zonder sport erbij?( En ja ik weet dat afvallen niet supersnel moet, I know I know heheh ) maar ben gewoon benieuwd naar je ervaringen. Ovenfrites klinken opeens heel aantrekkelijk, dus terwijl ik dit schrijf pas ik mn plan aan :)
pi_101493302
Ovenfrites bevat wel een heleboel kcal hè, dus kan je het beste combineren met iets als vis of mager vlees (zoals cinnamon's rundertartaar). In de combinatie met erg vet vlees (keer twee...) is het niet echt handig als je wilt afvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 02-09-2011 16:58:46 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 september 2011 @ 16:42:06 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101493348
Zeg, als andere beginnen met sporten en een aangepast eetpatroon, dan vallen ze in de eerste week kilo's af... waarom ik niet
pi_101493372
Hier vanavond ook braadworsten maar heb er eentje terug de vriezer in gedaan toen ik het aantal kcal zag :Y
Sowieso is een stuk vlees eigenlijk wel genoeg
pi_101493967
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:42 schreef Sjeen het volgende:
Zeg, als andere beginnen met sporten en een aangepast eetpatroon, dan vallen ze in de eerste week kilo's af... waarom ik niet
Ik ook niet hoor :* Maar ben alweer meer dan 10 kg afgevallen sinds ik dat doe, dus time will tell *O*
pi_101494032
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:42 schreef Sjeen het volgende:
Hier nog eentje die dan niet afvalt hoor -O-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 september 2011 @ 17:06:48 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101494203
Ik schommel sinds maandag al max. een ons per dag...
pi_101496952
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:15 schreef Moonwalk het volgende:
Ik eet elk soort brood wel hahah ik vind koolhydraat arm brood een beetje droog maar verder niet vies gelukkig!

Nou ik begin eerst maar eens met vaker per dag eten. Viel niet mee maar komtie dan voor vandaag:

O: boterham met roerei
T: 2 grote wasa lijnzaad crackers
L: Bruine boterham met kaas/sla/tomaat/ei/pesto
T: kruidkoek
T: sinaasappel
D: 2 braadworsten met veel rauwkost en ovenfrites en yogonaise
T: rijstwafel

Tink wat irritant!! Heb ik hier ook, verbouwingen overal en alles moet vet vroeg en dan smeren ze m weer. Vet goed dat je niet bent aangekomen, volhouden ! :)

Cinnamongirl ik ga op advies van hier ook niet meer low-whateveren want ik raak daar idd gefrustreerd van en dat is niet de bedoeling. Ik sport er wel bij, gaat dat snel genoeg zo zonder sport erbij?( En ja ik weet dat afvallen niet supersnel moet, I know I know heheh ) maar ben gewoon benieuwd naar je ervaringen. Ovenfrites klinken opeens heel aantrekkelijk, dus terwijl ik dit schrijf pas ik mn plan aan :)
Ik vind jouw lijstje best prima. Gewoon met normale produkten en zo daarom -denk ik- beter vol te houden. Misschien was 1 worstje minder beter geweest, maar ik weet niet hoe groot die waren!
Ik fiets elke dag 3 kwartier en ik val gewoon af. Van elke extra beweging zou ik denk ik wel meer afvallen, maar ik heb geen haast. Vanmorgen was er weer een pond af.
Volgens mij heb ik een prima metabolisme, ik heb 'm dan ook nooit vern**kt door te gaan crashen/idioot veel te sporten. Want mager eten icm keihard sporten is i.m.o. ook gewoon crashen. Voor mij is 'portion control' het toverwoord. Vooral bij het avondeten haal ik veel winst, want ik heb de neiging om een groot stuk vlees te eten, met veel pasta en saus of gebakken aardappels en dan een klein beetje groente.
Ik neem nu niet meer dan 100 gr. onbereid vlees of vis dat ik grill en 60 gram droge pasta of rijst of 150 gram aardappelen. Daarbij onbeperkt groente en geen vette saus.
Oh en ik let op de alcohol! Zodra ik dat doe vliegt het er ook af.
pi_101497276
Zo ik heb iig qua eten het ritme weer er in zitten. Tis een begin.
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:18:49 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101501120
Ovenfrites zijn verraderlijk lieverds! Die worden gecoat met een laagje suiker, om ze bruin te laten worden zonder frituren... niet per se gezonder dus! Neem dan "gewone" aardappelpartjes en doe die met lekkere kruiden en een klein beetje olie in de oven :)

Xx
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:56:27 #247
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101506497
Ik heb al maanden geen patat meer gegeten, of gebakken aardappels. Ik eet of gekookte aardappels of rijst.

Ik verslof momenteel een beetje. Let niet heel erg op wat ik eet. Maandag er weer fris tegenaan :)
pi_101506624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor :* Maar ben alweer meer dan 10 kg afgevallen sinds ik dat doe, dus time will tell *O*
*O*

Wat doe jij zoal aan beweging?
Ik vind het zo moeilijk om aan een sportprogramma te beginnen. Heb het idee dat het het heel wat voeten in aarde gaat hebben om mijn ouwe lijf weer aan het sporten te krijgen...
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:45:08 #249
262978 Moonwalk
pi_101509494
Oeps dan heb ik vandaag flink wat foute dingen zitten eten, maar heb me er wel aan gehouden om "vaak" ( voor mijn gevoel de hele dag door ) iets te eten. Moet wel zeggen dat ik daardoor veel meer honger lijk te hebben die ik normaal met 2 keer per dag eten echt niet heb. Vanaf morgen dan ook maar ff op de keuze van het vlees enzo letten.

Cinnamongirl ik weet niet hoe oud je bent maar ik zie mensen van alle leeftijden in de sportschool ! Het hoeft niet meteen een programma te zijn, je kan ook elke dag een half uurtje gaan wandelen en dat met de tijd uitbreiden naar een uurtje joggen ^O^
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:13:37 #250
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101514055
Vandaag bij de ouders gedineerd :D

O: volkoren matze met boter en muisjes omdat een collega bevalen is!
T : 2 mineola's
L : een notenbroodje
T : een aardbeientaartje bij collega met de baby!
D : slastampot
T : een nectarine

Morgen naar den haag om de vegetarische toko leeg te kopen!
pi_101520018
Bweurk. Ok. Ik denk dat ik weer officieel mee ga spelen hier :)

Ik word zo moe van mezelf soms. In mijn momenten van groteske dramaqueenness kan ik wel eens denken dat het gewoon een soort automutilatie light is waar ik in kan vervallen. Ik weet dat ik me zoveel beter voel, wanneer ik netjes eet, niet rook, genoeg drink, blabla het hele riedeltje en eens in de zoveel tijd komt er dan gewoon een periode dat ik denk naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck it en ik laat alles weer vieren :r

Anyway, ik ben er weer bij hoop ik :)
pi_101520237
Ben dr hoor maar gewoon druk, deze week gewoon lekker 3x fitness gedaan, gewerkt en zo. afbouwen gaat lekker, geniet elke avond van een maaltijd. Ik val nog iets af, das ook de bedoeling maar ben bijna op mijn streef (2,4 kg)
pi_101520499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef cinnamongirl het volgende:

*O*

Wat doe jij zoal aan beweging?
Ik vind het zo moeilijk om aan een sportprogramma te beginnen. Heb het idee dat het het heel wat voeten in aarde gaat hebben om mijn ouwe lijf weer aan het sporten te krijgen...
Ik wandel heel erg veel, ik fiets veel (gisteren bijna 50 km) en begin komende week met hardlopen :o Best eng, want daar raakte ik de vorige keer geblesseerd door.
  zaterdag 3 september 2011 @ 10:32:22 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101520835
Hmmz, psychologie studeren is toch best fijn af en toe *leest zo'n 7 papers of het veranderen van gewoontes en hoe moeilijk dat is*... I'm not the only one struggling :D

Xx
pi_101520942
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wandel heel erg veel, ik fiets veel (gisteren bijna 50 km) en begin komende week met hardlopen :o Best eng, want daar raakte ik de vorige keer geblesseerd door.
Spannend! Met welk schema ga je beginnen?
pi_101523342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:39 schreef Sarabi het volgende:

Spannend! Met welk schema ga je beginnen?
Ik wilde de nieuwe Evy eens gaan doen! En anders gewoon de oude weer :+

Net weer 30 km gefietst, wel verbrand :o Zo wat is het heet buiten zeg!
  zaterdag 3 september 2011 @ 14:19:55 #257
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101524942
Lijstje van vandaag:

O: Boterham met pindakaas stukjes, 3/4 banaan, beker fruitontbijt.
L: Calzini (Ofzoiets) bij de Hema met kaas/tomaat/basilicum, ijskoffie.
T: 5 yoghurtgums, 2 paranoten. Flesje water.
D: Lasagne.

Ik ben nogal van de 'lif-laf' hapjes de laatste dagen. Handje van dit, handje van dat. Maar geen normale boterham met kaas. Ben allang blij dat ik net met boodschappen geen spullen voor een monchou taart heb gekocht. Een vriendin was gister jarig en die had er een, dus had ik min of meer besloten dat ik er ook een wilde ;)

Net even in de stad geweest, op de markt en wat een groot succes was, was dat ik eerst was gaan lunchen en op de markt dus helemaal niks heb gekocht :D
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:14:05 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101530195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 14:19 schreef Purdey het volgende:
Net even in de stad geweest, op de markt en wat een groot succes was, was dat ik eerst was gaan lunchen en op de markt dus helemaal niks heb gekocht :D
Nice, hier geen tijd voor de markt, te veel studie...:( En ik koop daar altijd vooral heel veel groente :D

Lijstje hier:

O: 2 boterhammen, 2 beschuiten. 30+ kaas. Groot glas sap.
T: Grote beker thee, 2 breadsticks.
L: Een stukje chinois.
T: Niks, late L.
D: Aardappeltjes uit de oven met een filetlapje uit de grillpan en sla met cashewnootjes.
T: Wrs nog een stukje chinois...

Morgen staat er een echt limburgse verjaardag op het programma. Ik sla de vlaai over, mag 5 hapjes en 's avonds eten we belegde broodjes :)

Xx!
pi_101531772
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde de nieuwe Evy eens gaan doen! En anders gewoon de oude weer :+

Net weer 30 km gefietst, wel verbrand :o Zo wat is het heet buiten zeg!
Leuk! ben benieuwd hoe de nieuwe bevalt :) succes *O*
en het was echt heet buiten :Y ik heb alleen de weekboodschappen gedaan en daarna met een boek in de tuin gelegen

Oja en een grote spiegel gekocht zodat ik onze sportkamer ook mijn dansen kan oefenen
pi_101531802
Welke spiegel heb je gekocht, Sarabi?
pi_101531851
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Welke spiegel heb je gekocht, Sarabi?
Bij de Xenos uit de reclame :)
Het is een passpiegel, dus niet heel groot maar wel groot genoeg om alles in te zien :)
en hij is heel licht dus ook goed te bevestigen aan de deur (waar alleen nog plek was)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 september 2011 @ 19:19:26 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101531882
Hier kip laksa vanavond, erg lekker...

Ik heb iets raars wat tegelijk eigenlijk heel positief is, droge witte wijn (chardonnay/pinot gris) smaakt me niet meer sinds vorige week. Ik heb smaaktechnisch een overdosis gehad, geloof ik :P
pi_101531928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:19 schreef Sjeen het volgende:
Hier kip laksa vanavond, erg lekker...

Ik heb iets raars wat tegelijk eigenlijk heel positief is, droge witte wijn (chardonnay/pinot gris) smaakt me niet meer sinds vorige week. Ik heb smaaktechnisch een overdosis gehad, geloof ik :P
Ook jammer :P maar wel handig voor het afvallen
Doordat ik nu vrijdagavond werk drink ik ook opeens een stuk minder, nu dit nog volhouden op de zaterdagavond :D

SPOILER
pi_101532009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:18 schreef Sarabi het volgende:

Bij de Xenos uit de reclame :)
Het is een passpiegel, dus niet heel groot maar wel groot genoeg om alles in te zien :)
en hij is heel licht dus ook goed te bevestigen aan de deur (waar alleen nog plek was)
Zolang je er ook maar wat pasjes naar links en rechts voor kan doen en jezelf kan blijven zien :Y

Vreemd Sjeen, dat het je plots niet meer smaakt.
pi_101532044
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zolang je er ook maar wat pasjes naar links en rechts voor kan doen en jezelf kan blijven zien :Y

Het is een redelijk diepe kamer dus dat komt wel goed :)
Nu nog een solo bedenken *O* over een paar weken houden ze 'audities'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 september 2011 @ 19:33:46 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101532232
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, echt heel raar... Ik heb vanmiddag de helft van mijn glas aan mijn schoonpa gegeven, vond het echt niet lekker. En ik ben inmiddels wel alweer zo ver dat ik alleen dingen eet en drink die ik echt lekker vind.

Sarabi, succes met het bedenken van een solo!
pi_101534686
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, echt heel raar... Ik heb vanmiddag de helft van mijn glas aan mijn schoonpa gegeven, vond het echt niet lekker. En ik ben inmiddels wel alweer zo ver dat ik alleen dingen eet en drink die ik echt lekker vind.

Sarabi, succes met het bedenken van een solo!
Een erg belangrijk punt ^O^

en dankjewel :) vriendlief heeft net de spiegel opgehangen
pi_101539473
Nou inderdaad, ik eet bijv geen taarten meer die duidelijk uit de diepvries komen :r
Waarom mensen dat op verjaardagen serveren is me al een raadsel, maar ik ga er geen bredere heupen van krijgen. Alleen zelfgebakken taart eet ik nog :9
pi_101545899
Sjeen das echt een heel belangrijk punt !! Als je dingen eet die je lekker vind, heb ik tenminste, geniet ik er meer van én daardoor eet ik langzamer, en ben ik eerder verzadigd !

Kwa taart maak ik zelf altijd kwarktaart maar dan met yoghurt. Niemand die het merkt en wel zo lekker. En ik snij niet van die maffe grote punten, scheelt ook aanzienlijk.

Eigengebakken taart.... ik zoek nog een lekker recept voor een niet zo kalorierijke taart voor oktober...iemand tips ?
  zondag 4 september 2011 @ 09:57:43 #270
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101546495
ik hou niet zo van taart, maar mijn meneer maakt wel een heel lekkere taart! Maakt dan een appeltaart bodem en daar doet hij dan mango, appel, aardbeien en soms banaan in en dat is me toch een partij lekker :D Gelukkig hebben we dat nooit in huis :D
  zondag 4 september 2011 @ 10:25:58 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101546754
Op naar de verjaardag. Doel: geen vlaai, 5 snacks en geen frisdrank.

Als ik arriveer vraag ik om een boterham *is net na lunchtijd* en dan voorkom ik honger :)

Overigens mag ik wel een ijskoffie onderweg :D

Xx
  Licht Ontvlambaar zondag 4 september 2011 @ 10:31:07 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101546816
Kun je niet beter gewoon een boterham meenemen voor onderweg?
pi_101546830
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:31 schreef Sjeen het volgende:
Kun je niet beter gewoon een boterham meenemen voor onderweg?
Twee vliegen. Klap. ;)
pi_101547027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef Isabeau het volgende:
Nou inderdaad, ik eet bijv geen taarten meer die duidelijk uit de diepvries komen :r
Waarom mensen dat op verjaardagen serveren is me al een raadsel, maar ik ga er geen bredere heupen van krijgen. Alleen zelfgebakken taart eet ik nog :9
Dat is wel een goeie.
Vanmiddag verjaardag van een neef en nichtje van me, die hebben altijd taart van de bakker.
Maar mijn oom is de bakker, is het dan zelfgebakken of niet? :+ ;)
pi_101547053
Ga je het met smaak op eten?
pi_101547111
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga je het met smaak op eten?
Dat ligt er erg aan wat ze hebben, slagroomtaart hoef ik niet, maar de kwarktaartjes zijn wel erg lekker ;)
Maar het was vooral als grapje bedoeld :P
pi_101547155
:( ACHTER ELK GEINTJE ZIT EEN SEINTJE :(

Whehehe. :')
pi_101547222
Ga morgen weer eens vragen om een meting van m'n vetpercentage.
Mijn gewicht is al een tijdje stabiel, maar door het sporten heb ik wel hetnidee dat mijn figuur veranderd, krijg er ook opmerkingen over. Dus ben wel even benieuwd of het veranderd is :)
  zondag 4 september 2011 @ 10:57:04 #279
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101547250
Chotver, was ik dit topic weer kwijt. Gelijk weer 2 kilo erbij. Jullie worden bedankt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_101547278
WB fatty :W
pi_101547487
Zo..
nog net op het topic nippertje..
ik kom me ook weer melden.

de laatste tijd pas ik niet meer in mijn kleding ( mt 46 / xxl) en dat wordt me nu toch echt een beetje te gortig. Gister mijn kast opgeruimd en ik kwam kleding tegen van mt 42. Dat wordt mijn doel!
en als het me lukt dan mag ik van mezelf dit jurkje kopen .

nu de aanpak:
Stap 1a. de boodschappenlijst wordt aangepakt. geen taartjes, chocolade, chips en andere snacks meer in huis
Stap 1b. vandaag door de voorraadkast en de restjes "slechte" dingen opeten dan wel weggooien :@

Stap 2. dat levert ongeveer het volgende eet patroon op:
o: magere vanille yoghurt met special K/Balans/andere ontbijt granen
t: evergreen
l: salade met een bruin broodje
t: 2 stuks fruit
d: een gezonde maaltijd, zonder frietjes, met evt pasta, rijs of aardappeltjes

en wellicht spreekt stap 2 stap 1 enigszins tegen, adviezen daarover zijn welkom! ;)

Stap 3.bewegen! het volgende beweeg schema staat in de planning:
m: 2 hr volleybal training
d: 45 min lopen op loopband op de sportschool (5% helling, 6 km/hr)
10 min buikspier oefeningen
50 min bodybalance-les
w: 1,5 hr yoga
d: 45 min lopen op loopband op de sportschool (5% helling, 6 km/hr)
10 min buikspier oefeningen
50 min bodybalance-les
v: volleybalwedstrijd
z: Squashen met mijn man
z: zumba op de sportschool

flink vol, maar denk dat ik de "rust" wel pak met de yoga en body balance
of het echt effectief afval-sporten is.. ik weet niet.. ik probeer een leuke mix te maken zodat niks echt gaat vervelen omdat ik ietst 5 dagen in de week zou doen :)

adviezen zijn welkom.. alhoewel ik eerst maar eens mijn "regime" uit ga proberen.. ( eigenwijs?? nueh ;) ) en kijken of ik het kan volhouden.. (ieder mens is nou eenmaal anders ;) )

dus.. tot snel maar weer!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_101547662
Barretje heb je altijd al zoveel gesport? Anders is het misschien niet zo'n realistisch schema en sowieso heeft je lichaam ook rust nodig.

Over stap 1b, ik zou gewoon voor weggooien kiezen :)
pi_101547732
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:23 schreef Sarabi het volgende:
Barretje heb je altijd al zoveel gesport? Anders is het misschien niet zo'n realistisch schema en sowieso heeft je lichaam ook rust nodig.

Over stap 1b, ik zou gewoon voor weggooien kiezen :)
ik doe "normaal gesproken " de volleybal en de yoga..
de sportschool en de squash komt er dus bij
het lopen zie ik niet tegenop omdat het echt (door)lopen is..
het zumba is nu optioneel, maar lijkt me vooral erg leuk om te doen .. en squashen met m'n man is ook vooral leuk om samen te doen :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_101547774
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 11:27 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ik doe "normaal gesproken " de volleybal en de yoga..
de sportschool en de squash komt er dus bij
het lopen zie ik niet tegenop omdat het echt (door)lopen is..
het zumba is nu optioneel, maar lijkt me vooral erg leuk om te doen .. en squashen met m'n man is ook vooral leuk om samen te doen :D
Het lopen is inderdaad meer beweging dan sport, maar als je wilt afvallen moet je een levensstijl gaan vormen die je altijd kan volhouden.
Nu vind je het allemaal leuk, maar is dat over 3 jaar nog steeds zo?

En je moet natuurlijk ook wel meer gaan eten op de dagen dat je sport, goed voor jezelf zorgen :Y
pi_101550718
Vanmorgen zat ik wat te lezen in een oud dagboek van me (wilde weten wanneer ik nou was begonnen met hardlopen) en kwam een stukje tegen over mijn gewicht. Ik wilde nooit weer zwaar worden, kon niet begrijpen waarom dat zou gebeuren want ik lette nu goed op en sportte veel en vond dat leuk en het ging allemaal heel makkelijk. Plus een heel stuk over hoe fijn ik me nu voelde en dat ik nu gewoon zo zou blijven want ik had toch geen enkele drang naar veel of vet eten en snacken. Yeah right :')
pi_101550757
Eigenlijk moet je dat soort lappen tekst niet in een weggestopt dagboek bewaren. Maar op de koelkast. Of ingelijst op het toilet. Als een constant reminder.
pi_101550893
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eigenlijk moet je dat soort lappen tekst niet in een weggestopt dagboek bewaren. Maar op de koelkast. Of ingelijst op het toilet. Als een constant reminder.
Yep :Y Kwam op youtube toen ik filmpjes zocht over bepaalde oefeningen ook een soort van interview met Oprah tegen en hoe ze geen flauw idee had hoe ze het weer zo ver had kunnen laten komen. Zo voel ik me ook wel een beetje :@ Ik ben heus niet weer op mijn zwaarst of zwaarder zoals zij, maar ik was wel stevig op weg :+

Ik heb een foto van mezelf die ik erg lelijk vind, die zou ik eigenlijk altijd bij me moeten dragen :D Ik zit in badpak op het strand op een hete dag met een lolly. De foto is van achteren genomen en ik kijk best leuk in de camera, maar door de draai heb ik me toch een vetrollen en dikke kont (laatste ook zonder draai aanwezig 8-) ) :o Van die foto ben ik toen heel erg geschrokken _O-
pi_101550992
Het gaat ook zo fucking makkelijk. Als ik de teugels laat vieren, en dan doe ik echt geen gekke dingen, vliegen de kilo's er weer aan...
pi_101551103
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:13 schreef Isabeau het volgende:
Vanmorgen zat ik wat te lezen in een oud dagboek van me (wilde weten wanneer ik nou was begonnen met hardlopen) en kwam een stukje tegen over mijn gewicht. Ik wilde nooit weer zwaar worden, kon niet begrijpen waarom dat zou gebeuren want ik lette nu goed op en sportte veel en vond dat leuk en het ging allemaal heel makkelijk. Plus een heel stuk over hoe fijn ik me nu voelde en dat ik nu gewoon zo zou blijven want ik had toch geen enkele drang naar veel of vet eten en snacken. Yeah right :')
Wat zijn mensen eigenlijk maar rare wezens....

Ik zat net in oude topics te kijken en ik was hier gewoon al 8 jaar geleden.....toen was ik net 15
pi_101551125
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het gaat ook zo fucking makkelijk. Als ik de teugels laat vieren, en dan doe ik echt geen gekke dingen, vliegen de kilo's er weer aan...
Nou inderdaad. Ik zat op een gegeven moment op +1 kg per week terwijl ik best normaal at (en niets aan sport deed, maar beweeg altijd wel veel heb bijv geen auto).
pi_101551217
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:23 schreef Sarabi het volgende:

Wat zijn mensen eigenlijk maar rare wezens....

Ik zat net in oude topics te kijken en ik was hier gewoon al 8 jaar geleden.....toen was ik net 15
Vond je af en toe een vervelende betweter die een portie levenservaring nodig had, maar ik vond het wel knap voor een meisje van die leeftijd dat nog thuis woonde om zo gedisciplineerd te eten en hard te lopen (in de schuur). Vooral omdat je moeder nog steeds kookte en daar was het allemaal eerder mis gegaan natuurlijk! Plus dat tieners niet bekend staan om hun gezonde keuzes qua snacks en extra eten (met z'n allen een shoarma, patatje etc).
pi_101551331
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vond je af en toe een vervelende betweter die een portie levenservaring nodig had, maar ik vond het wel knap voor een meisje van die leeftijd dat nog thuis woonde om zo gedisciplineerd te eten en hard te lopen (in de schuur). Vooral omdat je moeder nog steeds kookte en daar was het allemaal eerder mis gegaan natuurlijk! Plus dat tieners niet bekend staan om hun gezonde keuzes qua snacks en extra eten (met z'n allen een shoarma, patatje etc).
Vervelend was ik sowieso.
Maar hoe ik het deed, ik weet het eigenlijk ook niet.
Nu moet ik er weer achter zien te komen hoe ik het deed ;)
pi_101551703
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef Sarabi het volgende:

Vervelend was ik sowieso.
Maar hoe ik het deed, ik weet het eigenlijk ook niet.
Nu moet ik er weer achter zien te komen hoe ik het deed ;)
Gewoon door blijven lezen in die oude topics, want je bleef iedereen maar inwrijven hoe makkelijk het was en hoe het moest :7
pi_101551792
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gewoon door blijven lezen in die oude topics, want je bleef iedereen maar inwrijven hoe makkelijk het was en hoe het moest :7
Nouja het afvallen is ook wel simpel ;) maar dan heb je daarna een probleem.
Ik moet eigenlijk ook alleen nog aan mijn zelfbeeld werken, mijn gewicht is wel goed (voor mij dan, anderen zullen het nog steeds dik vinden)
pi_101551793
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook een willekeurig dieetclubtopic uit 2006 bekeken: same old, same old :P
pi_101551927
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:43 schreef LieLie het volgende:

Ik heb ook een willekeurig dieetclubtopic uit 2006 bekeken: same old, same old :P
Het was wel gezellig *)
pi_101551967
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:43 schreef Sarabi het volgende:
Nouja het afvallen is ook wel simpel ;) maar dan heb je daarna een probleem.
Ik moet eigenlijk ook alleen nog aan mijn zelfbeeld werken, mijn gewicht is wel goed (voor mij dan, anderen zullen het nog steeds dik vinden)
Waarom zijn er alleen dieetboeken en geen dikke boeken over hoe je na het afvallen moet leven en hoe om te gaan met problemen etc? Vaak is het maar een kort hoofdstukje in een boek, terwijl het grootste probleem pas na je afvalperiode gaat komen :D
pi_101551979
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was wel gezellig *)
Als je mij en een paar anderen niet meetelt hadden jullie wel echt een leuk groepje, toch?
pi_101552016
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom zijn er alleen dieetboeken en geen dikke boeken over hoe je na het afvallen moet leven en hoe om te gaan met problemen etc? Vaak is het maar een kort hoofdstukje in een boek, terwijl het grootste probleem pas na je afvalperiode gaat komen :D
Omdat die boodschap natuurlijk niet verkoopt :D "Ja, het wordt heel zwaar en je moet alles omgooien en je zult geen kilo's blijven afvallen en en en ..." .

Een 1000-calorieën-weekmenuutje bedenken is veel makkelijker :+ .
pi_101552096
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Sarabi het volgende:

Als je mij en een paar anderen niet meetelt hadden jullie wel echt een leuk groepje, toch?
Ja, zo ontzettend jammer dat dat uit elkaar is gevallen. Ik mocht die meiden stuk voor stuk echt enorm graag :{
pi_101552186
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:50 schreef Razztwizzle het volgende:

Omdat die boodschap natuurlijk niet verkoopt :D "Ja, het wordt heel zwaar en je moet alles omgooien en je zult geen kilo's blijven afvallen en en en ..." .

Een 1000-calorieën-weekmenuutje bedenken is veel makkelijker :+ .
Hier merk je al dat mensen kribbig worden als je zoiets zegt, laat staan dat mensen dat willen aannemen als ze net op gewicht zijn. Dan ga je idd toch geen boek meer kopen om te leren hoe je nu met dat nieuwe gewicht in je leven moet omgaan. Hmm, dat verkoopt dus waarschijnlijk idd voor geen meter. En als iemand weer aankomt zal hij/zij eerder geneigd zijn het volgende dieet uit te proberen ipv uit te zoeken hoe je op gewicht kan blijven.

Ik heb nog geen flauw idee van dat laatste nl. Heb wel ruim ervaring met snel en eenvoudig afvallen :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')