jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatiequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is 'de nieuwere Evy' ? Heeft ze een nieuw hardloopprogramma?
Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt benquote:[..]
Mijn ervaring is hier ook dat als mensen weer aankomen ze hier niet meer komen. Dus je weet nooit of iets een langetermijn effect heeft gehad. Er komen hier wel continue dezelfde mensen terug die dan uiteindelijk besluiten om nog maar weer een poging tot afvallen te doenJojoclub zou een betere naam zijn.
Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leukquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:
yup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie
Op lange termijn kan ik wel zeggen dat ik in elk geval 15 kilo kwijt redelijk blijvend kwijt benMaar ook ik jojo, dus ik ben er maar weer
Klopt... en bij mij zijn er een paar goede gewoontes ingesleten gelukkig, maar het blijft lastig om het sporten erin te houden en de alcohol grotendeels eruit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmm, daar moet ik dan ook naar op zoek! Leuk
Je weet ook net als ik dat als je bent afgevallen dat het een gevecht met jezelf en je gewicht blijft. Te veel mensen denken 'zo, dat heb ik mooi gedaan en kan ik nu weer op andere dingen in het leven richten'. Dat werkt niet. Je moet altijd bezig blijven met je eten en beweging. En daar zit de valkuil. Je moet definitief anders gaan leven; al die oude gewoontes die er flink ingesleten zijn moeten natuurlijk niet terug komen.
Niemand wil/verwacht weer aan te zullen komen als ze bezig zijn. Dat is nooit de planning, maar bij 9 van de 10 helaas wel realiteit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo
ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maandenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef RandomMoron het volgende:
ik mag hopen dat mocht ik al mijn kilo's kwijt ben ik niet na een paar maanden alles er weer bij heb. dan maar een signaal-gewicht met mezelf afspreken ofzo
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:33 schreef Sjeen het volgende:
ow, maar het ging bij mij ook niet over een paar maandenIk ben in 2005-2006 27 kilo afgevallen, dat heb ik ongeveer een jaar kunnen vasthouden. Tussen 2007 en nu zijn er weer 12 bijgekomen... Mijn Dat-Nooit-Meer drempel is 90 kilo, dus vandaar dat ik er weer ben
helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is overigens erg simpel vergeleken met op gewicht blijven. Vind ik (en de wetenschap kijkend naar resultaten) dan.
En daar gaat het dus vaak misquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
HelleuhIk meld me hier ook maar weer eens na een flink aantal weken afwezig te zijn geweest. Beetje een k*ttijd achter de rug, maar ik ga me er weer aan wagen. Morgen eens wegen hoe groot de schade is van de afgelopen weken
(Ik wil het eigenlijk niet weten..
). M'n eigen schuld dat er weer kilo's aanzitten overigens, maar het kon me even niets schelen.
Ik weet het, ik weet het. Ik probeer ook niets te verontschuldigen, maar gezien alle toestanden, had dieten (en dat is het nog steeds en geen levenspatroon) geen prioriteit. Maar ik snap je punt en ik stel de schop onder den grooten bips op prijsquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En daar gaat het dus vaak misEn dan schrik je zelf straks van de weegschaal en zie je dat je bent aangekomen: en dan maakt het avondeten ook even niets uit, daar kan best slagroom door de roomsaus en een vol bakje met mona toetje. En vanavond maar chipjes en chocolade want je voelt je zo rot over dat aangekomen gewicht. Etc.
(niet dat je dat zo gaat doen hoor! maar ik herken de gedachtengang en die moet je zsm stoppenNU dus en niet pas morgen of maandag)
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:22 schreef Isabeau het volgende:
En ik hoop dat die kuttijd ook wat over is, want naast dat dat energie vreet is het ook nog eens erg moeilijk om niet te snaaien als je chronische stress hebtDus ik zou het niet te veel op eigen schuld gooien, serieus. Soms kan je er even echt weinig aan doen
Chronische stress zet aan tot snaaien en comfort food craven (is daar een Nederlands woord voor?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
Klinkt me zo bekendquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Lastig is dat he....ik hoor om me heen van mensen dat ze juist afvallen in stressvolle periodes. Dat gaat bij mij echt niet op. Ik heb het idee dat mijn lichaam juist helemaal blokkeert en bovendien snaai ik inderdaad meer dan.
Moet ik ook eens naar gaan zoekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jup... heb ik via facebook gevonden, iets modernere muziek. Is voor mij wel weer iets meer motivatie
[..]
Maar hoelang hou je dat vol?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
En in het weekend zie ik wel, ik MOET dan niets.
Je bent nog maar nčt begonnen... terwijl je in de flow zit van 'alles gaat lekker' kan je heel goed advies geven, maar het heeft weinig met ervaring te maken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:37 schreef Muks het volgende:
Ik hád er naar mijn idee nooit tijd voor, nu MAAK ik er tijd voor, elke maandag, woensdag en vrijdag ga ik naar de sportschool, die bekant 24 uur per dag open is. En de dinsdag en donderdag ga ik na het eten 's avonds gewoon een uurtje fietsen of lopen.
En in het weekend zie ik wel, ik MOET dan niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |