bronquote:French flotilla ship won't sail
Members of Jewish community in France band together, send 500 letters of protest against Gaza flotilla, effectively preventing ship bought by organizers for ¤530,000 from docking in Marseille. 'Many battles left until September,' says one
One of the ships slated to participate in the flotilla to Gaza later this month will not set sail, Ynet has learned, less than a day after the Turkish IHH organization announced it was reconsidering its participation in the flotilla as well.
The ship was to set sail from the port of Marseille, but a lengthy battle by the French Jewish community has apparently succeeded in preventing it.
Organizers of the flotilla issued a statement thanking participants Wednesday and urging them to seek other transportation, such as on ships departing from Greece and Turkey.
The French ship – one of 15 participating in the flotilla – was intended to carry a few dozen activists. Organizers bought the vessel for ¤530,000.
Ynet learned Wednesday that the ship was being prevented from docking in France thanks to pressure applied by parliament members and organizations on insurance local companies and authorities. The vessel is currently anchored in waters outside of Marseille, where it has been for the past four days.
"It's fantastic. Even we didn't believe this battle would lead to victory," a member of the French Jewish community told Ynet. He said he and other Jewish representatives had decided to join together to try to prevent the flotilla, and subsequently wrote letters of protest to 500 MPs and organizations.
"We acted fast, sent letters and warned all of the communities. We used social media and the internet, sent mail, set meetings, and made phone calls," he said. "We enlisted 15 non-Jewish organizations to support the battle, and together we warned all of the political parties with no ties to Israel about the consequences."
On Tuesday the battle came to a hilt when Jewish MP Jacques-Alain Bénisti but a query to French Foreign Minister Alain Juppe, asking to learn France's official position on the flotilla. The move was said to have put pressure on local insurance companies and helped to cancel the French ship's participation.
"We feel great joy, but we know that this is just a small battle in a larger war. There are many battles left until September. We must not claim victory, only rejoice in the united front we have presented and move on," a source from the Jewish community said.
"The next goal is to take control of the online field, appeal to youths, explain to them our position, and offer incentives to work with us."
Earlier Wednesday, Turkish newspaper Hurriyet reported that the IHH is considering canceling the flotilla following developments in the region, particularly in Syria. "We think we can achieve our goals regardless of whether we send the Marmara ship to Gaza or not. We shall make a final decision by the end of the week," the IHH spokesman said.
IHH senior official Hussein Uruç confirmed the report saying the group is rethinking the departure date but that preparations are still underway. "Tomorrow we shall make a final decision on the matter, but right now there is still one date and there are no problems with the flotilla," he said.
Meneer Bodar heeft ze dan kennelijk niet allemaal op een rijtje. Niet alleen is dat een foute vergelijking, het is ook een bagatellisering van de holocaust.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zelfs Antoin Bodar is het met me eens: De Israeli's herhalen de holocaust.
Hij zit het bij Knevel en vd Brink uit te leggen.
Wat jammer, dat de Israëli's hun eigen troefkaart ondergraven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:13 schreef waht het volgende:
[..]
Meneer Bodar heeft ze dan kennelijk niet allemaal op een rijtje. Niet alleen is dat een foute vergelijking, het is ook een bagatellisering van de holocaust.
Nauwelijks.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat jammer, dat de Israëli's hun eigen troefkaart ondergraven.
Godallemachtig!quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och, volgens Keessie kan je een jood per definitie nooit geloven (zie mijn ondertitel) EN hij is eens een tijdje permanent verbannen geweest omdat hij zei dat Herr Hitler toch eigenlijk wel gelijk had met het uitroeien van die joden, want sinds zij uit Europa weg waren was er hier geen oorlog meer geweest en sindsdien in het Midden Oosten constant. En he, in dit topic refereert hij daar nog eens aan en zegt dat dat een 'geintje was die hij iemand anders eens zag maken'.
En trouwens even het betreffende stuk gezien en meneer Papierversnipperaar liegt dat hij barst.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijft over dat de behandeling van de Palestijnse gebieden onmenselijk en onwettelijk is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:29 schreef waht het volgende:
[..]
En trouwens even het betreffende stuk gezien en meneer Papierversnipperaar liegt dat hij barst.
Bodar heeft niets gezegd over de Israëliërs die de holocaust zouden herhalen. Hij zij dat een bepaald beeld dat hij kreeg toen hij in de Palestijnse gebieden was deed denken aan het derde rijk, omdat hij zoveel heeft gezien over het derde rijk.
Dus fantastisch, Papier. Dat was niet nodig.
Ik heb C_N aangesproken op zijn claim dat hij zijn kinderen niet opvoedde met haat jegens de Palestijnen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent al net zo'n sneue droeftoeter, natuurlijk.
Ik ben blij met z'n aanwezigheid. Hij brengt een nuance waar jullie nazi's af en toe totaal geen raad mee weten en dat is soms heerlijk om te zien. Dat sneue gekronkel van jullie om maar te kunnen blijven haten. Maar ja, als dat niet helpt moet je maar op taalgebruik gaan vitten... alles als hij maar weggaat!![]()
Op een serieuze noot: het is zorgwekkend dat zelfs Nederlandse jodenhaters van geen wijken weten als ze te maken krijgen met een Israëliër. Hoe moet dat dan ooit met Palestijnen? Die het veelal nog religieus opgelegd krijgen ook? De enige oplossing die gaat werken in dit conflict, is het wegnemen van haat bij (vooral) kinderen. Maar nogmaals, als zélfs Nederlanders liever blijven haten als ze ook met de andere kant van het conflict in contact komen, hoe moet het dan met de Palestijnen?
Ja die industriele vernietigingskampen van de Israeli's zijn berucht. Miljoenen Palestijnen worden erin gedreven en op systematische wijze uitgeroeid. Als dit nog lang doorgaat is er geen Palestijn meer over!!!!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh het was een grapjequote:Op donderdag 16 juni 2011 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godallemachtig!
Sommige mensen geloven ook alles!
Edit: het is maar goed dat je geen weet hebt van De Speld: je zou gillend gek worden.
http://www.speld.nl/2009/09/30/patatje-holocaust-ongepast/
http://www.speld.nl/2010/(...)nel-onder-amsterdam/
http://www.speld.nl/2010/(...)rael-en-palestijnen/
http://www.speld.nl/?s=holocaust
Ah ja en de andere kant: je stelling dat Onkel Adolf gelijk had de joden uit te roeien in Europa omdat er sindsdien geen oorlog meer is geweest hier suggereert ook helemaal niets hoor, is geheel onschuldig en zo...quote:Het grapje was ook niet van mij, het was van een jood.
Zoals het grapje, dat je een Surinamer en een Marokkaan niet met elkaar moet laten trouwen. Dan krijg je kinderen die nog te lui zijn om te stelen.
Op tv gemaakt, door een duidelijk buitenlandse mevrouw.
Maar het feit van het eerste grapje klopt wel en dat heb ik inderdaad wel benadrukt.
En het past ook in de gewoon te constateren feiten, dat de instroom van joden, door hen toepasselijk met het woord golven aangeduid (wij zouden zeggen tsunami!) tot veel onrust heeft geleid.
Oh jawel hoor, dat was vanwege dat 'grapje' waar het hierboven over gaat. En dat weet je best dus doe niet zo schijnheilig.quote:Ik heb al eerder gezegd: de beschuldiging van antisemiet glijdt van me af als water van een eend,
[quote]Oh, en waarom ik verbannen geweest ben? Geen idee. Omdat we dit soort mensen hier niet wilden. Maar wat dit soort mensen was is me nooit uiitgelegd. Dus of dat met vermeend anitsemitisme te maken had, is helemaal niet duidelijk. Ga het Yvonne vragen, zou ik zeggen.
Simplistisch zat ja. Het was me al duidelijk dat je gewoon een onderkruiperig racistje met straatvrees bent die zich maar wat graag bang laat maken. Uiteraard vertaalt zich dat in blinde steun voor de zionistische zaak. Daar is veel van het haatzaaien tegen moslims immers om te doen. Wilders wordt echt niet vanuit de VS betaald om te doen wat hij doet omdat die geldschieters zo begaan zijn met de mensen in Goudse achterstandswijken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh niets hoor. Noem gewoon man en paard man. Kijk, ik heb de tyfus aan islam/moslims omdat die hele steden hier overnemen. Simpel zat. Doe ik ook niet moeilijk over.
Niet aan Joden in ieder geval, en aan joden niet meer dan aan andere religies, minder zelfs. Ik heb wel de tyfus aan racisten, naast het feit dat ze veel kwaad aanrichten, voel ik ook een diepe verachting voor de mensen die zich tot een dergelijke gedachtengang aangetrokken voelen, zowel op intellectueel als op emotioneel niveau.quote:Jij hebt de tyfus aan joden. Soit. Maar lul er dan niet omheen.
Haha! Made you look!quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:29 schreef waht het volgende:
[..]
En trouwens even het betreffende stuk gezien en meneer Papierversnipperaar liegt dat hij barst.
Bodar heeft niets gezegd over de Israëliërs die de holocaust zouden herhalen. Hij zij dat een bepaald beeld dat hij kreeg toen hij in de Palestijnse gebieden was deed denken aan het derde rijk, omdat hij zoveel heeft gezien over het derde rijk.
Dus fantastisch, Papier. Dat was niet nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Grappig, moslims zijn nu al een ras? Je haalt in de 2e zin al je complete 'betoog' onderuit door te doen waar je de ander van beschuldigdquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Simplistisch zat ja. Het was me al duidelijk dat je gewoon een onderkruiperig racistje met straatvrees bent die zich maar wat graag bang laat maken. Uiteraard vertaalt zich dat in blinde steun voor de zionistische zaak. Daar is veel van het haatzaaien tegen moslims immers om te doen. Wilders wordt echt niet vanuit de VS betaald om te doen wat hij doet omdat die geldschieters zo begaan zijn met de mensen in Goudse achterstandswijken.
Volgens jou redenatie ben je zelf een racist, dus je bent een originele zelfhater?quote:Niet aan Joden in ieder geval, en aan joden niet meer dan aan andere religies, minder zelfs. Ik heb wel de tyfus aan racisten, naast het feit dat ze veel kwaad aanrichten, voel ik ook een diepe verachting voor de mensen die zich tot een dergelijke gedachtengang aangetrokken voelen, zowel op intellectueel als op emotioneel niveau.
Ach man Israel is niet meer of minder 'racistisch' dan om het even welke staat buiten het Westen. En dan zijn ze nog poeslief ook vergeleken met vele, vele andere staten die vele, vele malen ergere dingen uithalen op vele, vele malen grotere schaal.quote:Aangezien het Israelische beleid en eigenlijk de hele staat Israel is gegrond op een rassenleer van nazistische implicaties, spuug ik op Israël-aanhangers zoals op andere racistjes. Joods of niet Joods, joods of niet joods, als goj Lebensraum eisen voor het nieuwe Herrenvolk is hooguit op persoonlijk vlak nog sneuer dan als Jood, maar dat doet er niet zoveel toe.
Ja inderdaad. De knokploegen overstromen de straten in Europa en de intimidatie gaat door tot in het stemhokje. Die onaflatende bullshit om nazi's en Israel te vergelijken terwijl iedereen die kan lezen weet dat het onzin is. Israel voert geen lebensraum-oorlog, Israel heeft geen industriel ingerichte vernietigingskampen, er lopen geen doodseskaders die miljoenen mensen neerknallen rond. De levensverwachting vd Palestijnen is normaal en ze zijn 1 vd snelst groeiende bevolkingen ter wereld. Israel is dan wel een hele, hele, hele slechte nazi.quote:Kennelijk is er onder zionisten een bepaalde consensus over de manier om de discussie over Israel dood te sturen en te smoren. Enerzijds bestaat dat in het meedoen en initieren van de haatcampagne tegen moslims, laten we vooral doen alsof we hier dezelfde strijd voeren, en daarbij putten ze vrolijk uit de haatzaaitactieken die de nazi's al eens met succes hebben geprobeerd.
Kletsika: zolang mensen zoals jij in bijna ieder onderwerp Israel erbij weten te betrekken ben je gewoon wat ik zei. Ook al vind je dat zelf niet leuk. En Keessie, daar hoeven we het niet eens over te hebben want als je dat al ontkent...quote:Anderzijds is het het overschreeuwen van discussies, niet alleen door pseudo-intellectuelen als Leon de Winter die hysterisch beginnen te gillen bij programma's als Buitenhof als een ander iets wil zeggen. Maar ook door iedereen overal, ook op fora, die iets aan te merken heeft op Israel maar Jodenhater te noemen in de hoop dat dat hen intimideert, dat ze een ban krijgen of dat de aandacht wordt afgeleid van het punt.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Haha! Made you look!
Schavuit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.
De oorlog erbij halen is altijd een zwaktebod.
Dan moeten de Israëli's daarmee ophouden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
onzin. De gebeurtenissen in de Palestijnse gebieden hebben zeker gelijkenissen met die in de WO2 en jaren daar aan voorafgaand. Los daarvan zie ik niet waarom die vergelijking niet gemaakt mag worden. Het lijkt wel of er een taboe rust op vergelijkingen trekken met de tweede wereldoorlog, en dat terwijl deze vergelijking juist bittere noodzaak is om een herhaling, in welk vorm dan ook en in welke mate dan ook, te voorkomen danwel te bestrijden. Het bij voorbaat af willen kappen van oorlogsvergelijkingen is een zwaktebod, met als enige bedoeling het uit de weg willen gaan van de discussie.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.
Ok let op:quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:33 schreef inZanity het volgende:
[..]
onzin. De gebeurtenissen in de Palestijnse gebieden hebben zeker gelijkenissen met die in de WO2 en jaren daar aan voorafgaand. Los daarvan zie ik niet waarom die vergelijking niet gemaakt mag worden. Het lijkt wel of er een taboe rust op vergelijkingen trekken met de tweede wereldoorlog, en dat terwijl deze vergelijking juist bittere noodzaak is om een herhaling, in welk vorm dan ook en in welke mate dan ook, te voorkomen danwel te bestrijden. Het bij voorbaat af willen kappen van oorlogsvergelijkingen is een zwaktebod, met als enige bedoeling het uit de weg willen gaan van de discussie.
Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:57 schreef inZanity het volgende:
Wat is je punt Hofstadtgruppe? Alsof de tweede wereldoorlog en zeker ook het leed wat de joden is aangedaan enkel en alleen uit de holocaust bestond..
Dat ziet er niet fraai uit. Maar wat er precies gebeurt is niet duidelijk. Liep men richting een afgesloten gebied?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:00 schreef inZanity het volgende:
Hoe Israel omgaat met geweldloos protest:
Israel maakt zich in zekere zin ook schuldig aan genocide, alleen bij lange na niet op dezelfde schaal als dat met de holocaust het geval was. En dat is ook logisch want je kan van Israel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. Genocide op soortgelijke wijze als de holocaust, dat wil zeggen miljoenen burgers wegvoeren en afmaken, zou terecht nooit geaccepteerd worden door de wereld óók niet als Israel zich hier schuldig aan zou maken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.
Dat filmpje is een recente gebeurtenis(vorige maand) die ik zojuist tegen ben gekomen en hier gelijk gepost heb. Was niet in reactie op jouquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ziet er niet fraai uit. Maar wat er precies gebeurt is niet duidelijk. Liep men richting een afgesloten gebied?
En ook al zou het volledig zo zijn zoals je suggereert, dan lijkt het in nog helemaal niets op dit:
Jouw beredering:
Egype is nazi-staat.
Crap. Genocide is het systematisch uitroeien van een groep. Dat doet Israel simpelweg niet. Als je beweert dat dat wel zo is, dan lieg je.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:20 schreef inZanity het volgende:
[..]
Israel maakt zich in zekere zin ook schuldig aan genocide, alleen bij lange na niet op dezelfde schaal als dat met de holocaust het geval was. En dat is ook logisch want je kan van Israel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. Genocide op soortgelijke wijze als de holocaust, dat wil zeggen miljoenen burgers wegvoeren en afmaken, zou terecht nooit geaccepteerd worden door de wereld óók niet als Israel zich hier schuldig aan zou maken.
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Genocide is het systematisch uitroeien van een groep. Dat doet Israel simpelweg niet. Als je beweert dat dat wel zo is, dan lieg je.
De enige etnische zuivering die de laatste decennia in die contreien is uitgevoerd, is die van joden uit Arabische landen en van Koerden uit Turkije. Voor je begint over het verjagen van Palestijnen uit Israël: een aanzienlijk deel van de Israëlische bevolking bestaat uit Palestijnen die op geen enkele manier onder druk staan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.
Omg .. je komt met 3 foto's van een waterpark in Gaza, om ditquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:38 schreef Mylene het volgende:
Een hulpvloot om de zwembaden breder te maken ofzo?
Laat ik beginnen met de propaganda die ons al jarenlang wordt voorgeschoteld van Israël die al het water stelen, de kolonisten die het gebruiken voor hun zwembaden en om gras mooi groen te houden.
http://www.itisapartheid.org/water.html
While Palestinians are starved for water, the Israeli settlement of Ariel has lush lawns and swimming pools, and settlements in the Jordan valley have wide-spread irrigation.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://ngm.nationalgeogra(...)ellegrin-photography
Om het verschil te benadrukken.
[ afbeelding ]
At a water park in Tiberias, Israelis bask in the relative abundance of water.
[ afbeelding ]
The Jordanian farming village of Mashara, east of the Jordan River, owes its existence to the 68-mile-long King Abdullah Canal. Its water is diverted from the Jordan's largest tributary, the Yarmuk.
Nu de Palestijnen. De foto's die niet door de propaganda komen van hoe zielig de Palestijnen het wel niet hebben. Slechts een voorbeeld, er zijn er wel meer. Deze zijn geplukt van een Palestijnse site. Het gaat om Khan Younis, een vluchtelingenkamp en stad in het zuiden van Gaza.
http://multka.net/vb/showthread.php?t=288726
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
te ontkrachten?quote:Of the water available from West Bank aquifers, 73% is shipped to the State of Israel. Within the borders of the West bank 300,000 illegal Jewish settlers use 10% while 2.5 million Palestine’s have access to only 17% of their own water.
Nee hoor. Het is precies wat ze doen: een bevolkingsgroep uitmoorden omdat dat toevallig goed uitkomt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.
Gewoon massamoord lijkt me prima.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.
Trollen is leuk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gewoon massamoord lijkt me prima.
Het gedrag van de Israëli's kwalificeren als "trollen" vind ik behoorlijk cynisch.quote:
je pilletje weer vergeten .quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gedrag van de Israëli's kwalificeren als "trollen" vind ik behoorlijk cynisch.
ow owquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Kom maar met de voorbeelden danquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ze gingen naar een gebied van waar israel zij tot hier deden ze niet gevolgen . die zie je .of ze haar moesten slaan weet ik niet was niet nodig maar regels zijn regels .quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:00 schreef inZanity het volgende:
Hoe Israel omgaat met geweldloos protest:
8.000 doden in 63 jaar! Massamoord! Einz!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ow my god .quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:15 schreef Mylene het volgende:
De Palestijnen bouwen wat af in de Gazastrook, het laatste project wat nu geopend is is een 5 sterren Movenpick hotel. Dit project werd gefinancierd door miljardair Munib al -Masri, de man die Hamas en Fatah samenbracht.
Kun je nagaan, had hij genoeg tijd om alsnog voor schuilkelders te zorgen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:16 schreef moussie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaza, 8 april 2006. Op de achtergrond is de bouw van het 5-sterren Movenpick Hotel weer stil gevallen wegens de oorlog tegen Israël
Wegens de oorlog tegen Israel... dat zegt dus niet dat Israël de reden is. Het kan net zo goed zijn dat het was stil gelegd omdat de Palestijnen weer oorlog gingen voeren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:16 schreef moussie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaza, 8 april 2006. Op de achtergrond is de bouw van het 5-sterren Movenpick Hotel weer stil gevallen wegens de oorlog tegen Israël
Wat is volgens jou de reden dat er geen schuilkelders worden gebouwd? Je hoort ook wel eens dat er geen ruimte is, maar dit rijmt weer niet met resorts en dergelijke die worden geopend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kun je nagaan, had hij genoeg tijd om alsnog voor schuilkelders te zorgen.
het is niet alleen in de strook ook in de westbank zijn geen schuilkelders , die er zijn zijn van de Israelish zelf.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de reden dat er geen schuilkelders worden gebouwd? Je hoort ook wel eens dat er geen ruimte is, maar dit rijmt weer niet met resorts en dergelijke die worden geopend.
Zie bijvoorbeeld dit resort: http://www.paldf.net/forum/showthread.php?t=823016
idd en poppen en noem maar op .quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:08 schreef Nibb-it het volgende:
De geënsceneerde foto's met dode dieren doen het altijd goed.
en nu moet ik zeggen een hotel is wel het eerste waar je aan denkt .in de gazza strook om te bouwen ..quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:16 schreef moussie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
True. Maar vrijwel alle foto's uit Israël en Palestina zijn geënsceneerd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:08 schreef Nibb-it het volgende:
De geënsceneerde foto's met dode dieren doen het altijd goed.
Op dat kleine gebied met zoveel inwoners en weinig bruikbare grondstoffen en/of producten lijkt me toerisme nou juist wel een voor de hand liggende bron van inkomstenquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:25 schreef C_N het volgende:
[..]
en nu moet ik zeggen een hotel is wel het eerste waar je aan denkt .in de gazza strook om te bouwen ..
ik bedoel ,ik zie geen nuttiger dingen om met het geld te doen .
Nee dat was omdat Hamas de verkiezingen had gewonnenquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wegens de oorlog tegen Israel... dat zegt dus niet dat Israël de reden is. Het kan net zo goed zijn dat het was stil gelegd omdat de Palestijnen weer oorlog gingen voeren.
Als de informatie inmiddels achterhaald is wel .. maar in dit geval was het dus een reactie op 'ze bouwen wat af', alsof het in de laatste twee jaar is gebouwd terwijl de bevolking eigenlijk schuilkelders wil oid .. niet dus, de bouw heeft dik 5 jaar op zijn voltooiing moeten wachten omdat er geen bouwmaterialen waren ..quote:Overigens, was jij onlangs niet tegen het gebruiken van oude berichten?
Tijd wel .. maar als die materiaal had gehad om schuilkelders te bouwen had die het ook gehad om zijn hotel jaren eerder af te bouwen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kun je nagaan, had hij genoeg tijd om alsnog voor schuilkelders te zorgen.
quote:FM Liberman and Dutch Minister Verhagen sign Memorandum of Understanding
15 Jun 2011
An Israel-Holland Memorandum of Understanding for bilateral economic and scientific cooperation was signed today in Jerusalem.
Deputy Prime Minister and Minister of Foreign Affairs Avigdor Liberman and Deputy Prime Minister and Minister of Economic Affairs, Agriculture and Innovation of Holland Maxime Verhagen signed today (Wednesday 15 June 2011) at the Ministry of Foreign Affairs in Jerusalem a Memorandum of Understanding for bilateral economic and scientific cooperation.
The volume of trade between Israel and Holland has grown significantly over the past eighteen months, and ministers Liberman and Verhagen discussed methods to encourage this trend.
In their meeting, FM Liberman stated that Holland is a true friend of Israel, and thanked Minister Verhagen for Holland’s consistent support of Israel in international forums. FM Liberman added that he is pleased to note that the Dutch government is also opposed to a unilateral move by the Palestinians in the United Nations, and that Holland understands that one-sided moves by the Palestinians will only aggravate the conflict, and that European countries must clarify to the Palestinians that only by means of negotiation will they be able to promote the issue of coexistence.
bron
Jezusmina! Ik vind het meestal wel leuk als mensen en bericht van de Speld serieus nemen. Het patatje Holocaust is zelfs in de Telegrof geciteerd en het bericht dat Willem de Zwijger eigenlijk een bekeerde moslim was zelfs in een Turkse krant.quote:Op donderdag 16 juni 2011 07:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja en de andere kant: je stelling dat Onkel Adolf gelijk had de joden uit te roeien in Europa omdat er sindsdien geen oorlog meer is geweest hier suggereert ook helemaal niets hoor, is geheel onschuldig en zo...
Nee hoor: de term "dit soort mensen" kwam uit de hemel vallen en is ook verder niet toegelicht.quote:[..]
Oh jawel hoor, dat was vanwege dat 'grapje' waar het hierboven over gaat. En dat weet je best dus doe niet zo schijnheilig.
Wat stom: volgens mij heeft Holland helemaal geen ministers.quote:
ja right wie ga lekker in de zomer vakantie even twee weekjes naar de strook , doe nu eens normaal joh en be realistick.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Op dat kleine gebied met zoveel inwoners en weinig bruikbare grondstoffen en/of producten lijkt me toerisme nou juist wel een voor de hand liggende bron van inkomsten
is zijn taak niet . maar de regering kan er wat aan doen maar die miljoenen moeten naar de qassam fabriekjes dat is veel belangerijker . dan bescherming van de burgers . ?? of wacht de qassam dat is de bescherming van de burgers .quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Tijd wel .. maar als die materiaal had gehad om schuilkelders te bouwen had die het ook gehad om zijn hotel jaren eerder af te bouwen.
Trouwens, sinds wanneer is het de taak van een investeerder om op eigen initiatief schuilkelders te bouwen?
beweer jij nu dat de oorlog in 2006 kwam omdat de hamas aan de macht kwam ??quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee dat was omdat Hamas de verkiezingen had gewonnen
moeten we nu weer een lijstje met goederen voor de omport plaatsen . je weet dat de bouwerij niet een dag gestopt is . ok mijn fout dat weet jij niet maar geoof mij ze bouwen wat af daar hoor .als de mensen allemaal in een huis wonen die volgens je eigen zeggen totaal plat gebombadeerd zijn . en nu weer nieuwe hotels / waterparken etc etc bouwen dan moet jij mij nu uitleggen doen ze dit nu echt in een jaar tijd mousje ?? kom op .quote:[..]
Als de informatie inmiddels achterhaald is wel .. maar in dit geval was het dus een reactie op 'ze bouwen wat af', alsof het in de laatste twee jaar is gebouwd terwijl de bevolking eigenlijk schuilkelders wil oid .. niet dus, de bouw heeft dik 5 jaar op zijn voltooiing moeten wachten omdat er geen bouwmaterialen waren ..
quote:
Volgens mij waren dat toch echt de Qassams en de ontvoering/gevangenneming van Shalit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:37 schreef C_N het volgende:
beweer jij nu dat de oorlog in 2006 kwam omdat de hamas aan de macht kwam ??
als dat zo is dan word het met de dag gekker , en dan ga ik mij echt afvragen wat het nut van deze reeks topics heeft.
daar staat mij ook nog iets van bij .vielen daar geen 150 qasams in twee dagen , op een slechte dag ? ik herinner mij nog een dag 195 qassams en mortieren in een dag !mijn pieper stopten niet alleen aan de einde van de dag ..., toen was hij door gebrand van het vele piepenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:52 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat toch echt de Qassams en de ontvoering/gevangenneming van Shalit.
Het zijn zijn eigen miljoenen die die investeert in de bouw van het hotel, niet die van de regeringquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:33 schreef C_N het volgende:
[..]
is zijn taak niet . maar de regering kan er wat aan doen maar die miljoenen moeten naar de qassam fabriekjes dat is veel belangerijker . dan bescherming van de burgers . ?? of wacht de qassam dat is de bescherming van de burgers .
Nee, ik beweer dat de internationale boycot en de vrijwel totale blokkade kwam omdat Hamas de verkiezingen had gewonnen .. de raketten waren er eerder ook al .. autumn rain ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:37 schreef C_N het volgende:
[..]
beweer jij nu dat de oorlog in 2006 kwam omdat de hamas aan de macht kwam ??
als dat zo is dan word het met de dag gekker , en dan ga ik mij echt afvragen wat het nut van deze reeks topics heeft.
Die had je na de ontvoering van Shalit, autumn rain was in het najaar van 2005 ..quote:
whahahahahahahha moussje welken miljoenen wow wat een goede man he .ik zou hem haast voor president verkiezen voor Israel.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zijn zijn eigen miljoenen die die investeert in de bouw van het hotel, niet die van de regering
Ik vond het in Amsterdam ook nogal meevallen, er staat me eigenlijk niks bij van hinder van Marokkanen daar. Maar dat neemt niet weg dat er wijken met problemen zijn. Maar ik zie niet in waarom we zouden moeten doen alsof een randstedelijk probleem wat verwant is met de randstelijke hufterigheid een Nederlands probleem is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Grappig, moslims zijn nu al een ras? Je haalt in de 2e zin al je complete 'betoog' onderuit door te doen waar je de ander van beschuldigd
Verder ben ik niet degene die in noorden des lands lekker ver weg van de daadwerkelijke problemen zit, met je straatvrees.
Nee, dan begrijp je mijn redenering niet. De Joodse zelfhaat is een zionistisch fabeltje, om Joden die tegen Israel zijn toch voor antisemiet te kunnen uitmaken, bij gebrek aan argumenten.quote:Volgens jou redenatie ben je zelf een racist, dus je bent een originele zelfhater?
Jawel, het is de enige staat die op rassenleer gegrondvest is, en de enige staat die mensen van over heel de wereld overhaalt om zich in Israel te gaan vestigen wanneer ze het juiste uitverkoren bloed hebben, en daarvoor mensen van hun land verjaagt omdat ze unterblut hebben.quote:Ach man Israel is niet meer of minder 'racistisch' dan om het even welke staat buiten het Westen.
Dus je verdedigt Israel met het argument dat er nog grotere schurkenstaten zijn? Ik leg de lat iets hoger voor een bevriende knuffelstaat, en extreem bevriende staat zelfs, een staat waarvoor we kruipen, die zo'n speciale vriend is dat zelfs op Schiphol en in het Eurovisiesongfestival een plekje voor ze is ingeruimd.. Ik zou voor Israel graag dezelfde maat aanleggen als voor andere staten.quote:En dan zijn ze nog poeslief ook vergeleken met vele, vele andere staten die vele, vele malen ergere dingen uithalen op vele, vele malen grotere schaal.
Maar ja, in bepaalde NLe (linkse/semi-intelectuele) kringen is het bonton om Israel onevenredig zwaar te veroordelen terwijl er gezellig met Hamas-aanhangers meegezongen wordt op demo'tjes alwaar de ruiten van het Krasnapolsky moeten sneuvelen omdat dat 'joods' zou zijn.
Het hele Israel-verhaal wordt ook massaal misbruikt door bontkraagjes en hun meehuilende Anja Meulenbelt en co's om onvervalste haat richting joden te spuien terwijl er gehuild wordt als er eens kut-Marokkaan geroepen wordt of een gezellige vanuit Saudi-Arabie betaalde Wahabist-Imam weer eens roept dat het Westen de kanker is en wij allemaal dood moeten. Maar he, dat is ok want vrijheid van religie en wie daar tegen is, is een racist uiteraard.
Dat is precies wat Israel wel doet.quote:Ja inderdaad. De knokploegen overstromen de straten in Europa en de intimidatie gaat door tot in het stemhokje. Die onaflatende bullshit om nazi's en Israel te vergelijken terwijl iedereen die kan lezen weet dat het onzin is. Israel voert geen lebensraum-oorlog,
Dus ze doen niet aan grootschalige genocide? Ze hebben geen vernietigingskampen. Nou, nou, een applaus voor Israël, ze zijn niet helemaal hetzelfde als het absolute kwaad. Nog niet althans, want de vraag dringt zich wel op wat voor Endlösung ze dan wel in gedachten hebben voor het Palestijnenprobleem.quote:Israel heeft geen industriel ingerichte vernietigingskampen, er lopen geen doodseskaders die miljoenen mensen neerknallen rond. De levensverwachting vd Palestijnen is normaal en ze zijn 1 vd snelst groeiende bevolkingen ter wereld. Israel is dan wel een hele, hele, hele slechte nazi.
Maar ik betrek toch Israël erin? Wat heeft Israël dan te maken met Jodenhaat? Als je iets lelijks over Israël zegt dan heeft dat niks te maken met bezetting, onderdrukking, hun racisme, mensenrechtenschendingen en moord, daar kun je niet tegen zijn, dus is het Jodenhaat?quote:Kletsika: zolang mensen zoals jij in bijna ieder onderwerp Israel erbij weten te betrekken ben je gewoon wat ik zei.
Het joodse ras? Bestaat het dan toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, het is de enige staat die op rassenleer gegrondvest is
Nope. Het is nog een leugen ook. Bv Duitsland hanteert nog steeds het 'Blut'-principe.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het joodse ras? Bestaat het dan toch?
voor sommigen wel ................quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De Israelische immigratiedienst heeft niet religie of culturele identiteit als criterium voor toelating, of wel soms?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Interessant, bron?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Jawel, het is de enige staat die op rassenleer gegrondvest is
ik zit nog steets te denken wat ik moet doen ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Israelische immigratiedienst heeft niet religie of culturele identiteit als criterium voor toelating, of wel soms?
Ik kan geen andere noemen, jij wel?quote:
Welke miljoenen? Nou een paar van de miljoenen van deze billionairquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:36 schreef C_N het volgende:
[..]
whahahahahahahha moussje welken miljoenen wow wat een goede man he .ik zou hem haast voor president verkiezen voor Israel.
de miljoenen bedoel je die komen van Iran en de miljoenen die Israel geef en en en en .
zijn eigen miljoenen als of het uit zijn prive zak kom .
In de openlucht gevangenis, hermetisch afgesloten Gaza strook waar ook nog eens de Holocaust plaatsvindt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:14 schreef C_N het volgende:
[..]
ja right wie ga lekker in de zomer vakantie even twee weekjes naar de strook , doe nu eens normaal joh en be realistick.
ik denk dat er wel anderen zaken voor gaan dan een hotel en vergeet niet er zijn er in de strook al 10 tallen
iets klopt er niet ??????quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de openlucht gevangenis, hermetisch afgesloten Gaza strook waar ook nog eens de Holocaust plaats vindt.
Hamas bouwt ondertussen in Gaza de Palestijnse versie van Centerparks, zwemparadijzen al la Duinrell en warenhuizen zoals V&D.
Andere dan? Was een serieuze vraag, op papier is Israel namelijk gewoon een rechtsstaat incl. zaken als mensenrechten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan geen andere noemen, jij wel?
Wil je het niet snappen of zo? Toen de bouw begon was er nog geen sprake van hermetische afsluiting, toen mocht je als toerist nog in Gaza komen, het was al bijna klaar voor al die ellende begon.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:13 schreef Mylene het volgende:
In de openlucht gevangenis, hermetisch afgesloten Gaza strook waar ook nog eens de Holocaust plaatsvindt.
wat wil je hier nu mee .? het is mij niet zo duidelijk......quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Welke miljoenen? Nou een paar van de miljoenen van deze billionair
http://www.independent.co(...).html?action=Gallery
wanneer begon die bouw, dat vind ik namelijk heel belangrijk.voor dit topic .quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Wil je het niet snappen of zo? Toen de bouw begon was er nog geen sprake van hermetische afsluiting, toen mocht je als toerist nog in Gaza komen, het was al bijna klaar voor al die ellende begon.
Jou vertellen dat het geen miljoenen uit Iran of van Hamas zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef C_N het volgende:
[..]
ow ja ziet er niet uit als eigenbelang onder de noemer de palestijnse mensen ,
in eilat hebben ze ook hotels gebouwd . onder de noemer voor de Israelishe mensen .
wat wil je hier nu mee .?
Gezien hoe ver ze waren begin 2006 zou ik zomer 2004 schatten, maar gezien de vermelding dat de bouw weer stil ligt .. dunno ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:40 schreef C_N het volgende:
[..]
wanneer begon die bouw, dat vind ik namelijk heel belangrijk.voor dit topic .
maar mousje je geloof niets wat er maar over Israel in de media geschreven word en over palestijnen neem je alles zo klakkeloos over .en ik snap nog steedt niet wat je wil bewijzen met deze rijke palestijn . dat hij een hotel bouwt? ja wie bouw het anders,,? een anderen rijke palestijn .met steek penningen van de hamas .quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Jou vertellen dat het geen miljoenen uit Iran of van Hamas zijn.
En ja, als iemand een hotel bouwt doet die meestal niet uit altruïstische motieven maar omdat die geld wil verdienen, wat is daar vreemd aan? Het zijn zakenlui en geen filantropische instellingen
Kan niet, onmogelijk. Gaza is hermetisch afgesloten en er wordt een Lebensraum-oorlog gevoerd waarbij genocide wordt gepleegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:52 schreef Mylene het volgende:
Deze moskee is vandaag geopend in de voormalige Joodse nederzetting Nate Sarim in Gaza.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar komen die bouwmaterialen toch vandaan? Hoe dan?
Nou nee, ik wantrouw alles wat er in de media staat, objectieve media bestaat niet, dus zoek ik het na in zoveel mogelijk bronnen uit verschillende invalshoeken, en dan nog ligt de waarheid ergens in het midden .. bottom line is voor mij dat beide zijden begrijpelijk handelen maar dat niet in kunnen of willen zien, over en weer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef C_N het volgende:
[..]
maar mousje je geloof niets wat er maar over Israel in de media geschreven word en over palestijnen neem je alles zo klakkeloos over .en ik snap nog steedt niet wat je wil bewijzen met deze rijke palestijn . dat hij een hotel bouwt? ja wie bouw het anders,,? een anderen rijke palestijn .met steek penningen van de hamas .
oke mousje .quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Gezien hoe ver ze waren begin 2006 zou ik zomer 2004 schatten, maar gezien de vermelding dat de bouw weer stil ligt .. dunno ..
ik ga eens googelen of ik daar iets over kan vinden
neh ik denk het zijn photo shopsquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien is het meegekomen op één van de 323 trucks met bouwmaterialen van vorige week? Neh..
Moet je dit filmpje eens bekijken, is van een dinsdag.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kan niet, onmogelijk. Gaza is hermetisch afgesloten en er wordt een Lebensraum-oorlog gevoerd waarbij genocide wordt gepleegd.
gekocht van die 13 miljoen die Israel drie weken geleden heb gegevenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:52 schreef Mylene het volgende:
Deze moskee is vandaag geopend in de voormalige Joodse nederzetting Nate Sarim in Gaza.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar komen die bouwmaterialen toch vandaan? Hoe dan?
quote:
en dan de landen die wat zeggenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Moet je dit filmpje eens bekijken, is van een dinsdag.
Syrie!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kinderen zijn idd het veiligst in de buurt van wapentuig, dat weet iedereen:quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:11 schreef Karrs het volgende:
Jongens toe nou, (eh...) plaatjes zeggen niets. Je kunt (eh...) overal wel iets van maken. Dat van die schuilkelders, nou, dat is de verantwoordelijkheid van de regering en (eh...) als die daar geen geld voor willen uittrekken, tsja, wat wil je dan? Moet je dan maar zelf schuilkelders gaan bouwen om je kinderen uit het vuur te houden? Daar mikken de Isra... de joden toch als eerste op in hun illegale veroveringsoorlog. De kinderen zijn veiliger af als ze vlakbij de lanceerinstallaties worden neergezet; daar zijn ze veilig terwijl de joden op steden schieten met illegale fosfor.
Eentje uit het archief, hier spreekt Hillel Neuer ook namens UN Watch. En een oud artikel waarin Kofi Annan spreekt. Eigenlijk is er geen steek veranderd sinds hij die woorden heeft gesproken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Syrie!![]()
![]()
This massacre proves Israels state terrorism![]()
De hypocrisie, ongelofelijk!
Iran!
Venezuela! Wisten jullie dat er in Venezuela gemiddeld 2,5 x meer doden vallen PER JAAR door drugsgeweld dan in 63 jaar Israel-Palestina!Kom op dit wordt gewoon lachwekkend.
http://www.laht.com/article.asp?ArticleId=363879&CategoryId=10717
Echt, wat dat betreft zijn al die gasten die hier Israel zo verschrikkelijk vinden in zulk goed gezelschap
bronquote:Annan kapittelt Mensenrechtenraad
(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Annan kapittelt Mensenrechtenraad
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."
De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.
De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.
Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
jeetje, wat kan die gast snel spreken en toch verstaanbaar blijven, petje af daarvoor alleen al ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
je kan zeggen wat je wil maar die gozer op foto 1 zit wel voor lul zo met z'n bivak muts op, tussen de benen kinderen door kijkenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kinderen zijn idd het veiligst in de buurt van wapentuig, dat weet iedereen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice, dingen waaraan echt grote behoefte isquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:17 schreef C_N het volgende:
Construction Materials
Aggregates 228
Cement 45
Iron 2
Glass , Aluminum and Wood Profiles 48
Total Construction Materials 323
Ceramics and Plumbing 85
Electrical Products 47
Inputs for Agriculture 19
ja idd nu kunnen ze eindelijk gaan bouwenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Nice, dingen waaraan echt grote behoefte is
Dat is op meer dan een manier positief hé. Als je kijkt naar de bevolkingsopbouw, zowat de helft is onder de 18, en de werkloosheid onder de beroepsbevolking, ver boven de 40%, dan is het toch alleen maar goed als ze wat om handen hebben .. om een gouwe oude uit de kast te halen 'ledigheid is des duivels oorkussen'. Echt waar, dat is mijn grootste angst, al die kinderen die daar nu opgroeien, als die in de nabije toekomst geen visie of hoop op een toekomst aangeboden krijgen, anders dan smokkelaar of terroristje worden want verder is er bar weinig om naar toe te werken, vrees ik het ergste.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:29 schreef C_N het volgende:
[..]
ja idd nu kunnen ze eindelijk gaan bouwen
Dit is dus wekelijksquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Nice, dingen waaraan echt grote behoefte is
Ik kan het wel met je eens zijn!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond het in Amsterdam ook nogal meevallen, er staat me eigenlijk niks bij van hinder van Marokkanen daar. Maar dat neemt niet weg dat er wijken met problemen zijn. Maar ik zie niet in waarom we zouden moeten doen alsof een randstedelijk probleem wat verwant is met de randstelijke hufterigheid een Nederlands probleem is.
[..]
Nee, dan begrijp je mijn redenering niet. De Joodse zelfhaat is een zionistisch fabeltje, om Joden die tegen Israel zijn toch voor antisemiet te kunnen uitmaken, bij gebrek aan argumenten.
[..]
Jawel, het is de enige staat die op rassenleer gegrondvest is, en de enige staat die mensen van over heel de wereld overhaalt om zich in Israel te gaan vestigen wanneer ze het juiste uitverkoren bloed hebben, en daarvoor mensen van hun land verjaagt omdat ze unterblut hebben.
[..]
Dus je verdedigt Israel met het argument dat er nog grotere schurkenstaten zijn? Ik leg de lat iets hoger voor een bevriende knuffelstaat, en extreem bevriende staat zelfs, een staat waarvoor we kruipen, die zo'n speciale vriend is dat zelfs op Schiphol en in het Eurovisiesongfestival een plekje voor ze is ingeruimd.. Ik zou voor Israel graag dezelfde maat aanleggen als voor andere staten.
[..]
Dat is precies wat Israel wel doet.
[..]
Dus ze doen niet aan grootschalige genocide? Ze hebben geen vernietigingskampen. Nou, nou, een applaus voor Israël, ze zijn niet helemaal hetzelfde als het absolute kwaad. Nog niet althans, want de vraag dringt zich wel op wat voor Endlösung ze dan wel in gedachten hebben voor het Palestijnenprobleem.
[..]
Maar ik betrek toch Israël erin? Wat heeft Israël dan te maken met Jodenhaat? Als je iets lelijks over Israël zegt dan heeft dat niks te maken met bezetting, onderdrukking, hun racisme, mensenrechtenschendingen en moord, daar kun je niet tegen zijn, dus is het Jodenhaat?
Ik heb niet erg veel verstand van Jodenhaat, het lijkt mij nogal lastig om mensen te haten die je niet kent en ik ken het merendeel van de Joden niet, maar het lijkt mij dat een Jodenhater zijn Jodenhaat uit tegen Joden, en die zijn er ook buiten Israel. Dus als iemand zich alleen keert tegen Israel, en tegen niet-Joodse Israelaanhangers, en niet tegen Joden die of kritisch zijn op Israel of in het geheel niet met Israel bezig zijn, dan lijkt me duidelijk dat het om de daden van Israel gaat het en Joods zijn daar helemaal geen ene reet mee te maken heeft.
Het is dus gewoon een uiterst doorzichtige en zielige poging om de discussie te ontlopen. Het snoeren van de mond omdat daar een onwelgevallige mening uitkomt met een zware beschuldiging. Dat je het begrip uitholt en verdraaid, en daarmee in de hand werkt dat Jodenhaat waar het zich wel manifisteert geen indruk meer maakt, dat diezelfde verdraaiing overgenomen wordt door allochtone pubers en zo een bedreiging vormt voor Joden, ach ja, dat doet er niet toe. Als er meer Jodenhaat in de wereld komt dan is dat namelijk alleen maar goed voor Israel en zijn Lebensraumclaims. Lullig voor de Joden die er het slachtoffer van zijn, maar ja, hadden ze maar naar Israel moeten komen om een Palestijn te verjagen.
Doch!quote:
Nein! Vermoorden van neven en nichten.quote:Genocide
Oooh.quote:8.000 doden in 63 jaar
Turkije maakt in 1 jaar meer Koerden koud als Israel in 63 jaar Palestijnen
Onbegrijpelijke rekensom. Je bedoelt misschien: half zo groot als Nederland?quote:Een land wat nog 2 x kleiner is als Nederland
Wat zijn die echte problemen dan en waar is jouw bijdrage tot de oplossing daarvan?quote:Whatever jonge, focus je lekker op dat gemene Israel en kijk lekker weg bij de echte problemen in de wereld.
Stel dat die bewering waar is.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de openlucht gevangenis, hermetisch afgesloten Gaza strook waar ook nog eens de Holocaust plaatsvindt.
Hamas bouwt ondertussen in Gaza de Palestijnse versie van Centerparks, zwemparadijzen al la Duinrell en warenhuizen zoals V&D.
Maar geen schuilkelders.
Vet van mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:23 schreef DRidder het volgende:
[..]
Andere dan? Was een serieuze vraag, op papier is Israel namelijk gewoon een rechtsstaat incl. zaken als mensenrechten.
quote:Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank
Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.
De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.
Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet.
Op papier is Libië het meest democratische land ter wereld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:23 schreef DRidder het volgende:
[..]
Andere dan? Was een serieuze vraag, op papier is Israel namelijk gewoon een rechtsstaat incl. zaken als mensenrechten.
Sinds kort en na jaren bijna niets .. imho gevolg van de internationale druk na dat flotilla-debacle vorig jaarquote:
Maar is het antwoord nou ja of nee?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:04 schreef C_N het volgende:
[..]
ik zit nog steets te denken wat ik moet doen ..
lache huilen . springen . rennen . of gewoon overheen lezen .weet je ik doe denk ik het laatste
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Israelische immigratiedienst heeft niet religie of culturele identiteit als criterium voor toelating, of wel soms?
Dat kan nooit waar zijn.quote:
Een rechtstaat, maar dan zonder geschreven grondwet om die rechten ook te garanderen ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:23 schreef DRidder het volgende:
.. op papier is Israel namelijk gewoon een rechtsstaat incl. zaken als mensenrechten.
Dus niet eens op papier!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Een rechtstaat, maar dan zonder geschreven grondwet om die rechten ook te garanderen ..
dat mag niet dankzij de dikke vinger in de pap van de orthodoxen, toen en nu, een geschreven basiswet naast de heilige boeken is blijkbaar onmogelijk .. nog steeds
er kwam regelmatig materiaal voor de all mighty flotilla mousje . wat de flotilla heb berijkt was alleen de port asdoth en een paar dode .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds kort en na jaren bijna niets .. imho gevolg van de internationale druk na dat flotilla-debacle vorig jaar
had je dan wat slims van hun verwacht .het slimste wat ze doen is op de mesiah wachten .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 02:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Bizar verhaal
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=397372
Ja, echt Las Vegas aan de Middellandse Zee, een waar paradijs. Geloof je zelf ook nog echt die bizarre op foto's gebaseerde sprookjes van je ?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Maar geen schuilkelders.
Dat is omdat sommige mensen in het verleden op vliegvelden mensen die op vluchten naar Israel wilde stappen, overhoop schoten. Daarom staan bij het boarden van El Al-vluchten altijd wat knapen met vuurwapens in de buurt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus je verdedigt Israel met het argument dat er nog grotere schurkenstaten zijn? Ik leg de lat iets hoger voor een bevriende knuffelstaat, en extreem bevriende staat zelfs, een staat waarvoor we kruipen, die zo'n speciale vriend is dat zelfs op Schiphol en in het Eurovisiesongfestival een plekje voor ze is ingeruimd.. Ik zou voor Israel graag dezelfde maat aanleggen als voor andere staten.
Dit is nou zo'n walgelijk overtrokken reactie. Of je hebt waanideeën over de situatie in Israël & Palestina of je weet niet wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurt.quote:Dus ze doen niet aan grootschalige genocide? Ze hebben geen vernietigingskampen. Nou, nou, een applaus voor Israël, ze zijn niet helemaal hetzelfde als het absolute kwaad. Nog niet althans, want de vraag dringt zich wel op wat voor Endlösung ze dan wel in gedachten hebben voor het Palestijnenprobleem.
Dat is het niet, het is een simpel meningsverschil over de rechtvaardigheid van de bezetting. Ik vind het gerechtvaardigd om redenen die veelvuldig aan bod zijn geweest, jij niet om redenen die je tevens al uit hebt gelegd.quote:Maar ik betrek toch Israël erin? Wat heeft Israël dan te maken met Jodenhaat? Als je iets lelijks over Israël zegt dan heeft dat niks te maken met bezetting, onderdrukking, hun racisme, mensenrechtenschendingen en moord, daar kun je niet tegen zijn, dus is het Jodenhaat?
Ik heb niet erg veel verstand van Jodenhaat, het lijkt mij nogal lastig om mensen te haten die je niet kent en ik ken het merendeel van de Joden niet, maar het lijkt mij dat een Jodenhater zijn Jodenhaat uit tegen Joden, en die zijn er ook buiten Israel. Dus als iemand zich alleen keert tegen Israel, en tegen niet-Joodse Israelaanhangers, en niet tegen Joden die of kritisch zijn op Israel of in het geheel niet met Israel bezig zijn, dan lijkt me duidelijk dat het om de daden van Israel gaat het en Joods zijn daar helemaal geen ene reet mee te maken heeft.
Het is dus gewoon een uiterst doorzichtige en zielige poging om de discussie te ontlopen. Het snoeren van de mond omdat daar een onwelgevallige mening uitkomt met een zware beschuldiging. Dat je het begrip uitholt en verdraaid, en daarmee in de hand werkt dat Jodenhaat waar het zich wel manifisteert geen indruk meer maakt, dat diezelfde verdraaiing overgenomen wordt door allochtone pubers en zo een bedreiging vormt voor Joden, ach ja, dat doet er niet toe. Als er meer Jodenhaat in de wereld komt dan is dat namelijk alleen maar goed voor Israel en zijn Lebensraumclaims. Lullig voor de Joden die er het slachtoffer van zijn, maar ja, hadden ze maar naar Israel moeten komen om een Palestijn te verjagen.
Er staat me een incident van een jaar of 20 geleden bij waaruit bleek dat ook vrachtvliegtuigen van Israel een bijzondere behandeling kregen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is omdat sommige mensen in het verleden op vliegvelden mensen die op vluchten naar Israel wilde stappen, overhoop schoten. Daarom staan bij het boarden van El Al-vluchten altijd wat knapen met vuurwapens in de buurt.
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?quote:Dit is nou zo'n walgelijk overtrokken reactie. Of je hebt waanideeën over de situatie in Israël & Palestina of je weet niet wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurt.
Het is het eerste, want je hebt al eerder aangegeven dat tweede wel te weten.
Maar ik ga jou niet beschuldigen van motieven waar je niets waar je niks mee te maken hebt in een zielige poging je de mond te snoeren. Daarmee wil ik je overigens niet vrijpleiten van racisme, aangezien je de bezetting gerechtvaardigd vindt en dus heult met de racisten.quote:Dat is het niet, het is een simpel meningsverschil over de rechtvaardigheid van de bezetting. Ik vind het gerechtvaardigd om redenen die veelvuldig aan bod zijn geweest, jij niet om redenen die je tevens al uit hebt gelegd.
Verder komen we niet.
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:53 schreef Monidique het volgende:
Vergelijking met de Tweede Wereldoorlog zijn inderdaad wat overtrokken. Als je een vergelijking wilt maken, doe het dan met de Sovjet-bezetting van verscheidene landen in combinatie met de Apartheidsideologie en -uitvoering van blank, racistisch Zuid-Afrika.
Geen fraaie vergelijking voor Israel, maar daar kiezen ze zelf voor, het blijft een orientaalse schurkenstaat.
Wat is jouw oplossing eigenlijk? Israel opheffen toch want het mag toch eigenlijk helemaal niet bestaan? En alle joden terug naar (naar waar?).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?
Zie je wel. Ik verwachtte dit antwoord al. Als een klok.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.
Dat snap ik. Want het ondermijnt je stelling behoorlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zie je wel. Ik verwachtte dit antwoord al. Als een klok.
Schitterend.... echt weer vredelievendquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:40 schreef C_N het volgende:
Geld Hamas naar Gazaboot
door Bart Olmer
AMSTERDAM - De protestboot waarmee Nederlandse activisten over tien dagen de Israëlische Gaza-blokkade willen doorbreken, is betaald via een rekening van een dubieuze club, die banden heeft met terreurorganisatie Hamas.
De Moldavische MV Finch slaagde er een maand geleden niet in Gaza te bereiken
Foto: afp
Het schip ’OPEN GAZA/STEFANO CHIARINI’ is voor 290.000 gekocht via een bankrekening van een Italiaans-Palestijnse organisatie, die banden heeft met de Moslimbroederschap en Hamas.
De Nederlandse actievoerders dragen 100.000 euro bij aan het actieschip, zo blijkt uit een Arabisch stuk, gepubliceerd op de eigen website van de Italiaanse actievoerders. De Nederlandse bijdrage wordt voldaan in twee termijnen door de Nederlandse stichting ISRAA. Deze stichting heeft de afgelopen maanden volop gecollecteerd bij moskeeën in ons land. Ibrahim Akkari, directeur van ISRAA, is een centrale figuur in de Nederlandse Moslimbroeders.
Nauwe banden
Volgens een inlichtingenbron is de aankoopsom recent afgeboekt van de bankrekening van de Associazione Benefica Di Solidarietà Con il Popolo Palestinese” (ABSPP-ONLUS), een organisatie die al jarenlang nauwe banden onderhoudt met de topleiders van de verboden terreurorganisatie Hamas.
ABSPP riep maandenlang donateurs op geld over te maken naar bankrekeningnummer 131000 van de Banca Popolare Etica. De gekochte boot wordt de komende tien dagen gedeeld door Italiaanse en Nederlandse actievoerders.
ABSPP is onderdeel van de zogenoemde ’Union of Good’, een wereldomspannend web van islamitische ’liefdadigheidsinstellingen’, dat deels keurige goede doelen ondersteunt, maar ook fungeert als rookgordijn voor de financiering van terreurorganisaties, aldus gedetailleerde inlichtingenrapporten.
Miljoenen
In zo’n rapport van een westerse geheime dienst, recent besproken met Nederlandse politici, wordt de wereldwijde ’hulporganisatie’ Union of Good, een samenwerkingsverband van ruim vijftig islamitische liefdadigheidsorganisaties, ontmaskerd als de financiële ruggengraat van terreurorganisatie Hamas.
De Italiaanse ABSPP is actief binnen de ’Union of Good’ als Hamas-fondsenwerver. De Italiaanse club, met kantoren in Genua, Rome en Milaan, wordt geleid door voorzitter Mohamed Hannoun, die persoonlijke ontmoetingen heeft gehad met Hamas-leider Khaled Mashal in Damascus. ABSPP was ook betrokken bij de vorige, gewelddadig verlopen flottielje, een jaar geleden, toen negen actievoerders stierven nadat Israëlische commando’s het schip hadden geënterd.
Volgens Benji de Levie, woordvoerder van de Nederlandse activisten, zal het schip gaan varen onder de vlag van de Comoren. Het is ook mogelijk dat andere delegaties bijdragen aan de kosten van de boot: „Het klopt dat Italië en Nederland samen dit bedrag hebben opgehoest, maar door het uitvallen van het Turkse schip Mavi Marmara moeten honderden mensen uit andere landen nu een nieuwe plek zoeken, ook uiteraard op onze boot. Natuurlijk gaan die landenorganisaties dan ook meebetalen, waardoor onze bijdrage nog kan zakken.”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het is toch een lachertje aan het worden zo langzamerhand .
hypothetischer kan het niet meer .
nu komen er weer 100derden gretas duizenbergs naar asdoth.![]()
![]()
als ik een vredes org was zei ik geef het geld voor een boot aan de mensen in de strook die zijn namelijk aan het verhongeren en sterven bij bosjes .aan een hogers dood , en als ze de honger overleven dan sterven ze aan de massacre van israel .en overleven ze dat dan komen ze te overlijden aan een ergen dorst.volgens hun .
en dan kom ik weer terug op de reaktie van
Die_Hofstadtgruppe
Kom op dit wordt gewoon lachwekkend.
Echt, wat dat betreft zijn al die gasten die hier Israel zo verschrikkelijk vinden in zulk goed gezelschap .![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hoe blind kun je zijn zeg .met links is een vredige wereld verzekerd![]()
![]()
moet niet te gek worden zeg .
en dan dit stukje de boot was beschadicht door israel daar kwamen ze dan wel snel achter na een jaar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mavi Marmara niet weer naar Gaza
ANKARA - Het schip met overwegend Turkse opvarenden dat vorig jaar op weg naar Gaza door Israëlische militairen in internationale wateren werd overvallen, de Mavi Marmara, koerst niet opnieuw af op de Gazastrook. Actievoerders, die een nieuwe tocht naar het Palestijnse gebied organiseren, hebben dit vrijdag bekendgemaakt.
De boot kan niet meevaren omdat ze door de overval vorig jaar zwaar beschadigd is, aldus Bülent Yildirim, de voorzitter van de Turkse liefdadigheidsinstelling IHH, die de voorgenomen actie coördineert.
De Mavi Marmara werd in mei 2010 door Israëlische commando's geënterd, toen het met hulpgoederen samen met andere boten de zeeblokkade van de dichtbevolkte Gazastrook wilde doorbreken. De Israëlische overval kostte negen Turken het leven. Actievoerders willen de komende weken weer vanuit Turkije met boten naar de Gazastrook gaan.
door een entering van comandos kan een vol stalen boot niet meer uit varen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat een hypocriet gelul weer zeg .een lach film kan er niet aan tippen .![]()
Tja. De Arabieren in Israel hebben exact dezelfde rechten, ook stemrecht, het recht gekozen te worden (genoeg die in de Knesset gezeten hebbe) etc Sterker nog, ze hoeven niet eens het leger in (maar mogen dit wel).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:11 schreef Monidique het volgende:
Nou, niet echt, bepaald niet zelfs, maar het lijkt mij weinig zinnig om daar verder over door te gaan. Wie niet zoekt...
Welnee, dan (eh...) snap je het niet. In het land overheerst de Joodse godsdienst, wat automatisch betekent dat andersgelovingen onderdrukt, uitgebuit, veracht en vermoord worden. Okee, het laatste dan misschien niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. De Arabieren in Israel hebben exact dezelfde rechten, ook stemrecht, het recht gekozen te worden (genoeg die in de Knesset gezeten hebbe) etc Sterker nog, ze hoeven niet eens het leger in (maar mogen dit wel).
http://en.wikipedia.org/w(...)and_political_status
Tijdens de Apartheid hadden de negers en kleurlingen volgens mij alles behalve dezelfde rechten en werden ze in ghettos weggedouwd. Daarom zeg ik: ook nogal overdreven.
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?
Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet. Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.quote:Maar ik ga jou niet beschuldigen van motieven waar je niets waar je niks mee te maken hebt in een zielige poging je de mond te snoeren. Daarmee wil ik je overigens niet vrijpleiten van racisme, aangezien je de bezetting gerechtvaardigd vindt en dus heult met de racisten.
Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar isquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Schitterend.... echt weer vredelievend:) maar hey het staat in de krant dus moussie gelooft het niet. Die gaat gewoon zoeken en zoeken naar invalshoeken die ze wel wilt geloven.....
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waar bestaat het 'racistische' beleid van Israel nu eigenlijk in de praktijk uit?
Dat mensen die joods zijn (en hoe bepaalt men dat?) erheen mogen emigreren?
Dat is dus bv net zo iets als het Blut-verhaal in Duitsland? Dat als je aan kan tonen van Duits bloed te zijn je naar Duitsland mag emigreren (zoals bv met de Wolga-Duitsers is gebeurt).
In Turkije, wat toch als het meest vooruitstrevende moslimland wordt aangemerkt, worden christenen vanuit overheidswege gediscrimineerd. Zo is het bv de facto onmogelijk een kerk te openen (met geeft geen vergunningen, je wordt niet op de nutsvoorzieningen aangesloten etc). Ook gebeuren er een hoop geweldszaken tegen christenen waar de politie dan een oogje dichtknijpt. Het aantal christenen is de afgelopen decennia van 20% gedecimeerd naar 1% of zo. En dat is Turkije. In andere landen gebeuren er veel brutere zaken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.
als jij eens wakker word . en de wereld zie hoe hij is .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, echt Las Vegas aan de Middellandse Zee, een waar paradijs. Geloof je zelf ook nog echt die bizarre op foto's gebaseerde sprookjes van je ?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar is
Miljoenen? Meervoud van miljoen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.quote:[..]
Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet. Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa van zich vervreemden, en wat hebben ze dan nog? Hun eigen succes hangt af van betrekkingen met landen buiten het Midden Oosten. Maar dat doen ze niet, want dat is dom, kleingeestig en verwerpelijk.
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.
De inname van Palestina (je noemt het zelf zo!) maakt niet dat ze minder te vrezen hebben, maar bewijst dat ze niks te vrezen hadden.
In Libanon dus, niet in Israel.quote:Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.
Ik las bij de afhaalChinees in een Panorama of Nieuwe Revu een intervieuw met van Agt.
Niet mijn favoriete figuur, maar zijn verhaal was interessant.
Hij is vriend van Israel geweest, zonder reserve en uit volle overtuiging.
Tot aan de bloedbaden in die twee Libanese kampen, Shatila en nog een. Waar het Israelische leger de zaak afsloot en de falangisten hun moorddadige gang gingen.
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.quote:Van Agt heeft die schok door omstandigheden in zijn eigen leven gelaten voor wat hij was. Tot zijn spijt en schaamte. Overspoeld door beslommeringen.
Veel later was hij op bezoek bij een Palestijnse universiteit, waar examen werd afgenomen. Alle studenten waren er, behalve een. Uit coulance werd een half uur gewacht, maar toen werd er toch maar begonnen.
Een uur later kwam de ontbrekende student binnen, helemaal ontdaan.
Hij was 5 (!) uur daarvoor van huis gegaan om toch maar op tijd te zijn. Bij een van de vele doorlaatposten op zijn weg was hij tegengehouden. Niet ter controle, maar ter vernedering. Uiteindelijk moest hij blaffen als een hond en aan zijn schoenen likken om door te mogen.
Voor van Agt was dat de drempel.
Wat ik hier wil zeggen: dit soort berichten bereikt de machthebbers niet.
Verhagen gaat naar het Midden-Oosten, maar weigert Gaza te bezoeken. En zelfs als hij het bezoekt is dat via een programma. Denk maar niet dat ze daar de schrijnende gevallen laten zien. Of zelfs maar de normale gevallen.
Dat de joodse staat Israel dom, kleingeestig en verwerpelijk handelt en laat handelen, wordt dus amper gezien.
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.quote:Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet.
Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.quote:Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.quote:Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa vervreemden, en wat hebben ze dan nog?
Net zoals ze steeds meer land afpakken, niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Jaaaaaa, wij zijn in dienst van Israël!quote:Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren.
Ocharmequote:Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.quote:Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.quote:Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.
Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.quote:Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.
Hoe ver ze kunnen gaan hangt ook af van de beeldvorming en niet zozeer van de beelden/feiten zelf.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.
Ik leg uit waarom Israel een racistische staat is, daar kun je wat tegenin brengen als je een argument zou hebben. Dat is heel wat anders dan iemand van Jodenhaat beschuldigen zonder enige basis en om niet op de argumenten te hoeven ingaan.quote:Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.quote:Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.
Het is allemaal terugkijkend, maar Sabra en Shatila met Sharon die erbij stond en goedkeurend toekeek bij de massaslachting was wel een beetje het einde van het heldhaftige Israel dat een overmacht te slim af was. Maar ook gewoon de duur van de bezetting, in een conflictsituatie kan een bezetting ontstaan, maar dan moet de bezetter natuurlijk wel toewerken naar einde van die bezetting.quote:Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.
Ja dat Joodse ras tochquote:Op zondag 19 juni 2011 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat Joodse ras tochZelfs pikzwarte Ethiopiërs horen bij dat Joodse ras van jou.
Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.
quote:Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?
nee massa moordquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.
quote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
De Israëli's gaan stug door met land stelen.quote:Jeruzalem steunt omstreden expansie nederzetting
De gemeenteraad van Jeruzalem heeft vandaag het groene licht gegeven aan de uitbreiding van 2000 huizen in de nederzetting Ramat Shlomo. Dat maakte het Israëlische ministerie van Binnenlandse Zaken bekend.
Volgens het departement krijgt elk huis in de nederzetting een extra kamer. Dat is nodig in verband met het grote ruimtegebrek in de buurt.
Elke uitbreiding van een nederzetting van Jeruzalem ligt zeer gevoelig bij de Palestijnen. Die willen Oost-Jeruzalem namelijk de hoofdstad maken van hun toekomstige staat. Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het stadsdeel geannexeerd. Die stap is internationaal nooit erkend.
en zelfs nederlandquote:Op zondag 19 juni 2011 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.
Oh en Russen en Ethiopiërs zijn hetzelfde ras.
quote:Op zondag 19 juni 2011 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëli's gaan stug door met land stelen.
quote:Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het stadsdeel geannexeerd.
Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.quote:
Klopt, actie-reactie. Met de actie de aanvallende Arabische landen, en de reactie wat Israël nu doet.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.
Nu doe je alsof Netanyahu die knul had ingehuurd om Rabin om te leggen. Soms lijken zaken in terugblik als samenhangend, terwijl het een opeenstapeling van toevalligheden is. Zo ook nu.quote:Het is allemaal terugkijkend, maar Sabra en Shatila met Sharon die erbij stond en goedkeurend toekeek bij de massaslachting was wel een beetje het einde van het heldhaftige Israel dat een overmacht te slim af was. Maar ook gewoon de duur van de bezetting, in een conflictsituatie kan een bezetting ontstaan, maar dan moet de bezetter natuurlijk wel toewerken naar einde van die bezetting.
Dat duurde veel te lang, maar in 94(?) was het dan eindelijk zover. En toen bleek Rabin nog slechter beveiligd dan JFK en begon Netanyahu meteen weer land in te pikken en effectief dus zijn kont af te vegen met het vredesakkoord. Vanaf dat moment was het elk weldenkend mens wel duidelijk dat de bezetting een middel was om Lebensraum voor het uitverkoren volk te verkrijgen.
Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.
[ afbeelding ]
Nu draai je het om. Israël was begonnen.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:56 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, actie-reactie. Met de actie de aanvallende Arabische landen, en de reactie wat Israël nu doet.
Nee.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Israël was begonnen.
Vertelquote:Op zondag 19 juni 2011 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Israël was begonnen.
De geschiedenis van het moderne Israël betreft het ontstaan en de ontwikkeling van de staat Israël. Deze werd in 1948 gesticht.quote:
Ja man, geen wonder dat Turkije zo moeilijk doet opeens - straks stelen die Israëli zich nog tot aan hun zuidgrens!quote:Op zondag 19 juni 2011 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëli's gaan stug door met land stelen.
Na und?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De geschiedenis van het moderne Israël betreft het ontstaan en de ontwikkeling van de staat Israël. Deze werd in 1948 gesticht.
Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.quote:
ach soquote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.
De protesten en oorlogen zijn dus reactie op de stichting van Israël.
ze gaan door tot Europaquote:Op zondag 19 juni 2011 19:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja man, geen wonder dat Turkije zo moeilijk doet opeens - straks stelen die Israëli zich nog tot aan hun zuidgrens!
Hoezeer ik ook begrip kan opbrengen voor de stichting van de staat Israel, uiteraard was Israel wel de agressor.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:56 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, actie-reactie. Met de actie de aanvallende Arabische landen, en de reactie wat Israël nu doet.
Nee, dat doe ik niet. Maar hij stond natuurlijk wel aan de kant van Rabinhaters en was niet te beroerd om olie op het vuur te gooien van mensen die Rabin afschilderden als Nazi (antisemieten door Joodse zelfhaat?). Hij heeft wel bijgedragen aan een klimaat van haat tegen Rabin. Maar wat ik vooral opvallend vind is dat een bij Shin Beth bekende en in de gaten gehouden radicaal zo door de beveiliging heen kan wandelen, en dat dan net weer bij de vredestichter.quote:Nu doe je alsof Netanyahu die knul had ingehuurd om Rabin om te leggen. Soms lijken zaken in terugblik als samenhangend, terwijl het een opeenstapeling van toevalligheden is. Zo ook nu.
Wat heeft het zijn van winnaar met rechtvaardigheid te maken?quote:Israël is de rechtvaardige winnaar in dit conflict.
Israel is de sterkste partij, die heeft de Palestijnen in zijn macht, die heeft het in de hand. Het enige wat ze moeten doen is land teruggeven dat geheel illegaal en ver na de stichting van Israel nog is afgepakt. Rabin wilde dat, Netanyahu wilde meer land.quote:Wat ze met de Palestijnen doen is hun verantwoordelijkheid en de gevolgen daarvan zijn gedeeltelijk de schuld van Israël, de Palestijnse leiders en de internationale gemeenschap (deze laatste was noodzakelijk om het conflict tot in den treure te verlengen).
Jawel hoor, de nazi's hebben namelijk meer foute dingen gedaan voor ze tot de vernietiging van een ras overgingen. De vergelijking dringt zich op omdat het om Lebensraum gaat en het recht daarop is opgehangen aan het ras.quote:Dat bouwen van nederzettingen op Palestijns gebied is niet iets wat ik goedkeur, maar het is in ieder geval niet te vergelijken met wat de nazi's hebben gedaan.
Dankzij heulers met deze racistische staat in o.a. onze regering, die dat weer kan doen door heulers zoals jij, wees er maar trots op.quote:De Palestijnen kunnen in ieder geval fluiten naar hun staat, tenzij ze bereid zijn keiharde concessies te maken. Zo niet dan blijven ze onder de huidige omstandigheden leven, de Israëliërs kunnen dit nog heel lang volhouden.
Wanneer gaat Polen Wit-Rusland en de Oekraine binnenvallen?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
de agressor.
de nazi's
vernietiging van een ras
Lebensraum gaat
ras.
heulers met deze racistische staat
heulers zoals jij
Oja. Oké.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zijn het er dus over eens dat Israël de boeman is.quote:
De hele wéreld! Joden zijn uit op wereldheerschappij, dat weet je toch.quote:
Ja dat Egypte wilde natuurlijk dat van hun veroverde gebied terugveroveren... of nee wacht...quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken daar nog wel een aantal mooie posters over. Maar dan overtreed ik mijn eigen Tweede Wereldoorlog regeltje.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
De hele wéreld! Joden zijn uit op wereldheerschappij, dat weet je toch.
Die met die arabieren erop, toch?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik ken daar nog wel een aantal mooie posters over. Maar dan overtreed ik mijn eigen Tweede Wereldoorlog regeltje.
du bist veruckt als je dit echt denktquote:Op zondag 19 juni 2011 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zijn het er dus over eens dat Israël de boeman is.
Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En jij durft te zeuren over voor anti-semiet uitgemaakt worden?
Of jij bent gek.quote:
klinkt als hitler was oke .. alleen zijn aannemers waren niet zo bestquote:Op zondag 19 juni 2011 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.
Maar jij gaat daar toch niet inhoudelijk op in en komt weer met wat dom geblaat. Misschien ben ik wat onaardig tegen je geweest door je ervan te beschuldigen de beschuldiging als tactiek te gebruiken om de discussie dood te maken, zoals dat wel vaker gebeurt. Behalve dat het een feitelijke vaststelling is dat je die tactiek kopieert, weet je misschien gewoon niet beter omdat je het niet snapt. Zoals je zelf aangeeft ben je een moslimhater, en dat duidt op een verstandelijke beperking. Dat zie je ook bij racistische rednecks bijvoorbeeld, hun hoofd is gewoon te klein om zich te realiseren dat de ene bruine mens de andere niet is en dat het allemaal individuen zijn die je op in hun individuele keuzes moet beoordelen. Misschien gaat het je gewoon boven de pet dat ik Netanyahu een klootzak vind, en Rabin wel ok, dat ik Leon de Winter een lawaaiige pseudo-intellectueel vind en Harry de Winter een prima kerel. De nazi's hadden ook veel succes bij domme mensen door iedereen van een ras of bevolkingsgroep over één kam te scheren. Wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen tenslotte.
ja idd daar mee ben ik het met jou eens . dat ik gek ben ,,om op jou reacties te reageren . he he nu zijn we het eindelijk met een punt eens .quote:
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen, helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben? Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:08 schreef C_N het volgende:
[..]
ja idd daar mee ben ik het met jou eens . dat ik gek ben ,,om op jou reacties te reageren . he he nu zijn we het eindelijk met een punt eens .
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden) en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen. Terwijl je OF de feiten niet kent (wat ik betwijfel want die staan hier pas 3.000 maal) en dan ben je dus bewust de boel aan het verdraaien, zoals het een goede ophitser betaamt.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.
Maar jij gaat daar toch niet inhoudelijk op in en komt weer met wat dom geblaat. Misschien ben ik wat onaardig tegen je geweest door je ervan te beschuldigen de beschuldiging als tactiek te gebruiken om de discussie dood te maken, zoals dat wel vaker gebeurt. Behalve dat het een feitelijke vaststelling is dat je die tactiek kopieert, weet je misschien gewoon niet beter omdat je het niet snapt. Zoals je zelf aangeeft ben je een moslimhater, en dat duidt op een verstandelijke beperking. Dat zie je ook bij racistische rednecks bijvoorbeeld, hun hoofd is gewoon te klein om zich te realiseren dat de ene bruine mens de andere niet is en dat het allemaal individuen zijn die je op in hun individuele keuzes moet beoordelen. Misschien gaat het je gewoon boven de pet dat ik Netanyahu een klootzak vind, en Rabin wel ok, dat ik Leon de Winter een lawaaiige pseudo-intellectueel vind en Harry de Winter een prima kerel. De nazi's hadden ook veel succes bij domme mensen door iedereen van een ras of bevolkingsgroep over één kam te scheren. Wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen tenslotte.
Vreemd genoeg is slaat dit stuk de spijker op z'n kop, zij het dat je de twee partijen verwisselt. Staaltje projectie van heb ik jou daar!quote:Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen, helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben? Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?
Nee, dat is niet gek. Dat is heel normaal. Misdadig, maar normaal.
Kijk uit, hoor, straks wordt "ophitser" ook een geuzennaam.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden) en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen. Terwijl je OF de feiten niet kent (wat ik betwijfel want die staan hier pas 3.000 maal) en dan ben je dus bewust de boel aan het verdraaien, zoals het een goede ophitser betaamt.
er valt niets te winnen . en als er iets te winnen viel zou ik het niet willen winnen .wand een discussie winnen van jou maak mij niet gelukkiger maar triester .omdat ik echt tegen iemand zoals jou ingaat en wil winnen . . ik zie het als een music comp, tegen de jostie band .er zijn dingen die je gewoon niet doe .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen,
mijn zin wil hebben welken? snippy. kijk als jij dat zo ziet . zie ik echt geen toekomst in onze reacties over en weer te plaatsen . jij ben op dit forum voor een ding .en zo als anderen je plaats alleen wat als je israel kan zwart maken,, iets positiefs ,iets zelfs van de palestijnen plaatst je niet zo wat wil je tegen mij zeggen .??haal die spiegel eens weg snippy .je ben eenzijdig en lees de 74 topics er eens op na . kom 100 keer met de zelfde reakties is gewoon de moeite niet waard om op te reageren voor mijquote:helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben?
ja hoor je zit er weer naast... het intreseer mij wel degelijk dat het mensen levens kost . zowel de palestijnen en de israelish die sterven onder de terror .quote:Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?
quote:Nee, dat is niet gek. Dat is heel normaal. Misdadig, maar normaal.
![]()
zonde om op te reageren . die verdraaiingen een gebed zonder end
Achquote:Op zondag 19 juni 2011 20:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kijk uit, hoor, straks wordt "ophitser" ook een geuzennaam.
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is slaat dit stuk de spijker op z'n kop, zij het dat je de twee partijen verwisselt. Staaltje projectie van heb ik jou daar!
zijn er dan nog palestijnen over ???quote:Op zondag 19 juni 2011 20:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo. En hoeveel doden zijn er deze maand al weer gevallen bij de genocide die er plaatsvind? En hoeveel km2's Lebensraum zijn er veroverd?
jow nog triesterquote:Op zondag 19 juni 2011 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.
Hef dat hele Israël dan op.quote:
De Palestijnen verjagen en Israël uitbreiden.quote:mijn zin wil hebben welken?
Waarom verdedig je de misdaden dan?quote:[..]
ja hoor je zit er weer naast... het intreseer mij wel degelijk dat het mensen levens kost . zowel de palestijnen en de israelish die sterven onder de terror .
[..]
Waarom is dat triest?quote:
Eigelijk is C_N van Shinbet.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.
je mis een stukje snippyquote:Op zondag 19 juni 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hef dat hele Israël dan op.
quote:[..]
De Palestijnen verjagen en Israël uitbreiden.
[..]
Waarom verdedig je de misdaden dan?
dat je zefls geen eenig belang heb in je reacties .zo je plaatst het louter om je zin te bevredigen .quote:
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:47 schreef C_N het volgende:
[..]
dat je zefls geen eenig belang heb in je reacties .zo je plaatst het louter om je zin te bevredigen .
Israel opheffen is rechtvaardig?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Israel opheffen is rechtvaardig?
ow ja idd dat laat je erg goed blijken . eh wacht effequote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.
Je hebt helemaal niks aangetoond. Het pleit voor deze rassenleer tov andere dat bloedvermenging is toegestaan, maar dat maakt het niet minder een rassenleer. Ik heb nog steeds geen argument gehoord waaruit zou blijken dat Israel een ander criterium hanteert wat recht op land van een ander geeft.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden)
Ik zie de bittere ironie van de overeenkomsten wel in ja.quote:en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen.
Jij scheert de moslims ook over een kam, je zou een punt hebben als je mensen beoordeelt op in hoe en wat voor moslim ze zijn. Als ze bij een groep horen die onder de noemer 'Bosnische moslims' gaat dan vind je het al niet zo erg als ze worden vermoord. Ik ken toevallig een Bosnische moslim die zichzelf als Bosnische moslim omschrijft en wiens band met dat geloof is dat zijn oma belijdend is en dat hij officieel moslim-af worden niet de moeite waard vindt. Zo maak ik ook onderscheid tussen orthodoxe joden, sommigen daarvan vinden dat de Joden helemaal geen aanspraak kunnen maken op Jerusalem en gebieden daar zolang de messias nog niet is gekomen. Dat zijn natuurlijk ook idioten, maar ze respecteren tenminste andermans rechten.quote:Verder is iedereen die enigzins logisch na kan denken een 'hater' van religie en daarom sta ik geheel in mijn recht de vloer aan te vegen met mensen die denken dat de zon in een modderpoel ondergaat. Integenstelling tot jij, die gezellige WOII-gewoontes hanteert door religie als ras te kwalificeren, weet ik (en ieder normaal denkend mens) dat religie geen ras is maar een vrije keuze. En vrije keuzes mogen bekritiseert en zelfs gehaat worden.
ow erg rechtvaardig .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.
De stichting van Israël was niet rechtvaardig. Dat praat je niet goed door te klagen over de reactie van de Palestijnen en omliggende landen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:54 schreef C_N het volgende:
[..]
ow ja idd dat laat je erg goed blijken . eh wacht effe![]()
nee is niet juist wat je zeg,,, wand dan klopt het niet met wat je tegen israelish zeg .
zo dus toch bla bla
er zit namelijks niet echt veel rechtvaardigst in ,kan ook niet bij eenzijdig zijn .
dat is jou gedachten die niet met iedereen gedeeld word .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting van Israël was niet rechtvaardig. Dat praat je niet goed door te klagen over de reactie van de Palestijnen en omliggende landen.
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug? Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.
3 stuks van de 12 ,,zo even uit mijn hoofdquote:Op zondag 19 juni 2011 21:11 schreef Mylene het volgende:
C_N, hoeveel Arabisch partijen zijn er eigenlijk in de Knesset?
Als dat ook gestolen is: Wat mij betreft wel.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug?
Als dat ook gestolen is: Wat mij betreft wel.quote:Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?quote:En wat gebeurt er met de Israeliers die er wonen?
Nou, waar wacht je op? Start Word op en tik een uitzettingsbevel!quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die worden eh... naar Alaska gestuurd was het toch? Dat ze daar een eigen staat oprichten?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug? Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?
En wat gebeurt er met de Israeliers die er wonen?
Ja, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?
Niet zoveel. De overgrote meerderheid woont gewoon in Jordanie.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?
quote:Op zondag 19 juni 2011 21:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet zoveel. De overgrote meerderheid woont gewoon in Jordanie.
volledig artikelquote:Palestinians no longer welcome, says Lebanese Mufti
"You’re trash, you’ll never be victorious," Sheikh Qabbani tells stunned Palestinians reps.
The mufti of Lebanon, Sheikh Mohammed Rashid Qabbani, was quoted this week as saying that Palestinians are no longer welcome in his country. He also condemned Palestinians as “trash,” and said that he’s not afraid of their weapons.
Sheikh Qabbani’s remarks were made during a meeting he held in his office in Beirut with a Palestinian delegation, representing refugees and various Palestinian factions in Lebanon.
The furious mufti later kicked the Palestinian representatives out of his office.
More than 400,000 Palestinians live in Lebanon, most of them in extremely harsh conditions in refugee camps.
Niet zo raar. De PLO heeft Libanon vernietigd als dank voor de opvang.quote:
Nana!quote:Op zondag 19 juni 2011 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.
Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.quote:[..]
In Libanon dus, niet in Israel.
Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.quote:[..]
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.
Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.quote:Verder kan ik Van Agt wel waarderen maar de enige reden dat hij nu zo'n fervent voortrekker van de Palestijnse zaak is is omdat hij daarvoor achter Israel stond. Het is z'n eigen schuldgevoel en draait totaal niet om hoe erg de bezetting is.
Welke map???quote:Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.
[ afbeelding ]
Dank!quote:Op zondag 19 juni 2011 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.
Het begon al veel eerder.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Meningsverschil dan.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook begrip kan opbrengen voor de stichting van de staat Israel, uiteraard was Israel wel de agressor.
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.quote:Nee, dat doe ik niet. Maar hij stond natuurlijk wel aan de kant van Rabinhaters en was niet te beroerd om olie op het vuur te gooien van mensen die Rabin afschilderden als Nazi (antisemieten door Joodse zelfhaat?). Hij heeft wel bijgedragen aan een klimaat van haat tegen Rabin. Maar wat ik vooral opvallend vind is dat een bij Shin Beth bekende en in de gaten gehouden radicaal zo door de beveiliging heen kan wandelen, en dat dan net weer bij de vredestichter.
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.quote:Wat heeft het zijn van winnaar met rechtvaardigheid te maken?
Dat station zijn we gepasseerd.quote:Israel is de sterkste partij, die heeft de Palestijnen in zijn macht, die heeft het in de hand. Het enige wat ze moeten doen is land teruggeven dat geheel illegaal en ver na de stichting van Israel nog is afgepakt. Rabin wilde dat, Netanyahu wilde meer land.
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.quote:Jawel hoor, de nazi's hebben namelijk meer foute dingen gedaan voor ze tot de vernietiging van een ras overgingen. De vergelijking dringt zich op omdat het om Lebensraum gaat en het recht daarop is opgehangen aan het ras.
Ook niet nodig.quote:Dankzij heulers met deze racistische staat in o.a. onze regering, die dat weer kan doen door heulers zoals jij, wees er maar trots op.
Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nana!
Het argument om de Westoever te bezetten is de onverdedigbaarheid van de oude grenzen. Dat heeft helemaal niks met de VSvA te maken en wordt fors gelogenstraft door de inname van de Westoever. En daarbij: hun vijanden zijn er niet sterker op geworden en Israel zelf juist wel.
Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.quote:Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.
Overigens een vreemd argument: als het niet in Israel gebeurt, kan het Israel niet aangerekend worden. De meeste schade die dat land veroorzaakt is juist buiten de eigen grenzen. Daarom is het ook een schurkenstaat.
Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.quote:Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.
Dat illustreert precies wat ik bedoel als ik spreek over beschadiging van de eigen Israelische bevolking door de staat.
Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.quote:Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.
Overigens is hij geen voortrekker van de Palestijnse zaak, want zelfmoordaanslagen en raketten vindt hij ook verwerpelijk.
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?quote:Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Altijd, nee .. een behoorlijk lange tijd wel, en hoe lang dat duurt is niet aan mij om te bepalen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
En de Palestijnen worden gedwongen dor vervolging door Israël.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.quote:
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?quote:Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israelquote:Dat station zijn we gepasseerd.
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.quote:Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.quote:Ook niet nodig.
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.quote:Maar het is eind goed, al goed, niet waar?
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.quote:En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel
Ik deel die denkwijze niet.quote:Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.quote:Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /quote:Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef waht het volgende:
[..]
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
ja mousje dit is precies het zelfde .quote:Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.quote:Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
Kwijtgeraakt? Konden ze het niet terugvinden? Het is ze afgepakt.quote:Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
Wederom zonder argumenten.quote:Ik deel die denkwijze niet.
Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.quote:Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
Hou toch op man, het gaat om de hypocrisie.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:14 schreef C_N het volgende:
[..]
en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Hou toch op man, het gaat om de hypocrisie.
Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.
De gevolgen van een verloren oorlog. Israël had met goed recht de Sinaï mogen houden.quote:Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.
[..]
Kwijtgeraakt? Konden ze het niet terugvinden? Het is ze afgepakt.
De consequenties van mijn stellingname hebben NIETS met racisme te maken. Jij begint er over, jij zoekt een racist.quote:Wederom zonder argumenten.
[..]
Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
oke mousje .ik geef op .quote:Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Hou toch op man, het gaat om de hypocrisie.
Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
Dat moeten ze zelf weten, en leven met de gevolgen.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Israël is geen Irak.quote:Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
Welkom in de 'denkwereld' van sommigenquote:Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant!![]()
Nog meer van die briljante Godwinnetjes?
Daar gaat het fout. Dat Joden vervolgt werden door de eeuwen heen maakt de onderdrukking van de Palestijnen niet goed.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef waht het volgende:
[..]
Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.
Maar laat ik het nog één keer opsommen.
1) Joden bijna uitgemoord → stelen een land Israël.
Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?quote:Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant!![]()
Nog meer van die briljante Godwinnetjes?
Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.
meen je dit nu of weet je van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen .?quote:
quote:[..]
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.
[..]
Kwijtgeraakt? Konden ze het niet terugvinden? Het is ze afgepakt.
[..]
Wederom zonder argumenten.
[..]
Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..quote:Op maandag 20 juni 2011 16:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is.
liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??quote:Op maandag 20 juni 2011 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..
het gaat weer goed met het dehumaniseren van de 'tegenstander'.
Hoe vond je het toen ons volk werd uitgemaakt voor minder dan mensen, voor ziekten verspreidende ratten?quote:Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef C_N het volgende:
[..]
liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??
dat zou namelijk alles verklaren ?![]()
niet leuk . hoe vind je dat de palestijnen ons uitmaken voor hetzelfde ?? ook niet netjes en ook als israel dit doe deze dingen doe je niet ,gebeurd wel over en weer .quote:Op maandag 20 juni 2011 18:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe vond je het toen ons volk werd uitgemaakt voor minder dan mensen, voor ziekten verspreidende ratten?
Palestijnen en andere Arabieren zijn het er niet mee eens.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef waht het volgende:
[..]
Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.
Maar laat ik het nog één keer opsommen.
1) Joden bijna uitgemoord → eigen andermans land, Israël.
Het gaat er niet om of het voor jou met ras te maken heeft. Jij heult wel met een op racistische en zelfs op rassenleer gebaseerde staat.quote:De consequenties van mijn stellingname hebben NIETS met racisme te maken. Jij begint er over, jij zoekt een racist.
Het spijt me, maar dit heeft voor mij niets met ras te maken. Ik heb dit al gezegd, maar kennelijk lees je het niet.
Niet leuk uiteraard .. en net zo min gerechtvaardigd.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
[..]
niet leuk . hoe vind je dat de palestijnen ons uitmaken voor hetzelfde ?? ook niet netjes en ook als israel dit doe deze dingen doe je niet ,gebeurd wel over en weer .
maar is misschien weer gerechtvaardigd bij de palestijnen om te doen ? wat denk jij
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Palestijnen en andere Arabieren zijn het er niet mee eens.
Als dat zo zou zijn, wat ik dus niet geloof, 'heul' ik met Israël ondanks die kwalificatie, niet dankzij.quote:Het gaat er niet om of het voor jou met ras te maken heeft. Jij heult wel met een op racistische en zelfs op rassenleer gebaseerde staat.
dit laatsten is heel belangerijk .deze dreiging hoefde zij niet te hebben , door de reden die jij zojuist opnoemquote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet leuk uiteraard .. en net zo min gerechtvaardigd.
Verschil in deze is de machtspositie, of de scheldende partij de macht heeft om er consequenties aan te verbinden .. Hitler had dat, Israël heeft dat, en de Palestijnen, tja ..
die schieten massa's gammele raketten af die af en toe een doel raken en slachtoffers maken maar eerder irritant zijn door de hoeveelheid waarschuwingen dan de echte schade, en soms een mafkees die zichzelf opblaast of een familie uitmoord. Op zich is dat natuurlijk verschrikkelijk, elke dode is er een teveel, al dat persoonlijke leed, en de angst dat jij eens geraakt zou kunnen worden, maar het is niet te vergelijken met de dreiging die uitgaat van de geoliede oorlogsmachine die IDF heet.
Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:28 schreef C_N het volgende:
[..]
daarom is het al dom om dit te doen louter de levens van burgers op het spel zetten door de hamas.waar ze goed in zijn om de oorlog over de rug van de burgers uit te vechten wand dat doen zij .en de wereld staat er stil bij te kijken .gooien hun eigen kinderen in de vuur linie louter om te huilen en israel te bestoken van kinder moord. .
Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan. Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...quote:zij schieten op auto bussen en zeg nu niet die lompen raketjes wand dan hoop ik dat er een op jou huis van en dan wil ik jou erna weer eens horen .ik denk zelfs het kan wel eens goed voor jou zijn om de echte realitijd te zien . wand de hamas weet net als iedereen dat Israel dit niet pikt..
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..quote:ze konden een staat hebben zij kozen voor terreur. einde verhaal .
Dat land waar nou de Israëli wonen zijn ze kwijt en krijgen ze ook niet terug. Dus hoe lang gaan ze doorvechten? Tot iedereen dood is?quote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Ik heb geen idee joh, ik wou dat ik het wist. Er zitten een boel extremisten aan beide kanten die maar al te graag olie op het vuur gooien, mocht het uitgeput raken en bijna uitgaan. En g-d verhoede dat er een rood kalf geboren wordt ..quote:Op maandag 20 juni 2011 22:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat land waar nou de Israëli wonen zijn ze kwijt en krijgen ze ook niet terug. Dus hoe lang gaan ze doorvechten? Tot iedereen dood is?
Nu spreek je opeens over liever. Maar het argument ging over noodzakelijk, een existentiële bedreiging.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:55 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.
Maar goed, liever zelf de touwtjes in handen hebben dan afhankelijk zijn van de Palestijnen. Je begrijpt hoe kwetsbaar zo'n dun stuk land is ongeacht de afgenomen dreiging (ik bedoel het stuk land waar Tel Aviv zit en het grootste deel van de Israëliërs wonen).
Dat een dergelijk gedrag overvloedig kan bestaan en dat er geen mechanismen zijn om dat te straffen, wekt zorgen.quote:[..]
Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.
[..]
Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.
Nou ga je terug naar het ontstaan. Dat is dus de zionistische invasie van Palestina vanaf pakweg het midden van de 19e eeuw. De noodzaak van die invasie ontgaat me toch wel een beetje.quote:Verder noem je het 'beschadiging', maar die houding is ook uit noodzaak ontstaan. Als je jezelf als groep of individu al zo lang moet verdedigen ga je daarnaar leven. En ja, dat geldt ook voor de Palestijnen.
Die heeft hij zeker. Maar waarom zou Gretta die niet hebben?quote:[..]
Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.
Ook niet. Het verjagen van de al gevestigde joden zou niet zonder meer rechtvaardig geweest zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
Niet volgens de op dat moment al bestaande internationale rechtsregels.quote:[..]
Dat station zijn we gepasseerd.
quote:Palestijnse premier Fayyad bereidt terug te treden om eenheid
De Palestijnse premier Salam Fayyad is bereid af te treden als zo de eenheid tussen de Palestijnse partijen Fatah en Hamas bewaard kan blijven. Dat zei hij vanmiddag op een persbijeenkomst in Ramallah.
Fatah en Hamas praten al weken over het samenstellen van een Palestijnse regering van nationale eenheid, maar steggelen over de vraag wie daarvan de premier moet worden. Fatah droeg eerder deze maand Fayyad voor deze functie voor, maar Hamas weigerde daarmee akkoord te gaan. Precies een week geleden werden daardoor de gesprekken over de nieuwe premier uitgesteld. Het plan van beide partijen is de gesprekken volgende week in Kairo te hervatten.
De partijloze Fayyad zei vanmiddag dat hij op geen enkele manier een ‘obstakel voor verzoening’ wil zijn en zei elke overeenkomst tussen Fatah en Hamas te zullen steunen. Fayyad wordt gesteund door het Westen en is vadak geprezen voor de economische groei die e Westelijke Jordaanoever de laatste jaren doormaakte. Uit een opiniepeilingen van gisteren blijkt dat de meerderheid van de Palestijnen Fayyad het liefst als premier van de regering van nationale eenheid zou zien.
quote:In 1946 leven in de Arabische landen circa een miljoen joden. In 2000 zijn het er minder dan 10.000. In 2003 vraagt een speciaal hiervoor opgerichte organisatie, Justice for Jews from Arab Countries, aandacht voor deze etnische zuivering. Een rapport meldt dat circa 600.000 joden naar Israël hebben moeten vluchten. De waarde van hun geconfisceerde bezit (land, huizen, winkels, bedrijven, fabrieken) zou rond de 100 miljard dollar bedragen. Meer informatie: http://www.justiceforjews.com/.
Stilte
Over deze vlucht of verdrijving, die zeker óók een etnische zuivering mag worden genoemd, hebben de VS, de VN en Europa gezwegen. Er is geen resolutie aangenomen, geen kritiek geuit en geen opvang gecreëerd. De VN hebben geen speciale commissie samengesteld, zoals de UNRWA, die voor de Palestijnse vluchtelingen werd opgericht.
Dus die Joden zijn weggejaagd na de stichting van Israël? Ik zie een verband.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker?
[..]
Dus mensen die al eeuwen daar woonden en niets te maken hadden daarmee zijn terecht verjaagd? Nou ook niet zeuren dan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus die Joden zijn weggejaagd na de stichting van Israël? Ik zie een verband.
Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu spreek je opeens over liever. Maar het argument ging over noodzakelijk, een existentiële bedreiging.
Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.quote:Dat een dergelijk gedrag overvloedig kan bestaan en dat er geen mechanismen zijn om dat te straffen, wekt zorgen.
Vlegels zijn er altijd, maar Israelische vlegels worden maar matig bestraft.
De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?quote:Nou ga je terug naar het ontstaan. Dat is dus de zionistische invasie van Palestina vanaf pakweg het midden van de 19e eeuw. De noodzaak van die invasie ontgaat me toch wel een beetje.
Omdat het een onbeschofte demagoog is.quote:Die heeft hij zeker. Maar waarom zou Gretta die niet hebben?
Een onrechtvaardige reactie op een onrechtvaardige daad. Israel heeft het aan zichzelf te wijten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus mensen die al eeuwen daar woonden en niets te maken hadden daarmee zijn terecht verjaagd?
Dus moeten de Israëli's niet zeuren, idd. Ze zorgen voor hun eigen ellende.quote:Nou ook niet zeuren dan.
Klopt, maar rechtvaardigheid komt in vele vormen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ook niet. Het verjagen van de al gevestigde joden zou niet zonder meer rechtvaardig geweest zijn.
Het mag niet maar andere factoren waren en zijn belangrijker.quote:Niet volgens de op dat moment al bestaande internationale rechtsregels.
In voorgaande perioden heeft dat nog gewerkt. Zo zijn de grensgebieden tussen Duitsland en Polen en tussen Duitsland en Denemarken nog ingepikt door kolonisatie.
Maar na 1945 was dat soort gedrag illegaal.
Dus dat station is een eindstation: het inpikken van bezette gebieden mag gewoon niet. Klaar!
he he oke zijn we hier ook weer uit .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een onrechtvaardige reactie op een onrechtvaardige daad. Israel heeft het aan zichzelf te wijten.
[..]
Dus moeten de Israëli's niet zeuren, idd. Ze zorgen voor hun eigen ellende.
Die 600.000 die verdreven werden waren geen 'Israel' hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een onrechtvaardige reactie op een onrechtvaardige daad. Israel heeft het aan zichzelf te wijten.
Ah ok. Dus Israel staat in zijn recht om Palestijnen in de Westbank te straffen voor aanvallen die uit de Gazastrook komen?quote:Dus moeten de Israëli's niet zeuren, idd. Ze zorgen voor hun eigen ellende.
Dat eh, dat eh, dat heeft niets met de slechtheid van IsraHël te makenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker?
[..]
Leg dat maar uit aan die Arabische staten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die 600.000 die verdreven werden waren geen 'Israel' hoor.
[..]
Nee, de Israëli's zijn begonnen.quote:Ah ok. Dus Israel staat in zijn recht om Palestijnen in de Westbank te straffen voor aanvallen die uit de Gazastrook komen?De Palestijnen zorgen dan immers voor hun eigen ellende.
Met een kleuter kun je zinniger gesprekken hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, de Israëli's zijn begonnen.
Boeven zijn het!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, de Israëli's zijn begonnen.
Die zijn wel te overtuigen met leugensquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met een kleuter kun je zinniger gesprekken hebben.
Maar jou nemen ze niet in de maling!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die zijn wel te overtuigen met leugens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |