abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 11:40:32 #161
176916 Karrs
2007-2017
pi_98364605
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Net zoals ze steeds meer land afpakken, niet? :Y
quote:
Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren.
Jaaaaaa, wij zijn in dienst van Israël! _O-

Ze betalen wel slecht. :{
Oh ja, joden he :P

Overigens: dit ultrasneue verwijt wordt me net zo vaak door (even zo domme) moslimhaters gemaakt, dat moderators (FP en forum alike) op de hand zijn van de mohammedanen. ;(
quote:
Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Ocharme :'( Kom hier, je krijgt een knuffel van een moderator. :*
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 19 juni 2011 @ 13:09:51 #162
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98367319
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:40 schreef Karrs het volgende:

Ze betalen wel slecht. :{
Oh ja, joden he :P

:o :D
  zondag 19 juni 2011 @ 14:18:31 #163
93664 waht
Mushir
pi_98369708
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.
quote:
Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.
quote:
Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.
Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.
quote:
Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.
Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98373023
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:18 schreef waht het volgende:

[..]

Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.
Hoe ver ze kunnen gaan hangt ook af van de beeldvorming en niet zozeer van de beelden/feiten zelf.

quote:
Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.
Ik leg uit waarom Israel een racistische staat is, daar kun je wat tegenin brengen als je een argument zou hebben. Dat is heel wat anders dan iemand van Jodenhaat beschuldigen zonder enige basis en om niet op de argumenten te hoeven ingaan.

quote:
Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.

quote:
Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.
Het is allemaal terugkijkend, maar Sabra en Shatila met Sharon die erbij stond en goedkeurend toekeek bij de massaslachting was wel een beetje het einde van het heldhaftige Israel dat een overmacht te slim af was. Maar ook gewoon de duur van de bezetting, in een conflictsituatie kan een bezetting ontstaan, maar dan moet de bezetter natuurlijk wel toewerken naar einde van die bezetting.

Dat duurde veel te lang, maar in 94(?) was het dan eindelijk zover. En toen bleek Rabin nog slechter beveiligd dan JFK en begon Netanyahu meteen weer land in te pikken en effectief dus zijn kont af te vegen met het vredesakkoord. Vanaf dat moment was het elk weldenkend mens wel duidelijk dat de bezetting een middel was om Lebensraum voor het uitverkoren volk te verkrijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98373195
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.

Ja dat Joodse ras toch :D Zelfs pikzwarte Ethiopiërs horen bij dat Joodse ras van jou.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98373243
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat Joodse ras toch :D Zelfs pikzwarte Ethiopiërs horen bij dat Joodse ras van jou.
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98373301
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 19 juni 2011 @ 16:07:21 #168
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98373749
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

dat Joodse ras
Nostalgisch :+
  zondag 19 juni 2011 @ 16:07:29 #169
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98373756
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.

De oorlog erbij halen is altijd een zwaktebod.
  zondag 19 juni 2011 @ 16:54:06 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_98375607
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
pi_98376244
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:

[..]

Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid. :Y
nee massa moord
quote:
pi_98376315
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
O-)
pi_98377258
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.

Oh en Russen en Ethiopiërs zijn hetzelfde ras.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:53:10 #174
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98377888
quote:
Jeruzalem steunt omstreden expansie nederzetting

De gemeenteraad van Jeruzalem heeft vandaag het groene licht gegeven aan de uitbreiding van 2000 huizen in de nederzetting Ramat Shlomo. Dat maakte het Israëlische ministerie van Binnenlandse Zaken bekend.

Volgens het departement krijgt elk huis in de nederzetting een extra kamer. Dat is nodig in verband met het grote ruimtegebrek in de buurt.

Elke uitbreiding van een nederzetting van Jeruzalem ligt zeer gevoelig bij de Palestijnen. Die willen Oost-Jeruzalem namelijk de hoofdstad maken van hun toekomstige staat. Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het stadsdeel geannexeerd. Die stap is internationaal nooit erkend.
De Israëli's gaan stug door met land stelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98378279
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.

Oh en Russen en Ethiopiërs zijn hetzelfde ras.
en zelfs nederland :X
pi_98378783
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:05 schreef C_N het volgende:

[..]

en zelfs nederland :X
Jullie hebben het menselijk ras herontdekt?
pleased to meet you
pi_98378810
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Israëli's gaan stug door met land stelen.
quote:
Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het stadsdeel geannexeerd.
  zondag 19 juni 2011 @ 18:55:17 #178
16715 Mylene
*schatje*
pi_98379845
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.

zondag 19 juni 2011 @ 18:56:59 #179
93664 waht
Mushir
pi_98379907
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, actie-reactie. Met de actie de aanvallende Arabische landen, en de reactie wat Israël nu doet.
quote:
Het is allemaal terugkijkend, maar Sabra en Shatila met Sharon die erbij stond en goedkeurend toekeek bij de massaslachting was wel een beetje het einde van het heldhaftige Israel dat een overmacht te slim af was. Maar ook gewoon de duur van de bezetting, in een conflictsituatie kan een bezetting ontstaan, maar dan moet de bezetter natuurlijk wel toewerken naar einde van die bezetting.

Dat duurde veel te lang, maar in 94(?) was het dan eindelijk zover. En toen bleek Rabin nog slechter beveiligd dan JFK en begon Netanyahu meteen weer land in te pikken en effectief dus zijn kont af te vegen met het vredesakkoord. Vanaf dat moment was het elk weldenkend mens wel duidelijk dat de bezetting een middel was om Lebensraum voor het uitverkoren volk te verkrijgen.
Nu doe je alsof Netanyahu die knul had ingehuurd om Rabin om te leggen. Soms lijken zaken in terugblik als samenhangend, terwijl het een opeenstapeling van toevalligheden is. Zo ook nu.

Israël is de rechtvaardige winnaar in dit conflict. Wat ze met de Palestijnen doen is hun verantwoordelijkheid en de gevolgen daarvan zijn gedeeltelijk de schuld van Israël, de Palestijnse leiders en de internationale gemeenschap (deze laatste was noodzakelijk om het conflict tot in den treure te verlengen).

Dat bouwen van nederzettingen op Palestijns gebied is niet iets wat ik goedkeur, maar het is in ieder geval niet te vergelijken met wat de nazi's hebben gedaan. De Palestijnen kunnen in ieder geval fluiten naar hun staat, tenzij ze bereid zijn keiharde concessies te maken. Zo niet dan blijven ze onder de huidige omstandigheden leven, de Israëliërs kunnen dit nog heel lang volhouden.
  zondag 19 juni 2011 @ 18:58:02 #180
93664 waht
Mushir
pi_98379947
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.

[ afbeelding ]
Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')