Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar isquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Schitterend.... echt weer vredelievend:) maar hey het staat in de krant dus moussie gelooft het niet. Die gaat gewoon zoeken en zoeken naar invalshoeken die ze wel wilt geloven.....
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waar bestaat het 'racistische' beleid van Israel nu eigenlijk in de praktijk uit?
Dat mensen die joods zijn (en hoe bepaalt men dat?) erheen mogen emigreren?
Dat is dus bv net zo iets als het Blut-verhaal in Duitsland? Dat als je aan kan tonen van Duits bloed te zijn je naar Duitsland mag emigreren (zoals bv met de Wolga-Duitsers is gebeurt).
In Turkije, wat toch als het meest vooruitstrevende moslimland wordt aangemerkt, worden christenen vanuit overheidswege gediscrimineerd. Zo is het bv de facto onmogelijk een kerk te openen (met geeft geen vergunningen, je wordt niet op de nutsvoorzieningen aangesloten etc). Ook gebeuren er een hoop geweldszaken tegen christenen waar de politie dan een oogje dichtknijpt. Het aantal christenen is de afgelopen decennia van 20% gedecimeerd naar 1% of zo. En dat is Turkije. In andere landen gebeuren er veel brutere zaken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.
als jij eens wakker word . en de wereld zie hoe hij is .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, echt Las Vegas aan de Middellandse Zee, een waar paradijs. Geloof je zelf ook nog echt die bizarre op foto's gebaseerde sprookjes van je ?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar is
Miljoenen? Meervoud van miljoen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.quote:[..]
Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet. Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa van zich vervreemden, en wat hebben ze dan nog? Hun eigen succes hangt af van betrekkingen met landen buiten het Midden Oosten. Maar dat doen ze niet, want dat is dom, kleingeestig en verwerpelijk.
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.
De inname van Palestina (je noemt het zelf zo!) maakt niet dat ze minder te vrezen hebben, maar bewijst dat ze niks te vrezen hadden.
In Libanon dus, niet in Israel.quote:Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.
Ik las bij de afhaalChinees in een Panorama of Nieuwe Revu een intervieuw met van Agt.
Niet mijn favoriete figuur, maar zijn verhaal was interessant.
Hij is vriend van Israel geweest, zonder reserve en uit volle overtuiging.
Tot aan de bloedbaden in die twee Libanese kampen, Shatila en nog een. Waar het Israelische leger de zaak afsloot en de falangisten hun moorddadige gang gingen.
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.quote:Van Agt heeft die schok door omstandigheden in zijn eigen leven gelaten voor wat hij was. Tot zijn spijt en schaamte. Overspoeld door beslommeringen.
Veel later was hij op bezoek bij een Palestijnse universiteit, waar examen werd afgenomen. Alle studenten waren er, behalve een. Uit coulance werd een half uur gewacht, maar toen werd er toch maar begonnen.
Een uur later kwam de ontbrekende student binnen, helemaal ontdaan.
Hij was 5 (!) uur daarvoor van huis gegaan om toch maar op tijd te zijn. Bij een van de vele doorlaatposten op zijn weg was hij tegengehouden. Niet ter controle, maar ter vernedering. Uiteindelijk moest hij blaffen als een hond en aan zijn schoenen likken om door te mogen.
Voor van Agt was dat de drempel.
Wat ik hier wil zeggen: dit soort berichten bereikt de machthebbers niet.
Verhagen gaat naar het Midden-Oosten, maar weigert Gaza te bezoeken. En zelfs als hij het bezoekt is dat via een programma. Denk maar niet dat ze daar de schrijnende gevallen laten zien. Of zelfs maar de normale gevallen.
Dat de joodse staat Israel dom, kleingeestig en verwerpelijk handelt en laat handelen, wordt dus amper gezien.
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.quote:Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet.
Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.quote:Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.quote:Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa vervreemden, en wat hebben ze dan nog?
Net zoals ze steeds meer land afpakken, niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Jaaaaaa, wij zijn in dienst van Israël!quote:Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren.
Ocharmequote:Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.
Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.quote:Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.
Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.quote:Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.
Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.quote:Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.
Hoe ver ze kunnen gaan hangt ook af van de beeldvorming en niet zozeer van de beelden/feiten zelf.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ze in het westen steeds meer vijanden krijgen betekent dat ze het goed voor elkaar hebben. Westerlingen hebben immers hun voorliefde voor underdogs. Israel is dat ook geweest. Maar ze moeten inderdaad niet te ver gaan, hetgeen ze ook niet doen. Het zal immers gefilmd worden.
Ik leg uit waarom Israel een racistische staat is, daar kun je wat tegenin brengen als je een argument zou hebben. Dat is heel wat anders dan iemand van Jodenhaat beschuldigen zonder enige basis en om niet op de argumenten te hoeven ingaan.quote:Het is net zo schadelijk om met 'racist' te strooien. Dat is mijn insteek niet en nooit geweest.
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.quote:Het is meer de manifestatie van internationale politiek dan van racisme. Daarom zie ik het als conflict tussen twee nationaliteiten, niet tussen rassen.
Het is allemaal terugkijkend, maar Sabra en Shatila met Sharon die erbij stond en goedkeurend toekeek bij de massaslachting was wel een beetje het einde van het heldhaftige Israel dat een overmacht te slim af was. Maar ook gewoon de duur van de bezetting, in een conflictsituatie kan een bezetting ontstaan, maar dan moet de bezetter natuurlijk wel toewerken naar einde van die bezetting.quote:Kun je een moment aanwijzen waarop dat is gebeurd? Die oversteek bedoel ik.
Ja dat Joodse ras tochquote:Op zondag 19 juni 2011 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat kun je verder niet onderbouwen, het verkrijgen van de nationaliteit is immers op ras gebaseerd. Mensen die nog nooit in de buurt van Israel zijn geweest worden opgehaald om de natie sterker te maken in het conflict.
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat Joodse ras tochZelfs pikzwarte Ethiopiërs horen bij dat Joodse ras van jou.
Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.
quote:Op zondag 19 juni 2011 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het Herrenvolk was ook niet louter blondharig en blauwogig.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.
De oorlog erbij halen is altijd een zwaktebod.
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je stelling klopt gewoon van geen kanten en dat laat dat voorbeeld perfect zien dus ga je er maar weer een WOII-vergelijking aan ophangen?
nee massa moordquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.
quote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Luister Raymond, er is een Holocaust gaande in Gaza, daar mag niet mee gespot worden.
De Israëli's gaan stug door met land stelen.quote:Jeruzalem steunt omstreden expansie nederzetting
De gemeenteraad van Jeruzalem heeft vandaag het groene licht gegeven aan de uitbreiding van 2000 huizen in de nederzetting Ramat Shlomo. Dat maakte het Israëlische ministerie van Binnenlandse Zaken bekend.
Volgens het departement krijgt elk huis in de nederzetting een extra kamer. Dat is nodig in verband met het grote ruimtegebrek in de buurt.
Elke uitbreiding van een nederzetting van Jeruzalem ligt zeer gevoelig bij de Palestijnen. Die willen Oost-Jeruzalem namelijk de hoofdstad maken van hun toekomstige staat. Israël veroverde Oost-Jeruzalem in 1967 en heeft het stadsdeel geannexeerd. Die stap is internationaal nooit erkend.
en zelfs nederlandquote:Op zondag 19 juni 2011 17:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kut dat was ik vergeten. Mea Culpa.
Oh en Russen en Ethiopiërs zijn hetzelfde ras.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |