Er staat me een incident van een jaar of 20 geleden bij waaruit bleek dat ook vrachtvliegtuigen van Israel een bijzondere behandeling kregen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is omdat sommige mensen in het verleden op vliegvelden mensen die op vluchten naar Israel wilde stappen, overhoop schoten. Daarom staan bij het boarden van El Al-vluchten altijd wat knapen met vuurwapens in de buurt.
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?quote:Dit is nou zo'n walgelijk overtrokken reactie. Of je hebt waanideeën over de situatie in Israël & Palestina of je weet niet wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurt.
Het is het eerste, want je hebt al eerder aangegeven dat tweede wel te weten.
Maar ik ga jou niet beschuldigen van motieven waar je niets waar je niks mee te maken hebt in een zielige poging je de mond te snoeren. Daarmee wil ik je overigens niet vrijpleiten van racisme, aangezien je de bezetting gerechtvaardigd vindt en dus heult met de racisten.quote:Dat is het niet, het is een simpel meningsverschil over de rechtvaardigheid van de bezetting. Ik vind het gerechtvaardigd om redenen die veelvuldig aan bod zijn geweest, jij niet om redenen die je tevens al uit hebt gelegd.
Verder komen we niet.
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:53 schreef Monidique het volgende:
Vergelijking met de Tweede Wereldoorlog zijn inderdaad wat overtrokken. Als je een vergelijking wilt maken, doe het dan met de Sovjet-bezetting van verscheidene landen in combinatie met de Apartheidsideologie en -uitvoering van blank, racistisch Zuid-Afrika.
Geen fraaie vergelijking voor Israel, maar daar kiezen ze zelf voor, het blijft een orientaalse schurkenstaat.
Wat is jouw oplossing eigenlijk? Israel opheffen toch want het mag toch eigenlijk helemaal niet bestaan? En alle joden terug naar (naar waar?).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?
Zie je wel. Ik verwachtte dit antwoord al. Als een klok.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.
Dat snap ik. Want het ondermijnt je stelling behoorlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zie je wel. Ik verwachtte dit antwoord al. Als een klok.
Schitterend.... echt weer vredelievendquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:40 schreef C_N het volgende:
Geld Hamas naar Gazaboot
door Bart Olmer
AMSTERDAM - De protestboot waarmee Nederlandse activisten over tien dagen de Israëlische Gaza-blokkade willen doorbreken, is betaald via een rekening van een dubieuze club, die banden heeft met terreurorganisatie Hamas.
De Moldavische MV Finch slaagde er een maand geleden niet in Gaza te bereiken
Foto: afp
Het schip ’OPEN GAZA/STEFANO CHIARINI’ is voor 290.000 gekocht via een bankrekening van een Italiaans-Palestijnse organisatie, die banden heeft met de Moslimbroederschap en Hamas.
De Nederlandse actievoerders dragen 100.000 euro bij aan het actieschip, zo blijkt uit een Arabisch stuk, gepubliceerd op de eigen website van de Italiaanse actievoerders. De Nederlandse bijdrage wordt voldaan in twee termijnen door de Nederlandse stichting ISRAA. Deze stichting heeft de afgelopen maanden volop gecollecteerd bij moskeeën in ons land. Ibrahim Akkari, directeur van ISRAA, is een centrale figuur in de Nederlandse Moslimbroeders.
Nauwe banden
Volgens een inlichtingenbron is de aankoopsom recent afgeboekt van de bankrekening van de Associazione Benefica Di Solidarietà Con il Popolo Palestinese” (ABSPP-ONLUS), een organisatie die al jarenlang nauwe banden onderhoudt met de topleiders van de verboden terreurorganisatie Hamas.
ABSPP riep maandenlang donateurs op geld over te maken naar bankrekeningnummer 131000 van de Banca Popolare Etica. De gekochte boot wordt de komende tien dagen gedeeld door Italiaanse en Nederlandse actievoerders.
ABSPP is onderdeel van de zogenoemde ’Union of Good’, een wereldomspannend web van islamitische ’liefdadigheidsinstellingen’, dat deels keurige goede doelen ondersteunt, maar ook fungeert als rookgordijn voor de financiering van terreurorganisaties, aldus gedetailleerde inlichtingenrapporten.
Miljoenen
In zo’n rapport van een westerse geheime dienst, recent besproken met Nederlandse politici, wordt de wereldwijde ’hulporganisatie’ Union of Good, een samenwerkingsverband van ruim vijftig islamitische liefdadigheidsorganisaties, ontmaskerd als de financiële ruggengraat van terreurorganisatie Hamas.
De Italiaanse ABSPP is actief binnen de ’Union of Good’ als Hamas-fondsenwerver. De Italiaanse club, met kantoren in Genua, Rome en Milaan, wordt geleid door voorzitter Mohamed Hannoun, die persoonlijke ontmoetingen heeft gehad met Hamas-leider Khaled Mashal in Damascus. ABSPP was ook betrokken bij de vorige, gewelddadig verlopen flottielje, een jaar geleden, toen negen actievoerders stierven nadat Israëlische commando’s het schip hadden geënterd.
Volgens Benji de Levie, woordvoerder van de Nederlandse activisten, zal het schip gaan varen onder de vlag van de Comoren. Het is ook mogelijk dat andere delegaties bijdragen aan de kosten van de boot: „Het klopt dat Italië en Nederland samen dit bedrag hebben opgehoest, maar door het uitvallen van het Turkse schip Mavi Marmara moeten honderden mensen uit andere landen nu een nieuwe plek zoeken, ook uiteraard op onze boot. Natuurlijk gaan die landenorganisaties dan ook meebetalen, waardoor onze bijdrage nog kan zakken.”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het is toch een lachertje aan het worden zo langzamerhand .
hypothetischer kan het niet meer .
nu komen er weer 100derden gretas duizenbergs naar asdoth.![]()
![]()
als ik een vredes org was zei ik geef het geld voor een boot aan de mensen in de strook die zijn namelijk aan het verhongeren en sterven bij bosjes .aan een hogers dood , en als ze de honger overleven dan sterven ze aan de massacre van israel .en overleven ze dat dan komen ze te overlijden aan een ergen dorst.volgens hun .
en dan kom ik weer terug op de reaktie van
Die_Hofstadtgruppe
Kom op dit wordt gewoon lachwekkend.
Echt, wat dat betreft zijn al die gasten die hier Israel zo verschrikkelijk vinden in zulk goed gezelschap .![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hoe blind kun je zijn zeg .met links is een vredige wereld verzekerd![]()
![]()
moet niet te gek worden zeg .
en dan dit stukje de boot was beschadicht door israel daar kwamen ze dan wel snel achter na een jaar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mavi Marmara niet weer naar Gaza
ANKARA - Het schip met overwegend Turkse opvarenden dat vorig jaar op weg naar Gaza door Israëlische militairen in internationale wateren werd overvallen, de Mavi Marmara, koerst niet opnieuw af op de Gazastrook. Actievoerders, die een nieuwe tocht naar het Palestijnse gebied organiseren, hebben dit vrijdag bekendgemaakt.
De boot kan niet meevaren omdat ze door de overval vorig jaar zwaar beschadigd is, aldus Bülent Yildirim, de voorzitter van de Turkse liefdadigheidsinstelling IHH, die de voorgenomen actie coördineert.
De Mavi Marmara werd in mei 2010 door Israëlische commando's geënterd, toen het met hulpgoederen samen met andere boten de zeeblokkade van de dichtbevolkte Gazastrook wilde doorbreken. De Israëlische overval kostte negen Turken het leven. Actievoerders willen de komende weken weer vanuit Turkije met boten naar de Gazastrook gaan.
door een entering van comandos kan een vol stalen boot niet meer uit varen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat een hypocriet gelul weer zeg .een lach film kan er niet aan tippen .![]()
Tja. De Arabieren in Israel hebben exact dezelfde rechten, ook stemrecht, het recht gekozen te worden (genoeg die in de Knesset gezeten hebbe) etc Sterker nog, ze hoeven niet eens het leger in (maar mogen dit wel).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:11 schreef Monidique het volgende:
Nou, niet echt, bepaald niet zelfs, maar het lijkt mij weinig zinnig om daar verder over door te gaan. Wie niet zoekt...
Welnee, dan (eh...) snap je het niet. In het land overheerst de Joodse godsdienst, wat automatisch betekent dat andersgelovingen onderdrukt, uitgebuit, veracht en vermoord worden. Okee, het laatste dan misschien niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. De Arabieren in Israel hebben exact dezelfde rechten, ook stemrecht, het recht gekozen te worden (genoeg die in de Knesset gezeten hebbe) etc Sterker nog, ze hoeven niet eens het leger in (maar mogen dit wel).
http://en.wikipedia.org/w(...)and_political_status
Tijdens de Apartheid hadden de negers en kleurlingen volgens mij alles behalve dezelfde rechten en werden ze in ghettos weggedouwd. Daarom zeg ik: ook nogal overdreven.
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar wat is dan Israëls eindoplossing voor het Palestijnenprobleem?
Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet. Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.quote:Maar ik ga jou niet beschuldigen van motieven waar je niets waar je niks mee te maken hebt in een zielige poging je de mond te snoeren. Daarmee wil ik je overigens niet vrijpleiten van racisme, aangezien je de bezetting gerechtvaardigd vindt en dus heult met de racisten.
Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar isquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Schitterend.... echt weer vredelievend:) maar hey het staat in de krant dus moussie gelooft het niet. Die gaat gewoon zoeken en zoeken naar invalshoeken die ze wel wilt geloven.....
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waar bestaat het 'racistische' beleid van Israel nu eigenlijk in de praktijk uit?
Dat mensen die joods zijn (en hoe bepaalt men dat?) erheen mogen emigreren?
Dat is dus bv net zo iets als het Blut-verhaal in Duitsland? Dat als je aan kan tonen van Duits bloed te zijn je naar Duitsland mag emigreren (zoals bv met de Wolga-Duitsers is gebeurt).
In Turkije, wat toch als het meest vooruitstrevende moslimland wordt aangemerkt, worden christenen vanuit overheidswege gediscrimineerd. Zo is het bv de facto onmogelijk een kerk te openen (met geeft geen vergunningen, je wordt niet op de nutsvoorzieningen aangesloten etc). Ook gebeuren er een hoop geweldszaken tegen christenen waar de politie dan een oogje dichtknijpt. Het aantal christenen is de afgelopen decennia van 20% gedecimeerd naar 1% of zo. En dat is Turkije. In andere landen gebeuren er veel brutere zaken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims worden voorgetrokken in een moslimland, christenen in een christenland en joden in een jodenland - maar dat laatste is natuurlijk racisme en apartheid.
als jij eens wakker word . en de wereld zie hoe hij is .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, echt Las Vegas aan de Middellandse Zee, een waar paradijs. Geloof je zelf ook nog echt die bizarre op foto's gebaseerde sprookjes van je ?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, alsof alles wat in een krant geschreven wordt ook waar is
Miljoenen? Meervoud van miljoen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de miljoenen Arabieren die in Israel wonen die vergelijking ook wat overtrokken vinden.
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.quote:[..]
Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet. Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa van zich vervreemden, en wat hebben ze dan nog? Hun eigen succes hangt af van betrekkingen met landen buiten het Midden Oosten. Maar dat doen ze niet, want dat is dom, kleingeestig en verwerpelijk.
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me waar en niet-waar tegelijk. Streven naar een bepaald doel betekent niet automatisch dat er een groots plan is. Wel dat elke gelegenheid om dat doel te naderen, gebruikt zal worden. Nederzettingen laten stichten, bijvoorbeeld.
De inname van Palestina (je noemt het zelf zo!) maakt niet dat ze minder te vrezen hebben, maar bewijst dat ze niks te vrezen hadden.
In Libanon dus, niet in Israel.quote:Ook dat is een illusie. Hun bondgenoten zijn verblind. En hun bondgenoten krijgen lang niet alle relevante informatie.
Ik las bij de afhaalChinees in een Panorama of Nieuwe Revu een intervieuw met van Agt.
Niet mijn favoriete figuur, maar zijn verhaal was interessant.
Hij is vriend van Israel geweest, zonder reserve en uit volle overtuiging.
Tot aan de bloedbaden in die twee Libanese kampen, Shatila en nog een. Waar het Israelische leger de zaak afsloot en de falangisten hun moorddadige gang gingen.
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.quote:Van Agt heeft die schok door omstandigheden in zijn eigen leven gelaten voor wat hij was. Tot zijn spijt en schaamte. Overspoeld door beslommeringen.
Veel later was hij op bezoek bij een Palestijnse universiteit, waar examen werd afgenomen. Alle studenten waren er, behalve een. Uit coulance werd een half uur gewacht, maar toen werd er toch maar begonnen.
Een uur later kwam de ontbrekende student binnen, helemaal ontdaan.
Hij was 5 (!) uur daarvoor van huis gegaan om toch maar op tijd te zijn. Bij een van de vele doorlaatposten op zijn weg was hij tegengehouden. Niet ter controle, maar ter vernedering. Uiteindelijk moest hij blaffen als een hond en aan zijn schoenen likken om door te mogen.
Voor van Agt was dat de drempel.
Wat ik hier wil zeggen: dit soort berichten bereikt de machthebbers niet.
Verhagen gaat naar het Midden-Oosten, maar weigert Gaza te bezoeken. En zelfs als hij het bezoekt is dat via een programma. Denk maar niet dat ze daar de schrijnende gevallen laten zien. Of zelfs maar de normale gevallen.
Dat de joodse staat Israel dom, kleingeestig en verwerpelijk handelt en laat handelen, wordt dus amper gezien.
Ze maken er steeds meer vijanden bij en stoten steeds meer vrienden af, ik zie niet hoe je daar veiliger van kunt worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het huidige beleid is de eindoplossing. Ze hebben echt geen groots plan over de eliminatie van de Palestijnen, als je dat zou denken. Verder zien ze wel wat de toekomst brengt, ze hebben in ieder geval minder te vrezen van hun vroegere vijanden juist door de inname van Palestina.
Nee, moest er nog bij komen zeg. Maar daar gint het wel over en het is wel een zionistische tactiek om deze zware beschuldiging te doen om mensen die argumenten hebben de mond te snoeren, al dan niet via moderatoren. Alles is kennelijk geoorloofd, en het is ook niet dat mensen die Israel steunen en zelf die tactiek niet hanteren daarvoor hun medestanders bekritiseren of zo. Of dat stilzwijgende goedkeuring is of een wel makkelijk gebrek aan feitelijke afkeuring maakt niet heel veel uit.quote:Ik heb jou nooit uitgemaakt voor antisemiet.
Op papier bepaalt het wel of je van land wordt verjaagd om plaats te maken voor iemand die daar geen enkele aanspraak op kan maken anders dan dat hij wel van het juiste uitverkoren ras is. Als je niet van het juiste ras bent moet je judaist worden, als je wel van het juiste ras bent mag je een spareribsverslaafde satanist zijn. Dan moet je mij uitleggen wat daar niet racistisch aan is.quote:Tevens zie ik het niet als een kwestie van ras. Ik vind het sowieso overdreven om de joden als een ras te zien. Feitelijk kan iedereen voor de wet joods worden en heb je joden in alle soorten en maten (en kleuren). Ik vind het gewoon niet interessant, het bestaat alleen op papier.
Tot nu toe werkt dat niet zo. Ze kopen immers de politici, ook met geopolitieke diensten, en ze weten de pers mee te krijgen. Maar het draagvlak erodeert natuurlijk wel, Van Agt en ik zijn echt niet de enigen die Israël de oversteek naar de foute regimes hebben zien maken.quote:Als de joden in Israel echt zo'n racistisch beleid zouden voeren zullen ze binnen de kortste keren hun bondgenoten in Amerika en Europa vervreemden, en wat hebben ze dan nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |