abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 11:41:35 #251
176916 Karrs
2007-2017
pi_98404950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98405515
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
pleased to meet you
pi_98405803
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Altijd, nee .. een behoorlijk lange tijd wel, en hoe lang dat duurt is niet aan mij om te bepalen.

Of wil je soms zeggen dat er een X periode op staat waarin je je tegen een bezetter mag verweren, en als het binnen die periode niet gelukt is heb je je maar erbij neer te leggen?
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 12:19:47 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98406268
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
En de Palestijnen worden gedwongen dor vervolging door Israël.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98406692
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:

[..]

Meningsverschil dan.
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.

quote:
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?

quote:
Dat station zijn we gepasseerd.
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel

quote:
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.

quote:
Ook niet nodig.
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98406707
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98407080
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
quote:
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
quote:
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
quote:
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.
Ik deel die denkwijze niet.
quote:
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
pi_98408022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
pi_98408228
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef waht het volgende:

[..]

Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
pleased to meet you
pi_98408356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
ja mousje dit is precies het zelfde . _O-
pi_98408441
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:45 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.

quote:
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.

quote:
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
Kwijtgeraakt? Konden ze het niet terugvinden? Het is ze afgepakt.

quote:
Ik deel die denkwijze niet.
Wederom zonder argumenten.

quote:
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
pi_98408565
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:14 schreef C_N het volgende:

[..]

en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
Hou toch op man, het gaat om de hypocrisie.

Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 13:52:04 #263
176916 Karrs
2007-2017
pi_98409547
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
_O-

Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant! 8-)

Nog meer van die briljante Godwinnetjes?
pi_98409934
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.
Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.

Maar laat ik het nog één keer opsommen.
1) Joden bijna uitgemoord → eigen land, Israël.
2) Omliggende landen vallen Israël meermaals aan.
3) Israël overleeft en houdt buitgemaakt land.

De rechtvaardigheid van punt 3 volgt uit punt 2. Punt 1 verandert daar niets aan.
quote:
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.

[..]

De gevolgen van een verloren oorlog. Israël had met goed recht de Sinaï mogen houden.
quote:

[..]

Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
De consequenties van mijn stellingname hebben NIETS met racisme te maken. Jij begint er over, jij zoekt een racist.
Het spijt me, maar dit heeft voor mij niets met ras te maken. Ik heb dit al gezegd, maar kennelijk lees je het niet.
pi_98409969
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

oke mousje .ik geef op . _O- _O- _O- jou denk wereld gaat te ver om nog realistisch
te reageren .het slaat echt nergens meer op .

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 20-06-2011 14:44:15 ]
pi_98410071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat moeten ze zelf weten, en leven met de gevolgen.
quote:
Israël is geen Irak.
pi_98410220
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant! 8-)

Welkom in de 'denkwereld' van sommigen ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 16:49:00 #268
pi_98417900
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef waht het volgende:

[..]

1) Joden bijna uitgemoord → stelen een land Israël.
Daar gaat het fout. Dat Joden vervolgt werden door de eeuwen heen maakt de onderdrukking van de Palestijnen niet goed.

Dubbele onrechtvaardigheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98417933
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 16:53:30 #270
176916 Karrs
2007-2017
pi_98418107
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?
Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is. :Y
pi_98419031
eh je bedoel op het moment dat ze geen olifant zijn ?
of lees ik het nu verkeerd.! :? ;)
pi_98420361
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

quote:
meen je dit nu of weet je van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen .?
quote:
[..]

[..]

[..]

[..]

pi_98420626
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is. :Y
Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..
het gaat weer goed met het dehumaniseren van de 'tegenstander'.
pleased to meet you
pi_98420862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..
het gaat weer goed met het dehumaniseren van de 'tegenstander'.
liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??
dat zou namelijk alles verklaren ? O-)
pi_98421560
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef C_N het volgende:

[..]

liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??
dat zou namelijk alles verklaren ? O-)
Hoe vond je het toen ons volk werd uitgemaakt voor minder dan mensen, voor ziekten verspreidende ratten?
pleased to meet you
pi_98427819
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe vond je het toen ons volk werd uitgemaakt voor minder dan mensen, voor ziekten verspreidende ratten?
niet leuk . hoe vind je dat de palestijnen ons uitmaken voor hetzelfde ?? ook niet netjes en ook als israel dit doe deze dingen doe je niet ,gebeurd wel over en weer .
maar is misschien weer gerechtvaardigd bij de palestijnen om te doen ? wat denk jij

[ Bericht 6% gewijzigd door C_N op 20-06-2011 20:19:16 ]
pi_98428990
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef waht het volgende:

[..]

1) Joden bijna uitgemoord → eigen andermans land, Israël.
Palestijnen en andere Arabieren zijn het er niet mee eens.

quote:
De consequenties van mijn stellingname hebben NIETS met racisme te maken. Jij begint er over, jij zoekt een racist.
Het spijt me, maar dit heeft voor mij niets met ras te maken. Ik heb dit al gezegd, maar kennelijk lees je het niet.
Het gaat er niet om of het voor jou met ras te maken heeft. Jij heult wel met een op racistische en zelfs op rassenleer gebaseerde staat.
pi_98431258
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:07 schreef C_N het volgende:

[..]

niet leuk . hoe vind je dat de palestijnen ons uitmaken voor hetzelfde ?? ook niet netjes en ook als israel dit doe deze dingen doe je niet ,gebeurd wel over en weer .
maar is misschien weer gerechtvaardigd bij de palestijnen om te doen ? wat denk jij
Niet leuk uiteraard .. en net zo min gerechtvaardigd.
Verschil in deze is de machtspositie, of de scheldende partij de macht heeft om er consequenties aan te verbinden .. Hitler had dat, Israël heeft dat, en de Palestijnen, tja ..
die schieten massa's gammele raketten af die af en toe een doel raken en slachtoffers maken maar eerder irritant zijn door de hoeveelheid waarschuwingen dan de echte schade, en soms een mafkees die zichzelf opblaast of een familie uitmoord. Op zich is dat natuurlijk verschrikkelijk, elke dode is er een teveel, al dat persoonlijke leed, en de angst dat jij eens geraakt zou kunnen worden, maar het is niet te vergelijken met de dreiging die uitgaat van de geoliede oorlogsmachine die IDF heet.
pleased to meet you
pi_98431981
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Palestijnen en andere Arabieren zijn het er niet mee eens.
Ongetwijfeld.
quote:
Het gaat er niet om of het voor jou met ras te maken heeft. Jij heult wel met een op racistische en zelfs op rassenleer gebaseerde staat.
Als dat zo zou zijn, wat ik dus niet geloof, 'heul' ik met Israël ondanks die kwalificatie, niet dankzij.
pi_98432520
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet leuk uiteraard .. en net zo min gerechtvaardigd.
Verschil in deze is de machtspositie, of de scheldende partij de macht heeft om er consequenties aan te verbinden .. Hitler had dat, Israël heeft dat, en de Palestijnen, tja ..
die schieten massa's gammele raketten af die af en toe een doel raken en slachtoffers maken maar eerder irritant zijn door de hoeveelheid waarschuwingen dan de echte schade, en soms een mafkees die zichzelf opblaast of een familie uitmoord. Op zich is dat natuurlijk verschrikkelijk, elke dode is er een teveel, al dat persoonlijke leed, en de angst dat jij eens geraakt zou kunnen worden, maar het is niet te vergelijken met de dreiging die uitgaat van de geoliede oorlogsmachine die IDF heet.
dit laatsten is heel belangerijk .deze dreiging hoefde zij niet te hebben , door de reden die jij zojuist opnoem
daarom is het al dom om dit te doen louter de levens van burgers op het spel zetten door de hamas.waar ze goed in zijn om de oorlog over de rug van de burgers uit te vechten wand dat doen zij .en de wereld staat er stil bij te kijken .gooien hun eigen kinderen in de vuur linie louter om te huilen en israel te bestoken van kinder moord. .
zij schieten op auto bussen en zeg nu niet die lompen raketjes wand dan hoop ik dat er een op jou huis van en dan wil ik jou erna weer eens horen .ik denk zelfs het kan wel eens goed voor jou zijn om de echte realitijd te zien . wand de hamas weet net als iedereen dat Israel dit niet pikt..

ze konden een staat hebben zij kozen voor terreur. einde verhaal .
en je wil de fouten van de hamas PA of wat palestijns gewoon niet inzien en met alles wat in je macht licht jou idee kracht bij zetten .

dit verhaal heb ik al eterlijke keren gepost en het verhaal wat jij schrijf heb dat ook al 100 keren gepost . zo moraal van het verhaal wij komen niet verder zo waarschijnelijk kunnen wij er niets aan doen om dit te voor komen .daar lig onze ideeën en culturen te ver van elkaar .
ik zal jou NOOIT en te nimmer begrijpen en jij mij niet .
alles wat jij zeg kan ik bewijzen dat de palestijnen dat doen alleen is het niet waar volgens jou .en de leugens vullen daarbij ook met een steun van linken de topic's na topic's .
israel heb zo zij fouten en de palestijnen hebben zo hun fouten .
en zij konden een hoop hebben maar met
auto bussen opblazen
restaurants.
markten
school bussen,
disco's
raketten op steden sderoth askelon beersheva en omgeving
mensen uitmoorden die hun notabenen helpen
zoals
feul station nahal-oz
in de koren velden rond de strook boeren dood schieten die de koren VOOR hun eraf halen
families uitmoorden in hun huis kinder van 6 met een honkbal knuppel de kop in slaan
families dood schieten in hun auto's
en niet te vergeten de 100 tallen terror ackts die verijdeld zijn door de moord lustigen IDF
en deze moordlustigen IDF die 100derden levens van palestijnen hebben gered en dat nog doen .
als dit voor jou afgedaan word met
quote maar eerder irritant zijn door de hoeveelheid waarschuwingen dan de echte schade, en soms een mafkees die zichzelf opblaast of een familie uitmoord,.einde quote.

dan weet je niet echt wat er echt afspeel en dat is het verschil in deze ellelange topic die nog steeds op de eerste page zit . wand opgeschoten zijn zelfs wij niet .

[ Bericht 35% gewijzigd door C_N op 20-06-2011 21:46:03 ]
pi_98435539
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:28 schreef C_N het volgende:

[..]

daarom is het al dom om dit te doen louter de levens van burgers op het spel zetten door de hamas.waar ze goed in zijn om de oorlog over de rug van de burgers uit te vechten wand dat doen zij .en de wereld staat er stil bij te kijken .gooien hun eigen kinderen in de vuur linie louter om te huilen en israel te bestoken van kinder moord. .
Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?

quote:
zij schieten op auto bussen en zeg nu niet die lompen raketjes wand dan hoop ik dat er een op jou huis van en dan wil ik jou erna weer eens horen .ik denk zelfs het kan wel eens goed voor jou zijn om de echte realitijd te zien . wand de hamas weet net als iedereen dat Israel dit niet pikt..
Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan. Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...

quote:
ze konden een staat hebben zij kozen voor terreur. einde verhaal .
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 22:36:53 #282
176916 Karrs
2007-2017
pi_98437776
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:

Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Dat land waar nou de Israëli wonen zijn ze kwijt en krijgen ze ook niet terug. Dus hoe lang gaan ze doorvechten? Tot iedereen dood is?
pi_98438604
quote:
13s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat land waar nou de Israëli wonen zijn ze kwijt en krijgen ze ook niet terug. Dus hoe lang gaan ze doorvechten? Tot iedereen dood is?
Ik heb geen idee joh, ik wou dat ik het wist. Er zitten een boel extremisten aan beide kanten die maar al te graag olie op het vuur gooien, mocht het uitgeput raken en bijna uitgaan. En g-d verhoede dat er een rood kalf geboren wordt ..
pleased to meet you
pi_98445212
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:55 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.

Maar goed, liever zelf de touwtjes in handen hebben dan afhankelijk zijn van de Palestijnen. Je begrijpt hoe kwetsbaar zo'n dun stuk land is ongeacht de afgenomen dreiging (ik bedoel het stuk land waar Tel Aviv zit en het grootste deel van de Israëliërs wonen).
Nu spreek je opeens over liever. Maar het argument ging over noodzakelijk, een existentiële bedreiging.
quote:
[..]

Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.

[..]

Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.
Dat een dergelijk gedrag overvloedig kan bestaan en dat er geen mechanismen zijn om dat te straffen, wekt zorgen.
Vlegels zijn er altijd, maar Israelische vlegels worden maar matig bestraft.
quote:
Verder noem je het 'beschadiging', maar die houding is ook uit noodzaak ontstaan. Als je jezelf als groep of individu al zo lang moet verdedigen ga je daarnaar leven. En ja, dat geldt ook voor de Palestijnen.
Nou ga je terug naar het ontstaan. Dat is dus de zionistische invasie van Palestina vanaf pakweg het midden van de 19e eeuw. De noodzaak van die invasie ontgaat me toch wel een beetje.
quote:
[..]

Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.
Die heeft hij zeker. Maar waarom zou Gretta die niet hebben?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98445821
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
Ook niet. Het verjagen van de al gevestigde joden zou niet zonder meer rechtvaardig geweest zijn.
quote:
[..]

Dat station zijn we gepasseerd.
Niet volgens de op dat moment al bestaande internationale rechtsregels.
In voorgaande perioden heeft dat nog gewerkt. Zo zijn de grensgebieden tussen Duitsland en Polen en tussen Duitsland en Denemarken nog ingepikt door kolonisatie.
Maar na 1945 was dat soort gedrag illegaal.
Dus dat station is een eindstation: het inpikken van bezette gebieden mag gewoon niet. Klaar!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:17:08 #286
pi_98472365
quote:
Palestijnse premier Fayyad bereidt terug te treden om eenheid

De Palestijnse premier Salam Fayyad is bereid af te treden als zo de eenheid tussen de Palestijnse partijen Fatah en Hamas bewaard kan blijven. Dat zei hij vanmiddag op een persbijeenkomst in Ramallah.

Fatah en Hamas praten al weken over het samenstellen van een Palestijnse regering van nationale eenheid, maar steggelen over de vraag wie daarvan de premier moet worden. Fatah droeg eerder deze maand Fayyad voor deze functie voor, maar Hamas weigerde daarmee akkoord te gaan. Precies een week geleden werden daardoor de gesprekken over de nieuwe premier uitgesteld. Het plan van beide partijen is de gesprekken volgende week in Kairo te hervatten.

De partijloze Fayyad zei vanmiddag dat hij op geen enkele manier een ‘obstakel voor verzoening’ wil zijn en zei elke overeenkomst tussen Fatah en Hamas te zullen steunen. Fayyad wordt gesteund door het Westen en is vadak geprezen voor de economische groei die e Westelijke Jordaanoever de laatste jaren doormaakte. Uit een opiniepeilingen van gisteren blijkt dat de meerderheid van de Palestijnen Fayyad het liefst als premier van de regering van nationale eenheid zou zien.
pi_98472915
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker? :')

quote:
In 1946 leven in de Arabische landen circa een miljoen joden. In 2000 zijn het er minder dan 10.000. In 2003 vraagt een speciaal hiervoor opgerichte organisatie, Justice for Jews from Arab Countries, aandacht voor deze etnische zuivering. Een rapport meldt dat circa 600.000 joden naar Israël hebben moeten vluchten. De waarde van hun geconfisceerde bezit (land, huizen, winkels, bedrijven, fabrieken) zou rond de 100 miljard dollar bedragen. Meer informatie: http://www.justiceforjews.com/.

Stilte

Over deze vlucht of verdrijving, die zeker óók een etnische zuivering mag worden genoemd, hebben de VS, de VN en Europa gezwegen. Er is geen resolutie aangenomen, geen kritiek geuit en geen opvang gecreëerd. De VN hebben geen speciale commissie samengesteld, zoals de UNRWA, die voor de Palestijnse vluchtelingen werd opgericht.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:34:27 #288
pi_98473074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker? :')

[..]

Dus die Joden zijn weggejaagd na de stichting van Israël? Ik zie een verband. :+
pi_98473112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus die Joden zijn weggejaagd na de stichting van Israël? Ik zie een verband. :+
Dus mensen die al eeuwen daar woonden en niets te maken hadden daarmee zijn terecht verjaagd? Nou ook niet zeuren dan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:41:30 #290
16715 Mylene
*schatje*
pi_98473352
Vergelijkingen met Nederland en bezetting door de nazi's. Hoe sneu. Er is nooit een Palestijnse Staat. Dat is een hoax. Deze vergelijking gaat dus compleet mank.
pi_98473378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nu spreek je opeens over liever. Maar het argument ging over noodzakelijk, een existentiële bedreiging.
Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.
quote:
Dat een dergelijk gedrag overvloedig kan bestaan en dat er geen mechanismen zijn om dat te straffen, wekt zorgen.
Vlegels zijn er altijd, maar Israelische vlegels worden maar matig bestraft.
Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.

En net zoals hier worden niet alle hufters gestraft, dat is jammer maar een feit van het leven.
quote:
Nou ga je terug naar het ontstaan. Dat is dus de zionistische invasie van Palestina vanaf pakweg het midden van de 19e eeuw. De noodzaak van die invasie ontgaat me toch wel een beetje.
De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?
quote:
Die heeft hij zeker. Maar waarom zou Gretta die niet hebben?
Omdat het een onbeschofte demagoog is.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:46:12 #292
pi_98473530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus mensen die al eeuwen daar woonden en niets te maken hadden daarmee zijn terecht verjaagd?
Een onrechtvaardige reactie op een onrechtvaardige daad. Israel heeft het aan zichzelf te wijten.
quote:
Nou ook niet zeuren dan.
Dus moeten de Israëli's niet zeuren, idd. Ze zorgen voor hun eigen ellende.
pi_98473802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ook niet. Het verjagen van de al gevestigde joden zou niet zonder meer rechtvaardig geweest zijn.
Klopt, maar rechtvaardigheid komt in vele vormen.
quote:
Niet volgens de op dat moment al bestaande internationale rechtsregels.
In voorgaande perioden heeft dat nog gewerkt. Zo zijn de grensgebieden tussen Duitsland en Polen en tussen Duitsland en Denemarken nog ingepikt door kolonisatie.
Maar na 1945 was dat soort gedrag illegaal.
Dus dat station is een eindstation: het inpikken van bezette gebieden mag gewoon niet. Klaar!
Het mag niet maar andere factoren waren en zijn belangrijker.
pi_98473858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een onrechtvaardige reactie op een onrechtvaardige daad. Israel heeft het aan zichzelf te wijten.

[..]

he he oke zijn we hier ook weer uit . :X
pi_98473961
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die 600.000 die verdreven werden waren geen 'Israel' hoor.
quote:
Ah ok. Dus Israel staat in zijn recht om Palestijnen in de Westbank te straffen voor aanvallen die uit de Gazastrook komen? 8-) De Palestijnen zorgen dan immers voor hun eigen ellende. :Y)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:38:47 #296
176916 Karrs
2007-2017
pi_98475754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat eh, dat eh, dat heeft niets met de slechtheid van IsraHël te maken :{w

Bovendien is dat, eh, lang geleden :{w
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:02 #297
pi_98475817
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die 600.000 die verdreven werden waren geen 'Israel' hoor.

[..]
Leg dat maar uit aan die Arabische staten. :6
quote:
Ah ok. Dus Israel staat in zijn recht om Palestijnen in de Westbank te straffen voor aanvallen die uit de Gazastrook komen? 8-) De Palestijnen zorgen dan immers voor hun eigen ellende. :Y)
Nee, de Israëli's zijn begonnen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:26 #298
176916 Karrs
2007-2017
pi_98475840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met een kleuter kun je zinniger gesprekken hebben.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:52 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98475865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Boeven zijn het!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:59 #300
pi_98475871
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

Met een kleuter kun je zinniger gesprekken hebben.
Die zijn wel te overtuigen met leugens :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')