Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En jij durft te zeuren over voor anti-semiet uitgemaakt worden?
Of jij bent gek.quote:
klinkt als hitler was oke .. alleen zijn aannemers waren niet zo bestquote:Op zondag 19 juni 2011 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.
Maar jij gaat daar toch niet inhoudelijk op in en komt weer met wat dom geblaat. Misschien ben ik wat onaardig tegen je geweest door je ervan te beschuldigen de beschuldiging als tactiek te gebruiken om de discussie dood te maken, zoals dat wel vaker gebeurt. Behalve dat het een feitelijke vaststelling is dat je die tactiek kopieert, weet je misschien gewoon niet beter omdat je het niet snapt. Zoals je zelf aangeeft ben je een moslimhater, en dat duidt op een verstandelijke beperking. Dat zie je ook bij racistische rednecks bijvoorbeeld, hun hoofd is gewoon te klein om zich te realiseren dat de ene bruine mens de andere niet is en dat het allemaal individuen zijn die je op in hun individuele keuzes moet beoordelen. Misschien gaat het je gewoon boven de pet dat ik Netanyahu een klootzak vind, en Rabin wel ok, dat ik Leon de Winter een lawaaiige pseudo-intellectueel vind en Harry de Winter een prima kerel. De nazi's hadden ook veel succes bij domme mensen door iedereen van een ras of bevolkingsgroep over één kam te scheren. Wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen tenslotte.
ja idd daar mee ben ik het met jou eens . dat ik gek ben ,,om op jou reacties te reageren . he he nu zijn we het eindelijk met een punt eens .quote:
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen, helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben? Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:08 schreef C_N het volgende:
[..]
ja idd daar mee ben ik het met jou eens . dat ik gek ben ,,om op jou reacties te reageren . he he nu zijn we het eindelijk met een punt eens .
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden) en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen. Terwijl je OF de feiten niet kent (wat ik betwijfel want die staan hier pas 3.000 maal) en dan ben je dus bewust de boel aan het verdraaien, zoals het een goede ophitser betaamt.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb het namelijk over Israel en over zionisten en andere aanhitsers. Het Joods zijn staat daar helemaal buiten, zelfs het joods zijn staat daar buiten.
Maar jij gaat daar toch niet inhoudelijk op in en komt weer met wat dom geblaat. Misschien ben ik wat onaardig tegen je geweest door je ervan te beschuldigen de beschuldiging als tactiek te gebruiken om de discussie dood te maken, zoals dat wel vaker gebeurt. Behalve dat het een feitelijke vaststelling is dat je die tactiek kopieert, weet je misschien gewoon niet beter omdat je het niet snapt. Zoals je zelf aangeeft ben je een moslimhater, en dat duidt op een verstandelijke beperking. Dat zie je ook bij racistische rednecks bijvoorbeeld, hun hoofd is gewoon te klein om zich te realiseren dat de ene bruine mens de andere niet is en dat het allemaal individuen zijn die je op in hun individuele keuzes moet beoordelen. Misschien gaat het je gewoon boven de pet dat ik Netanyahu een klootzak vind, en Rabin wel ok, dat ik Leon de Winter een lawaaiige pseudo-intellectueel vind en Harry de Winter een prima kerel. De nazi's hadden ook veel succes bij domme mensen door iedereen van een ras of bevolkingsgroep over één kam te scheren. Wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen tenslotte.
Vreemd genoeg is slaat dit stuk de spijker op z'n kop, zij het dat je de twee partijen verwisselt. Staaltje projectie van heb ik jou daar!quote:Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen, helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben? Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?
Nee, dat is niet gek. Dat is heel normaal. Misdadig, maar normaal.
Kijk uit, hoor, straks wordt "ophitser" ook een geuzennaam.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden) en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen. Terwijl je OF de feiten niet kent (wat ik betwijfel want die staan hier pas 3.000 maal) en dan ben je dus bewust de boel aan het verdraaien, zoals het een goede ophitser betaamt.
er valt niets te winnen . en als er iets te winnen viel zou ik het niet willen winnen .wand een discussie winnen van jou maak mij niet gelukkiger maar triester .omdat ik echt tegen iemand zoals jou ingaat en wil winnen . . ik zie het als een music comp, tegen de jostie band .er zijn dingen die je gewoon niet doe .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom is dat gek? Omdat je de discussie niet kan winnen,
mijn zin wil hebben welken? snippy. kijk als jij dat zo ziet . zie ik echt geen toekomst in onze reacties over en weer te plaatsen . jij ben op dit forum voor een ding .en zo als anderen je plaats alleen wat als je israel kan zwart maken,, iets positiefs ,iets zelfs van de palestijnen plaatst je niet zo wat wil je tegen mij zeggen .??haal die spiegel eens weg snippy .je ben eenzijdig en lees de 74 topics er eens op na . kom 100 keer met de zelfde reakties is gewoon de moeite niet waard om op te reageren voor mijquote:helemaal niet WILT winnen? Omdat je alleen maar je zin wilt hebben?
ja hoor je zit er weer naast... het intreseer mij wel degelijk dat het mensen levens kost . zowel de palestijnen en de israelish die sterven onder de terror .quote:Dat het je geen klap interesseert of het terecht, of rechtvaardig is en hoe veel mensenlevens het kost?
quote:Nee, dat is niet gek. Dat is heel normaal. Misdadig, maar normaal.
![]()
zonde om op te reageren . die verdraaiingen een gebed zonder end
Achquote:Op zondag 19 juni 2011 20:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kijk uit, hoor, straks wordt "ophitser" ook een geuzennaam.
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is slaat dit stuk de spijker op z'n kop, zij het dat je de twee partijen verwisselt. Staaltje projectie van heb ik jou daar!
zijn er dan nog palestijnen over ???quote:Op zondag 19 juni 2011 20:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo. En hoeveel doden zijn er deze maand al weer gevallen bij de genocide die er plaatsvind? En hoeveel km2's Lebensraum zijn er veroverd?
jow nog triesterquote:Op zondag 19 juni 2011 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.
Hef dat hele Israël dan op.quote:
De Palestijnen verjagen en Israël uitbreiden.quote:mijn zin wil hebben welken?
Waarom verdedig je de misdaden dan?quote:[..]
ja hoor je zit er weer naast... het intreseer mij wel degelijk dat het mensen levens kost . zowel de palestijnen en de israelish die sterven onder de terror .
[..]
Waarom is dat triest?quote:
Eigelijk is C_N van Shinbet.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar klopt niets van. Ik ben geen Israëli of Palestijn, ik heb geen persoonlijke belangen. Het is voor mij niet voordelig om mijn gelijk te halen.
je mis een stukje snippyquote:Op zondag 19 juni 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hef dat hele Israël dan op.
quote:[..]
De Palestijnen verjagen en Israël uitbreiden.
[..]
Waarom verdedig je de misdaden dan?
dat je zefls geen eenig belang heb in je reacties .zo je plaatst het louter om je zin te bevredigen .quote:
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:47 schreef C_N het volgende:
[..]
dat je zefls geen eenig belang heb in je reacties .zo je plaatst het louter om je zin te bevredigen .
Israel opheffen is rechtvaardig?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Israel opheffen is rechtvaardig?
ow ja idd dat laat je erg goed blijken . eh wacht effequote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Vanwege mijn rechtvaardigheidsgevoel.
Je hebt helemaal niks aangetoond. Het pleit voor deze rassenleer tov andere dat bloedvermenging is toegestaan, maar dat maakt het niet minder een rassenleer. Ik heb nog steeds geen argument gehoord waaruit zou blijken dat Israel een ander criterium hanteert wat recht op land van een ander geeft.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zolang jij met droge ogen beweert dat Israel een staat is die zich op ras baseert (terwijl ik je heb aangetoond dat dat gelul is dmv de Ethiopische joden)
Ik zie de bittere ironie van de overeenkomsten wel in ja.quote:en jij daar met debiel gelul Herrenvolk overheen gaat en er geen enkele inhoudelijke reactie op KAN geven (logisch ook) ben jij hier de ophitser. Zeker met je debiele termen als Lebensraum, iets wat je bewust doet om heel Israel als demonische staat af te schilderen.
Jij scheert de moslims ook over een kam, je zou een punt hebben als je mensen beoordeelt op in hoe en wat voor moslim ze zijn. Als ze bij een groep horen die onder de noemer 'Bosnische moslims' gaat dan vind je het al niet zo erg als ze worden vermoord. Ik ken toevallig een Bosnische moslim die zichzelf als Bosnische moslim omschrijft en wiens band met dat geloof is dat zijn oma belijdend is en dat hij officieel moslim-af worden niet de moeite waard vindt. Zo maak ik ook onderscheid tussen orthodoxe joden, sommigen daarvan vinden dat de Joden helemaal geen aanspraak kunnen maken op Jerusalem en gebieden daar zolang de messias nog niet is gekomen. Dat zijn natuurlijk ook idioten, maar ze respecteren tenminste andermans rechten.quote:Verder is iedereen die enigzins logisch na kan denken een 'hater' van religie en daarom sta ik geheel in mijn recht de vloer aan te vegen met mensen die denken dat de zon in een modderpoel ondergaat. Integenstelling tot jij, die gezellige WOII-gewoontes hanteert door religie als ras te kwalificeren, weet ik (en ieder normaal denkend mens) dat religie geen ras is maar een vrije keuze. En vrije keuzes mogen bekritiseert en zelfs gehaat worden.
ow erg rechtvaardig .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.
De stichting van Israël was niet rechtvaardig. Dat praat je niet goed door te klagen over de reactie van de Palestijnen en omliggende landen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:54 schreef C_N het volgende:
[..]
ow ja idd dat laat je erg goed blijken . eh wacht effe![]()
nee is niet juist wat je zeg,,, wand dan klopt het niet met wat je tegen israelish zeg .
zo dus toch bla bla
er zit namelijks niet echt veel rechtvaardigst in ,kan ook niet bij eenzijdig zijn .
dat is jou gedachten die niet met iedereen gedeeld word .quote:Op zondag 19 juni 2011 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting van Israël was niet rechtvaardig. Dat praat je niet goed door te klagen over de reactie van de Palestijnen en omliggende landen.
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug? Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De stichting en de daaropvolgende misdaden zijn onrechtvaardig. Dus die beslissing moet teruggedraaid worden.
3 stuks van de 12 ,,zo even uit mijn hoofdquote:Op zondag 19 juni 2011 21:11 schreef Mylene het volgende:
C_N, hoeveel Arabisch partijen zijn er eigenlijk in de Knesset?
Als dat ook gestolen is: Wat mij betreft wel.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug?
Als dat ook gestolen is: Wat mij betreft wel.quote:Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?quote:En wat gebeurt er met de Israeliers die er wonen?
Nou, waar wacht je op? Start Word op en tik een uitzettingsbevel!quote:Op zondag 19 juni 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die worden eh... naar Alaska gestuurd was het toch? Dat ze daar een eigen staat oprichten?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Krijgt Polen stukken Wit-Rusland en Oekraine terug? Wordt Palestina weer onderdeel van Turkije?
En wat gebeurt er met de Israeliers die er wonen?
Ja, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?
Niet zoveel. De overgrote meerderheid woont gewoon in Jordanie.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat gebeurd er nu met de Palestijnen?
quote:Op zondag 19 juni 2011 21:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet zoveel. De overgrote meerderheid woont gewoon in Jordanie.
volledig artikelquote:Palestinians no longer welcome, says Lebanese Mufti
"You’re trash, you’ll never be victorious," Sheikh Qabbani tells stunned Palestinians reps.
The mufti of Lebanon, Sheikh Mohammed Rashid Qabbani, was quoted this week as saying that Palestinians are no longer welcome in his country. He also condemned Palestinians as “trash,” and said that he’s not afraid of their weapons.
Sheikh Qabbani’s remarks were made during a meeting he held in his office in Beirut with a Palestinian delegation, representing refugees and various Palestinian factions in Lebanon.
The furious mufti later kicked the Palestinian representatives out of his office.
More than 400,000 Palestinians live in Lebanon, most of them in extremely harsh conditions in refugee camps.
Niet zo raar. De PLO heeft Libanon vernietigd als dank voor de opvang.quote:
Nana!quote:Op zondag 19 juni 2011 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.
Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.quote:[..]
In Libanon dus, niet in Israel.
Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.quote:[..]
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.
Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.quote:Verder kan ik Van Agt wel waarderen maar de enige reden dat hij nu zo'n fervent voortrekker van de Palestijnse zaak is is omdat hij daarvoor achter Israel stond. Het is z'n eigen schuldgevoel en draait totaal niet om hoe erg de bezetting is.
Welke map???quote:Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.
[ afbeelding ]
Dank!quote:Op zondag 19 juni 2011 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.
Het begon al veel eerder.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.
De protesten en oorlogen zijn dus reactie op de stichting van Israël.
Meningsverschil dan.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook begrip kan opbrengen voor de stichting van de staat Israel, uiteraard was Israel wel de agressor.
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.quote:Nee, dat doe ik niet. Maar hij stond natuurlijk wel aan de kant van Rabinhaters en was niet te beroerd om olie op het vuur te gooien van mensen die Rabin afschilderden als Nazi (antisemieten door Joodse zelfhaat?). Hij heeft wel bijgedragen aan een klimaat van haat tegen Rabin. Maar wat ik vooral opvallend vind is dat een bij Shin Beth bekende en in de gaten gehouden radicaal zo door de beveiliging heen kan wandelen, en dat dan net weer bij de vredestichter.
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.quote:Wat heeft het zijn van winnaar met rechtvaardigheid te maken?
Dat station zijn we gepasseerd.quote:Israel is de sterkste partij, die heeft de Palestijnen in zijn macht, die heeft het in de hand. Het enige wat ze moeten doen is land teruggeven dat geheel illegaal en ver na de stichting van Israel nog is afgepakt. Rabin wilde dat, Netanyahu wilde meer land.
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.quote:Jawel hoor, de nazi's hebben namelijk meer foute dingen gedaan voor ze tot de vernietiging van een ras overgingen. De vergelijking dringt zich op omdat het om Lebensraum gaat en het recht daarop is opgehangen aan het ras.
Ook niet nodig.quote:Dankzij heulers met deze racistische staat in o.a. onze regering, die dat weer kan doen door heulers zoals jij, wees er maar trots op.
Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nana!
Het argument om de Westoever te bezetten is de onverdedigbaarheid van de oude grenzen. Dat heeft helemaal niks met de VSvA te maken en wordt fors gelogenstraft door de inname van de Westoever. En daarbij: hun vijanden zijn er niet sterker op geworden en Israel zelf juist wel.
Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.quote:Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.
Overigens een vreemd argument: als het niet in Israel gebeurt, kan het Israel niet aangerekend worden. De meeste schade die dat land veroorzaakt is juist buiten de eigen grenzen. Daarom is het ook een schurkenstaat.
Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.quote:Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.
Dat illustreert precies wat ik bedoel als ik spreek over beschadiging van de eigen Israelische bevolking door de staat.
Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.quote:Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.
Overigens is hij geen voortrekker van de Palestijnse zaak, want zelfmoordaanslagen en raketten vindt hij ook verwerpelijk.
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?quote:Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |