Niet zo raar. De PLO heeft Libanon vernietigd als dank voor de opvang.quote:
Nana!quote:Op zondag 19 juni 2011 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.
Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.quote:[..]
In Libanon dus, niet in Israel.
Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.quote:[..]
Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.
Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.quote:Verder kan ik Van Agt wel waarderen maar de enige reden dat hij nu zo'n fervent voortrekker van de Palestijnse zaak is is omdat hij daarvoor achter Israel stond. Het is z'n eigen schuldgevoel en draait totaal niet om hoe erg de bezetting is.
Welke map???quote:Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.
[ afbeelding ]
Dank!quote:Op zondag 19 juni 2011 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.
Het begon al veel eerder.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.
De protesten en oorlogen zijn dus reactie op de stichting van Israël.
Meningsverschil dan.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook begrip kan opbrengen voor de stichting van de staat Israel, uiteraard was Israel wel de agressor.
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.quote:Nee, dat doe ik niet. Maar hij stond natuurlijk wel aan de kant van Rabinhaters en was niet te beroerd om olie op het vuur te gooien van mensen die Rabin afschilderden als Nazi (antisemieten door Joodse zelfhaat?). Hij heeft wel bijgedragen aan een klimaat van haat tegen Rabin. Maar wat ik vooral opvallend vind is dat een bij Shin Beth bekende en in de gaten gehouden radicaal zo door de beveiliging heen kan wandelen, en dat dan net weer bij de vredestichter.
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.quote:Wat heeft het zijn van winnaar met rechtvaardigheid te maken?
Dat station zijn we gepasseerd.quote:Israel is de sterkste partij, die heeft de Palestijnen in zijn macht, die heeft het in de hand. Het enige wat ze moeten doen is land teruggeven dat geheel illegaal en ver na de stichting van Israel nog is afgepakt. Rabin wilde dat, Netanyahu wilde meer land.
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.quote:Jawel hoor, de nazi's hebben namelijk meer foute dingen gedaan voor ze tot de vernietiging van een ras overgingen. De vergelijking dringt zich op omdat het om Lebensraum gaat en het recht daarop is opgehangen aan het ras.
Ook niet nodig.quote:Dankzij heulers met deze racistische staat in o.a. onze regering, die dat weer kan doen door heulers zoals jij, wees er maar trots op.
Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nana!
Het argument om de Westoever te bezetten is de onverdedigbaarheid van de oude grenzen. Dat heeft helemaal niks met de VSvA te maken en wordt fors gelogenstraft door de inname van de Westoever. En daarbij: hun vijanden zijn er niet sterker op geworden en Israel zelf juist wel.
Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.quote:Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.
Overigens een vreemd argument: als het niet in Israel gebeurt, kan het Israel niet aangerekend worden. De meeste schade die dat land veroorzaakt is juist buiten de eigen grenzen. Daarom is het ook een schurkenstaat.
Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.quote:Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.
Dat illustreert precies wat ik bedoel als ik spreek over beschadiging van de eigen Israelische bevolking door de staat.
Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.quote:Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.
Overigens is hij geen voortrekker van de Palestijnse zaak, want zelfmoordaanslagen en raketten vindt hij ook verwerpelijk.
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?quote:Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Altijd, nee .. een behoorlijk lange tijd wel, en hoe lang dat duurt is niet aan mij om te bepalen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
En de Palestijnen worden gedwongen dor vervolging door Israël.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.quote:
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?quote:Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israelquote:Dat station zijn we gepasseerd.
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.quote:Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.quote:Ook niet nodig.
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.quote:Maar het is eind goed, al goed, niet waar?
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.quote:En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel
Ik deel die denkwijze niet.quote:Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.quote:Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /quote:Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef waht het volgende:
[..]
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
ja mousje dit is precies het zelfde .quote:Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |