abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98389061
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

volledig artikel
Niet zo raar. De PLO heeft Libanon vernietigd als dank voor de opvang.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98396596
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:19 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, dat betekent enkel dat ze weinig te vrezen hebben van Amerika, een van de weinige landen die er iets aan zou kunnen doen.
Nana!
Het argument om de Westoever te bezetten is de onverdedigbaarheid van de oude grenzen. Dat heeft helemaal niks met de VSvA te maken en wordt fors gelogenstraft door de inname van de Westoever. En daarbij: hun vijanden zijn er niet sterker op geworden en Israel zelf juist wel.
quote:
[..]

In Libanon dus, niet in Israel.
Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.
Overigens een vreemd argument: als het niet in Israel gebeurt, kan het Israel niet aangerekend worden. De meeste schade die dat land veroorzaakt is juist buiten de eigen grenzen. Daarom is het ook een schurkenstaat.
quote:
[..]

Strenge grenscontroles zijn niet het einde van de wereld. Uiteraard is het onvergelijkbaar met de verdwenen grenzen in West-Europa, maar in het Midden Oosten zijn de meeste grenzen niet zo makkelijk over te steken voor de gemiddelde burger. De grens van Palestijns gebied naar Israel verschilt daar niet in, alhoewel dat voor de Westerling wellicht anders lijkt.
Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.
Dat illustreert precies wat ik bedoel als ik spreek over beschadiging van de eigen Israelische bevolking door de staat.
quote:
Verder kan ik Van Agt wel waarderen maar de enige reden dat hij nu zo'n fervent voortrekker van de Palestijnse zaak is is omdat hij daarvoor achter Israel stond. Het is z'n eigen schuldgevoel en draait totaal niet om hoe erg de bezetting is.
Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.
Overigens is hij geen voortrekker van de Palestijnse zaak, want zelfmoordaanslagen en raketten vindt hij ook verwerpelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98396924
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, en Israël heeft zich teruggetrokken uit de Sinaï woestijn. Er zit niet echt tempo in het zogeheten Groot Israël. Ik pak de map er nog maar even bij. Ik weet niet hoor, maar het is toch een aardig stuk land. Ik weet ook dat er toentertijd nederzettingen waren in die woestijn. Maar weet je, het is natuurlijk toch allemaal anders.

[ afbeelding ]
Welke map???
Je hebt ergens een map waarin kaarten zitten van fantasielanden? Midden-Aarde?
Lebensraum?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98397026
quote:
9s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:58 schreef waht het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we het onzin-plaatje weer.
Dank!
pi_98397419
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toen begon het, met de stichting van Israël. En sinds die tijd is het stelen van land en het verdrijven van de Palestijnen door gegaan.

De protesten en oorlogen zijn dus reactie op de stichting van Israël.
Het begon al veel eerder.
Al ongeveer een eeuw eerder zelfs.
Vanaf pakweg 1850 of zo gingen joden welbewust en zeer gericht verhuizen naar Palestina.
In golven. Wij zouden dat nu tsunami's noemen. Met dank aan de nationale rattenvanger.
pi_98400533
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

volledig artikel
zo Israel is eigelijk nog goed .
pi_98401238
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezeer ik ook begrip kan opbrengen voor de stichting van de staat Israel, uiteraard was Israel wel de agressor.
Meningsverschil dan.
quote:
Nee, dat doe ik niet. Maar hij stond natuurlijk wel aan de kant van Rabinhaters en was niet te beroerd om olie op het vuur te gooien van mensen die Rabin afschilderden als Nazi (antisemieten door Joodse zelfhaat?). Hij heeft wel bijgedragen aan een klimaat van haat tegen Rabin. Maar wat ik vooral opvallend vind is dat een bij Shin Beth bekende en in de gaten gehouden radicaal zo door de beveiliging heen kan wandelen, en dat dan net weer bij de vredestichter.
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
quote:
Wat heeft het zijn van winnaar met rechtvaardigheid te maken?
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
quote:
Israel is de sterkste partij, die heeft de Palestijnen in zijn macht, die heeft het in de hand. Het enige wat ze moeten doen is land teruggeven dat geheel illegaal en ver na de stichting van Israel nog is afgepakt. Rabin wilde dat, Netanyahu wilde meer land.
Dat station zijn we gepasseerd.
quote:
Jawel hoor, de nazi's hebben namelijk meer foute dingen gedaan voor ze tot de vernietiging van een ras overgingen. De vergelijking dringt zich op omdat het om Lebensraum gaat en het recht daarop is opgehangen aan het ras.
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
quote:
Dankzij heulers met deze racistische staat in o.a. onze regering, die dat weer kan doen door heulers zoals jij, wees er maar trots op.
Ook niet nodig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98401370
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nana!
Het argument om de Westoever te bezetten is de onverdedigbaarheid van de oude grenzen. Dat heeft helemaal niks met de VSvA te maken en wordt fors gelogenstraft door de inname van de Westoever. En daarbij: hun vijanden zijn er niet sterker op geworden en Israel zelf juist wel.
Klopt, daarom is de dreiging ook veel lager, met name vanuit Jordanië.

Maar goed, liever zelf de touwtjes in handen hebben dan afhankelijk zijn van de Palestijnen. Je begrijpt hoe kwetsbaar zo'n dun stuk land is ongeacht de afgenomen dreiging (ik bedoel het stuk land waar Tel Aviv zit en het grootste deel van de Israëliërs wonen).
quote:
Het Israelische leger grendelde de kampen af. Dat valt dus Israel toe te rekenen.
Overigens een vreemd argument: als het niet in Israel gebeurt, kan het Israel niet aangerekend worden. De meeste schade die dat land veroorzaakt is juist buiten de eigen grenzen. Daarom is het ook een schurkenstaat.
Ik geef toe dat ik niet bekend ben met de gebeurtenis die je aanhaalt.
quote:
Dat was geen strenge grenscontrole, dat was pure en volstrekt onnodige vernedering van een intelligente en welwillende burger door zich vervelende en geestelijk mismaakte snotneuzen.
Dat illustreert precies wat ik bedoel als ik spreek over beschadiging van de eigen Israelische bevolking door de staat.
Dat er wat onbeschofte vlegels tussen zitten weet ik ook. Maar jij trekt dat direct door tot een soort maatschappij-breed gegeven, alsof het voor alle militairen zou gelden. Dat geloof ik niet. In elk land heb je van dat tuig, in elk land is het een probleem waar geen einde aan komt.

Verder noem je het 'beschadiging', maar die houding is ook uit noodzaak ontstaan. Als je jezelf als groep of individu al zo lang moet verdedigen ga je daarnaar leven. En ja, dat geldt ook voor de Palestijnen.
quote:
Dat zal een rol spelen, dat ben ik met je eens. Maar de enige reden is het niet, volgens mij.
Overigens is hij geen voortrekker van de Palestijnse zaak, want zelfmoordaanslagen en raketten vindt hij ook verwerpelijk.
Het is geen Duisenburg nee. En dat is maar goed ook, want nu heeft hij valide argumenten.
pi_98404308
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:
Dat Israël de agressor niet was. Als de Arabische staten hadden gewonnen was dat op een andere manier rechtvaardig.
Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
pleased to meet you
pi_98404432
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:41:35 #251
176916 Karrs
2007-2017
pi_98404950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98405515
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
pleased to meet you
pi_98405803
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Altijd, nee .. een behoorlijk lange tijd wel, en hoe lang dat duurt is niet aan mij om te bepalen.

Of wil je soms zeggen dat er een X periode op staat waarin je je tegen een bezetter mag verweren, en als het binnen die periode niet gelukt is heb je je maar erbij neer te leggen?
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 12:19:47 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98406268
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

En de Palestijnen worden gedwongen dor vervolging door Israël.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98406692
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:

[..]

Meningsverschil dan.
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.

quote:
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?

quote:
Dat station zijn we gepasseerd.
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel

quote:
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.

quote:
Ook niet nodig.
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98406707
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
pi_98407080
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
quote:
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
quote:
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
quote:
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.
Ik deel die denkwijze niet.
quote:
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
pi_98408022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
pi_98408228
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef waht het volgende:

[..]

Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
pleased to meet you
pi_98408356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
ja mousje dit is precies het zelfde . _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')