abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 11:41:35 #251
176916 Karrs
2007-2017
pi_98404950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Je komt van overzee, van duizenden kilometer verderop, en je gaat je eigen staat stichten op andermans geboortegrond .. maar je bent de agressor niet?
Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98405515
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
pleased to meet you
pi_98405803
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nope! Of is het volgens jou eens de agressor, altijd de agressor?
Altijd, nee .. een behoorlijk lange tijd wel, en hoe lang dat duurt is niet aan mij om te bepalen.

Of wil je soms zeggen dat er een X periode op staat waarin je je tegen een bezetter mag verweren, en als het binnen die periode niet gelukt is heb je je maar erbij neer te leggen?
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 12:19:47 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98406268
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

In die zin wel maar daartoe werden ze gedwongen door de vervolging in Europa.
En de Palestijnen worden gedwongen dor vervolging door Israël.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98406692
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef waht het volgende:

[..]

Meningsverschil dan.
Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.

quote:
Tja, toeval of niet, we weten het niet zeker.
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?

quote:
Dat station zijn we gepasseerd.
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel

quote:
Dat is lukraak vergelijkingen maken met een groep die in ieders ogen slecht is. Derhalve geen argument en niet nodig.
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.

quote:
Ook niet nodig.
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98406707
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft de plaatselijk bewoner daar ermee te maken? In hoeverre is dat überhaupt van belang in zijn beleving van de gebeurtenissen? Waarom wordt hij opgezadeld met de gevolgen van 'onze' daden en als die zich daar niet bij neer legt maar er tegen vecht is hij de agressor?
Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98407080
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarbij jij geen argumenten hebt voor je mening.
Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
quote:
Maar het is eind goed, al goed, niet waar?
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
quote:
En Israel is weer groter en sterker en de Palestijnen zijn weer meer land kwijt, dáárom worden die stations gepasseerd door Israel
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
quote:
Als je een denkwijze en een streven deelt met een groep die in ieders ogen slecht is dan is die vergelijking kennelijk zo raak dat die pijnlijk is. Take the pain.
Ik deel die denkwijze niet.
quote:
Je mag best verantwoordelijkheid nemen voor je stellingname.
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
pi_98408022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
pi_98408228
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef waht het volgende:

[..]

Die plaatselijke bewoner heeft er niets mee te maken, en is ook niet de agressor in dat opzicht.
Dus de omringende landen hadden zich er niet mee mogen bemoeien?
Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
pleased to meet you
pi_98408356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar als Irak Koeweit binnen valt mag het weer wel, dan hoef je nog niet eens in de buurt te wonen om het volkomen legitiem te vinden om de indringer te verdrijven ..
ja mousje dit is precies het zelfde . _O-
pi_98408441
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:45 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, en die heb ik reeds genoemd. Jij accepteert ze alleen niet.
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.

quote:
Dat zijn jouw woorden. De waarheid is dat sommige dingen goed gaan andere dingen slecht, verantwoordelijkheden overal liggen en schuld niet eenzijdig kan worden toebedeeld.
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.

quote:
Feitelijk zijn de Palestijnen na 1967 al hun land kwijtgeraakt en hebben ze de bevoegdheid over delen teruggekregen. Om die woorden over 'land kwijt' eens in perspectief te plaatsen.
Kwijtgeraakt? Konden ze het niet terugvinden? Het is ze afgepakt.

quote:
Ik deel die denkwijze niet.
Wederom zonder argumenten.

quote:
Doe ik ook, maar niet voor de stellingname die jij mij toedeelt.
Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98408565
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:14 schreef C_N het volgende:

[..]

en onder tussen de palestijnen maar verhongeren /
Hou toch op man, het gaat om de hypocrisie.

Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 13:52:04 #263
176916 Karrs
2007-2017
pi_98409547
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier vieren we ieder jaar bevrijdingsdag omdat de geallieerden ons hebben bevrijdt van de bezetter, en daar waren we oh zo blij mee, en waarom die er zo lang over deden.
Maar als geallieerde troepen in het MO precies hetzelfde proberen, de bezetter verjagen, worden ze voor agressor uitgemaakt .. meten met twee maten is dat!
_O-

Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant! 8-)

Nog meer van die briljante Godwinnetjes?
pi_98409934
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik accepteer D-day evenmin als daad van Angelsaksische agressie tegen Duitsland.
Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.

Maar laat ik het nog één keer opsommen.
1) Joden bijna uitgemoord → eigen land, Israël.
2) Omliggende landen vallen Israël meermaals aan.
3) Israël overleeft en houdt buitgemaakt land.

De rechtvaardigheid van punt 3 volgt uit punt 2. Punt 1 verandert daar niets aan.
quote:
Alleen maar mist creeeren om niet te willen zien waar Israel zich wél schuldig aan maakt.

[..]

De gevolgen van een verloren oorlog. Israël had met goed recht de Sinaï mogen houden.
quote:

[..]

Jij verdedigt een racistisch staat, daarmee steun je racisme. Dat is een kwestie van de consequenties van je stellingname onder ogen durven zien.
De consequenties van mijn stellingname hebben NIETS met racisme te maken. Jij begint er over, jij zoekt een racist.
Het spijt me, maar dit heeft voor mij niets met ras te maken. Ik heb dit al gezegd, maar kennelijk lees je het niet.
pi_98409969
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

oke mousje .ik geef op . _O- _O- _O- jou denk wereld gaat te ver om nog realistisch
te reageren .het slaat echt nergens meer op .

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 20-06-2011 14:44:15 ]
pi_98410071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat moeten ze zelf weten, en leven met de gevolgen.
quote:
Israël is geen Irak.
pi_98410220
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Geweldig. Een olifant heeft twee ogen, de koningin ook, dus de koningin is een olifant! 8-)

Welkom in de 'denkwereld' van sommigen ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 16:49:00 #268
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98417900
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef waht het volgende:

[..]

Agressie en rechtvaardigheid staan los van elkaar.

Maar laat ik het nog één keer opsommen.
1) Joden bijna uitgemoord → stelen een land Israël.
Daar gaat het fout. Dat Joden vervolgt werden door de eeuwen heen maakt de onderdrukking van de Palestijnen niet goed.

Dubbele onrechtvaardigheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98417933
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 16:53:30 #270
176916 Karrs
2007-2017
pi_98418107
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Want Arabieren zijn niet net als Nederlanders mensen die door een buitenlandse macht bezet worden, is dat wat je probeert te zeggen? Dat zijn olifanten, dus dan mag het?
Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is. :Y
pi_98419031
eh je bedoel op het moment dat ze geen olifant zijn ?
of lees ik het nu verkeerd.! :? ;)
pi_98420361
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

quote:
meen je dit nu of weet je van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen .?
quote:
[..]

[..]

[..]

[..]

pi_98420626
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee joh, ik wil alleen maar zeggen dat olifanten nogal vaak Palestijnse sjaaltjes omhebben, behalve op de momenten dat dat niet zo is. :Y
Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..
het gaat weer goed met het dehumaniseren van de 'tegenstander'.
pleased to meet you
pi_98420862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus eerst stel je de Nederlanders gelijk aan de koningin en de Palestijnen aan olifanten, en nu voeg je eraan toe dat ze nog van die sjaaltjes dragen ook .. nou nou ..
het gaat weer goed met het dehumaniseren van de 'tegenstander'.
liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??
dat zou namelijk alles verklaren ? O-)
pi_98421560
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef C_N het volgende:

[..]

liggen die olifanten nou nog aan de ketting ??
dat zou namelijk alles verklaren ? O-)
Hoe vond je het toen ons volk werd uitgemaakt voor minder dan mensen, voor ziekten verspreidende ratten?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')