Mwah, iemand aanraden om te gaan kantklossen of kaasjes om te draaien, dat is sneu ..quote:
Ik draai mijn eigen kaasjes om (ik zij niet dat jij dat moest doen) ..die maak ik namelijk is een van mijn gekke hobby's.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, iemand aanraden om te gaan kantklossen of kaasjes om te draaien, dat is sneu ..
iemand die te kennen geeft op een Nederlands forum te zitten om de taalkennis bij te houden een tip geven hoe dat wat beter en makkelijker kan is behulpzaam.
Dat stond er ook ja, dat jij dat ging doen .. ik vroeg me al af of dat 'hollandse' kaas is, en zo ja, hoe je dat klaar speelt in die warmte.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef C_N het volgende:
[..]
Ik draai mijn eigen kaasjes om (ik zij niet dat jij dat moest doen) ..die maak ik namelijk is een van mijn gekke hobby's.
maar als jij ze wil komen omdraaien ben je van harten welkom .
nou je laat maar horen als je zo ver ben .en de kaasjes gaan goed .Gouda, Edammer . en half harden Cotswold kaas .quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat stond er ook ja, dat jij dat ging doen .. ik vroeg me al af of dat 'hollandse' kaas is, en zo ja, hoe je dat klaar speelt in die warmte.
Maar ik ben het nog steeds van plan hoor, die kant op gaan, zelf kijken (zeker nu ik weer goed kan zien). Het spaarpotje groeit langzaam maar gestaag, en ik ben ook met mijn lessen Hebreeuws begonnen .. als ik de archieven in wil om mijn biologische ouders te vinden (de archieven in mijn geboortestad zijn vernietigd tijdens WO2) zal ik op z'n minst het alfabet moeten kennen om hun namen te kunnen lezen, en een beetje wennen aan van rechts naar links lijkt me ook wel handig
Tja, eerst even afwachten wat er in september gebeurd, dat kan behoorlijk spannend worden, zeker in combinatie met de 'Arabische lente', als dat verkeerd gaat ..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:29 schreef C_N het volgende:
[..]
nou je laat maar horen als je zo ver ben .en de kaasjes gaan goed .Gouda, Edammer . en half harden Cotswold kaas .lekkeren hobby . maar nu weer on topic ,,,,,,,,,,,,,,
idd september ,de palestijnse maand .ze hebben iets met die maandquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, eerst even afwachten wat er in september gebeurd, dat kan behoorlijk spannend worden, zeker in combinatie met de 'Arabische lente', als dat verkeerd gaat ..
11 pagina's....eh 74 topicsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef Nachtjager het volgende:
11 pagina's over de twee dwazen van het Midden-oosten gediscussieerd. En iets opgeschoten?
Meer dan 22.000 reacties. Begonnen in december 2008.quote:
Niet alleen de Palestijnen blijkbaar .. ook de UN en Nederland .. de derde dinsdag in september is voor beiden heel belangrijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef C_N het volgende:
[..]
idd september ,de palestijnse maand .ze hebben iets met die maand
En we zijn nog niet echt verder gekomen .quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:53 schreef waht het volgende:
[..]
Meer dan 22.000 reacties. Begonnen in december 2008.
Zakenrelaties? Yeah right man.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:13 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee![]()
Het staat er nochtans achter. ZAKENRELATIES.
[..]
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar dat gevaar is wel degelijk reëel aanwezig. Zie de Iraanse revolutie in 1979. Zie de Moslimbroederschap die in Egypte aan de macht wil komen. Het volk wil wel democratie, maar krijgt het lang niet altijd.
NEE!!! HANDEL!!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Zakenrelaties? Yeah right man.
Veiligheid Israël bedoel je.
LoLquote:
Niet altijd, maar zolang er olie te halen is wel ja ..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
LoL
Dus het Westen dacht van: “Hmmmm, onze handel met dit land moet altijd blijven bestaan. Weet je wat. We gaan deze vreselijke maar bevriende dictator steunen. Dat hij alle mensenrechten aan zijn laars lapt, vinden wij bijzaak.”
Nou lekkere mentaliteit is dat…..
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat zie ik deze uitspraak toch vaak. "[Insert Midden-Oosten-land] is veel te afhankelijk van het Westen/ wordt veel te veel beïnvloed door het Westen
/ is al bijna overgenomen door het Westen
".
Nee, die landen verwesteren zélf. Zij nemen de Westerse cultuur, gewoonten, normen en waarden zélf over, zonder druk van buitenaf. En dat komt omdat die Westerse cultuur, gewoonten, normen, waarden etcetera, beter zijn dan hun eigen cultuur, gewoonten, normen en waarden. Dat is niet arrogant bedoeld, dat ís gewoon zo, anders zou je het niet overnemen. ZEKER niet als je eigenlijk een hekel hebt aan het westen.
Neem jezelf maar als voorbeeld. Jij typt dit allemaal op je computer (Westers), terwijl je waarschijnlijk bent gekleed in een spijkerbroek (Westers), shirt (Westers), trui (Westers) of wat voor kleding hier dan ook gedragen wordt. Tenzij je in habijt of gewaad zit. Je zit op een stoel (Westers) in een huis (Westers), leest internet (Westers) en gaat vervolgens klagen dat het Westen zoveel invloed heeft.![]()
Israël is overigens ook op de Westerse leest geschoeid. Eén van de (vele) redenen van de blijvende anti-Israëlhouding is de "angst" voor de invloed van Israël, welvarend als ze is, op de omringende landen die in rap tempo verwesteren en daardoor hun cultuur verloren menen te zien gaan. Dat is natuurlijk onzin, maar de angst is er niet minder om. Vooral omdat het ultieme Westerse ideologie "de macht bij het volk" (democratie) is en dat willen de machthebbers niet. Het gebeurt toch. Allemaal door het Westen![]()
En het cirkeltje is weer rond.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:40 schreef Drifter__ het volgende:
En het Westen zich maar afvragen, waarom ze zo gehaat worden in die regio......
Is juist. Andere landen voeren exact dezelfde politiek, voor zover hun middelen toestaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef Karrs het volgende:
Dat is overigens (voor je weer begint) niet iets Westers - het is iets menselijks.
Dat laatste vind ik dan weer te kort door de bocht, maar misschien komen we daar ooit in de toekomst achter.....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
En het cirkeltje is weer rond.
Maar inderdaad, de eigen belangen gaan vóór de belangen van de regio. Inderdaad, niet-zo-frisse regimes worden getolereerd als ze 'ons' maar van olie voorzien. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Vrijheid, gelijkheid en broederschap is een groot goed, maar onze auto's moeten blijven rijden, he.
Dat is overigens (voor je weer begint) niet iets Westers - het is iets menselijks. Als de situatie omgekeerd was geweest, had het Midden-Oosten precies hetzelfde gedaan met ons. De hele wereld is hypocriet... wen er maar aan.
Kunnen we daarvoor niet beter naar de geschiedenis kijken, hoeven we tenminste niet te wachten...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:55 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik dan weer te kort door de bocht, maar misschien komen we daar ooit in de toekomst achter.....![]()
Dan heb je de rest niet gelezen.quote:
En Israel; zich maar profileren als westers bruggenhoofd in het barbaarse Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:40 schreef Drifter__ het volgende:
En het Westen zich maar afvragen, waarom ze het zo gehaat wordent in die regio......
Titel van een artikel in de Volkskrant, een interview met een psychologe: "De waarheid is dat je wèl zo bent."quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef waht het volgende:
[..]
Kunnen we daarvoor niet beter naar de geschiedenis kijken, hoeven we tenminste niet te wachten...
Jij bent al net zo'n sneue droeftoeter, natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan heb je de rest niet gelezen.
C_N verlangt van zijn toehoorders dat ze de moeite zullen doen om zijn taalfouten maar te bveghrijpen. En dan maar te snappe waar hei het over heef en dan zinlijk te reaguren.
Techeleik praadt hej mar wat besguldigihgen voor zich uit en koedten wej mar nedt doen alsof we hum sureieuzs neumen.
C_N schrijft niet alleen uitermate slecht Nederlands, hij argumenteert ook nog eens uitermate slecht. Het zou wel fijn zijn als hij tenmminste op een van beide punten eens zijn best deed.
Oh, en als hij al zijn best doet op dit moment en dus niet beter kan: laat hem dan fijn ergens anders op zijn eigen niveau zijn zegje doen.
quote:EU Parliament Against Unilateral Palestinian State
The President of the European Union (EU) parliament said Tuesday that a unilateral move by the Palestinian Authority toward statehood could be “dangerous.”
The President, Jerzy Buzek, made the comments during a visit to Ramallah, where he met with the Palestinian Authority’s Prime Minister, Salam Fayyad. Buzek said he “understood” the PA’s position on statehood, but added that it could complicate peace efforts.
He stressed the importance of achieving peace through negotiations, something which he described as “excellent”, but added that a “unilateral declaration could be sometimes even dangerous.”
The Xinhua news agency reported that Fayyad responded to Buzek’s comments by saying that the PA’s efforts aim at “ending the Israeli occupation that started in 1967 and establishing a Palestinian state” in Judea, Samaria, and the Gaza Strip, with its capital in East Jerusalem.
The PA and its Chairman, Mahmoud Abbas, have been making preparations to seek the unilateral declaration of a PA state by the United Nations in September.
Abbas has said he would go the UN state if peace talks with Israel fail, but at the same time has flatly refused to come to the negotiating table and has manufactured preconditions when pressured to do so.
Buzek’s comments may hint that EU states will not support the unilateral declaration at the UN, which could present a problem for the PA.
U.S. President Barack Obama has already warned against the move, saying that it would be a “mistake” and reiterating that “the only way we are going to see a Palestinian state is if Israelis and Palestinians agree on a just peace.”
Israel has been hard at work trying to convince UN member countries not to support the move. Prime Minister Binyamin Netanyahu visited Italy this week, in hopes of persuading his friend and ally, Italian Prime Minister Silvio Berlusconi not to support the bid.
Netanyahu previously met in Britain with Prime Minister David Cameron, during which Cameron hinted his country may support the PA at the UN.
Meanwhile, Xinhua reported that Buzek welcomed the recent reconciliation agreement between Abbas’ Fatah party and the Hamas terror group, which controls the Gaza Strip and refuses to recognize Israel.
Buzek noted that Hamas must meet international demands to renounce violence and recognize Israel.
Nazi'squote:Op woensdag 15 juni 2011 07:06 schreef Karrs het volgende:
Hij brengt een nuance waar jullie nazi's af en toe totaal geen raad mee weten
En jij bent een wat, een Nederlandse jodenlover waardoor je verblind bent?quote:Nederlandse jodenhaters
Net als ik bedoel je waarschijnlijk?quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent al net zo'n sneue droeftoeter, natuurlijk.
Toe maar .. jullie nazi's, jodenhaters, gekonkel .. de aloude antisemitismekaart trekken om de ander het zwijgen op te leggen, alles als ze maar weggaanquote:Ik ben blij met z'n aanwezigheid. Hij brengt een nuance waar jullie nazi's af en toe totaal geen raad mee weten en dat is soms heerlijk om te zien. Dat sneue gekronkel van jullie om maar te kunnen blijven haten. Maar ja, als dat niet helpt moet je maar op taalgebruik gaan vitten... alles als hij maar weggaat!![]()
Als je de discussie een beetje gevolgd had zou je weten dat die vermeende 'jodenhaat' vooral gericht is tegen extremistische orthodoxe Joden in de diverse nederzettingen en diegenen die hun steunen, en die zijn hun kinderen net zo hard aan het vergiftigen met haatquote:Op een serieuze noot: het is zorgwekkend dat zelfs Nederlandse jodenhaters van geen wijken weten als ze te maken krijgen met een Israëliër. Hoe moet dat dan ooit met Palestijnen? Die het veelal nog religieus opgelegd krijgen ook? De enige oplossing die gaat werken in dit conflict, is het wegnemen van haat bij (vooral) kinderen. Maar nogmaals, als zélfs Nederlanders liever blijven haten als ze ook met de andere kant van het conflict in contact komen, hoe moet het dan met de Palestijnen?
Nope. Gaat ook niet gebeuren trouwens.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef Nachtjager het volgende:
11 pagina's over de twee dwazen van het Midden-oosten gediscussieerd. En iets opgeschoten?
Och, volgens Keessie kan je een jood per definitie nooit geloven (zie mijn ondertitel) EN hij is eens een tijdje permanent verbannen geweest omdat hij zei dat Herr Hitler toch eigenlijk wel gelijk had met het uitroeien van die joden, want sinds zij uit Europa weg waren was er hier geen oorlog meer geweest en sindsdien in het Midden Oosten constant. En he, in dit topic refereert hij daar nog eens aan en zegt dat dat een 'geintje was die hij iemand anders eens zag maken'.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:07 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Nazi'sDe praktijken van de Israëlische staat komen meer in de buurt van het nazisme dan de users in dit topic hoor
Ah, de volgende heeft zich al aangemeld.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ah, ik zie dat er alweer iemand voor antisemiet is uitgemaakt. Het dreigde al onder het gemiddelde van 1 keer per pagina te zakken.
Vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Net als ik bedoel je waarschijnlijk?
Dat "de antisemietkaart trekken" heeft als relativering nog nooit indruk gemaakt en doet dat nog steeds niet.quote:Toe maar .. jullie nazi's, jodenhaters, gekonkel .. de aloude antisemitismekaart trekken om de ander het zwijgen op te leggen, alles als ze maar weggaan
Het wordt sneuer en sneuer. Je hebt écht niets meer in te brengen, he, Moussie?quote:Waarom voel jij je zo geroepen om een Israëliër te verdedigen eigenlijk, dacht je dat die dat zelf niet kan .. zielige Jood dat die is, jij zal hem wel even helpen?
"Maar hullie doen het ook!quote:Als je de discussie een beetje gevolgd had zou je weten dat die vermeende 'jodenhaat' vooral gericht is tegen extremistische orthodoxe Joden in de diverse nederzettingen en diegenen die hun steunen, en die zijn hun kinderen net zo hard aan het vergiftigen met haat
Frappant dan dat C_N wel begrijpt wat ik bedoelde met de spellingcontrole .. maar blijf toch vooral doorgaan met automatisch in een stuip schieten als iemand kritiek heeft op Israël of een Israëliër.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend.
[..]
Dat "de antisemietkaart trekken" heeft als relativering nog nooit indruk gemaakt en doet dat nog steeds niet.
[..]
Het wordt sneuer en sneuer. Je hebt écht niets meer in te brengen, he, Moussie?
Voor het geval het je ontgaan is, heel veel Israëliërs delen die mening, die zien de haat bij de eigen bevolking ook, die maken zich daar ook zorgen over, en dan niet alleen over de directe gevolgen .. geen vrede .. maar ook wat het met je doet, als volk. Veel ouderen van het joodse volk, dat in al die eeuwen vernedering en onderdrukking hier in Europa ervoor gewaakt heeft om niet te gaan haten, vindt de excessen bij de jeugd en bij de uit Rusland afkomstige orthodoxen net zo zorgwekkend als ik.quote:"Maar hullie doen het ook!"
Nou dat treft, ik heb namelijk ook geen enkele behoefte om met jou in discussie te gaan. Bij jou zit er namelijk echt haat, en behoorlijk diep ook .. blijkt wel uit je constante persoonlijke aanvallen op personen die meningen uiten die je niet aanstaan.quote:Denk nou niet dat ik nog met jou in discussie ga. Ik ben me daar gek, bij jou zit de haat véél te diep. Dat heb je na al die topics, waarin je geen millimeter wil toegeven, wel bewezen.
Je noemt een ander sneu? Maar zelf wel met jodenhater en nazi lopen strooien. Vooral doen, weten we dat we jou bij voorbaat al niet serieus moeten nemen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent al net zo'n sneue droeftoeter, natuurlijk.
Ik ben blij met z'n aanwezigheid. Hij brengt een nuance waar jullie nazi's af en toe totaal geen raad mee weten en dat is soms heerlijk om te zien. Dat sneue gekronkel van jullie om maar te kunnen blijven haten. Maar ja, als dat niet helpt moet je maar op taalgebruik gaan vitten... alles als hij maar weggaat!![]()
Op een serieuze noot: het is zorgwekkend dat zelfs Nederlandse jodenhaters van geen wijken weten als ze te maken krijgen met een Israëliër. Hoe moet dat dan ooit met Palestijnen? Die het veelal nog religieus opgelegd krijgen ook? De enige oplossing die gaat werken in dit conflict, is het wegnemen van haat bij (vooral) kinderen. Maar nogmaals, als zélfs Nederlanders liever blijven haten als ze ook met de andere kant van het conflict in contact komen, hoe moet het dan met de Palestijnen?
Prima toch! Het woord antisemiet heeft al geen waarde meer, en hoe vaker het gebruikt zal worden hoe minder betekenis het zal hebben. Het zegt tegenwoordig meer over degene die het woord gebruikt dan over degene tegen wie het word gebruikt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ah, ik zie dat er alweer iemand voor antisemiet is uitgemaakt. Het dreigde al onder het gemiddelde van 1 keer per pagina te zakken.
Omdraaien is nog steeds een valide tactiek bij de hatertjes, zie ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:56 schreef moussie het volgende:
Nou dat treft, ik heb namelijk ook geen enkele behoefte om met jou in discussie te gaan. Bij jou zit er namelijk echt haat, en behoorlijk diep ook .. blijkt wel uit je constante persoonlijke aanvallen op personen die meningen uiten die je niet aanstaan.
Zo ongeveer hetzelfde als wat ik erover denk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdraaien is nog steeds een valide tactiek bij de hatertjes, zie ik
Nee, Moussie, als ik al gevoelens heb jegens haatdragenden, dan is het medelijden en walging. Dat laatste vooral jegens personen die niet alleen haat koesteren, maar het ook verspreiden. Op alle fronten; jodenhaat, moslimhaat, homohaat, vrouwenhaat, noem maar op. Haters zijn sneue, meelijwekkende mensen. Zij die ondanks alles stug blijven doorhaten, zijn walgelijke karikaturen van mensen, beklagenswaardige stumpers en totaal niet serieus te nemen.
Denk daar maar eens over na, terwijl je lekker doorgaat met "antisemiet" een geuzennaam te vinden.
oh dat zegt niks. Ook joden worden met enige regelmaat antisemiet genoemd. Zodra je kritiek op Israel hebt bent je al snel een jodenhater of antisemiet.quote:
Jij kwam deze reeks al binnen met een boodschappenkar vol labels 'antisemiet' en 'hater'. Je hebt nog nooit een inhoudelijke of constructieve bijdrage geleverd, je bent hier alleen maar om hatelijk te doen tegen posters die niet onverdeeld pro-Israël zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:07 schreef Karrs het volgende:
Omdraaien is nog steeds een valide tactiek bij de hatertjes, zie ik
Ja. Daarom zal ik moussie altijd buiten schot houden.quote:
Moah, ik loop al een tijdje mee hoor...quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij kwam deze reeks al binnen met een boodschappenkar vol labels 'antisemiet' en 'hater'.
quote:Je hebt nog nooit een inhoudelijke of constructieve bijdrage geleverd
quote:, je bent hier alleen maar om hatelijk te doen tegen posters die niet onverdeeld pro-Israël zijn.
Kun je dat aan mijn neus zien?quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah, de volgende heeft zich al aangemeld.
Nope. Wel dat je in topics over bv een bus die te laat is Israel er nog bij weet te betrekken.quote:
Je voegt inderdaad niets toe behalve azijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:29 schreef Karrs het volgende:
Nog wat intelligente input of heb je zelf nu ook wel zoiets van "dat voegde inderdaad niet zoveel toe".
Wat heeft Israël met antisemitisme te maken dan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nope. Wel dat je in topics over bv een bus die te laat is Israel er nog bij weet te betrekken.
Oh niets hoor. Noem gewoon man en paard man. Kijk, ik heb de tyfus aan islam/moslims omdat die hele steden hier overnemen. Simpel zat. Doe ik ook niet moeilijk over.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat heeft Israël met antisemitisme te maken dan?
Gelukkig dat je die smilies erbij hebt geplaatstquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:31 schreef waht het volgende:
[..]
Ja. Daarom zal ik moussie altijd buiten schot houden.![]()
Misschien wil je hier wel op reageren? Het werd gisteren gepost, geheel ontopic, maar kennelijk gooien sommigen hier liever met modder, want veel meer valt er ook niet ter verdediging van dit onrecht op te voeren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |