abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98151996
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat zie ik deze uitspraak toch vaak. "[Insert Midden-Oosten-land] is veel te afhankelijk van het Westen :r / wordt veel te veel beïnvloed door het Westen :r / is al bijna overgenomen door het Westen :r ".

Nee, die landen verwesteren zélf. Zij nemen de Westerse cultuur, gewoonten, normen en waarden zélf over, zonder druk van buitenaf. En dat komt omdat die Westerse cultuur, gewoonten, normen, waarden etcetera, beter zijn dan hun eigen cultuur, gewoonten, normen en waarden. Dat is niet arrogant bedoeld, dat ís gewoon zo, anders zou je het niet overnemen. ZEKER niet als je eigenlijk een hekel hebt aan het westen.

Neem jezelf maar als voorbeeld. Jij typt dit allemaal op je computer (Westers), terwijl je waarschijnlijk bent gekleed in een spijkerbroek (Westers), shirt (Westers), trui (Westers) of wat voor kleding hier dan ook gedragen wordt. Tenzij je in habijt of gewaad zit. Je zit op een stoel (Westers) in een huis (Westers), leest internet (Westers) en gaat vervolgens klagen dat het Westen zoveel invloed heeft. :+

Israël is overigens ook op de Westerse leest geschoeid. Eén van de (vele) redenen van de blijvende anti-Israëlhouding is de "angst" voor de invloed van Israël, welvarend als ze is, op de omringende landen die in rap tempo verwesteren en daardoor hun cultuur verloren menen te zien gaan. Dat is natuurlijk onzin, maar de angst is er niet minder om. Vooral omdat het ultieme Westerse ideologie "de macht bij het volk" (democratie) is en dat willen de machthebbers niet. Het gebeurt toch. Allemaal door het Westen :r ;)
Democratie willen de machthebbers niet. Klopt. Dezelfde machthebbers die het Westen graag ziet blijven op hun posities. Dat zegt al genoeg lijkt mij. Je wilt mij toch niet vertellen, dat het Westen happy is met de Arabische lente. ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:50:15 #242
176916 Karrs
2007-2017
pi_98152735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:23 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Democratie willen de machthebbers niet. Klopt. Dezelfde machthebbers die het Westen graag ziet blijven op hun posities. Dat zegt al genoeg lijkt mij.
Mij niet. Wat zegt het dan?
quote:
Je wilt mij toch niet vertellen, dat het Westen happy is met de Arabische lente. ;)
Natuurlijk maakt het westen zich zorgen. Los van het eigenbelang (zakenrelaties), is het maar de vraag of de volkeren die zich onder het juk van hun onderdrukkers uit wurmen, er een democratie voor in de plaats krijgen of opnieuw een autocratie - of, god verhoede het, een theocratie.

(Da's mooi, die laatste zin. ;) )
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2011 @ 12:59:12 #243
137949 Disana
pi_98153015
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13758003

Het werkloosheidscijfer in Gaza is 45,2% en daarmee een van de hoogste ter wereld. Ondertussen zijn de lonen met meer dan eenderde omlaag gegaan.

Israël wil dat het erkend wordt, maar de VN vindt dat het land de Palestijnse bevolking collectief straft met de blokkades.

quote:
Gaza unemployment levels 'among worst in world'

Gaza's unemployment rate was among the world's highest, at 45.2% in late 2010, the UN has found, as Israel's blockade of the territory enters its fifth year.

Real wages meanwhile fell by more than a third, the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees (UNRWA) said.

Its report says that private businesses have been hardest hit by the continuing ban on virtually all exports.

Israel tightened sanctions on Gaza in 2006 after militants captured Israeli soldier Gilad Shalit.

The blockade was tightened again a year later when Hamas ousted rival Palestinian organisation Fatah from the territory.

'Boost to Hamas'

UNRWA spokesman Chris Gunness said of the report in a statement: "These are disturbing trends and the refugees, who make up two-thirds of Gaza's 1.5 million population, were the worst hit."

The unemployment figure, for the second half of 2010, was a slight improvement on the 45.7% jobless rate during the same period in 2009.
Continue reading the main story

But it was an increase from the first half of 2010, when a temporary building boom boosted jobs.

The UN report says while private businesses have suffered most, the Hamas-run public sector is one of the few areas where there has been economic growth, with the government employing tens of thousands of people.

Mr Gunness said the research had found that since 2007, Hamas had been able to increase public employment by at least one fifth.

"If the aim of the blockade policy was to weaken the Hamas administration, the public employment numbers suggest this has failed," he added.

'Accept Israel'

Israel says the measures against Gaza are necessary to stop weapons smuggling and to put pressure on Hamas, but the UN insists the restrictions amount to collective punishment of Gaza's population.

The Israeli foreign ministry spokesman, Yigal Palmor, says Israel is not against Hamas improving Gaza's economy or running the territory, but wants them to recognise Israel.

"We are totally in favour of Hamas accepting the international community's pre-conditions to become an interlocutor," he told the BBC World Service's World Today programme.

"If they only accepted that - surely that's not too much to ask, to recognise Israel, and to agree to negotiate with Israel - then Hamas would be accepted by Israel too as an interlocutor. And that would certainly immediately alleviate the plight of Gaza.

"But Hamas insists on remaining committed only to an all-out war, and that is the systemic explanation of what is happening in Gaza."

The blockade was eased by Israel last year in response to international pressure, after nine Turkish activists were killed in an Israeli raid on a convoy of aid ships seeking to enter the territory.

Restrictions at Gaza's border with Egypt have been eased since the ousting of Egyptian President Hosni Mubarak this year.

A change of policy by Cairo has seen the southern border crossing at Rafah opened daily for civilian traffic, but not for trade.

Although Hamas won Palestinian legislative elections in January 2006, it refuses to recognise Israel or to renounce violence and is designated in the West as a terror organisation.
quote:
Jon Donnison BBC News

One of the things you notice in Gaza is the tremendous number of people just sitting around apparently with time on their hands - smoking, chatting, shading themselves from the June sun.

This week I met a young man, Rami, a graduate with a degree and two masters degrees but still with no job. By no means a supporter of Hamas, he told me had no reason for optimism.

Israel imposed the blockade to weaken and put pressure on Hamas, which it calls a terror organisation. But as the blockade enters its fifth year, one of the key findings of this UN report is that the Hamas-run public sector is one of the only areas of the economy that is growing.

Hamas employs tens of thousands of people here. Private businesses have largely been crippled by the ban on virtually all exports and the fact that Gazans just don't have the money to spend.
pi_98154101
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:24 schreef C_N het volgende:

[..]

je ben aan het zagen mousje .
Ik constateer dat dat geen handelingen zijn van een volk dat vrede wil

quote:
is dat met de eilanden groep voor de kust of zonder ?
Doel je nu op die kunsteilanden, die 2 vierkante km Dubai-wannabees? Geen idee, zou je aan de CIA moeten vragen

quote:
ze hadden geen tering alleen een geit ,en die is vergoed toen hij door een israelishe landloper werd misbruikt . mousje je ben erg voor spelbaar
Als al dat land waarop zij woonden niets is, of om jouw woorden te gebruiken 'geen tering', dan kan je het net zo goed terug geven .. beetje idioot om je leven op het spel te zetten voor 'niets' of te wel 'geen tering'.

quote:
niets goed praten maar een realitied waar jullie je ogen voor sluiten , en dat blijkt uit alleen al je andwoorden hier nu .
Wat heeft het feit dat het in de buurlanden veel erger is te maken met wat jij doet? Wat jij doet bepaal je toch helemaal zelf? En is dat dan je morele lat, je ben niet zo erg als de buren, dus dat maakt jouw foute gedrag goed?

quote:
voor spel baar en je val in herhalingen mousje
Nou stel dan ook niet van die idiote vragen met voor de hand liggende antwoorden.

quote:
ik ga nu mijn kaasjes omdraaien even wat nuttigs doen . ;)
misschien een tip mousje voor jou om een cursus kantklossen te volgen om de frustratie ergens kwijt te kunnen raken ....
of kaasjes omdraaien -O-
kantklossen nog wel .. daar zou ik nou eerder gefrustreerd van raken eerlijk gezegd.

Maar als we dan toch al bezig zijn met tips .. wat zou je zeggen van het gebruik van een browser met spellingcontrole? Geen idee hoe dat zit met andere browsers (gebruik ik namelijk niet) maar Firefox heeft dat wel. Het zou jou kunnen helpen bij het oppikken van het Nederlands (oefenen heeft weinig zin als de fouten er niet uitgehaald/gecorrigeerd worden, dan leer je verder niets, niet waar?) en het zou het een stuk leesbaarder maken
pleased to meet you
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:45:10 #245
176916 Karrs
2007-2017
pi_98154635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:59 schreef Disana het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13758003

Het werkloosheidscijfer in Gaza is 45,2% en daarmee een van de hoogste ter wereld. Ondertussen zijn de lonen met meer dan eenderde omlaag gegaan.

Israël wil dat het erkend wordt, maar de VN vindt dat het land de Palestijnse bevolking collectief straft met de blokkades.
quote:
But as the blockade enters its fifth year, one of the key findings of this UN report is that the Hamas-run public sector is one of the only areas of the economy that is growing.
Oftewel, het legt Hamas geen windeieren, deze status quo.

Zolang Hamas "groeit", zal ze deze situatie in stand willen houden. Kun je nagaan. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Karrs op 14-06-2011 16:16:51 ]
pi_98155938
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij niet. Wat zegt het dan?

[..]

Natuurlijk maakt het westen zich zorgen. Los van het eigenbelang (zakenrelaties), is het maar de vraag of de volkeren die zich onder het juk van hun onderdrukkers uit wurmen, er een democratie voor in de plaats krijgen of opnieuw een autocratie - of, god verhoede het, een theocratie.

(Da's mooi, die laatste zin. ;) )
Dat het Westen er belangen bij heeft, dat het volk onderdrukt en achtergesteld blijft?

Je denkt echt dat het volk op een auto- of theocratie zit te wachten? Ze willen ons doen geloven dat “extremisten” het land zullen overnemen. *kuck* *kuch*, iets met Psy-ops enzo… ;)

lol@ laatste zin :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:13:47 #247
176916 Karrs
2007-2017
pi_98157603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:25 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dat het Westen er belangen bij heeft, dat het volk onderdrukt en achtergesteld blijft?
Nee :|W

Het staat er nochtans achter. ZAKENRELATIES. }:|
quote:
Je denkt echt dat het volk op een auto- of theocratie zit te wachten? Ze willen ons doen geloven dat “extremisten” het land zullen overnemen. *kuck* *kuch*, iets met Psy-ops enzo… ;)
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar dat gevaar is wel degelijk reëel aanwezig. Zie de Iraanse revolutie in 1979. Zie de Moslimbroederschap die in Egypte aan de macht wil komen. Het volk wil wel democratie, maar krijgt het lang niet altijd.
pi_98159743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik constateer dat dat geen handelingen zijn van een volk dat vrede wil

[..]

Doel je nu op die kunsteilanden, die 2 vierkante km Dubai-wannabees? Geen idee, zou je aan de CIA moeten vragen

[..]

Als al dat land waarop zij woonden niets is, of om jouw woorden te gebruiken 'geen tering', dan kan je het net zo goed terug geven .. beetje idioot om je leven op het spel te zetten voor 'niets' of te wel 'geen tering'.

[..]

Wat heeft het feit dat het in de buurlanden veel erger is te maken met wat jij doet? Wat jij doet bepaal je toch helemaal zelf? En is dat dan je morele lat, je ben niet zo erg als de buren, dus dat maakt jouw foute gedrag goed?

[..]

Nou stel dan ook niet van die idiote vragen met voor de hand liggende antwoorden.

[..]

kantklossen nog wel .. daar zou ik nou eerder gefrustreerd van raken eerlijk gezegd.
ow
quote:
Maar als we dan toch al bezig zijn met tips .. wat zou je zeggen van het gebruik van een browser met spellingcontrole? Geen idee hoe dat zit met andere browsers (gebruik ik namelijk niet) maar Firefox heeft dat wel. Het zou jou kunnen helpen bij het oppikken van het Nederlands (oefenen heeft weinig zin als de fouten er niet uitgehaald/gecorrigeerd worden, dan leer je verder niets, niet waar?) en het zou het een stuk leesbaarder maken
dank je wel mousje .
quote:
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:03 #249
176916 Karrs
2007-2017
pi_98160593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:29 schreef moussie het volgende:
Wat sláp! Wat sneu is dit! :D
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:38:50 #250
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98161401
quote:
:')14.gif
pi_98161405
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat sláp! Wat sneu is dit! :D
Mwah, iemand aanraden om te gaan kantklossen of kaasjes om te draaien, dat is sneu ..
iemand die te kennen geeft op een Nederlands forum te zitten om de taalkennis bij te houden een tip geven hoe dat wat beter en makkelijker kan is behulpzaam.
pleased to meet you
pi_98162061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, iemand aanraden om te gaan kantklossen of kaasjes om te draaien, dat is sneu ..
iemand die te kennen geeft op een Nederlands forum te zitten om de taalkennis bij te houden een tip geven hoe dat wat beter en makkelijker kan is behulpzaam.
Ik draai mijn eigen kaasjes om (ik zij niet dat jij dat moest doen) ..die maak ik namelijk is een van mijn gekke hobby's.
maar als jij ze wil komen omdraaien ben je van harten welkom . ;)
pi_98162887
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef C_N het volgende:

[..]

Ik draai mijn eigen kaasjes om (ik zij niet dat jij dat moest doen) ..die maak ik namelijk is een van mijn gekke hobby's.
maar als jij ze wil komen omdraaien ben je van harten welkom . ;)
Dat stond er ook ja, dat jij dat ging doen .. ik vroeg me al af of dat 'hollandse' kaas is, en zo ja, hoe je dat klaar speelt in die warmte.

Maar ik ben het nog steeds van plan hoor, die kant op gaan, zelf kijken (zeker nu ik weer goed kan zien). Het spaarpotje groeit langzaam maar gestaag, en ik ben ook met mijn lessen Hebreeuws begonnen .. als ik de archieven in wil om mijn biologische ouders te vinden (de archieven in mijn geboortestad zijn vernietigd tijdens WO2) zal ik op z'n minst het alfabet moeten kennen om hun namen te kunnen lezen, en een beetje wennen aan van rechts naar links lijkt me ook wel handig
pleased to meet you
pi_98163509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat stond er ook ja, dat jij dat ging doen .. ik vroeg me al af of dat 'hollandse' kaas is, en zo ja, hoe je dat klaar speelt in die warmte.

Maar ik ben het nog steeds van plan hoor, die kant op gaan, zelf kijken (zeker nu ik weer goed kan zien). Het spaarpotje groeit langzaam maar gestaag, en ik ben ook met mijn lessen Hebreeuws begonnen .. als ik de archieven in wil om mijn biologische ouders te vinden (de archieven in mijn geboortestad zijn vernietigd tijdens WO2) zal ik op z'n minst het alfabet moeten kennen om hun namen te kunnen lezen, en een beetje wennen aan van rechts naar links lijkt me ook wel handig
nou je laat maar horen als je zo ver ben .en de kaasjes gaan goed .Gouda, Edammer . en half harden Cotswold kaas . ;) lekkeren hobby . maar nu weer on topic ,,,,,,,,,,,,,,
pi_98164091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:29 schreef C_N het volgende:

[..]

nou je laat maar horen als je zo ver ben .en de kaasjes gaan goed .Gouda, Edammer . en half harden Cotswold kaas . ;) lekkeren hobby . maar nu weer on topic ,,,,,,,,,,,,,,
Tja, eerst even afwachten wat er in september gebeurd, dat kan behoorlijk spannend worden, zeker in combinatie met de 'Arabische lente', als dat verkeerd gaat ..
pleased to meet you
pi_98164289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, eerst even afwachten wat er in september gebeurd, dat kan behoorlijk spannend worden, zeker in combinatie met de 'Arabische lente', als dat verkeerd gaat ..
idd september ,de palestijnse maand .ze hebben iets met die maand :X
pi_98165239
11 pagina's over de twee dwazen van het Midden-oosten gediscussieerd. En iets opgeschoten?
pi_98166352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef Nachtjager het volgende:
11 pagina's over de twee dwazen van het Midden-oosten gediscussieerd. En iets opgeschoten?
11 pagina's....eh 74 topics *O*
pi_98166696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:45 schreef C_N het volgende:

[..]

11 pagina's....eh 74 topics *O*
Meer dan 22.000 reacties. Begonnen in december 2008.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98167810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:50 schreef C_N het volgende:

[..]

idd september ,de palestijnse maand .ze hebben iets met die maand :X
Niet alleen de Palestijnen blijkbaar .. ook de UN en Nederland .. de derde dinsdag in september is voor beiden heel belangrijk
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')