abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98131960
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat nu? Dus als je islamitische buurlanden hebt is het normaal dat de burgemeester van een stad toestaat dat er een demonstratie door de islamitische wijk loopt te provoceren? En dan zeg je nog dat je eigenlijk vrede wil?
Sorry hoor, maar dat is nou echt totaal verknipte logica
je ben aan het zagen mousje .
quote:
[..]

Die jongen pas geleden ja, beschoten vanaf een gebouw uit de omgeving.
bron please

[..]

Okay, jij je zin. 20.330 km² is volgens het CIA-world factbook het landoppervlak van Israël.
de wiki zegt dit
is dat met de eilanden groep voor de kust of zonder ?
quote:
[..]

Dat zijn dus 1875 km² die gekocht zijn, de rest is de Palestijnen afgenomen.
ze hadden geen tering alleen een geit ,en die is vergoed toen hij door een israelishe landloper werd misbruikt . mousje je ben erg voor spelbaar
quote:
[..]

Je eigen foute gedrag goed praten met 'bij hunnie is het nog erger', kom nou zeg .
niets goed praten maar een realitied waar jullie je ogen voor sluiten , en dat blijkt uit alleen al je andwoorden hier nu .
quote:
[..]

Omdat hun dreigen hun huis kwijt te raken aan een Israëlische settler .. daarom.
Dat je dat niet zelf kan bedenken ..
voor spel baar en je val in herhalingen mousje
[/quote]
[quote]

ik ga nu mijn kaasjes omdraaien even wat nuttigs doen . ;)
misschien een tip mousje voor jou om een cursus kantklossen te volgen om de frustratie ergens kwijt te kunnen raken ....
of kaasjes omdraaien -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 13-06-2011 21:35:11 ]
pi_98132186
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Lolbroek .. natuurlijk kan Israël die wel aan met al die Amerikaanse hulp
http://www.worldpolicy.or(...)ts/israel050602.html
ik dacht al waar blijf je zo lang .
zoek even op welken landen ook door de US worden gesponsord . ow nee wacht het is weer alleen Israel . wat een land he bah .en wat doen je vrienden de palestijnen en buurlanden mousje door wie worden zij gesponsord .ja ja je weet het wel .. :Y een zijdigen kijk weer . . :Y
US en de US maar intussen de handel van de russen en iran aan syria ,libanon . en de rest van vele arabishe landen onder de mat schuiven .
pi_98132593
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:28 schreef C_N het volgende:

[..]

ik dacht al waar blijf je zo lang .
zoek even op welken landen ook door de US worden gesponsord . ow nee wacht het is weer alleen Israel . wat een land he bah .en wat doen je vrienden mousje door wie worden zij gesponsord . een zijdigen kijk weer .alles kom van twee kanten mousje . echt het is zo . :Y
Tuurlijk is het niet alleen Israël, Amerika steunt elk land zolang het hun goed uitkomt, no matter wie of wat daar zit .. ze waren zelfs dikke maatjes met Saddam en steunen nu de bakermat van het extreme politieke islam
pleased to meet you
pi_98132787
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk is het niet alleen Israël, Amerika steunt elk land zolang het hun goed uitkomt, no matter wie of wat daar zit .. ze waren zelfs dikke maatjes met Saddam en steunen nu de bakermat van het extreme politieke islam
zo zit de wereld in elkaar . dit gebeurd ook aan de kant van de russen en noem maar op zelfs nederland ..als het goed uit kom kan alles tot ............................,
kijk naar libie handel uit en van van heel europa ,en het midde oosten zelfs Israel
pi_98135431
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:03 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Heb het over een andere oorlog. En wat dacht je van Egypte? Hebben die een eigen wapenindustrie?

Zullen ze de onderdelen krijgen van de Amerikanen, indien het wat langer duurt.
Er wordt wat lokaal geproduceerd, helaas voor een groot deel afhankelijk van US parts, maar hebben we Egypte de kans gegeven een eigen wapenindustrie te ontwikkelen? Dat was natuurlijk een groot taboe. Ga straks maar die miljoenen werkloze jongeren vertellen, dat er geen wapenindustrie mag komen, omdat dat een bedreiging kan zijn.
pi_98135459
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:13 schreef C_N het volgende:

[..]

gratis is wat over dreven net.. en verdragen is in een vredes verdrag kan de PA nog een puntje aan zuigen .en sancties niet 100 % waar . en het heb egypte ook geen wind ei gelegd een verdrag met Israel .denk alleen al aan de duizenden toeristen die het land jaarlijks bezoeken .
Kostprijsdekkend vind ik vrijwel gratis ja. Die duizenden toeristen die Sinaï visaloos kunnen bezoeken? En wie weet wat voor onzin er meer in dat verdrag staat.
pi_98137997
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:14 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Er wordt wat lokaal geproduceerd, helaas voor een groot deel afhankelijk van US parts, maar hebben we Egypte de kans gegeven een eigen wapenindustrie te ontwikkelen? Dat was natuurlijk een groot taboe. Ga straks maar die miljoenen werkloze jongeren vertellen, dat er geen wapenindustrie mag komen, omdat dat een bedreiging kan zijn.
Zo te lezen heb je geen enkel idee wat de wapenindustrie inhoudt. Dan heb je nog de kunde nodig om dit te gebruiken en dat komt ook niet uit de lucht vallen. Dat duurt nog minimaal 2e generaties wil het een beetje fatsoenlijke industrie hebben en dan loop je alweer ruim achter de feiten aan.

Iran bijv heeft ook een paar duikbootjes in eigen ontwikkeling. Dat is gewoon prijsschieten voor de Amerikanen mochten ze dat willen. Leuk verhaal voor je eigen bevolking, maar je kan er vrij weinig mee.

Denk dat het voor Egypte nu topprioriteit heeft om te investeren in voedsel, want zoals het er nu uitziet kunnen ze dat het eind van het jaar ook niet meer betalen.
pi_98143001
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:22 schreef waht het volgende:

[..]

Die barriere tussen Israel en zijn buurlanden moet wel behouden worden wil die instabiliteit en bijkomende ellende buiten de deur worden gehouden.
Dit begrijp ik niet goed.
Iedereen gaat er vanzelf van uit dat er grote verschillen zijn op allerlei relevante gebieden tussen Israel en de omringende landen. Essentiële verschillen. Geloof, democratie, beschaving, macht. (Ik ben het daar niet altijd mee eens, maar dat is wel het algemene gevoel.)
De instabiliteit in de omringende (nou ja: Egypte en Syrië) landen is intern: tussen bevolking en regering/dictator.
Ik snap niet direct hoe die de barrière tussen Israel en de buren kan overschrijden.
quote:
[..]

Nee ik bedoel de misdaden van Nazi-Duitsland in het algemeen en de reactie van de geallieerden daarop.

[..]

Hier hebben we het al een keer over gehad en dat is gewoon niet zo. Het maakt een wereld van verschil of je vijand vanaf de grenzen van de Westoever mag beginnen of vanaf de grenzen van Jordanie. Hetzelfde met de Golan. Als de Syriers vanuit een berggebied kunnen aanvallen hebben ze direct al een voordeel. Van hoog naar laag vechten is het beste.

Dat Israel heeft gewonnen staat los van de offers die het heeft moeten brengen. Op momenten leek Israel dan ook te verliezen en mede door buitenlandse hulp kon het voortbestaan.

En ik had toen ook al gezegd dat de betrekkingen met Jordanie veel verbeterd zijn (en dat Jordanie destijds al terughoudend was voor deelname in het conflict). Voor Syrie geldt dat niet, en Assad heeft bewezen nog steeds een moorddadige gek te zijn. De Golan krijgt hij niet terug.
De historie heeft bewezen dat de grenzen van 1967 gewoon verdedigbaar waren. Al die voordelen die jij noemt hadden in de praktijk lang niet voldoende effect.
Winnen kost altijd offers, verliezen trouwens ook.

Wie was ook alweer die hoogleraar die oorlog ophemelt? Je zou, om in zijn wereld te blijven, juist de grenzen van 1967 moeten hanteren: dat maakt het spannender.

Verder: dat laat onverlet dat vestigingen in het bezette gebied en het slecht behandelen van het bezette gebied tegen de regels van het internationaal recht is.

Dat Assad een moorddadige gek is, slaat op het uitmoorden van zijn eigen bevolking. Israel heeft hij bij mijn weten tot nog toe met rust gelaten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98143665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet goed.
Iedereen gaat er vanzelf van uit dat er grote verschillen zijn op allerlei relevante gebieden tussen Israel en de omringende landen. Essentiële verschillen. Geloof, democratie, beschaving, macht. (Ik ben het daar niet altijd mee eens, maar dat is wel het algemene gevoel.)
De instabiliteit in de omringende (nou ja: Egypte en Syrië) landen is intern: tussen bevolking en regering/dictator.
Ik snap niet direct hoe die de barrière tussen Israel en de buren kan overschrijden.
Kees je komt over als een intelligent persoon, maar wat probeer jij af en toe recht te praten wat krom is.

Meen je dat nou serieus over de natuurlijke barrière?

[..]

quote:
De historie heeft bewezen dat de grenzen van 1967 gewoon verdedigbaar waren. Al die voordelen die jij noemt hadden in de praktijk lang niet voldoende effect.
De Joden zijn toch echt bijna op knietjes gegaan.

quote:
Winnen kost altijd offers, verliezen trouwens ook.
Goh zijn we het toch ergens over eens. Waarom trek je dan de lijn niet door naar de verliezers?

quote:
Dat Assad een moorddadige gek is, slaat op het uitmoorden van zijn eigen bevolking. Israel heeft hij bij mijn weten tot nog toe met rust gelaten.
Hebben ze ooit een vredesverdrag getekend? Een jood zal altijd proberen geld te verdienen en je weet net als ik dat oorlog je niet zoveel verdient.

Wel een leuke anekdote. Zoals je misschien weet organiseren Joodse instellingen reizen naar het beloofde land om daar kennis te maken. Je kan je daar voor inschrijven en er worden dan een aantal gekozen om daar naar toe te gaan. Vriend van me, een Jood dus, wilde dit ook. Hij ingeschreven en werd uiteindelijk niet gekozen. Zoals een goede Jood beaamt hij bellen en klagen. Uiteindelijk heeft hij dus nog een leuke vakantie gevierd.
pi_98144461
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:59 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Kees je komt over als een intelligent persoon, maar wat probeer jij af en toe recht te praten wat krom is.

Meen je dat nou serieus over de natuurlijke barrière?
Ik vraag, ik probeer niks recht te praten.

OK, natuurlijk is ze niet. Cultuurlijk wel. En even hard.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98144542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:59 schreef johnnylove het volgende:
Hebben ze ooit een vredesverdrag getekend?
Hebben ze ooit aangevallen?
quote:
Een jood zal altijd proberen geld te verdienen en je weet net als ik dat oorlog je niet zoveel verdient.
Waar slaat dit op? Behalve dan dat het een vooroordeel bevestigt.
Overigens heeft de familie Rothschildt aardig wat verdiend aan oorlogen.
Door geld te lenen aan beide partijen.
Kop: Ik win. Munt: Jij verliest.
quote:
Wel een leuke anekdote. Zoals je misschien weet organiseren Joodse instellingen reizen naar het beloofde land om daar kennis te maken. Je kan je daar voor inschrijven en er worden dan een aantal gekozen om daar naar toe te gaan. Vriend van me, een Jood dus, wilde dit ook. Hij ingeschreven en werd uiteindelijk niet gekozen. Zoals een goede Jood beaamt hij bellen en klagen. Uiteindelijk heeft hij dus nog een leuke vakantie gevierd.
Wat is hier leuk aan?
En je bedoelt betaamt, niet beaamt.
pi_98144724
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:48 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Zo te lezen heb je geen enkel idee wat de wapenindustrie inhoudt. Dan heb je nog de kunde nodig om dit te gebruiken en dat komt ook niet uit de lucht vallen. Dat duurt nog minimaal 2e generaties wil het een beetje fatsoenlijke industrie hebben en dan loop je alweer ruim achter de feiten aan.

Iran bijv heeft ook een paar duikbootjes in eigen ontwikkeling. Dat is gewoon prijsschieten voor de Amerikanen mochten ze dat willen. Leuk verhaal voor je eigen bevolking, maar je kan er vrij weinig mee.

Denk dat het voor Egypte nu topprioriteit heeft om te investeren in voedsel, want zoals het er nu uitziet kunnen ze dat het eind van het jaar ook niet meer betalen.
Had het ook niet over op korte termijn. Er was/is daar een revolutie gaande, economie heeft flinke klappen gehad en het vorige regime heeft daar goed aan mee geholpen. Hetzelfde regime dat Egypte veel en veels te afhankelijk van het Westen heeft gemaakt. :r
Daar gaat hopelijk veel verandering in komen en gelukkig zijn veel jongeren het daarmee eens.
pi_98144755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vraag, ik probeer niks recht te praten.

OK, natuurlijk is ze niet. Cultuurlijk wel. En even hard.
Keessie kijk eens naar de buurlanden. Sektarisch geweld schijnt redelijk vaak voor te komen in de omgeving. Komt natuurlijk allemaal door de Joden.

quote:
Waar slaat dit op? Behalve dan dat het een vooroordeel bevestigt.
Overigens heeft de familie Rothschildt aardig wat verdiend aan oorlogen.
Door geld te lenen aan beide partijen.
Kop: Ik win. Munt: Jij verliest.
Fijn he liberale kapitalisme. En ik ga me niet verantwoorden dat vrede beter is voor de economie. Vandaar mijn "vooroordeel" Handelen kunnen de Joden als de beste is mijn ervaring, vandaar ook dat verhaaltje.

quote:
Hebben ze ooit aangevallen?
Goh je zal maar geen vrede willen. Wat een onzin reden
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:09:58 #239
345246 JewishIsraeliFront
Naqba! Gewoon omdat het kan.
pi_98148377
quote:
PA: Arab States Cut Off Our Cash
The General Accountant of the Palestinian Authority, Yusef Al-Zumar, said Monday that the PA is having difficulty paying its employees because Arab states are not giving it the financial aid that they promised it.

In 2010, he said, the PA only received $280 million of the $960 million promised by the Arabs. In 2011, which is almost half over, it has received no money at all.

Al-Zumar spelled out his woes in a meeting Monday that included Ali Al-Jarbawi, the PA’s Minister for Administrative Planning and Development, and Mariam Sherman, the World Bank Director in the PA.

Al-Zumar singled out the United Arab Emirates and Saudi Arabia, which he said transferred very small sums in 2010, compared to previous years. Qatar, he said, gave no aid at all in 2008 and 2009, and only a little aid in 2010.

According to PA news agency WAFA, the World Bank promised to grant $20 million to the PA for rebuilding infrastructures in Gaza. In addition, it will hand over the annual $55 million in aid.

Al-Jarbawi told Sherman that the PA would continue to build institutions of government with the Bank’s help.

PA Prime Minister Salam Fayyad said last year that the PA received $1.2 billion in foreign aid in 2010 and that this aid is expected to drop further in 2011 to $1 billion. The financial aid comes from United States, Japan, Canada, Norway, Germany, Sweden, Spain and France. The European Union also contributes aid to the PA, with a budget in 2010 equivalent to about $370 million.

The EU bailed out the PA last year after it spent 50% of the cash that was allotted for the entire year, in just three months.

Since the signing of the Oslo Accords, the PA has been the entity receiving the highest foreign aid per capita in the world.

dinsdag 14 juni 2011 @ 11:54:08 #240
176916 Karrs
2007-2017
pi_98151050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:55 schreef Drifter__ het volgende:
Hetzelfde regime dat Egypte veel en veels te afhankelijk van het Westen heeft gemaakt. :r

Wat zie ik deze uitspraak toch vaak. "[Insert Midden-Oosten-land] is veel te afhankelijk van het Westen :r / wordt veel te veel beïnvloed door het Westen :r / is al bijna overgenomen door het Westen :r ".

Nee, die landen verwesteren zélf. Zij nemen de Westerse cultuur, gewoonten, normen en waarden zélf over, zonder druk van buitenaf. En dat komt omdat die Westerse cultuur, gewoonten, normen, waarden etcetera, beter zijn dan hun eigen cultuur, gewoonten, normen en waarden. Dat is niet arrogant bedoeld, dat ís gewoon zo, anders zou je het niet overnemen. ZEKER niet als je eigenlijk een hekel hebt aan het westen.

Neem jezelf maar als voorbeeld. Jij typt dit allemaal op je computer (Westers), terwijl je waarschijnlijk bent gekleed in een spijkerbroek (Westers), shirt (Westers), trui (Westers) of wat voor kleding hier dan ook gedragen wordt. Tenzij je in habijt of gewaad zit. Je zit op een stoel (Westers) in een huis (Westers), leest internet (Westers) en gaat vervolgens klagen dat het Westen zoveel invloed heeft. :+

Israël is overigens ook op de Westerse leest geschoeid. Eén van de (vele) redenen van de blijvende anti-Israëlhouding is de "angst" voor de invloed van Israël, welvarend als ze is, op de omringende landen die in rap tempo verwesteren en daardoor hun cultuur verloren menen te zien gaan. Dat is natuurlijk onzin, maar de angst is er niet minder om. Vooral omdat het ultieme Westerse ideologie "de macht bij het volk" (democratie) is en dat willen de machthebbers niet. Het gebeurt toch. Allemaal door het Westen :r ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98151996
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat zie ik deze uitspraak toch vaak. "[Insert Midden-Oosten-land] is veel te afhankelijk van het Westen :r / wordt veel te veel beïnvloed door het Westen :r / is al bijna overgenomen door het Westen :r ".

Nee, die landen verwesteren zélf. Zij nemen de Westerse cultuur, gewoonten, normen en waarden zélf over, zonder druk van buitenaf. En dat komt omdat die Westerse cultuur, gewoonten, normen, waarden etcetera, beter zijn dan hun eigen cultuur, gewoonten, normen en waarden. Dat is niet arrogant bedoeld, dat ís gewoon zo, anders zou je het niet overnemen. ZEKER niet als je eigenlijk een hekel hebt aan het westen.

Neem jezelf maar als voorbeeld. Jij typt dit allemaal op je computer (Westers), terwijl je waarschijnlijk bent gekleed in een spijkerbroek (Westers), shirt (Westers), trui (Westers) of wat voor kleding hier dan ook gedragen wordt. Tenzij je in habijt of gewaad zit. Je zit op een stoel (Westers) in een huis (Westers), leest internet (Westers) en gaat vervolgens klagen dat het Westen zoveel invloed heeft. :+

Israël is overigens ook op de Westerse leest geschoeid. Eén van de (vele) redenen van de blijvende anti-Israëlhouding is de "angst" voor de invloed van Israël, welvarend als ze is, op de omringende landen die in rap tempo verwesteren en daardoor hun cultuur verloren menen te zien gaan. Dat is natuurlijk onzin, maar de angst is er niet minder om. Vooral omdat het ultieme Westerse ideologie "de macht bij het volk" (democratie) is en dat willen de machthebbers niet. Het gebeurt toch. Allemaal door het Westen :r ;)
Democratie willen de machthebbers niet. Klopt. Dezelfde machthebbers die het Westen graag ziet blijven op hun posities. Dat zegt al genoeg lijkt mij. Je wilt mij toch niet vertellen, dat het Westen happy is met de Arabische lente. ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:50:15 #242
176916 Karrs
2007-2017
pi_98152735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:23 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Democratie willen de machthebbers niet. Klopt. Dezelfde machthebbers die het Westen graag ziet blijven op hun posities. Dat zegt al genoeg lijkt mij.
Mij niet. Wat zegt het dan?
quote:
Je wilt mij toch niet vertellen, dat het Westen happy is met de Arabische lente. ;)
Natuurlijk maakt het westen zich zorgen. Los van het eigenbelang (zakenrelaties), is het maar de vraag of de volkeren die zich onder het juk van hun onderdrukkers uit wurmen, er een democratie voor in de plaats krijgen of opnieuw een autocratie - of, god verhoede het, een theocratie.

(Da's mooi, die laatste zin. ;) )
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2011 @ 12:59:12 #243
137949 Disana
pi_98153015
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13758003

Het werkloosheidscijfer in Gaza is 45,2% en daarmee een van de hoogste ter wereld. Ondertussen zijn de lonen met meer dan eenderde omlaag gegaan.

Israël wil dat het erkend wordt, maar de VN vindt dat het land de Palestijnse bevolking collectief straft met de blokkades.

quote:
Gaza unemployment levels 'among worst in world'

Gaza's unemployment rate was among the world's highest, at 45.2% in late 2010, the UN has found, as Israel's blockade of the territory enters its fifth year.

Real wages meanwhile fell by more than a third, the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees (UNRWA) said.

Its report says that private businesses have been hardest hit by the continuing ban on virtually all exports.

Israel tightened sanctions on Gaza in 2006 after militants captured Israeli soldier Gilad Shalit.

The blockade was tightened again a year later when Hamas ousted rival Palestinian organisation Fatah from the territory.

'Boost to Hamas'

UNRWA spokesman Chris Gunness said of the report in a statement: "These are disturbing trends and the refugees, who make up two-thirds of Gaza's 1.5 million population, were the worst hit."

The unemployment figure, for the second half of 2010, was a slight improvement on the 45.7% jobless rate during the same period in 2009.
Continue reading the main story

But it was an increase from the first half of 2010, when a temporary building boom boosted jobs.

The UN report says while private businesses have suffered most, the Hamas-run public sector is one of the few areas where there has been economic growth, with the government employing tens of thousands of people.

Mr Gunness said the research had found that since 2007, Hamas had been able to increase public employment by at least one fifth.

"If the aim of the blockade policy was to weaken the Hamas administration, the public employment numbers suggest this has failed," he added.

'Accept Israel'

Israel says the measures against Gaza are necessary to stop weapons smuggling and to put pressure on Hamas, but the UN insists the restrictions amount to collective punishment of Gaza's population.

The Israeli foreign ministry spokesman, Yigal Palmor, says Israel is not against Hamas improving Gaza's economy or running the territory, but wants them to recognise Israel.

"We are totally in favour of Hamas accepting the international community's pre-conditions to become an interlocutor," he told the BBC World Service's World Today programme.

"If they only accepted that - surely that's not too much to ask, to recognise Israel, and to agree to negotiate with Israel - then Hamas would be accepted by Israel too as an interlocutor. And that would certainly immediately alleviate the plight of Gaza.

"But Hamas insists on remaining committed only to an all-out war, and that is the systemic explanation of what is happening in Gaza."

The blockade was eased by Israel last year in response to international pressure, after nine Turkish activists were killed in an Israeli raid on a convoy of aid ships seeking to enter the territory.

Restrictions at Gaza's border with Egypt have been eased since the ousting of Egyptian President Hosni Mubarak this year.

A change of policy by Cairo has seen the southern border crossing at Rafah opened daily for civilian traffic, but not for trade.

Although Hamas won Palestinian legislative elections in January 2006, it refuses to recognise Israel or to renounce violence and is designated in the West as a terror organisation.
quote:
Jon Donnison BBC News

One of the things you notice in Gaza is the tremendous number of people just sitting around apparently with time on their hands - smoking, chatting, shading themselves from the June sun.

This week I met a young man, Rami, a graduate with a degree and two masters degrees but still with no job. By no means a supporter of Hamas, he told me had no reason for optimism.

Israel imposed the blockade to weaken and put pressure on Hamas, which it calls a terror organisation. But as the blockade enters its fifth year, one of the key findings of this UN report is that the Hamas-run public sector is one of the only areas of the economy that is growing.

Hamas employs tens of thousands of people here. Private businesses have largely been crippled by the ban on virtually all exports and the fact that Gazans just don't have the money to spend.
pi_98154101
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:24 schreef C_N het volgende:

[..]

je ben aan het zagen mousje .
Ik constateer dat dat geen handelingen zijn van een volk dat vrede wil

quote:
is dat met de eilanden groep voor de kust of zonder ?
Doel je nu op die kunsteilanden, die 2 vierkante km Dubai-wannabees? Geen idee, zou je aan de CIA moeten vragen

quote:
ze hadden geen tering alleen een geit ,en die is vergoed toen hij door een israelishe landloper werd misbruikt . mousje je ben erg voor spelbaar
Als al dat land waarop zij woonden niets is, of om jouw woorden te gebruiken 'geen tering', dan kan je het net zo goed terug geven .. beetje idioot om je leven op het spel te zetten voor 'niets' of te wel 'geen tering'.

quote:
niets goed praten maar een realitied waar jullie je ogen voor sluiten , en dat blijkt uit alleen al je andwoorden hier nu .
Wat heeft het feit dat het in de buurlanden veel erger is te maken met wat jij doet? Wat jij doet bepaal je toch helemaal zelf? En is dat dan je morele lat, je ben niet zo erg als de buren, dus dat maakt jouw foute gedrag goed?

quote:
voor spel baar en je val in herhalingen mousje
Nou stel dan ook niet van die idiote vragen met voor de hand liggende antwoorden.

quote:
ik ga nu mijn kaasjes omdraaien even wat nuttigs doen . ;)
misschien een tip mousje voor jou om een cursus kantklossen te volgen om de frustratie ergens kwijt te kunnen raken ....
of kaasjes omdraaien -O-
kantklossen nog wel .. daar zou ik nou eerder gefrustreerd van raken eerlijk gezegd.

Maar als we dan toch al bezig zijn met tips .. wat zou je zeggen van het gebruik van een browser met spellingcontrole? Geen idee hoe dat zit met andere browsers (gebruik ik namelijk niet) maar Firefox heeft dat wel. Het zou jou kunnen helpen bij het oppikken van het Nederlands (oefenen heeft weinig zin als de fouten er niet uitgehaald/gecorrigeerd worden, dan leer je verder niets, niet waar?) en het zou het een stuk leesbaarder maken
pleased to meet you
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:45:10 #245
176916 Karrs
2007-2017
pi_98154635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:59 schreef Disana het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13758003

Het werkloosheidscijfer in Gaza is 45,2% en daarmee een van de hoogste ter wereld. Ondertussen zijn de lonen met meer dan eenderde omlaag gegaan.

Israël wil dat het erkend wordt, maar de VN vindt dat het land de Palestijnse bevolking collectief straft met de blokkades.
quote:
But as the blockade enters its fifth year, one of the key findings of this UN report is that the Hamas-run public sector is one of the only areas of the economy that is growing.
Oftewel, het legt Hamas geen windeieren, deze status quo.

Zolang Hamas "groeit", zal ze deze situatie in stand willen houden. Kun je nagaan. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Karrs op 14-06-2011 16:16:51 ]
pi_98155938
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij niet. Wat zegt het dan?

[..]

Natuurlijk maakt het westen zich zorgen. Los van het eigenbelang (zakenrelaties), is het maar de vraag of de volkeren die zich onder het juk van hun onderdrukkers uit wurmen, er een democratie voor in de plaats krijgen of opnieuw een autocratie - of, god verhoede het, een theocratie.

(Da's mooi, die laatste zin. ;) )
Dat het Westen er belangen bij heeft, dat het volk onderdrukt en achtergesteld blijft?

Je denkt echt dat het volk op een auto- of theocratie zit te wachten? Ze willen ons doen geloven dat “extremisten” het land zullen overnemen. *kuck* *kuch*, iets met Psy-ops enzo… ;)

lol@ laatste zin :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:13:47 #247
176916 Karrs
2007-2017
pi_98157603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:25 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dat het Westen er belangen bij heeft, dat het volk onderdrukt en achtergesteld blijft?
Nee :|W

Het staat er nochtans achter. ZAKENRELATIES. }:|
quote:
Je denkt echt dat het volk op een auto- of theocratie zit te wachten? Ze willen ons doen geloven dat “extremisten” het land zullen overnemen. *kuck* *kuch*, iets met Psy-ops enzo… ;)
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar dat gevaar is wel degelijk reëel aanwezig. Zie de Iraanse revolutie in 1979. Zie de Moslimbroederschap die in Egypte aan de macht wil komen. Het volk wil wel democratie, maar krijgt het lang niet altijd.
pi_98159743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik constateer dat dat geen handelingen zijn van een volk dat vrede wil

[..]

Doel je nu op die kunsteilanden, die 2 vierkante km Dubai-wannabees? Geen idee, zou je aan de CIA moeten vragen

[..]

Als al dat land waarop zij woonden niets is, of om jouw woorden te gebruiken 'geen tering', dan kan je het net zo goed terug geven .. beetje idioot om je leven op het spel te zetten voor 'niets' of te wel 'geen tering'.

[..]

Wat heeft het feit dat het in de buurlanden veel erger is te maken met wat jij doet? Wat jij doet bepaal je toch helemaal zelf? En is dat dan je morele lat, je ben niet zo erg als de buren, dus dat maakt jouw foute gedrag goed?

[..]

Nou stel dan ook niet van die idiote vragen met voor de hand liggende antwoorden.

[..]

kantklossen nog wel .. daar zou ik nou eerder gefrustreerd van raken eerlijk gezegd.
ow
quote:
Maar als we dan toch al bezig zijn met tips .. wat zou je zeggen van het gebruik van een browser met spellingcontrole? Geen idee hoe dat zit met andere browsers (gebruik ik namelijk niet) maar Firefox heeft dat wel. Het zou jou kunnen helpen bij het oppikken van het Nederlands (oefenen heeft weinig zin als de fouten er niet uitgehaald/gecorrigeerd worden, dan leer je verder niets, niet waar?) en het zou het een stuk leesbaarder maken
dank je wel mousje .
quote:
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:03 #249
176916 Karrs
2007-2017
pi_98160593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:29 schreef moussie het volgende:
Wat sláp! Wat sneu is dit! :D
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:38:50 #250
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98161401
quote:
:')14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')