Tjongejonge.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:08 schreef C_N het volgende:
[..]
dat is vrij bekent in israel ze komen hier een zooi schoppen .A omdat ze niets te doen hebben in hun land .en B de palestijnen willen helpen maar ze weten niet dat het averechts werkt
wand de palestijnen zien ze zelf liever gaan dan komen .
en op een forum zitten ze ook . springen in de stress alles en alles wat over israel gaat maar wat in de rest van de wereld gebeurd syria bijvoorbeeld daar hoor je ze niet over ,dat is ok en reageren er ook niet op op die topics . zo het kom bij mij over het is alleen maar onderbuik gevoelens en haat en verveling in combenatie met XTC
[..]
Dat Syrië zijn bevolking onmenselijk behandelt, ben ik met je eens. Daar heb je geen staat voor. Daar betaal je geen belasting voor.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:07 schreef waht het volgende:
[..]
Zie het als negatieve invloed uit die buurlanden. Syrie is op dit exacte moment bezig met het martelen en executeren van tientallen burgers die de dictator zat zijn. Dat zal z'n sporen achterlaten op het Syrische volk, en dat zal de regio na verloop van tijd ook beïnvloeden. Dit is een natuurlijk verschijnsel wat we ook in Europa zien: wij worden het meest beïnvloed door Belgie en Duitsland omdat mensen heen en weer reizen, handelen etc.
Dit snap ik echt niet: we hebben Duitsland toch niet gebombardeerd vanwege het Berufsverbot?quote:[..]
Nee maar omdat de Duitsers deden wat ze deden was het gerechtvaardigd en noodzakelijk om Duitsland te bombarderen, binnen te vallen etc. Dan maak je dus zelf vuile handen omdat de agressor dood en verderf zaait. Het lokt een reactie uit.
Loze praat.quote:[..]
Daarom moet Israel voorzichtig te werk gaan. Maar het blijft een minder dan ideale situatie om een land als Syrie naast je te hebben. Dan krijg je sowieso vieze handen (bijvoorbeeld door het innemen van de Golanhoogten) omdat het alternatief erger is.
Kijk, dat is duidelijk: Naqba! Gewoon omdat het kan!quote:
Die barriere tussen Israel en zijn buurlanden moet wel behouden worden wil die instabiliteit en bijkomende ellende buiten de deur worden gehouden.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat Syrië zijn bevolking onmenselijk behandelt, ben ik met je eens. Daar heb je geen staat voor. Daar betaal je geen belasting voor.
Maar ik denk dat het toch wat ingewikkelder ligt. In de eerste plaats is er meer dan één barrière tussen Israel en de buurlanden.
(En over die sporen die nagelaten worden op een volk, wil ik je dan wel eens nader spreken. Daar heb ik mijn zorgen als eens over geuit.)
Nee ik bedoel de misdaden van Nazi-Duitsland in het algemeen en de reactie van de geallieerden daarop.quote:Dit snap ik echt niet: we hebben Duitsland toch niet gebombardeerd vanwege het Berufsverbot?
Hier hebben we het al een keer over gehad en dat is gewoon niet zo. Het maakt een wereld van verschil of je vijand vanaf de grenzen van de Westoever mag beginnen of vanaf de grenzen van Jordanie. Hetzelfde met de Golan. Als de Syriers vanuit een berggebied kunnen aanvallen hebben ze direct al een voordeel. Van hoog naar laag vechten is het beste.quote:Loze praat.
Na het sluiten van een verdrag met Jordanië bleef de West-Oever bezet en werd die zelfs gewoon verder gekoloniseerd.
En dat gezeur over niet-verdedigbare grenzen: die bleken heel goed verdedigbaar!
Is natuurlijk niet zo. Israel had met goede reden de Sinai kunnen houden, dat deden ze niet. Israel had grotere delen van buurlanden Jordanie en Syrie kunnen innemen, dat deden ze niet. De joden willen Israel, het 'normale' Israel. Helemaal niets van die Groot-Israel-onzin.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dat is duidelijk: Naqba! Gewoon omdat het kan!
Niks geen beschaving! Gewoon pakken wat je pakken kunt. Geen medelijden, gewoon hebzucht.
Dan is Israel dus een bruggehoofd van egoïsme in een zee van broederlijke ondersteuning.
eh jaquote:
ow wat doe hij dan .hij vekoop zijn moederland toch .ow nee hij was een toerist uit de usa oke jij heb gelijk in dezequote:[..]
Stomme opmerkingen had je het over toch?
zo wat word er gevierdquote:[..]
Ok dan nogmaals de vraag. En graag nu een normaal, fatsoenlijk en een beetje volwassen antwoord: Waaruit maak je op dat ik niet weet wat er gevierd word?
hier uit maak ik op dat je totaal niet weet wat ergaande was en af ga op moussie haar reaktie ..quote:[..]
Ah provoceren, en dat terwijl massa's Israeli's door de Arabische straten lopen te zingen, schreeuwen en feesten zelfs lopen te schelden en ronduit racistische spreekkoren aanheffen. Wie provoceert er nou? Even los daarvan zie ik niet wat er provocerend aan is wat deze jongeman heeft gedaan. Maar dat mag jij me best even uitleggen
ja doe maar eens wat aan de burgers van cyrie en de palestijnen die onder drukt worden door eigen regeering doe wat aan de gay politiek van de palestijnenen enz enz enz enz enz .quote:[..]
Nee hoor, ik haat onrecht
bedanktquote:[..]
Inderdaad, jij weet alles veeel beter
een mening uit de lucht grijpen uitenquote:Ik loop niet met beschuldigingen te smijten ik doe waar een forum voor bedoeld is: reageren, m'n mening uiten.
nee hoor goed gedrag,, het is niet nederland! de politie doe waar het voor staat hier . orde en rust bewarenquote:En ik geef in dit geval m'n mening over het (wan)gedrag dat de Israelische politie in dit filmpje vertoont.
ja dat ben je ook goed dat je het in gaat zien .quote:Je noemt mij eenzijdig.
dan kan je niet lezen israel doe zo zijn vergissingen . iets wat uiteraard de palestijnen nooit doen .in jou ogen dan he maar dat is een links trekje willen lezen wat je alleen in wil zien om je gedachten te bevredigenquote:Maar het enige wat ik jou steeds maar weer zie doen is alles en iedereen wat met Israel te maken heeft met hand en tand verdedigen.
eenzijdig was je niet zij jequote:Sluit vooral je ogen voor al het afschuwelijks waar Israel zich (al decennia) schuldig aan maakt.
quote:
Grappig. Ik heb jou immers nog nooit op een zinnige opmerking kunnen betrappen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de het gros van je posts amper te ontcijferen zijn.quote:
Yom Yerushalayim, ofwel Jerusalem day. Maar je geeft geen antwoord op m'n vraag. En ik ga het niet nog eens vragen, maar als dit jou manier van discussieren is ben ik gauw klaar mee.quote:
Uhm wijsneus, als je een paar pagina's terugleest kan je zien dat ik als eerste, daags na Jerusalem day, hier een bericht met video plaatste mbt tot deze dag. Deze 'losser' (wat dat dan ook moge zijn) verkondigt zijn mening, protesteerd tegen het verwerpelijke beleid van Israel. Dat heeft niets maar dan ook niets met verstoren te maken. Het feit dat hij een waarschuwing krijgt geeft al aan dat zijn mond word gesnoerd en dat is dus meteen het hele punt dat ik en anderen hier naar alle waarschijnlijkheid proberen aan te halen, namelijk dat in Israel een afwijkende mening, zelfs (of misschien juist) wanneer deze door een jood word geuit, blijkbaar hardhandig af word gekapt.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
hier uit maak ik op dat je totaal niet weet wat ergaande was en af ga op moussie haar reaktie ..
deze losser kreeg een waar schuuwing om de demostratie NIET te verstoren en met zijn grote bek en zijn eigen wil door te zetten werkten hij zich zelf in de moeilijkheden . als jij waar schuwingen krijg en je slaat ze in de wind krijg je ook op je donder zo hij ook niets mis mee.
Wie ben jij in hemelsnaam om te bepalen wat ik wel en niet doe? Ik constateer een bovengemiddeld leed en onrecht dat de Palestijnen word aangedaan dóór de staat Israel. Ik zeg niet dat ik daar iets tegen doe, maar ik probeer mij wel met wat binnen mijn mogelijkheden ligt er mijn best voor te doen, en toch op z'n minst mijn mening over deze afkeurenswaardige daden waar men het ook horen wil te verkondigen. De gebeurtenissen in Syrïe gaan mij ook aan het hart omdat daar onschuldige burgers het slachtoffer van zijn, maar je kunt je nou eenmaal niet overal mee bezig houden.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
ja doe maar eens wat aan de burgers van cyrie en de palestijnen die onder drukt worden door eigen regeering doe wat aan de gay politiek van de palestijnenen enz enz enz enz enz .
dat doe je niet zo er is in mijn oogen maar een ding waarom je dit doe.
Beste C_N, waar baseer je dit op?quote:
Waarom grijpt men dan niet in wanneer er openlijk provocerende, beledigende en ronduit racistische leuzen gescandeerd worden? Dan doet het kennelijk zijn werk toch niet helemaal goed.. Of gelden er voor Israeli's andere regels?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
nee hoor goed gedrag,, het is niet nederland! de politie doe waar het voor staat hier . orde en rust bewaren
Oh het zou zomaar kunnen dat ik eenzijdig ben. De vraag is alleen of ik daar zelf voor gekozen heb of dat Israel mij steeds tot eenzijdigheid dwingt. Ik persoonlijk denk het laatste. Hoe graag ik ook objectief naar deze kwestie wil kijken en hoe vaak ik het ook probeer elke keer gebeurt er wel weer iets waardoor het me gewoon niet lukt.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
ja dat ben je ook goed dat je het in gaat zien .
Ik onderken echt wel dat de Palestijnen zo hun vergissingen begaan,zo verafschuw ik terroristische aanslagen. Let wel, terroristische aanslagen! Veel aanslagen vanuit Palestijnse hoek worden echter ten onrechte als terreur aangeduid. En dan nog staan de daden van Palestijnse kant in schril contrast met die van Israelische kant.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
dan kan je niet lezen israel doe zo zijn vergissingen . iets wat uiteraard de palestijnen nooit doen .in jou ogen dan he maar dat is een links trekje willen lezen wat je alleen in wil zien om je gedachten te bevredigen
IK heb nooit ontkend dat ik eenzijdig ben. Als er met mij niet te discussieren valt waarom doe je het dan, of beter gezegd waarom doe je dan een poging tot discussieren? Ik wil best de goede kanten van Israel inzien, graag, heel graag zelfs! Ik zie ze alleen zo verdomde weinig. En geloof dat ik dat oprecht heel jammer vind.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:06 schreef C_N het volgende:
eenzijdig was je niet zij jeje ziet een ding en dat is dit soort dingen . daarom val er niet met jou te discuseren wand je moet je gelijk hebben .
en de goede kanten niet willen inzien .je ben een hypocriet in volle glorie .
"Beschaafde" volkeren zullen dat altijd blijven doen als men wordt bedreigd in zijn eigen voortbestaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet helemaal. We hebben sindsdien een ontwikkeling meegemaakt, beseft dat we complete volkeren hebben uitgemoord en culturen vernietigd, en daar voelen 'we' ons inmiddels best schuldig om .. een waarlijk beschaafd volk doet zoiets niet (meer).
Overleven is inderdaad het belangrijkste. Wat heb je aan materiële eigendommen als je er geen gebruik meer van kan make? En zullen deze materialen nog staan na 50 jaar? Het is net alsof ik en mijn broers en zussen de sociale huurwoning van mijn ouders opeisen. Gezellig wonen wordt dat met 5 pers.(exclusief aanhang en kinderen)quote:Kort samengevat, jij had je boeltje gepakt en was richting Duitsland vertrokken, jij vindt overleven belangrijker dan je huis, haard en goede recht te verdedigen .. de Duitsers zouden blij geweest zijn met je, in WO2 ..
Waar heb je het over? Australie, USA, Indonesie, India? Ligt toch echt wat je als bevolking van het land maakt.quote:Klopt helemaal, in alle voormalige koloniale gebieden waar de plaatselijke bevolking niet bezweek door een ziekte, of werd afgemaakt en daarna vervangen door 'eigen volk', maar gebruikt werd als goedkope 'werknemer' is het vuurtje blijven wakkeren .. de resultaten zijn bekend
We hadden het erover dat indien je macht hebt en kan gebruiken je dat zeker niet nalaat. En tegenwoordig is technologische macht erg belangrijk. Wat gevolgen zijn kan ik niet weten, anders loop ik nu een wedenschapskantoortje in.quote:Aah leuk, Star Wars .. dus jij kan ongestraft kernwapens op mij afvuren want je kan die dingen van mij onschadelijk maken? Moet je doen, en dan gaan mijn sleeper-cells met biologische wapens af, en we hebben toch lieve gemuteerde virusjes .. jullie dood, ons land radio-actief .. hmz, gaan onze overlevenden toch daar wonen, alles doet het nog, alleen de meeste mensen zijn dood dus het ruikt nog een beetje .. zoiets?
Jij hebt het over uitvechten. Denk je dat tegenpartijen van Israël stoppen bij de grenzen van 67of 2 miljoen Joden minder? Ze zijn maar met 6 miljoen tegenover 300 miljoen. Denk je niet dat als vernietiging van Israël aankomende is, de extremistische Joden dit wapen niet zullen gebruiken? Zie puntje 1quote:Ik zie dat nou al voor de tweede keer van jou .. de Samson-optie .. denk je nou echt dat de Joden zo gek zijn om de hele omgeving incluis zichzelf op te blazen? En dan bedoel ik een meerderheid dus, te halen in de Knesset, niet de Baruch Goldstein's ..
Wat, weglopen voor de confrontatie met diegene die je bestaan bedreigt en een volk dat er totaal niets mee te maken heeft de dupe laten worden?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:52 schreef johnnylove het volgende:
"Beschaafde" volkeren zullen dat altijd blijven doen als men wordt bedreigd in zijn eigen voortbestaan.
Je snapt dat als je deze lijn consequent door beredeneert het erop neer zou komen dat jij door geen weerstand te bieden de Duitsers helpt bij het vermoorden van miljoenen Joden?quote:Overleven is inderdaad het belangrijkste. Wat heb je aan materiële eigendommen als je er geen gebruik meer van kan make? En zullen deze materialen nog staan na 50 jaar? Het is net alsof ik en mijn broers en zussen de sociale huurwoning van mijn ouders opeisen. Gezellig wonen wordt dat met 5 pers.(exclusief aanhang en kinderen)
Huh? Ik zei dat overal waar de oorspronkelijke bewoners het wel overleefd hebben de koloniale bezettingsmacht uiteindelijk weer is vertrokken, en niet altijd vrijwillig.quote:Waar heb je het over? Australie, USA, Indonesie, India? Ligt toch echt wat je als bevolking van het land maakt.
Tja, maar macht op de ouderwetse manier .. ik ben lekker sterker en kan je dood maken .. dat werkt alleen nog bij lokale conflicten, op globale schaal maakt het weinig uit, wederzijdse vernietiging is gegarandeerd.quote:We hadden het erover dat indien je macht hebt en kan gebruiken je dat zeker niet nalaat. En tegenwoordig is technologische macht erg belangrijk. Wat gevolgen zijn kan ik niet weten, anders loop ik nu een wedenschapskantoortje in.
Waarom haal je er ineens 'tegenpartijen' bij? Ik had het over het conflict tussen de Joden en de Palestijnen, niet meer en niet minder. Ik denk niet dat de tegenpartijen zich opnieuw ermee zullen bemoeien, juist omdat die optie er dus isquote:Jij hebt het over uitvechten. Denk je dat tegenpartijen van Israël stoppen bij de grenzen van 67of 2 miljoen Joden minder? Ze zijn maar met 6 miljoen tegenover 300 miljoen. Denk je niet dat als vernietiging van Israël aankomende is, de extremistische Joden dit wapen niet zullen gebruiken? Zie puntje 1
Misschien moet je eens proberen om een scheldwoord voor Israeli's te verzinnen. Een klein klusje voor iemand met een dergelijk taalgevoel. Maar misschien wil je dat wel helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren als de schmousen het voor hun kiezen krijgen.
wie ben jij o te bepalen wat een land mag doen als ik niet eens wat mag zeggen brutaal krengquote:Op maandag 13 juni 2011 15:02 schreef inZanity het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb jou immers nog nooit op een zinnige opmerking kunnen betrappen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de het gros van je posts amper te ontcijferen zijn.
[..]
Yom Yerushalayim, ofwel Jerusalem day. Maar je geeft geen antwoord op m'n vraag. En ik ga het niet nog eens vragen, maar als dit jou manier van discussieren is ben ik gauw klaar mee.
[..]
Uhm wijsneus, als je een paar pagina's terugleest kan je zien dat ik als eerste, daags na Jerusalem day, hier een bericht met video plaatste mbt tot deze dag. Deze 'losser' (wat dat dan ook moge zijn) verkondigt zijn mening, protesteerd tegen het verwerpelijke beleid van Israel. Dat heeft niets maar dan ook niets met verstoren te maken. Het feit dat hij een waarschuwing krijgt geeft al aan dat zijn mond word gesnoerd en dat is dus meteen het hele punt dat ik en anderen hier naar alle waarschijnlijkheid proberen aan te halen, namelijk dat in Israel een afwijkende mening, zelfs (of misschien juist) wanneer deze door een jood word geuit, blijkbaar hardhandig af word gekapt.
[..]
Wie ben jij in hemelsnaam om te bepalen wat ik wel en niet doe?
maar je zet je in tegen ongerechtigheid . ow alleen israel zo toch onder buik gevoelens .quote:Ik constateer een bovengemiddeld leed en onrecht dat de Palestijnen word aangedaan dóór de staat Israel. Ik zeg niet dat ik daar iets tegen doe, maar ik probeer mij wel met wat binnen mijn mogelijkheden ligt er mijn best voor te doen, en toch op z'n minst mijn mening over deze afkeurenswaardige daden waar men het ook horen wil te verkondigen. De gebeurtenissen in Syrïe gaan mij ook aan het hart omdat daar onschuldige burgers het slachtoffer van zijn, maar je kunt je nou eenmaal niet overal mee bezig houden.
uit je post dat jij moet hebben van you tube blijkt wel en in meerderen maten je schrijf til nowe dingen die nergens op slaan , en die jij uit de lucht grijp door maar enigszins te denken ow het is zo. en zo . als of je er bij was en de film zef heb gemaakt en niet het uiterste er van af weten . .en dan maar loze beschuldigingen te posten . wie ben jij dan welquote:[..]
Beste C_N, waar baseer je dit op?
jij ziet een ding en deze mensen worden ookm opgepakt maar ja dat is niet intresant voor jou om te lezen en zeker niet om te posten hypogriet . wand dat ben je zeker in dit stukje wat jij zelf postquote:[..]
Waarom grijpt men dan niet in wanneer er openlijk provocerende, beledigende en ronduit racistische leuzen gescandeerd worden? Dan doet het kennelijk zijn werk toch niet helemaal goed.. Of gelden er voor Israeli's andere regels?
quote:[..]
Oh het zou zomaar kunnen dat ik eenzijdig ben.
klinkt ziekelijkquote:De vraag is alleen of ik daar zelf voor gekozen heb of dat Israel mij steeds tot eenzijdigheid dwingt.
dat kom door de eenzijdigheidquote:Ik persoonlijk denk het laatste. Hoe graag ik ook objectief naar deze kwestie wil kijken en hoe vaak ik het ook probeer elke keer gebeurt er wel weer iets waardoor het me gewoon niet lukt.
dit bedoel ik verheerlijken van terror om dat ze volgens jou zielig zijn als jij dit suport ben je net zo erg .quote:[..]
Ik onderken echt wel dat de Palestijnen zo hun vergissingen begaan,zo verafschuw ik terroristische aanslagen. Let wel, terroristische aanslagen! Veel aanslagen vanuit Palestijnse hoek worden echter ten onrechte als terreur aangeduid.
een zijdig weer en vol van haatquote:En dan nog staan de daden van Palestijnse kant in schril contrast met die van Israelische kant.
wat ik oprecht heel jammer vind is je bedenkingen en leugens om dat je niet weet wat er zelfs gebeurd was in dat klipje maar hoppa je conclusies trekquote:[..]
IK heb nooit ontkend dat ik eenzijdig ben. Als er met mij niet te discussieren valt waarom doe je het dan, of beter gezegd waarom doe je dan een poging tot discussieren? Ik wil best de goede kanten van Israel inzien, graag, heel graag zelfs! Ik zie ze alleen zo verdomde weinig. En geloof dat ik dat oprecht heel jammer vind.
dit is een van je besten vraagenquote:Dan heb ik nog een vraag voor je beste C_N, hoe oud ben je eigenlijk?
quote:
Misschien wordt dat scheldwoord wel gebruikt in reactie op ditquote:Op maandag 13 juni 2011 17:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen om een scheldwoord voor Israeli's te verzinnen. Een klein klusje voor iemand met een dergelijk taalgevoel. Maar misschien wil je dat wel helemaal niet.
Dit scheldwoord dat dan blijkbaar wel en zonder enig commentaar mag worden gebruikt. Maar misschien wil jij dat wel helemaal niet zien.quote:Net zoals die pally's die vanuit Syrië illegaal de grens probeerden over te steken. Die verdienden het ook.
Oh ja? Wanneer is dat gebeurd dan? Op het filmpje zelf staat de politie ernaast en doet niets, en in de kranten heb ik ook niets zien staan over arrestaties aan hand van beeldmateriaal .. als jij een linkje hebt?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:27 schreef C_N het volgende:
jij ziet een ding en deze mensen worden ookm opgepakt maar ja dat is niet intresant voor jou om te lezen en zeker niet om te posten hypogriet . wand dat ben je zeker in dit stukje wat jij zelf post
Beste C_N, ik ben er klaar mee. Ik heb een poging gedaan om op een normale manier een discussie met je te voeren, maar dat is kennelijk te veel gevraagd. Je komt niet verder dan wat schelden, vloeken en schreeuwen en met valse beschuldigingen, verwijten en oordelen te strooien. Op een normale manier reageren of misschien eens een keer iets normaal beargumenteren of toelichten zit er kennelijk niet. Vandaar ook mijn vraag hoe oud je bent, maar daar wil dus al geen eens antwoord op geven..quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 17:46 schreef inZanity het volgende:
[..]
Beste C_N, ik ben er klaar mee. Ik heb een poging gedaan om op een normale manier een discussie met je te voeren, maar dat is kennelijk te veel gevraagd. Je komt niet verder dan wat schelden, vloeken en schreeuwen en met valse beschuldigingen, verwijten en oordelen te strooien. Op een normale manier reageren of misschien eens een keer iets normaal beargumenteren zit er kennelijk niet. Vandaar ook mijn vraag hoe oud je bent, maar daar wil dus al geen eens antwoord op geven..
he mousje dat is gebeurd drie zelfs , nadat ook hun te ver gingen . maar mousje jij weet toch als de besten dat dit NIET belangerijk is . en onder de deur mat word geveegd.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh ja? Wanneer is dat gebeurd dan? Op het filmpje zelf staat de politie ernaast en doet niets, en in de kranten heb ik ook niets zien staan over arrestaties aan hand van beeldmateriaal .. als jij een linkje hebt?
Hmz, na even googelen zie ik dat er idd wat mensen achteraf gearresteerd zijn, dus wat dat aangaat heb je gelijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh ja? Wanneer is dat gebeurd dan? Op het filmpje zelf staat de politie ernaast en doet niets, en in de kranten heb ik ook niets zien staan over arrestaties aan hand van beeldmateriaal .. als jij een linkje hebt?
mijn voordeel weer ik hoef er niet voor te google;nquote:Op maandag 13 juni 2011 18:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Hmz, na even googelen zie ik dat er idd wat mensen achteraf gearresteerd zijn, dus wat dat aangaat heb je gelijk.
Maar ja, dat verander niets aan het gegeven dat het plannen van de route, dwars door de Palestijnse wijk, gewoon pure provocatie is, zeker met dat soort schreeuwers erbij (en dat die er zijn weet je van te voren)
Hier in Nederland zou zoiets overigens onmogelijk zijn, je krijgt gewoon geen toestemming om door die wijk te lopen, omdat je van te voren weet dat het hoe dan ook spanning oplevert en mogelijk een escalatie.
Hebben we toch een meningsverschil over bedreigen. Ik ben van mening en m.i. ondersteund met feiten, dat de "Palestijnen" echt niet worden bedreigd met hun voortbestaan. Heb dat al enkele malen aangegeven, misschien vandaar ook dit eindeloze discussie.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat, weglopen voor de confrontatie met diegene die je bestaan bedreigt en een volk dat er totaal niets mee te maken heeft de dupe laten worden?
Je snapt dat als je deze lijn consequent door beredeneert het erop neer zou komen dat jij door geen weerstand te bieden de Duitsers helpt bij het vermoorden van miljoenen Joden?
En dat heeft landen voorspoed gebracht, zodat iedereen een eigen huis en raad heeft wat je een grondrecht vind.quote:Huh? Ik zei dat overal waar de oorspronkelijke bewoners het wel overleefd hebben de koloniale bezettingsmacht uiteindelijk weer is vertrokken, en niet altijd vrijwillig.
Dat er nu een patstelling is, wil niet zeggen dat deze in de toekomst er nog is. Dat probeer ik je een beetje duidelijk te maken. Als ik jou zonder gevolgen een tik kan verkopen, wie belet mij dan dat om dat nooit te doen.quote:Tja, maar macht op de ouderwetse manier .. ik ben lekker sterker en kan je dood maken .. dat werkt alleen nog bij lokale conflicten, op globale schaal maakt het weinig uit, wederzijdse vernietiging is gegarandeerd.
De "Palestijnen" zijn geen partij voor Israel, daarom trek ik meteen door naar de buurlanden. Is altijd zo geweest en zal wel zo blijven.quote:Waarom haal je er ineens 'tegenpartijen' bij? Ik had het over het conflict tussen de Joden en de Palestijnen, niet meer en niet minder. Ik denk niet dat de tegenpartijen zich opnieuw ermee zullen bemoeien, juist omdat die optie er dus is
De buurlanden ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:48 schreef johnnylove het volgende:
De "Palestijnen" zijn geen partij voor Israel, daarom trek ik meteen door naar de buurlanden. Is altijd zo geweest en zal wel zo blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |