Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:57 schreef inZanity het volgende:
Wat is je punt Hofstadtgruppe? Alsof de tweede wereldoorlog en zeker ook het leed wat de joden is aangedaan enkel en alleen uit de holocaust bestond..
Dat ziet er niet fraai uit. Maar wat er precies gebeurt is niet duidelijk. Liep men richting een afgesloten gebied?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:00 schreef inZanity het volgende:
Hoe Israel omgaat met geweldloos protest:
Israel maakt zich in zekere zin ook schuldig aan genocide, alleen bij lange na niet op dezelfde schaal als dat met de holocaust het geval was. En dat is ook logisch want je kan van Israel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. Genocide op soortgelijke wijze als de holocaust, dat wil zeggen miljoenen burgers wegvoeren en afmaken, zou terecht nooit geaccepteerd worden door de wereld óók niet als Israel zich hier schuldig aan zou maken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.
Dat filmpje is een recente gebeurtenis(vorige maand) die ik zojuist tegen ben gekomen en hier gelijk gepost heb. Was niet in reactie op jouquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ziet er niet fraai uit. Maar wat er precies gebeurt is niet duidelijk. Liep men richting een afgesloten gebied?
En ook al zou het volledig zo zijn zoals je suggereert, dan lijkt het in nog helemaal niets op dit:
Jouw beredering:
Egype is nazi-staat.
Crap. Genocide is het systematisch uitroeien van een groep. Dat doet Israel simpelweg niet. Als je beweert dat dat wel zo is, dan lieg je.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:20 schreef inZanity het volgende:
[..]
Israel maakt zich in zekere zin ook schuldig aan genocide, alleen bij lange na niet op dezelfde schaal als dat met de holocaust het geval was. En dat is ook logisch want je kan van Israel veel zeggen, maar niet dat ze dom zijn. Genocide op soortgelijke wijze als de holocaust, dat wil zeggen miljoenen burgers wegvoeren en afmaken, zou terecht nooit geaccepteerd worden door de wereld óók niet als Israel zich hier schuldig aan zou maken.
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Genocide is het systematisch uitroeien van een groep. Dat doet Israel simpelweg niet. Als je beweert dat dat wel zo is, dan lieg je.
De enige etnische zuivering die de laatste decennia in die contreien is uitgevoerd, is die van joden uit Arabische landen en van Koerden uit Turkije. Voor je begint over het verjagen van Palestijnen uit Israël: een aanzienlijk deel van de Israëlische bevolking bestaat uit Palestijnen die op geen enkele manier onder druk staan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.
Omg .. je komt met 3 foto's van een waterpark in Gaza, om ditquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:38 schreef Mylene het volgende:
Een hulpvloot om de zwembaden breder te maken ofzo?
Laat ik beginnen met de propaganda die ons al jarenlang wordt voorgeschoteld van Israël die al het water stelen, de kolonisten die het gebruiken voor hun zwembaden en om gras mooi groen te houden.
http://www.itisapartheid.org/water.html
While Palestinians are starved for water, the Israeli settlement of Ariel has lush lawns and swimming pools, and settlements in the Jordan valley have wide-spread irrigation.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://ngm.nationalgeogra(...)ellegrin-photography
Om het verschil te benadrukken.
[ afbeelding ]
At a water park in Tiberias, Israelis bask in the relative abundance of water.
[ afbeelding ]
The Jordanian farming village of Mashara, east of the Jordan River, owes its existence to the 68-mile-long King Abdullah Canal. Its water is diverted from the Jordan's largest tributary, the Yarmuk.
Nu de Palestijnen. De foto's die niet door de propaganda komen van hoe zielig de Palestijnen het wel niet hebben. Slechts een voorbeeld, er zijn er wel meer. Deze zijn geplukt van een Palestijnse site. Het gaat om Khan Younis, een vluchtelingenkamp en stad in het zuiden van Gaza.
http://multka.net/vb/showthread.php?t=288726
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
te ontkrachten?quote:Of the water available from West Bank aquifers, 73% is shipped to the State of Israel. Within the borders of the West bank 300,000 illegal Jewish settlers use 10% while 2.5 million Palestine’s have access to only 17% of their own water.
Nee hoor. Het is precies wat ze doen: een bevolkingsgroep uitmoorden omdat dat toevallig goed uitkomt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, als je het over Nazi-gedrag hebt, dan lijkt mij de Holocaust niet een verwaarloosbaar onderdeel ervan. En dat is ook wat mensen bedoelen, aangezien ze Israel beschuldigen van genocide en het 'omdraaien van de rollen'. En dat is gewoon lachwekkend.
Gewoon massamoord lijkt me prima.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Om een hoop gezeur uit de weg te gaan is bij nader inzien het misschien beter om te spreken van etnische zuivering in plaats van genocide.
Trollen is leuk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gewoon massamoord lijkt me prima.
Het gedrag van de Israëli's kwalificeren als "trollen" vind ik behoorlijk cynisch.quote:
je pilletje weer vergeten .quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gedrag van de Israëli's kwalificeren als "trollen" vind ik behoorlijk cynisch.
ow owquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:10 schreef inZanity het volgende:
[..]
Kom maar met de voorbeelden danquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ze gingen naar een gebied van waar israel zij tot hier deden ze niet gevolgen . die zie je .of ze haar moesten slaan weet ik niet was niet nodig maar regels zijn regels .quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:00 schreef inZanity het volgende:
Hoe Israel omgaat met geweldloos protest:
8.000 doden in 63 jaar! Massamoord! Einz!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ow my god .quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |