quote:
Op donderdag 16 juni 2011 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:[..]
Grappig, moslims zijn nu al een ras? Je haalt in de 2e zin al je complete 'betoog' onderuit door te doen waar je de ander van beschuldigd

Verder ben ik niet degene die in noorden des lands lekker ver weg van de daadwerkelijke problemen zit, met je straatvrees.
Ik vond het in Amsterdam ook nogal meevallen, er staat me eigenlijk niks bij van hinder van Marokkanen daar. Maar dat neemt niet weg dat er wijken met problemen zijn. Maar ik zie niet in waarom we zouden moeten doen alsof een randstedelijk probleem wat verwant is met de randstelijke hufterigheid een Nederlands probleem is.
quote:
Volgens jou redenatie ben je zelf een racist, dus je bent een originele zelfhater?
Nee, dan begrijp je mijn redenering niet. De Joodse zelfhaat is een zionistisch fabeltje, om Joden die tegen Israel zijn toch voor antisemiet te kunnen uitmaken, bij gebrek aan argumenten.
quote:
Ach man Israel is niet meer of minder 'racistisch' dan om het even welke staat buiten het Westen.
Jawel, het is de enige staat die op rassenleer gegrondvest is, en de enige staat die mensen van over heel de wereld overhaalt om zich in Israel te gaan vestigen wanneer ze het juiste uitverkoren bloed hebben, en daarvoor mensen van hun land verjaagt omdat ze unterblut hebben.
quote:
En dan zijn ze nog poeslief ook vergeleken met vele, vele andere staten die vele, vele malen ergere dingen uithalen op vele, vele malen grotere schaal.
Maar ja, in bepaalde NLe (linkse/semi-intelectuele) kringen is het bonton om Israel onevenredig zwaar te veroordelen terwijl er gezellig met Hamas-aanhangers meegezongen wordt op demo'tjes alwaar de ruiten van het Krasnapolsky moeten sneuvelen omdat dat 'joods' zou zijn.
Het hele Israel-verhaal wordt ook massaal misbruikt door bontkraagjes en hun meehuilende Anja Meulenbelt en co's om onvervalste haat richting joden te spuien terwijl er gehuild wordt als er eens kut-Marokkaan geroepen wordt of een gezellige vanuit Saudi-Arabie betaalde Wahabist-Imam weer eens roept dat het Westen de kanker is en wij allemaal dood moeten. Maar he, dat is ok want vrijheid van religie en wie daar tegen is, is een racist uiteraard.
Dus je verdedigt Israel met het argument dat er nog grotere schurkenstaten zijn? Ik leg de lat iets hoger voor een bevriende knuffelstaat, en extreem bevriende staat zelfs, een staat waarvoor we kruipen, die zo'n speciale vriend is dat zelfs op Schiphol en in het Eurovisiesongfestival een plekje voor ze is ingeruimd.. Ik zou voor Israel graag dezelfde maat aanleggen als voor andere staten.
quote:
Ja inderdaad. De knokploegen overstromen de straten in Europa en de intimidatie gaat door tot in het stemhokje. Die onaflatende bullshit om nazi's en Israel te vergelijken terwijl iedereen die kan lezen weet dat het onzin is. Israel voert geen lebensraum-oorlog,
Dat is precies wat Israel wel doet.
quote:
Israel heeft geen industriel ingerichte vernietigingskampen, er lopen geen doodseskaders die miljoenen mensen neerknallen rond. De levensverwachting vd Palestijnen is normaal en ze zijn 1 vd snelst groeiende bevolkingen ter wereld. Israel is dan wel een hele, hele, hele slechte nazi.
Dus ze doen niet aan grootschalige genocide? Ze hebben geen vernietigingskampen. Nou, nou, een applaus voor Israël, ze zijn niet helemaal hetzelfde als het absolute kwaad. Nog niet althans, want de vraag dringt zich wel op wat voor Endlösung ze dan wel in gedachten hebben voor het Palestijnenprobleem.
quote:
Kletsika: zolang mensen zoals jij in bijna ieder onderwerp Israel erbij weten te betrekken ben je gewoon wat ik zei.
Maar ik betrek toch Israël erin? Wat heeft Israël dan te maken met Jodenhaat? Als je iets lelijks over Israël zegt dan heeft dat niks te maken met bezetting, onderdrukking, hun racisme, mensenrechtenschendingen en moord, daar kun je niet tegen zijn, dus is het Jodenhaat?
Ik heb niet erg veel verstand van Jodenhaat, het lijkt mij nogal lastig om mensen te haten die je niet kent en ik ken het merendeel van de Joden niet, maar het lijkt mij dat een Jodenhater zijn Jodenhaat uit tegen Joden, en die zijn er ook buiten Israel. Dus als iemand zich alleen keert tegen Israel, en tegen niet-Joodse Israelaanhangers, en niet tegen Joden die of kritisch zijn op Israel of in het geheel niet met Israel bezig zijn, dan lijkt me duidelijk dat het om de daden van Israel gaat het en Joods zijn daar helemaal geen ene reet mee te maken heeft.
Het is dus gewoon een uiterst doorzichtige en zielige poging om de discussie te ontlopen. Het snoeren van de mond omdat daar een onwelgevallige mening uitkomt met een zware beschuldiging. Dat je het begrip uitholt en verdraaid, en daarmee in de hand werkt dat Jodenhaat waar het zich wel manifisteert geen indruk meer maakt, dat diezelfde verdraaiing overgenomen wordt door allochtone pubers en zo een bedreiging vormt voor Joden, ach ja, dat doet er niet toe. Als er meer Jodenhaat in de wereld komt dan is dat namelijk alleen maar goed voor Israel en zijn Lebensraumclaims. Lullig voor de Joden die er het slachtoffer van zijn, maar ja, hadden ze maar naar Israel moeten komen om een Palestijn te verjagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.