100 euro per maand is niets voor volledig casco als je 22 bent... Ik zou 'm alleen niet snel volledig casco verzekeren, da's gewoon niet rendabel. Niet alleen voor de meerprijs per maand, maar ook voor de terugval in treden op het moment dat je claimt. Dat kost je op termijn zo veel geld, dat ik daar niet aan zou beginnen. Dit natuurlijk los van het feit dat het wel kut is als je 'm morgen in de poeier rijdt, want dan ben je je geld kwijt en heb je geen enkele reservequote:Op zondag 15 mei 2011 19:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.
Onderhoud en brandstofkosten praat ik liever niet over
Als er meer mensen zijn met interesse, kan ik wel eens kijken wat ik via mijn kennis kan regelen met de prijs. Ik haal m'n olie meestal bij hem en hij rekent niet de hoofdprijs. Ik garandeer niks, maar als er concrete interesse is (dus als ik weet wie evt wat zou willen, Castrol of BMW, en hoeveel liters), dan kan ik kijken wat er mogelijk is?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.
Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd.
Is waar, maar veel verschil in prijs is er niet tussen wel of geen M-pakket. Ik denk dat je meer geld kwijt bent als je het achteraf gaat bouwen, met oa. de andere bumper/diffusor, daardoor ziet de auto er gelijk een stuk sportiever en mooier uit. En die gaat al voor 300 euro.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:06 schreef Maharbal het volgende:
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.
Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op
Ben je ook op je 22ste begonnen? 100 euro valt ook nog wel mee, ik heb al bij een aantal verzekeraars gekeken maar die zaten daar nog steeds dik boven.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:28 schreef TommyGun het volgende:
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.
Onderhoud en brandstofkosten praat ik liever niet over
Ik zal het in gedachten houden als ik 't weer nodig hebquote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Mikkie het volgende:
Als er meer mensen zijn met interesse, kan ik wel eens kijken wat ik via mijn kennis kan regelen met de prijs. Ik haal m'n olie meestal bij hem en hij rekent niet de hoofdprijs. Ik garandeer niks, maar als er concrete interesse is (dus als ik weet wie evt wat zou willen, Castrol of BMW, en hoeveel liters), dan kan ik kijken wat er mogelijk is?
Wat ik bedoel te zeggen is dat de keuzemogelijkheid groter is als je je niet blindstaart op het M-pakket. Er zijn immers veel meer modellen zonder dan met M-pakket.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Is waar, maar veel verschil in prijs is er niet tussen wel of geen M-pakket. Ik denk dat je meer geld kwijt bent als je het achteraf gaat bouwen, met oa. de andere bumper/diffusor, daardoor ziet de auto er gelijk een stuk sportiever en mooier uit. En die gaat al voor 300 euro.
Met 'niet' bedoel je 'niets' neem ik aan?quote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
100 euro per maand is niet voor volledig casco als je 22 bent... Ik zou 'm alleen niet snel volledig casco verzekeren, da's gewoon niet rendabel. Niet alleen voor de meerprijs per maand, maar ook voor de terugval in treden op het moment dat je claimt. Dat kost je op termijn zo veel geld, dat ik daar niet aan zou beginnen. Dit natuurlijk los van het feit dat het wel kut is als je 'm morgen in de poeier rijdt, want dan ben je je geld kwijt en heb je geen enkele reserve.
[..]
Nee, met 20 (2 vrije jaren tot dusver, daarvoor een jaar met andermans auto gereden).quote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Ben je ook op je 22ste begonnen? 100 euro valt ook nog wel mee, ik heb al bij een aantal verzekeraars gekeken maar die zaten daar nog steeds dik boven.
Klopt, typoquote:Op zondag 15 mei 2011 20:47 schreef TommyGun het volgende:
Sorry, ik vergat de nieuwe te openen...
[..]
Met 'niet' bedoel je 'niets' neem ik aan?
Dat is wel bijzonder ja, mijn maatschappij deed al moeilijk over WA+ bij een auto ouder dan tien jaar...gelukkig had ik 'm voor die tijd gekochtquote:Maar goed, ik betaalde bij een andere verzekeraar 100 euro voor WA+ dus als ik voor datzelfde geld "All Risk" kan verzekeren (ik was immers toch al 'gewend' aan die uitgave) dan doe ik dat. Daarnaast scheelt het een hoop geld bij eigen gemaakte schades (niet dat ik die heb gemaakt tot dus ver, maar ik wil wel eens te gretig zijn...)
Het viel me sowieso op dat ze mijn wagen uit '99 nog wilde verzekeren (All Risk dus). Maar blijkbaar doen ze bij internet verzekaars niet zo moeilijk.
Tja, geen idee. Ook geen eigen risico dus zal wel goed zijn (heb er niks over gehoord thans).quote:Op zondag 15 mei 2011 20:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, typo. Heb 'm al aangepast.
[..]
Dat is wel bijzonder ja, mijn maatschappij deed al moeilijk over WA+ bij een auto ouder dan tien jaar...gelukkig had ik 'm voor die tijd gekocht.
hmm alleen de 3.0 is dan een verbetering... maar verder zelfde klusje want zelfde motorquote:Op maandag 16 mei 2011 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat is een klusje van niks rival, wanneer knal je een M54 met dubbele vanos in een E30?
Hairball,quote:Op zondag 15 mei 2011 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.
Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd.
Tering, thanksquote:Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef Bowny het volgende:
[..]
Hairball,
Voor je volgende beurt: http://www.oil-center.de
EUR8,90 per liter, jawohl!
Ooh okequote:Op maandag 16 mei 2011 10:34 schreef rival het volgende:
[..]
hmm alleen de 3.0 is dan een verbetering... maar verder zelfde klusje want zelfde motor
Nou.. zo snel is de mijne niet, hij staat nog steeds op z'n plek!quote:
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318isquote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Herkenbaar probleem, daarom rij ik nu ook snel in een grasmaaier (107/Aygo/C1)quote:Op maandag 16 mei 2011 11:44 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou.. zo snel is de mijne niet, hij staat nog steeds op z'n plek!
Zo goedkoop ga ik het niet krijgen via-viaquote:Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef Bowny het volgende:
[..]
Hairball,
Voor je volgende beurt: http://www.oil-center.de
EUR8,90 per liter, jawohl!
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Even een mod attenderen of RPG vragen, die kan 'm vandaag nog editten als het goed isquote:Op maandag 16 mei 2011 12:29 schreef rival het volgende:
[..]
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318is
Daar heb je een prima auto aan. Die bekleding kun je vast wel aan wennen. En die automaat ook, al blijf ik er geen fan van. Maar je weet wel wat je koopt dan, lijkt me prima. En een mooie vervangen van de Einser!quote:Op maandag 16 mei 2011 12:45 schreef Oksel het volgende:
M'n schoonpa heeft een 320i station uit 2010, die hij ws. laat ombouwen zodat hij op gas rijdt. En denk erover om hem over te nemen over een half jaar (dan krijgt hij een nieuwe CLS), dan staat er 50k op de teller. Voor 20.000 EUR. Nadeel; de bekleding is off-white.. alsof het leer is, maar het is stof. En 't is een automaat..
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:29 schreef rival het volgende:
[..]
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318is
Pas de foto van mijn auto maar aan met een leuke foto uit 't vorige topic (laatste pagina)quote:Op maandag 16 mei 2011 15:33 schreef RPG het volgende:
[..]
[..]
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?
Omdat ik zo aardig benquote:Op maandag 16 mei 2011 16:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Pas de foto van mijn auto maar aan met een leuke foto uit 't vorige topic (laatste pagina)
Ik zie je nu wel staan maar alleen bij de 5-seriequote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
*kuch*Verhuisd naar 6-series*kuch*quote:Op maandag 16 mei 2011 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie je nu wel staan maar alleen bij de 5-serie
Nee, klopt, daar krijg je alleen maar gezeik mee. Als er wat mee is altijd die 'ja maar je hebt m al heel goedkoop gekregen, ik kon er as ik m particulier verkoop veel meer voor krijgen' discussie's. Trammelant.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
En het probleem is?
Trouwens, nooit een auto kopen van familie denk ik altijd
Open luchtfilter (CAI), cat delete, midden demper delete en freeflow uitlaat als simpele begin.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:36 schreef ToerkCep het volgende:
Iemand ervaring met het tunen van een 320d e46 150PK?
Dude wat een kennisquote:Open luchtfilter (CAI), cat delete, midden demper delete en freeflow uitlaat als simpele begin.
Laterna evt: Chip Tuning, grotere IC, grotere verstuivers, grotere turbo/turbodruk verhogen, shall i continue?
Freeflow uitlaat (geen kat/midden/einddemper), verhoogde turbodruk, grotere IC, 110PK verstuivers, CAI en de reden dat ie zo gigantisch veel rookt is omdat ik de powerbox veelste rijk had afgesteld..quote:
De eerste suggesties zijn gewoon te doen onder de 100 euro en een Halve middagje op de brug.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou niet heel erg vertrouwen op alleen de kennis van turquaz.
Ik zou hem gewoon laten chippen bij een goede chipboer. Die andere aanpassingen vergen vrij veel werk en geld om alles goed te laten lopen
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
En niet te veel vertrouwen op je remmen en (verlaagde) ophanging..![]()
Ik mag nog van geluk spreken, ben 3x over de kop gevlogen.. Voor het zelfde geldt kon het anders aflopen
130-140? Zo ff geschat..quote:Op maandag 16 mei 2011 19:39 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?
Nope, een auto is mijn leven, een leven zonder auto kan ik me niet voorstellen..quote:Op maandag 16 mei 2011 19:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff Turq, kan jij niet beter van auto's afblijven?![]()
Golf naar de tering, bmw kwijt, fiat zonder dak
ach kom, ff een kiekje laten zien mag toch wel? Ik wil hem ook wel deleten als je wilt.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
@TurQ
Slap ouwehoeren ben je iig. niet verleerd tijdens je afwezigheid.
Just kidin, maar als je ziet wat er van terecht komt....quote:Op maandag 16 mei 2011 19:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, een auto is mijn leven, een leven zonder auto kan ik me niet voorstellen..
[..]
ach kom, ff een kiekje laten zien mag toch wel? Ik wil hem ook wel deleten als je wilt.
x
Ik ben niet zo'n voorstand van een luchtfilter monteren, kat verwijderen en de middendemper ertussenuit slopen, zonder vervolgens de chip aan te passen. Kan me ook goed voorstellen dat je zulke geintjes niet uit wil halen met een e46.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De eerste suggesties zijn gewoon te doen onder de 100 euro en een Halve middagje op de brug.
Ik zou er voorzichtig mee zijn. Het kan absoluut, met een chip gaat ie eenvoudig richting 170-180pk en ongeveer 380-400Nm. Probleem is alleen dat bij deze motor de turbo een kwetsbare unit is. Sommigen gaan makkelijk meer dan twee ton mee, maar ik heb bij mijn zoektocht diverse ervaringen gelezen van mensen die er binnen een ton twee in de soep reden.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:36 schreef ToerkCep het volgende:
Iemand ervaring met het tunen van een 320d e46 150PK?
Thx, dude!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:33 schreef RPG het volgende:
[..]
[..]
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?
Minimaal 1 teveel!quote:Op maandag 16 mei 2011 19:39 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?
Ik denk dat het handiger is als ik het door een ervaren tunebedrijf laat doen, die maken het dan mooi op maat..quote:Ik zou er voorzichtig mee zijn. Het kan absoluut, met een chip gaat ie eenvoudig richting 170-180pk en ongeveer 380-400Nm. Probleem is alleen dat bij deze motor de turbo een kwetsbare unit is. Sommigen gaan makkelijk meer dan twee ton mee, maar ik heb bij mijn zoektocht diverse ervaringen gelezen van mensen die er binnen een ton twee in de soep reden.
Het is gangbaarder bij de E30's en E36's, daarboven is het al minder gangbaar. Daarboven wordt het al ook snel kostbaarder (motoren worden duurder, onderdelen worden duurder, veel veel meer electronica).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Het is meer dat ik een auto heb om in te rijden en er alleen aan sleutel als er iets kapot is of dreigt te gaan. Dan nog alleen de kleine makkelijke dingen. Voor de rest gaat-ie gewoon naar de garage.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Als ik erg graag extra PK's zou willen, zou ik hem ruilen voor eentje met meer PK's.quote:Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Tot nu toe kan ik steeds de garagerekeningen betalen, maar ik kan niet ontkennen dat het er soms flink inhakt.quote:Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
... wanneer die VW'ers niet bezig zijn met uiterlijke wijzigingen, althans.quote:Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Duidelijk ja, inderdaad toch meer de oudere modellen ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is gangbaarder bij de E30's en E36's, daarboven is het al minder gangbaar. Daarboven wordt het al ook snel kostbaarder (motoren worden duurder, onderdelen worden duurder, veel veel meer electronica).
Daar komt nog bij dat hobby auto's vaak ook de oudere modellen zijn. Als je een E46 of hoger koopt besluit je niet meteen om 'm los te trekken om er dikke superchargers/turbo's op te zetten. De drempel is lager bij de oudere modellen.
Vergelijk het met VW. De door jou genoemde swaps, motorrevisies etc vinden veel veel meer plaats bij de oudere modellen (Golf III, in mindere mate Golf IV) etc dan dat het gebeurt bij de Golf V of VI (ik noem maar wat).
Vergeet ook niet dat de BMW motoren vaak ook al aardig 'sportiever' zijn, en dat de vermogenswinsten met 'simpele' dingen vaak marginaal zijn, en je dus al aan de slag moet met andere motoren, turbo's etc.
Persoonlijk zou ik iets laten doen, als ik al iets motorisch aan m'n auto zou willen aanpassen. Maar in plaats van dikke superchargers op m'n E46 te zetten spaar ik liever voor een E46 M3, om maar iets te noemen
Ach niet elke uiterlijke wijziging van een VW is slecht, ligt er meer aan hoe je het doet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is meer dat ik een auto heb om in te rijden en er alleen aan sleutel als er iets kapot is of dreigt te gaan. Dan nog alleen de kleine makkelijke dingen. Voor de rest gaat-ie gewoon naar de garage.
[..]
Als ik erg graag extra PK's zou willen, zou ik hem ruilen voor eentje met meer PK's.
[..]
Tot nu toe kan ik steeds de garagerekeningen betalen, maar ik kan niet ontkennen dat het er soms flink inhakt.
[..]
... wanneer die VW'ers niet bezig zijn met uiterlijke wijzigingen, althans.
Dat sowieso. Zo'n standaard chip van Ziptuning wil je niet hebben, laat ze maar lekker op maat schrijven, heb ik ook laten doen. Testrun, beetje knutselen, nog een testrun etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:58 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Ik denk dat het handiger is als ik het door een ervaren tunebedrijf laat doen, die maken het dan mooi op maat..
Hierboven is al veel gezegd. Complexere techniek, elektronica e.d. Bovendien is een e46 nog vrij recent en niet snel een hobby-auto zoals de oudere modellen dat wel zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Kuchquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
in de volkswagen scene,daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Dikke upgrades zijn leuk denk ik, maar dan zou ik dat doen bij een auto die je lekker gerust een aantal weken in een garage stil kan laten staan, omdat het niet je primaire vervoersmiddel is. Don't get me wrong, een turbo of supercharger ooit lijkt me fantastisch op een 2e (hobby) auto, en dat is zeker iets dat ik ooit wel wil (laten) doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Duidelijk ja, inderdaad toch meer de oudere modellen ja.
Maar toch zie je bij VW vaak zat dat ze een R32 motor uit een golf V in een golf mk1 stoppen.
Dat gaat vrij hard![]()
Maar dat zijn inderdaad de zeldzame gevallen.
Maar goed, tja denk ook dat het een beetje is wat je zelf wilt, zoals je aangeeft koop je liever een m3 dan het geld te stoppen in dikke upgrades. Omdat het makkelijker is? betrouwbaarder?
Jij geeft totaal niet om het feit dat jouw auto dan wel een stuk unieker is doordat je er een dikke turbo op heb gezet icm een chip op maat?
Met Ed moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag op marktplaats een M50b25 staan die wel in mijn e30 past... Moest toch even nadenken.
Heb geen kennis en ruimte (en geld) om een swap te doen, anders had ik het wel gedaan...
Ed van de e30fansite zou wel willen helpen gok ik, dus kennis is een kulargument
Anders kan ik ook vragen beantwoorden hoor, er rijden nu al 4 wagens rond met een door mij (ons) geplaatste M50quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:59 schreef Catch22- het volgende:
Had hem paar weken terug nog aan de lijn. Mooie vent is hetHij heeft me vorig jaar enorm geholpen met o.a. d-riem etc.
Als alle spullen aanwezig zijn moet het in een lange dag lukken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:10 schreef Catch22- het volgende:
Hoeveel werk is het? Kort dagje of veel langer?
Snap ik. Zou zelf inderdaad liever ook niet zoveel hobbyen aan mn auto als ik m dagelijks nodig zou hebben ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Zo'n standaard chip van Ziptuning wil je niet hebben, laat ze maar lekker op maat schrijven, heb ik ook laten doen. Testrun, beetje knutselen, nog een testrun etc.
[..]
Hierboven is al veel gezegd. Complexere techniek, elektronica e.d. Bovendien is een e46 nog vrij recent en niet snel een hobby-auto zoals de oudere modellen dat wel zijn.
Voor mijzelf geldt dat ik wel wat eenvoudig onderhoud probeer zelf te doen, gewoon omdat ik geen zin heb om garagerekeningen te betalen als ik het ook zelf kan doen.
Enige dat ik performancetechnisch heb laten doen is chiptuning en dat rijdt ideaal. Verder niets en ik klungel ook niet te veel zelf: ik ben afhankelijk van m'n auto en dus moet dat ding het gewoon doen. Het is geen hobbyproject dat makkelijk een week stil kan staan doordat ik ergens niet uit kom.
Excusez moi, nicequote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:47 schreef rival het volgende:
[..]
Kuch![]()
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Maar als je naar een BMW forum gaat, zoals bv E30fansite.nl/Forum, dan zie je dat daar de meeste ook druk bezig zijn, motorswaps, ombouwen van motoren e.d....
M3 CSL / E46 m3 is inderdaad wel heel ergquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dikke upgrades zijn leuk denk ik, maar dan zou ik dat doen bij een auto die je lekker gerust een aantal weken in een garage stil kan laten staan, omdat het niet je primaire vervoersmiddel is. Don't get me wrong, een turbo of supercharger ooit lijkt me fantastisch op een 2e (hobby) auto, en dat is zeker iets dat ik ooit wel wil (laten) doen.
Op dit moment heb ik gewoon niet de luxe dat ik in m'n E46 met een dikke turbo voor kan komen knallen op kantoor haha.
Een E46 M3 is een geval apart bij mij, omdat die bij mij in de categorie droomauto valt
Iets meer vermogen (17pk) en een stuk lichter (~200kg). Veel gebruik van carbon om tot die gewichtsverlaging te komen. Er zat ook helemaal geen luxe meer in de CSL, dus geen airco of radio of navigatie of wat dan ookquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Snap ik. Zou zelf inderdaad liever ook niet zoveel hobbyen aan mn auto als ik m dagelijks nodig zou hebben ja.
Misschien dat ik daarom er zo tegen aan kijk, aangezien ik mijn auto eigenlijk niet echt nodig heb.
[..]
Excusez moi, nice
[..]
M3 CSL / E46 m3 is inderdaad wel heel ergja.
Weet niet wat de verschillen ertussen zijn
Geef mij die 200kg besparing maar!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:29 schreef FalleNk810i het volgende:
Ah okay, naja. Voor puur het rijden lijkt het me wel echt een bazen wagen![]()
Maar goed voor die 17 pk en 200 kg, heb ik toch liever wat luxe, zeker in een BMW.
toch maar eens over na gaan denken. Zag een m50b25 op marktplaats voor 800 eu met 'aanbouwdelen' (ruim interpreteerbaar begrip) hier in de buurtquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:13 schreef rival het volgende:
[..]
Als alle spullen aanwezig zijn moet het in een lange dag lukken.
Een weekendje zal het eerder worden...
maar genoeg mensen die er weken mee bezig zijn hoor(ik ook de eerste keer)
*Kucht ook*quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:47 schreef rival het volgende:
[..]
Kuch![]()
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Maar als je naar een BMW forum gaat, zoals bv E30fansite.nl/Forum, dan zie je dat daar de meeste ook druk bezig zijn, motorswaps, ombouwen van motoren e.d....
Al mijn tijden, uren, bloed, zweet en tranen.. En nu issie wegquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Die van jou was mij uiteraard wel bekend Turq
Is ie ook verbeurd verklaard dan? Ivm niet overeenkomen met de papieren? Klote voor je natuurlijk, maar je wist dat die kans er een keer in zat, toch...?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Al mijn tijden, uren, bloed, zweet en tranen.. En nu issie weg![]()
Wederom: alleen als het een hobby-auto is. Dan wil je hardcore en rij je er ook zo mee. Is het toch een daily, doe mij dan die extra kilo's maar. Als ik een stuiterauto wil om naar m'n werk te gaan koop ik wel een oude ragbak en geen M3 CSL. Als ik snel, sportief, maar toch met comfort wil rijden, komt er een dikke Bimmer. Al twijfel ik of ik een M3 zou kopen. Ik vind een M5 meer stylish eigenlijk. Maar ik denk dat ik niet per se een topmodel hoef te hebben. Een 540i is ook prima. Snel, maar toch comfortabel.quote:
die is van een 3 serie. dan heb je het carter van de 5 serie nog nodig. die zijn lastig te vinden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
toch maar eens over na gaan denken. Zag een m50b25 op marktplaats voor 800 eu met 'aanbouwdelen' (ruim interpreteerbaar begrip) hier in de buurt
http://link.marktplaats.nl/448604973
jawel van een E34 of E39. Die van de E36 zit verkeerd om. dan kom je in de knel met je subframe.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:15 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een e30 hè, dan heb je toch geen 5-serie carter nodig of wel?
Je moet toch een carter hebben die bij het blok hoort? Elk blok heeft weer andere afmetingen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:02 schreef rival het volgende:
[..]
jawel van een E34 of E39. Die van de E36 zit verkeerd om. dan kom je in de knel met je subframe.
en dan heb je de M52 motor, die is hetzelfde.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:21 schreef Catch22- het volgende:
De M50b25 is in de e34 & e39 & e39 geleverd
Het is dezelfde blok maar de carterpan wijkt wel eens afquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je moet toch een carter hebben die bij het blok hoort? Elk blok heeft weer andere afmetingen.
Sjonge, bijzonder. Niets kloteriger dan na veel zoeken zo'n ding gevonden en gekocht te hebben, en bij het passen blijkt 'ie af te wijken. Kun je weer op zoek.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is dezelfde blok maar de carterpan wijkt wel eens af
sja de verschillende modellen hebben verschillende subframes. BMW zou gek zijn om een andere motor te maken als je gewoon een andere carterpan kan makenquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sjonge, bijzonder. Niets kloteriger dan na veel zoeken zo'n ding gevonden en gekocht te hebben, en bij het passen blijkt 'ie af te wijken. Kun je weer op zoek.
je bedoeld ipv. e39, e36 volgens mij toch? En is hij ook niet in de E38 geleverd, of is dat gelijk de M52?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:21 schreef Catch22- het volgende:
De M50b25 is in de e34 & e39 & e39 geleverd
Niet speculeren. Mijn auto is niet op grond van de blok in beslag genomen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:49 schreef Catch22- het volgende:
@Turquaz: Waarom heb je dat ding niet gewoon om laten keuren?
-edit-quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is ie ook verbeurd verklaard dan? Ivm niet overeenkomen met de papieren? Klote voor je natuurlijk, maar je wist dat die kans er een keer in zat, toch...?
Heb je eigenlijk al verteld waarom je vier maanden 'beperkt' bent geweest?
Je had natuurlijk ook niets kunnen vertellen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:58 schreef Turquaz52 het volgende:
...
Niet speculeren. Mijn auto is niet op grond van de blok in beslag genomen.
Ik denk niet dat het heel erg fok!-eigen is hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Tja, dat had ik ook wel verwacht van Fok!
Die nieuwste BMWs zitten zo vol computers dat het heel lastig is daar iets mee te doen. Elke aanpassing vereist eigenlijk al sleutelen / tunen van de software, en daar moet je maar net de spullen voor hebben. De oudere modellen zijn meer hands-on en toegankelijker voor de hobbyist.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn.
Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
Je bent in ieder geval grondig bezig!quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Update:
Tuimelaars zijn ook (te) ver heen.. er moeten iig 6 nieuwe in, beter is zelfs 12 nieuwe, maar deze kosten ook weer zo'n 35 euro per stuk!
Ook waarschijnlijk goed nieuws.. als alles door gaat dan komen er16" 7,5j borbet A velgen onder, lekker olt-skoel dikke duitse wielen!
[ afbeelding ]
Hopelijk gaan deze nu eens wel door.. ben nu inmiddels het 4e setje wielen aan het kopen, maar telkens komt er een kink in de kabel..
De kans dat mensen hier jouw BMW gaan sponsoren is in elk geval klein. Ik stop het geld wel in m'n eigen bakquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Dan wordt det dingk maar gesloopt.. het is of een paar meijers bij elkaar zien te rapen of hij wordt gesloopt..
Of te duur, of te zwaar beschadigd, of te groot, of te kale banden/niet de goede maat..quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:07 schreef Hyperdude het volgende:
Alle Achtung voor je project, Flick.
Maar schroef er aub. Alpina´s of BBS wieltjes onder.
Jij entertaint niemand met je 'ik heb me amber oranje knippers vervangen door witte' project. Ik anders wel met mijn Hobbybobb-sleutelturq project.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De kans dat mensen hier jouw BMW gaan sponsoren is in elk geval klein. Ik stop het geld wel in m'n eigen bak
is ook wel weer zo natuurlijk.quote:It's all about the money!
quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij entertaint niemand met je 'ik heb me amber oranje knippers vervangen door witte' project.
Ik onthoud veel dingenquote:
Deze gaan mij 200 euro kosten incl goede banden (ca 5mm), voor dat geld kun je niet teveel noten op je zang hebben, toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
is ook wel weer zo natuurlijk.![]()
Zag laatst nog ergens Fuchs TRX-1 langskomen; maar daar heb je van die onhandig dure TRX banden voor nodig.
Is wel iets anders dan een versnellingsbak van 200kg met 2 man proberen onder een auto te hangen op de brug..quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey, ik was ook heel trots toen ik de knippers van m'n E46 eigenhandig had vervangen
quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:05 schreef FalleNk810i het volgende:
Borbets zijn echt vet! Ben benieuwd hoe ze staan onder een BMW, ben ze voornamelijk onder een VW gewend
Ja salak je weet gewoon niet hoe je die knipperlichten moet vervangen hequote:Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is wel iets anders dan een versnellingsbak van 200kg met 2 man proberen onder een auto te hangen op de brug..
Of een complete uitlaat zelf lassen of een complete achter as in je eentje vervangen.. Klopt.
Respect G
hahaha, je weet dat ik maar wat zit te kutten, de ene heeft 2 linker handen en de ander die probeert het te verbergen door maar wat in elkaar te frutsellen zoals ik.. Moetje denken: Zelfs MIJN BMW heeft nog gele knipperlichten
welke versnellingsbak is 200 kilo? ik til die van de E36 gewoon op hoor, en volgens mij til ik geen 200 kiloquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is wel iets anders dan een versnellingsbak van 200kg met 2 man proberen onder een auto te hangen op de brug..
Of een complete uitlaat zelf lassen of een complete achter as in je eentje vervangen.. Klopt.
Respect G
hahaha, je weet dat ik maar wat zit te kutten, de ene heeft 2 linker handen en de ander die probeert het te verbergen door maar wat in elkaar te frutsellen zoals ik.. Moetje denken: Zelfs MIJN BMW heeft nog gele knipperlichten
Het zijn inmiddels smoke versies, je loopt achter.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij entertaint niemand met je 'ik heb me amber oranje knippers vervangen door witte' project. Ik anders wel met mijn Hobbybobb-sleutelturq project.
Mja, zulke dingen wil ik best nog een leren, maar dan wel op een hobbyauto met voldoende werkmateriaal. Niet op m'n daily zonder voorkennisquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is wel iets anders dan een versnellingsbak van 200kg met 2 man proberen onder een auto te hangen op de brug..
Of een complete uitlaat zelf lassen of een complete achter as in je eentje vervangen.. Klopt.
Respect G
hahaha, je weet dat ik maar wat zit te kutten, de ene heeft 2 linker handen en de ander die probeert het te verbergen door maar wat in elkaar te frutsellen zoals ik.. Moetje denken: Zelfs MIJN BMW heeft nog gele knipperlichten
Honingraadjes liggen er idd ook vrij veel, maar daar ben ik dan vaak weer niet van gecharmeerd!quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:30 schreef Catch22- het volgende:
@Herr_Flick : Honingraatjes pik je toch wel voor weinig op? Ik vind die velgen ook niet mooi en al helemaal niet onder een stijlvolle auto als de jouwe
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Airco inbouwen toe maar. Bouw ook meteen een standkachel in dan dat is coolen handig voor in de winter.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwjah oke, maar standkachel heeft toch meerdere voordelen. Dan is alles warm niet alleen je interieur en je ramen zijn ijsvrij. Bovendien wordt je motor al opgewarmd door het warme koelwater wat ook goed is voor je M30M21
pfff, Zeikerdquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:10 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, de saaie editie, zonder diepe velgrand zien ze er niet uit
Mijn knipperlichten voor zijn al minstens 5x vervangen, vlogen telkens bij 220+ af op de snelwegquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja salak je weet gewoon niet hoe je die knipperlichten moet vervangen heheb je mijn advies nodig dan kan ik het je wel uitleggen!
Ik ben echt niet boos hoorquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zijn inmiddels smoke versies, je loopt achter.Ik wist niet dat je boos werd
.
[..]
Mja, zulke dingen wil ik best nog een leren, maar dan wel op een hobbyauto met voldoende werkmateriaal. Niet op m'n daily zonder voorkennis.
Automaat bak, misschien geen 200KG maar als je hem 2 meter de lucht in moet houden met je eigen gewicht van 65 KG, dan is het vrijwel niet te tillen..quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:39 schreef rival het volgende:
[..]
welke versnellingsbak is 200 kilo? ik til die van de E36 gewoon op hoor, en volgens mij til ik geen 200 kilo
Tja, de meeste praktische dingen zijn lelijkquote:
Dat er zulke HOERENZONEN bestaan. Excuses voor mijn taalgebruik, maar meer heb ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:19 schreef honkhonk het volgende:
http://www.zeelandnet.nl/(...)dan_uitgebouwd_.html
Dit soort BMW's (en hun eigenaren) moeten jullie als liefhebbers toch wel in het hart raken?
O nee, die bumpers die veren inderdaad aardig tot 5 km/uur, en ik reed langzamer dan dat.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar zijn bumpers voor toch. Heb ook een keer gehad in A'dam ik was gewoon zo erg vastgezet dat ik gewoon achteruit moest rijden tot ik de auto raakte om daarna weer naar voren te gaan en dat 5x. Als je maar heel langzaam gaat is dat geen probleem toch?
Dronken mensen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:20 schreef Gokhan03 het volgende:
Gisteren reed ik met een vriend door de stad van haarlem. Het was rond 2 uur dus de meeste waren al lam en opeens staat zo n gozer voor mn auto. HIj vroeg of ik mijn raam wilde opendoen.
Komt hij met een heel verhaal dat ik een super auto heb en dat dit de beste auto is om mee te gaan driften. Echt een heel verhaal van 5 minuten over wat voor differentieel er onder mijn auto zit en wielbasis.
Tegen die vriend naast me zegt hij: "Hey weet wel dat hij nu de koning is he en wees blij dat je met hem mag meerijden want deze auto is echt de bom"
Ik dacht echt wtf
Moet je even een TR doen. Ik kan hem niet meer aanpassen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef lezzer het volgende:
2 BMW's voor de deur![]()
Mag er bij mij in de OP een BMW X3 bij in het rijtje?
Eerlijk is eerlijk, heb er 180 mee gereden en je hoort geen db van de motor, maar wat windgeruis en banden geluid..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:27 schreef Catch22- het volgende:
Tot je in een bocht komt. of boven de 120 komt.
áls je uberhaupt weg komt zonder electrische storingen
quote:
1.9 dCi haal je never nooit 1 op 25 mee hoor.. m'n vader had zo'n ding in een Megane station. Die Scenic is zeker wel 1500 kg... dan 1 op 25 gaat je niet lukken of het nou 120 of 130 pk isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Stille wagen, ook harstikke zuinig.. Net 1 op 25 teruggereden van Eindhoven naar Venlo met 100 op de CC..
Ik zou er nog niet in begraven willen wordenquote:Op zondag 22 mei 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben al tevreden met 1 op 11. M'n ouders hebben zoiets, dat is pas een masterbak:
[ afbeelding ]
Kunnen heel veel mensen in.. en onderhoudskosten in 5 jaar zijn evenveel als m'n BMW's in 5 weken.
quote:Op zondag 22 mei 2011 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou jagaat nog verbazingwekkend hard hoor met 2.0 motor en 200 is een makkie als er niet 6 mensen in zitten
Oja, mijn 1.4 60pk Peugeot HDi haalt de 160 wel. En zelfs de 170, bij lang aanhouden op die helling bij Münster (D).quote:Op zondag 22 mei 2011 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou jagaat nog verbazingwekkend hard hoor met 2.0 motor en 200 is een makkie als er niet 6 mensen in zitten
De clou met die undersized engines is dat ze te hard moeten werken, en dus harder slijten. Die peugeot 1.4 draait 3000rpm bij 120km/u, de 2 liter BMW 2200rpm en de 6 cylinder draait nog minder toeren.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die Hyundrai Matrix zijn zo slecht... buurman heeft ook zo'n ding met 3 cilinder diesel en die motor begaf het bij de 150.000 km
Ligt dat aan de kwaliteit van het gebakje van je ouders, of aan jouw talenten op het gebied van occasionaankoop?quote:Op zondag 22 mei 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
...
Kunnen heel veel mensen in.. en onderhoudskosten in 5 jaar zijn evenveel als m'n BMW's in 5 weken.
De jouwe dan toch. Mijn BMW kost een apk en wat regulier onderhoud. Nooit hoge kosten.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben al tevreden met 1 op 11. M'n ouders hebben zoiets, dat is pas een masterbak:
[ afbeelding ]
Kunnen heel veel mensen in.. en onderhoudskosten in 5 jaar zijn evenveel als m'n BMW's in 5 weken.
En reken het eens om naar benzine? Kijk dan eens naar de kmkostprijs! Met het huidige brandstofprijzen ben je bij een benzine die 1:10 verbruikt (zoals een 320i en hoger) alleen al 16 cent per km kwijt aan brandstof. Dan hebben we het nog niet over mrb, verzekering en onderhoud. Dat gaat de 24 cent ruim te boven.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
24 cent per km voor een diesel vind ik niet goedkoop hoorstel je zou dus als lezzer 35.000 km rijden in een jaar dan heeft dat je ¤ 8400 gekost
Ik weet wel dat ik een stuk hoger zit dan 24cent maar voor mij is het genoegen ook veel waard, als ik puur economisch zou kijken heb ik nu niet de juiste auto maar "Freude am Fahren" is voor mij belangrijker dan te kijken wat het nu uiteindelijk kost.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
24 cent per km voor een diesel vind ik niet goedkoop hoorstel je zou dus als lezzer 35.000 km rijden in een jaar dan heeft dat je ¤ 8400 gekost
Slik! Ben ik zoveel kwijtquote:Op zondag 22 mei 2011 12:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En reken het eens om naar benzine? Kijk dan eens naar de kmkostprijs! Met het huidige brandstofprijzen ben je bij een benzine die 1:10 verbruikt (zoals een 320i en hoger) alleen al 16 cent per km kwijt aan brandstof. Dan hebben we het nog niet over mrb, verzekering en onderhoud. Dat gaat de 24 cent ruim te boven.
Als het goed is gaan mijn kosten nog dalen door geen onderhoud te hebben, dus kan ik het vorige onderhoud over meer km's uitsmeren. In het begin veel gehad (binnen drie maanden na aanschaf kreeg ik de draagarmen, beurt en winterbanden), dat hakt erin.
Maar als je voldoende km's per jaar rijdt, kun je sowieso niet 'goedkoop' rijden. Als ik het omreken naar dezelfde auto, maar dan in een 'goedkope' benzinevariant, een 318i, dan kom je op gemiddeld 1:11 aan brandstof (en dat haal ik met mijn rijstijl niet eens) en 150 euro mrb per kwartaal. Uitgaande van 25k per jaar gaat er 2.200 liter benzine doorheen à 1.60, dus 3.650 euro. 600 euro mrb er bovenop, is 4.250 euro. Met diesel betaal je 320 per kwartaal, maar 1:16 à 1.30, kom je op 3.300 euro.
Kortom: je statement dat het voor een diesel niet goedkoop is, gaat niet op. Puur op basis van mrb en verbruik is een 320d bij ongeveer 15k per jaar al rendabel boven een 318i. Stel dat je 35k zoals lezzer rijdt, dan wordt het nog duurder. Goedkoop rijden bestaat niet als je een comfortabele auto wil rijden.
Ik vind een diesel juist wel lekker rijden. Ja, het klinkt als een tractor als je die vierpitter start, maar dat geluid trekt snel weg en verder rijdt het heerlijk. Veel trekkracht over een breed gebied, lekker schakellui rijden in verhouding met m'n vorige waggie.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Slik! Ben ik zoveel kwijttja ik had in principe ook een diesel kunnen kiezen (heb 50.000 gereden in 2 jaar) maar ik weiger. Ik vind het niet lekker rijden en mooi klinken
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat goedkoop rijden in een BMW niet bestaat, dat was ook mijn punt uiteindelijk. In een Toyota kan dat makkelijker
Nou ja, tenzij je een oldtimer hebt natuurlijk en dan het liefst nog op LPG
Op de BC stond actueel verbruik: 4.x Op 100Km, en dat varieerde van 4.1 tot 5.2L..quote:Op zondag 22 mei 2011 00:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die Hyundrai Matrix zijn zo slecht... buurman heeft ook zo'n ding met 3 cilinder diesel en die motor begaf het bij de 150.000 km
[..]
1.9 dCi haal je never nooit 1 op 25 mee hoor.. m'n vader had zo'n ding in een Megane station. Die Scenic is zeker wel 1500 kg... dan 1 op 25 gaat je niet lukken of het nou 120 of 130 pk is
Jij remt met je linkervoet?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef Gokhan03 het volgende:
Bleek dat mijn linkerknie tegen het knopje aan kwam wanneer ik ging remmen en daardoor ASC uit ging
Koppeling misschien..?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef Bowny het volgende:
[..]
Jij remt met je linkervoet?![]()
![]()
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, leek wel een noodstop man haha.
Eh, ja, als ik geen zin heb om te remmen met rechts of om het gas erbij te houden.quote:
Zucht....hoe jij een simpel iets altijd weer een vreemde wending kunt geven.....quote:Op zondag 22 mei 2011 17:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar als je remt dan ontkoppel je ook als je bijv. gaat stoppen.
Remmen over het algemeen zonder te ontkoppelen met links is gewoon niet te doen. Dat mag niet. Levensgevaarlijk.
Ik vind dat soort hokken ook niet echt mooi als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben al tevreden met 1 op 11. M'n ouders hebben zoiets, dat is pas een masterbak:
[ afbeelding ]
Kunnen heel veel mensen in.. en onderhoudskosten in 5 jaar zijn evenveel als m'n BMW's in 5 weken.
Oh.. je moet het ook wel in de context bekijken. Vergelijk het met die Renault Scenic ofzo uit dat jaar, of zo'n xara picasso. Gadverdamme. Tuurlijk is een E34 veeeeeeel mooierquote:Op zondag 22 mei 2011 18:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind dat soort hokken ook niet echt mooi als ik eerlijk ben.
Onderhoudskosten van mijn E34 is ook wel een nadeel. Aan de andere kant zou dat waarschijnlijk ook een stuk lager zijn als ik niet plankgas zou rijden over Poolse wegen en dat soort dingen.
Natuurlijk zijn er verschillen wat dat aangaat en kun je altijd beter dan goed of slechter dan slecht terecht komen.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh.. je moet het ook wel in de context bekijken. Vergelijk het met die Renault Scenic ofzo uit dat jaar, of zo'n xara picasso. Gadverdamme. Tuurlijk is een E34 veeeeeeel mooier
Hier een handig overzicht:quote:Op zondag 22 mei 2011 19:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt het aan mij of zijn die type nrs van BMW zo vaag? Een E34 is een 5 serie? En een E36 is een 3 serie?
Of zit er wel ergens logica in?
Het is chronologisch, dus hoe hoger het nummer, hoe nieuwer. Een E34 is idd een 5-serie en een E36 een 3-serie (beiden ongeveer uit dezelfde tijd). Er zit dus wel enige logica in.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt het aan mij of zijn die type nrs van BMW zo vaag? Een E34 is een 5 serie? En een E36 is een 3 serie?
Of zit er wel ergens logica in?
Ja, maar dat zegt nog niks..quote:
Da's het type.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt nog niks..
heb je t dan over een E36, E46 of die andere
Precies, de 3 is de mooie (sportieve) serie, 5 de luxere en de 7 is onbetaalbaar de directeurenversie.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:32 schreef Alicey het volgende:
Overigens vind ik het best wel wat zeggen. Bij "3-serie" heb ik een aardig idee, ongeacht type.
Ja nouja maarja een Golf geeft wel het segment aan, de target customer. Terwijl VW natuurlijk naast de golf ook ander kaliber heeft: transporterbusjes voor de bouwvakkers, de Touareg, Fox, Phaeton, Caddy. Elk met een eigen publiek.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Een Golf zegt toch ook niets? Kan type 1,2,3,4,5,6 zijn. Voor de 3-serie hetzelfde, maar dan E21, E30, E36, E46, E90/91/92/93
Mja, dat zie ik dan maar als de prijs van rijplezier.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind dat soort hokken ook niet echt mooi als ik eerlijk ben.
Onderhoudskosten van mijn E34 is ook wel een nadeel. Aan de andere kant zou dat waarschijnlijk ook een stuk lager zijn als ik niet plankgas zou rijden over Poolse wegen en dat soort dingen.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Een Golf zegt toch ook niets? Kan type 1,2,3,4,5,6 zijn. Voor de 3-serie hetzelfde, maar dan E21, E30, E36, E46, E90/91/92/93
Shoot, daar heb je dan ook weer gelijk in jaquote:Op zondag 22 mei 2011 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Een Golf zegt toch ook niets? Kan type 1,2,3,4,5,6 zijn. Voor de 3-serie hetzelfde, maar dan E21, E30, E36, E46, E90/91/92/93
Dat hebben ze altijd toch al gehad? Zoals de E36 Compact heeft als code E36/5quote:Op maandag 23 mei 2011 00:00 schreef Catch22- het volgende:
Die typenummers zijn gewoon interne codes welke door iedereen worden overgenomen. zit weinig logica in.
wat ik wel apart vind is dat ze tegenwoordig voor elke carrosserievariant een typenr hebben.
Ja maar nu hebben we een E90, E91 en E92, waarbij de E91 de vroegere E90 Touring zou zijn geweest.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat hebben ze altijd toch al gehad? Zoals de E36 Compact heeft als code E36/5
De Z3 is een E36/8
Toen was de basiscode hetzelfde, maar was er een subcode die de carrosserievariant aangaf. Nu heb je per variant een opeenlopende basiscode.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat hebben ze altijd toch al gehad? Zoals de E36 Compact heeft als code E36/5
De Z3 is een E36/8
Is die er ook nog?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaja nu begrijpt ie het welen je mist de E93 gebrokenglas
de cabrio.
quote:Op maandag 23 mei 2011 18:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaja nu begrijpt ie het welen je mist de E93 gebrokenglas
de cabrio.
Je zou denken dat je ervan leertquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:19 schreef Herr.Flick het volgende:
in mijn kleine 25 jaar auto ervaring heb ik 3 ongelukjes gehad.. en ja.. alle 3 met een slijptol!
(2x splinter in oog, en nu dit)
Tja.. kutdingen blijven het, wil je net.. net effe verder/meer. 100x gaat het goed, 1x fout,en dat was nu dus.quote:
Moet er wat voor over hebben hequote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:25 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Tja.. kutdingen blijven het, wil je net.. net effe verder/meer. 100x gaat het goed, 1x fout,en dat was nu dus.
Splinter in mijn oog was beide keren met veiligheidsbril op, maar ach.. verder geen schade.
Maatje van mij heeft zo een paar maanden terug een halve vinger kwijt geraakt, je hebt mazzel gehad!!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:19 schreef Herr.Flick het volgende:
in mijn kleine 25 jaar auto ervaring heb ik 3 ongelukjes gehad.. en ja.. alle 3 met een slijptol!
(2x splinter in oog, en nu dit)
De E39 vind ik zelf ook de mooistequote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef Mikkie het volgende:
Da's een flinke vooruitgang!
Al ben ik persoonlijk meer fan van de E39, maar die kost ook weer een tikkie meer natuurlijk.
ik had hem lomper verwacht, vond het echt prima rijden inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:52 schreef Catch22- het volgende:
E34ik heb een E34 518i op LPG gehad. Niet bijster snel (wel een top van 220 op de teller
) maar de E34 rijdt echt meesterlijk (én al vanaf 1988 geleverd he!)
Ik heb net weer even zitten kijken, wat zijn het toch heerlijke auto's. Ik zou best zo'n FL E39 530d willen hebben. Dikke bak hoor. Helaas verbruikt dat ding nog steeds op z'n best zo'n 1:14, dus met mijn rijstijl doe ik dat zeker niet beterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef rival het volgende:
[..]
De E39 vind ik zelf ook de mooiste
Dit wordt niet mijn nieuwe daily, deze is er tijdelijk totdat ik mijn E30 cabrio weer rijdend heb....
Want ooit, ooit zal die toch wel weer gaan rijden
Dat is wel jammer aan mijn 320, die is nog net PFL. Maar was een bewuste keuze, aangezien de FL een turbo van karton schijnt te hebben. Uiterlijk moest wijken voor betrouwbaarheid...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:11 schreef rival het volgende:
Helemaal eens, je moet wel de facelift versie hebben! (van bijna elk model trouwens, behalve de E30)
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Update..
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* Alicey is ook nog steeds zeer tevreden met haar 518i, al kost hij een vermogen om mee te rijden en op de weg te houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:52 schreef Catch22- het volgende:
E34ik heb een E34 518i op LPG gehad. Niet bijster snel (wel een top van 220 op de teller
) maar de E34 rijdt echt meesterlijk (én al vanaf 1988 geleverd he!)
Moeilijke plaats willen bereiken die je net wel (lees net niet dus) aan kunt. Effe snel slijptol omdraaien, 1 hand effe op binnenscherm leggen, slijptol hapt en springt naar voor zo mijn vinger in.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
Kun je de plaatjes weghalen? Straks mag ik van mijn man geen haakse slijper meer gebruiken.
Ouch.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Moeilijke plaats willen bereiken die je net wel (lees net niet dus) aan kunt. Effe snel slijptol omdraaien, 1 hand effe op binnenscherm leggen, slijptol hapt en springt naar voor zo mijn vinger in.
Lomp, lastig,stom, idioot.. Ik weet het, maar shit happens.
Nooit iemand die bewijs heeft geleverd voor die laatste stelling.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Een 4-cilinder in een E34 is wel erg jammer maar ja je kan niet alles hebben
Hier komt het bewijs:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nooit iemand die bewijs heeft geleverd voor die laatste stelling.
Het aantal cylinders is niet direct een probleem, maar wat meer PK had leuk geweest. Aan de andere kant komt ook een 518i nog best redelijk weg.
Mja, het houdt niet over, maar het is minder erg dan het lijkt. En je koopt ze voor weinig. Ik had mijne destijds voor 1700 euro. Een Executive II uitvoering ook nog, met Airco, Cruise control, goede zetels (quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nooit iemand die bewijs heeft geleverd voor die laatste stelling.
Het aantal cylinders is niet direct een probleem, maar wat meer PK had leuk geweest. Aan de andere kant komt ook een 518i nog best redelijk weg.
Maar dan kan ik nog steeds wel beiden hebben, tenzij je de beperkende voorwaarde gaat stellen dat het allemaal in één auto moet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hier komt het bewijs:
Een 6 cilinder kan op 4 cilinders lopen, een 4 cilinder nooit op 6!
NICE!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:31 schreef rival het volgende:
Welke mod is zo lief dat hij/zij voor mij even de OP aanpast?
Ik heb geen 318is meer, ik heb nu deze ervoor in ruil... (dit is niet de mijne heb geen foto maar het is em exact)
nou oke niet exact, die op de foto ziet er beter uit.. maar zelfde kleur en velgen..
525i
[ afbeelding ]
Goeie Nineties kleur!quote:
neem dan een vingercondoomquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:16 schreef Mikkie het volgende:
Gek hè. Doe dan in elk geval van die poedervrije (maar daardoor wel zweetopwekkende) latex handschoentjes aan, kan er geen vuil bij komen.
Ik woon in een groenrijke straat. Erg mooi en knus, maar als je de auto dan een week niet gebruikt zit hij onder een dusdanig hardnekkige laag hars en vogelstront dat zelfs mijn autopoetser het als een serieuze uitdaging gaat zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeie Nineties kleur!
[ afbeelding ]
Wel populair bij de vogeltjes.
Njah ik vind het minder grappig. Auto moet wel een beetje toonbaar blijven, voor die keer af en toe in deze tijd dat ik (of mijnquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:18 schreef Mikkie het volgende:
Vogels maakt de kleur niet uit. Ik sta hier ook elke week wel weer stront weg te poetsen. Wel grappig, want zo krijg ik langzamerhand een vuile auto met schone stippen erop
Welke plastic shit?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen geld om ff die plastic shit mee te spuiten?
Ik hanteer elke avond even een sopje en de spons... Ik heb het idee dat 'ie constant onder de aanvliegroute van een landingsbaan ligt, zoveel vogelstront als dat er opgekakt wordt...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:24 schreef Mikkie het volgende:
Mja, je doet er niks aan. Kun je mopperen maar daar hebben die vogels letterlijk schijt aan. Mijn oplossing is dus gewoon het nemen zoals het is en eens in de week even met wasbenzine en keukenrol de vlekken te lijf. Binnen twee minuten sta je weer binnen. Je kunt ook wekelijks even afspuiten in de wasbox.
What the hell man... wat heb je voor die E46 betaald? Mankeert wel heel veel aan..........quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:16 schreef TommyGun het volgende:
Er is weer wat kapot hoor; de waterpomp is stervende (maakt een eng geluid, je kan het voelen aan de polie). Een meevaller echter is dat een Febi maar ongeveer 70 euro (nieuw) kost. Los daarvan ga ik 4 van deze bussen bestellen, zodat ik de achterkant weer 'als nieuw' kan laten aanvoelen (kraakt nu ook op de bussen): http://www.turnermotorspo(...)-arm-ball-joint.aspx (26 euro per stuk voor eveneens Febi).
(Waar? http://www.verheggen.com/)
Tja, de monteur zei ook al; je blijft bezig!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:20 schreef Mikkie het volgende:
Dude! Het zit je niet mee. Eén voordeel: als je dadelijk van alles vervangen hebt, kun je er weer een flinke tijd tegenaan!
En de draagarmen + rubbers staan bekend om hun zwakheid hè. Ik was ook meteen aan de beurt toen ik m'n auto kocht. Direct de hele draagarm gedaan (dus arm + fusee + rubbers) zodat ik er weer 150-200k tegenaan kan. Dat kun jij straks ook.
En ik ben benieuwd hoe het morgen afloopt met je alarm!
Achteraf vrees ik te veel: 5500 euro. Maar ja, als je alles van tevoren weet... Ik zit nu denk ik richting de 1000 euro (met dit erbij, materiaal + arbeidskosten), dus dat valt op zich wel mee (had ik redelijk ingecalculeerd), maar het is altijd jammer van het geld natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
What the hell man... wat heb je voor die E46 betaald? Mankeert wel heel veel aan..........
Ding had toen al 3 ton op de teller ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Die vaalgrijze plastic randen onderaan de auto?
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:38 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Achteraf vrees ik te veel: 5500 euro. Maar ja, als je alles van tevoren weet... Ik zit nu denk ik richting de 1000 euro (met dit erbij, materiaal + arbeidskosten), dus dat valt op zich wel mee (had ik redelijk ingecalculeerd), maar het is altijd jammer van het geld natuurlijk.
Ooh hou erover op!quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:21 schreef k_man het volgende:
Hier geen last van vogels (de bolide staat binnen), wel van plettervliegen op neus en spiegels.
ik was wat enthousiast met die foto, op de mijne zitten gewone bbs honingraad.. volgens mij is dat 16 inch...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef Rizkant het volgende:
[..]
NICE!
Een van mijn favoriete kleuren en mijn favoriete Style 5's... 17" of 18"?
deze week 2 keer op en neer van Amsterdam naar Delfzijl geweest dus je kan je voorstellen hoe mijn raam eruit zietquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:21 schreef k_man het volgende:
Hier geen last van vogels (de bolide staat binnen), wel van plettervliegen op neus en spiegels.
Oh dat valt nog wel mee, gezien al jouw problemen hier had ik al verwacht dat je op meer zat dan 1000 euro.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:38 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Achteraf vrees ik te veel: 5500 euro. Maar ja, als je alles van tevoren weet... Ik zit nu denk ik richting de 1000 euro (met dit erbij, materiaal + arbeidskosten), dus dat valt op zich wel mee (had ik redelijk ingecalculeerd), maar het is altijd jammer van het geld natuurlijk.
142k ...quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie gelopen?
Natuurlijk weet je het van tevoren niet en je moet dus wel een budget vrijhouden voor reparaties. 1k is wel veel, maar ja, risico van het vak. Hopen dat het dadelijk een keer ophoudt. Ik was in de maanden na aankoop ook aan de beurt...
Probleem bij mij is dat ie laatst aan was en ik een dummysensor heb geplaatst, dus hij zou onafhankelijk van of er iemand op de stoel zit, gewoon altijd uit moeten zijn (want hij ploft gewoon altijd). Dat dan nu ineens dat lampje gaat branden, stemt me niet gelukkig. Ik kruip straks wel weer even achter de voorstoel om te kijken of ik iets kan zien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:14 schreef Maharbal het volgende:
Volgepoep gaat er hier zo vanaf gelukkig (goede waxlaag).
Ehm, wel balen Tommy...maar zoals gezegd is je auto hierna weer helemaal tiptop (neem ik aan).
Mijn airbaglampje gaat ook af en toe spontaan aan overigens, vaak als er iemand op de passagiersstoel zit. Gaat vaak ook redelijk snel weer uit.
Mwoah, ik vind niet dat er bij een BMW al zoveel onderdelen kapot 'mogen' na krap anderhalve ton.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:35 schreef Catch22- het volgende:
1000 eu valt nog wel mee. Je weet nu dat je het hebt gehad.
En met die km-stand is het niet heel gek dat de waterpomp eraan gaat. 't is een km-stand waarbij veel onderdelen sterven...
Een waterpomp is een slijtageonderdeel en daar heeft BMW niet echt veel aan te veranderen. Die lagers gaan op een gegeven moment natuurlijk gewoon kapot.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind niet dat er bij een BMW al zoveel onderdelen kapot 'mogen' na krap anderhalve ton.
Da's erg goedkoop!quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Shoppen op ebay loont zeker!
Ik heb voor mijn e28 alle rubbers voor de achteras en stabilisatorstangen voor V&A, 2 sets remschijven + blokken, 4 schokkers, distributieset incl verzenden 320 euro betaald!
Flinke stap inderdaad, en de E39 vind ik echt de mooistequote:Op woensdag 25 mei 2011 10:22 schreef Mikkie het volgende:
Dat is wel een aardige stap vooruit dan! Leuk klusproject ook. Ik zou willen dat ik wat meer verstand had van auto's. Met opknappen e.d. heb je een leuke hobby en als je het goed doet kun je er ook een zakcentje mee verdienen...
90 euro per kant is niet duurquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:30 schreef Catch22- het volgende:
is zo'n setje 'goedkope' draagarmen wat?
http://link.marktplaats.nl/1000447154
of is het niet goedkoop?
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:36 schreef Mikkie het volgende:
Die kun je op eBay geheid goedkoper krijgen
Bovendien zou ik even goed kijken naar de fabrikant en daar iets goed op uitzoeken. Iemand kan wel roepen dat ie A-merk levert, maar ik zie nergens een merk staan.
Klopt helemaal en dat is ook het idee. Een paar punten zijn dan wel belangrijk: klusbudget, klusruimte en een klusauto. Ik heb nu een daily, daar klungel ik niet te veel aan want die moet het gewoon doen. Als ik over een tijdje ga verhuizen en plek heb om een klusauto en wat onderdelen te stallen, dan ga ik er zeker aan beginnen. Nu heb ik die optie gewoon echt niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:41 schreef rival het volgende:
[..]
Flinke stap inderdaad, en de E39 vind ik echt de mooiste
Je moet gewoon beginnen, ik heb de ballen verstand van auto's
Ben januari 2009 begonnen met het vervangen van een radiateur en kijk wat ik nu allemaal doe
Als ik ooit een ruimte heb....ja, dan komt er een motor te staan en een klusauto!quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:41 schreef rival het volgende:
[..]
Flinke stap inderdaad, en de E39 vind ik echt de mooiste
Je moet gewoon beginnen, ik heb de ballen verstand van auto's
Ben januari 2009 begonnen met het vervangen van een radiateur en kijk wat ik nu allemaal doe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |