100 euro per maand is niets voor volledig casco als je 22 bent... Ik zou 'm alleen niet snel volledig casco verzekeren, da's gewoon niet rendabel. Niet alleen voor de meerprijs per maand, maar ook voor de terugval in treden op het moment dat je claimt. Dat kost je op termijn zo veel geld, dat ik daar niet aan zou beginnen. Dit natuurlijk los van het feit dat het wel kut is als je 'm morgen in de poeier rijdt, want dan ben je je geld kwijt en heb je geen enkele reservequote:Op zondag 15 mei 2011 19:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.
Onderhoud en brandstofkosten praat ik liever niet over
Als er meer mensen zijn met interesse, kan ik wel eens kijken wat ik via mijn kennis kan regelen met de prijs. Ik haal m'n olie meestal bij hem en hij rekent niet de hoofdprijs. Ik garandeer niks, maar als er concrete interesse is (dus als ik weet wie evt wat zou willen, Castrol of BMW, en hoeveel liters), dan kan ik kijken wat er mogelijk is?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.
Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd.
Is waar, maar veel verschil in prijs is er niet tussen wel of geen M-pakket. Ik denk dat je meer geld kwijt bent als je het achteraf gaat bouwen, met oa. de andere bumper/diffusor, daardoor ziet de auto er gelijk een stuk sportiever en mooier uit. En die gaat al voor 300 euro.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:06 schreef Maharbal het volgende:
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.
Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op
Ben je ook op je 22ste begonnen? 100 euro valt ook nog wel mee, ik heb al bij een aantal verzekeraars gekeken maar die zaten daar nog steeds dik boven.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:28 schreef TommyGun het volgende:
Je moet een keer beginnen met schadeloze jaren opbouwen, dus waarom niet meteen? Ja, het is duur; ik betaal 100,- euro (ben 22 jaar, maak 25k kilometer per jaar) per maand. Wel volledig casco, maar goed, bij een andere verzekeraar was ik dat al kwijt voor beperkt casco. Een beetje goed zoeken is dus ook wel de moeite.
Onderhoud en brandstofkosten praat ik liever niet over
Ik zal het in gedachten houden als ik 't weer nodig hebquote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Mikkie het volgende:
Als er meer mensen zijn met interesse, kan ik wel eens kijken wat ik via mijn kennis kan regelen met de prijs. Ik haal m'n olie meestal bij hem en hij rekent niet de hoofdprijs. Ik garandeer niks, maar als er concrete interesse is (dus als ik weet wie evt wat zou willen, Castrol of BMW, en hoeveel liters), dan kan ik kijken wat er mogelijk is?
Wat ik bedoel te zeggen is dat de keuzemogelijkheid groter is als je je niet blindstaart op het M-pakket. Er zijn immers veel meer modellen zonder dan met M-pakket.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Is waar, maar veel verschil in prijs is er niet tussen wel of geen M-pakket. Ik denk dat je meer geld kwijt bent als je het achteraf gaat bouwen, met oa. de andere bumper/diffusor, daardoor ziet de auto er gelijk een stuk sportiever en mooier uit. En die gaat al voor 300 euro.
Met 'niet' bedoel je 'niets' neem ik aan?quote:Op zondag 15 mei 2011 19:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
100 euro per maand is niet voor volledig casco als je 22 bent... Ik zou 'm alleen niet snel volledig casco verzekeren, da's gewoon niet rendabel. Niet alleen voor de meerprijs per maand, maar ook voor de terugval in treden op het moment dat je claimt. Dat kost je op termijn zo veel geld, dat ik daar niet aan zou beginnen. Dit natuurlijk los van het feit dat het wel kut is als je 'm morgen in de poeier rijdt, want dan ben je je geld kwijt en heb je geen enkele reserve.
[..]
Nee, met 20 (2 vrije jaren tot dusver, daarvoor een jaar met andermans auto gereden).quote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Ben je ook op je 22ste begonnen? 100 euro valt ook nog wel mee, ik heb al bij een aantal verzekeraars gekeken maar die zaten daar nog steeds dik boven.
Klopt, typoquote:Op zondag 15 mei 2011 20:47 schreef TommyGun het volgende:
Sorry, ik vergat de nieuwe te openen...
[..]
Met 'niet' bedoel je 'niets' neem ik aan?
Dat is wel bijzonder ja, mijn maatschappij deed al moeilijk over WA+ bij een auto ouder dan tien jaar...gelukkig had ik 'm voor die tijd gekochtquote:Maar goed, ik betaalde bij een andere verzekeraar 100 euro voor WA+ dus als ik voor datzelfde geld "All Risk" kan verzekeren (ik was immers toch al 'gewend' aan die uitgave) dan doe ik dat. Daarnaast scheelt het een hoop geld bij eigen gemaakte schades (niet dat ik die heb gemaakt tot dus ver, maar ik wil wel eens te gretig zijn...)
Het viel me sowieso op dat ze mijn wagen uit '99 nog wilde verzekeren (All Risk dus). Maar blijkbaar doen ze bij internet verzekaars niet zo moeilijk.
Tja, geen idee. Ook geen eigen risico dus zal wel goed zijn (heb er niks over gehoord thans).quote:Op zondag 15 mei 2011 20:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, typo. Heb 'm al aangepast.
[..]
Dat is wel bijzonder ja, mijn maatschappij deed al moeilijk over WA+ bij een auto ouder dan tien jaar...gelukkig had ik 'm voor die tijd gekocht.
hmm alleen de 3.0 is dan een verbetering... maar verder zelfde klusje want zelfde motorquote:Op maandag 16 mei 2011 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat is een klusje van niks rival, wanneer knal je een M54 met dubbele vanos in een E30?
Hairball,quote:Op zondag 15 mei 2011 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.
Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd.
Tering, thanksquote:Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef Bowny het volgende:
[..]
Hairball,
Voor je volgende beurt: http://www.oil-center.de
EUR8,90 per liter, jawohl!
Ooh okequote:Op maandag 16 mei 2011 10:34 schreef rival het volgende:
[..]
hmm alleen de 3.0 is dan een verbetering... maar verder zelfde klusje want zelfde motor
Nou.. zo snel is de mijne niet, hij staat nog steeds op z'n plek!quote:
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318isquote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Herkenbaar probleem, daarom rij ik nu ook snel in een grasmaaier (107/Aygo/C1)quote:Op maandag 16 mei 2011 11:44 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou.. zo snel is de mijne niet, hij staat nog steeds op z'n plek!
Zo goedkoop ga ik het niet krijgen via-viaquote:Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef Bowny het volgende:
[..]
Hairball,
Voor je volgende beurt: http://www.oil-center.de
EUR8,90 per liter, jawohl!
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Even een mod attenderen of RPG vragen, die kan 'm vandaag nog editten als het goed isquote:Op maandag 16 mei 2011 12:29 schreef rival het volgende:
[..]
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318is
Daar heb je een prima auto aan. Die bekleding kun je vast wel aan wennen. En die automaat ook, al blijf ik er geen fan van. Maar je weet wel wat je koopt dan, lijkt me prima. En een mooie vervangen van de Einser!quote:Op maandag 16 mei 2011 12:45 schreef Oksel het volgende:
M'n schoonpa heeft een 320i station uit 2010, die hij ws. laat ombouwen zodat hij op gas rijdt. En denk erover om hem over te nemen over een half jaar (dan krijgt hij een nieuwe CLS), dan staat er 50k op de teller. Voor 20.000 EUR. Nadeel; de bekleding is off-white.. alsof het leer is, maar het is stof. En 't is een automaat..
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:29 schreef rival het volgende:
[..]
als we dan toch de OP aanpassen ik heb geen 318i meer, het is nu een 318is
Pas de foto van mijn auto maar aan met een leuke foto uit 't vorige topic (laatste pagina)quote:Op maandag 16 mei 2011 15:33 schreef RPG het volgende:
[..]
[..]
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?
Omdat ik zo aardig benquote:Op maandag 16 mei 2011 16:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Pas de foto van mijn auto maar aan met een leuke foto uit 't vorige topic (laatste pagina)
Ik zie je nu wel staan maar alleen bij de 5-seriequote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef HFdude het volgende:
Ga het nog 1 keer proberen, HFdude heeft z'n E61 ingeruild tegen een e64 (645i Ci S), kan helaas zelf de OP niet aanpassen....
*kuch*Verhuisd naar 6-series*kuch*quote:Op maandag 16 mei 2011 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie je nu wel staan maar alleen bij de 5-serie
Nee, klopt, daar krijg je alleen maar gezeik mee. Als er wat mee is altijd die 'ja maar je hebt m al heel goedkoop gekregen, ik kon er as ik m particulier verkoop veel meer voor krijgen' discussie's. Trammelant.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
En het probleem is?
Trouwens, nooit een auto kopen van familie denk ik altijd
Open luchtfilter (CAI), cat delete, midden demper delete en freeflow uitlaat als simpele begin.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:36 schreef ToerkCep het volgende:
Iemand ervaring met het tunen van een 320d e46 150PK?
Dude wat een kennisquote:Open luchtfilter (CAI), cat delete, midden demper delete en freeflow uitlaat als simpele begin.
Laterna evt: Chip Tuning, grotere IC, grotere verstuivers, grotere turbo/turbodruk verhogen, shall i continue?
Freeflow uitlaat (geen kat/midden/einddemper), verhoogde turbodruk, grotere IC, 110PK verstuivers, CAI en de reden dat ie zo gigantisch veel rookt is omdat ik de powerbox veelste rijk had afgesteld..quote:
De eerste suggesties zijn gewoon te doen onder de 100 euro en een Halve middagje op de brug.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou niet heel erg vertrouwen op alleen de kennis van turquaz.
Ik zou hem gewoon laten chippen bij een goede chipboer. Die andere aanpassingen vergen vrij veel werk en geld om alles goed te laten lopen
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
En niet te veel vertrouwen op je remmen en (verlaagde) ophanging..![]()
Ik mag nog van geluk spreken, ben 3x over de kop gevlogen.. Voor het zelfde geldt kon het anders aflopen
130-140? Zo ff geschat..quote:Op maandag 16 mei 2011 19:39 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?
Nope, een auto is mijn leven, een leven zonder auto kan ik me niet voorstellen..quote:Op maandag 16 mei 2011 19:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff Turq, kan jij niet beter van auto's afblijven?![]()
Golf naar de tering, bmw kwijt, fiat zonder dak
ach kom, ff een kiekje laten zien mag toch wel? Ik wil hem ook wel deleten als je wilt.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
@TurQ
Slap ouwehoeren ben je iig. niet verleerd tijdens je afwezigheid.
Just kidin, maar als je ziet wat er van terecht komt....quote:Op maandag 16 mei 2011 19:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, een auto is mijn leven, een leven zonder auto kan ik me niet voorstellen..
[..]
ach kom, ff een kiekje laten zien mag toch wel? Ik wil hem ook wel deleten als je wilt.
x
Ik ben niet zo'n voorstand van een luchtfilter monteren, kat verwijderen en de middendemper ertussenuit slopen, zonder vervolgens de chip aan te passen. Kan me ook goed voorstellen dat je zulke geintjes niet uit wil halen met een e46.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De eerste suggesties zijn gewoon te doen onder de 100 euro en een Halve middagje op de brug.
Ik zou er voorzichtig mee zijn. Het kan absoluut, met een chip gaat ie eenvoudig richting 170-180pk en ongeveer 380-400Nm. Probleem is alleen dat bij deze motor de turbo een kwetsbare unit is. Sommigen gaan makkelijk meer dan twee ton mee, maar ik heb bij mijn zoektocht diverse ervaringen gelezen van mensen die er binnen een ton twee in de soep reden.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:36 schreef ToerkCep het volgende:
Iemand ervaring met het tunen van een 320d e46 150PK?
Thx, dude!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:33 schreef RPG het volgende:
[..]
[..]
Beide aangepast. Nog meer veranderingen nodig ?
Minimaal 1 teveel!quote:Op maandag 16 mei 2011 19:39 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Jezus geluk gehad man, hoeveel PK had dat ding?
Ik denk dat het handiger is als ik het door een ervaren tunebedrijf laat doen, die maken het dan mooi op maat..quote:Ik zou er voorzichtig mee zijn. Het kan absoluut, met een chip gaat ie eenvoudig richting 170-180pk en ongeveer 380-400Nm. Probleem is alleen dat bij deze motor de turbo een kwetsbare unit is. Sommigen gaan makkelijk meer dan twee ton mee, maar ik heb bij mijn zoektocht diverse ervaringen gelezen van mensen die er binnen een ton twee in de soep reden.
Het is gangbaarder bij de E30's en E36's, daarboven is het al minder gangbaar. Daarboven wordt het al ook snel kostbaarder (motoren worden duurder, onderdelen worden duurder, veel veel meer electronica).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Het is meer dat ik een auto heb om in te rijden en er alleen aan sleutel als er iets kapot is of dreigt te gaan. Dan nog alleen de kleine makkelijke dingen. Voor de rest gaat-ie gewoon naar de garage.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Als ik erg graag extra PK's zou willen, zou ik hem ruilen voor eentje met meer PK's.quote:Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Tot nu toe kan ik steeds de garagerekeningen betalen, maar ik kan niet ontkennen dat het er soms flink inhakt.quote:Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
... wanneer die VW'ers niet bezig zijn met uiterlijke wijzigingen, althans.quote:Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Duidelijk ja, inderdaad toch meer de oudere modellen ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is gangbaarder bij de E30's en E36's, daarboven is het al minder gangbaar. Daarboven wordt het al ook snel kostbaarder (motoren worden duurder, onderdelen worden duurder, veel veel meer electronica).
Daar komt nog bij dat hobby auto's vaak ook de oudere modellen zijn. Als je een E46 of hoger koopt besluit je niet meteen om 'm los te trekken om er dikke superchargers/turbo's op te zetten. De drempel is lager bij de oudere modellen.
Vergelijk het met VW. De door jou genoemde swaps, motorrevisies etc vinden veel veel meer plaats bij de oudere modellen (Golf III, in mindere mate Golf IV) etc dan dat het gebeurt bij de Golf V of VI (ik noem maar wat).
Vergeet ook niet dat de BMW motoren vaak ook al aardig 'sportiever' zijn, en dat de vermogenswinsten met 'simpele' dingen vaak marginaal zijn, en je dus al aan de slag moet met andere motoren, turbo's etc.
Persoonlijk zou ik iets laten doen, als ik al iets motorisch aan m'n auto zou willen aanpassen. Maar in plaats van dikke superchargers op m'n E46 te zetten spaar ik liever voor een E46 M3, om maar iets te noemen
Ach niet elke uiterlijke wijziging van een VW is slecht, ligt er meer aan hoe je het doet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is meer dat ik een auto heb om in te rijden en er alleen aan sleutel als er iets kapot is of dreigt te gaan. Dan nog alleen de kleine makkelijke dingen. Voor de rest gaat-ie gewoon naar de garage.
[..]
Als ik erg graag extra PK's zou willen, zou ik hem ruilen voor eentje met meer PK's.
[..]
Tot nu toe kan ik steeds de garagerekeningen betalen, maar ik kan niet ontkennen dat het er soms flink inhakt.
[..]
... wanneer die VW'ers niet bezig zijn met uiterlijke wijzigingen, althans.
Dat sowieso. Zo'n standaard chip van Ziptuning wil je niet hebben, laat ze maar lekker op maat schrijven, heb ik ook laten doen. Testrun, beetje knutselen, nog een testrun etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:58 schreef ToerkCep het volgende:
[..]
Ik denk dat het handiger is als ik het door een ervaren tunebedrijf laat doen, die maken het dan mooi op maat..
Hierboven is al veel gezegd. Complexere techniek, elektronica e.d. Bovendien is een e46 nog vrij recent en niet snel een hobby-auto zoals de oudere modellen dat wel zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Lees nu al een tijdje mee hier, vind BMW's serieus mooie wagens. Maar wat me vooral opvalt is dat jullie vooral echt rijders zijn. Als er aanpassingen aan je BMW plaatsvinden dan zijn het meestal wat cosmetische dingen. Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
Hoezo is dit? Is dit zo risicovol bij een BMW? Of hebben jullie hier totaal geen behoefte aan om zelf te gaan sleutelen aan de motor voor wat extra pk's?
Of zijn jullie dus echt BMW rijders die genoeg geld hebben om alles te laten doen?![]()
Want ik draai nu ook al een tijdje mee in de volkswagen scene, en daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Just wondering
Kuchquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Niks mis mee uiteraard, maar motorisch durven jullie niet zoveel krijg ik het idee? In ieder geval, zo lijkt het.
in de volkswagen scene,daar probeert iedereen zoveel mogelijk zelf te doen(motorswaps, complete motor revisie, tunen enz.)
Dikke upgrades zijn leuk denk ik, maar dan zou ik dat doen bij een auto die je lekker gerust een aantal weken in een garage stil kan laten staan, omdat het niet je primaire vervoersmiddel is. Don't get me wrong, een turbo of supercharger ooit lijkt me fantastisch op een 2e (hobby) auto, en dat is zeker iets dat ik ooit wel wil (laten) doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Duidelijk ja, inderdaad toch meer de oudere modellen ja.
Maar toch zie je bij VW vaak zat dat ze een R32 motor uit een golf V in een golf mk1 stoppen.
Dat gaat vrij hard![]()
Maar dat zijn inderdaad de zeldzame gevallen.
Maar goed, tja denk ook dat het een beetje is wat je zelf wilt, zoals je aangeeft koop je liever een m3 dan het geld te stoppen in dikke upgrades. Omdat het makkelijker is? betrouwbaarder?
Jij geeft totaal niet om het feit dat jouw auto dan wel een stuk unieker is doordat je er een dikke turbo op heb gezet icm een chip op maat?
Met Ed moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag op marktplaats een M50b25 staan die wel in mijn e30 past... Moest toch even nadenken.
Heb geen kennis en ruimte (en geld) om een swap te doen, anders had ik het wel gedaan...
Ed van de e30fansite zou wel willen helpen gok ik, dus kennis is een kulargument
Anders kan ik ook vragen beantwoorden hoor, er rijden nu al 4 wagens rond met een door mij (ons) geplaatste M50quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:59 schreef Catch22- het volgende:
Had hem paar weken terug nog aan de lijn. Mooie vent is hetHij heeft me vorig jaar enorm geholpen met o.a. d-riem etc.
Als alle spullen aanwezig zijn moet het in een lange dag lukken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:10 schreef Catch22- het volgende:
Hoeveel werk is het? Kort dagje of veel langer?
Snap ik. Zou zelf inderdaad liever ook niet zoveel hobbyen aan mn auto als ik m dagelijks nodig zou hebben ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Zo'n standaard chip van Ziptuning wil je niet hebben, laat ze maar lekker op maat schrijven, heb ik ook laten doen. Testrun, beetje knutselen, nog een testrun etc.
[..]
Hierboven is al veel gezegd. Complexere techniek, elektronica e.d. Bovendien is een e46 nog vrij recent en niet snel een hobby-auto zoals de oudere modellen dat wel zijn.
Voor mijzelf geldt dat ik wel wat eenvoudig onderhoud probeer zelf te doen, gewoon omdat ik geen zin heb om garagerekeningen te betalen als ik het ook zelf kan doen.
Enige dat ik performancetechnisch heb laten doen is chiptuning en dat rijdt ideaal. Verder niets en ik klungel ook niet te veel zelf: ik ben afhankelijk van m'n auto en dus moet dat ding het gewoon doen. Het is geen hobbyproject dat makkelijk een week stil kan staan doordat ik ergens niet uit kom.
Excusez moi, nicequote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:47 schreef rival het volgende:
[..]
Kuch![]()
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Maar als je naar een BMW forum gaat, zoals bv E30fansite.nl/Forum, dan zie je dat daar de meeste ook druk bezig zijn, motorswaps, ombouwen van motoren e.d....
M3 CSL / E46 m3 is inderdaad wel heel ergquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dikke upgrades zijn leuk denk ik, maar dan zou ik dat doen bij een auto die je lekker gerust een aantal weken in een garage stil kan laten staan, omdat het niet je primaire vervoersmiddel is. Don't get me wrong, een turbo of supercharger ooit lijkt me fantastisch op een 2e (hobby) auto, en dat is zeker iets dat ik ooit wel wil (laten) doen.
Op dit moment heb ik gewoon niet de luxe dat ik in m'n E46 met een dikke turbo voor kan komen knallen op kantoor haha.
Een E46 M3 is een geval apart bij mij, omdat die bij mij in de categorie droomauto valt
Iets meer vermogen (17pk) en een stuk lichter (~200kg). Veel gebruik van carbon om tot die gewichtsverlaging te komen. Er zat ook helemaal geen luxe meer in de CSL, dus geen airco of radio of navigatie of wat dan ookquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Snap ik. Zou zelf inderdaad liever ook niet zoveel hobbyen aan mn auto als ik m dagelijks nodig zou hebben ja.
Misschien dat ik daarom er zo tegen aan kijk, aangezien ik mijn auto eigenlijk niet echt nodig heb.
[..]
Excusez moi, nice
[..]
M3 CSL / E46 m3 is inderdaad wel heel ergja.
Weet niet wat de verschillen ertussen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |