Het viel me vorig jaar ook erg mee met mijn E34. Nu scheelt het wel dat ik normaal gesproken vooral in de stad rijd. Plankgas over de autobahn verbruikt nog steeds een stuk minder dan in de stad rijden.quote:Op zondag 3 april 2011 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Mag ik even hulde spuien over m'n 320d? Dit weekend 1.300km gereden met drie man + bagage. Gemiddeld 150km/h gescoord over 1.200km snelweg (ik laat de stad even buiten beschouwing) en een verbruik van 1:13. Dat valt me zeker niet tegen als je bedenkt dat ik hele stukken 190 op de cruise heb gehad (verbruik meer dan 1:10 dan)! En het ding geeft geen kik
Dan heb je al niets meer te vrezen, binnen drie maanden moet voor snelheidsovertredingen volgens de Duitse wet de bestuurder geïdentificeerd zijn, willen ze verder kunnen vervolgen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan best een poosje duren. Ik zit al sinds oktober te wachten op post uit Duitsland.
Dat heb ik gemerkt jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het viel me vorig jaar ook erg mee met mijn E34. Nu scheelt het wel dat ik normaal gesproken vooral in de stad rijd. Plankgas over de autobahn verbruikt nog steeds een stuk minder dan in de stad rijden.
Dat wist ik dus niet, maar is wel fijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:37 schreef Mikkie het volgende:
Dan heb je al niets meer te vrezen, binnen drie maanden moet voor snelheidsovertredingen volgens de Duitse wet de bestuurder geïdentificeerd zijn, willen ze verder kunnen vervolgen.
Ik had ongeveer 1:11 (wat beter is dan de 1:9 ~ 1:10 die ik normaal doe).quote:Dat heb ik gemerkt ja. Ik rekende op ongeveer 1:11 dus dit viel me goed mee.
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:31 schreef Alicey het volgende:
Was helemaal niet mijn bedoeling om het topic uit te blazen.
Maar da's Frankrijk. Duitsland lijkt me dan toch wel beter georganiseerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.
Uit Frankrijk heb je sowieso weinig te vrezen. Daar moet je alleen uitkijken voor laserguns die je direct moet afrekenen. Flitsboetes krijg je nooit binnen. Zelf vorig jaar nog op de plaat gegaan met zo'n 130@90, maar daar hoor je niets van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.
Dat is wel lekker jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet, maar is wel fijn.Het waren vast geen schokkende bedragen geweest in Duitsland, maar geld is toch geld en bij 4 stuks kan het alsnog oplopen.
[..]
Ik had ongeveer 1:11 (wat beter is dan de 1:9 ~ 1:10 die ik normaal doe).
Laseren moet je altijd voor oppassen. Vooral op zondagen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:09 schreef Mikkie het volgende:
Uit Frankrijk heb je sowieso weinig te vrezen. Daar moet je alleen uitkijken voor laserguns die je direct moet afrekenen. Flitsboetes krijg je nooit binnen. Zelf vorig jaar nog op de plaat gegaan met zo'n 130@90, maar daar hoor je niets van.
Waarschijnlijk wel, maar ik rijd niet in een BMW omdat het zo'n goedkope zuinige auto is.quote:Dat is wel lekker ja. Het ligt er ook een beetje aan wat voor tempo je doet. Als ik gewoon 140 op de cruise had gezet was ik waarschijnlijk wel een stukje voordeliger uit geweest dan normaal, inderdaad
.
So true. Maar vaak pakken ze daarmee alleen de excessen, dus zolang je onder de +30 blijft, valt het meestal wel mee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laseren moet je altijd voor oppassen. Vooral op zondagen.
Ook absoluut waarquote:[..]
Waarschijnlijk wel, maar ik rijd niet in een BMW omdat het zo'n goedkope zuinige auto is.
Laat ik daar nu best vaak overheen zitten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:19 schreef Mikkie het volgende:
So true. Maar vaak pakken ze daarmee alleen de excessen, dus zolang je onder de +30 blijft, valt het meestal wel mee.
Over 10 jaar rijdt je auto zelf en hoef je alleen nog maar je bestemming in te voeren.quote:Ook absoluut waar. En die keren dat ik dan echt lange stukken in Duitsland rij, ga ik er ook voor, geen geouwehoer. Rijplezier mag wat kosten. Over tien jaar hebben we allemaal een GPS-unit en automatische bonnengenerator in onze elektrische auto, dan kán het niet eens meer zonder meteen failliet verklaard te worden, dus lekker poken doe ik nu nog wel
.
Da's rijbewijstechnisch ook niet echt heel slimquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat ik daar nu best vaak overheen zitten.
Dat is vooralquote:[..]
Over 10 jaar rijdt je auto zelf en hoef je alleen nog maar je bestemming in te voeren.
Op de snelweg +41, bovendien dat nog gecorrigeerd. Maar veel marge is er inderdaad niet meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:25 schreef Mikkie het volgende:
Da's rijbewijstechnisch ook niet echt heel slim. Theoretisch kan twee keer +31 je al twee maanden ontzegging opleveren.
Of misschien weer niet.. Als zoiets heel efficiënt gaat en ik hoef er verder helemaal niets meer aan te doen vind ik het best voordelig. Dan ga ik gewoon intussen iets anders doen.quote:Dat is vooral.
True. Dus altijd de cruise op 160 dan. Nadeel is wel, toevallig laatst even opgezocht, dat de boete voor 160@120 tegenwoordig alweer 338 euro isquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op de snelweg +41, bovendien dat nog gecorrigeerd. Maar veel marge is er inderdaad niet meer.
Dat is wel handig ja, maar het plezier van autorijden is dan wel weg...quote:[..]
Of misschien weer niet.. Als zoiets heel efficiënt gaat en ik hoef er verder helemaal niets meer aan te doen vind ik het best voordelig. Dan ga ik gewoon intussen iets anders doen.
338 euro? Da's bijna 1000 gulden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Mikkie het volgende:
True. Dus altijd de cruise op 160 dan. Nadeel is wel, toevallig laatst even opgezocht, dat de boete voor 160@120 tegenwoordig alweer 338 euro is. Nu heb je wel iets van afwijking en correctie, maar dan nog. En die correctie krijg je echt niet cadeau hoor, zal vaak genoeg verkeerd gemeten worden. Dat zijn geen grappen meer.
Je kunt dan altijd nog een weekje Afrika doen en daar zelf rijden.quote:Dat is wel handig ja, maar het plezier van autorijden is dan wel weg...
Je lijkt m'n moeder wel... terugrekenen naar guldenquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
338 euro? Da's bijna 1000 gulden.Voor diefstal krijg je een boete tussen de 150 en 250 euro.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Je lijkt m'n moeder wel... terugrekenen naar guldenen dan ook nog ruim 25% er bij optellen.
BBS RS/RMquote:
Ik heb 15" onder m'n 5je liggen nu.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:35 schreef Rizkant het volgende:
[..]
BBS RS/RM
BBS RX2
BBS (BMW) styling 5
Oem styling 42/65/32/101 zal er nog wel meer kunnen noemen..
BMW ten (styling??)
BMW throwingstars (styling 21?)
Rondell's
OZ opera
OZ Breyton
OZ Futuras
OZ Mito
Ac Schnitzer type 1,2 of 3 Rennsport of niet!
Racing Dynamics
Hartge classic
Wel op de BBS RS/RM na liefst in grotere maten (17"/18"/19") naar gelang het model auto ze onder zouden moeten!
Ja, Alpina's zijn mooi.. Maar 16" zou mooier staan..quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder een oude BMW horen 15" alpina's![]()
[ afbeelding ]
1. 16" is al snel te groot onder een oude autoquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:54 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Ja, Alpina's zijn mooi.. Maar 16" zou mooier staan..
Jammere van Alpina's : ze staan op elke 5 serie goed...
Beetje veilige/ te makkelijke keuze dus... En dan haak ik af!
Die spoiler is treurig en past helemaal niet bij de auto. En dan heb ik het niet eens over de spiegelsquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Op een E30 kan 16" nog net, maar onder een E21 is 15" echt genoeg hoor...
Dit vind jij zeker mooi:
[ afbeelding ]
Nog wel steeds een 535d?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:10 schreef HFdude het volgende:
Kan de OP nog aangepast worden?? Ben inmiddels geswitched van E61 naar E64....
Neuh onder een E39 kunnen best grote velgen daar ben ik het wel mee eens. En verlagen vind ik ook een pre, maar niet zo overdreven laag dan is het wel pauper.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef Rizkant het volgende:
Als dit een originele Alpina is mogen er wel weer Alpina's onder...
Die spiegels zijn ook niet mooi!
Maar anders is het met die BBS echt een mooie combi!
Dit is 16"?
Mijn velgen keuze ligt ook echt aan wat voor auto gaan/zitten ze onder..
En daarbij... Verlaging is absoluut een pre.. I am a wheel gap hater
Een E28 mag je max 17" onder leggen..
Een E39 moet gewoon minimaal 18" of 19" max...
Etc. Etc.
Nou ben ik pauper zeker?!
Zijn dit originele spiegels? Lijken mij op DTM spiegels...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben ook niet echt fan van spoilers eerlijk gezegd... maar ben bang als ik dat eraf haal dat de lak er niet meer uitziet eronder. Maar wat is er mis met de spiegels? Dat zijn gewoon de originele...
Ja joh en als het effe kan moet die uitstekende velgrand net tegen je wielkast aanlopen, dan is het precies goedquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:19 schreef Rizkant het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is dik!
OEM+ = origineel+ verlaging+ chique velgen = WIN!
Gooi ze anders even allemaal op een hoop, daar had ik het helemaal niet overquote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?
Ps. Ik zelf rij met BBS RX2 in 19" ... Deze hebben ook standaard een gepolijste rand....
As we speak worden ze opnieuw gepolijst
compliment of belediging?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Die foto'sik dacht even dat Turq weer terug was in het topic.
Daarom worden wielkastranden vaak gerold, om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:53 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Ja joh en als het effe kan moet die uitstekende velgrand net tegen je wielkast aanlopen, dan is het precies goed![]()
En om verder nog even op de velgranden terug te komen:
Wat doet een E39 M5 tegenwoordig nog?quote:Op woensdag 13 april 2011 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zit eerlijk gezegd te kijken naar een E39 M5 die zijn best betaalbaar. Hmm maar maandelijks toch vrij fors, misschien is de 540i een betere keus, maar M5 is zoveel cooler
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je een beetje rond kijkt dan zie je ze tussen de 10k en 20k. Iets goedkoper gemiddeld dan de E46 M3, maar wat me opvalt is dat er wel vaker meer kilometers zijn gereden. Logisch ook, zo'n M5 kan je best als daily gebruiken. Bij een M3 doe je dat toch minder snel.
Dat vind ik zo mooi van die E39 juist, als ik een sportwagen wil dan koop ik geen BMW hoorquote:Op woensdag 13 april 2011 09:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000.
Persoonlijk ben ik meer van de E46 M3, juist vanwege de sportievere uitstraling. Dat ding schreeuwt in alles dat het een sportwagen is, terwijl de E39 zegt "hoi, ik ben een luxe sedan met veel vermogen'
Ik vind de E46 nou net een iets brutere uitstraling hebben, dat spreekt me wel aan. En waarom geen BMW als je een sportwagen wil? Een willekeurige M doet voor weinig auto's onder in dezelfde prijsklasse (zegmaar nagenoeg geen).quote:Op woensdag 13 april 2011 10:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat vind ik zo mooi van die E39 juist, als ik een sportwagen wil dan koop ik geen BMW hoor
Ja, maar toch is het anders, zijn wel multitaskers natuurlijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vind de E46 nou net een iets brutere uitstraling hebben, dat spreekt me wel aan. En waarom geen BMW als je een sportwagen wil? Een willekeurige M doet voor weinig auto's onder in dezelfde prijsklasse (zegmaar nagenoeg geen).
Leuke is dat je met je M3/M5 ook nog mooi boodschappen kunt doen, terwijl je dat niet echt (praktisch) kan in een 'rasechte' sportwagen. Maar er zijn inderdaad een hoop leuke 'rasechte' (sportwagens). Toch heeft BMW iets voor mij persoonlijk. De wegligging, het geluid, de uitstraling, het rij-gedrag, ik vind 't allemaal fantastisch. Vooral in de snellere modellen.
Uiteindelijk is het ultieme natuurlijk om een M te hebben, en daarnaast nog een 'rasechte' sportwagen!
Een honda S2000 kan ik inderdaad ook wel waarderenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar toch is het anders, zijn wel multitaskers natuurlijk.
Maar als ik echt een sportwagen zou kopen zou ik eerder neigen naar een Honda S2000, Porsche 944 en dat soort type wagens. (om maar even bij een normaal budget te blijven)
Die geven je toch een andere belevenis als een BMW M3 of M5.
Het rustiger rijden is volgens mij echt verbonden aan het vermogen van je auto. Als je weet dat je die reserves hebt...spreek je ze echt vaker aan (en nee, ik jakker niet overal 200 km/u, juist op de snelweg staat de cruise vaak rond 125 km/u)quote:Op woensdag 13 april 2011 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt een E46 is natuurlijk veel sportiever, maar ik merk dat ik toch vaak rustig rijdt eigenlijk (wel hard) dus is een 5-serie wat comfortabelere en heeft een iets "saaier" maar wel netter, uiterlijk
3.2L 343pkquote:Op woensdag 13 april 2011 14:52 schreef Rizkant het volgende:
Hmm... Die ken ik niet... Ben nog niet zolang actief hier hey...
Maar foto van mijn wagen zegt hopelijk genoeg!
E39 M5 vs. E46 M3...
Moeilijk... Maar keuze zou echt bij de M5 komen..
Heb een gezin...
Jochie van 1,5jaar, geef mij die 2 extra deuren maar..
Daarintegen is de M5 een stuk minder schreeuwerig
..
Let the engine do the talking!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |