goedemorgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef XXX het volgende:
Maandagmorgen staan de kranten vol over een nieuw familiedrama?
Waar heb je het allemaal over manquote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
De reden voor dit topic is omdat ik door dit soort berichten me bedreigd voel :
[..]
goedemorgen.
![]()
mensen ik heb een verzoek.
om dat toe te lichten gaarne even het bericht uit hoogvliet lezen wat in de OP staat.
willen sommigen hier stoppen met dit soort idiote posts over mij te plaatsen ?
een discussie is leuk maar dit zijn geen geintjes meer en het komt steeds vaker voor.
volgende keer, als dit zo door blijft gaan, dien ik een klacht in.
quote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
goedemorgen.
![]()
om dat toe te lichten gaarne even het bericht uit hoogvliet lezen wat in de OP staat.
een discussie is leuk maar dit zijn geen geintjes meer en het komt steeds vaker voor.
Wat heeft dit met de KGB te maken?quote:Op zondag 10 april 2011 10:40 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vindt iedereen hier van, zijn dit immers geen KGB-praktijken ?
Dat.quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef Lutte het volgende:
Beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen en de jongen oppakken dan dat er morgen krantenkoppen zijn met 'de dader had zijn actie al aangekondigd, politie deed niks' en er weer zoveel gezinnen verscheurd waren terwijl het voorkomen had kunnen worden.
Dat ja.quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef Lutte het volgende:
Beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen en de jongen oppakken dan dat er morgen krantenkoppen zijn met 'de dader had zijn actie al aangekondigd, politie deed niks' en er weer zoveel gezinnen verscheurd waren terwijl het voorkomen had kunnen worden.
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.quote:Op zondag 10 april 2011 10:43 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Waar heb je het allemaal over man
wie doet dat dan?quote:Op zondag 10 april 2011 11:00 schreef kitao het volgende:
[..]
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.
dat je voor ieder lukraak berichtje blijkbaar in de cel kan belanden.quote:
dat kun je hier terugvinden:quote:
ik neem aan dat je hier melding bij de mods van hebt gemaakt?quote:Op zondag 10 april 2011 11:05 schreef kitao het volgende:
[..]
dat kun je hier terugvinden:
Defensiepersoneel massaal de weg kwijt.
[DEF] SC!!! Defensiepersoneel massaal de weg kwijt #2
is wel veel lezen, zo'n 600 posts, maar er staan er genoeg in met die strekking van diverse mensen.
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
Is ook erg effectief, een paar uur later in mijn woonplaats vlak voor het politieburo notabene :quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.
Vind het wel begrijpelijk dat ze dit doen uit voorzorg.
Dit is niet een willekeurig "lukraak berichtje", dit is een bedreiging.quote:Op zondag 10 april 2011 11:02 schreef kitao het volgende:
[..]
dat je voor ieder lukraak berichtje blijkbaar in de cel kan belanden.
dit heeft dan gevolgen voor alle forabezoekers en tweeters in het hele land.
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.
Ja, "voorkomen is beter dan genezen", maar aan de andere kant, als je voor elke hersenscheet een squadron politieagenten op pad moet sturen komen ze ook niet meer aan ander werk toe he. Hoe vaak is het precies voorgekomen dat een schietpartij of iets vergelijkbaars via twitter is aangekondigd? Als je zoiets van plan bent en je wil dat de wereld het weet dan kies je toch ook wel een grootser platform om het aan te kondigen?quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef SevD het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.
mallotige poster? die idioot heeft wel een bedreiging geuit!!quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef kitao het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?
waar gaan ze al die mensen laten dan ?
En dan was er niks aan de hand geweest...quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:29 schreef EenFokkerUitHoogvliet het volgende:
[ Bericht 100% gewijzigd door EenWillekeurigeMod op 09-04-2011 21:32: doe normaal man! ]
Ja, allemaal leuk & aardig maar hoe ga je dan bepalen wat een 'hersenscheet' is en wat een écht dreigement is? Dat kan je niet weten van te voren, ook al zie je dat het van een 16-jarige snotneus komt. Risico's mogen er niet genomen worden en al helemaal niet zo kort achter een incident als deze. Dus ja, dan sturen ze er maar 4/5/6 agenten op af, lichten ze hem van z'n bed en pleuren ze hem in de cel. Dan geef je ook direct een signaal naar andere ventjes van die leeftijd dat ze na moeten denken voordat ze zoiets achterlijks gaan roepen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, "voorkomen is beter dan genezen", maar aan de andere kant, als je voor elke hersenscheet een squadron politieagenten op pad moet sturen komen ze ook niet meer aan ander werk toe he. Hoe vaak is het precies voorgekomen dat een schietpartij of iets vergelijkbaars via twitter is aangekondigd? Als je zoiets van plan bent en je wil dat de wereld het weet dan kies je toch ook wel een grootser platform om het aan te kondigen?
Achtergrondinfo nalopen? Als het een bloedserieus dreigement was dan moet je die tijd helemaal niet nemen om alles te gaan achterhalen maar als eerste oppakken. Wat er daarna moet gebeuren, dat zien we dan wel. Eerst die dreiging die er hoe dan ook gewoon is wegnemen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef kitao het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?
waar gaan ze al die mensen laten dan ?
Ik had het ook verteld aan de pa van een vriend (werkzaam bij de politie) kreeg zojuist te horen van hem dat de jongen aangehouden was. Het was dus 100% zeker de grappenmaker (laten we hopen) die zei dat hij het ging herhalen enz.quote:
Heb je ook wel gelijk in, maar we kunnen toch moeilijk zaken als dit gewoon laten gaan? Wát als het wel serieus is?quote:Op zondag 10 april 2011 11:44 schreef Farenji het volgende:
Het risico is dat de definitie van "een dreiging" zo ontzettend ver kan worden opgerekt. Nog even en alles is een dreiging, en dan vertrouwt niemand elkaar nog en zit iedereen massaal iedereen bij de politie aan te geven (anoniem uiteraard) omdat er de kans bestaat dat iemand wel eens over iets strafbaars zou kunnen denken. Dat willen we toch ook niet?
Dat ook uiteraard. Het is nooit goed.quote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Pinterman het volgende:
Dan stond er binnen de kortste keren een topic op Fok! met als strekking: "De politie had het kunnen weten"
Maar ja, je zult toch wel ergens een grens moeten trekken? Het internet is zo laagdrempelig en open, dat iedere willekeurige vmbo debiel vanalles online kan gooien.quote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Pinterman het volgende:
Vraag jezelf maar af wat je reactie zou zijn als de politie deze jongen níet had opgepakt, en vervolgens zou de jongen écht een paar moorden plegen.
Dan stond er binnen de kortste keren een topic op Fok! met als strekking: "De politie had het kunnen weten"
Dat is juist het probleem, wáár trek je die grens??quote:Op zondag 10 april 2011 12:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar ja, je zult toch wel ergens een grens moeten trekken? Het internet is zo laagdrempelig en open, dat iedere willekeurige vmbo debiel vanalles online kan gooien.
Ik vind de OP van dit topic best wel humor eigenlijk, iemand die zelf bedreigende posts plaatst, allerlei mensen voor ik weet niet wat allemaal uitmaakt, en zich vervolgens bedreigd voelt door een post waaruit geen enkele agressie van mijn kant uit tegen hem blijktquote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
goedemorgen.
![]()
Precies. En ik kan me voorstellen dat nu gewoon even het zekere voor het onzekere wordt genomen.quote:Op zondag 10 april 2011 12:30 schreef SevD het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, wáár trek je die grens??
Niet alleen een weekend. Laat hem maar is goed nadenken over wat die gedaan heeft. Mentaal martelen. Ik was hier eigenlijk al een beetje bang voor: volggedrag. Gelukkig gaat het nooit zo ver maar soms hoeft er maar 1 schaap over de dam...quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Precies. En ik kan me voorstellen dat nu gewoon even het zekere voor het onzekere wordt genomen.
En ook van mij mag dat gastje rustig het hele weekend in de bak blijven zitten, geen enkel probleem mee!
" hij gaat het dunnetjes overdoen" staat er.quote:Op zondag 10 april 2011 11:34 schreef roos85 het volgende:
mallotige poster? die idioot heeft wel een bedreiging geuit!!
terecht dat hij opgepakt is
so hé, dat wordt Birma in het kwadraat hier dan.quote:Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef SevD het volgende:
Achtergrondinfo nalopen? Als het een bloedserieus dreigement was dan moet je die tijd helemaal niet nemen om alles te gaan achterhalen maar als eerste oppakken. Wat er daarna moet gebeuren, dat zien we dan wel. Eerst die dreiging die er hoe dan ook gewoon is wegnemen.
In het journaal werd gezegd dat er toen niet tot vervolging is overgegaan en ook dat ze niet weten om wat voor soort wapen het ging. Had ook een busje pepperspray kunnen zijn noemden ze als voorbeeld.quote:Op zondag 10 april 2011 13:01 schreef kitao het volgende:
[..]
so hé, dat wordt Birma in het kwadraat hier dan.
![]()
wist je overigens dat de alphen-schutter al eerder was gepakt voor verboden wapenbezit en blijkbaar nog steeds op de schietbaan actief was ?
is die de toegang ontzegd, of beter nog, waarom schaffen ze die schietbanen niet gewoon helemaal af ?
alleen toegang met luchtdrukgeweertjes en je kan ook een toernooi houden met schietroosjes.
maar nee, om een beetje misplaatste propaganda te maken als zwakke nietszeggende geruststelling gooien ze een tienertje in de bak die een ludieke opmerking maakt.
was jij ook niet degeen die postte dat ik mezelf maar door het hoofd moest schieten ?quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik vind de OP van dit topic best wel humor eigenlijk, iemand die zelf bedreigende posts plaatst, allerlei mensen voor ik weet niet wat allemaal uitmaakt, en zich vervolgens bedreigd voelt door een post waaruit geen enkele agressie van mijn kant uit tegen hem blijkt
stom of ludiek, wat is het verschil ?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat er toen niet tot vervolging is overgegaan en ook dat ze niet weten om wat voor soort wapen het ging. Had ook een busje pepperspray kunnen zijn noemden ze als voorbeeld.
En een ludieke opmerking? Stomme opmerking zul je bedoelen zeker?
Ow, dus dat complete arsenaal waarmee je wel ff een compleet dorp andersdenkenden zou uitmoorden klopt dus ook niet?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef kitao het volgende:
dus dankzij dat gespuis heb ik dalijk de aivd aan me deur hangen omdat men hier blijkbaar zondermeer ongeremd valse beschuldigingen kan uiten.
dan voel ik me bedreigd ja, en dan zeker als die gasten zelf aankondigen wél een wapen te bezitten.
iets wat ik niet heb.
lees het maar na, er stond: ik ben al eerder in duitsland geweest met een arsenaal aan wapens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ow, dus dat complete arsenaal waarmee je wel ff een compleet dorp andersdenkenden zou uitmoorden klopt dus ook niet?
Winkelcentrum? Duitsland toch?quote:Op zondag 10 april 2011 11:00 schreef kitao het volgende:
[..]
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.
dat van mijn moeder is blijkbaar weggemodereerd maar dat stond er dus wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:13 schreef YYY het volgende:
Kijk eens, jij laat jouw ware gezicht zien, jij bent gewoon een vreselijk geweldadig ventje met geldingsdrang....ze zeggen ook dat massamoordenaars zich in hun omgeving meestal aankondigen, het zal mij niet verbazen als jij het volgende winkelcentrum pakt.
Oh dus we gaan nog mensen vals beschuldigen ook?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef kitao het volgende:
[..]
was jij ook niet degeen die postte dat ik mezelf maar door het hoofd moest schieten ?
zo niet, als je goed leest gaat het niet alleen om jou.
echt letterlijke posts zoals : kitao staat morgen ook in een winkelcentrum om zn moeder neer te knallen" worden gewoon door de pro-def mods doorgelaten.
dus dankzij dat gespuis heb ik dalijk de aivd aan me deur hangen omdat men hier blijkbaar zondermeer ongeremd valse beschuldigingen kan uiten.
dan voel ik me bedreigd ja, en dan zeker als die gasten zelf aankondigen wél een wapen te bezitten.
iets wat ik niet heb.
'men' moet ook leren zich daar de schouders over op te trekken. Natuurlijk, apathie is ook niet goed, maar we leven in een wereld waar dit soort dingen kunnen gebeuren, en waarschijnlijk zelfs gebeuren omdat er zo'n mediacircus omheen komt.quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
het was een vraag, iemand schreef het, maar de topics zijn geloof ik inmiddels opgeschoond.quote:Op zondag 10 april 2011 13:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Oh dus we gaan nog mensen vals beschuldigen ook?Ik heb zo'n opmerkingen echt niet gepost.. En zelfs al had ik dat wel gedaan, vergeleken met sommige posts van jou is het nu ook weer niet zo enorm bedreigend.
Ik trek die post niet uit z'n context, jij komt pas later in dat topic vertellen dat je bij '5ggw' heb gezeten, en aan mij om vervolgens erachter te komen dat dat iets met de luchtmacht te maken heeft, dus dat je ergens tussen 1960 en 1995 in Stolzenau tinus heb staan doen met een wapentje,quote:Op zondag 10 april 2011 13:20 schreef kitao het volgende:
[..]
lees het maar na, er stond: ik ben al eerder in duitsland geweest met een arsenaal aan wapens.
was niet verboden toen, sterker nog ik werd ertoe verplicht.
kijk en dat bedoel ik dus, omdat een aantal figuren hier die post volledig uit zn context trekken en het zonder enige schroom zondermeer in andere topics dumpen krijg je dus dit soort smaad berichten.
gelukkig voor jou en die anderen dat er geen sharia is hier, anders had je nu 100 stokslagen kunnen verwachten.
Waar de fuck slaat dit nou weer op? Wat is dit voor loze opmerking, voor loze bedreiging? "Pas op hoor, als de sharia hier was, dan had je stokslagen gehad. boeboeboe"quote:gelukkig voor jou en die anderen dat er geen sharia is hier, anders had je nu 100 stokslagen kunnen verwachten.
Nee hoor, niks opgeschoond, je kunt nog gewoon teruglezen hoe mensen over idioten als jij denken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:41 schreef kitao het volgende:
[..]
het was een vraag, iemand schreef het, maar de topics zijn geloof ik inmiddels opgeschoond.
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef kitao het volgende:
[..]
stom of ludiek, wat is het verschil ?
juist nu in het tijdperk waar vrijheid van spraak nu in het groot wordt uitgevochten voor de rechtbanken is er blijkbaar geen enkele wettelijke reden nodig om iemand voor een uitlating zonder enig bewijs in de cel te kwakken.
en over dat busje peper; de politie en de toezicht heeft hier dus overduidelijk gefaald anders ontzeg je zo iemand wel de toegang tot een schietclub.
om dat te verhullen gaan ze nu ineens iedereen oppakken.
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.quote:ludiek
Bijzonder en leuk, apart op een leuke manier.
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef speknek het volgende:
[..]
'men' moet ook leren zich daar de schouders over op te trekken. Natuurlijk, apathie is ook niet goed, maar we leven in een wereld waar dit soort dingen kunnen gebeuren, en waarschijnlijk zelfs gebeuren omdat er zo'n mediacircus omheen komt.
Dat kun je dan maar beter accepteren en niet de overheid in een big brother veranderen.
dat stond er 3 minuten later al onder, maakt niet uit hoor maar geef mij niet de schuld als jij niet begrijpend kan lezen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef jankaas020 het volgende:
Ik trek die post niet uit z'n context, jij komt pas later in dat topic vertellen dat je bij '5ggw' heb gezeten, en aan mij om vervolgens erachter te komen dat dat iets met de luchtmacht te maken heeft, dus dat je ergens tussen 1960 en 1995 in Stolzenau tinus heb staan doen met een wapentje,
behalve dan dat het op de 2e wereldoorlog sloeg lettend op dat filmpje wat erbij stond.quote:Goed,maar je zegt wel in datzelfde topic, en ik quote: "die grafhonden knal ik zo naar walhalla."
Met die grafhonden doelend op de neonazi's die ergens in Duitsland in een dorpje wonen. Hier valt vrij weinig uit de context te trekken.
-------------------------------------quote:Op woensdag 6 april 2011 18:29 schreef kitao het volgende:
ik heb die wapens niet meer, ga ook niet zomaar nazies afknallen.
ben er wel bereid toe als die knakkers weer problemen veroorzaken.
2 keer zelfs, zie die post hierboven en deze:quote:En je verteld in dat topic er niet bij dat je momenteel niet meer in bezit bent van dit arsenaal.
----------------------------------quote:Op woensdag 6 april 2011 15:51 schreef kitao het volgende:
het enige wat ik nog heb is dat vissersmesje en een afgezaagde honkbalknuppel.
smaad is ook in nederland gewoon strafbaar, ga maar lekker daar een nachtje janken dan.quote:En dit:
Waar de fuck slaat dit nou weer op? Wat is dit voor loze opmerking, voor loze bedreiging? "Pas op hoor, als de sharia hier was, dan had je stokslagen gehad. boeboeboe"
Jij bent echt een ontiegelijk zielig ventje.
volgens mij staat er op schelden ook een ban.quote:Op zondag 10 april 2011 13:49 schreef Royyy het volgende:
Nee hoor, niks opgeschoond, je kunt nog gewoon teruglezen hoe mensen over idioten als jij denken.
je maakt er een taalstrijd van ipv op de inhoud in te gaan.quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
Jij
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.
En "iedereen" oppakken? Volgens mij gaat het nog steeds maar om 1 stomme jongen.
En ja, ik ben het er mee eens dat ze hem opgepakt hebben en daarna pas gaan onderzoeken of zijn tweet serieus was of niet. Ondertussen kan die jongen even rustig nadenken over het feit dat sommige "grapjes" niet leuk zijn.
Wacht maar tot jij een keer word opgepakt omdat iemand je grapje op fok niet leuk vond.. Als men iedereen gaat oppakken die iets op internet gooit wat 'niet grappig' is, is het einde zoek.quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
Jij
[..]
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".
[..]
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.
En "iedereen" oppakken? Volgens mij gaat het nog steeds maar om 1 stomme jongen.
En ja, ik ben het er mee eens dat ze hem opgepakt hebben en daarna pas gaan onderzoeken of zijn tweet serieus was of niet. Ondertussen kan die jongen even rustig nadenken over het feit dat sommige "grapjes" niet leuk zijn.
Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.quote:Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wacht maar tot jij een keer word opgepakt omdat iemand je grapje op fok niet leuk vond.. Als men iedereen gaat oppakken die iets op internet gooit wat 'niet grappig' is, is het einde zoek.
Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
Blijft het feit dat jij net zo goed mensen bedreigt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:05 schreef kitao het volgende:
[..]
dat stond er 3 minuten later al onder, maakt niet uit hoor maar geef mij niet de schuld als jij niet begrijpend kan lezen.
[..]
behalve dan dat het op de 2e wereldoorlog sloeg lettend op dat filmpje wat erbij stond.
dus maw, als er weer zo'n oorlog komt dan ben ik bereid de nazies naar de andere wereld te helpen.
ook heb ik letterlijk geschreven:
[..]
-------------------------------------
[..]
2 keer zelfs, zie die post hierboven en deze:
[..]
Waar is daar, bij de sharia?quote:[..]
smaad is ook in nederland gewoon strafbaar, ga maar lekker daar een nachtje janken dan.
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de mediaquote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"quote:Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
ja, ik zit nu in dwangbuis en typ met me neus.quote:Op zondag 10 april 2011 15:04 schreef Thaboel het volgende:
Kitao heb je de aivd al aan de deur gehad?
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'quote:Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.
Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?quote:Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"
Had je maar niet moeten dreigen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'
Het gaat niet om het grappig is of niet.quote:Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?
De vrijheid van meningsuiting stopt waar die van een ander ophoudt. Dat is dus het geval bij een bedreiging.quote:De vrijheid van meningsuiting hoort in theorie ook ruimte te bieden voor meningen, uitlatingen en onzin die sommige mensen mogelijk matig tot slecht kunnen waarderen. Maar dat is goed, toch? Anders kunnen we 'm net zo goed afschaffen..
De angst regeert tegenwoordig, en angst is de slechtste raadgever die er is.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
het is dan ook niet slim om al je borrelpraat op internet zet om voor iedereen te zien. of heb jij nooit geklaagd over je baas, gepraat over hoe je gespiekt hebt op dat proefwerk, of noem maar op?quote:Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.quote:Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Zolcon het volgende:
Goed dat mensen worden opgepakt als ze dat soort 'grapjes' op twitter maken.
Al dat soort berichten moeten serieus genomen worden. Zeker nadat er zo een incident heeft plaatsgevonden vanwege kopieergedrag.
Een groot deel van dit soort 'willekeurige' schietpartijen wordt aangekondigd. Rede genoeg om daar een team op te zetten.
Dit heeft dus absoluut niks met 'KGB-acties' o.i.d. te maken. Het is gewoon een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen. Misschien moet je iets minder wantrouwend tegenover de overheid en de politie kijken.
Denk het. Hij vind het belachelijk dat iemand zegt dat ie mensen gaat afknallen wordt opgepakt.quote:
Denk dat je hierover maar weinig van mening kunt verschillen.quote:Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef kitao het volgende:
[..]
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.
van posts zoals de laatste 3 of 4 kan ik enkel respect voor opbrengen, daar hoor je mij niet over klagen.
wat ik ervan vind heb ik ook al diverse keren herhaald, daarom ga ik nu maar wat anders doen.
laters.
Is dat zo, worden dreigementen vaak uitgevoerd? Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die echt iets willen uitvreten dat niet vooraf aan de grote klok hangen. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd.
Oh? Volgens mij wordt het juist min of meer nooit aangekondigd.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nikk het volgende:
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.
Je bedoelt dat een groot deel van de online aankondigingen daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Oh das interessant, ben benieuwd naar onderbouwing met cijfers of een bron...quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.
Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijsterquote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het gewoon terecht dat hij is opgepakt. Politie heeft goed gehandeld. Sommigen zeggen dat hij niet opgepakt moest worden omdat hij "met het overtreffen van kills in zijn online schietgame" heeft kunnen bedoelen in die tweet. Niemand weet op het moment dat hij het post op internet wat hij ermee bedoeld. De politie heeft dus preventief gehandeld en die jongen opgepakt op een mogelijk 2de drama te voorkomen.
Ik begrijp je reply. Hun reacties berusten alleen op die tweet en zien een stereotype jongen voor zich die psychisch niet in orde is. Het hangt af van het motief en de verklaring van die jongen. Als hij zegt dat hij het niet bedoelde en een duidelijke andere bedoeling mee had, dan moet die weer vrijgelaten worden. Misschien is voor de zekerheid een psychische test ook op zijn plaats. Maar vastzetten en TBS vind ik ook te ver gaan.quote:Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijster![]()
"Nooit meer loslaten... te groot risico"
"5 jaar tbs dwangverpleging",
etc![]()
Maar goed, ook voor deze lui geldt waarschijnlijk dat ze nogal makkelijk dingen roepen op het internet zonder dat ze het echt menen... tenminste, dat laatste mag ik hopen voor ze.
Laat hem maar even op de blaren zitten.quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef SevD het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jou krijg ik nog wel pisvlek.quote:Op zondag 10 april 2011 20:55 schreef FireFox1 het volgende:
Kitao is gewoon een randdebiel. Of hij nou die gast is of niet.
Gewoon geen aandacht meer aan besteden
quote:Op zondag 10 april 2011 20:49 schreef elcastel het volgende:
TS vindt zichzelf keer op keer een slachtoffer, hij zoekt alleen nog een dader.
Get a life Kitao, dergelijke opmerkingen kun je ook afdoen als 'onzin', maar jij neemt ze nog serieus ook, dát is pas zorgwekkend.
De politie had inderdaad door moeten denken. De jongen heeft suicidale neigingen en een wapenvergunning voor 5 wapens. Dat is geen fijne combinatie. Dan had dit drama wellicht voorkomen kunnen worden. Ik blijf bij mijn mening dat die jongen terecht is opgepakt. Als de politie eerst de tweet zou onderzoeken oid, dan kost veel te veel tijd en indien die knul echt plannen had, had hij misschien al toegeslagen. Dus het is naar mijn idee beter deze jongen een weekendje vast ze zetten, zijn uitleg aan te horen en hieruit concluderen of hij nog langer moet worden vastgezet. Als hij in de tweet had gezet dat het om een schietgame gaat, was hij wellicht niet opgepakt. Maar het is zeker dom om een tweet te schrijven vlak na dit drama met deze woorden.quote:Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef kitao het volgende:
veel dank voor alle scheldwoorden hier weer aan mijn adres en krijg zelf ook maar de griebus.
goedemorgen overigens voor de rest.![]()
tbs voor een tweet zag ik voorbij komen, tja, dan kan half fok ook wel naar een inrichting net als dat van der Vlist in heeft gezeten maar toch volgens de huidige regels gewoon vrolijk een berg wapens thuis mocht hebben, of iig mee mocht schieten op de speelbaan :
[ afbeelding ]
waar waren de justitiele vangnetten toen om die gast zijn vergunning te onttrekken ?!!
maar nee, meer om gezichtsverlies te voorkomen slaat de politie weer totaal de andere uiterste kant op.
hiermee zeg ik niet dat aan zulk soort signalen voorbij gegaan moet worden maar een vooronderzoek lijkt me meer op zn plaats voordat tieners vanwege een beetje stoer doen de bak in worden gegooid.
een onderzoek dat niet plaats vond nadat een wapenvergunninghouder in een inrichting werd opgenomen.
tijd om de schietbanen te sluiten en het hele vergunningstelsel grondig te herzien.
waar blijft dat ?!!
Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.quote:Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.quote:Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
Het was geen bedreiging.quote:Op maandag 11 april 2011 10:34 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.
Precies wat ik zeg, mooi dat de politie ook nog even gaat bepalen wat grappig is en wat niet. Feit is dat ieder normaal nadenkend persoon zou moeten kunnen zien dat dit gewoon een domme hersenscheet van een puber was. Daarom erger ik me ook dood aan hoe serieus ze dat twitter altijd maar nemen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
Soms kan er een situatie zijn waarbij het niet serieus genomen hoeft te worden. Dit is niet het geval bij een losstaande tweet zonder enige context.quote:Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging met de miss onderliggende gedachte "ik ga het ook een x doen". Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 10:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wie (of wat) werd bedreigd dan?
Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.quote:Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Jordony het volgende:
[..]
Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging opzich. Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Jordony het volgende:
Maar niet iedereen denkt zo. Ik kan de gedachte van de tweet zien als "game praat", maar de politie kan zijn bedoeling niet bevestigen zonder hem op te pakken en te ondervragen.
En als ze er door derden op worden gewezen?quote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.
Klinkt meer als dat hij 6 kills wil overtreffen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.
Gewoon negeren, die derden zijn net zo simpel als de shitteraar.quote:Op maandag 11 april 2011 11:00 schreef Auti het volgende:
[..]
En als ze er door derden op worden gewezen?
Ja, en dan is op een dag een twitteraar serieus.quote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.
Dan moeten ze maar zeggen "we gaan ermee aan de slag" een beetje als bij een gestolen fiets dus.quote:Op maandag 11 april 2011 11:00 schreef Auti het volgende:
[..]
En als ze er door derden op worden gewezen?
Klinkt als serieuze dreiging inderdaad.quote:Op maandag 11 april 2011 11:01 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Klinkt meer als dat hij 6 kills wil overtreffen.
Hoe moeilijk kan het zijn jongens.
Vind ik wel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klinkt als serieuze dreiging inderdaad.
Misschien moeten we als samenleving maar eens gaan accepteren dat we niet elk incident kunnen voorkomen. Altijd maar dat gestrooi met "en dan gebeurt het een keer echt". Ik wacht sinds 11 september ook nog steeds op dat vliegtuig dat de euromast in gaat vliegen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, en dan is op een dag een twitteraar serieus.
Misschien kunnen mensen ook wat verantwoordelijkheid nemen en alleen dat soort grappen maken in een passende context.
Nee, maar we kunnen wel voorkomen dat mensen bang worden als ze dat soort teksten op internet lezen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Misschien moeten we als samenleving maar eens gaan accepteren dat we niet elk incident kunnen voorkomen.
Nee dat kunnen we niet. Nederland bestaat namelijk uit een stel softies.quote:Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen wel voorkomen dat mensen bang worden als ze dat soort teksten op internet lezen.
Bange mensen zien alles als een dreiging.quote:
Wat heeft dat nou weer met softies te maken ...quote:Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet. Nederland bestaat namelijk uit een stel softies.
Ja, goede vergelijking.quote:Op maandag 11 april 2011 11:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bange mensen zien alles als een dreiging.
"Ja maar agent, die man keek me zo naar aan! Hij is vast iets vreselijks van plan! Ik voelde me zo enorm bedreigd!"
Wie zegt dat mensen dat niet accepteren. Zie jij grote volksopstanden n.a.v. deze gebeurtenis? Ik vind echter wel dat je heel makkelijk doet over leven en dood. Het komt op mij over alsof je niet beseft hoe zwaar zo'n verlies is.quote:Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Misschien moeten we als samenleving maar eens gaan accepteren dat we niet elk incident kunnen voorkomen. Altijd maar dat gestrooi met "en dan gebeurt het een keer echt". Ik wacht sinds 11 september ook nog steeds op dat vliegtuig dat de euromast in gaat vliegen.
Wat een understatements mensen. De politie heeft gewoon die jongen opgepakt omdat hij zei dat hij die schutter wel zo overtreffen. Dat suggereert dat hij meer kills gaat maken, waar dan ook. Zijn echte bedoeling is op dat moment nog niet bevestigd en daarom gaat de politie uit van een bedreiging. Hij bedreigt niemand of iets impliciet maar zijn dreiging opzich gaat al te ver, zeker na dat drama. Domme jongen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
"Ja maar agent, die man keek me zo naar aan! Hij is vast iets vreselijks van plan! Ik voelde me zo enorm bedreigd!"
Laatst was er inderdaad een Marokkaan die een grote tas in z'n auto legde. Verontruste burger had gebeld. Arrestatieteam erop af, getrokken volautomatisch wapen in z'n nek. Was het een gitaarquote:Op maandag 11 april 2011 11:12 schreef Farenji het volgende:
Als je bang wordt omdat 1 of ander 17-jarig pikkie op twitter zegt dat ie 6 kills wel kan overtreffen ben je soft. Klaar.quote:Op maandag 11 april 2011 11:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met softies te maken ...
Nee, maar ik zie wel mensen massaal accepteren dat een puberjoch voor een hersenscheet zijn bed uitgelicht wordt alsof het don Corleone is.quote:Op maandag 11 april 2011 11:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat mensen dat niet accepteren. Zie jij grote volksopstanden n.a.v. deze gebeurtenis? Ik vind echter wel dat je heel makkelijk doet over leven en dood. Het komt op mij over alsof je niet beseft hoe zwaar zo'n verlies is.
Ja, haha, dat is inderdaad net zoiets als dit.quote:Op maandag 11 april 2011 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Laatst was er inderdaad een Marokkaan die een grote tas in z'n auto legde. Verontruste burger had gebeld. Arrestatieteam erop af, getrokken volautomatisch wapen in z'n nek. Was het een gitaar.
Wel even lezen waar ik op reageer.quote:Op maandag 11 april 2011 11:16 schreef Klaudias het volgende:
Ja, haha, dat is inderdaad net zoiets als dit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_geweren__.htmlquote:Op maandag 11 april 2011 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Laatst was er inderdaad een Marokkaan die een grote tas in z'n auto legde. Verontruste burger had gebeld. Arrestatieteam erop af, getrokken volautomatisch wapen in z'n nek. Was het een gitaar.
Jongens wat wordt het veilig in ons land, met de allersterkste gewapende bende (de overheid) die alleen maar intimiderender wordt.
Fijn, dan ben ik maar soft.quote:Op maandag 11 april 2011 11:16 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Als je bang wordt omdat 1 of ander 17-jarig pikkie op twitter zegt dat ie 6 kills wel kan overtreffen ben je soft. Klaar.
whoops, statieven inderdaad, geen gitaar.quote:Op maandag 11 april 2011 11:18 schreef Auti het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_geweren__.html
Dan was het opeens iets dat je niet had kunnen voorkomen volgens de fokkers hier.quote:Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Jordony het volgende:
En als er nou de volgende dag in de krant staat:
"jongen van 17 jaar richt bloedblad aan in hoogvliet"
"politie negeerde bedreiging afkomstig van de dader op internet"
Dat is wel heel erg "wat, als".quote:Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Jordony het volgende:
Nou en.quote:Op maandag 11 april 2011 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg "wat, als".
Dan niks.quote:Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Jordony het volgende:
Zoals Rechtse_Hippie al typte: Je kunt als open maatschappij niet alle risico's uitsluiten met regeltjes, protocolletjes en een soort politiestaat waarin burgers elkaar bang maken.quote:
Wie maakt nu wie bang? De anonieme twitteraar toch zeker?quote:Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals Rechtse_Hippie al typte: Je kunt als open maatschappij niet alle risico's uitsluiten met regeltjes, protocolletjes en een soort politiestaat waarin burgers elkaar bang maken.
Het bestaan van aliens is een theorie, en niet bevestigd en nog nooit gebeurd. Het bestaan van geestelijk zieken is wel bevestigd:pquote:Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan niks.
Dat is niet veel anders dan "aliens schieten dertig mensen neer, politie negeerde waarschuwingen van niburu!".
Goede vergelijkingen weer. Ik sta paf.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Farenji het volgende:
Nou ja, er zijn mensen op "opsporing verzocht" geweest en van hun bed gelicht alleen omdat ze een weekendtas met een paar ballonnen op het station hebben achtergelaten.
Er zijn mensen doodgeschoten omdat ze renden voor de trein, met een rugzak om.
Er zijn mensen tegen de grond en in de boeien geslagen omdat ze hun schoenveters vastmaakten.
"Ja maar wat nou als ze echt iets van plan waren!!!!!!"
Dit soort doorgeslagen angst toont alleen maar aan dat de terroristen al hebben gewonnen.
Bronnenquote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Farenji het volgende:
Nou ja, er zijn mensen op "opsporing verzocht" geweest en van hun bed gelicht alleen omdat ze een weekendtas met een paar ballonnen op het station hebben achtergelaten.
Er zijn mensen doodgeschoten omdat ze renden voor de trein, met een rugzak om.
Er zijn mensen tegen de grond en in de boeien geslagen omdat ze hun schoenveters vastmaakten.
"Ja maar wat nou als ze echt iets van plan waren!!!!!!"
Dit soort doorgeslagen angst toont alleen maar aan dat de terroristen al hebben gewonnen.
Deze voorbeelden niet herkennen en anderen naief noemenquote:Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Bronnenk snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
Ik heb liever niet dat ze dit soort incidenten aangrijpen om ons nog wat rechten te ontzeggen, met dit soort berichten ben ik daar niet gerust op.quote:Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:
k snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
Nee, hordes overbezorgde burgers laten zichzelf bangmaken en praten elkaar na, zodat ze nóg banger worden.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Klaudias het volgende:
Wie maakt nu wie bang? De anonieme twitteraar toch zeker?
ik zeg ook naiëf jegens bedreigingen op internet. Wel mooie understatements hoor. Het gaat om een bedreiging na een bloedbad. Iedereen is tot iets ergs in staat, en een 17 jarige jongen moet je daar niet van onthouden. Jammer voor die jongen. Moet die maar denken voordat die doet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze voorbeelden niet herkennen en anderen naief noemen.
Wanneer vind jij een dreigement wel serieus?quote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, hordes overbezorgde burgers laten zichzelf bangmaken en praten elkaar na, zodat ze nóg banger worden.
Nou ja, als Twitter hierdoor op zwart gaat "VOOR DE VEILIGHEID VAN HET VOLK!!!111", dan is dat alleen maar toe te juichen, natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik heb liever niet dat ze dit soort incidenten aangrijpen om ons nog wat rechten te ontzeggen, met dit soort berichten ben ik daar niet gerust op.
Weet ik niet, ik heb geen inzicht in wat er allemaal aan al dan niet serieuze dreigementen wordt onderzocht.quote:Op maandag 11 april 2011 11:39 schreef Klaudias het volgende:
Wanneer vind jij een dreigement wel serieus?
Een bedreiging is imo serieus, wanneer het aan iemand gericht is met een grote waarschijnlijkheid dat het aankomt, verder vewacht ik dat de politie een cynische ondertoon wel een beetje kan herkennen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef Klaudias het volgende:
speknek e.a., wanneer vinden jullie een bedreiging/dreigement/bommelding/whatever wel serieus?
Haha dat dan weer wel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, als Twitter hierdoor op zwart gaat "VOOR DE VEILIGHEID VAN HET VOLK!!!111", dan is dat alleen maar toe te juichen, natuurlijk..
Een tweet is gericht aan het publiek. Dus aan een heleboel iemanden.quote:Op maandag 11 april 2011 11:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Een bedreiging is imo serieus, wanneer het aan iemand gericht is met een grote waarschijnlijkheid dat het aankomt, verder vewacht ik dat de politie een cynische ondertoon wel een beetje kan herkennen.
En wie van die iemanden wilde hij nou gaan neerschieten? Ook zie ik toch een vrij duidelijke cynische ondertoon in die tweet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Een tweet is gericht aan het publiek. Dus aan een heleboel iemanden.
Zo veel mogelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En wie van die iemanden wilde hij nou gaan neerschieten?
Ik niet.quote:Ook zie ik toch een vrij duidelijke cynische ondertoon in die tweet.
Dan is het een andere context.quote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Lastpost het volgende:
Lekker overdreven weer dit, als je een dergelijk bericht hier in ONZ zou plaatsen met de nodige sarcastische smilies ....
Mooi dat jij bepaalt wat als domme hersenscheet beschouwd móet worden>> zo kunnen we wel aan de gang blijven. Niet alles is vrijheid van interpretatie en inderdaad, soms is smaak wansmaak en daar mag best tegen opgetreden worden wat mij betreft. Dan maar betuttelend, dat is nodig. Er zijn genoeg idioten in de samenleving (die varieren van gestoord tot ontzettend dom) en daar moet soms op gelet worden.quote:Op maandag 11 april 2011 10:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het was geen bedreiging.
[..]
Precies wat ik zeg, mooi dat de politie ook nog even gaat bepalen wat grappig is en wat niet. Feit is dat ieder normaal nadenkend persoon zou moeten kunnen zien dat dit gewoon een domme hersenscheet van een puber was. Daarom erger ik me ook dood aan hoe serieus ze dat twitter altijd maar nemen.
Van dit soort denkbeelden word ik dus bang, bij gebrek aan een beter woord.quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef Taurus het volgende:
Mooi dat jij bepaalt wat als domme hersenscheet beschouwd móet worden>> zo kunnen we wel aan de gang blijven. Niet alles is vrijheid van interpretatie en inderdaad, soms is smaak wansmaak en daar mag best tegen opgetreden worden wat mij betreft. Dan maar betuttelend, dat is nodig. Er zijn genoeg idioten in de samenleving (die varieren van gestoord tot ontzettend dom) en daar moet soms op gelet worden.
Maar ze doen er hetzelfde mee.quote:
Let wel, datgeen werd geplaatst i.c.m smilies uit de categoriequote:Dat het op het forum niet altijd feest is wat de klok slaat is voor sommige mensen wel héél pijnlijk duidelijk geworden. Triest dieptepunt in de geschiedenis van het LN Forum is namelijk de zogenaamde Red Bull Air Race affaire, die in het voorjaar van 2005 de gemoederen (niet alleen op het LN Forum) aardig bezig heeft gehouden. In de vroege ochtend van zaterdag 11 juni 2005 werden op last van het Openbaar Ministerie vier vaste bezoekers van het LN Forum met buitenproportioneel geweld van hun bed gelicht door goed uitgeruste regionale arrestatie-eenheden.
Voordeuren werden ingebeukt, arrestatie-eenheden van vijftien man sterk denderen desbetreffende woningen binnen, verdachten werden ruw uit hun slaap gewekt en uit hun bedden gesleurd, om vervolgens voor ogen van eigen gezinsleden en wakker geschrokken buurtbewoners geboeid afgevoerd te worden naar diverse Rotterdamse politiebureaus. Twee zware dagen van hechtenis in volledige afzondering, bijbehorende verhoren en grondige huiszoekingen volgden.
Om niets, zo zou later blijken. Gedurende diverse verhoren vernamen desbetreffende vier supporters namelijk tot hun stomme verbazing waarom men was aangehouden: een volledig paranoïde overheid heeft een discussie (lees: een aantal nietszeggende, stompzinnige opmerkingen over en weer over de combinatie vliegshow en vuurwerk) op het LN Forum als reële terreurdreiging opgevat. Officiële tenlastelegging: het treffen van voorbereidingen van een misdrijf c.q het voorbereiden van een moordaanslag. Na afloop van het evenement worden alle vier verdachten net zo makkelijk weer vrijgelaten als dat men een dag eerder in hechtenis is genomen. Veel geluk in je verdere leven krijgt één der supporters te horen, alvorens weer op straat te worden geschopt.
Emotionele toestanden, steunbetuigingen en verontwaardigde reacties volgen. Ook de media laat zich niet gehinderd door een gebrek aan feitenkennis- niet onbetuigd: de journaalbulletins van de NOS en RTL4 openen nog diezelfde avond met het nieuws dat het Openbaar Ministerie en de Rotterdamse politie een aanslag hebben weten te voorkomen door vier Rotterdamse terreurverdachten van hun bed te hebben gelicht en in hechtenis te hebben genomen. Een landelijke ochtendkrant kopt een dag later op haar voorpagina met de oneliner Aanslag verijdeld
Weken van onzekerheid gaan vervolgens voorbij, van het Openbaar Ministerie taal noch teken, alle vier verdachten worden ondertussen op alle mogelijke manieren nauwgezet in de gaten gehouden door justitie, totdat eind juli eindelijk een verlossende boodschap wordt vrijgegeven. Nota bene via de godvergeten Telegraaf moeten de vier LNers vernemen dat men bij gebrek aan bewijs niet meer strafrechtelijk zal worden vervolgd voor hetgeen hen zes weken eerder ten laste werd gelegd.
Uiteraard, opluchting en vreugde, maar ook verslagenheid, woede en verdriet. Immers, de wereld heeft volledig op zn kop gestaan, materieel en immaterieel is er veel kapot gemaakt, te veel.
Om niets
En nogmaals: ik begrijp niet waarom mensen die opmerking zien als een 'onbetekenende' opmerking die 'iedereen wel eens doet'. Ik weet niet wat er bij die figuren door het hoofd gaat dagelijks maar als er hier mensen zijn die 'ook wel eens dat soort opmerkingen plaatsen' raad ik diegenen aan zichzelf bekend te maken bij verschillende instanties. Dat is namelijk helemaal niet zo 'normaal'.quote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef Jordony het volgende:
[..]
ik zeg ook naiëf jegens bedreigingen op internet. Wel mooie understatements hoor. Het gaat om een bedreiging na een bloedbad. Iedereen is tot iets ergs in staat, en een 17 jarige jongen moet je daar niet van onthouden. Jammer voor die jongen. Moet die maar denken voordat die doet.
Ja, daarom is dat van een andere orde. En dit niet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Maar ze doen er hetzelfde mee.
[..]
Let wel, datgeen werd geplaatst i.c.m smilies uit de categorie![]()
in een sub-forum dat vergelijkbaar is met ONZ.
Ik pleit echt niet voor een internet waar iedereen elkaar maar met de dood kan bedreigen en later aangeeft dat het een grapje was, maar geregeld wordt er absurd gehandeld in situaties waarbij men al direct had kunnen zien dat er van dreiging echt geen sprake was.
Maak je geen zorgen, ik ben voor democratie (ondanks dat ik het een inefficient systeem vind) en besef echt wel dat iedereen een eigen stem moet hebben en zich moet kunnen uiten en niet mag worden veroordeeld op eventuele zwakbegaafdheid, aan de andere kant is totale ontkenning van niveauverschil en de wereld (en ook de beveiliging van de openbare orde) aan jan en alleman toevertrouwen tevens een behoorlijk naieve en angstige gedachte. We zijn allemaal gelijkwaardig, maar we zijn niet allemaal gelijk. Ik word helemaal niet bang van overheidscontrole zoals dat in Nederland plaats vindt. Er is genoeg ruimte voor debat, dus als je bang bent: doe er dan wat aan en ga zelf in Den Haag daden stellen in plaats van angst zaaien vanuit huis voor de enge mannen op het pluche.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Van dit soort denkbeelden word ik dus bang, bij gebrek aan een beter woord.
Elk incident aangrijpen om voor nóg meer overheidscontrole te pleiten.
Dan interpreteer ik die Tweet denk ik anders, ik zou die in ieder geval niet serieus nemen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, daarom is dat van een andere orde. En dit niet.
Je begrijpt mijn beschrijving niet. Hij zegt niet dat hij een specifiek persoon neer gaat schieten of dat ie op een bepaalde plaats mensen neer gaat schieten. Hij heeft dus niemand specifiek bedreigt en dat vind ik wel een vereiste om het zo serieus te nemen.quote:
Bekijk het nou eens zo. Twitter is een helemaal te hip en te gek sociaal medium. Zo'n beetje iedere kutpuber heeft dus een twitteraccount. Hierop doen ze van alles, maar voornamelijk oninterssante dingen vertellen aan hun vrienden. Ook maken ze zo nu en dan grapjes en grollen naar aanleiding van iets dat is gebeurd. Bijvoorbeeld als ze een slecht cijfer hebben gehaald spuwen ze hun gal over school en als er een schietpartij is geweest hebben ze het daarover.quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Mooi dat jij bepaalt wat als domme hersenscheet beschouwd móet worden>> zo kunnen we wel aan de gang blijven. Niet alles is vrijheid van interpretatie en inderdaad, soms is smaak wansmaak en daar mag best tegen opgetreden worden wat mij betreft. Dan maar betuttelend, dat is nodig. Er zijn genoeg idioten in de samenleving (die varieren van gestoord tot ontzettend dom) en daar moet soms op gelet worden.
Je hebt kennis van de bron die je gebruikt, 'geheime zaken' bespreek je dus inderdaad niet via internet maar liever door de telefoon. Twitter is openbaar en kan iedereen zien, een provocatie is dus snel gemaakt. Waar het om gaat is dat je dus wéét dat je aan het provoceren bent wanneer je iets raars zegt op twitter. In die zin is het niet vergelijkbaar met afgeschermde profielen of een telefoon (of msn). En ook als diegene niet zo slim is en dat niet beseft: dan mag diegene dat wel eens duidelijk gemaakt worden.quote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn beschrijving niet. Hij zegt niet dat hij een specifiek persoon neer gaat schieten of dat ie op een bepaalde plaats mensen neer gaat schieten. Hij heeft dus niemand specifiek bedreigt en dat vind ik wel een vereiste om het zo serieus te nemen.
Ach ja als jij cynisme niet herkent kan ik je dat niet kwalijk nemen, maar van de politie verwacht ik toch meer. Ook mogen ze wel meerekenen dat het om twitter gaat, we gaan de FOK! Frontpage toch ook niet serieus nemen?
[..]
Bekijk het nou eens zo. Twitter is een helemaal te hip en te gek sociaal medium. Zo'n beetje iedere kutpuber heeft dus een twitteraccount. Hierop doen ze van alles, maar voornamelijk oninterssante dingen vertellen aan hun vrienden. Ook maken ze zo nu en dan grapjes en grollen naar aanleiding van iets dat is gebeurd. Bijvoorbeeld als ze een slecht cijfer hebben gehaald spuwen ze hun gal over school en als er een schietpartij is geweest hebben ze het daarover.
Nu zitten er natuurlijk ook grappenmakers tussen en die maken zo nu en dan een (smakeloos grapje) aangezien twitter openbaar is is het altijd mogelijk dat iemand zoiets leest en er aanstoot aan neemt. Dit terwijl het dezelfde grapjes en grollen zijn die ook op msn, aan de telefoon of in persoon worden gemaakt, alleen als het op twitter is moeten we het plots heel serieus nemen en allerlei pubers uit hun bed lichten. Dat krijg je dus als je een tienerhype als serieus te nemen informatiebron gaat beschouwen. Daarom lijkt het me om alles wat van twitter komt met een flinke scheut zout te nemen.
Mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn beschrijving niet. Hij zegt niet dat hij een specifiek persoon neer gaat schieten of dat ie op een bepaalde plaats mensen neer gaat schieten. Hij heeft dus niemand specifiek bedreigt en dat vind ik wel een vereiste om het zo serieus te nemen.
Ach ja als jij cynisme niet herkent kan ik je dat niet kwalijk nemen, maar van de politie verwacht ik toch meer. Ook mogen ze wel meerekenen dat het om twitter gaat, we gaan de FOK! Frontpage toch ook niet serieus nemen?
[..]
Bekijk het nou eens zo. Twitter is een helemaal te hip en te gek sociaal medium. Zo'n beetje iedere kutpuber heeft dus een twitteraccount. Hierop doen ze van alles, maar voornamelijk oninterssante dingen vertellen aan hun vrienden. Ook maken ze zo nu en dan grapjes en grollen naar aanleiding van iets dat is gebeurd. Bijvoorbeeld als ze een slecht cijfer hebben gehaald spuwen ze hun gal over school en als er een schietpartij is geweest hebben ze het daarover.
Nu zitten er natuurlijk ook grappenmakers tussen en die maken zo nu en dan een (smakeloos grapje) aangezien twitter openbaar is is het altijd mogelijk dat iemand zoiets leest en er aanstoot aan neemt. Dit terwijl het dezelfde grapjes en grollen zijn die ook op msn, aan de telefoon of in persoon worden gemaakt, alleen als het op twitter is moeten we het plots heel serieus nemen en allerlei pubers uit hun bed lichten. Dat krijg je dus als je een tienerhype als serieus te nemen informatiebron gaat beschouwen. Daarom lijkt het me om alles wat van twitter komt met een flinke scheut zout te nemen.
Klein detail: het is een aankondiging, geen bedreiging. Het is veel te inconcreet en onduidelijk om een bedreiging te kunnen zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef Jordony het volgende:
[..]
ik zeg ook naiëf jegens bedreigingen op internet. Wel mooie understatements hoor. Het gaat om een bedreiging na een bloedbad. Iedereen is tot iets ergs in staat, en een 17 jarige jongen moet je daar niet van onthouden. Jammer voor die jongen. Moet die maar denken voordat die doet.
De jongen zegt helemaal nergens dat hij een hoop mensen gaat neerschieten. Dat is 1 van de mogelijke interpretaties op basis van jouw eigen invulling.quote:
En dit is dus een goed voorbeeld van waar wat mij betreft politici boven mogen staan: de voorbeelden die jij aanhaalt refereren helemaal niet naar een netgebeurd incident en zijn totaal onvergelijkbaar met de tweet van dat jochie uit Rotterdam. Er zit nog wel wát context aan vast hoor, het is ook weer niet zo dat de politie inderdaad gealarmeerd raakt van het soort berichtjes dat jij als voorbeeld geeft. Als jij het verschil niet kunt zien ben ik blij dat jij niet over die opsporingsbevelen gaat. Dán werd het inderdaad een chaos van overheidscontrole.quote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mee eens.
Dit soort figuren worden toch ook niet van hun bed gelicht:
http://twitter.com/carsonjdaly/status/35898654850031616
http://twitter.com/LORIEBABY/status/54298405945610240
http://twitter.com/ZOMBIEjema/status/53244746973458432
http://twitter.com/MjonesNick/status/53675278869856256
http://twitter.com/wolfdjb/status/41678654476009472
http://twitter.com/spaander1980/status/32044183153803264
http://twitter.com/imaanx/statuses/49230037907550209
http://twitter.com/Kid_saro/status/53033575301390336
http://twitter.com/doodsbedreiging
Etc etc. en zo vind je er zonder moeite nog honderdduizenden.
Moeten we die allemaal maar van hun bed gaan lichten omdat ze dreigen met moorden?
Ik kan me zo ergeren aan dit soort uitspraken. Er is weer eens een keer wat gebeurd en Nederland is weer te klein hoor. Over een maand zijn we het weer vergeten.quote:Op maandag 11 april 2011 12:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je hebt kennis van de bron die je gebruikt, 'geheime zaken' bespreek je dus inderdaad niet via internet maar liever door de telefoon. Twitter is openbaar en kan iedereen zien, een provocatie is dus snel gemaakt. Waar het om gaat is dat je dus wéét dat je aan het provoceren bent wanneer je iets raars zegt op twitter. In die zin is het niet vergelijkbaar met afgeschermde profielen of een telefoon (of msn). En ook als diegene niet zo slim is en dat niet beseft: dan mag diegene dat wel eens duidelijk gemaakt worden.
En in het licht van wat er afgelopen zaterdag gebeurd is vind ik deze actie al helemaal begrijpelijk van de politie, het is nou ook weer niet zo dat dagelijks iedereen die iets raars zegt op twitter via de achterdeur van z'n bed wordt gelicht, onzin. Nederland kan niet zoveel schokkend nieuws handelen over het algemeen en in een weekend waarin we dus allen ondersteboven zijn van 7 (en nu 9) (en nu weer 7)doden is het gewoon onverstandig om dit soort uitingen te doen op een openbaar medium.
Het gaat mij er dus enkel om dat veel jongeren Twitter gebruiken alsof het MSN is en niemand mee kan lezen, ze dollen wat, de een is boos en bedreigd de ander met de dood, de ander gebruikt het ludiek en nog een ander doet stoer op internet voor z'n vrienden.quote:Op maandag 11 april 2011 12:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dit is dus een goed voorbeeld van waar wat mij betreft politici boven mogen staan: de voorbeelden die jij aanhaalt refereren helemaal niet naar een netgebeurd incident en zijn totaal onvergelijkbaar met de tweet van dat jochie uit Rotterdam. Er zit nog wel wát context aan vast hoor, het is ook weer niet zo dat de politie inderdaad gealarmeerd raakt van het soort berichtjes dat jij als voorbeeld geeft. Als jij het verschil niet kunt zien ben ik blij dat jij niet over die opsporingsbevelen gaat. Dán werd het inderdaad een chaos van overheidscontrole.
Mee eens. Het gaat erom dat na een bloedbad iemand staat te verkondigen dit te overtreffen en niet een uit te lucht gegrepen reactie is.quote:Op maandag 11 april 2011 12:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dit is dus een goed voorbeeld van waar wat mij betreft politici boven mogen staan: de voorbeelden die jij aanhaalt refereren helemaal niet naar een netgebeurd incident en zijn totaal onvergelijkbaar met de tweet van dat jochie uit Rotterdam. Er zit nog wel wát context aan vast hoor, het is ook weer niet zo dat de politie inderdaad gealarmeerd raakt van het soort berichtjes dat jij als voorbeeld geeft. Als jij het verschil niet kunt zien ben ik blij dat jij niet over die opsporingsbevelen gaat. Dán werd het inderdaad een chaos van overheidscontrole.
Maar de schutter had ook al gedreigd mensen neer te maaien , misschien zei hij dat ook wel met eenquote:Op maandag 11 april 2011 12:16 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het gaat mij er dus enkel om dat veel jongeren Twitter gebruiken alsof het MSN is en niemand mee kan lezen, ze dollen wat, de een is boos en bedreigd de ander met de dood, de ander gebruikt het ludiek en nog een ander doet stoer op internet voor z'n vrienden.
Uiteindelijk vind ik het allemaal berichten uit de categorie aandachtzoeken, inclusief degene uit de OP en als jij dat er dan weer niet uit kunt halen zegt dat ook wel weer wat.
Hehe eindelijk iemand die het ook snapt.quote:Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Maar de schutter had ook al gedreigd mensen neer te maaien , misschien zei hij dat ook wel met eengezicht en nam niemand hem serieues
Bron?quote:Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Maar de schutter had ook al gedreigd mensen neer te maaien , misschien zei hij dat ook wel met eengezicht en nam niemand hem serieues
Is al heel veel gebeurd in Amerika. Jonge schutters verkondigden op internet dat ze een bloedbad gingen aanrichten. Politie greep niet in en wat krijg je: ja, een bloedbad.quote:
Het schijnt dat als er een zelfmoord bekend wordt, dit andere zelfmoordenaars inspireert. Die laatste regel vind ik dus een rare aanname, het kan ook juist iemand op ideeen brengen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:16 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het gaat mij er dus enkel om dat veel jongeren Twitter gebruiken alsof het MSN is en niemand mee kan lezen, ze dollen wat, de een is boos en bedreigd de ander met de dood, de ander gebruikt het ludiek en nog een ander doet stoer op internet voor z'n vrienden.
Uiteindelijk vind ik het allemaal berichten uit de categorie aandachtzoeken, inclusief degene uit de OP en als jij dat er dan weer niet uit kunt halen zegt dat ook wel weer wat.
Ik zou zelfs zeggen, juist net na zo'n incident moet je dergelijke Tweets niet serieus nemen van kids op Twitter.
Hoi, welkom op het internet, je bent vast nieuw hier. Na elk incident heb je vele honderden mensen die soortgelijke bedreigingen doen voor de lulz. In Nederland zijn er nog twee jongens opgepakt voor eenzelfde vergrijp na Winnenden. Dat was het topje van een gigantische ijsberg. De enigen die het niet aankondigen zijn de daders zelf.quote:Op maandag 11 april 2011 12:14 schreef Taurus het volgende:
En dit is dus een goed voorbeeld van waar wat mij betreft politici boven mogen staan: de voorbeelden die jij aanhaalt refereren helemaal niet naar een netgebeurd incident en zijn totaal onvergelijkbaar met de tweet van dat jochie uit Rotterdam.
Hoi, welkom in de berichtgeving over dit soort schietincidenten: er zijn wel degelijk daders die hun daden aankondigen. Daarnaast zijn mensen na een schietincident als deze in paniek en op hun hoede, dat is een normale, menselijke reactie. Dat zo'n tweet dan dus serieus wordt genomen is niet verrassend en niet achterlijk, naar mijn bescheiden mening.quote:Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoi, welkom op het internet, je bent vast nieuw hier. Na elk incident heb je vele honderden mensen die soortgelijke bedreigingen doen voor de lulz. In Nederland zijn er nog twee jongens opgepakt voor eenzelfde vergrijp na Winnenden. Dat was het topje van een gigantische ijsberg. De enigen die het niet aankondigen zijn de daders zelf.
Nee.quote:Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
Jonge , dit is al hondedr keer vermeld en staat in de kranten
Ik geloof niet dat iemand zegt dat het achterlijk of verrassend is, dat poog ik althans niet te zeggen. Wel dat je beter kunt weten.quote:Op maandag 11 april 2011 12:24 schreef Taurus het volgende:
Hoi, welkom in de berichtgeving over dit soort schietincidenten: er zijn wel degelijk daders die hun daden aankondigen. Daarnaast zijn mensen na een schietincident als deze in paniek en op hun hoede, dat is een normale, menselijke reactie. Dat zo'n tweet dan dus serieus wordt genomen is niet verrassend en niet achterlijk, naar mijn bescheiden mening.
Mensen die soortgelijke bedreigingen doen voor de 'lulz' na zo'n incident mogen van mij best even van hun bed gelicht worden overigens, maar dat terzijde. Dat gebeurt hier niet eens (de politie heeft er dus maar één van die honderden gepakt) dus ach, waar hebben we het eigenlijk over. Niks overheidscontrole.
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, en hij heeft inderdaad twijfelachtige dingen gezegd, maar hij heeft deze daad niet aangekondigd. Het past ook totaal niet in het daderprofiel van een mass shooting suicide, omdat je je eigen kansen voor een 'high score' ingooit.quote:Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef Auti het volgende:
[..]
astu
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)liefde-eenling.dhtml
Ik denk dat dit ook niet gepland was.. Als het wel gepland was dan had hij wel meer slachtoffers kunnen maken op een beter gekozen plek..quote:Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, en hij heeft inderdaad twijfelachtige dingen gezegd, maar hij heeft deze daad niet aangekondigd. Het past ook totaal niet in het daderprofiel van een mass shooting suicide, omdat je je eigen kansen voor een 'high score' ingooit.
Ik geloof dat men zei dat het er wel druk was, sowieso zal hij iets tegen Alphenaren gehad hebben en zijn er op zaterdag weinig drukkere plekken dan het winkelcentrum me dunkt. Ik denk zelf dat hij tijdens het schieten wroeging kreeg, je ziet dat hij alleen ouderen heeft doodgeschoten (kan ook zijn dat die minder snel wegrenden natuurlijk). Hij heeft ook erg lang geschoten voor relatief weinig gewonden/doden.quote:Op maandag 11 april 2011 12:49 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook niet gepland was.. Als het wel gepland was dan had hij wel meer slachtoffers kunnen maken op een beter gekozen plek..
Wij weten achteraf wel beter ja. De politie niet dus neemt deze het zekere voor het onzekere.quote:Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand zegt dat het achterlijk of verrassend is, dat poog ik althans niet te zeggen. Wel dat je beter kunt weten.
Hij heeft ook 2 kinderen geraakt.. Maar het zou zeker goed kunnen dat hij doelbewust op ouderen mikte..quote:Op maandag 11 april 2011 12:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof dat men zei dat het er wel druk was, sowieso zal hij iets tegen Alphenaren gehad hebben en zijn er op zaterdag weinig drukkere plekken dan het winkelcentrum me dunkt. Ik denk zelf dat hij tijdens het schieten wroeging kreeg, je ziet dat hij alleen ouderen heeft doodgeschoten (kan ook zijn dat die minder snel wegrenden natuurlijk). Hij heeft ook erg lang geschoten voor relatief weinig gewonden/doden.
Inderdaad. Hij heeft 20 minuten lopen schieten. Hij had 3 x zijn geweer herladen en dat zijn volgens mij behoorlijk wat kogels, als ik zo uit bronnen verneem dat het een automatisch wapen was.quote:Op maandag 11 april 2011 12:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof dat men zei dat het er wel druk was, sowieso zal hij iets tegen Alphenaren gehad hebben en zijn er op zaterdag weinig drukkere plekken dan het winkelcentrum me dunkt. Ik denk zelf dat hij tijdens het schieten wroeging kreeg, je ziet dat hij alleen ouderen heeft doodgeschoten (kan ook zijn dat die minder snel wegrenden natuurlijk). Hij heeft ook erg lang geschoten voor relatief weinig gewonden/doden.
20 minuten is helemaal niet bevestigd. Er zijn getuigen die spreken zelfs over slechts 2 minuten. Wat wel zojuist door het OM naar buiten is gebracht is dat hij meer dan 100 keer heeft geschoten met 3 verschillende wapens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:02 schreef Jordony het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij heeft 20 minuten lopen schieten. Hij had 3 x zijn geweer herladen en dat zijn volgens mij behoorlijk wat kogels, als ik zo uit bronnen verneem dat het een automatisch wapen was.
Nouja die waren lichtgewond, dus kunnen ze ook bij het wegrennen gestruikeld zijn, of dat een schot is afgeketst ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 13:01 schreef xyzyx het volgende:
Hij heeft ook 2 kinderen geraakt.. Maar het zou zeker goed kunnen dat hij doelbewust op ouderen mikte..
Ok, dan moeten we nog even wachten op betrouwbare bron.quote:Op maandag 11 april 2011 13:04 schreef Auti het volgende:
[..]
20 minuten is helemaal niet bevestigd. Er zijn getuigen die spreken zelfs over slechts 2 minuten. Wat wel zojuist door het OM naar buiten is gebracht is dat hij meer dan 100 keer heeft geschoten met 3 verschillende wapens.
1 was in de bil geraakt dacht ik?quote:Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja die waren lichtgewond, dus kunnen ze ook bij het wegrennen gestruikeld zijn, of dat een schot is afgeketst ofzo.
Dank voor deze post, is een verademing om eindelijk iets tegen te komen dat uitstijgt boven het gemiddelde (de goeien niet nagelaten)quote:Op maandag 11 april 2011 09:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
De politie had inderdaad door moeten denken. De jongen heeft suicidale neigingen en een wapenvergunning voor 5 wapens. Dat is geen fijne combinatie. Dan had dit drama wellicht voorkomen kunnen worden. Ik blijf bij mijn mening dat die jongen terecht is opgepakt. Als de politie eerst de tweet zou onderzoeken oid, dan kost veel te veel tijd en indien die knul echt plannen had, had hij misschien al toegeslagen. Dus het is naar mijn idee beter deze jongen een weekendje vast ze zetten, zijn uitleg aan te horen en hieruit concluderen of hij nog langer moet worden vastgezet. Als hij in de tweet had gezet dat het om een schietgame gaat, was hij wellicht niet opgepakt. Maar het is zeker dom om een tweet te schrijven vlak na dit drama met deze woorden.
Het kabinet en politie trekt nu leering uit dit drama door met verschillende plannen te komen omtrend wapenvergunningen. Om nu direct een schietbaan te sluiten lijkt mij een beetje een te overdreven actie. Er zijn genoeg mensen die op de schietbaan bezig zijn en geen kwaadaardige ideën hebben, geen suicidale neigingen hebben, psychisch in orde zijn en gewoon gelukkig zijn.
In dit geval was Van der Vlis eenzaam, gefrustreerd, depressief e.d. In combinatie met een vuurwapen is dat levensgevaarlijk. Nu had hij 5 vuurwapenvergunningen wat ik zelf wel erg veel vind.
Er zijn al voorstellen gedaan waarbij particuliere wapens niet mee naar huis mogen worden genomen maar worden opgeslagen. Dit kost echter tienduizenden euro's aan opslagkosten.
Wat zou de beste optie kunnen zijn? Is het niet verstandig om een persoon eerst goed te onderwerpen aan een stevige psychische test voordat je een wapenvergunning verleent? En is 5 wapenvergunningen niet erg veel? Zou er niet een maximum van 1 of 2 moeten worden gehanteerd?
zonder op te zoeken weet ik al precies wat Farenji bedoelt, het gaat om een braziliaanse jongen die door MI5 in de metro van londen door het hoofd werd geschoten.quote:Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Bronnenk snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
Ik ben nu pas klaar met lachen.quote:Op maandag 11 april 2011 09:46 schreef Jordony het volgende:
[..]
De politie had inderdaad door moeten denken.
Er zijn nog mensen die na kunnen denkenquote:Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, en hij heeft inderdaad twijfelachtige dingen gezegd, maar hij heeft deze daad niet aangekondigd. Het past ook totaal niet in het daderprofiel van een mass shooting suicide, omdat je je eigen kansen voor een 'high score' ingooit.
van hieruit kun je zelf verder zoeken als je daar behoefte aan hebt :quote:Op maandag 11 april 2011 14:30 schreef paintmeester het volgende:
Die jongen was toch neergeschoten met dumdum-kogels?
http://www.assatashakur.o(...)-escape-charges.htmlquote:Pigs who shot Brazilian in London subway likely to escape charges
Ik denk dat het vooral te maken had met het feit dat die tweet heel kort na de schietincident in Alphen is gepost. Iedereen, en dan met name de politie, is in opperste paraatheid. Het was al erg genoeg dus hebben ze die jongen opgepakt om erger te voorkomen. Als die jongen wat specifieker was geweest door het posten van "in counterstrike" of " call of duty" was hij nooit van zijn bed gelicht. Het is eigenlijk een reactie op de verkeerde tijd en verkeerde context.quote:Op maandag 11 april 2011 14:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Dank voor deze post, is een verademing om eindelijk iets tegen te komen dat uitstijgt boven het gemiddelde (de goeien niet nagelaten)
Toch heb ik wel wat opmerkingen/vragen, hoewel ik je standpunt goed kan begrijpen.
Je schrijft bijvoorbeeld, men kan beter meteen oppakken om geweld te voorkomen dan een onderzoek af te wachten, vooral na deze gebeurtenis.
Maar zulk soort dingen gebeuren aan de lopende band, als iemand zoiets schrijft 3 maanden later kan er dan niets gebeuren ?
Lijkt me van wel en hiermee is dus de trend gezet dat iedereen op elk willekeurig moment vanwege een domme tweet de cel in kan belanden.
Ook voor iets triviaals zoals "ik zou mn schoonmoeder het liefst de nek omdraaien".
En pats, weer een week cel enz.
Over die schietbanen en die 10.000 euro; dat moeten de beoefenaars dan maar zelf ophoesten, je moet iets over hebben voor je sport.
Maar persoonlijk vind ik dat geen enkel dodelijk wapen meer verstrekt zou moeten worden en als het dan toch moet dan uitsluitend aan ordehandhavers.
Wie voor zn hobby wil schieten kan ook evengoed een luchtdrukpistool daarvoor gebruiken.
Vind ik dan.
Werd hij zomaar neergeschoten omdat hij Braziliaan was en de politie een terrorist zocht die braziliaan was?quote:zonder op te zoeken weet ik al precies wat Farenji bedoelt, het gaat om een braziliaanse jongen die door MI5 in de metro van londen door het hoofd werd geschoten.
en hij had dus niks met enig terrorisme of wat dan ook te maken
Beoordelingsniveau verschilt persoonlijk. De politie is natuurlijk op zijn hoede en gaat het zekere voor het onzekere nemen, zeker als die tweet een paar uur na een drama wordt gepost. Sommige mensen vinden het een hersenscheet waar weinig waarde aan gehecht moet worden, maar wie weet nou zo zeker dat het om een simpele hersenscheet gaat? Als de werkelijke bedoeling niet duidelijk is, dan kan de politie denk ik beter ingrijpen.quote:maar hoeveel waarde moet je hechten aan zo'n tweet?
volledig art.quote:11 jan 2011
Ex-schoonmoeder in hoofd geschoten.
SCHIEDAM - De 43-jarige vrouw die maandag in Schiedam in haar hoofd werd geschoten, blijkt te zijn neergeschoten door het 18-jarige ex-vriendje van haar dochter. Een verboden liefde is de vrouw bijna fataal geworden...
[...]
Overigens zou het niet de eerste keer zijn dat hij het gezin lastigviel. Zo zou hij volgens omwonenden de afgelopen twee weken vaker voor stampij bij de woning hebben gezorgd.[...]
Nee nooit aangifte voor gedaan dus ben daar niet bekend in. Tis ook inhoudelijk geen vergelijking. Ik bedoel ermee dat dat ook zo'n debat is waar ik geen kant kan kiezen.quote:Op maandag 11 april 2011 14:51 schreef kitao het volgende:
@Jordony
[..]
volledig art.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofd_geschoten__.html
die vrouw is inmiddels overleden, ik zag verleden week het bericht daarover meen ik.
heb je ooit wel eens aangifte moeten doen wegens bedreiging ?
geen hond die je helpt.
maar wel na een tweet gassies uit hun bed lichten, ik vind het tegenstrijdig en is m.i. enkel om een niets-zeggend signaal naar de bevolking te kunnen sturen.
over de zwarte markt en wapens, natuurlijk kan iedereen die dit echt van plan is een wapen verkrijgen.
het verschil zit daarin dat iemand die toch al een wapen in huis heeft bij een emotionele bevlieging hier altijd en immer zonder na te denken toegang toe heeft terwijl een ander toch eerst redelijk veel moeite moet doen om een wapen te regelen.
vaak is die agressie-impuls dan al vervlogen.
en wat de vergelijking is met de doodsstraf begrijp ik niet helemaal.
voor mij is het simpel, óf iedereen een wapen óf niemand.quote:Op maandag 11 april 2011 14:55 schreef Jordony het volgende:
Nee nooit aangifte voor gedaan dus ben daar niet bekend in. Tis ook inhoudelijk geen vergelijking. Ik bedoel ermee dat dat ook zo'n debat is waar ik geen kant kan kiezen.
Aangezien hij voor zijn wapens vergunningen had, had hij er wel een boodschap aan.quote:Op maandag 11 april 2011 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Wapens legaliseren, het wordt tijd dat mensen terug kunnen schieten als een of andere faggot beslist te gaan moorden. Criminelen hebben toch geen boodschap aan een wapenverbod dus waar hebben we het over?
Was hij toen al een crimineel dan? Leg uit.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Aangezien hij voor zijn wapens vergunningen had, had hij er wel een boodschap aan.
eén in alphen met 7 doden en op dezelfde dag vlak voor het politieburo om 5 uur smiddags eén dode in rotterdam.quote:Op maandag 11 april 2011 15:38 schreef nikk het volgende:
Hoe minder wapens des te beter mi. Het huidige systeem is zo gek nog niet. Nederland telt relatief weinig schietincidenten, dus ergens doen we toch iets goed.
Als iedereen een pistool bij zich draag is dat heel gemakkelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 15:54 schreef nikk het volgende:
Psychopaten houd je niet tegen. Idioten wel. Moet er niet aan denken dat iedereen een wapen zou kunnen krijgen. En dat criminelen wel wapens hebben is vervelend, maar in de regel gebruiken ze die vrijwel alleen onderling.
het bewijs is er anders overduidelijk bloederig voor je neus dat ook degenen die dan niet tot iedereen behoren zoals jij dat noemt wel minstens 3 wapens thuis op de plank hebben liggen en daar een massa-slachting mee aanrichten.quote:Op maandag 11 april 2011 15:54 schreef nikk het volgende:
Psychopaten houd je niet tegen. Idioten wel. Moet er niet aan denken dat iedereen een wapen zou kunnen krijgen. En dat criminelen wel wapens hebben is vervelend, maar in de regel gebruiken ze die vrijwel alleen onderling.
Als iedereen toegang heeft tot een vuurwapen wordt de maatschappij echt niet veiliger.quote:Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als iedereen een pistool bij zich draag is dat heel gemakkelijk.
niet alleen schietverenigingleden zouden die achter moeten laten maar ook politie-agenten.quote:Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef paintmeester het volgende:
Als iedereen toegang heeft tot een vuurwapen wordt de maatschappij echt niet veiliger.![]()
Ik denk dat het beter is om het wapenbezit in Nederland nog verder aan banden te leggen. Leuk dat je de schietsport beoefend, maar dat een normale burger 5 vuurwapens thuis in de kast heeft hangen is te gek voor worden. Schiet dan maar met de wapens van de schietvereniging die gewoon op de schietbaan blijven en na gebruik in de kluis gaan.
Die dingen moet je niet thuis hebben liggen.
Is een pistool dat een agent mee naar huis neemt prive bezit? dat is toch gewoon je dienst wapen en geen prive bezit? agenten krijgen in tegenstelling tot de gewone burger tenminste nog een psychologisch onderzoek...quote:Op maandag 11 april 2011 16:25 schreef kitao het volgende:
[..]
niet alleen schietverenigingleden zouden die achter moeten laten maar ook politie-agenten.
iedereen eigenlijk, het aantal agenten en militairen dat hier privé-geschillen met een dodelijke afloop heeft beindigd is ook al amper nog te tellen.
gewoon afschaffen het prive-bezit van vuurwapens.
als er een agent in de zaal is dan kan hij de nieuwe regels toelichten.quote:Op maandag 11 april 2011 16:28 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Is een pistool dat een agent mee naar huis neemt prive bezit? dat is toch gewoon je dienst wapen en geen prive bezit? agenten krijgen in tegenstelling tot de gewone burger tenminste nog een psychologisch onderzoek...
nee heb je zeker gelijk in. ik wist trouwens niet dat de regels veranderd zijn. maar gelukkig drukken ze niet iedere aap die bij de popo wil een gun in zn klauwenquote:Op maandag 11 april 2011 16:32 schreef kitao het volgende:
[..]
als er een agent in de zaal is dan kan hij de nieuwe regels toelichten.
er was wel sprake van dat ook zij hun dienstwapen na werktijd moeten inleveren, hoe dit verder verlopen is weet ik niet zeker.
dat inleveren is niet zo gek als je de gruweldaden van sommigen van hen gedurende de afgelopen jaren erop na slaat.
dus het is waar dat de politie na diensttijd hun wapens moeten inleveren ?quote:Op maandag 11 april 2011 16:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
nee heb je zeker gelijk in. ik wist trouwens niet dat de regels veranderd zijn. maar gelukkig drukken ze niet iedere aap die bij de popo wil een gun in zn klauwen
excuses voor mijn bedroevende volgorde van antwoorden, ik bedoelde dat je gelijk had over die gruweldaden. ik weet niet wat het beleid is mbt het inleveren van dienstwapens.quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef kitao het volgende:
[..]
dus het is waar dat de politie na diensttijd hun wapens moeten inleveren ?
had ik het toch goed.
en een suicidaal ventje met een inrichtingsverleden mag er thuis 3 op de plank hebben liggen.
wat klopt er hier niet ?!!
![]()
de slachtpartij in alphen heeft de wetgever dus zelf op zn geweten maar ipv dat te erkennen reageren ze hun frustratie af op een onnozele tweetende tiener.
de oorzaak ligt niet daar maar bij het faalbeleid.
Omdat jij het zegt? Bullshit. Het wordt voor mij veiliger als ik een pistool op zak heb wanneer een labiele debiel beslist te komen met wapens.quote:Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Als iedereen toegang heeft tot een vuurwapen wordt de maatschappij echt niet veiliger.![]()
Ik denk dat het beter is om het wapenbezit in Nederland nog verder aan banden te leggen. Leuk dat je de schietsport beoefend, maar dat een normale burger 5 vuurwapens thuis in de kast heeft hangen is te gek voor worden. Schiet dan maar met de wapens van de schietvereniging die gewoon op de schietbaan blijven en na gebruik in de kluis gaan.
Die dingen moet je niet thuis hebben liggen.
Mensen die zulke opmerkingen maken zie ik liever niet met wapensquote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Omdat jij het zegt? Bullshit. Het wordt voor mij veiliger als ik een pistool op zak heb wanneer een labiele debiel beslist te komen met wapens.
het gaat er niet om dat het voor jou veiliger wordt maar dat het voor iedereen veiliger wordt. je slaat de plank volledig mis. inderdaad, mensen die dit soort dingen zeggen zie ik ook liever niet met wapensquote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Omdat jij het zegt? Bullshit. Het wordt voor mij veiliger als ik een pistool op zak heb wanneer een labiele debiel beslist te komen met wapens.
Heb je ook nog argumenten of ben je gewoon weer lekker aan het trollen? Druif.quote:Op maandag 11 april 2011 17:02 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Mensen die zulke opmerkingen maken zie ik liever niet met wapens
Dit geld voor elk individueel, je mag zelf ook wel nadenken hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 17:05 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
het gaat er niet om dat het voor jou veiliger wordt maar dat het voor iedereen veiliger wordt. je slaat de plank volledig mis. inderdaad, mensen die dit soort dingen zeggen zie ik ook liever niet met wapens
wat zijn jouw argumenten dan? ben ik wel benieuwd naarquote:Op maandag 11 april 2011 17:07 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of ben je gewoon weer lekker aan het trollen? Druif.
[..]
Dit geld voor elk individueel, je mag zelf ook wel nadenken hoor.
daarom, ik zie liever helemaal niemand met wapens, maar aangezien de praktijk anders laat zien vind ik het niet vreemd dat mensen, al is het maar met een mes, over straat gaan.quote:Op maandag 11 april 2011 17:05 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
het gaat er niet om dat het voor jou veiliger wordt maar dat het voor iedereen veiliger wordt. je slaat de plank volledig mis. inderdaad, mensen die dit soort dingen zeggen zie ik ook liever niet met wapens
Lees eens even terug zeg, je bent toch niet debiel of wel? Als je niet eens begrijpend kan lezen wat doe je hier dan? Mijn argument is dat criminelen zich sowieso niet aan de wet houden dus het verstandiger is om burgers zichzelf te laten beschermen in plaats van dat de staat geweldsmonopolie heeft.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
wat zijn jouw argumenten dan? ben ik wel benieuwd naar
Maar er zijn veel mensen die ook maar 1 steekje los kunnen hebben. Ruzie hebben met een ober oid.... Kan je dreigen met een pistool als de bestelling te lang duurt. Lijkt me geen verbetering:pquote:Op maandag 11 april 2011 17:11 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Lees eens even terug zeg, je bent toch niet debiel of wel? Als je niet eens begrijpend kan lezen wat doe je hier dan? Mijn argument is dat criminelen zich sowieso niet aan de wet houden dus het verstandiger is om burgers zichzelf te laten beschermen in plaats van dat de staat geweldsmonopolie heeft.
Dan kan je gaan dreigen inderdaad, maar dan is het wel te hopen dat die ober geen dikke .50 op je schedel zet. Die ober is ook niet gek.quote:Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef Jordony het volgende:
[..]
Maar er zijn veel mensen die ook maar 1 steekje los kunnen hebben. Ruzie hebben met een ober oid.... Kan je dreigen met een pistool als de bestelling te lang duurt. Lijkt me geen verbetering:p
Of juist wel, dan wordt het een wel héle vreemde situatie.quote:Op maandag 11 april 2011 17:20 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan kan je gaan dreigen inderdaad, maar dan is het wel te hopen dat die ober geen dikke .50 op je schedel zet. Die ober is ook niet gek.
een situatie met evt. dodelijke afloop:P en dan gaan anderen mensen die ook in dat restaurant zitten, ook schieten op het personeel omdat het nu nog langer duurt voordat ze hun bestelling krijgen xDSorry dat ik er een beetje een lolletje van maakquote:Op maandag 11 april 2011 17:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Of juist wel, dan wordt het een wel héle vreemde situatie.
Het probleem is dat er dan veel meer debielen met een wapen zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:
[..]
We houden het luchtig, niets mis mee. Maar ik denk niet dat iedereen dan een kriebelende triggerfinger heeft, immers zullen de straffen er niet minder om worden. Als iemand écht wil doden doet hij dat toch wel, beter kun je je dan beschermen tegen hem.quote:Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef Jordony het volgende:
[..]
een situatie met evt. dodelijke afloop:P en dan gaan anderen mensen die ook in dat restaurant zitten, ook schieten op het personeel omdat het nu nog langer duurt voordat ze hun bestelling krijgen xDSorry dat ik er een beetje een lolletje van maak
En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.quote:Op maandag 11 april 2011 17:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat er dan veel meer debielen met een wapen zijn.
http://www.elsevier.nl/we(...)iveauto.htm?rss=truequote:woensdag 15 december 2010 10:56
Het dienstpistool, de handboeien en de pepperspray van een hoofdagent van de Friese politie zijn afgelopen weekend gestolen uit diens auto. De man had het setje vrijdag meegenomen naar huis, maar legde het niet in zijn wapenkluis.
De agent nam zijn dienstwapen mee naar huis en liet het in de auto liggen
Zondag ontdekte hij dat er in zijn auto was ingebroken. Dat meldt de politie woensdag.
Wapenkluis
De politie onderzoekt eventuele nalatigheid van de agent. Hij is voorlopig belast met administratieve taken.
Afhankelijk van hun functie mogen agenten hun dienstwapen mee naar huis te nemen. 'Zij dienen hun wapen bij thuiskomst in een speciale, door het korps verstrekte wapenkluis op te bergen,' aldus de politie.
Volgens de politie is er in het weekend in de buurt van de auto van de agent in ieder geval in nog een andere auto ingebroken.
Door Arne Hankel
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.quote:Op maandag 11 april 2011 17:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.
Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.quote:Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.quote:Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten. Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.quote:Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
Het valt best mee hoe veel 5 wapens zijn, als je nagaat hoeveel disciplines en kalibers er te schieten zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 18:00 schreef Jordony het volgende:
[..]
Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.
Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).quote:Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
Juist en die zijn echt niet op tijd om Tank te stoppen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten.
Veel kleiner? Volgens mij valt dat wel mee. Het pistool maakt mensen niet crimineel. Mensen zullen wel twee keer nadenken voor ze een pistool in een situatie betrekken omdat iedereen er een heeft.quote:Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.
Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).
http://www.goedzo.com/ind(...)more=1&c=1&tb=1&pb=1quote:
17-04-05
Dienstwapen alleen bij uitzondering mee naar huis
Iedereen bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) dient zijn dienstwapen in een kluis op het werk te laten, tenzij je tot een uitzonderingsgroep behoort. Dan mag het wapen mee naar huis en moet het daar in een kluis. Dat liet een woordvoerder van het korps zondag weten.
Hoe de richtlijnen er precies uitzien en wanneer iemand tot een uitzondering behoort, kan de zegsman niet vertellen. "Dit is allemaal onderdeel van het onderzoek dat de Rijksrecherche samen met de politie van Gooi en Vechtstreek uitvoert."
In Nederland zijn naast het KLPD nog 25 politieregio's en die hebben volgens de woordvoerder hier hun eigen regels voor.
Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was. Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.quote:Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.
Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.quote:
Dat het één keer goed gaat maakt het nog niet realistisch, waarom denk je dat jij er hier nog van hoort? In de meeste situaties ben je gewoon beter af met een geweer.quote:Op maandag 11 april 2011 19:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was.
Dat ligt er aan welke afstand natuurlijk, we hebben het hier niet over 20 meter. Ga jij van 5 meter maar rennen, dan ben je dood. Met een pistool heb je tenminste ook een kans als het aan komt op een confrontatie.quote:Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.
Je denkt dat je er met één voorbeeld bent? Er zullen honderden situaties zijn die het tegendeel bewijzen. De pot verwijt de ketel.quote:Kortom, dat naieve vertrouwen van jou op wapens is ook maar voordelig in een beperkt aantal situaties en momenten. Je bent typisch verblind door een dogmatische houding.
Lekker op de man aan het spelen? Vooral jij komt instabiel over nu. Het gaat er om dat de slechte boeman met het geweer dan de kennis heeft dat iedereen er een zou kunnen hebben, maar dat snapte je dus niet. Kan je nu weer normaal doen?quote:Op maandag 11 april 2011 19:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.
Volgens mij knijp jij hem nu er veel wordt gesproken om wapenvergunningen te weren bij geestelijke instabiliteit.
bij aanvang wel, en er zijn al diverse meningen over verkondigd.quote:Op maandag 11 april 2011 19:00 schreef paintmeester het volgende:
Ging het niet om een jongen die opgepakt was vanwege een tweet?
Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef gelly het volgende:
Ik denk dat het juist angstige mensen met een kort lontje zullen zijn die een wapen gaan aanschaffen, mensen die nu bij gebrek aan dat wapen liever hun mond houden omdat ze bang zijn voor een fysieke reactie. Dat soort mensen moet je nu juist niet van een wapen voorzien lijkt me.
Dan krijg je van die PVV types die wel even voor rechter en beul gaan spelen.
Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?quote:Op maandag 11 april 2011 19:28 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.
Welke risico's? Je hebt toch zelf controle over hoe en wanneer je hem gebruikt, als de situatie het niet toelaat dan trek je geen geweer. En je weet natuurlijk nooit hoe vaak je ermee geconfronteerd zal worden.quote:Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?
Bron?quote:Onderzoek heeft al tig keer bewezen dat bewapende mensen zich minder snel onttrekken aan gevaarlijke situaties, deze soms sneller opzoeken en veel sneller tot agressie over gaan.
Je hebt meer controle over jouw lot en bent voor jouw eigen veiligheid niet volledig afhankelijk van de staat.quote:Wat is precies het voordeel ?
Hoe kwam dat ook al weer ?quote:Op maandag 11 april 2011 19:21 schreef kitao het volgende:
bij aanvang wel, en er zijn al diverse meningen over verkondigd.
als je daar vragen over hebt ben je altijd welkom natuurlijk.
ondertussen gaat de discussie hier gewoon verder over iets anders.
quote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
...
goedemorgen.
![]()
Stukje vrije meningsuiting, lijkt me zo. Zet de AIVD erop als het interessant is, anders is het gewoon een grappige puber.quote:Op zondag 10 april 2011 10:40 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vindt iedereen hier van, zijn dit immers geen KGB-praktijken ?
Het aankondigen van een moordaanslag zien als vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 11 april 2011 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stukje vrije meningsuiting, lijkt me zo. Zet de AIVD erop als het interessant is, anders is het gewoon een grappige puber.
Ik geef ten minste realistische voorbeelden en argumenten, geen naieve utopie. Zelfs in een land als Amerika met een grote geschiedenis en cultuur qua wapenbezit heeft maar een marginaal deel van de bevolking een wapen bij zich, en het doet de vele gewapende overvallen of schietpartijen echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat dergelijke incidenten nog steeds daar vaker voorkomen, hoewel ik wel het gevoel heb dat de kloof kleiner wordt. Maar als ik dan weer zoek op "shooting philadelphia", dan zie ik direct al 6 voorbeelden van dit jaar over schietpartijen met dodelijke afloop, zelfs bij aanhoudingen van de politie, terwijl ik alleen even op zoek was naar 1 voorbeeld van eergisteren.quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Lekker op de man aan het spelen? Vooral jij komt instabiel over nu. Het gaat er om dat de slechte boeman met het geweer dan de kennis heeft dat iedereen er een zou kunnen hebben, maar dat snapte je dus niet. Kan je nu weer normaal doen?
Edit verkeerd gelezen. Zoek voor de grap eens op schietpartijen Utrecht dan. En jij hebt het over goede argumenten? Verder dan kinderachtig op de man spelen en raaskallen kom je tot nu toe niet.quote:Op maandag 11 april 2011 21:02 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik geef ten minste realistische voorbeelden en argumenten, geen naieve utopie. Zelfs in een land als Amerika met een grote geschiedenis en cultuur qua wapenbezit heeft maar een marginaal deel van de bevolking een wapen bij zich, en het doet de vele gewapende overvallen of schietpartijen echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat dergelijke incidenten nog steeds daar vaker voorkomen, hoewel ik wel het gevoel heb dat de kloof kleiner wordt. Maar als ik dan weer zoek op "shooting philadelphia", dan zie ik direct al 6 voorbeelden van dit jaar over schietpartijen met dodelijke afloop, zelfs bij aanhoudingen van de politie, terwijl ik alleen even op zoek was naar 1 voorbeeld van eergisteren.
Daar maak ik mij dan echt niet druk om, heb in dat geval altijd mijn wapen nog. Nu kan ik ook een instabiel tegenkomen met een wapen.quote:Dus die kennis van de boeman helpt dus niets, maar de kennis in het dagelijks leven dat *iedereen* een wapen kan hebben heeft ook een behoorlijk negatieve impact op het gevoel van veiligheid bij jan en alleman. De onzekerheid dat elk louche of instabiel type een wapen kan dragen en bij wode het kan gebruiken is geen lekker gevoel. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Jij wil alle pubertjes serieus nemen?quote:Op maandag 11 april 2011 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het aankondigen van een moordaanslag zien als vrijheid van meningsuiting?
Laat ze maar gewoon lekker op de blaren zitten. Worden ze volwassen van.quote:Op maandag 11 april 2011 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij wil alle pubertjes serieus nemen?
Monitoren, prima. Vastzetten nee.
Er wordt veel te krampachtig gedaan in Nederland.quote:Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laat ze maar gewoon lekker op de blaren zitten. Worden ze volwassen van.
Nee, als iemand hiermee dreigt, dan moet diegene gewoon op de blaren zitten. Met vrijheid van meningsuiting heeft dat niets te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er wordt veel te krampachtig gedaan in Nederland.
hadden ze dat dan ook maar gedaan met die schoonmoeder.quote:Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef Cara het volgende:
Heh ik werk notabene in het winkelcentrum van Hoogvliet, net als mijn moeder en mijn vriendin.
Er mogen dan mensen zijn die zeggen dat de politie hem niet had hoeven oppakken en het zal vast ook wel bullshit zijn, maar neem mij niet kwalijk dat ik in dit geval de actie van de politie kan waarderen.
Het is 99 van de 100 keer inderdaad stoere praat. Maar liever 100 keer oppakken dan die ene keer fout.
Goed zo. Tegen de muur met die lui.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Op Nieuwsuur zeggen ze nu dat ze al vijf grappenmakers hebben opgepakt. Wat een helden.
Terecht, dit soort "grappen" kunnen niet.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Op Nieuwsuur zeggen ze nu dat ze al vijf grappenmakers hebben opgepakt. Wat een helden.
Zijn er serieus zulk domme mensen die een soortgelijke tweet posten en weten dat de eerste is opgepakt?quote:Op maandag 11 april 2011 23:04 schreef Temlin het volgende:
[..]
Terecht, dit soort "grappen" kunnen niet.
Ja, en dat worden er alleen maar meer. Zeker naarmate de overheid het harder probeert neer te slaan.quote:Op maandag 11 april 2011 23:19 schreef Jordony het volgende:
[..]
Zijn er serieus zulk domme mensen die een soortgelijke tweet posten en weten dat de eerste is opgepakt?
Het gevaar van copycats is natuurlijk wel vrij groot nadat zo'n incident groot nieuws is. Achteraf kan je wel zeggen dat het nergens op slaat, maar er wordt geen enkel risico genomen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Jongen opgepakt na tweet over supermarktshootingquote:De politie heeft maandag een 17-jarige Leidenaar aangehouden die via Twitter had aangegeven dat maandagavond een 'shooting' zou plaatsvinden bij een supermarkt in de regio.
De politie wist zijn identiteit te achterhalen en arresteerde hem. De jongen, die de tweet inmiddels had verwijderd, zei dat hij een grap had willen maken. De politie maakt proces-verbaal op tegen de Leidenaar, omdat het verzenden van dergelijke berichten strafbaar en 'onacceptabel' is.
Een 17-jarige jongen uit Hoogvliet twitterde zaterdag dat de schietpartij in Alphen aan den Rijn nog eens dunnetjes over zou worden gedaan in zijn woonplaats. De politie hield hem in de nacht van zaterdag op zondag aan wegens bedreiging.
Bron: Novum
Schietvereniging Van der Vlis week dichtquote:Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, blijft uit piëteit met de slachtoffers dicht tot volgende week dinsdag. Dat zei een van de twee eigenaren, Mark van Dam, maandag in RTL Nieuws. De eigenaren zijn erg geschrokken en aangedaan door de moordpartij in Alphen aan den Rijn.
Van Dam noemde Van der Vlis een 'overdreven vriendelijke jongen' die zich normaal gedroeg en zich met niemand bemoeide. Hij was nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien, de kleding waarin hij zaterdag zes mensen en zichzelf doodschoot.
De 24-jarige Van der Vlis was sinds 2007 lid van de vereniging. Hij was daar donderdag voor het laatst en kwam er ongeveer een keer in de twee weken, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin heeft zaterdag vlak voor het schietincident nog gebeld met de schietvereniging met de vraag of Tristan daar was.
Van der Vlis heeft een wapen gekocht bij de schietvereniging, een semi-automatische Smith & Wesson, waar 25 kogels in kunnen. Volgens RTL heeft Van der Vlis daar zaterdag hoogstwaarschijnlijk mee geschoten De andere twee wapens die hij gebruikte, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen. Politietopman Willem Woelders zei maandag dat bij het afgeven van een wapenvergunning de politie altijd moet worden geïnformeerd over de geestelijke gezondheid van de aanvrager. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders. Hij wil dat de Wapenwet wordt aangepast.
http://www.erasmusjournal(...)dreigen-via-twitter/quote:Die man in Alphen heeft al 6 kills op ze naamIk ga hem overtreffen, schreef een 17-jarige jongen uit Hoogvliet, bekend onder de naam Ssurandy, dit weekend op Twitter. De politie Rotterdam-Rijnmond lichtte hem nog dezelfde nacht van zijn bed. Bedreigingen via Twitter en andere sociale media lijken een bizarre trend te worden. De sites vormen bij uitstek een podium voor provocatie en onsociaal gedrag.
Met een druk op de knop plaatste Ssurandy de bedreigende tekst op Twitter. Luttele uren na de dramatische schietpartij in Alphen aan den Rijn moest de politie hem wel serieus nemen. Hij blijft nog zeker tot dinsdag vastzitten, daarna beslist de rechter-commissaris of hij langer wordt vastgehouden. De jongen bekende vrijwel direct en zou zijn excuses hebben aangeboden. Ssurandy zou volgens zijn broer graag provoceren en de gevolgen van zijn daden niet hebben overzien.
Hij is niet de eerste die bedreigingen via Twitter uitte, in februari repte de Amersfoortse gymnaste Charlotte Bouwman nog over een bomaanslag op haar school. ,,Ik plan een terreuraanslag op mijn school, het stedelijk gymnasium Johan van Oldenbarnevelt te Amersfoort, aankomende vrijdag 8.30 lokaal 45, schreef ze. Nog geen maand later werd een 13-jarige jongen uit Groningen verhoord omdat hij had gezegd dat hij zijn school op zou blazen.
De berichtjes waren ironisch bedoeld, maar werden serieus genomen door de politie. Het meisje werd kort aangehouden en geschorst. Sarcasme, ironie, provocatie, Het zijn zaken die moeilijk worden opgepikt uit een berichtje van maximaal 140 tekens. De politie wenst het liever niet op haar geweten te hebben aan het kortste eind te trekken bij dergelijke bedreigingen. De dreigtweet over Alphen werd volgens de woordvoerder uiterst serieus genomen.
Een initiële grap kan zelfs uitmondden in juridische stappen. Een 18-jarige Hagenaar die tijdens het WK van afgelopen zomer opruiende teksten verspreidde via Twitter kreeg een werkstraf van 100 uur met een voorwaardelijke celstraf.
Het lijkt de meesten vooralsnog niet af te schrikken. Een paar uur geleden Twitterde middelbare scholiere Ella Euwema nog ,,Ik ga alle leraren vermoorden. De trend lijkt hiermee geen vroege dood te sterven. Onsociaal gedrag op sociale media zal nog een hele kluif voor politie en justitie worden.
http://www.elsevier.nl/we(...)ietpartij-Alphen.htmquote:De politie heeft vijf mensen opgepakt die op Twitter bedreigingen hebben geuit naar aanleiding van de schietpartij in Alphen aan den Rijn. Het was al bekend dat een jongen uit Rotterdam en een jongen uit Leiden zijn opgepakt omdat ze twitterden de schietpartij in eigen woonplaats nog eens dunnetjes over te willen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |