Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijsterquote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het gewoon terecht dat hij is opgepakt. Politie heeft goed gehandeld. Sommigen zeggen dat hij niet opgepakt moest worden omdat hij "met het overtreffen van kills in zijn online schietgame" heeft kunnen bedoelen in die tweet. Niemand weet op het moment dat hij het post op internet wat hij ermee bedoeld. De politie heeft dus preventief gehandeld en die jongen opgepakt op een mogelijk 2de drama te voorkomen.
Ik begrijp je reply. Hun reacties berusten alleen op die tweet en zien een stereotype jongen voor zich die psychisch niet in orde is. Het hangt af van het motief en de verklaring van die jongen. Als hij zegt dat hij het niet bedoelde en een duidelijke andere bedoeling mee had, dan moet die weer vrijgelaten worden. Misschien is voor de zekerheid een psychische test ook op zijn plaats. Maar vastzetten en TBS vind ik ook te ver gaan.quote:Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijster![]()
"Nooit meer loslaten... te groot risico"
"5 jaar tbs dwangverpleging",
etc![]()
Maar goed, ook voor deze lui geldt waarschijnlijk dat ze nogal makkelijk dingen roepen op het internet zonder dat ze het echt menen... tenminste, dat laatste mag ik hopen voor ze.
Laat hem maar even op de blaren zitten.quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef SevD het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jou krijg ik nog wel pisvlek.quote:Op zondag 10 april 2011 20:55 schreef FireFox1 het volgende:
Kitao is gewoon een randdebiel. Of hij nou die gast is of niet.
Gewoon geen aandacht meer aan besteden
quote:Op zondag 10 april 2011 20:49 schreef elcastel het volgende:
TS vindt zichzelf keer op keer een slachtoffer, hij zoekt alleen nog een dader.
Get a life Kitao, dergelijke opmerkingen kun je ook afdoen als 'onzin', maar jij neemt ze nog serieus ook, dát is pas zorgwekkend.
De politie had inderdaad door moeten denken. De jongen heeft suicidale neigingen en een wapenvergunning voor 5 wapens. Dat is geen fijne combinatie. Dan had dit drama wellicht voorkomen kunnen worden. Ik blijf bij mijn mening dat die jongen terecht is opgepakt. Als de politie eerst de tweet zou onderzoeken oid, dan kost veel te veel tijd en indien die knul echt plannen had, had hij misschien al toegeslagen. Dus het is naar mijn idee beter deze jongen een weekendje vast ze zetten, zijn uitleg aan te horen en hieruit concluderen of hij nog langer moet worden vastgezet. Als hij in de tweet had gezet dat het om een schietgame gaat, was hij wellicht niet opgepakt. Maar het is zeker dom om een tweet te schrijven vlak na dit drama met deze woorden.quote:Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef kitao het volgende:
veel dank voor alle scheldwoorden hier weer aan mijn adres en krijg zelf ook maar de griebus.
goedemorgen overigens voor de rest.![]()
tbs voor een tweet zag ik voorbij komen, tja, dan kan half fok ook wel naar een inrichting net als dat van der Vlist in heeft gezeten maar toch volgens de huidige regels gewoon vrolijk een berg wapens thuis mocht hebben, of iig mee mocht schieten op de speelbaan :
[ afbeelding ]
waar waren de justitiele vangnetten toen om die gast zijn vergunning te onttrekken ?!!
maar nee, meer om gezichtsverlies te voorkomen slaat de politie weer totaal de andere uiterste kant op.
hiermee zeg ik niet dat aan zulk soort signalen voorbij gegaan moet worden maar een vooronderzoek lijkt me meer op zn plaats voordat tieners vanwege een beetje stoer doen de bak in worden gegooid.
een onderzoek dat niet plaats vond nadat een wapenvergunninghouder in een inrichting werd opgenomen.
tijd om de schietbanen te sluiten en het hele vergunningstelsel grondig te herzien.
waar blijft dat ?!!
Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.quote:Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.quote:Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
Het was geen bedreiging.quote:Op maandag 11 april 2011 10:34 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.
Precies wat ik zeg, mooi dat de politie ook nog even gaat bepalen wat grappig is en wat niet. Feit is dat ieder normaal nadenkend persoon zou moeten kunnen zien dat dit gewoon een domme hersenscheet van een puber was. Daarom erger ik me ook dood aan hoe serieus ze dat twitter altijd maar nemen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
Soms kan er een situatie zijn waarbij het niet serieus genomen hoeft te worden. Dit is niet het geval bij een losstaande tweet zonder enige context.quote:Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging met de miss onderliggende gedachte "ik ga het ook een x doen". Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 10:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wie (of wat) werd bedreigd dan?
Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.quote:Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Jordony het volgende:
[..]
Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging opzich. Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Jordony het volgende:
Maar niet iedereen denkt zo. Ik kan de gedachte van de tweet zien als "game praat", maar de politie kan zijn bedoeling niet bevestigen zonder hem op te pakken en te ondervragen.
En als ze er door derden op worden gewezen?quote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.
Klinkt meer als dat hij 6 kills wil overtreffen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |