abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95316470
Kitao is gewoon een randdebiel. Of hij nou die gast is of niet.

Gewoon geen aandacht meer aan besteden :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 10 april 2011 @ 21:02:11 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_95316916
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het gewoon terecht dat hij is opgepakt. Politie heeft goed gehandeld. Sommigen zeggen dat hij niet opgepakt moest worden omdat hij "met het overtreffen van kills in zijn online schietgame" heeft kunnen bedoelen in die tweet. Niemand weet op het moment dat hij het post op internet wat hij ermee bedoeld. De politie heeft dus preventief gehandeld en die jongen opgepakt op een mogelijk 2de drama te voorkomen.
Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijster _O-

"Nooit meer loslaten... te groot risico"

"5 jaar tbs dwangverpleging",

etc :'(

Maar goed, ook voor deze lui geldt waarschijnlijk dat ze nogal makkelijk dingen roepen op het internet zonder dat ze het echt menen... tenminste, dat laatste mag ik hopen voor ze.
Krekker is de bom!
pi_95318757
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Prima dat men het zekere voor het onzekere neemt. Maar moet je voor de gein de reacties hier eens zien. Sommige mensen daar zijn echt het spoor totaal bijster _O-

"Nooit meer loslaten... te groot risico"

"5 jaar tbs dwangverpleging",

etc :'(

Maar goed, ook voor deze lui geldt waarschijnlijk dat ze nogal makkelijk dingen roepen op het internet zonder dat ze het echt menen... tenminste, dat laatste mag ik hopen voor ze.
Ik begrijp je reply. Hun reacties berusten alleen op die tweet en zien een stereotype jongen voor zich die psychisch niet in orde is. Het hangt af van het motief en de verklaring van die jongen. Als hij zegt dat hij het niet bedoelde en een duidelijke andere bedoeling mee had, dan moet die weer vrijgelaten worden. Misschien is voor de zekerheid een psychische test ook op zijn plaats. Maar vastzetten en TBS vind ik ook te ver gaan.
pi_95325648
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef SevD het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.
Laat hem maar even op de blaren zitten.
pi_95326042
Ik zou de actie ook dunnetjes overdoen.

Word ik nu ook opgepakt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95329923
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2011 23:34 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zou de actie ook dunnetjes overdoen.
Kan een SWAT-team deze man morgen van zijn bed lichten?
  maandag 11 april 2011 @ 08:07:13 #107
262650 kitao
prikplaatje
pi_95331387
veel dank voor alle scheldwoorden hier weer aan mijn adres en krijg zelf ook maar de griebus.

goedemorgen overigens voor de rest. c_/

tbs voor een tweet zag ik voorbij komen, tja, dan kan half fok ook wel naar een inrichting net als dat van der Vlist in heeft gezeten maar toch volgens de huidige regels gewoon vrolijk een berg wapens thuis mocht hebben, of iig mee mocht schieten op de speelbaan :

waar waren de justitiele vangnetten toen om die gast zijn vergunning te onttrekken ?!!
maar nee, meer om gezichtsverlies te voorkomen slaat de politie weer totaal de andere uiterste kant op.
hiermee zeg ik niet dat aan zulk soort signalen voorbij gegaan moet worden maar een vooronderzoek lijkt me meer op zn plaats voordat tieners vanwege een beetje stoer doen de bak in worden gegooid.
een onderzoek dat niet plaats vond nadat een wapenvergunninghouder in een inrichting werd opgenomen.

tijd om de schietbanen te sluiten en het hele vergunningstelsel grondig te herzien.
waar blijft dat ?!!
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 08:12:38 #108
262650 kitao
prikplaatje
pi_95331432
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:55 schreef FireFox1 het volgende:
Kitao is gewoon een randdebiel. Of hij nou die gast is of niet.

Gewoon geen aandacht meer aan besteden :W
jou krijg ik nog wel pisvlek.
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 08:40:38 #109
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95331752
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 20:49 schreef elcastel het volgende:
TS vindt zichzelf keer op keer een slachtoffer, hij zoekt alleen nog een dader.

Get a life Kitao, dergelijke opmerkingen kun je ook afdoen als 'onzin', maar jij neemt ze nog serieus ook, dát is pas zorgwekkend.
:W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95333027
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef kitao het volgende:
veel dank voor alle scheldwoorden hier weer aan mijn adres en krijg zelf ook maar de griebus.

goedemorgen overigens voor de rest. c_/

tbs voor een tweet zag ik voorbij komen, tja, dan kan half fok ook wel naar een inrichting net als dat van der Vlist in heeft gezeten maar toch volgens de huidige regels gewoon vrolijk een berg wapens thuis mocht hebben, of iig mee mocht schieten op de speelbaan :

[ afbeelding ]

waar waren de justitiele vangnetten toen om die gast zijn vergunning te onttrekken ?!!
maar nee, meer om gezichtsverlies te voorkomen slaat de politie weer totaal de andere uiterste kant op.
hiermee zeg ik niet dat aan zulk soort signalen voorbij gegaan moet worden maar een vooronderzoek lijkt me meer op zn plaats voordat tieners vanwege een beetje stoer doen de bak in worden gegooid.
een onderzoek dat niet plaats vond nadat een wapenvergunninghouder in een inrichting werd opgenomen.

tijd om de schietbanen te sluiten en het hele vergunningstelsel grondig te herzien.
waar blijft dat ?!!
De politie had inderdaad door moeten denken. De jongen heeft suicidale neigingen en een wapenvergunning voor 5 wapens. Dat is geen fijne combinatie. Dan had dit drama wellicht voorkomen kunnen worden. Ik blijf bij mijn mening dat die jongen terecht is opgepakt. Als de politie eerst de tweet zou onderzoeken oid, dan kost veel te veel tijd en indien die knul echt plannen had, had hij misschien al toegeslagen. Dus het is naar mijn idee beter deze jongen een weekendje vast ze zetten, zijn uitleg aan te horen en hieruit concluderen of hij nog langer moet worden vastgezet. Als hij in de tweet had gezet dat het om een schietgame gaat, was hij wellicht niet opgepakt. Maar het is zeker dom om een tweet te schrijven vlak na dit drama met deze woorden.

Het kabinet en politie trekt nu leering uit dit drama door met verschillende plannen te komen omtrend wapenvergunningen. Om nu direct een schietbaan te sluiten lijkt mij een beetje een te overdreven actie. Er zijn genoeg mensen die op de schietbaan bezig zijn en geen kwaadaardige ideën hebben, geen suicidale neigingen hebben, psychisch in orde zijn en gewoon gelukkig zijn.

In dit geval was Van der Vlis eenzaam, gefrustreerd, depressief e.d. In combinatie met een vuurwapen is dat levensgevaarlijk. Nu had hij 5 vuurwapenvergunningen wat ik zelf wel erg veel vind.

Er zijn al voorstellen gedaan waarbij particuliere wapens niet mee naar huis mogen worden genomen maar worden opgeslagen. Dit kost echter tienduizenden euro's aan opslagkosten.

Wat zou de beste optie kunnen zijn? Is het niet verstandig om een persoon eerst goed te onderwerpen aan een stevige psychische test voordat je een wapenvergunning verleent? En is 5 wapenvergunningen niet erg veel? Zou er niet een maximum van 1 of 2 moeten worden gehanteerd?
  maandag 11 april 2011 @ 09:57:42 #111
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95333278
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
pi_95334291
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Typische hysterie weer. Er gebeurt een incidentje en 16-jarige jochies worden van hun bed gelicht voor een onzinnig grapje. Natuurlijk is het alleen maar mooi want "dit soort smakeloze grappen kunnen niet". Altijd goed om te weten dat de politie behalve onze veiligheid ook nog onze goede smaak kan garanderen.
Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95334426
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
  maandag 11 april 2011 @ 10:43:58 #114
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95334566
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:34 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of een grap smakeloos is of niet: een bedreiging is gewoon een bedreiging. Hoe je het ook achteraf bedoeld had.
Het was geen bedreiging.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben juist wel blij dat ze dit serieus nemen. Tevens vind ik dat die opmerking/dat dreigement niet mag worden gebagateliseerd. Een grap is om te lachen en deze opmerking is gewoon dwaas, helemaal niet grappig. Ik ken geen hordes jongeren of mensen die dat soort dingen zeggen/denken/uitspreken. Vind ik vrij bijzonder.
Precies wat ik zeg, mooi dat de politie ook nog even gaat bepalen wat grappig is en wat niet. Feit is dat ieder normaal nadenkend persoon zou moeten kunnen zien dat dit gewoon een domme hersenscheet van een puber was. Daarom erger ik me ook dood aan hoe serieus ze dat twitter altijd maar nemen.
pi_95334596
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Soms kan er een situatie zijn waarbij het niet serieus genomen hoeft te worden. Dit is niet het geval bij een losstaande tweet zonder enige context.
pi_95334617
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Het was geen bedreiging.
Er wordt toch met iets gedreigd???
  maandag 11 april 2011 @ 10:46:56 #117
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95334666
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:45 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Er wordt toch met iets gedreigd???
Wie (of wat) werd bedreigd dan?
pi_95334816
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Wie (of wat) werd bedreigd dan?
Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging met de miss onderliggende gedachte "ik ga het ook een x doen". Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 10:52:45 #119
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95334859
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Jordony het volgende:

[..]

Hij zei dat hij de dader ging evenaren. Dat is een bedreiging opzich. Dat hoeft niet jegens iets of iemand te zijn.
Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.
pi_95334902
Maar niet iedereen denkt zo. Ik kan de gedachte van de tweet zien als "game praat", maar de politie kan zijn bedoeling niet bevestigen zonder hem op te pakken en te ondervragen.
pi_95334971
Dreigende twitteraar dinsdag voorgeleid ROTTERDAM - De 17-jarige jongen uit de Rotterdamse deelgemeente Hoogvliet die in de nacht van zaterdag op zondag werd aangehouden wegens het verzenden van een dreigtweet na het bloedbad in Alphen aan den Rijn wordt dinsdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Tot dan blijft hij in elk geval vastzitten.

Dat heeft een woordvoerder van de politie maandag laten weten.

De jongen dreigde via Twitter dat hij de schietpartij waarbij een 24-jarige man uit Alphen aan den Rijn zes mensen doodde, zou gaan overtreffen.
-weg-
  maandag 11 april 2011 @ 10:58:13 #122
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95335058
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Jordony het volgende:
Maar niet iedereen denkt zo. Ik kan de gedachte van de tweet zien als "game praat", maar de politie kan zijn bedoeling niet bevestigen zonder hem op te pakken en te ondervragen.
De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.
  maandag 11 april 2011 @ 10:59:55 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95335125
Een papnase die Twittert en hij heeft nu zijn aandacht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_95335139
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

De politie kan er ook voor kiezen om twitter niet af te struinen op zoek naar strafbare feiten.
En als ze er door derden op worden gewezen?
-weg-
pi_95335194
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Hij kan 6 kills overtreffen, klinkt als gamepraat.
Klinkt meer als dat hij 6 kills wil overtreffen.

Hoe moeilijk kan het zijn jongens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')