abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95300921
Kitao heb je de aivd al aan de deur gehad?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 10 april 2011 @ 15:05:05 #77
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95300951
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media :')
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
  zondag 10 april 2011 @ 15:10:57 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95301204
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media :')
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95301279
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"
  zondag 10 april 2011 @ 15:14:18 #81
262650 kitao
prikplaatje
pi_95301332
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:04 schreef Thaboel het volgende:
Kitao heb je de aivd al aan de deur gehad?
ja, ik zit nu in dwangbuis en typ met me neus.

maar gaat het niet om, mijn vraag was of het normaal is dat iemand wegens een tweetje de bak in wordt gegooid met later daaraan toegevoegd of de politie niet weer heeft geblunderd door dit soort moordenaars toegang te blijven geven op een schietbaan en of dat die schietbanen niet gewoon beter helemaal afgeschaft moeten worden.
dus maw, echte signalen laat de politie lopen en men probeert hun imago te redden met dit soort kgb-acties als weer het andere uiterste.

want ik kom er namelijk hier op fok ook genoeg tegen die lopen te brullen dat ze een wapenvergunning hebben.
niet echt geruststellend als je de dreigende vervolgposts van enkele van die mensen naleest.
tijd om daar eens een bezoekje aan te brengen door de aivd vind ik.
megalomaniac
  zondag 10 april 2011 @ 15:16:59 #82
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95301444
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"
Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?

De vrijheid van meningsuiting hoort in theorie ook ruimte te bieden voor meningen, uitlatingen en onzin die sommige mensen mogelijk matig tot slecht kunnen waarderen. Maar dat is goed, toch? Anders kunnen we 'm net zo goed afschaffen..
pi_95301537
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:16 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'
Had je maar niet moeten dreigen.

quote:
Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?
Het gaat niet om het grappig is of niet.
Bedreiging = bedreiging, hoe moeilijk wil je het hebben?

quote:
De vrijheid van meningsuiting hoort in theorie ook ruimte te bieden voor meningen, uitlatingen en onzin die sommige mensen mogelijk matig tot slecht kunnen waarderen. Maar dat is goed, toch? Anders kunnen we 'm net zo goed afschaffen..
De vrijheid van meningsuiting stopt waar die van een ander ophoudt. Dat is dus het geval bij een bedreiging.
pi_95301628
quote:

[..]

De angst regeert tegenwoordig, en angst is de slechtste raadgever die er is.

"The only thing we have to fear, is fear itself."
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 15:24:26 #85
137949 Disana
pi_95301733
quote:

[..]

Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.
pi_95301777
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
het is dan ook niet slim om al je borrelpraat op internet zet om voor iedereen te zien. of heb jij nooit geklaagd over je baas, gepraat over hoe je gespiekt hebt op dat proefwerk, of noem maar op?
het is toch idioot dat mensen niet snappen dat je niet alles zomaar op internet moet flikkeren, zeker een bericht waarvan niet duidelijk is hoe serieus het is zonder de context.

goed dat die jongen is opgepakt, liever dat dan morgen nog een bloedbad.

en hopelijk heeft deze jongen ervan geleerd niet elke hersenscheet zomaar online te flikkeren.
pi_95303448
Goed dat mensen worden opgepakt als ze dat soort 'grapjes' op twitter maken.
Al dat soort berichten moeten serieus genomen worden. Zeker nadat er zo een incident heeft plaatsgevonden vanwege kopieergedrag.
Een groot deel van dit soort 'willekeurige' schietpartijen wordt aangekondigd. Rede genoeg om daar een team op te zetten.

Dit heeft dus absoluut niks met 'KGB-acties' o.i.d. te maken. Het is gewoon een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen. Misschien moet je iets minder wantrouwend tegenover de overheid en de politie kijken.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_95303650
Net op het nieuws dat hij iig tot dinsdag blijft vastzitten :D
-weg-
pi_95303822
Kitao waar ben je? Opgepakt ofzo
  zondag 10 april 2011 @ 16:11:55 #90
262650 kitao
prikplaatje
pi_95303861
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Zolcon het volgende:
Goed dat mensen worden opgepakt als ze dat soort 'grapjes' op twitter maken.
Al dat soort berichten moeten serieus genomen worden. Zeker nadat er zo een incident heeft plaatsgevonden vanwege kopieergedrag.
Een groot deel van dit soort 'willekeurige' schietpartijen wordt aangekondigd. Rede genoeg om daar een team op te zetten.

Dit heeft dus absoluut niks met 'KGB-acties' o.i.d. te maken. Het is gewoon een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen. Misschien moet je iets minder wantrouwend tegenover de overheid en de politie kijken.
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.
van posts zoals de laatste 3 of 4 kan ik enkel respect voor opbrengen, daar hoor je mij niet over klagen.
wat ik ervan vind heb ik ook al diverse keren herhaald, daarom ga ik nu maar wat anders doen.
laters.

8-)
megalomaniac
pi_95303909
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef Thaboel het volgende:
Kitao waar ben je? Opgepakt ofzo
Denk het. Hij vind het belachelijk dat iemand zegt dat ie mensen gaat afknallen wordt opgepakt.
Zoals al eerder langsgekomen.

Je doet gewoon niet meer mee
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_95303976
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef kitao het volgende:

[..]

ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.
van posts zoals de laatste 3 of 4 kan ik enkel respect voor opbrengen, daar hoor je mij niet over klagen.
wat ik ervan vind heb ik ook al diverse keren herhaald, daarom ga ik nu maar wat anders doen.
laters.

8-)
Denk dat je hierover maar weinig van mening kunt verschillen.
pi_95303979
Kitao werkt in een spoelkeuken als 44jarige afwasser?
  zondag 10 april 2011 @ 17:56:45 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_95308152
Ik neem aan dat het om deze tweet gaat?

Beetje slecht geschreven op Teletekst dan.. Puur een eigen interpretatie van de journalist. De jongen zegt namelijk nergens dat hij het hele gebeuren dat in Alphen a/d Rijn heeft plaatsgevonden gaat overdoen. De jongen zegt letterlijk alleen dat hij het aantal kills gaat overtreffen.

Dat kan dus ook in zijn dagelijkse potje Counterstrike, Call of Duty, of weet ik veel wat voor (online) schietspel.

Uiteraard totaal ongepast de opmerking en niet meer dan terecht dat hij is opgepakt om zo zeker te weten dat de jongen het niet echt van plan is. Maar ik denk dat de kans dat hij werkelijk kwaad in de zin had erg klein is.
Krekker is de bom!
pi_95308445
Moet je maar niet zulke domme dingen roepen, voor hetzelfde geld was hij het wel echt van plan.
  zondag 10 april 2011 @ 18:12:33 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95308936
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd.
Is dat zo, worden dreigementen vaak uitgevoerd? Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die echt iets willen uitvreten dat niet vooraf aan de grote klok hangen. Maar ik kan het mis hebben.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 april 2011 @ 19:09:50 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_95311361
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nikk het volgende:
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.
Oh? Volgens mij wordt het juist min of meer nooit aangekondigd.
Ik weet zo alleen Columbine en die ene Fin, en dan alleen in retrospect, nooit dat het echt een aankondiging was. Maar de rest (Winningen, Erfurt, dit, Virginia Tech, die andere Fin) allemaal niet. Dit zijn mensen die uit willen gaan met een knal, dan ga je het niet van tevoren aankondigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 april 2011 @ 20:24:57 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_95314496
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.
Je bedoelt dat een groot deel van de online aankondigingen daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Oh das interessant, ben benieuwd naar onderbouwing met cijfers of een bron...

Ik noem het overigens een aankondiging, aangezien ik van mening ben dat er nog niet echt sprake was van een bedreiging...

(Overigens is 1x natuurlijk al te vaak, maar ik neem aan dat dat niet is waar jij op doelt :))
Krekker is de bom!
  zondag 10 april 2011 @ 20:49:44 #99
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95316048
TS vindt zichzelf keer op keer een slachtoffer, hij zoekt alleen nog een dader.

Get a life Kitao, dergelijke opmerkingen kun je ook afdoen als 'onzin', maar jij neemt ze nog serieus ook, dát is pas zorgwekkend.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95316112
Ik vind het gewoon terecht dat hij is opgepakt. Politie heeft goed gehandeld. Sommigen zeggen dat hij niet opgepakt moest worden omdat hij "met het overtreffen van kills in zijn online schietgame" heeft kunnen bedoelen in die tweet. Niemand weet op het moment dat hij het post op internet wat hij ermee bedoeld. De politie heeft dus preventief gehandeld en die jongen opgepakt op een mogelijk 2de drama te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')