Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de mediaquote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"quote:Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
ja, ik zit nu in dwangbuis en typ met me neus.quote:Op zondag 10 april 2011 15:04 schreef Thaboel het volgende:
Kitao heb je de aivd al aan de deur gehad?
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'quote:Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.
Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?quote:Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"
Had je maar niet moeten dreigen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'
Het gaat niet om het grappig is of niet.quote:Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?
De vrijheid van meningsuiting stopt waar die van een ander ophoudt. Dat is dus het geval bij een bedreiging.quote:De vrijheid van meningsuiting hoort in theorie ook ruimte te bieden voor meningen, uitlatingen en onzin die sommige mensen mogelijk matig tot slecht kunnen waarderen. Maar dat is goed, toch? Anders kunnen we 'm net zo goed afschaffen..
De angst regeert tegenwoordig, en angst is de slechtste raadgever die er is.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
het is dan ook niet slim om al je borrelpraat op internet zet om voor iedereen te zien. of heb jij nooit geklaagd over je baas, gepraat over hoe je gespiekt hebt op dat proefwerk, of noem maar op?quote:Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.quote:Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Zolcon het volgende:
Goed dat mensen worden opgepakt als ze dat soort 'grapjes' op twitter maken.
Al dat soort berichten moeten serieus genomen worden. Zeker nadat er zo een incident heeft plaatsgevonden vanwege kopieergedrag.
Een groot deel van dit soort 'willekeurige' schietpartijen wordt aangekondigd. Rede genoeg om daar een team op te zetten.
Dit heeft dus absoluut niks met 'KGB-acties' o.i.d. te maken. Het is gewoon een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen. Misschien moet je iets minder wantrouwend tegenover de overheid en de politie kijken.
Denk het. Hij vind het belachelijk dat iemand zegt dat ie mensen gaat afknallen wordt opgepakt.quote:
Denk dat je hierover maar weinig van mening kunt verschillen.quote:Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef kitao het volgende:
[..]
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.
van posts zoals de laatste 3 of 4 kan ik enkel respect voor opbrengen, daar hoor je mij niet over klagen.
wat ik ervan vind heb ik ook al diverse keren herhaald, daarom ga ik nu maar wat anders doen.
laters.
Is dat zo, worden dreigementen vaak uitgevoerd? Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die echt iets willen uitvreten dat niet vooraf aan de grote klok hangen. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd.
Oh? Volgens mij wordt het juist min of meer nooit aangekondigd.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nikk het volgende:
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.
Je bedoelt dat een groot deel van de online aankondigingen daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Oh das interessant, ben benieuwd naar onderbouwing met cijfers of een bron...quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |