goedemorgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef XXX het volgende:
Maandagmorgen staan de kranten vol over een nieuw familiedrama?
Waar heb je het allemaal over manquote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
De reden voor dit topic is omdat ik door dit soort berichten me bedreigd voel :
[..]
goedemorgen.
![]()
mensen ik heb een verzoek.
om dat toe te lichten gaarne even het bericht uit hoogvliet lezen wat in de OP staat.
willen sommigen hier stoppen met dit soort idiote posts over mij te plaatsen ?
een discussie is leuk maar dit zijn geen geintjes meer en het komt steeds vaker voor.
volgende keer, als dit zo door blijft gaan, dien ik een klacht in.
quote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
goedemorgen.
![]()
om dat toe te lichten gaarne even het bericht uit hoogvliet lezen wat in de OP staat.
een discussie is leuk maar dit zijn geen geintjes meer en het komt steeds vaker voor.
Wat heeft dit met de KGB te maken?quote:Op zondag 10 april 2011 10:40 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vindt iedereen hier van, zijn dit immers geen KGB-praktijken ?
Dat.quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef Lutte het volgende:
Beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen en de jongen oppakken dan dat er morgen krantenkoppen zijn met 'de dader had zijn actie al aangekondigd, politie deed niks' en er weer zoveel gezinnen verscheurd waren terwijl het voorkomen had kunnen worden.
Dat ja.quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef Lutte het volgende:
Beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen en de jongen oppakken dan dat er morgen krantenkoppen zijn met 'de dader had zijn actie al aangekondigd, politie deed niks' en er weer zoveel gezinnen verscheurd waren terwijl het voorkomen had kunnen worden.
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.quote:Op zondag 10 april 2011 10:43 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Waar heb je het allemaal over man
wie doet dat dan?quote:Op zondag 10 april 2011 11:00 schreef kitao het volgende:
[..]
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.
dat je voor ieder lukraak berichtje blijkbaar in de cel kan belanden.quote:
dat kun je hier terugvinden:quote:
ik neem aan dat je hier melding bij de mods van hebt gemaakt?quote:Op zondag 10 april 2011 11:05 schreef kitao het volgende:
[..]
dat kun je hier terugvinden:
Defensiepersoneel massaal de weg kwijt.
[DEF] SC!!! Defensiepersoneel massaal de weg kwijt #2
is wel veel lezen, zo'n 600 posts, maar er staan er genoeg in met die strekking van diverse mensen.
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
Is ook erg effectief, een paar uur later in mijn woonplaats vlak voor het politieburo notabene :quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.
Vind het wel begrijpelijk dat ze dit doen uit voorzorg.
Dit is niet een willekeurig "lukraak berichtje", dit is een bedreiging.quote:Op zondag 10 april 2011 11:02 schreef kitao het volgende:
[..]
dat je voor ieder lukraak berichtje blijkbaar in de cel kan belanden.
dit heeft dan gevolgen voor alle forabezoekers en tweeters in het hele land.
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je niks doet en hij blijkt het werkelijk van plan te zijn dan krijg je een enorme shitload aan kritiek over je heen natuurlijk.
Ja, "voorkomen is beter dan genezen", maar aan de andere kant, als je voor elke hersenscheet een squadron politieagenten op pad moet sturen komen ze ook niet meer aan ander werk toe he. Hoe vaak is het precies voorgekomen dat een schietpartij of iets vergelijkbaars via twitter is aangekondigd? Als je zoiets van plan bent en je wil dat de wereld het weet dan kies je toch ook wel een grootser platform om het aan te kondigen?quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef SevD het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Beter voorkomen dan genezen, ook al is het dan een opmerking om 'stoer' over te komen o.i.d.
mallotige poster? die idioot heeft wel een bedreiging geuit!!quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef kitao het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?
waar gaan ze al die mensen laten dan ?
En dan was er niks aan de hand geweest...quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:29 schreef EenFokkerUitHoogvliet het volgende:
[ Bericht 100% gewijzigd door EenWillekeurigeMod op 09-04-2011 21:32: doe normaal man! ]
Ja, allemaal leuk & aardig maar hoe ga je dan bepalen wat een 'hersenscheet' is en wat een écht dreigement is? Dat kan je niet weten van te voren, ook al zie je dat het van een 16-jarige snotneus komt. Risico's mogen er niet genomen worden en al helemaal niet zo kort achter een incident als deze. Dus ja, dan sturen ze er maar 4/5/6 agenten op af, lichten ze hem van z'n bed en pleuren ze hem in de cel. Dan geef je ook direct een signaal naar andere ventjes van die leeftijd dat ze na moeten denken voordat ze zoiets achterlijks gaan roepen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, "voorkomen is beter dan genezen", maar aan de andere kant, als je voor elke hersenscheet een squadron politieagenten op pad moet sturen komen ze ook niet meer aan ander werk toe he. Hoe vaak is het precies voorgekomen dat een schietpartij of iets vergelijkbaars via twitter is aangekondigd? Als je zoiets van plan bent en je wil dat de wereld het weet dan kies je toch ook wel een grootser platform om het aan te kondigen?
Achtergrondinfo nalopen? Als het een bloedserieus dreigement was dan moet je die tijd helemaal niet nemen om alles te gaan achterhalen maar als eerste oppakken. Wat er daarna moet gebeuren, dat zien we dan wel. Eerst die dreiging die er hoe dan ook gewoon is wegnemen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:29 schreef kitao het volgende:
[..]
zou er dan niet beter eerst wat achtergrondinfo nagelopen moeten worden voordat ze iedere mallotige poster in de cel dumpen ?
waar gaan ze al die mensen laten dan ?
Ik had het ook verteld aan de pa van een vriend (werkzaam bij de politie) kreeg zojuist te horen van hem dat de jongen aangehouden was. Het was dus 100% zeker de grappenmaker (laten we hopen) die zei dat hij het ging herhalen enz.quote:
Heb je ook wel gelijk in, maar we kunnen toch moeilijk zaken als dit gewoon laten gaan? Wát als het wel serieus is?quote:Op zondag 10 april 2011 11:44 schreef Farenji het volgende:
Het risico is dat de definitie van "een dreiging" zo ontzettend ver kan worden opgerekt. Nog even en alles is een dreiging, en dan vertrouwt niemand elkaar nog en zit iedereen massaal iedereen bij de politie aan te geven (anoniem uiteraard) omdat er de kans bestaat dat iemand wel eens over iets strafbaars zou kunnen denken. Dat willen we toch ook niet?
Dat ook uiteraard. Het is nooit goed.quote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Pinterman het volgende:
Dan stond er binnen de kortste keren een topic op Fok! met als strekking: "De politie had het kunnen weten"
Maar ja, je zult toch wel ergens een grens moeten trekken? Het internet is zo laagdrempelig en open, dat iedere willekeurige vmbo debiel vanalles online kan gooien.quote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Pinterman het volgende:
Vraag jezelf maar af wat je reactie zou zijn als de politie deze jongen níet had opgepakt, en vervolgens zou de jongen écht een paar moorden plegen.
Dan stond er binnen de kortste keren een topic op Fok! met als strekking: "De politie had het kunnen weten"
Dat is juist het probleem, wáár trek je die grens??quote:Op zondag 10 april 2011 12:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar ja, je zult toch wel ergens een grens moeten trekken? Het internet is zo laagdrempelig en open, dat iedere willekeurige vmbo debiel vanalles online kan gooien.
Ik vind de OP van dit topic best wel humor eigenlijk, iemand die zelf bedreigende posts plaatst, allerlei mensen voor ik weet niet wat allemaal uitmaakt, en zich vervolgens bedreigd voelt door een post waaruit geen enkele agressie van mijn kant uit tegen hem blijktquote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
goedemorgen.
![]()
Precies. En ik kan me voorstellen dat nu gewoon even het zekere voor het onzekere wordt genomen.quote:Op zondag 10 april 2011 12:30 schreef SevD het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, wáár trek je die grens??
Niet alleen een weekend. Laat hem maar is goed nadenken over wat die gedaan heeft. Mentaal martelen. Ik was hier eigenlijk al een beetje bang voor: volggedrag. Gelukkig gaat het nooit zo ver maar soms hoeft er maar 1 schaap over de dam...quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Precies. En ik kan me voorstellen dat nu gewoon even het zekere voor het onzekere wordt genomen.
En ook van mij mag dat gastje rustig het hele weekend in de bak blijven zitten, geen enkel probleem mee!
" hij gaat het dunnetjes overdoen" staat er.quote:Op zondag 10 april 2011 11:34 schreef roos85 het volgende:
mallotige poster? die idioot heeft wel een bedreiging geuit!!
terecht dat hij opgepakt is
so hé, dat wordt Birma in het kwadraat hier dan.quote:Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef SevD het volgende:
Achtergrondinfo nalopen? Als het een bloedserieus dreigement was dan moet je die tijd helemaal niet nemen om alles te gaan achterhalen maar als eerste oppakken. Wat er daarna moet gebeuren, dat zien we dan wel. Eerst die dreiging die er hoe dan ook gewoon is wegnemen.
In het journaal werd gezegd dat er toen niet tot vervolging is overgegaan en ook dat ze niet weten om wat voor soort wapen het ging. Had ook een busje pepperspray kunnen zijn noemden ze als voorbeeld.quote:Op zondag 10 april 2011 13:01 schreef kitao het volgende:
[..]
so hé, dat wordt Birma in het kwadraat hier dan.
![]()
wist je overigens dat de alphen-schutter al eerder was gepakt voor verboden wapenbezit en blijkbaar nog steeds op de schietbaan actief was ?
is die de toegang ontzegd, of beter nog, waarom schaffen ze die schietbanen niet gewoon helemaal af ?
alleen toegang met luchtdrukgeweertjes en je kan ook een toernooi houden met schietroosjes.
maar nee, om een beetje misplaatste propaganda te maken als zwakke nietszeggende geruststelling gooien ze een tienertje in de bak die een ludieke opmerking maakt.
was jij ook niet degeen die postte dat ik mezelf maar door het hoofd moest schieten ?quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik vind de OP van dit topic best wel humor eigenlijk, iemand die zelf bedreigende posts plaatst, allerlei mensen voor ik weet niet wat allemaal uitmaakt, en zich vervolgens bedreigd voelt door een post waaruit geen enkele agressie van mijn kant uit tegen hem blijkt
stom of ludiek, wat is het verschil ?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat er toen niet tot vervolging is overgegaan en ook dat ze niet weten om wat voor soort wapen het ging. Had ook een busje pepperspray kunnen zijn noemden ze als voorbeeld.
En een ludieke opmerking? Stomme opmerking zul je bedoelen zeker?
Ow, dus dat complete arsenaal waarmee je wel ff een compleet dorp andersdenkenden zou uitmoorden klopt dus ook niet?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef kitao het volgende:
dus dankzij dat gespuis heb ik dalijk de aivd aan me deur hangen omdat men hier blijkbaar zondermeer ongeremd valse beschuldigingen kan uiten.
dan voel ik me bedreigd ja, en dan zeker als die gasten zelf aankondigen wél een wapen te bezitten.
iets wat ik niet heb.
lees het maar na, er stond: ik ben al eerder in duitsland geweest met een arsenaal aan wapens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ow, dus dat complete arsenaal waarmee je wel ff een compleet dorp andersdenkenden zou uitmoorden klopt dus ook niet?
Winkelcentrum? Duitsland toch?quote:Op zondag 10 april 2011 11:00 schreef kitao het volgende:
[..]
dat er dus berichten over mij geplaatst worden alsof ik ook naar een winkelcentrum zou gaan om daar de boel overhoop te schieten.
dat van mijn moeder is blijkbaar weggemodereerd maar dat stond er dus wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:13 schreef YYY het volgende:
Kijk eens, jij laat jouw ware gezicht zien, jij bent gewoon een vreselijk geweldadig ventje met geldingsdrang....ze zeggen ook dat massamoordenaars zich in hun omgeving meestal aankondigen, het zal mij niet verbazen als jij het volgende winkelcentrum pakt.
Oh dus we gaan nog mensen vals beschuldigen ook?quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef kitao het volgende:
[..]
was jij ook niet degeen die postte dat ik mezelf maar door het hoofd moest schieten ?
zo niet, als je goed leest gaat het niet alleen om jou.
echt letterlijke posts zoals : kitao staat morgen ook in een winkelcentrum om zn moeder neer te knallen" worden gewoon door de pro-def mods doorgelaten.
dus dankzij dat gespuis heb ik dalijk de aivd aan me deur hangen omdat men hier blijkbaar zondermeer ongeremd valse beschuldigingen kan uiten.
dan voel ik me bedreigd ja, en dan zeker als die gasten zelf aankondigen wél een wapen te bezitten.
iets wat ik niet heb.
'men' moet ook leren zich daar de schouders over op te trekken. Natuurlijk, apathie is ook niet goed, maar we leven in een wereld waar dit soort dingen kunnen gebeuren, en waarschijnlijk zelfs gebeuren omdat er zo'n mediacircus omheen komt.quote:Op zondag 10 april 2011 11:14 schreef Breekfast het volgende:
het was een vraag, iemand schreef het, maar de topics zijn geloof ik inmiddels opgeschoond.quote:Op zondag 10 april 2011 13:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Oh dus we gaan nog mensen vals beschuldigen ook?Ik heb zo'n opmerkingen echt niet gepost.. En zelfs al had ik dat wel gedaan, vergeleken met sommige posts van jou is het nu ook weer niet zo enorm bedreigend.
Ik trek die post niet uit z'n context, jij komt pas later in dat topic vertellen dat je bij '5ggw' heb gezeten, en aan mij om vervolgens erachter te komen dat dat iets met de luchtmacht te maken heeft, dus dat je ergens tussen 1960 en 1995 in Stolzenau tinus heb staan doen met een wapentje,quote:Op zondag 10 april 2011 13:20 schreef kitao het volgende:
[..]
lees het maar na, er stond: ik ben al eerder in duitsland geweest met een arsenaal aan wapens.
was niet verboden toen, sterker nog ik werd ertoe verplicht.
kijk en dat bedoel ik dus, omdat een aantal figuren hier die post volledig uit zn context trekken en het zonder enige schroom zondermeer in andere topics dumpen krijg je dus dit soort smaad berichten.
gelukkig voor jou en die anderen dat er geen sharia is hier, anders had je nu 100 stokslagen kunnen verwachten.
Waar de fuck slaat dit nou weer op? Wat is dit voor loze opmerking, voor loze bedreiging? "Pas op hoor, als de sharia hier was, dan had je stokslagen gehad. boeboeboe"quote:gelukkig voor jou en die anderen dat er geen sharia is hier, anders had je nu 100 stokslagen kunnen verwachten.
Nee hoor, niks opgeschoond, je kunt nog gewoon teruglezen hoe mensen over idioten als jij denken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:41 schreef kitao het volgende:
[..]
het was een vraag, iemand schreef het, maar de topics zijn geloof ik inmiddels opgeschoond.
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef kitao het volgende:
[..]
stom of ludiek, wat is het verschil ?
juist nu in het tijdperk waar vrijheid van spraak nu in het groot wordt uitgevochten voor de rechtbanken is er blijkbaar geen enkele wettelijke reden nodig om iemand voor een uitlating zonder enig bewijs in de cel te kwakken.
en over dat busje peper; de politie en de toezicht heeft hier dus overduidelijk gefaald anders ontzeg je zo iemand wel de toegang tot een schietclub.
om dat te verhullen gaan ze nu ineens iedereen oppakken.
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.quote:ludiek
Bijzonder en leuk, apart op een leuke manier.
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef speknek het volgende:
[..]
'men' moet ook leren zich daar de schouders over op te trekken. Natuurlijk, apathie is ook niet goed, maar we leven in een wereld waar dit soort dingen kunnen gebeuren, en waarschijnlijk zelfs gebeuren omdat er zo'n mediacircus omheen komt.
Dat kun je dan maar beter accepteren en niet de overheid in een big brother veranderen.
dat stond er 3 minuten later al onder, maakt niet uit hoor maar geef mij niet de schuld als jij niet begrijpend kan lezen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef jankaas020 het volgende:
Ik trek die post niet uit z'n context, jij komt pas later in dat topic vertellen dat je bij '5ggw' heb gezeten, en aan mij om vervolgens erachter te komen dat dat iets met de luchtmacht te maken heeft, dus dat je ergens tussen 1960 en 1995 in Stolzenau tinus heb staan doen met een wapentje,
behalve dan dat het op de 2e wereldoorlog sloeg lettend op dat filmpje wat erbij stond.quote:Goed,maar je zegt wel in datzelfde topic, en ik quote: "die grafhonden knal ik zo naar walhalla."
Met die grafhonden doelend op de neonazi's die ergens in Duitsland in een dorpje wonen. Hier valt vrij weinig uit de context te trekken.
-------------------------------------quote:Op woensdag 6 april 2011 18:29 schreef kitao het volgende:
ik heb die wapens niet meer, ga ook niet zomaar nazies afknallen.
ben er wel bereid toe als die knakkers weer problemen veroorzaken.
2 keer zelfs, zie die post hierboven en deze:quote:En je verteld in dat topic er niet bij dat je momenteel niet meer in bezit bent van dit arsenaal.
----------------------------------quote:Op woensdag 6 april 2011 15:51 schreef kitao het volgende:
het enige wat ik nog heb is dat vissersmesje en een afgezaagde honkbalknuppel.
smaad is ook in nederland gewoon strafbaar, ga maar lekker daar een nachtje janken dan.quote:En dit:
Waar de fuck slaat dit nou weer op? Wat is dit voor loze opmerking, voor loze bedreiging? "Pas op hoor, als de sharia hier was, dan had je stokslagen gehad. boeboeboe"
Jij bent echt een ontiegelijk zielig ventje.
volgens mij staat er op schelden ook een ban.quote:Op zondag 10 april 2011 13:49 schreef Royyy het volgende:
Nee hoor, niks opgeschoond, je kunt nog gewoon teruglezen hoe mensen over idioten als jij denken.
je maakt er een taalstrijd van ipv op de inhoud in te gaan.quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
Jij
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.
En "iedereen" oppakken? Volgens mij gaat het nog steeds maar om 1 stomme jongen.
En ja, ik ben het er mee eens dat ze hem opgepakt hebben en daarna pas gaan onderzoeken of zijn tweet serieus was of niet. Ondertussen kan die jongen even rustig nadenken over het feit dat sommige "grapjes" niet leuk zijn.
Wacht maar tot jij een keer word opgepakt omdat iemand je grapje op fok niet leuk vond.. Als men iedereen gaat oppakken die iets op internet gooit wat 'niet grappig' is, is het einde zoek.quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
Jij
[..]
kent dus duidelijk niet de betekenis van het woord "ludiek".
[..]
Nou, ik vond niets leuks aan die tweet, helemaal niets! Maar jij mag er anders over denken hoor.
En "iedereen" oppakken? Volgens mij gaat het nog steeds maar om 1 stomme jongen.
En ja, ik ben het er mee eens dat ze hem opgepakt hebben en daarna pas gaan onderzoeken of zijn tweet serieus was of niet. Ondertussen kan die jongen even rustig nadenken over het feit dat sommige "grapjes" niet leuk zijn.
Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.quote:Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wacht maar tot jij een keer word opgepakt omdat iemand je grapje op fok niet leuk vond.. Als men iedereen gaat oppakken die iets op internet gooit wat 'niet grappig' is, is het einde zoek.
Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
Blijft het feit dat jij net zo goed mensen bedreigt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:05 schreef kitao het volgende:
[..]
dat stond er 3 minuten later al onder, maakt niet uit hoor maar geef mij niet de schuld als jij niet begrijpend kan lezen.
[..]
behalve dan dat het op de 2e wereldoorlog sloeg lettend op dat filmpje wat erbij stond.
dus maw, als er weer zo'n oorlog komt dan ben ik bereid de nazies naar de andere wereld te helpen.
ook heb ik letterlijk geschreven:
[..]
-------------------------------------
[..]
2 keer zelfs, zie die post hierboven en deze:
[..]
Waar is daar, bij de sharia?quote:[..]
smaad is ook in nederland gewoon strafbaar, ga maar lekker daar een nachtje janken dan.
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de mediaquote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Als iemand vreemde dingen schrijft, is het domweg verstandig om eens met die persoon te gaan praten. Voorkomen is beter dan genezen, luidt het spreekwoord nog altijd.
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"quote:Op zondag 10 april 2011 14:22 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Sowieso, je woont toch in een fucking kutland als je niet eens meer iemand een nekschot of een bom op z'n dak kan toewensen?
ja, ik zit nu in dwangbuis en typ met me neus.quote:Op zondag 10 april 2011 15:04 schreef Thaboel het volgende:
Kitao heb je de aivd al aan de deur gehad?
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'quote:Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Terecht. Moet je maar niet dat soort "grapjes" maken.
Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?quote:Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je woont in een fucking kutland als je van jou bang moet zijn voor anti-sociale tokkie-kids of verwende eenzame advocatenzoontjes die bedreigingen verspreiden als "grapje"
Had je maar niet moeten dreigen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je zo gaat argumenteren is het einde zoek.. 'Had je maar geen mening moeten hebben'
Het gaat niet om het grappig is of niet.quote:Waarom moeten het antisociale tokkie kids, of eenzame advocatenzoontjes zijn? En wie ben jij om te bepalen wat grappig is of niet?
De vrijheid van meningsuiting stopt waar die van een ander ophoudt. Dat is dus het geval bij een bedreiging.quote:De vrijheid van meningsuiting hoort in theorie ook ruimte te bieden voor meningen, uitlatingen en onzin die sommige mensen mogelijk matig tot slecht kunnen waarderen. Maar dat is goed, toch? Anders kunnen we 'm net zo goed afschaffen..
De angst regeert tegenwoordig, en angst is de slechtste raadgever die er is.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet even praten is, maar direct van het bed lichten, opsluiten, ondervragen EN breed uitmeten in de media
Zie ook die gozer die toen op /b/ 'aankondigde' een schoolshoot te doen met een van internet geplukte foto van een gun.. Op een board waar nota bene boven staat 'The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.'
Binnen 4 uur werd die gozer met medewerking van de FBI, KLPD en spitsnieuws oid van z'n bed gelicht. Vrijheid, blijheid..
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.quote:Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
het is dan ook niet slim om al je borrelpraat op internet zet om voor iedereen te zien. of heb jij nooit geklaagd over je baas, gepraat over hoe je gespiekt hebt op dat proefwerk, of noem maar op?quote:Op zondag 10 april 2011 11:11 schreef Farenji het volgende:
Twitter wordt toch gebruikt om elke hersenscheet mee te luchten... over die korte losse flodders wordt zelden langer dan een paar seconden nagedacht. Dat gastje heeft vast ook niet bij de gevolgen stil gestaan. De volgende stap is dat je opgepakt wordt voor wat je op een verjaardag tijdens de borrelpraat eruitflapt. Die hysterie moet niet tever doorslaan.
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.quote:Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Zolcon het volgende:
Goed dat mensen worden opgepakt als ze dat soort 'grapjes' op twitter maken.
Al dat soort berichten moeten serieus genomen worden. Zeker nadat er zo een incident heeft plaatsgevonden vanwege kopieergedrag.
Een groot deel van dit soort 'willekeurige' schietpartijen wordt aangekondigd. Rede genoeg om daar een team op te zetten.
Dit heeft dus absoluut niks met 'KGB-acties' o.i.d. te maken. Het is gewoon een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen. Misschien moet je iets minder wantrouwend tegenover de overheid en de politie kijken.
Denk het. Hij vind het belachelijk dat iemand zegt dat ie mensen gaat afknallen wordt opgepakt.quote:
Denk dat je hierover maar weinig van mening kunt verschillen.quote:Op zondag 10 april 2011 16:11 schreef kitao het volgende:
[..]
ieder zn mening hier, daar was dit topic voor bedoeld ondanks dat het nogal eens werd weggehoond.
van posts zoals de laatste 3 of 4 kan ik enkel respect voor opbrengen, daar hoor je mij niet over klagen.
wat ik ervan vind heb ik ook al diverse keren herhaald, daarom ga ik nu maar wat anders doen.
laters.
Is dat zo, worden dreigementen vaak uitgevoerd? Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die echt iets willen uitvreten dat niet vooraf aan de grote klok hangen. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd.
Oh? Volgens mij wordt het juist min of meer nooit aangekondigd.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nikk het volgende:
Nou ja, het blijkt dat bij dit soort gebeurtenissen de dader in de meeste gevallen dergelijke uitingen heeft gedaan. Zo vreemd is het dan ook niet dat de politie optreedt.
Je bedoelt dat een groot deel van de online aankondigingen daadwerkelijk wordt uitgevoerd? Oh das interessant, ben benieuwd naar onderbouwing met cijfers of een bron...quote:Op zondag 10 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het is een gegeven dat dreigementen in deze tijd niet meer kunnen. Te vaak worden ze uitgevoerd. Dan kun je als 'grapjas' gaan huilen dat je je lolletjes niet meer uit kunt voeren, maar je zou ook eens een beetje verantwoordelijkheid kunnen tonen door een gepastere grap uit te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |