Dan niks.quote:Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Jordony het volgende:
En als er nou de volgende dag in de krant staat:
"jongen van 17 jaar richt bloedblad aan in hoogvliet"
"politie negeerde bedreiging afkomstig van de dader op internet"
Zoals Rechtse_Hippie al typte: Je kunt als open maatschappij niet alle risico's uitsluiten met regeltjes, protocolletjes en een soort politiestaat waarin burgers elkaar bang maken.quote:
Wie maakt nu wie bang? De anonieme twitteraar toch zeker?quote:Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals Rechtse_Hippie al typte: Je kunt als open maatschappij niet alle risico's uitsluiten met regeltjes, protocolletjes en een soort politiestaat waarin burgers elkaar bang maken.
Het bestaan van aliens is een theorie, en niet bevestigd en nog nooit gebeurd. Het bestaan van geestelijk zieken is wel bevestigd:pquote:Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan niks.
Dat is niet veel anders dan "aliens schieten dertig mensen neer, politie negeerde waarschuwingen van niburu!".
Goede vergelijkingen weer. Ik sta paf.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Farenji het volgende:
Nou ja, er zijn mensen op "opsporing verzocht" geweest en van hun bed gelicht alleen omdat ze een weekendtas met een paar ballonnen op het station hebben achtergelaten.
Er zijn mensen doodgeschoten omdat ze renden voor de trein, met een rugzak om.
Er zijn mensen tegen de grond en in de boeien geslagen omdat ze hun schoenveters vastmaakten.
"Ja maar wat nou als ze echt iets van plan waren!!!!!!"
Dit soort doorgeslagen angst toont alleen maar aan dat de terroristen al hebben gewonnen.
Bronnenquote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Farenji het volgende:
Nou ja, er zijn mensen op "opsporing verzocht" geweest en van hun bed gelicht alleen omdat ze een weekendtas met een paar ballonnen op het station hebben achtergelaten.
Er zijn mensen doodgeschoten omdat ze renden voor de trein, met een rugzak om.
Er zijn mensen tegen de grond en in de boeien geslagen omdat ze hun schoenveters vastmaakten.
"Ja maar wat nou als ze echt iets van plan waren!!!!!!"
Dit soort doorgeslagen angst toont alleen maar aan dat de terroristen al hebben gewonnen.
Deze voorbeelden niet herkennen en anderen naief noemenquote:Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Bronnenk snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
Ik heb liever niet dat ze dit soort incidenten aangrijpen om ons nog wat rechten te ontzeggen, met dit soort berichten ben ik daar niet gerust op.quote:Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:
k snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
Nee, hordes overbezorgde burgers laten zichzelf bangmaken en praten elkaar na, zodat ze nóg banger worden.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef Klaudias het volgende:
Wie maakt nu wie bang? De anonieme twitteraar toch zeker?
ik zeg ook naiëf jegens bedreigingen op internet. Wel mooie understatements hoor. Het gaat om een bedreiging na een bloedbad. Iedereen is tot iets ergs in staat, en een 17 jarige jongen moet je daar niet van onthouden. Jammer voor die jongen. Moet die maar denken voordat die doet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze voorbeelden niet herkennen en anderen naief noemen.
Wanneer vind jij een dreigement wel serieus?quote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, hordes overbezorgde burgers laten zichzelf bangmaken en praten elkaar na, zodat ze nóg banger worden.
Nou ja, als Twitter hierdoor op zwart gaat "VOOR DE VEILIGHEID VAN HET VOLK!!!111", dan is dat alleen maar toe te juichen, natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik heb liever niet dat ze dit soort incidenten aangrijpen om ons nog wat rechten te ontzeggen, met dit soort berichten ben ik daar niet gerust op.
Weet ik niet, ik heb geen inzicht in wat er allemaal aan al dan niet serieuze dreigementen wordt onderzocht.quote:Op maandag 11 april 2011 11:39 schreef Klaudias het volgende:
Wanneer vind jij een dreigement wel serieus?
Een bedreiging is imo serieus, wanneer het aan iemand gericht is met een grote waarschijnlijkheid dat het aankomt, verder vewacht ik dat de politie een cynische ondertoon wel een beetje kan herkennen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef Klaudias het volgende:
speknek e.a., wanneer vinden jullie een bedreiging/dreigement/bommelding/whatever wel serieus?
Haha dat dan weer wel.quote:Op maandag 11 april 2011 11:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, als Twitter hierdoor op zwart gaat "VOOR DE VEILIGHEID VAN HET VOLK!!!111", dan is dat alleen maar toe te juichen, natuurlijk..
Een tweet is gericht aan het publiek. Dus aan een heleboel iemanden.quote:Op maandag 11 april 2011 11:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Een bedreiging is imo serieus, wanneer het aan iemand gericht is met een grote waarschijnlijkheid dat het aankomt, verder vewacht ik dat de politie een cynische ondertoon wel een beetje kan herkennen.
En wie van die iemanden wilde hij nou gaan neerschieten? Ook zie ik toch een vrij duidelijke cynische ondertoon in die tweet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Een tweet is gericht aan het publiek. Dus aan een heleboel iemanden.
Zo veel mogelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En wie van die iemanden wilde hij nou gaan neerschieten?
Ik niet.quote:Ook zie ik toch een vrij duidelijke cynische ondertoon in die tweet.
Dan is het een andere context.quote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Lastpost het volgende:
Lekker overdreven weer dit, als je een dergelijk bericht hier in ONZ zou plaatsen met de nodige sarcastische smilies ....
Mooi dat jij bepaalt wat als domme hersenscheet beschouwd móet worden>> zo kunnen we wel aan de gang blijven. Niet alles is vrijheid van interpretatie en inderdaad, soms is smaak wansmaak en daar mag best tegen opgetreden worden wat mij betreft. Dan maar betuttelend, dat is nodig. Er zijn genoeg idioten in de samenleving (die varieren van gestoord tot ontzettend dom) en daar moet soms op gelet worden.quote:Op maandag 11 april 2011 10:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Het was geen bedreiging.
[..]
Precies wat ik zeg, mooi dat de politie ook nog even gaat bepalen wat grappig is en wat niet. Feit is dat ieder normaal nadenkend persoon zou moeten kunnen zien dat dit gewoon een domme hersenscheet van een puber was. Daarom erger ik me ook dood aan hoe serieus ze dat twitter altijd maar nemen.
Van dit soort denkbeelden word ik dus bang, bij gebrek aan een beter woord.quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef Taurus het volgende:
Mooi dat jij bepaalt wat als domme hersenscheet beschouwd móet worden>> zo kunnen we wel aan de gang blijven. Niet alles is vrijheid van interpretatie en inderdaad, soms is smaak wansmaak en daar mag best tegen opgetreden worden wat mij betreft. Dan maar betuttelend, dat is nodig. Er zijn genoeg idioten in de samenleving (die varieren van gestoord tot ontzettend dom) en daar moet soms op gelet worden.
Maar ze doen er hetzelfde mee.quote:
Let wel, datgeen werd geplaatst i.c.m smilies uit de categoriequote:Dat het op het forum niet altijd feest is wat de klok slaat is voor sommige mensen wel héél pijnlijk duidelijk geworden. Triest dieptepunt in de geschiedenis van het LN Forum is namelijk de zogenaamde Red Bull Air Race affaire, die in het voorjaar van 2005 de gemoederen (niet alleen op het LN Forum) aardig bezig heeft gehouden. In de vroege ochtend van zaterdag 11 juni 2005 werden op last van het Openbaar Ministerie vier vaste bezoekers van het LN Forum met buitenproportioneel geweld van hun bed gelicht door goed uitgeruste regionale arrestatie-eenheden.
Voordeuren werden ingebeukt, arrestatie-eenheden van vijftien man sterk denderen desbetreffende woningen binnen, verdachten werden ruw uit hun slaap gewekt en uit hun bedden gesleurd, om vervolgens voor ogen van eigen gezinsleden en wakker geschrokken buurtbewoners geboeid afgevoerd te worden naar diverse Rotterdamse politiebureaus. Twee zware dagen van hechtenis in volledige afzondering, bijbehorende verhoren en grondige huiszoekingen volgden.
Om niets, zo zou later blijken. Gedurende diverse verhoren vernamen desbetreffende vier supporters namelijk tot hun stomme verbazing waarom men was aangehouden: een volledig paranoïde overheid heeft een discussie (lees: een aantal nietszeggende, stompzinnige opmerkingen over en weer over de combinatie vliegshow en vuurwerk) op het LN Forum als reële terreurdreiging opgevat. Officiële tenlastelegging: het treffen van voorbereidingen van een misdrijf c.q het voorbereiden van een moordaanslag. Na afloop van het evenement worden alle vier verdachten net zo makkelijk weer vrijgelaten als dat men een dag eerder in hechtenis is genomen. Veel geluk in je verdere leven krijgt één der supporters te horen, alvorens weer op straat te worden geschopt.
Emotionele toestanden, steunbetuigingen en verontwaardigde reacties volgen. Ook de media laat zich niet gehinderd door een gebrek aan feitenkennis- niet onbetuigd: de journaalbulletins van de NOS en RTL4 openen nog diezelfde avond met het nieuws dat het Openbaar Ministerie en de Rotterdamse politie een aanslag hebben weten te voorkomen door vier Rotterdamse terreurverdachten van hun bed te hebben gelicht en in hechtenis te hebben genomen. Een landelijke ochtendkrant kopt een dag later op haar voorpagina met de oneliner Aanslag verijdeld
Weken van onzekerheid gaan vervolgens voorbij, van het Openbaar Ministerie taal noch teken, alle vier verdachten worden ondertussen op alle mogelijke manieren nauwgezet in de gaten gehouden door justitie, totdat eind juli eindelijk een verlossende boodschap wordt vrijgegeven. Nota bene via de godvergeten Telegraaf moeten de vier LNers vernemen dat men bij gebrek aan bewijs niet meer strafrechtelijk zal worden vervolgd voor hetgeen hen zes weken eerder ten laste werd gelegd.
Uiteraard, opluchting en vreugde, maar ook verslagenheid, woede en verdriet. Immers, de wereld heeft volledig op zn kop gestaan, materieel en immaterieel is er veel kapot gemaakt, te veel.
Om niets
En nogmaals: ik begrijp niet waarom mensen die opmerking zien als een 'onbetekenende' opmerking die 'iedereen wel eens doet'. Ik weet niet wat er bij die figuren door het hoofd gaat dagelijks maar als er hier mensen zijn die 'ook wel eens dat soort opmerkingen plaatsen' raad ik diegenen aan zichzelf bekend te maken bij verschillende instanties. Dat is namelijk helemaal niet zo 'normaal'.quote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef Jordony het volgende:
[..]
ik zeg ook naiëf jegens bedreigingen op internet. Wel mooie understatements hoor. Het gaat om een bedreiging na een bloedbad. Iedereen is tot iets ergs in staat, en een 17 jarige jongen moet je daar niet van onthouden. Jammer voor die jongen. Moet die maar denken voordat die doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |