abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 12:29:06 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_95337989
quote:
Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, en hij heeft inderdaad twijfelachtige dingen gezegd, maar hij heeft deze daad niet aangekondigd. Het past ook totaal niet in het daderprofiel van een mass shooting suicide, omdat je je eigen kansen voor een 'high score' ingooit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_95338766
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, en hij heeft inderdaad twijfelachtige dingen gezegd, maar hij heeft deze daad niet aangekondigd. Het past ook totaal niet in het daderprofiel van een mass shooting suicide, omdat je je eigen kansen voor een 'high score' ingooit.
Ik denk dat dit ook niet gepland was.. Als het wel gepland was dan had hij wel meer slachtoffers kunnen maken op een beter gekozen plek..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
  maandag 11 april 2011 @ 12:55:58 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_95338999
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 12:49 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook niet gepland was.. Als het wel gepland was dan had hij wel meer slachtoffers kunnen maken op een beter gekozen plek..
Ik geloof dat men zei dat het er wel druk was, sowieso zal hij iets tegen Alphenaren gehad hebben en zijn er op zaterdag weinig drukkere plekken dan het winkelcentrum me dunkt. Ik denk zelf dat hij tijdens het schieten wroeging kreeg, je ziet dat hij alleen ouderen heeft doodgeschoten (kan ook zijn dat die minder snel wegrenden natuurlijk). Hij heeft ook erg lang geschoten voor relatief weinig gewonden/doden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_95339168
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand zegt dat het achterlijk of verrassend is, dat poog ik althans niet te zeggen. Wel dat je beter kunt weten.
Wij weten achteraf wel beter ja. De politie niet dus neemt deze het zekere voor het onzekere.
pi_95339175
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik geloof dat men zei dat het er wel druk was, sowieso zal hij iets tegen Alphenaren gehad hebben en zijn er op zaterdag weinig drukkere plekken dan het winkelcentrum me dunkt. Ik denk zelf dat hij tijdens het schieten wroeging kreeg, je ziet dat hij alleen ouderen heeft doodgeschoten (kan ook zijn dat die minder snel wegrenden natuurlijk). Hij heeft ook erg lang geschoten voor relatief weinig gewonden/doden.
Hij heeft ook 2 kinderen geraakt.. Maar het zou zeker goed kunnen dat hij doelbewust op ouderen mikte..
pi_95339226
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij heeft 20 minuten lopen schieten. Hij had 3 x zijn geweer herladen en dat zijn volgens mij behoorlijk wat kogels, als ik zo uit bronnen verneem dat het een automatisch wapen was.
pi_95339284
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:02 schreef Jordony het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij heeft 20 minuten lopen schieten. Hij had 3 x zijn geweer herladen en dat zijn volgens mij behoorlijk wat kogels, als ik zo uit bronnen verneem dat het een automatisch wapen was.
20 minuten is helemaal niet bevestigd. Er zijn getuigen die spreken zelfs over slechts 2 minuten. Wat wel zojuist door het OM naar buiten is gebracht is dat hij meer dan 100 keer heeft geschoten met 3 verschillende wapens.
-weg-
  maandag 11 april 2011 @ 13:06:24 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_95339352
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 13:01 schreef xyzyx het volgende:
Hij heeft ook 2 kinderen geraakt.. Maar het zou zeker goed kunnen dat hij doelbewust op ouderen mikte..
Nouja die waren lichtgewond, dus kunnen ze ook bij het wegrennen gestruikeld zijn, of dat een schot is afgeketst ofzo.
pi_95339405
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:04 schreef Auti het volgende:

[..]

20 minuten is helemaal niet bevestigd. Er zijn getuigen die spreken zelfs over slechts 2 minuten. Wat wel zojuist door het OM naar buiten is gebracht is dat hij meer dan 100 keer heeft geschoten met 3 verschillende wapens.
Ok, dan moeten we nog even wachten op betrouwbare bron.
pi_95339419
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja die waren lichtgewond, dus kunnen ze ook bij het wegrennen gestruikeld zijn, of dat een schot is afgeketst ofzo.
1 was in de bil geraakt dacht ik?
  maandag 11 april 2011 @ 14:06:13 #211
262650 kitao
prikplaatje
pi_95341489
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:46 schreef Jordony het volgende:

[..]

De politie had inderdaad door moeten denken. De jongen heeft suicidale neigingen en een wapenvergunning voor 5 wapens. Dat is geen fijne combinatie. Dan had dit drama wellicht voorkomen kunnen worden. Ik blijf bij mijn mening dat die jongen terecht is opgepakt. Als de politie eerst de tweet zou onderzoeken oid, dan kost veel te veel tijd en indien die knul echt plannen had, had hij misschien al toegeslagen. Dus het is naar mijn idee beter deze jongen een weekendje vast ze zetten, zijn uitleg aan te horen en hieruit concluderen of hij nog langer moet worden vastgezet. Als hij in de tweet had gezet dat het om een schietgame gaat, was hij wellicht niet opgepakt. Maar het is zeker dom om een tweet te schrijven vlak na dit drama met deze woorden.

Het kabinet en politie trekt nu leering uit dit drama door met verschillende plannen te komen omtrend wapenvergunningen. Om nu direct een schietbaan te sluiten lijkt mij een beetje een te overdreven actie. Er zijn genoeg mensen die op de schietbaan bezig zijn en geen kwaadaardige ideën hebben, geen suicidale neigingen hebben, psychisch in orde zijn en gewoon gelukkig zijn.

In dit geval was Van der Vlis eenzaam, gefrustreerd, depressief e.d. In combinatie met een vuurwapen is dat levensgevaarlijk. Nu had hij 5 vuurwapenvergunningen wat ik zelf wel erg veel vind.

Er zijn al voorstellen gedaan waarbij particuliere wapens niet mee naar huis mogen worden genomen maar worden opgeslagen. Dit kost echter tienduizenden euro's aan opslagkosten.

Wat zou de beste optie kunnen zijn? Is het niet verstandig om een persoon eerst goed te onderwerpen aan een stevige psychische test voordat je een wapenvergunning verleent? En is 5 wapenvergunningen niet erg veel? Zou er niet een maximum van 1 of 2 moeten worden gehanteerd?
Dank voor deze post, is een verademing om eindelijk iets tegen te komen dat uitstijgt boven het gemiddelde (de goeien niet nagelaten)
Toch heb ik wel wat opmerkingen/vragen, hoewel ik je standpunt goed kan begrijpen.
Je schrijft bijvoorbeeld, men kan beter meteen oppakken om geweld te voorkomen dan een onderzoek af te wachten, vooral na deze gebeurtenis.
Maar zulk soort dingen gebeuren aan de lopende band, als iemand zoiets schrijft 3 maanden later kan er dan niets gebeuren ?
Lijkt me van wel en hiermee is dus de trend gezet dat iedereen op elk willekeurig moment vanwege een domme tweet de cel in kan belanden.
Ook voor iets triviaals zoals "ik zou mn schoonmoeder het liefst de nek omdraaien".
En pats, weer een week cel enz.

Over die schietbanen en die 10.000 euro; dat moeten de beoefenaars dan maar zelf ophoesten, je moet iets over hebben voor je sport.
Maar persoonlijk vind ik dat geen enkel dodelijk wapen meer verstrekt zou moeten worden en als het dan toch moet dan uitsluitend aan ordehandhavers.
Wie voor zn hobby wil schieten kan ook evengoed een luchtdrukpistool daarvoor gebruiken.
Vind ik dan.
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 14:18:57 #212
262650 kitao
prikplaatje
pi_95341932
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

Bronnen :) k snap niet hoe jullie zo naiëf zijn tegenover bedreigingen na een net voltrokken schietpartij.
zonder op te zoeken weet ik al precies wat Farenji bedoelt, het gaat om een braziliaanse jongen die door MI5 in de metro van londen door het hoofd werd geschoten.
en hij had dus niks met enig terrorisme of wat dan ook te maken.
dat is waar wij naar toe gaan als we niet ingrijpen, een onvervalste kgb-politiestaat.
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 14:30:39 #213
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95342281
Die jongen was toch neergeschoten met dumdum-kogels?

Krijg een beetje een dubbel gevoel bij dit bericht. Aan de ene kant snap ik dat deze man opgepakt wordt na zo'n schietpartij (better safe then sorry), maar hoeveel waarde moet je hechten aan zo'n tweet?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Admin maandag 11 april 2011 @ 14:32:52 #214
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95342349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:46 schreef Jordony het volgende:

[..]

De politie had inderdaad door moeten denken.
Ik ben nu pas klaar met lachen.
Bedankt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 14:34:08 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95342395
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn nog mensen die na kunnen denken ^O^
Ik maakte me al serieus zorgen over de hoeveelheid domheid die loskomt.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 11 april 2011 @ 14:34:34 #216
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95342408
En het gaat allang niet meer om die jongen?
Kan dit niet verder in het 'gewone'topic?

maandag 11 april 2011 @ 14:35:55 #217
262650 kitao
prikplaatje
pi_95342454
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:30 schreef paintmeester het volgende:
Die jongen was toch neergeschoten met dumdum-kogels?

van hieruit kun je zelf verder zoeken als je daar behoefte aan hebt :
quote:
Pigs who shot Brazilian in London subway likely to escape charges
http://www.assatashakur.o(...)-escape-charges.html
megalomaniac
pi_95342563
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:06 schreef kitao het volgende:

[..]

Dank voor deze post, is een verademing om eindelijk iets tegen te komen dat uitstijgt boven het gemiddelde (de goeien niet nagelaten)
Toch heb ik wel wat opmerkingen/vragen, hoewel ik je standpunt goed kan begrijpen.
Je schrijft bijvoorbeeld, men kan beter meteen oppakken om geweld te voorkomen dan een onderzoek af te wachten, vooral na deze gebeurtenis.
Maar zulk soort dingen gebeuren aan de lopende band, als iemand zoiets schrijft 3 maanden later kan er dan niets gebeuren ?
Lijkt me van wel en hiermee is dus de trend gezet dat iedereen op elk willekeurig moment vanwege een domme tweet de cel in kan belanden.
Ook voor iets triviaals zoals "ik zou mn schoonmoeder het liefst de nek omdraaien".
En pats, weer een week cel enz.

Over die schietbanen en die 10.000 euro; dat moeten de beoefenaars dan maar zelf ophoesten, je moet iets over hebben voor je sport.
Maar persoonlijk vind ik dat geen enkel dodelijk wapen meer verstrekt zou moeten worden en als het dan toch moet dan uitsluitend aan ordehandhavers.
Wie voor zn hobby wil schieten kan ook evengoed een luchtdrukpistool daarvoor gebruiken.
Vind ik dan.
Ik denk dat het vooral te maken had met het feit dat die tweet heel kort na de schietincident in Alphen is gepost. Iedereen, en dan met name de politie, is in opperste paraatheid. Het was al erg genoeg dus hebben ze die jongen opgepakt om erger te voorkomen. Als die jongen wat specifieker was geweest door het posten van "in counterstrike" of " call of duty" was hij nooit van zijn bed gelicht. Het is eigenlijk een reactie op de verkeerde tijd en verkeerde context.

"Ik zou mijn schoonmoeder het liefst de nek om draaien". Op de een of andere manier impliceert het naar niets bedreigends. het is een meer een soort "krachtzin" om te zeggen dat je gefrustreerd raakt van je schoonmoeder om die en die reden. Ik snap dat het maar voorbeeld is hoor. Maar een tweet als "ik ga die jongen van Alphen evenaren" vlak na het schietincident roept al wat meer spanning en bedreiging op voor mij. Hoeft niet voor iedereen zou te zijn natuurlijk.

Ik vind het een beetje moeilijke kwesite wat betreft wapenbezit. Beetje zelfde dubio als de discussie over de doodstraf invoeren. Aan de ene kant heb je wel gelijk, dat wapens in particulier bezit gewoon verboden moeten worden. Hiermee voorkom je al incidenten. Aan de andere kant denk ik dat als je het gaat verbieden, de zwarte markt beter gaat werken en alsnog schietincidenten plaatsvinden.

quote:
zonder op te zoeken weet ik al precies wat Farenji bedoelt, het gaat om een braziliaanse jongen die door MI5 in de metro van londen door het hoofd werd geschoten.
en hij had dus niks met enig terrorisme of wat dan ook te maken
Werd hij zomaar neergeschoten omdat hij Braziliaan was en de politie een terrorist zocht die braziliaan was?

quote:
maar hoeveel waarde moet je hechten aan zo'n tweet?
Beoordelingsniveau verschilt persoonlijk. De politie is natuurlijk op zijn hoede en gaat het zekere voor het onzekere nemen, zeker als die tweet een paar uur na een drama wordt gepost. Sommige mensen vinden het een hersenscheet waar weinig waarde aan gehecht moet worden, maar wie weet nou zo zeker dat het om een simpele hersenscheet gaat? Als de werkelijke bedoeling niet duidelijk is, dan kan de politie denk ik beter ingrijpen.
  maandag 11 april 2011 @ 14:51:33 #219
262650 kitao
prikplaatje
pi_95343027
@Jordony
quote:
11 jan 2011

Ex-schoonmoeder in hoofd geschoten.

SCHIEDAM - De 43-jarige vrouw die maandag in Schiedam in haar hoofd werd geschoten, blijkt te zijn neergeschoten door het 18-jarige ex-vriendje van haar dochter. Een verboden liefde is de vrouw bijna fataal geworden...
[...]
Overigens zou het niet de eerste keer zijn dat hij het gezin lastigviel. Zo zou hij volgens omwonenden de afgelopen twee weken vaker voor stampij bij de woning hebben gezorgd.[...]
volledig art.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofd_geschoten__.html

die vrouw is inmiddels overleden, ik zag verleden week het bericht daarover meen ik.
heb je ooit wel eens aangifte moeten doen wegens bedreiging ?
geen hond die je helpt.
maar wel na een tweet gassies uit hun bed lichten, ik vind het tegenstrijdig en is m.i. enkel om een niets-zeggend signaal naar de bevolking te kunnen sturen.

over de zwarte markt en wapens, natuurlijk kan iedereen die dit echt van plan is een wapen verkrijgen.
het verschil zit daarin dat iemand die toch al een wapen in huis heeft bij een emotionele bevlieging hier altijd en immer zonder na te denken toegang toe heeft terwijl een ander toch eerst redelijk veel moeite moet doen om een wapen te regelen.
vaak is die agressie-impuls dan al vervlogen.

en wat de vergelijking is met de doodsstraf begrijp ik niet helemaal.
megalomaniac
pi_95343165
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:51 schreef kitao het volgende:
@Jordony

[..]

volledig art.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofd_geschoten__.html

die vrouw is inmiddels overleden, ik zag verleden week het bericht daarover meen ik.
heb je ooit wel eens aangifte moeten doen wegens bedreiging ?
geen hond die je helpt.
maar wel na een tweet gassies uit hun bed lichten, ik vind het tegenstrijdig en is m.i. enkel om een niets-zeggend signaal naar de bevolking te kunnen sturen.

over de zwarte markt en wapens, natuurlijk kan iedereen die dit echt van plan is een wapen verkrijgen.
het verschil zit daarin dat iemand die toch al een wapen in huis heeft bij een emotionele bevlieging hier altijd en immer zonder na te denken toegang toe heeft terwijl een ander toch eerst redelijk veel moeite moet doen om een wapen te regelen.
vaak is die agressie-impuls dan al vervlogen.

en wat de vergelijking is met de doodsstraf begrijp ik niet helemaal.
Nee nooit aangifte voor gedaan dus ben daar niet bekend in. Tis ook inhoudelijk geen vergelijking. Ik bedoel ermee dat dat ook zo'n debat is waar ik geen kant kan kiezen.
  maandag 11 april 2011 @ 15:17:36 #221
262650 kitao
prikplaatje
pi_95343926
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:55 schreef Jordony het volgende:

Nee nooit aangifte voor gedaan dus ben daar niet bekend in. Tis ook inhoudelijk geen vergelijking. Ik bedoel ermee dat dat ook zo'n debat is waar ik geen kant kan kiezen.
voor mij is het simpel, óf iedereen een wapen óf niemand.
ik heb geen vertrouwen meer in wapenvergunninghouders, sterker nog, na dit voorval en nadat ik een aantal fokkers hier ben tegengekomen die trots vermelden over een wapen te beschikken krijg ik sterk de indruk dat ze die aan iedere gek uitdelen.
niet echt een veilig gevoel.
megalomaniac
pi_95344055
Wapens legaliseren, het wordt tijd dat mensen terug kunnen schieten als een of andere faggot beslist te gaan moorden. Criminelen hebben toch geen boodschap aan een wapenverbod dus waar hebben we het over?
  maandag 11 april 2011 @ 15:24:14 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_95344148
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Wapens legaliseren, het wordt tijd dat mensen terug kunnen schieten als een of andere faggot beslist te gaan moorden. Criminelen hebben toch geen boodschap aan een wapenverbod dus waar hebben we het over?
Aangezien hij voor zijn wapens vergunningen had, had hij er wel een boodschap aan.
pi_95344254
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Aangezien hij voor zijn wapens vergunningen had, had hij er wel een boodschap aan.
Was hij toen al een crimineel dan? Leg uit.
pi_95344668
Hoe minder wapens des te beter mi. Het huidige systeem is zo gek nog niet. Nederland telt relatief weinig schietincidenten, dus ergens doen we toch iets goed.
  maandag 11 april 2011 @ 15:46:23 #226
262650 kitao
prikplaatje
pi_95344962
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:38 schreef nikk het volgende:
Hoe minder wapens des te beter mi. Het huidige systeem is zo gek nog niet. Nederland telt relatief weinig schietincidenten, dus ergens doen we toch iets goed.
eén in alphen met 7 doden en op dezelfde dag vlak voor het politieburo om 5 uur smiddags eén dode in rotterdam.
is maar wat je weinig noemt.
plus die schoonmoeder, plus die 2 in Alphen ad Rijn in een auto pas geleden....noem maar op.
iedere week wel minstens een dooie.
megalomaniac
pi_95345278
Psychopaten houd je niet tegen. Idioten wel. Moet er niet aan denken dat iedereen een wapen zou kunnen krijgen. En dat criminelen wel wapens hebben is vervelend, maar in de regel gebruiken ze die vrijwel alleen onderling.
pi_95345356
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:54 schreef nikk het volgende:
Psychopaten houd je niet tegen. Idioten wel. Moet er niet aan denken dat iedereen een wapen zou kunnen krijgen. En dat criminelen wel wapens hebben is vervelend, maar in de regel gebruiken ze die vrijwel alleen onderling.
Als iedereen een pistool bij zich draag is dat heel gemakkelijk.
  maandag 11 april 2011 @ 16:03:34 #229
262650 kitao
prikplaatje
pi_95345654
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:54 schreef nikk het volgende:
het bewijs is er anders overduidelijk bloederig voor je neus dat ook degenen die dan niet tot iedereen behoren zoals jij dat noemt wel minstens 3 wapens thuis op de plank hebben liggen en daar een massa-slachting mee aanrichten.
dus waar baseer jij dat dan op dat niet iedereen een wapen zou moeten krijgen maar wel een beperkt aantal ?
omdat het tot 'het recht op vrije-sport beoefening' hoort ?
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 16:20:58 #230
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95346380
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Als iedereen een pistool bij zich draag is dat heel gemakkelijk.
Als iedereen toegang heeft tot een vuurwapen wordt de maatschappij echt niet veiliger. :{
Ik denk dat het beter is om het wapenbezit in Nederland nog verder aan banden te leggen. Leuk dat je de schietsport beoefend, maar dat een normale burger 5 vuurwapens thuis in de kast heeft hangen is te gek voor worden. Schiet dan maar met de wapens van de schietvereniging die gewoon op de schietbaan blijven en na gebruik in de kluis gaan :{w .

Die dingen moet je niet thuis hebben liggen.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95346510
Meer over de rol van Twitter hierin http://bit.ly/dNhMRL
  maandag 11 april 2011 @ 16:25:07 #232
262650 kitao
prikplaatje
pi_95346542
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef paintmeester het volgende:

Als iedereen toegang heeft tot een vuurwapen wordt de maatschappij echt niet veiliger. :{
Ik denk dat het beter is om het wapenbezit in Nederland nog verder aan banden te leggen. Leuk dat je de schietsport beoefend, maar dat een normale burger 5 vuurwapens thuis in de kast heeft hangen is te gek voor worden. Schiet dan maar met de wapens van de schietvereniging die gewoon op de schietbaan blijven en na gebruik in de kluis gaan :{w .

niet alleen schietverenigingleden zouden die achter moeten laten maar ook politie-agenten.
iedereen eigenlijk, het aantal agenten en militairen dat hier privé-geschillen met een dodelijke afloop heeft beindigd is ook al amper nog te tellen.

gewoon afschaffen het prive-bezit van vuurwapens.
megalomaniac
pi_95346699
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:25 schreef kitao het volgende:

[..]

niet alleen schietverenigingleden zouden die achter moeten laten maar ook politie-agenten.
iedereen eigenlijk, het aantal agenten en militairen dat hier privé-geschillen met een dodelijke afloop heeft beindigd is ook al amper nog te tellen.

gewoon afschaffen het prive-bezit van vuurwapens.
Is een pistool dat een agent mee naar huis neemt prive bezit? dat is toch gewoon je dienst wapen en geen prive bezit? agenten krijgen in tegenstelling tot de gewone burger tenminste nog een psychologisch onderzoek...
  maandag 11 april 2011 @ 16:32:34 #234
262650 kitao
prikplaatje
pi_95346895
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:28 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Is een pistool dat een agent mee naar huis neemt prive bezit? dat is toch gewoon je dienst wapen en geen prive bezit? agenten krijgen in tegenstelling tot de gewone burger tenminste nog een psychologisch onderzoek...
als er een agent in de zaal is dan kan hij de nieuwe regels toelichten.
er was wel sprake van dat ook zij hun dienstwapen na werktijd moeten inleveren, hoe dit verder verlopen is weet ik niet zeker.
dat inleveren is niet zo gek als je de gruweldaden van sommigen van hen gedurende de afgelopen jaren erop na slaat.
megalomaniac
pi_95347048
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:32 schreef kitao het volgende:

[..]

als er een agent in de zaal is dan kan hij de nieuwe regels toelichten.
er was wel sprake van dat ook zij hun dienstwapen na werktijd moeten inleveren, hoe dit verder verlopen is weet ik niet zeker.
dat inleveren is niet zo gek als je de gruweldaden van sommigen van hen gedurende de afgelopen jaren erop na slaat.
nee heb je zeker gelijk in. ik wist trouwens niet dat de regels veranderd zijn. maar gelukkig drukken ze niet iedere aap die bij de popo wil een gun in zn klauwen
  maandag 11 april 2011 @ 16:55:55 #236
262650 kitao
prikplaatje
pi_95347940
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

nee heb je zeker gelijk in. ik wist trouwens niet dat de regels veranderd zijn. maar gelukkig drukken ze niet iedere aap die bij de popo wil een gun in zn klauwen
dus het is waar dat de politie na diensttijd hun wapens moeten inleveren ?
had ik het toch goed.
en een suicidaal ventje met een inrichtingsverleden mag er thuis 3 op de plank hebben liggen.
wat klopt er hier niet ?!!

|:(

de slachtpartij in alphen heeft de wetgever dus zelf op zn geweten maar ipv dat te erkennen reageren ze hun frustratie af op een onnozele tweetende tiener.

de oorzaak ligt niet daar maar bij het faalbeleid.
megalomaniac
pi_95348115
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef kitao het volgende:

[..]

dus het is waar dat de politie na diensttijd hun wapens moeten inleveren ?
had ik het toch goed.
en een suicidaal ventje met een inrichtingsverleden mag er thuis 3 op de plank hebben liggen.
wat klopt er hier niet ?!!

|:(

de slachtpartij in alphen heeft de wetgever dus zelf op zn geweten maar ipv dat te erkennen reageren ze hun frustratie af op een onnozele tweetende tiener.

de oorzaak ligt niet daar maar bij het faalbeleid.
excuses voor mijn bedroevende volgorde van antwoorden, ik bedoelde dat je gelijk had over die gruweldaden. ik weet niet wat het beleid is mbt het inleveren van dienstwapens.
pi_95348151
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Omdat jij het zegt? Bullshit. Het wordt voor mij veiliger als ik een pistool op zak heb wanneer een labiele debiel beslist te komen met wapens.
pi_95348207
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Omdat jij het zegt? Bullshit. Het wordt voor mij veiliger als ik een pistool op zak heb wanneer een labiele debiel beslist te komen met wapens.
Mensen die zulke opmerkingen maken zie ik liever niet met wapens
pi_95348327
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:

[..]

het gaat er niet om dat het voor jou veiliger wordt maar dat het voor iedereen veiliger wordt. je slaat de plank volledig mis. inderdaad, mensen die dit soort dingen zeggen zie ik ook liever niet met wapens
pi_95348437
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 17:02 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mensen die zulke opmerkingen maken zie ik liever niet met wapens
Heb je ook nog argumenten of ben je gewoon weer lekker aan het trollen? Druif.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:05 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

het gaat er niet om dat het voor jou veiliger wordt maar dat het voor iedereen veiliger wordt. je slaat de plank volledig mis. inderdaad, mensen die dit soort dingen zeggen zie ik ook liever niet met wapens
Dit geld voor elk individueel, je mag zelf ook wel nadenken hoor.
pi_95348487
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 17:07 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Heb je ook nog argumenten of ben je gewoon weer lekker aan het trollen? Druif.

[..]

Dit geld voor elk individueel, je mag zelf ook wel nadenken hoor.
wat zijn jouw argumenten dan? ben ik wel benieuwd naar
  maandag 11 april 2011 @ 17:09:03 #243
262650 kitao
prikplaatje
pi_95348501
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:05 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

daarom, ik zie liever helemaal niemand met wapens, maar aangezien de praktijk anders laat zien vind ik het niet vreemd dat mensen, al is het maar met een mes, over straat gaan.
de staat heeft er zelf voor gezorgd dat de ene wel een wapen mag hebben en de ander niet.
logisch dan men dan illegaal gaat inslaan.
megalomaniac
pi_95348614
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

wat zijn jouw argumenten dan? ben ik wel benieuwd naar
Lees eens even terug zeg, je bent toch niet debiel of wel? Als je niet eens begrijpend kan lezen wat doe je hier dan? Mijn argument is dat criminelen zich sowieso niet aan de wet houden dus het verstandiger is om burgers zichzelf te laten beschermen in plaats van dat de staat geweldsmonopolie heeft.
pi_95348902
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 17:11 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Lees eens even terug zeg, je bent toch niet debiel of wel? Als je niet eens begrijpend kan lezen wat doe je hier dan? Mijn argument is dat criminelen zich sowieso niet aan de wet houden dus het verstandiger is om burgers zichzelf te laten beschermen in plaats van dat de staat geweldsmonopolie heeft.
Maar er zijn veel mensen die ook maar 1 steekje los kunnen hebben. Ruzie hebben met een ober oid.... Kan je dreigen met een pistool als de bestelling te lang duurt. Lijkt me geen verbetering:p
pi_95348969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef Jordony het volgende:

[..]

Maar er zijn veel mensen die ook maar 1 steekje los kunnen hebben. Ruzie hebben met een ober oid.... Kan je dreigen met een pistool als de bestelling te lang duurt. Lijkt me geen verbetering:p
Dan kan je gaan dreigen inderdaad, maar dan is het wel te hopen dat die ober geen dikke .50 op je schedel zet. Die ober is ook niet gek.
pi_95349000
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 17:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dan kan je gaan dreigen inderdaad, maar dan is het wel te hopen dat die ober geen dikke .50 op je schedel zet. Die ober is ook niet gek.
Of juist wel, dan wordt het een wel héle vreemde situatie.
pi_95349112
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 17:21 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Of juist wel, dan wordt het een wel héle vreemde situatie.
een situatie met evt. dodelijke afloop:P en dan gaan anderen mensen die ook in dat restaurant zitten, ook schieten op het personeel omdat het nu nog langer duurt voordat ze hun bestelling krijgen xDSorry dat ik er een beetje een lolletje van maak :P
pi_95349235
quote:
Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het probleem is dat er dan veel meer debielen met een wapen zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 17:28:26 #250
262650 kitao
prikplaatje
pi_95349274

[ Bericht 100% gewijzigd door kitao op 11-04-2011 17:29:15 ]
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')