We houden het luchtig, niets mis mee. Maar ik denk niet dat iedereen dan een kriebelende triggerfinger heeft, immers zullen de straffen er niet minder om worden. Als iemand écht wil doden doet hij dat toch wel, beter kun je je dan beschermen tegen hem.quote:Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef Jordony het volgende:
[..]
een situatie met evt. dodelijke afloop:P en dan gaan anderen mensen die ook in dat restaurant zitten, ook schieten op het personeel omdat het nu nog langer duurt voordat ze hun bestelling krijgen xDSorry dat ik er een beetje een lolletje van maak
En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.quote:Op maandag 11 april 2011 17:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat er dan veel meer debielen met een wapen zijn.
http://www.elsevier.nl/we(...)iveauto.htm?rss=truequote:woensdag 15 december 2010 10:56
Het dienstpistool, de handboeien en de pepperspray van een hoofdagent van de Friese politie zijn afgelopen weekend gestolen uit diens auto. De man had het setje vrijdag meegenomen naar huis, maar legde het niet in zijn wapenkluis.
De agent nam zijn dienstwapen mee naar huis en liet het in de auto liggen
Zondag ontdekte hij dat er in zijn auto was ingebroken. Dat meldt de politie woensdag.
Wapenkluis
De politie onderzoekt eventuele nalatigheid van de agent. Hij is voorlopig belast met administratieve taken.
Afhankelijk van hun functie mogen agenten hun dienstwapen mee naar huis te nemen. 'Zij dienen hun wapen bij thuiskomst in een speciale, door het korps verstrekte wapenkluis op te bergen,' aldus de politie.
Volgens de politie is er in het weekend in de buurt van de auto van de agent in ieder geval in nog een andere auto ingebroken.
Door Arne Hankel
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.quote:Op maandag 11 april 2011 17:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.
Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.quote:Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.quote:Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten. Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.quote:Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
Het valt best mee hoe veel 5 wapens zijn, als je nagaat hoeveel disciplines en kalibers er te schieten zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 18:00 schreef Jordony het volgende:
[..]
Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.
Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).quote:Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
Juist en die zijn echt niet op tijd om Tank te stoppen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten.
Veel kleiner? Volgens mij valt dat wel mee. Het pistool maakt mensen niet crimineel. Mensen zullen wel twee keer nadenken voor ze een pistool in een situatie betrekken omdat iedereen er een heeft.quote:Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.
Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).
http://www.goedzo.com/ind(...)more=1&c=1&tb=1&pb=1quote:
17-04-05
Dienstwapen alleen bij uitzondering mee naar huis
Iedereen bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) dient zijn dienstwapen in een kluis op het werk te laten, tenzij je tot een uitzonderingsgroep behoort. Dan mag het wapen mee naar huis en moet het daar in een kluis. Dat liet een woordvoerder van het korps zondag weten.
Hoe de richtlijnen er precies uitzien en wanneer iemand tot een uitzondering behoort, kan de zegsman niet vertellen. "Dit is allemaal onderdeel van het onderzoek dat de Rijksrecherche samen met de politie van Gooi en Vechtstreek uitvoert."
In Nederland zijn naast het KLPD nog 25 politieregio's en die hebben volgens de woordvoerder hier hun eigen regels voor.
Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was. Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.quote:Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.
Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.quote:
Dat het één keer goed gaat maakt het nog niet realistisch, waarom denk je dat jij er hier nog van hoort? In de meeste situaties ben je gewoon beter af met een geweer.quote:Op maandag 11 april 2011 19:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was.
Dat ligt er aan welke afstand natuurlijk, we hebben het hier niet over 20 meter. Ga jij van 5 meter maar rennen, dan ben je dood. Met een pistool heb je tenminste ook een kans als het aan komt op een confrontatie.quote:Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.
Je denkt dat je er met één voorbeeld bent? Er zullen honderden situaties zijn die het tegendeel bewijzen. De pot verwijt de ketel.quote:Kortom, dat naieve vertrouwen van jou op wapens is ook maar voordelig in een beperkt aantal situaties en momenten. Je bent typisch verblind door een dogmatische houding.
Lekker op de man aan het spelen? Vooral jij komt instabiel over nu. Het gaat er om dat de slechte boeman met het geweer dan de kennis heeft dat iedereen er een zou kunnen hebben, maar dat snapte je dus niet. Kan je nu weer normaal doen?quote:Op maandag 11 april 2011 19:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.
Volgens mij knijp jij hem nu er veel wordt gesproken om wapenvergunningen te weren bij geestelijke instabiliteit.
bij aanvang wel, en er zijn al diverse meningen over verkondigd.quote:Op maandag 11 april 2011 19:00 schreef paintmeester het volgende:
Ging het niet om een jongen die opgepakt was vanwege een tweet?
Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef gelly het volgende:
Ik denk dat het juist angstige mensen met een kort lontje zullen zijn die een wapen gaan aanschaffen, mensen die nu bij gebrek aan dat wapen liever hun mond houden omdat ze bang zijn voor een fysieke reactie. Dat soort mensen moet je nu juist niet van een wapen voorzien lijkt me.
Dan krijg je van die PVV types die wel even voor rechter en beul gaan spelen.
Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?quote:Op maandag 11 april 2011 19:28 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.
Welke risico's? Je hebt toch zelf controle over hoe en wanneer je hem gebruikt, als de situatie het niet toelaat dan trek je geen geweer. En je weet natuurlijk nooit hoe vaak je ermee geconfronteerd zal worden.quote:Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?
Bron?quote:Onderzoek heeft al tig keer bewezen dat bewapende mensen zich minder snel onttrekken aan gevaarlijke situaties, deze soms sneller opzoeken en veel sneller tot agressie over gaan.
Je hebt meer controle over jouw lot en bent voor jouw eigen veiligheid niet volledig afhankelijk van de staat.quote:Wat is precies het voordeel ?
Hoe kwam dat ook al weer ?quote:Op maandag 11 april 2011 19:21 schreef kitao het volgende:
bij aanvang wel, en er zijn al diverse meningen over verkondigd.
als je daar vragen over hebt ben je altijd welkom natuurlijk.
ondertussen gaat de discussie hier gewoon verder over iets anders.
quote:Op zondag 10 april 2011 10:42 schreef kitao het volgende:
De reden voor dit topic is omdat ik door dit soort berichten me bedreigd voel :
...
goedemorgen.
![]()
mensen ik heb een verzoek.
om dat toe te lichten gaarne even het bericht uit hoogvliet lezen wat in de OP staat.
willen sommigen hier stoppen met dit soort idiote posts over mij te plaatsen ?
een discussie is leuk maar dit zijn geen geintjes meer en het komt steeds vaker voor.
volgende keer, als dit zo door blijft gaan, dien ik een klacht in.
Stukje vrije meningsuiting, lijkt me zo. Zet de AIVD erop als het interessant is, anders is het gewoon een grappige puber.quote:Op zondag 10 april 2011 10:40 schreef kitao het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vindt iedereen hier van, zijn dit immers geen KGB-praktijken ?
Het aankondigen van een moordaanslag zien als vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 11 april 2011 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stukje vrije meningsuiting, lijkt me zo. Zet de AIVD erop als het interessant is, anders is het gewoon een grappige puber.
Ik geef ten minste realistische voorbeelden en argumenten, geen naieve utopie. Zelfs in een land als Amerika met een grote geschiedenis en cultuur qua wapenbezit heeft maar een marginaal deel van de bevolking een wapen bij zich, en het doet de vele gewapende overvallen of schietpartijen echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat dergelijke incidenten nog steeds daar vaker voorkomen, hoewel ik wel het gevoel heb dat de kloof kleiner wordt. Maar als ik dan weer zoek op "shooting philadelphia", dan zie ik direct al 6 voorbeelden van dit jaar over schietpartijen met dodelijke afloop, zelfs bij aanhoudingen van de politie, terwijl ik alleen even op zoek was naar 1 voorbeeld van eergisteren.quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Lekker op de man aan het spelen? Vooral jij komt instabiel over nu. Het gaat er om dat de slechte boeman met het geweer dan de kennis heeft dat iedereen er een zou kunnen hebben, maar dat snapte je dus niet. Kan je nu weer normaal doen?
Edit verkeerd gelezen. Zoek voor de grap eens op schietpartijen Utrecht dan. En jij hebt het over goede argumenten? Verder dan kinderachtig op de man spelen en raaskallen kom je tot nu toe niet.quote:Op maandag 11 april 2011 21:02 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik geef ten minste realistische voorbeelden en argumenten, geen naieve utopie. Zelfs in een land als Amerika met een grote geschiedenis en cultuur qua wapenbezit heeft maar een marginaal deel van de bevolking een wapen bij zich, en het doet de vele gewapende overvallen of schietpartijen echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat dergelijke incidenten nog steeds daar vaker voorkomen, hoewel ik wel het gevoel heb dat de kloof kleiner wordt. Maar als ik dan weer zoek op "shooting philadelphia", dan zie ik direct al 6 voorbeelden van dit jaar over schietpartijen met dodelijke afloop, zelfs bij aanhoudingen van de politie, terwijl ik alleen even op zoek was naar 1 voorbeeld van eergisteren.
Daar maak ik mij dan echt niet druk om, heb in dat geval altijd mijn wapen nog. Nu kan ik ook een instabiel tegenkomen met een wapen.quote:Dus die kennis van de boeman helpt dus niets, maar de kennis in het dagelijks leven dat *iedereen* een wapen kan hebben heeft ook een behoorlijk negatieve impact op het gevoel van veiligheid bij jan en alleman. De onzekerheid dat elk louche of instabiel type een wapen kan dragen en bij wode het kan gebruiken is geen lekker gevoel. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Jij wil alle pubertjes serieus nemen?quote:Op maandag 11 april 2011 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het aankondigen van een moordaanslag zien als vrijheid van meningsuiting?
Laat ze maar gewoon lekker op de blaren zitten. Worden ze volwassen van.quote:Op maandag 11 april 2011 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij wil alle pubertjes serieus nemen?
Monitoren, prima. Vastzetten nee.
Er wordt veel te krampachtig gedaan in Nederland.quote:Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laat ze maar gewoon lekker op de blaren zitten. Worden ze volwassen van.
Nee, als iemand hiermee dreigt, dan moet diegene gewoon op de blaren zitten. Met vrijheid van meningsuiting heeft dat niets te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er wordt veel te krampachtig gedaan in Nederland.
hadden ze dat dan ook maar gedaan met die schoonmoeder.quote:Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef Cara het volgende:
Heh ik werk notabene in het winkelcentrum van Hoogvliet, net als mijn moeder en mijn vriendin.
Er mogen dan mensen zijn die zeggen dat de politie hem niet had hoeven oppakken en het zal vast ook wel bullshit zijn, maar neem mij niet kwalijk dat ik in dit geval de actie van de politie kan waarderen.
Het is 99 van de 100 keer inderdaad stoere praat. Maar liever 100 keer oppakken dan die ene keer fout.
Goed zo. Tegen de muur met die lui.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Op Nieuwsuur zeggen ze nu dat ze al vijf grappenmakers hebben opgepakt. Wat een helden.
Terecht, dit soort "grappen" kunnen niet.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Op Nieuwsuur zeggen ze nu dat ze al vijf grappenmakers hebben opgepakt. Wat een helden.
Zijn er serieus zulk domme mensen die een soortgelijke tweet posten en weten dat de eerste is opgepakt?quote:Op maandag 11 april 2011 23:04 schreef Temlin het volgende:
[..]
Terecht, dit soort "grappen" kunnen niet.
Ja, en dat worden er alleen maar meer. Zeker naarmate de overheid het harder probeert neer te slaan.quote:Op maandag 11 april 2011 23:19 schreef Jordony het volgende:
[..]
Zijn er serieus zulk domme mensen die een soortgelijke tweet posten en weten dat de eerste is opgepakt?
Het gevaar van copycats is natuurlijk wel vrij groot nadat zo'n incident groot nieuws is. Achteraf kan je wel zeggen dat het nergens op slaat, maar er wordt geen enkel risico genomen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef speknek het volgende:
Jongen opgepakt na tweet over supermarktshootingquote:De politie heeft maandag een 17-jarige Leidenaar aangehouden die via Twitter had aangegeven dat maandagavond een 'shooting' zou plaatsvinden bij een supermarkt in de regio.
De politie wist zijn identiteit te achterhalen en arresteerde hem. De jongen, die de tweet inmiddels had verwijderd, zei dat hij een grap had willen maken. De politie maakt proces-verbaal op tegen de Leidenaar, omdat het verzenden van dergelijke berichten strafbaar en 'onacceptabel' is.
Een 17-jarige jongen uit Hoogvliet twitterde zaterdag dat de schietpartij in Alphen aan den Rijn nog eens dunnetjes over zou worden gedaan in zijn woonplaats. De politie hield hem in de nacht van zaterdag op zondag aan wegens bedreiging.
Bron: Novum
Schietvereniging Van der Vlis week dichtquote:Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, blijft uit piëteit met de slachtoffers dicht tot volgende week dinsdag. Dat zei een van de twee eigenaren, Mark van Dam, maandag in RTL Nieuws. De eigenaren zijn erg geschrokken en aangedaan door de moordpartij in Alphen aan den Rijn.
Van Dam noemde Van der Vlis een 'overdreven vriendelijke jongen' die zich normaal gedroeg en zich met niemand bemoeide. Hij was nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien, de kleding waarin hij zaterdag zes mensen en zichzelf doodschoot.
De 24-jarige Van der Vlis was sinds 2007 lid van de vereniging. Hij was daar donderdag voor het laatst en kwam er ongeveer een keer in de twee weken, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin heeft zaterdag vlak voor het schietincident nog gebeld met de schietvereniging met de vraag of Tristan daar was.
Van der Vlis heeft een wapen gekocht bij de schietvereniging, een semi-automatische Smith & Wesson, waar 25 kogels in kunnen. Volgens RTL heeft Van der Vlis daar zaterdag hoogstwaarschijnlijk mee geschoten De andere twee wapens die hij gebruikte, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen. Politietopman Willem Woelders zei maandag dat bij het afgeven van een wapenvergunning de politie altijd moet worden geïnformeerd over de geestelijke gezondheid van de aanvrager. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders. Hij wil dat de Wapenwet wordt aangepast.
http://www.erasmusjournal(...)dreigen-via-twitter/quote:Die man in Alphen heeft al 6 kills op ze naamIk ga hem overtreffen, schreef een 17-jarige jongen uit Hoogvliet, bekend onder de naam Ssurandy, dit weekend op Twitter. De politie Rotterdam-Rijnmond lichtte hem nog dezelfde nacht van zijn bed. Bedreigingen via Twitter en andere sociale media lijken een bizarre trend te worden. De sites vormen bij uitstek een podium voor provocatie en onsociaal gedrag.
Met een druk op de knop plaatste Ssurandy de bedreigende tekst op Twitter. Luttele uren na de dramatische schietpartij in Alphen aan den Rijn moest de politie hem wel serieus nemen. Hij blijft nog zeker tot dinsdag vastzitten, daarna beslist de rechter-commissaris of hij langer wordt vastgehouden. De jongen bekende vrijwel direct en zou zijn excuses hebben aangeboden. Ssurandy zou volgens zijn broer graag provoceren en de gevolgen van zijn daden niet hebben overzien.
Hij is niet de eerste die bedreigingen via Twitter uitte, in februari repte de Amersfoortse gymnaste Charlotte Bouwman nog over een bomaanslag op haar school. ,,Ik plan een terreuraanslag op mijn school, het stedelijk gymnasium Johan van Oldenbarnevelt te Amersfoort, aankomende vrijdag 8.30 lokaal 45, schreef ze. Nog geen maand later werd een 13-jarige jongen uit Groningen verhoord omdat hij had gezegd dat hij zijn school op zou blazen.
De berichtjes waren ironisch bedoeld, maar werden serieus genomen door de politie. Het meisje werd kort aangehouden en geschorst. Sarcasme, ironie, provocatie, Het zijn zaken die moeilijk worden opgepikt uit een berichtje van maximaal 140 tekens. De politie wenst het liever niet op haar geweten te hebben aan het kortste eind te trekken bij dergelijke bedreigingen. De dreigtweet over Alphen werd volgens de woordvoerder uiterst serieus genomen.
Een initiële grap kan zelfs uitmondden in juridische stappen. Een 18-jarige Hagenaar die tijdens het WK van afgelopen zomer opruiende teksten verspreidde via Twitter kreeg een werkstraf van 100 uur met een voorwaardelijke celstraf.
Het lijkt de meesten vooralsnog niet af te schrikken. Een paar uur geleden Twitterde middelbare scholiere Ella Euwema nog ,,Ik ga alle leraren vermoorden. De trend lijkt hiermee geen vroege dood te sterven. Onsociaal gedrag op sociale media zal nog een hele kluif voor politie en justitie worden.
http://www.elsevier.nl/we(...)ietpartij-Alphen.htmquote:De politie heeft vijf mensen opgepakt die op Twitter bedreigingen hebben geuit naar aanleiding van de schietpartij in Alphen aan den Rijn. Het was al bekend dat een jongen uit Rotterdam en een jongen uit Leiden zijn opgepakt omdat ze twitterden de schietpartij in eigen woonplaats nog eens dunnetjes over te willen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |