abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95349321
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef Jordony het volgende:

[..]

een situatie met evt. dodelijke afloop:P en dan gaan anderen mensen die ook in dat restaurant zitten, ook schieten op het personeel omdat het nu nog langer duurt voordat ze hun bestelling krijgen xDSorry dat ik er een beetje een lolletje van maak :P
We houden het luchtig, niets mis mee. Maar ik denk niet dat iedereen dan een kriebelende triggerfinger heeft, immers zullen de straffen er niet minder om worden. Als iemand écht wil doden doet hij dat toch wel, beter kun je je dan beschermen tegen hem.
pi_95349362
Ah ik zie dat ik hier kan schijten, mooi.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_95349443
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Het probleem is dat er dan veel meer debielen met een wapen zijn.
En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.
  maandag 11 april 2011 @ 17:56:21 #254
262650 kitao
prikplaatje
pi_95350343
om even terug te komen op dat dienstwapen, een tijdje gezocht :
quote:
woensdag 15 december 2010 10:56

Het dienstpistool, de handboeien en de pepperspray van een hoofdagent van de Friese politie zijn afgelopen weekend gestolen uit diens auto. De man had het setje vrijdag meegenomen naar huis, maar legde het niet in zijn wapenkluis.

De agent nam zijn dienstwapen mee naar huis en liet het in de auto liggen
Zondag ontdekte hij dat er in zijn auto was ingebroken. Dat meldt de politie woensdag.

Wapenkluis
De politie onderzoekt eventuele nalatigheid van de agent. Hij is voorlopig belast met administratieve taken.

Afhankelijk van hun functie mogen agenten hun dienstwapen mee naar huis te nemen. 'Zij dienen hun wapen bij thuiskomst in een speciale, door het korps verstrekte wapenkluis op te bergen,' aldus de politie.

Volgens de politie is er in het weekend in de buurt van de auto van de agent in ieder geval in nog een andere auto ingebroken.

Door Arne Hankel
http://www.elsevier.nl/we(...)iveauto.htm?rss=true

ook zijn er piketregels maar volgens mij valt een agent buiten diensttijd normaal gesproken onder dezelfde regels als een wapenvergunninghouder.
megalomaniac
pi_95350500
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:33 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En het positieve is dat er ook veel meer mensen zijn met goede bedoelingen en wapens die de situatie kunnen neutraliseren. Stel jij wordt ineens van alle kanten belaagd met wapens en stokken en een gigantische dude genaamd Tank staat net op het punt om jou finaal te verkrachten.. zou jij dan niet blij zijn met een barmhartige samaritaan als ik die dan met een geweer jouw leven komt redden? Ik dacht het wel.
Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
pi_95350572
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Je schijnt het punt te missen dat wanneer niet iedereen een wapen heeft er ook veel minder te neutraliseren valt. Uiteraard moet het bezit van wapens wel mogelijk blijven, zo vind ik de huidige regels in Nederland op zich goed werken.
Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.
pi_95350956
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
pi_95351263
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wanneer er legaal geen wapens verkrijgbaar zijn is het niet mogelijk om een situatie met wapens überhaupt te neutraliseren.
Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten. Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.
  maandag 11 april 2011 @ 18:21:46 #259
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95351507
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:00 schreef Jordony het volgende:

[..]

Al is het handig dat mensen die om een vergunning vragen te onderwerpen aan een psychologische test. En 5 wapens vind ik wel veel.
Het valt best mee hoe veel 5 wapens zijn, als je nagaat hoeveel disciplines en kalibers er te schieten zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 18:26:47 #260
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95351707
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).
Géén kloon van tvlxd!
pi_95351847
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem. Je zal altijd afhankelijk zijn van de politie en de mogelijkheden om te vluchten.
Juist en die zijn echt niet op tijd om Tank te stoppen.
quote:
Maar de kans dat je in een dergelijke situatie terecht komt is kleiner dan de kans om wél in een dergelijk situatie terecht te komen wanneer iedereen een wapen kan krijgen. Veel kleiner.
Veel kleiner? Volgens mij valt dat wel mee. Het pistool maakt mensen niet crimineel. Mensen zullen wel twee keer nadenken voor ze een pistool in een situatie betrekken omdat iedereen er een heeft.
pi_95352025
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef Montov het volgende:

[..]

Je kan zo'n situatie ook zonder wapens neutraliseren. Zie bijvoorbeeld al de schietpartij in Tucson, waar niet de bewapende mensen een einde hebben gemaakt aan de situatie, maar ongewapende omstanders (als je een klapstoel niet als wapen ziet).
Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.
  maandag 11 april 2011 @ 18:57:02 #264
262650 kitao
prikplaatje
pi_95352954
Na nog een uur zoeken op 80 verschillende trefwoorden met daarin dienstwapen kom ik niet veel verder als de gequotte slotconclusie waar ik me bij aan kan sluiten.
en die is dan uit 2005.

de hele wapenwet in nederland is m.i. niet meer als een Jesse James cowboy doolhof waarin het publiek gewoon glashard onwetend wordt gehouden over het buiten diensttijd mogen houden, en onder welke voorwaarden, door de politie.

quote:

17-04-05
Dienstwapen alleen bij uitzondering mee naar huis
Iedereen bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) dient zijn dienstwapen in een kluis op het werk te laten, tenzij je tot een uitzonderingsgroep behoort. Dan mag het wapen mee naar huis en moet het daar in een kluis. Dat liet een woordvoerder van het korps zondag weten.

Hoe de richtlijnen er precies uitzien en wanneer iemand tot een uitzondering behoort, kan de zegsman niet vertellen. "Dit is allemaal onderdeel van het onderzoek dat de Rijksrecherche samen met de politie van Gooi en Vechtstreek uitvoert."

In Nederland zijn naast het KLPD nog 25 politieregio's en die hebben volgens de woordvoerder hier hun eigen regels voor.
http://www.goedzo.com/ind(...)more=1&c=1&tb=1&pb=1

wat een kolerezooitje.

:r
megalomaniac
  maandag 11 april 2011 @ 19:00:25 #265
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95353092
Ging het niet om een jongen die opgepakt was vanwege een tweet?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 11 april 2011 @ 19:07:58 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95353461
quote:
4s.gif Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal mooi maar op je eigen vuisten vertrouwen in gevecht tegen een vuurwapen is volstrekt onrealistisch. In veel situaties is zonder vuurwapen ingrijpen niet mogelijk vanwege bijvoorbeeld de afstand.
Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was. Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.

Kortom, dat naieve vertrouwen van jou op wapens is ook maar voordelig in een beperkt aantal situaties en momenten. Je bent typisch verblind door een dogmatische houding.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 11 april 2011 @ 19:13:40 #267
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95353752
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:30 schreef HyperViper het volgende:

omdat iedereen er een heeft.
Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.

Volgens mij knijp jij hem nu er veel wordt gesproken om wapenvergunningen te weren bij geestelijke instabiliteit.
Géén kloon van tvlxd!
pi_95353831
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:07 schreef Montov het volgende:

[..]

Afstand is ook niet goed voor een vuurwapen, zeker niet als je geen omstanders wil raken. Bij Tucson was er zelfs een gewapende beveiliger die ervoor koos om niet te schieten omdat het de situatie alleen maar onveiliger zou maken, hoewel het daar natuurlijk niet lang duurde voordat het voorbij was.
Dat het één keer goed gaat maakt het nog niet realistisch, waarom denk je dat jij er hier nog van hoort? In de meeste situaties ben je gewoon beter af met een geweer.
quote:
Een grote afstand is wel weer goed om te vluchten.
Dat ligt er aan welke afstand natuurlijk, we hebben het hier niet over 20 meter. Ga jij van 5 meter maar rennen, dan ben je dood. Met een pistool heb je tenminste ook een kans als het aan komt op een confrontatie.

quote:
Kortom, dat naieve vertrouwen van jou op wapens is ook maar voordelig in een beperkt aantal situaties en momenten. Je bent typisch verblind door een dogmatische houding.
Je denkt dat je er met één voorbeeld bent? Er zullen honderden situaties zijn die het tegendeel bewijzen. De pot verwijt de ketel.
pi_95353904
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 19:13 schreef Montov het volgende:

[..]

Oh, Meneer Realisme tovert nog een fraai citaat uit de hoed. Ja hoor, legaliseer wapens en iedereen heeft er een. Want, immers, iedereen koopt altijd alles wat legaal is, en draagt dat bij zich over straat bij het winkelen.

Volgens mij knijp jij hem nu er veel wordt gesproken om wapenvergunningen te weren bij geestelijke instabiliteit.
Lekker op de man aan het spelen? Vooral jij komt instabiel over nu. Het gaat er om dat de slechte boeman met het geweer dan de kennis heeft dat iedereen er een zou kunnen hebben, maar dat snapte je dus niet. Kan je nu weer normaal doen?
pi_95353947
Ik denk dat het juist angstige mensen met een kort lontje zullen zijn die een wapen gaan aanschaffen, mensen die nu bij gebrek aan dat wapen liever hun mond houden omdat ze bang zijn voor een fysieke reactie. Dat soort mensen moet je nu juist niet van een wapen voorzien lijkt me.

Dan krijg je van die PVV types die wel even voor rechter en beul gaan spelen.
  maandag 11 april 2011 @ 19:21:02 #271
262650 kitao
prikplaatje
pi_95354121
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:00 schreef paintmeester het volgende:
Ging het niet om een jongen die opgepakt was vanwege een tweet?
bij aanvang wel, en er zijn al diverse meningen over verkondigd.
als je daar vragen over hebt ben je altijd welkom natuurlijk.
ondertussen gaat de discussie hier gewoon verder over iets anders.
megalomaniac
pi_95354508
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef gelly het volgende:
Ik denk dat het juist angstige mensen met een kort lontje zullen zijn die een wapen gaan aanschaffen, mensen die nu bij gebrek aan dat wapen liever hun mond houden omdat ze bang zijn voor een fysieke reactie. Dat soort mensen moet je nu juist niet van een wapen voorzien lijkt me.

Dan krijg je van die PVV types die wel even voor rechter en beul gaan spelen.
Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.
pi_95354789
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 19:28 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja vast, want angsthazen zijn wel in voor een schietpartijtje. Zit je nog op de basisschool ofzo? Dat je bang moet zijn voor een fysieke reactie wanneer je communiceert.
Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?

Onderzoek heeft al tig keer bewezen dat bewapende mensen zich minder snel onttrekken aan gevaarlijke situaties, deze soms sneller opzoeken en veel sneller tot agressie over gaan.

Wat is precies het voordeel ?
pi_95355491
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou je anders voor misschien die ene keer in je leven dat je geconfronteerd wordt met een vuurwapen constant een wapen bij je willen hebben, met alle risico's van dien ?
Welke risico's? Je hebt toch zelf controle over hoe en wanneer je hem gebruikt, als de situatie het niet toelaat dan trek je geen geweer. En je weet natuurlijk nooit hoe vaak je ermee geconfronteerd zal worden.

quote:
Onderzoek heeft al tig keer bewezen dat bewapende mensen zich minder snel onttrekken aan gevaarlijke situaties, deze soms sneller opzoeken en veel sneller tot agressie over gaan.
Bron?
quote:
Wat is precies het voordeel ?
Je hebt meer controle over jouw lot en bent voor jouw eigen veiligheid niet volledig afhankelijk van de staat.
  maandag 11 april 2011 @ 20:27:38 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95358895
zo te zien begint kitao langzaam maar zeker af te glijden naar een bedenkelijk niveau. wellicht is het tijd voor hem om zich eens grondig te laten onderzoeken. er zijn anti-psychotische medicijnen die redelijk goed werken tegenwoordig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')