abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94332674
en hier verder
There are only 151 Pokmon.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:11:24 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94332683
:)
pi_94332708
Nogmaals, waarom vliegt de oppositie met vliegtuigen, is dat toegestaan door de VN? Wie heeft het neergeschoten?

Goede antwoorden aub.
pi_94332723
quote:
NAVO-top bijeen voor militaire actie

De NAVO geeft vermoedelijk binnen enkele dagen het startsein voor een militaire operatie in Libi. De top van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie is zaterdag bijeen voor spoedoverleg.

De militaire staf zet volgens ingewijden de laatste puntjes op de i alvorens tientallen bommenwerpers, tanks, helikopters en verkenningsvliegtuigen naar verscheidene Zuid-Europese luchtbases te sturen. Met definitieve beslissingen wordt echter gewacht tot de resultaten van de internationale spoedtop zaterdag in Parijs bekend zijn.

Europese leiders en leiders van Arabische landen, de Verenigde Staten en Afrika zijn bijeengekomen om militair ingrijpen tegen de troepen van de Libische leider Moammar Gadhafi te bespreken.

Verwacht wordt dat het NAVO-overleg zaterdag aan het einde van de middag hervat zal worden.
Libi: NAVO-top bijeen voor militaire actie

Echt :')

Schiet eens op! Gisteren nog die tough talk van Obama, maar voorlopig gebeurt er helemaal niks.
pi_94332737
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Nogmaals, waarom vliegt de oppositie met vliegtuigen, is dat toegestaan door de VN? Wie heeft het neergeschoten?

Goede antwoorden aub.
:') , iedere bron spreekt elkaar tegen, wij proberen ook maar een antwoord te verzinnen
There are only 151 Pokmon.
pi_94332755
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Schiet eens op! Gisteren nog die tough talk van Obama, maar voorlopig gebeurt er helemaal niks.
Wtf? Enkele dagen?? Zijn die gesprekken in Parijs al afgelopen dan?
pi_94332761
quote:

Goede antwoorden aub.
Nee, vandaar dat het is neergeschoten ;)

Maar nee, normaal gezien geldt een no-fly zone voor alle partijen (zover ik weet, maar correct me if I'm wrong...)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:14:33 #9
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94332762
kijk ze pwnen met die tank

ze scheuren er echt mee over de weg
pi_94332763
quote:

Goede antwoorden aub.
Mogelijk om de artillerie van Kazafi te stoppen.
pi_94332770
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:13 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

:') , iedere bron spreekt elkaar tegen, wij proberen ook maar een antwoord te verzinnen
Snap ik, maar ik kreeg net antwoorden als: "waarom niet". Geldt die no-fly zone ook voor de oppositie, en is het Westen op dit moment in staat deze resolutie te handhaven?
pi_94332797
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:14 schreef aerdt het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat het is neergeschoten ;)

Maar nee, normaal gezien geldt een no-fly zone voor alle partijen (zover ik weet, maar correct me if I'm wrong...)
Dank u, dus wellicht neergeschoten door....
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:16:26 #13
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_94332810
Waarom zou andere landen zich met Libi bemoeien? Ik weet dat Libi geen fris en zuiver land is met o.. corruptie en primitieve maatstaven, maar als mensen onder het regime aangevallen worden door het eigen leger moet er dan opeens een vinger in de pap zitten?

Dat is de revolutie steunen, als rebellen wapens pakken moet het leger dan met stenen teruggooien?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_94332872
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Libi: NAVO-top bijeen voor militaire actie

Enkele dagen? Dan hoeft het al niet meer. Als G straks overal zit, wordt het nog erg moeilijk vanuit de lucht.
pi_94332876
Gaat het westen nog wat doen? Dadelijk is Benghazi al veroverd, ze mogen wel opschieten...
pi_94332879
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zou andere landen zich met Libi bemoeien? Ik weet dat Libi geen fris en zuiver land is met o.. corruptie en primitieve maatstaven, maar als mensen onder het regime aangevallen worden door het eigen leger moet er dan opeens een vinger in de pap zitten?

Dat is de revolutie steunen, als rebellen wapens pakken moet het leger dan met stenen teruggooien?
Jij zou geen wapens pakken als je doodgeschoten wordt bij jouw vreedzame demonstratie?
pi_94332908
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:

Het begon als een vreedzame demonstratie. Totdat het leger met scherp begon te schieten, nogal logisch dus dat de rebellen zichzelf enigzins proberen te verdedigen.

En aangezien wat lichtbewapende burgers geens kans maken tegen een genadeloos leger is het niet meer dan terecht dat de wereld ingrijpt.
pi_94332915
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Jij zou geen wapens pakken als je doodgeschoten wordt bij jouw vreedzame demonstratie?
Nee ik niet, maar ik kan het wel waarderen als het wel gebeurt. Iranirs pakken ook geen wapens.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:20:56 #19
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94332927
#Update 14:18 De verwachting is dat de besprekingen in Parijs over de no-fly zone in Libi rond 15:00 uur (onze tijd) afgerond zullen worden. (Reuters)

#Update 14:07 De eerste luchtaanvallen in Libi zullen worden uitgevoerd door Fransen, Britten en Canadezen, zegt een Franse official. (Al Arabiya)

De Fransen staan echt te trappelen volgens mij.
pi_94332931
Full Text of UN Resolution 1973 Authorizing Libya No-Fly Zone
http://www.ibtimes.com/ar(...)on.htm#ixzz1H3F3mnSj

Decides to establish a ban on all flights in the airspace of the Libyan Arab Jamahiriya in order to help protect civilians;Read more:
pi_94332932
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef Oidipous het volgende:
Gaat het westen nog wat doen? Dadelijk is Benghazi al veroverd, ze mogen wel opschieten...
Wat maakt het uit als Benghazi veroverd is? Het wordt toch oorlog.
pi_94332958
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:

Omdat Kazafi de oliekraan dicht wilt draaien(heeft gedraaid). O-)
pi_94332979
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 14:21 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wat maakt het uit als Benghazi veroverd is? Het wordt toch oorlog.
Met alleen bombardementen krijg je het regime niet weg.

De rebellen zijn nodig om het land weer onder controle te krijgen.
pi_94333017
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Met alleen bombardementen krijg je het regime niet weg.

De rebellen zijn nodig om het land weer onder controle te krijgen.
Dit is absoluut zeker, maar ze hadden niet moeten wachten tot Kaddhafi al tot in Benghazi is genaderd. Luchtaanvallen worden in zo'n grote stad steeds minder nuttig en er komen daardoor steeds meer burgerslachtoffers.
pi_94333023
Volgens mij moeten ze in Parijs gewoon een knoop doorhakken, elk uur telt nu. Letterlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')