Libi: NAVO-top bijeen voor militaire actiequote:NAVO-top bijeen voor militaire actie
De NAVO geeft vermoedelijk binnen enkele dagen het startsein voor een militaire operatie in Libi. De top van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie is zaterdag bijeen voor spoedoverleg.
De militaire staf zet volgens ingewijden de laatste puntjes op de i alvorens tientallen bommenwerpers, tanks, helikopters en verkenningsvliegtuigen naar verscheidene Zuid-Europese luchtbases te sturen. Met definitieve beslissingen wordt echter gewacht tot de resultaten van de internationale spoedtop zaterdag in Parijs bekend zijn.
Europese leiders en leiders van Arabische landen, de Verenigde Staten en Afrika zijn bijeengekomen om militair ingrijpen tegen de troepen van de Libische leider Moammar Gadhafi te bespreken.
Verwacht wordt dat het NAVO-overleg zaterdag aan het einde van de middag hervat zal worden.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Nogmaals, waarom vliegt de oppositie met vliegtuigen, is dat toegestaan door de VN? Wie heeft het neergeschoten?
Goede antwoorden aub.
Wtf? Enkele dagen?? Zijn die gesprekken in Parijs al afgelopen dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Echt
Schiet eens op! Gisteren nog die tough talk van Obama, maar voorlopig gebeurt er helemaal niks.
Nee, vandaar dat het is neergeschotenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Nogmaals, waarom vliegt de oppositie met vliegtuigen, is dat toegestaan door de VN? Wie heeft het neergeschoten?
Goede antwoorden aub.
Mogelijk om de artillerie van Kazafi te stoppen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Goede antwoorden aub.
Snap ik, maar ik kreeg net antwoorden als: "waarom niet". Geldt die no-fly zone ook voor de oppositie, en is het Westen op dit moment in staat deze resolutie te handhaven?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
, iedere bron spreekt elkaar tegen, wij proberen ook maar een antwoord te verzinnen
Dank u, dus wellicht neergeschoten door....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:14 schreef aerdt het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat het is neergeschoten
Maar nee, normaal gezien geldt een no-fly zone voor alle partijen (zover ik weet, maar correct me if I'm wrong...)
Enkele dagen? Dan hoeft het al niet meer. Als G straks overal zit, wordt het nog erg moeilijk vanuit de lucht.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Libi: NAVO-top bijeen voor militaire actie
Echt
Schiet eens op! Gisteren nog die tough talk van Obama, maar voorlopig gebeurt er helemaal niks.
Jij zou geen wapens pakken als je doodgeschoten wordt bij jouw vreedzame demonstratie?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zou andere landen zich met Libi bemoeien? Ik weet dat Libi geen fris en zuiver land is met o.. corruptie en primitieve maatstaven, maar als mensen onder het regime aangevallen worden door het eigen leger moet er dan opeens een vinger in de pap zitten?
Dat is de revolutie steunen, als rebellen wapens pakken moet het leger dan met stenen teruggooien?
Het begon als een vreedzame demonstratie. Totdat het leger met scherp begon te schieten, nogal logisch dus dat de rebellen zichzelf enigzins proberen te verdedigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zou andere landen zich met Libi bemoeien? Ik weet dat Libi geen fris en zuiver land is met o.. corruptie en primitieve maatstaven, maar als mensen onder het regime aangevallen worden door het eigen leger moet er dan opeens een vinger in de pap zitten?
Dat is de revolutie steunen, als rebellen wapens pakken moet het leger dan met stenen teruggooien?
Nee ik niet, maar ik kan het wel waarderen als het wel gebeurt. Iranirs pakken ook geen wapens.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jij zou geen wapens pakken als je doodgeschoten wordt bij jouw vreedzame demonstratie?
Wat maakt het uit als Benghazi veroverd is? Het wordt toch oorlog.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef Oidipous het volgende:
Gaat het westen nog wat doen? Dadelijk is Benghazi al veroverd, ze mogen wel opschieten...
Omdat Kazafi de oliekraan dicht wilt draaien(heeft gedraaid).quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Met alleen bombardementen krijg je het regime niet weg.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:21 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als Benghazi veroverd is? Het wordt toch oorlog.
Dit is absoluut zeker, maar ze hadden niet moeten wachten tot Kaddhafi al tot in Benghazi is genaderd. Luchtaanvallen worden in zo'n grote stad steeds minder nuttig en er komen daardoor steeds meer burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Met alleen bombardementen krijg je het regime niet weg.
De rebellen zijn nodig om het land weer onder controle te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |