abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93696828

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93696985
quote:

GroenLinks: kraakverbod onhoudbaar

Oppositiepartij GroenLinks vindt dat het kraakverbod, dat op 1 oktober 2010 van kracht werd, onhoudbaar is geworden. Afgelopen woensdag deed de rechtbank Utrecht een uitspraak die ontruiming van gekraakte panden bij leegstand zo goed als onmogelijk maakt, zo meent GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman. Na invoering van de antikraakwet zijn er al zon tientallen rechtszaken gestart. Voortman heeft hierover schriftelijke vragen aan minister Donner van Binnenlandse Zaken gesteld.

Afgelopen woensdag verbood de rechtbank in Utrecht de ontruiming van een gekraakt schoolpand in Utrecht. De rechter vond dat de officier van justitie geen deugdelijk onderzoek had verricht naar de bewering van de krakers dat zij toestemming van de gemeente Utrecht hebben gekregen om het pand te gebruiken. Hierdoor was de rechtmatigheid van de ontruiming niet voldoende bewezen, zo meende de rechter. Alleen een aangifte is niet voldoende voor het uitvoeren van een ontruiming.

Voortman: Het kraakverbod komt totaal niet uit de verf en dat is voor GroenLinks geen verrassing. De wet was bij aanname al een dode letter. Het laat de echte problemen van leegstand liggen en criminaliseert onnodig mensen.

Krakers krijgen van het OM een ontruimingsbesluit dat zij zelf weer kunnen laten toetsen door een rechter. Uit de verschillende rechterlijke uitspraken die zijn gedaan komt naar voren dat de belangen van de eigenaar tegen die van de krakers moeten worden afgewogen.

Rechters geven hiermee aan dat een eigenaar de plicht heeft om leegstand van zijn eigendom tegen te gaan. Verzuimt een eigenaar deze plicht dan weet hij dat leegstand niet per definitie meer een reden voor ontruiming is, aldus Voortman.

Bron: NVM
Krakers O+
I'll sing you a lullaby.
pi_93697342
quote:
Afgelopen woensdag deed de rechtbank Utrecht een uitspraak die ontruiming van gekraakte panden bij leegstand zo goed als onmogelijk maakt, zo meent GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman.
quote:
De rechter vond dat de officier van justitie geen deugdelijk onderzoek had verricht naar de bewering van de krakers dat zij toestemming van de gemeente Utrecht hebben gekregen om het pand te gebruiken.
quote:
Rechters geven hiermee aan dat een eigenaar de plicht heeft om leegstand van zijn eigendom tegen te gaan. Verzuimt een eigenaar deze plicht dan weet hij dat leegstand niet per definitie meer een reden voor ontruiming is, aldus Voortman.
Volgens mij heeft Voortman de melk horen klotsen maar weet ze niet waar de tepel hangt.

Die Voortman doet me denken aan dat kamerlid dat enkele jaren geleden vol overtuiging het idee opperde om belasting te gaan heffen op energie.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93699985
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 19:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Krakers O+
Is er een reden waarom jij brutale inbrekers die in iemands huis gaan wonen aanmoedigt?
pi_93700285
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:31 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Is er een reden waarom jij brutale inbrekers die in iemands huis gaan wonen aanmoedigt?
Te hoge kosten voor wonen?

Als brutale vastgoedspeculanten hun pandjes leeg laten staan mogen andere mensen er gebruik van maken. Van huisvredebreuk is nl. geen sprake als het niemands thuis is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93712147
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als brutale vastgoedspeculanten hun pandjes leeg laten staan mogen andere mensen er gebruik van maken. Van huisvredebreuk is nl. geen sprake als het niemands thuis is :)
Maar mijn overleden oma was geen onderdeel van een plan om veel geld te maken. Dat het niemands thuis zou zijn vindt ik dan niet echt een sterke reden.
pi_93716799
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:31 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Hmm beetje gemengd gevoel over krakers...volgens mij kunnen ze beter wat nuttigs gaan doen.
Aan de andere kant, als een pand lang leeg staat en de eigenaar vraagt geen reeele prijs, laat die gasten zich uitleven, Een pand moet gewoon gebruikt worden, er is al zo'n tekort.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93720096
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:34 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Maar mijn overleden oma was geen onderdeel van een plan om veel geld te maken. Dat het niemands thuis zou zijn vindt ik dan niet echt een sterke reden.
Tja.... of je verhuurd die woning of iemand anders kraakt de woning terwijl de familie elkaar de pan uitvecht over de waarde van de woning :')
Elk huis is verkoopbaar zelfs in een crisis, kwestie van de juiste vraagprijs. Kennelijk zat er toch wel de nodige hebzucht :Y)
Misschien valt er met de krakers te praten over huur? Het zou wel nl. wel erg asociaal zijn ze uit te zetten terwijl ze net lekker gesettled zijn :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93720189
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 04:57 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Hmm beetje gemengd gevoel over krakers...volgens mij kunnen ze beter wat nuttigs gaan doen.
Aan de andere kant, als een pand lang leeg staat en de eigenaar vraagt geen reeele prijs, laat die gasten zich uitleven, Een pand moet gewoon gebruikt worden, er is al zo'n tekort.
Och.... als die krakers voor de rest geen aanspraak maken op een uitkering of iets dergelijks vind ik het best. Huiseigenaren moeten gewoon geen huizen leeg laten staan. Stel je voor dat (buitenlandse) investeerders hier massaal huizen zouden opkopen voor de leegstand... nee.... kraken is een hele mooie stok achter de deur ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93720558
Whuzz heeft volgens mij al minstens de helft van zijn HRA teruggave opgezopen _O-
Ik verwacht niet dat we de komende week ook maar 1 intelligentie opmerking van hem mogen vernemen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93720564
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Och.... als die krakers voor de rest geen aanspraak maken op een uitkering of iets dergelijks vind ik het best. Huiseigenaren moeten gewoon geen huizen leeg laten staan. Stel je voor dat (buitenlandse) investeerders hier massaal huizen zouden opkopen voor de leegstand... nee.... kraken is een hele mooie stok achter de deur ^O^
Maar waarom eigenlijk alleen bij huizen. Waarom niet boten, caravans, fietsen enz. En wat als dat jouw boot is Xenobinol? (gemakshalve ga ik er even van uit dat je die hebt)

Mensen moeten gewoon met hun poten van iemands bezit af blijven :)
pi_93721159
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:30 schreef antfukker het volgende:

Maar waarom eigenlijk alleen bij huizen. Waarom niet boten, caravans, fietsen enz. En wat als dat jouw boot is Xenobinol? (gemakshalve ga ik er even van uit dat je die hebt)

Mensen moeten gewoon met hun poten van iemands bezit af blijven :)
Omdat mensen ergens moeten wonen, een boot is luxe net als een caravan en je kan altijd gaan lopen of de bus pakken :D
Ik vind dat kraken verboden mag worden bij voldoende alternatieven. Maar als je nergens een dak boven je hoofd kan krijgen en er staat een woning langdurig leeg dan vind ik dat je daar gebruik van mag maken. Tenslotte als je honger lijd en de bakker komt om in het brood mag je er van mij ook 1 stelen om je honger te stillen. Ik beweer dus niet dat je altijd je brood mag stelen, ik beweer dus ook niet dat je altijd mag kraken, dit soort zaken zijn uit nood geboren en nood breekt wet :)

Overigens heb ik geen boot maar mocht ik een boot hebben die ik niet zou gebruiken dan zou ik deze verhuren :D
I'll sing you a lullaby.
  zondag 6 maart 2011 @ 12:14:05 #13
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93721827
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz heeft volgens mij al minstens de helft van zijn HRA teruggave opgezopen _O-
Ik verwacht niet dat we de komende week ook maar 1 intelligentie opmerking van hem mogen vernemen :D
Hoezo de komende week? :P
Tot het moment dat de huizenmarkt echt instort of het moment dat bepaalde mensen zich realiseren dat dat niet gaat gebeuren valt er in dit topic echt weinig zinnigs meer te zeggen ;)

Anyways, ik ga weer ff WII-en met de kleine en vriendin tot het weer tijd is om bier te tanken :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93722000
tvp ;)
pi_93722209
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:14 schreef Whuzz het volgende:

Hoezo de komende week? :P

Het was een opsteker ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93722352
Wat is dat voor een naar tuigbankiertje, dat nu bij Buitenhof zit? :r
pi_93723373
quote:
13s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:36 schreef Asfyxia het volgende:
Wat is dat voor een naar tuigbankiertje, dat nu bij Buitenhof zit? :r
Je bedoelt die 'bankster lover' die lid is van het CDA?

http://www.zingevingzuidas.nl/page/over-de-stichting/

Ach... hij had wel een mooi verhaal maar het blijft waarschijnlijk ook enkel bij verhaaltjes.... banksters hebben hele andere problemen in het leven als mensen die praten over 'graai bankiers', kutmarokkanen en tuig-dorp bewoners ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93723968
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... of je verhuurd die woning of iemand anders kraakt de woning terwijl de familie elkaar de pan uitvecht over de waarde van de woning :')
Elk huis is verkoopbaar zelfs in een crisis, kwestie van de juiste vraagprijs. Kennelijk zat er toch wel de nodige hebzucht :Y)
Houd toch op! Het huis was NOOIT ook maar in de buurt van het budget van de krakers geweest. :') Zo'n huis verhuren is eindeloos gedoe waar ook niemand op zit te wachten. Mensen eruit zetten duurt maanden en het geeft altijd schade. Het is gewoon onredelijk dat huizen worden bewoont door mensen die in hun hele leven nooit genoeg geld zullen hebben om deze te bezitten.
quote:
Misschien valt er met de krakers te praten over huur? Het zou wel nl. wel erg asociaal zijn ze uit te zetten terwijl ze net lekker gesettled zijn :D
_O- :W 8)7 Zij zijn asociaal en zouden nooit een kwart van de normale huur kunnen opbrengen.
pi_93724042
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus ik mag ook gewoon inbreken in een electriciteitshuisje? Daar woont immers ook niemand. Net zoals er in een bedrijf niemand woont. :{

Wat er mis is met Lakeman? Vanalles, maar daar ging het nu niet om. Er zijn genoeg mensen mee bezig geweest, maar zelfs van DSB zit er nog niemand in de bajes. De stelling dat alle bankiers criminelen zijn is dan ook gewoon onzinnig.
pi_93724349
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:26 schreef TheQuestioner het volgende:

Houd toch op! Het huis was NOOIT ook maar in de buurt van het budget van de krakers geweest. :')
Hou toch op.... nu wonen ze er gratis _O-

quote:
Zo'n huis verhuren is eindeloos gedoe waar ook niemand op zit te wachten. Mensen eruit zetten duurt maanden en het geeft altijd schade. Het is gewoon onredelijk dat huizen worden bewoont door mensen die in hun hele leven nooit genoeg geld zullen hebben om deze te bezitten.
Maar waarom hebben jullie het huis dan niet verkocht? Was er geen sprake van hebzucht? Er is vast wel een prijs te noemen waarvoor het huis binnen no time verkocht zou zijn.

quote:
_O- :W 8)7 Zij zijn asociaal en zouden nooit een kwart van de normale huur kunnen opbrengen.
Een asociaal hoge prijs voor je leegstaande woning vragen trekt nu eenmaal asociale mensen aan :D :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93724392
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:29 schreef Halcon het volgende:

Dus ik mag ook gewoon inbreken in een electriciteitshuisje? Daar woont immers ook niemand. Net zoals er in een bedrijf niemand woont. :{
Beiden hebben geen woonbestemming.

quote:
Wat er mis is met Lakeman? Vanalles, maar daar ging het nu niet om. Er zijn genoeg mensen mee bezig geweest, maar zelfs van DSB zit er nog niemand in de bajes. De stelling dat alle bankiers criminelen zijn is dan ook gewoon onzinnig.
Lakeman is een held, waren er maar meer helden zoals hij dan kregen we de banken wel klein :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_93724466
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Beiden hebben geen woonbestemming.

[..]

Lakeman is een held, waren er maar meer helden zoals hij dan kregen we de banken wel klein :Y)
Dat is waar. Maar enkel en alleen het feit dat iemand iets niet gebruikt waar het voor bedoeld is, zou je nog niet het recht moeten geven om het dan zelf maar te gaan gebruiken. Als jij 'n auto op de stoep hebt staan die je niet gebruikt, dan mag ik die ook niet gaan gebruiken om boodschappen te gaan doen.

Waarom is Lakeman volgens jou een held?
pi_93724561
Over krakers kunnen we kort zijn: Dat is tuig dat meent recht te hebben op andermans eigendom. Net als de rest van de criminelen.

Krakers moet je net zo behandelen als elke andere inbreker: Z.s.m. je huis uittrappen en het liefst met onnodig veel geweld. ^O^
pi_93724577
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:42 schreef Halcon het volgende:

Dat is waar. Maar enkel en alleen het feit dat iemand iets niet gebruikt waar het voor bedoeld is, zou je nog niet het recht moeten geven om het dan zelf maar te gaan gebruiken. Als jij 'n auto op de stoep hebt staan die je niet gebruikt, dan mag ik die ook niet gaan gebruiken om boodschappen te gaan doen.
Dat begrijp ik, maar ik heb een aantal posts geleden uitgelegd waarom voor huizen een uitzonderingspositie is gerechtvaardigd. Een auto is geen eerste levensbehoefte... onderdak wel.

quote:
Waarom is Lakeman volgens jou een held?
Waarom is hij volgens jou een naar vervelend mannetje?
I'll sing you a lullaby.
pi_93724637
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Over krakers kunnen we kort zijn: Dat is tuig dat meent recht te hebben op andermans eigendom. Net als de rest van de criminelen.

Krakers moet je net zo behandelen als elke andere inbreker: Z.s.m. je huis uittrappen en het liefst met onnodig veel geweld. ^O^
Dat krakers vaak vies en vuig volk is zal ik niet ontkennen maar zij zullen hetzelfde vinden van vastgoedspeculanten. Die moet je zo spoedig mogelijk het kraakpand uit trappen, het liefst men onnodig veel geweld :')

:N
I'll sing you a lullaby.
pi_93724682
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik heb een aantal posts geleden uitgelegd waarom voor huizen een uitzonderingspositie is gerechtvaardigd. Een auto is geen eerste levensbehoefte... onderdak wel.

[..]

Waarom is hij volgens jou een naar vervelend mannetje?
Ach, zelfs internet wordt tegenwoordig gezien als een primaire levensbehoefte. Kom maar hier met die laptop van je. :{ Mensen hebben gewoon met hun tengels van andermans spullen af te blijven.

Het oproepen tot een bankrun is niet echt netjes. Hij heeft m.b.t. DSB nog geen enkel probleem voor geen enkele probleemhypotheek opgelost. Sterker nog: hij heeft de problemen alleen maar groter gemaakt. Hij dacht met de curatoren zaken te kunnen doen, maar ook deze mensen hadden weinig zin in het geschreeuw van Lakeman. Forse inschattingsfout van Lakeman. Hoeveel claims van Lakeman hebben al iets opgeleverd?
pi_93724683
Misschien dat we krakers een stuk zeep moeten geven i.p.v. er zeepbellen mee te blazen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93724702
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:
Misschien dat we krakers een stuk zeep moeten geven i.p.v. er zeepbellen mee te blazen.
Misschien dat krakers maar eens gewoon hun haren moeten wassen, moeten laten knippen, een baan moeten gaan zoeken en gewoon netjes betalen voor hun woongenot zoals de rest van Nederland doet.
pi_93724715
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb wel een suggestie voor een goede opbergplaats van dat stuk zeep. :Y
pi_93724900
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef Halcon het volgende:
Ach, zelfs internet wordt tegenwoordig gezien als een primaire levensbehoefte. Kom maar hier met die laptop van je. :{ Mensen hebben gewoon met hun tengels van andermans spullen af te blijven.
In die desbetreffende post heb ik ook aangegeven dat er sprake moet zijn van een gebrek aan alternatieven. Laptopjes.... internet verbindingen het is allemaal te koop tegen afbraakprijzen.

quote:
Het oproepen tot een bankrun is niet echt netjes. Hij heeft m.b.t. DSB nog geen enkel probleem voor geen enkele probleemhypotheek opgelost. Sterker nog: hij heeft de problemen alleen maar groter gemaakt. Hij dacht met de curatoren zaken te kunnen doen, maar ook deze mensen hadden weinig zin in het geschreeuw van Lakeman. Forse inschattingsfout van Lakeman. Hoeveel claims van Lakeman hebben al iets opgeleverd?
Pfff.... de banken weten dat ze insolvabel zijn dus moeten niet janken over een bankrun... dat is een probleem waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn. Iemand als jij die de eigen verantwoordelijkheid zo hoog het vaandel heeft staan moet dat toch wel begrijpen?
Als banken gewoon netjes hun zaken zouden doen zouden mensen geen gehoor geven aan zo'n oproep... het is gewoon eigen schuld dikke bult. Dat met de curatoren geen zaken af te handelen zijn is een gok.... veel slechter zullen de gedupeerden er niet op geworden zijn. Het was de bank die deze mensen deze producten heeft verkocht.
DSB was enkel bereid tot een compromis toen bleek dat ze de controle aan het verliezen waren.... krokodillentranen... tja.... als je iets in beweging brengt kan het verkeren. Dat is niet de schuld van Lakeman imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_93724940
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik heb wel een suggestie voor een goede opbergplaats van dat stuk zeep. :Y
Hoezo.... heb je daar ervaring mee :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93724976
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:57 schreef xenobinol het volgende:
Hoezo.... heb je daar ervaring mee :')
Yep. Breng maar een kraker. Een stuk zeep heb ik wel. :D
pi_93725079
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:56 schreef xenobinol het volgende:
veel slechter zullen de gedupeerden er niet op geworden zijn.
Ik schat dat de mensen met een achtergestelde deposito het niet helemaal eens met je zullen zijn.
pi_93725180
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In die desbetreffende post heb ik ook aangegeven dat er sprake moet zijn van een gebrek aan alternatieven. Laptopjes.... internet verbindingen het is allemaal te kopen tegen afbraakprijzen.

[..]

Pfff.... de banken weten dat ze insolvabel zijn dus moeten niet janken over een bankrun... dat is een probleem waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn. Iemand als jij die de eigen verantwoordelijkheid zo hoog het vaandel heeft staan moet dat toch wel begrijpen?
Als banken gewoon netjes hun zaken zouden doen zouden mensen geen gehoor geven aan zo'n oproep... het is gewoon eigen schuld dikke bult. Dat met de curatoren geen zaken af te handelen zijn is een gok.... veel slechter zullen de gedupeerden er niet op geworden zijn. Het was de bank die deze mensen deze producten heeft verkocht.
DSB was enkel bereid tot een compromis toen bleek dat ze de controle aan het verliezen waren.... krokodillentranen... tja.... als je iets in beweging brengt kan het verkeren. Dat is niet de schuld van Lakeman imo.
Wonen hoeft ook niet altijd duur te zijn. Het feit dat je iets te duur vindt, geeft je nog niet het recht het dan maar te 'stelen'.

Banken moeten zich daar ook druk over maken, maar het is niet netjes om op te roepen tot een bankrun. Behalve de bank, benadeel je daarmee ook consumenten. Natuurlijk hebben ook die een eigen verantwoordelijkheid en moeten zij ook weten dat aan een hogere rente trekken een hoger risico is verbonden, maar het belang van de bank, de werknemers van de bank en de klanten van de bank dat de bank niet omvalt is groter dan het belang van Lakeman bij het wel omvallen van de bank. Het omvallen van DSB heeft Lakeman en cs., behalve wat pittige facturen voor de door Lakeman gemaakte uurtjes, nog geen dubbeltje opgeleverd.

De curatoren hebben mensen niet massaal gecompenseerd. Daar mikte Lakeman op en dat is niet gebeurd.

DSB was al eerder bezig met het helpen van mensen in de problemen. Helpen betekent niet alleen schikken, want het is niet gezegd dat de fout voor 100% bij DSB ligt. Mensen hadden ook dollartekens in hun ogen en wilden iets wat ze bij andere banken niet konden krijgen. Ik ben een paar maanden voor het faillissement vrij ver geweest met de besprekingen voor een functie bij DSB, kende daar wat mensen en had dus wel enig zicht op de gang van zaken intern. Met betrekking tot het helpen van mensen in de problemen, zoals nu NHG en andere banken met veel bombarie menen te doen, hadden ze een flinke voorsprong op andere banken. Sterker nog: vrijwel elk idee waarmee NHG, Obvion, ING, ABN, Achmea e.d. nu de sier menen te moeten maken, is afkomstig van DSB.
pi_93725186
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik schat dat de mensen met een achtergestelde deposito het niet helemaal eens met je zullen zijn.
Pfff..... Halcon leg jij BVZ even uit dat die mensen dan maar even de kleine lettertjes hadden moeten lezen. Je weet waar je voor tekent? Dus moet je achteraf niet huilie huilie gaan doen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93725234
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pfff..... Halcon leg jij BVZ even uit dat die mensen dan maar even de kleine lettertjes hadden moeten lezen. Je weet waar je voor tekent? Dus moet je achteraf niet huilie huilie gaan doen.
Men kende vooraf het risico natuurlijk en het rentepercentage. Een hoger rentepercentage betekent een hoger risico. Echter, bij het maken van die afweging kan een mens er redelijkerwijs geen rekening mee houden dat op TV een of andere malloot met enig aanzien oproep doet tot een bankrun en dat Wouter Bos & co gaan lekker over allerlei snode plannen die ze hadden beraamd om de DSB om te laten vallen.
pi_93725236
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:03 schreef xenobinol het volgende:
Jij zei toch dat niemand er veel slechter van is geworden?
pi_93725299
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Behalve de uurtje-factuurtje mannen (Lakeman en de curatoren) en de talkshows later op de avond (eindelijk weer iets spannends te bespreken) is niemand er wat wijzer van geworden.
pi_93725516
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:03 schreef Halcon het volgende:
Wonen hoeft ook niet altijd duur te zijn. Het feit dat je iets te duur vindt, geeft je nog niet het recht het dan maar te 'stelen'.
De wet denkt daar anders over...ok... de wet is recentelijk aangetast... maar kennelijk was het helemaal niet zo'n raar concept als jullie willen doen voorkomen.

quote:
Banken moeten zich daar ook druk over maken, maar het is niet netjes om op te roepen tot een bankrun.
Het is ook niet netjes om mensen slechte financiele producten te verkopen, maar dat blijft je eigen verantwoording. Net als dat het risico van een bankrun het risico van de bank is. Banken kiezen echter zelf voor een krankzinnige leveraging.

quote:
Behalve de bank, benadeel je daarmee ook consumenten.
Alsof banken moeite hebben met het benadelen van consumenten :')

quote:
Natuurlijk hebben ook die een eigen verantwoordelijkheid en moeten zij ook weten dat aan een hogere rente trekken een hoger risico is verbonden, maar het belang van de bank, de werknemers van de bank en de klanten van de bank dat de bank niet omvalt is groter dan het belang van Lakeman bij het wel omvallen van de bank. Het omvallen van DSB heeft Lakeman en cs., behalve wat pittige facturen voor de door Lakeman gemaakte uurtjes, nog geen dubbeltje opgeleverd.
Hoezo is het belang van de bank groter als dat van Lakeman en zijn achterban? Dat is jouw mening ik denk dat een hoop andere mensen hun belang groter achten :)

quote:
De curatoren hebben mensen niet massaal gecompenseerd. Daar mikte Lakeman op en dat is niet gebeurd.
Tja... nee heb je ja kun je krijgen. Als je dan geen ja krijgt is er nog steeds niets verandert. Ik zie het probleem niet in omvang zijn toegenomen voor de achterban van Lakeman. Het was de DSB die aanzet heeft gegeven..... actie geeft reactie :)

quote:
DSB was al eerder bezig met het helpen van mensen in de problemen. Helpen betekent niet alleen schikken, want het is niet gezegd dat de fout voor 100% bij DSB ligt. Mensen hadden ook dollartekens in hun ogen en wilden iets wat ze bij andere banken niet konden krijgen.
OMG.... wat een krokodillentranen Halcon _O-
De bank had euro tekens in de ogen.... die mensen wilden enkel een huis dat ze niet konden betalen. Natuurlijk was er hebzucht aan beiden kanten van de tafel maar van een professioneel bankier mag je toch net wat meer verantwoordelijkheid verwachten als van een leentokkie.

quote:
Ik ben een paar maanden voor het faillissement vrij ver geweest met de besprekingen voor een functie bij DSB, kende daar wat mensen en had dus wel enig zicht op de gang van zaken intern. Met betrekking tot het helpen van mensen in de problemen, zoals nu NHG en andere banken met veel bombarie menen te doen, hadden ze een flinke voorsprong op andere banken. Sterker nog: vrijwel elk idee waarmee NHG, Obvion, ING, ABN, Achmea e.d. nu de sier menen te moeten maken, is afkomstig van DSB.
Dus..... wat wil je daarmee zeggen? Dat ze plotseling 'spijt' hebben gekregen van hun handelen uit het verleden? Wat een nobele bankiers daar bij DSB...nou de andere banken mogen heel blij zijn dat ze nu personeel kunnen betrekken uit deze failliete poel van verlichte superbankiers :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93725612
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Men kende vooraf het risico natuurlijk en het rentepercentage. Een hoger rentepercentage betekent een hoger risico. Echter, bij het maken van die afweging kan een mens er redelijkerwijs geen rekening mee houden dat op TV een of andere malloot met enig aanzien oproep doet tot een bankrun en dat Wouter Bos & co gaan lekker over allerlei snode plannen die ze hadden beraamd om de DSB om te laten vallen.
Tuurlijk... het is een samenzwering geweest van WB & co en Lakeman _O-

Kom op zeg.... heel NL walgde al van de bank uit Wognum :')
Je geld daar onderbrengen buiten het DGS is niet echt een teken van intelligentie imo :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93725634
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja.... vervelend voor die mensen maar goed.... ze hadden de voorwaarden beter moeten bestuderen. Halcon zal dat beamen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_93725687
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
Tja.... vervelend voor die mensen maar goed.... ze hadden de voorwaarden beter moeten bestuderen. Halcon zal dat beamen toch?
Halcon heeft daar al op gereageerd:

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef Halcon het volgende:
pi_93725689
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Behalve de uurtje-factuurtje mannen (Lakeman en de curatoren) en de talkshows later op de avond (eindelijk weer iets spannends te bespreken) is niemand er wat wijzer van geworden.
Nou.... financieel niet nee. Maar het is wel weer duidelijk geworden dat je wel degelijk moet kijken bij welke bank je je geld onderbrengt en dat noem ik winst ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93725714
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Halcon heeft daar al op gereageerd:

Ach.... redelijkerwijs had dat wel gekund imo :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93725768
En als Jan Kees en Ivo dan ook nog beginnen te brallen dat ze de oproept tot een bankrun willen verbieden dan moet je je zorgen gaan maken over de staat van onze banken en het fascistische regime dat deze heren willen inrichten. Levensgevaarlijke mensen wat mij betreft :X
I'll sing you a lullaby.
pi_93726443
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

LOL een roepende in de woestijn.

"Neehoor, echt niet, bankiers zijn geen tuig dat opgeknoopt zou moeten worden! Heus niet!" :')
pi_93726460
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De wet denkt daar anders over...ok... de wet is recentelijk aangetast... maar kennelijk was het helemaal niet zo'n raar concept als jullie willen doen voorkomen.

[..]
De wet is natuurlijk niet voor niets aangepast. Juist omdat het een raar concept is.
quote:
Het is ook niet netjes om mensen slechte financiele producten te verkopen, maar dat blijft je eigen verantwoording. Net als dat het risico van een bankrun het risico van de bank is. Banken kiezen echter zelf voor een krankzinnige leveraging.

[..]
Het risico van een bankrun is het risico van de bank, maar dat wil niet zeggen dat je op TV een dergelijke oproep moet kunnen plaatsen. Mensen moeten ook de mogelijkegevolgen van hun oproep beseffen.
quote:
Alsof banken moeite hebben met het benadelen van consumenten :')

[..]
Ik vind benadelen wat zwaar aangedikt. Mensen willen bepaalde producten, banken bieden die producten aan en mensen schaffen die producten aan.
quote:
Hoezo is het belang van de bank groter als dat van Lakeman en zijn achterban? Dat is jouw mening ik denk dat een hoop andere mensen hun belang groter achten :)

[..]
Nogmaals: welk belang hebben dat hoopje andere mensen dan gehad bij het omvallen van DSB?
quote:
Tja... nee heb je ja kun je krijgen. Als je dan geen ja krijgt is er nog steeds niets verandert. Ik zie het probleem niet in omvang zijn toegenomen voor de achterban van Lakeman. Het was de DSB die aanzet heeft gegeven..... actie geeft reactie :)

[..]
Een aantal mensen waren al ver met DSB over een regeling. Dat kon de prullenbak in en de curatoren moesten alles opnieuw bekijken. Zelfs de groep die er het meeste belang bij dacht te hebben, heeft er totaal geen belang bij gehad.
quote:
OMG.... wat een krokodillentranen Halcon _O-
De bank had euro tekens in de ogen.... die mensen wilden enkel een huis dat ze niet konden betalen. Natuurlijk was er hebzucht aan beiden kanten van de tafel maar van een professioneel bankier mag je toch net wat meer verantwoordelijkheid verwachten als van een leentokkie.

[..]
De consument had iets voor ogen wat eigenlijk niet kon. Een parttime kapster en 'n putjesschepper wilden ook zo'n mooie Vinex-container of een kredietje om een grote flatscreen, beertender en dure vakanties te kunnen betalen. DSB had daarvoor een verdienmodel opgezet. Ik ken die contracten uiteraard en dat koopsommengedoe staat er duidelijk in. Detaillering van de kostenstructuur is verder een zaak van DSB zelf. DSB biedt mensen iets voor een bepaalde prijs aan en dan maakt het niet uit of ze dat geld besteden aan een duur bedrijfsuitje, dure kantoorpanden, bonussen of een flinke polis voor Cardiff. Zijn mensen het niet eens met die prijs, dan zou je het product gewoon links moeten laten liggen. Kennelijk is bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die optie uitgevinkt in hun hersenpan.
quote:
Dus..... wat wil je daarmee zeggen? Dat ze plotseling 'spijt' hebben gekregen van hun handelen uit het verleden? Wat een nobele bankiers daar bij DSB...nou de andere banken mogen heel blij zijn dat ze nu personeel kunnen betrekken uit deze failliete poel van verlichte superbankiers :D
Nee. Ik wil daarmee zeggen dat DSB ook voor dat schreeuwlelijkerds als Lakeman hun intrede op TV deden, al bezig was met regelingen e.d. Vrijwel elk instrument dat anderen nu gebruiken om te laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen, is afkomstig uit de DSB-fabriek.
pi_93726485
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:21 schreef xenobinol het volgende:
En als Jan Kees en Ivo dan ook nog beginnen te brallen dat ze de oproept tot een bankrun willen verbieden dan moet je je zorgen gaan maken over de staat van onze banken en het fascistische regime dat deze heren willen inrichten. Levensgevaarlijke mensen wat mij betreft :X
Stel: jij hebt een eigen bedrijf. Dat loopt goed. Je krijgt toevallig wat problemen met iemand die weleens op TV komt en diegene verkoopt allerlei laster over je op TV. Dat leidt tot jouw faillissement. Dan is er gewoon sprake van een onrechtmatige daad van degene die op TV allerlei praatjes heeft opgehangen.
pi_93726507
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:21 schreef xenobinol het volgende:
Wat voor gerechtvaardigd belang heb je bij het oproepen tot een bankrun? Of zou het wat jou betreft ook moeten kunnen dat ik op TV mensen oproep om bijvoorbeeld Emile Roemer een kogel door zijn voorhoofd te jagen?
pi_93726603
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tuurlijk... het is een samenzwering geweest van WB & co en Lakeman _O-

Kom op zeg.... heel NL walgde al van de bank uit Wognum :')
Je geld daar onderbrengen buiten het DGS is niet echt een teken van intelligentie imo :)
Lakeman deed de oproep tot de bankrun en Wouter Bos & co hebben gelekt. Ik zeg niet dat het een samenzwering is, maar er is wel degelijk het e.e.a. misgegaan in Den Haag en omstreken.

DSB had genoeg klantjes die daar aan kwamen kloppen om wat geld te lenen of om hun centjes te droppen tegen een wat hogere rente dan bij de Rabobank.

Mwah, dat kun je niet per definitie zo zeggen. Het is gewoon een risicocalculatie. Het profijt dat je hebt van de rente afzetten tegen het risico dat je loopt. Over het algemeen geldt dan ook dat hoe hoger het rentepercentage, hoe hoger het risico. Er zijn maar een beperkt aantal banken omgevallen en het DGS is gemaximeerd tot een bepaald bedrag, dus er zijn genoeg mensen die iets hebben gedaan wat niet gedekt is door het DGS en die hun centjes nog niet kwijt zijn.
pi_93726618
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL een roepende in de woestijn.

"Neehoor, echt niet, bankiers zijn geen tuig dat opgeknoopt zou moeten worden! Heus niet!" :')
Heb je inhoudelijke argumenten of blijft het (wederom) bij hol gezever? Ik ben bang dat ik het antwoord al ken. :{
pi_93727329
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoho, we zijn ook van die achterlijke leenspotjes af!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93727364
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die leverden de TV-zenders in elk geval nog wat inkomsten op. Ik vind de reclames van de Belastingdienst vele malen irritanter.
  zondag 6 maart 2011 @ 15:26:51 #54
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93727955
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die leverden de TV-zenders in elk geval nog wat inkomsten op. Ik vind de reclames van de Belastingdienst vele malen irritanter.
Ik niet.
LEEN MOET DOOD

Al dit KUT adviseurs moeten maar eens echt werk gaan doen. Ik hoop dat de helft van die kredietgoden naar de klote gaat.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93728176
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hou toch op.... nu wonen ze er gratis _O-
Wat ook de reden is om ze brutale inbrekers te noemen die onterecht aan bezit komen. Dus ook de reden waarom het niet logish is om deze groep te steunen.
quote:
[..]

Maar waarom hebben jullie het huis dan niet verkocht? Was er geen sprake van hebzucht? Er is vast wel een prijs te noemen waarvoor het huis binnen no time verkocht zou zijn.

Er was nauwelijks opkomst en niemand is verplicht om dan maar voor 30% van de waarde te verkopen. Redelijkheid is bij jou blijkbaar hebzucht. :')

quote:
[..]

Een asociaal hoge prijs voor je leegstaande woning vragen trekt nu eenmaal asociale mensen aan :D :D
Wie heeft het over een asociale prijs? Je bent totaal onrealistisch en hebt absoluut geen eigen huis(DUIDELIJK te zien met deze standpunten :') ). Eigenlijk is het niet eens waard meer om dan nog te disscussieren. Totaal realiteitswaanzin.
pi_93728298
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:33 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Wat ook de reden is om ze brutale inbrekers te noemen die onterecht aan bezit komen. Dus ook de reden waarom het niet logish is om deze groep te steunen.

[..]

Er was nauwelijks opkomst en niemand is verplicht om dan maar voor 30% van de waarde te verkopen. Redelijkheid is bij jou blijkbaar hebzucht. :')

[..]

Wie heeft het over een asociale prijs? Je bent totaal onrealistisch en hebt absoluut geen eigen huis(DUIDELIJK te zien met deze standpunten :') ). Eigenlijk is het niet eens waard meer om dan nog te disscussieren. Totaal realiteitswaanzin.
LOL _O-

"boehoehoe ze geven niet wat ik ervoor wil hebben... :'("
pi_93728385
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bedoelt die 'bankster lover' die lid is van het CDA?

[ afbeelding ]

http://www.zingevingzuidas.nl/page/over-de-stichting/

Ach... hij had wel een mooi verhaal maar het blijft waarschijnlijk ook enkel bij verhaaltjes.... banksters hebben hele andere problemen in het leven als mensen die praten over 'graai bankiers', kutmarokkanen en tuig-dorp bewoners ;)
Ja die bedoelde ik. Eng kereltje. Echt zo'n tuigbankiertje. :r
pi_93728737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef Halcon het volgende:

De wet is natuurlijk niet voor niets aangepast. Juist omdat het een raar concept is.

Dus al die jaren was er sprake van dwaling?

quote:
Het risico van een bankrun is het risico van de bank, maar dat wil niet zeggen dat je op TV een dergelijke oproep moet kunnen plaatsen. Mensen moeten ook de mogelijkegevolgen van hun oproep beseffen.
Geld dat niet voor alles in het leven? Lakeman heeft niets gedaan wat illegaal is, de banksters moeten zich daar toch prima in kunnen vinden? Opkomen voor je eigen belang desnoods als dit andere ruineerd is wat bankiers dagelijks doen. Wat een nare vervelende mannetjes zijn het eigen toch...

quote:
Ik vind benadelen wat zwaar aangedikt. Mensen willen bepaalde producten, banken bieden die producten aan en mensen schaffen die producten aan.

Dat vind jij, ik denk daar heel anders over :)
Klanten lenen hun geld uit aan bankiers en als het ze het weer willen ophalen dan doen ze dat toch? Het is toch hun geld? Dat je mensen het advies geeft hun geld op te halen wil niet zeggen dat ze daar gehoor aan geven. Er zijn dus meer factoren die een rol gespeeld hebben bij DSB.

quote:
Nogmaals: welk belang hebben dat hoopje andere mensen dan gehad bij het omvallen van DSB?

Dat ze er op gewezen zijn dat banken toch om kunnen vallen en dat je je spaarcenten dus beter bij een degelijke bank kan onderbrengen. Voor zover er degelijke banken bestaan uiteraard :')

quote:
Een aantal mensen waren al ver met DSB over een regeling. Dat kon de prullenbak in en de curatoren moesten alles opnieuw bekijken. Zelfs de groep die er het meeste belang bij dacht te hebben, heeft er totaal geen belang bij gehad.

Fijn dat er een mogelijke oplossing in de koker zat.... als DSB in eerste instantie die troep niet verkocht had was zo'n oplossing geen eens nodig geweest. Mijn punt is dat DSB de veroorzaker van het leed is, welke krachten er daarna een duwtje in de goede richting hebben gegeven is minder relevant.

quote:
De consument had iets voor ogen wat eigenlijk niet kon. Een parttime kapster en 'n putjesschepper wilden ook zo'n mooie Vinex-container of een kredietje om een grote flatscreen, beertender en dure vakanties te kunnen betalen. DSB had daarvoor een verdienmodel opgezet. Ik ken die contracten uiteraard en dat koopsommengedoe staat er duidelijk in. Detaillering van de kostenstructuur is verder een zaak van DSB zelf. DSB biedt mensen iets voor een bepaalde prijs aan en dan maakt het niet uit of ze dat geld besteden aan een duur bedrijfsuitje, dure kantoorpanden, bonussen of een flinke polis voor Cardiff. Zijn mensen het niet eens met die prijs, dan zou je het product gewoon links moeten laten liggen. Kennelijk is bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die optie uitgevinkt in hun hersenpan.

De bankiers hadden toch wel kunnen bedenken dat zoiets mis kon gaan? Jij noemt dat onvoorzien maar daar denk ik dus heel anders over. Jij hamert wel iedere keer op de verantwoording van de consument maar daar is de zaak niet mee af imo. Juist van professionele dienstverleners mag je hoge standaarden verwachten als het gaat om de inschatting van risico's. DSB was gewoon een hebzuchtige bank die een bepaalde doelgroep maximaal probeerde uit te wringen :{w

quote:
Nee. Ik wil daarmee zeggen dat DSB ook voor dat schreeuwlelijkerds als Lakeman hun intrede op TV deden, al bezig was met regelingen e.d. Vrijwel elk instrument dat anderen nu gebruiken om te laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen, is afkomstig uit de DSB-fabriek.
Dat komt omdat ze al reeds doorhadden dat hun manier van handelen onhoudbaar was, of dacht jij dat DS plotseling verandert was in een ware Robin Hood? Nee... DS had door dat al die negatieve publiciteit rond zijn leenbankjes hem wel eens de kop kon gaan kosten.
I'll sing you a lullaby.
pi_93728770
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leen moet dood!

En dat is dus ook gebeurt ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93729079
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:33 schreef TheQuestioner het volgende:

Nee hoor... ze hebben je woning gekraakt.... dat is wat anders als inbreken en of diefstal plegen. Vraag maar aan een jurist ;)

quote:

De waarde is datgene wat mensen er voor willen betalen, als de biedingen 30% onder de vraagprijs liggen dan kan je logischerwijs wel beredeneren wat de waarde is. Ik kan wel 50k vragen voor een kilo goud maar de marktprijs is momenteel 33k. Ik kan dus bij hoog en bij laag volhouden dat mijn kilo goud 50k waard is maar wie neemt mij dan nog serieus? Pas als de markt bereid is 50k te betalen is dat de waarde.

quote:
Zegt de persoon wie 30% boven de marktprijs vraagt voor een gekraakt pandje..... wist je dat gekraakte pandjes nog moeilijker te verkopen zijn en dus een nog lagere marktwaarde hebben _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93729114
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:36 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL _O-

"boehoehoe ze geven niet wat ik ervoor wil hebben... :'("
Ja dat is nog eens vermaak Asfyxia :D

De komende jaren gaan we heel veel van dit soort huilies tegenkomen op het internet en in de media :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93729164
Halcon, houd toch alsjeblieft op met je leugens. DSB heeft mensen bewust voorgelogen en onevenredig dure tuigprodukten aangesmeerd. In normaal Nederlands is hier gewoon sprake van grootschalige oplichterij, niks meer en niks minder.

De enige reden dat de oplichters niet achter de tralies zijn verdwenen, is omdat deze vorm van oplichterij op zo'n grote schaal voorkwam en er zoveel "toppertjes" rijk mee geworden zijn, dat vervolging "niet wenselijk" was. Als het wel tot vervolging was gekomen was de helft van graaiend Nederland achter de tralies gekomen, inclusief heel wat "top"-politici (Gerrit Zalm, Wim Kok etc. etc.).
pi_93729177
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:39 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik. Eng kereltje. Echt zo'n tuigbankiertje. :r
Ja.... dat zal vast zo'n 'goedzak' zijn die factuurtjes schrijft van 300 euro per uur :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93729228
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja dat is nog eens vermaak Asfyxia :D

De komende jaren gaan we heel veel van dit soort huilies tegenkomen op het internet en in de media :)
LOL ik woon in een krimpgemeente waar je je koophuis nu al aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. 3x raden wat de reactie hierop is van de lokale politiek. Nog meer bijbouwen! _O-
pi_93729332
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef Asfyxia het volgende:
Halcon, houd toch alsjeblieft op met je leugens. DSB heeft mensen bewust voorgelogen en onevenredig dure tuigprodukten aangesmeerd. In normaal Nederlands is hier gewoon sprake van grootschalige oplichterij, niks meer en niks minder.

De enige reden dat de oplichters niet achter de tralies zijn verdwenen, is omdat deze vorm van oplichterij op zo'n grote schaal voorkwam en er zoveel "toppertjes" rijk mee geworden zijn, dat vervolging "niet wenselijk" was. Als het wel tot vervolging was gekomen was de helft van graaiend Nederland achter de tralies gekomen, inclusief heel wat "top"-politici (Gerrit Zalm, Wim Kok etc. etc.).
QFT....

De invloed van de financiele sector op onze overheid is enorm. Ze hebben onze economie enorme schade toe gebracht. Het is omdat de overheid er ook bij betrokken is dat vervolging onwenselijk is, wie weet wiens namen er ook genoemd gaan worden :X
I'll sing you a lullaby.
pi_93729352
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... dat zal vast zo'n 'goedzak' zijn die factuurtjes schrijft van 300 euro per uur :')
Zo'n hele 'fijne' vent die met z'n volgevreten christensmoelwerk stiekem z'n reet afveegt met de belangen van hardwerkende Nederlanders. Want ja, hij is dan wel christen, maar die Quattroporte moet ook betaald worden!

En het dan gek vinden dat het CDA een enorme verkiezingsnederlaag lijdt. Als je zo'n Eelco Brinkman ziet, dan draait je maag toch om? :r
pi_93729361
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus al die jaren was er sprake van dwaling?

[..]
Ik heb de wet die het mogelijk maakte nooit begrepen inderdaad.
quote:
Geld dat niet voor alles in het leven? Lakeman heeft niets gedaan wat illegaal is, de banksters moeten zich daar toch prima in kunnen vinden? Opkomen voor je eigen belang desnoods als dit andere ruineerd is wat bankiers dagelijks doen. Wat een nare vervelende mannetjes zijn het eigen toch...

[..]
Nee, dat geldt niet voor alles in het leven. Je mag voor je eigen belang opkomen, maar er zijn grensen en die grens is bereikt wanneer je een niet gerechtvaardigd belang probeert na te streven en daarmee anderen enorm veel schade toebrengt. Vergelijk het met gelazer over een te verkopen wonen waarover twee mensen die bezig zijn met hun echtscheiding het niet over eens wonen.
quote:
Dat vind jij, ik denk daar heel anders over :)
Klanten lenen hun geld uit aan bankiers en als het ze het weer willen ophalen dan doen ze dat toch? Het is toch hun geld? Dat je mensen het advies geeft hun geld op te halen wil niet zeggen dat ze daar gehoor aan geven. Er zijn dus meer factoren die een rol gespeeld hebben bij DSB.

[..]
Het is ook hun geld. Echter een bank kan alleen functioneren en ook rente vergoeden als de bank dat geld zelf ook wegzet. Op TV oproepen tot een bankrun is er over.
quote:
Dat ze er op gewezen zijn dat banken toch om kunnen vallen en dat je je spaarcenten dus beter bij een degelijke bank kan onderbrengen. Voor zover er degelijke banken bestaan uiteraard :')

[..]
Ik denk niet dat de mensen die hun geld kwijt zijn, hun regeling kwijt zijn en een hoop gedoe hebben gehad dat als voordeel zien. De andere banken, die uit hoofde van het DGS, hebben kunnen opdraaien voor de schade ook niet.
quote:
Fijn dat er een mogelijke oplossing in de koker zat.... als DSB in eerste instantie die troep niet verkocht had was zo'n oplossing geen eens nodig geweest. Mijn punt is dat DSB de veroorzaker van het leed is, welke krachten er daarna een duwtje in de goede richting hebben gegeven is minder relevant.

[..]
Mijn punt is dat mensen vooraf niet hebben nagedacht over verplichtingen die ze zijn aangegaan. Met de DSB-constructies is an sich niets mis. Neemt niet weg dat het een matig verdienmodel is op het moment dat mensen iets goed lezen voor ze het tekenen en een rationele afweging maken over het te tekenen contract.
quote:
De bankiers hadden toch wel kunnen bedenken dat zoiets mis kon gaan? Jij noemt dat onvoorzien maar daar denk ik dus heel anders over. Jij hamert wel iedere keer op de verantwoording van de consument maar daar is de zaak niet mee af imo. Juist van professionele dienstverleners mag je hoge standaarden verwachten als het gaat om de inschatting van risico's. DSB was gewoon een hebzuchtige bank die een bepaalde doelgroep maximaal probeerde uit te wringen :{w

[..]
Een bankier moet de risico's ook juist incalculeren. Een oproep tot een bankrun is echter nauwelijks in te calculeren.

quote:
Dat komt omdat ze al reeds doorhadden dat hun manier van handelen onhoudbaar was, of dacht jij dat DS plotseling verandert was in een ware Robin Hood? Nee... DS had door dat al die negatieve publiciteit rond zijn leenbankjes hem wel eens de kop kon gaan kosten.
Nee, DS kampte met een flinke toename van uitblijvende rentebetalingen. Daar moet je wat op verzinnen en dat heeft DSB gedaan.
pi_93729368
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:01 schreef Asfyxia het volgende:

LOL ik woon in een krimpgemeente waar je je koophuis nu al aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. 3x raden wat de reactie hierop is van de lokale politiek. Nog meer bijbouwen! _O-
Ooh.... is weet al wat de bedoeling daarvan is.... ze gaan van jouw gemeente een tuig gemeente maken :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93729412
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef Asfyxia het volgende:

Als je nu nog even argumenten toevoegt aan je geschreeuw, dan kunnen we met de discussie gaan beginnen. :)

BTW: Heb je zelf ook zo'n gezellige DSB-hypotheek op je Vinex-container?
pi_93729457
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh.... is weet al wat de bedoeling daarvan is.... ze gaan van jouw gemeente een tuig gemeente maken :D
Oh zeker. Ik verwacht dat het hier straks helemaal volloopt met allochtonen uit Rotterdam. Dat wordt nog lachen, want het stikt hier van de PVV-racisten. _O-
pi_93729461
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zo'n hele 'fijne' vent die met z'n volgevreten christensmoelwerk stiekem z'n reet afveegt met de belangen van hardwerkende Nederlanders. Want ja, hij is dan wel christen, maar die Quattroporte moet ook betaald worden!

En het dan gek vinden dat het CDA een enorme verkiezingsnederlaag lijdt. Als je zo'n Eelco Brinkman ziet, dan draait je maag toch om? :r
Gatverdamme EB..... dat porem alleen al :r

Nee.... dat soort lui kan je als politieke partij maar beter royeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729466
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT....

De invloed van de financiele sector op onze overheid is enorm. Ze hebben onze economie enorme schade toe gebracht. Het is omdat de overheid er ook bij betrokken is dat vervolging onwenselijk is, wie weet wiens namen er ook genoemd gaan worden :X
De scheiding der machten is in Nederland opgeheven? Heb kennelijk iets gemist...
pi_93729511
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gatverdamme EB..... dat porem alleen al :r

Nee.... dat soort lui kan je als politieke partij maar beter royeren.
Ik bemerk hier toch enige afgunst. :)
pi_93729538
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

De scheiding der machten is in Nederland opgeheven? Heb kennelijk iets gemist...
Nee... maar dat wil niet zeggen dat ze niet dezelfde belangen hebben.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729602
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik bemerk hier toch enige afgunst. :)
Afgunst? Die man is gewoon de trekpop van bouwend Nederland en een groot voorstander van het in stand houden van de huizenmarkt zeepbel. Zo'n man dient dus echt niet het belang van de gemeenschap.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729617
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Goh, je moet hem wel met een vergrootglas zoeken, maar we hebben er eindelijk één gevonden hoor! Iemand die nog groot vertrouwen heeft in de rechtstaat en in "de scheiding de machten"! _O-
pi_93729644
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee... maar dat wil niet zeggen dat ze niet dezelfde belangen hebben.
Wat is dan het gezamenlijke belang van de rechterlijke macht en de uitvoerende macht?
pi_93729659
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Goh, je moet hem wel met een vergrootglas zoeken, maar we hebben er eindelijk één gevonden hoor! Iemand die nog groot vertrouwen heeft in de rechtstaat en in "de scheiding de machten"! _O-
Mensen die zomaar wat in het rond blaten zonder dat ze enig benul hebben waar ze precies over blaten hoef je helaas niet met een vergrootglas te zoeken.
pi_93729681
Afgunst? Als ik dan toch afgunstig zou willen zijn op een crimineel, dan is het zeker niet op Elco Brinkman. :')
pi_93729726
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Afgunst? Die man is gewoon de trekpop van bouwend Nederland en een groot voorstander van het in stand houden van de huizenmarkt zeepbel. Zo'n man dient dus echt niet het belang van de gemeenschap.
Het is een ieder vrij om binnen de wettelijke kaders een vereniging op te richten met als doel bepaalde belangen te behartigen.

Ik bemerk toch telkens enige afgunst.
pi_93729927
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:05 schreef Halcon het volgende:

Ik heb de wet die het mogelijk maakte nooit begrepen inderdaad.

Dat kan, ik begrijp het wel.

quote:
Nee, dat geldt niet voor alles in het leven. Je mag voor je eigen belang opkomen, maar er zijn grensen en die grens is bereikt wanneer je een niet gerechtvaardigd belang probeert na te streven en daarmee anderen enorm veel schade toebrengt. Vergelijk het met gelazer over een te verkopen wonen waarover twee mensen die bezig zijn met hun echtscheiding het niet over eens wonen.

Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Volgens mij hebben we juist daarom wetten in ons land die de grenzen bepalen? Wie zijn jij en ik dan nog om over onrecht te spreken? Ik vind dat wat veel banken doen ook niet gerechtvaardigd maar aangezien het legaal is kan je er dus niets aan doen.

quote:
Het is ook hun geld. Echter een bank kan alleen functioneren en ook rente vergoeden als de bank dat geld zelf ook wegzet. Op TV oproepen tot een bankrun is er over.

Een rentevergoeding is meestal niets meer dan een vergoeding voor het feit dat banken monetaire inflatie veroorzaken met de overdadige geldcreatie. Als je ziet hoe hoog de inflatie is en hoe laag de renten dan kan ik de banken missen als kiespijn.

quote:
Ik denk niet dat de mensen die hun geld kwijt zijn, hun regeling kwijt zijn en een hoop gedoe hebben gehad dat als voordeel zien. De andere banken, die uit hoofde van het DGS, hebben kunnen opdraaien voor de schade ook niet.

Welke regeling? Als er reeds regelingen waren geweest dan had de curator deze moeten eerbiedigen, juist het feit dat DSB maar bleeft treuzelen heeft geleid tot een fellere houding van Lakeman.

quote:
Mijn punt is dat mensen vooraf niet hebben nagedacht over verplichtingen die ze zijn aangegaan. Met de DSB-constructies is an sich niets mis. Neemt niet weg dat het een matig verdienmodel is op het moment dat mensen iets goed lezen voor ze het tekenen en een rationele afweging maken over het te tekenen contract.

Ja.... dat riedeltje ken ik nu wel, het is allemaal de eigen verantwoording van de klant en de bank is de trouwe brave dienstverlener die levert wat de klant vraagt.... sure.... dream on.

quote:
Een bankier moet de risico's ook juist incalculeren. Een oproep tot een bankrun is echter nauwelijks in te calculeren.

Wat een onzin.... juist in het huidige systeem weet men dat een bankrun fataal is en dus een zeer groot risico vormt. Blaten dat dit risico dus niet in te schatten is slaat echt nergens op. Juist als bank zou je direct in het gelid moeten springen als een klant dreigt met een bankrun :D

quote:
Nee, DS kampte met een flinke toename van uitblijvende rentebetalingen. Daar moet je wat op verzinnen en dat heeft DSB gedaan.
Dus... die mensen waren niet kredietwaardig? Nou.... hadden ze dat toch even mooi verkeerd ingeschat _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93729960
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:12 schreef Asfyxia het volgende:
Afgunst? Als ik dan toch afgunstig zou willen zijn op een crimineel, dan is het zeker niet op Elco Brinkman. :')
Dan kan ik wel betere rol model bedenken... iets met veel drank, drugs, vrouwen en geld :+
I'll sing you a lullaby.
pi_93730028
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is dan het gezamenlijke belang van de rechterlijke macht en de uitvoerende macht?
Het in stand houden van de kredietzeepbel en de HRA... Ook rechters zitten diep in de beleggingen en hebben waarschijnlijk hele hoge financieringen op hun dure huizen. Uiteraard doe ik nu aan speculatie maar ik vermoed niet dat rechters voor een modaal inkomen werken en in een rijtjescontainer wonen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93730051
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is een ieder vrij om binnen de wettelijke kaders een vereniging op te richten met als doel bepaalde belangen te behartigen.

Ik bemerk toch telkens enige afgunst.
Het is geen afgunst het is verachting.
I'll sing you a lullaby.
pi_93730106
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat kan, ik begrijp het wel.

[..]
Toch raar dat ik dan niet jouw spullen mag stelen op het moment dat jij ze niet gebruikt.

quote:
Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Volgens mij hebben we juist daarom wetten in ons land die de grenzen bepalen? Wie zijn jij en ik dan nog om over onrecht te spreken? Ik vind dat wat veel banken doen ook niet gerechtvaardigd maar aangezien het legaal is kan je er dus niets aan doen.

[..]
Als jouw zogenaamde belang anderen enorm veel schade toebrengt. Nogmaals: vrijwel niemand had enig belang bij het omvallen van DSB.

quote:
Een rentevergoeding is meestal niets meer dan een vergoeding voor het feit dat banken monetaire inflatie veroorzaken met de overdadige geldcreatie. Als je ziet hoe hoog de inflatie is en hoe laag de renten dan kan ik de banken missen als kiespijn.

[..]
De oude sok of het matras dan maar weer?

quote:
Welke regeling? Als er reeds regelingen waren geweest dan had de curator deze moeten eerbiedigen, juist het feit dat DSB maar bleeft treuzelen heeft geleid tot een fellere houding van Lakeman.

[..]
De regelingen waar DSB en hun klanten mee bezig waren. Lakeman was gewoon uit op aandacht en gerel. De mensen die hem fors betalen voor het behartigen van hun belangen zijn er geen steek verder mee gekomen.
quote:
Ja.... dat riedeltje ken ik nu wel, het is allemaal de eigen verantwoording van de klant en de bank is de trouwe brave dienstverlener die levert wat de klant vraagt.... sure.... dream on.

[..]
Zonder vraag is er geen aanbod. Dat is toch een heel simpel economisch principe.

quote:
Wat een onzin.... juist in het huidige systeem weet men dat een bankrun fataal is en dus een zeer groot risico vormt. Blaten dat dit risico dus niet in te schatten is slaat echt nergens op. Juist als bank zou je direct in het gelid moeten springen als een klant dreigt met een bankrun :D

[..]
Er is een verschil tussen weten dat een bankrun fataal is en iemand die op TV oproept tot een bankrun.
quote:
Dus... die mensen waren niet kredietwaardig? Nou.... hadden ze dat toch even mooi verkeerd ingeschat _O-
Er kan ook vanalles gebeuren tussen het afsluiten van het contract en de default-situatie. Het kan ook zijn dat iemand die wel kredietwaardig is, niet met geld om kan gaan en daardoor rekeningen onbetaald laat.
pi_93730152
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het in stand houden van de kredietzeepbel en de HRA... Ook rechters zitten diep in de beleggingen en hebben waarschijnlijk hele hoge financieringen op hun dure huizen. Uiteraard doe ik nu aan speculatie maar ik vermoed niet dat rechters voor een modaal inkomen werken en in een rijtjescontainer wonen :)
Dit lijkt me speculatie inderdaad. Rechters hebben ook belang bij 'n veilige samenleving en leggen toch regelmatig krankrzinnig lage straffen op aan allerlei doorgedraaide malloten.
pi_93730577
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:23 schreef Halcon het volgende:

Toch raar dat ik dan niet jouw spullen mag stelen op het moment dat jij ze niet gebruikt.

Kraken is geen diefstal, het is gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen. Het blijft gewoon je eigendom.

quote:
Als jouw zogenaamde belang anderen enorm veel schade toebrengt. Nogmaals: vrijwel niemand had enig belang bij het omvallen van DSB.

Het belang van banken is om geld te verdienen aan de armoede en hebzucht van anderen. Dat was ook het belang van DS nl. hij was hebzuchtig en wilde verdienen aan de armen en hebzuchtigen. Tja.. dat dit hem de kop gekost heeft noem ik alleen maar rechtvaardig.

quote:
De oude sok of het matras dan maar weer?

Welnee.... gewoon je geld uitgeven, alsof ik geld overhoud om te sparen :')

quote:
De regelingen waar DSB en hun klanten mee bezig waren. Lakeman was gewoon uit op aandacht en gerel. De mensen die hem fors betalen voor het behartigen van hun belangen zijn er geen steek verder mee gekomen.

Mmm... als die mensen heb fors betaalden en daarna berooid achter bleven zou dat niet zo slim geweest zijn toch? Ik vraag mij af wat de werkelijke waarde van de troep producten van DSB is.... wie wil dat eigenlijk nog kopen van de curator?

quote:
Zonder vraag is er geen aanbod. Dat is toch een heel simpel economisch principe.

Er is altijd vraag naar geld, juist uit de hoek van de minst kredietwaardige mensen, dat weet iedere bankster.... the poor pay more w/

quote:
Er is een verschil tussen weten dat een bankrun fataal is en iemand die op TV oproept tot een bankrun.

Natuurlijk is daar verschil tussen, maar als je weet dat je een gevaarlijk spel speelt moet je juist extra voorzichtig te werk gaan. Misschien hadden ze toch maar met de voorwaarden van Lakeman akkoord moeten gaan? Ik noem dat geen chantage overigens.... want DSB heeft zichzelf in deze situatie begeven en dat anderen dan hun kaarten optimaal benutten is hun goed recht.

quote:
Er kan ook vanalles gebeuren tussen het afsluiten van het contract en de default-situatie. Het kan ook zijn dat iemand die wel kredietwaardig is, niet met geld om kan gaan en daardoor rekeningen onbetaald laat.
Ja.... maar bij DSB bank zijn dat er wel bovengemiddeld veel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93730644
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit lijkt me speculatie inderdaad. Rechters hebben ook belang bij 'n veilige samenleving en leggen toch regelmatig krankrzinnig lage straffen op aan allerlei doorgedraaide malloten.
Ja.... in ruil voor seksuele diensten komt dat wel eens voor :X

Uiteraard hebben rechters belang bij lage straffen, rechters die zwaar straffen worden nl. zelf vaak het slachtoffer van geweld. Kijk maar eens naar Italie....
I'll sing you a lullaby.
pi_93730782
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... in ruil voor seksuele diensten komt dat wel eens voor :X

Uiteraard hebben rechters belang bij lage straffen, rechters die zwaar straffen worden nl. zelf vaak het slachtoffer van geweld. Kijk maar eens naar Italie....
Het vlees blijft zwak. Als jij taxichauffeur bent en 'n mooie dame met de looks van een fotomodel biedt jou aan de transactie in natura af te handelen, weiger je dat dan ook?

Nederland =/ Italie toch?
pi_93731014
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kraken is geen diefstal, het is gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen. Het blijft gewoon je eigendom.

[..]
Joyriden in jouw auto is ook gebruik maken van de beschikbare middelen. Jouw auto blijft gewoon jouw eigendom.
quote:
Het belang van banken is om geld te verdienen aan de armoede en hebzucht van anderen. Dat was ook het belang van DS nl. hij was hebzuchtig en wilde verdienen aan de armen en hebzuchtigen. Tja.. dat dit hem de kop gekost heeft noem ik alleen maar rechtvaardig.

[..]
Dat is veel te kort door de bocht. Banken willen inderdaad geld verdienen, maar dat wil elke onderneming.
quote:
Welnee.... gewoon je geld uitgeven, alsof ik geld overhoud om te sparen :')

[..]
Maar je was wel voor een eigen huis financieren met gespaard geld, toch?
quote:
Mmm... als die mensen heb fors betaalden en daarna berooid achter bleven zou dat niet zo slim geweest zijn toch? Ik vraag mij af wat de werkelijke waarde van de troep producten van DSB is.... wie wil dat eigenlijk nog kopen van de curator?

[..]
Geen enkele kredietportefeuille is makkelijk te verkopen op dit moment. Wat de werkelijke waarde is, is moeilijk te zeggen. Het verdienmodel was natuurlijk in bepaalde mate gericht op die koopsommen. Daar heeft een eventuele koper niets meer aan.
quote:
Er is altijd vraag naar geld, juist uit de hoek van de minst kredietwaardige mensen, dat weet iedere bankster.... the poor pay more w/

[..]
De minder kredietwaardige mensen vormen ook een groter risico, dus logisch dat ze een hoger rentepercentage dienen te betalen.
quote:
Natuurlijk is daar verschil tussen, maar als je weet dat je een gevaarlijk spel speelt moet je juist extra voorzichtig te werk gaan. Misschien hadden ze toch maar met de voorwaarden van Lakeman akkoord moeten gaan? Ik noem dat geen chantage overigens.... want DSB heeft zichzelf in deze situatie begeven en dat anderen dan hun kaarten optimaal benutten is hun goed recht.

[..]
Akkoord gaan met bepaalde voorwaarden op dreiging van het oproepen tot een bankrun is chantage. Dat is 'n beetje als zeggen dat de buurvrouw met me naar bed moet gaan, omdat ik anders tegen haar man vertel dat ze zich in de SRV-wagen heeft laten volpompen door de melkboer.
quote:
Ja.... maar bij DSB bank zijn dat er wel bovengemiddeld veel :)
SNS heeft ook weleens een defaultrate van 2% gehad.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:27:31 #91
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93732696
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:

Eelco moet dood ;-)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93741724
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:27 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Eelco moet dood ;-)
Elco heeft zo'n onbetrouwbaar porem dat zelfs de ratten niets van hem moeten. Binnenkort boegbeeld af?
I'll sing you a lullaby.
pi_93743414
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Elco heeft zo'n onbetrouwbaar porem dat zelfs de ratten niets van hem moeten. Binnenkort boegbeeld af?
Is hij ooit een boegbeeld geweest dan, die creep met die dope-ogen?
pi_93744556
Eelco O+

*O*

De koters hebben elkaar weer gevonden zie ik. w/
pi_93745546
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eelco O+

*O*

De koters hebben elkaar weer gevonden zie ik. w/
:')

Ook jij vind dat hij een dope kop heeft BVZ, geef het nu maar gewoon toe :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93745880
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:49 schreef xenobinol het volgende:
Ook jij vind dat hij een dope kop heeft BVZ
Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik daar geen tegenargument voor bedenken. :@
pi_93746247
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik daar geen tegenargument voor bedenken. :@
Dat zeg ik :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93751322
Kraken is natuurlijk diefstal. Het argument dat het om eerste levensbehoefte gaat is in mijn ogen niet valide. Ik zie het al voor me dat iemand bij de bakker een brood van de plank mag pakken omdat eten eerste levensbehoefte is.

Wonen in onze maatschappij is wel een luxe goed geworden. We vergeten voor het gemak de opties bij kennisen of ouders te verblijven. Al helemaal dat op andere locaties woningen een stuk betaalbaarder zijn. Krakers mogen wat mij betreft afgeschoten worden.

Als je een effectief beleid wil tegen leegstand, dan zijn er ook vanuit de overheid maatregelen te bedenken.
pi_93752737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:21 schreef snabbi het volgende:
Kraken is natuurlijk diefstal. Het argument dat het om eerste levensbehoefte gaat is in mijn ogen niet valide. Ik zie het al voor me dat iemand bij de bakker een brood van de plank mag pakken omdat eten eerste levensbehoefte is.

Wonen in onze maatschappij is wel een luxe goed geworden. We vergeten voor het gemak de opties bij kennisen of ouders te verblijven. Al helemaal dat op andere locaties woningen een stuk betaalbaarder zijn. Krakers mogen wat mij betreft afgeschoten worden.

Als je een effectief beleid wil tegen leegstand, dan zijn er ook vanuit de overheid maatregelen te bedenken.
Krakers afschieten? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? Omdat iemand je woning leent moeten ze doodgeschoten worden 8)7
I'll sing you a lullaby.
pi_93753459
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Krakers afschieten? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? Omdat iemand je woning leent moeten ze doodgeschoten worden 8)7
Heb liever dat ze krakers afschieten dan de voorzitter van Bouwend Nederland.
pi_93753674
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb liever dat ze krakers afschieten dan de voorzitter van Bouwend Nederland.
Ik heb liever dat ze niemand afschieten.
I'll sing you a lullaby.
pi_93753775
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze niemand afschieten.
Wat enorm politiek correct. :{
pi_93754006
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat enorm politiek correct. :{
Nou.... daar word ik niet vaak van beschuldigt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93754061
Ik zal het goed maken..... ik ben wel voor de standrechtelijke executie van banksters.... gewoon gezellig vierendelen op het stadsplein w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93754141
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:26 schreef xenobinol het volgende:
Ik zal het goed maken..... ik ben wel voor de standrechtelijke executie van banksters.... gewoon gezellig vierendelen op het stadsplein w/
Dan toch liever dat ze die krakers afschieten. :Y
pi_93754344
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan toch liever dat ze die krakers afschieten. :Y
Nou vooruit een kraker en een bankster.... dan bestel ik wel het bier ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93758345
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou vooruit een kraker en een bankster.... dan bestel ik wel het bier ;)
Op zijn MTV's celeberty death match, de banksters tegen de krakers. :D
pi_93758548
Offtopic, maar...
quote:
ma 07 mrt 2011, 08:13
Leegstand kantoren schrikt investeerders af door Barbara Sanders
AMSTERDAM - Nederland zakt steeds verder weg op de ranglijsten van aantrekkelijke bestemmingen voor institutionele beleggers. Macro-economisch geldt ons land als stabiel, maar de leegstand op de kantorenmarkt maakt investeerders huiverig. „Wij zien hier geen huurgroei op de lange termijn en kijken liever over de grens.”

Directeur Patrick Woods van Standard Life Investments, een van de grootste vermogensbeheerders ter wereld, is stellig. De maatschappij ’vernetwerkt’ in een dermate hoog tempo dat de ambitie van Nederland om mee te doen met andere Europese toplocaties als Londen, Frankfurt, Brussel of Parijs nauwelijks realistisch is. „Jullie kunnen wel denken dat de Zuidas je van het is, maar vergeleken met de binnensteden van Parijs of Stockholm is Amsterdam echt niet interessant.”

Volgens Woods kunnen kantoorhuurders overal terecht. De snel toenemende globalisering speelt een belangrijke rol.„De gebrekkige infrastructuur in Nederland is inmiddels een serieuze showstopper als het gaat om het verbeteren van de internationale concurrentiepositie.”
http://www.telegraaf.nl/d(...)esteerders_af__.html

En weer een door Amsterdamse blaaskaakjes de wereld in geholpen illusie armer. _O-

Ik voorspel dat steeds meer kantoorruimte voor een prikkie aan studenten en andere armoedzaaiers verhuurd zal worden. Als vervolgens de huren ook instorten, zal dat de doodsteek voor de Nederlandse huizenmarkt betekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asfyxia op 07-03-2011 09:13:58 ]
pi_93758619
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op zijn MTV's celeberty death match, de banksters tegen de krakers. :D
:D

Dat zal een bloederige match worden dan, ik vrees dat de banksters gekraakt gaan worden ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_93758689
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:00 schreef Asfyxia het volgende:
Offtopic, maar...
Hoezo off topic?

quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)esteerders_af__.html

En de weer een door Amsterdamse blaaskaakjes de wereld in geholpen illusie armer. _O-
Ja.... briljant.... al die leegstaande kantoorpandjes in 020 gaan ze ombouwen tot krakersparadijs :P

quote:
Ik voorspel dat steeds meer kantoorruimte voor een prikkie aan studenten en andere armoedzaaiers verhuurd zal worden. Als vervolgens de huren ook instorten, zal dat de doodsteek voor de Nederlandse huizenmarkt betekenen.
Mooi man.... kunnen we met zijn allen die vastgoedspeculantjes uitzwaaien terwijl ze hun heil in andere landen gaan zoeken.... tot ziens :W

Banken worden de woningcorporaties van de 21e eeuw :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_93758830
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo off topic?
Nouja, omdat het bericht over kantoren gaat en niet over de huizenmarkt.
quote:
Ja.... briljant.... al die leegstaande kantoorpandjes in 020 gaan ze ombouwen tot krakersparadijs :P
Dat lijkt me wel wat. Een hele verdieping op de 17de etage voor 100 euro in de maand. :P
quote:
Mooi man.... kunnen we met zijn allen die vastgoedspeculantjes uitzwaaien terwijl ze hun heil in andere landen gaan zoeken.... tot ziens :W

Banken worden de woningcorporaties van de 21e eeuw :Y
LOL
pi_93766520
quote:
Waarom dalen huizenprijzen?

Het is onmogelijk voor huizenprijzen om consequent te stijgen zonder een stijging in de geldhoeveelheid (door de creatie van nieuw krediet). Dit is slechts mogelijk wanneer er meer geld in dit geval in de vorm van krediet naartoe vloeit.

Er zijn andere manieren waarop huizenprijzen kunnen stijgen, maar deze effecten zijn slechts tijdelijk. Bijvoorbeeld, als er meer geld gespaard wordt en minder uitgegeven aan consumptie, dan zouden er in theorie meer hypotheken kunnen worden verstrekt. In dat geval zouden huizenprijzen stijgen, terwijl (een deel van) de consumentenprijzen zouden dalen.

In de afwezigheid van inflatie, zou de hoeveelheid krediet die beschikbaar is voor het publiek om huizen mee te kopen snel uitgeput zijn. Zelfs een grote hoeveelheid is ten slotte beperkt. Het krediet wat beschikbaar is uit nieuwe spaargelden en aflossingen is tamelijk inelastisch.

Enkel en alleen wanneer de hoeveelheid krediet kunstmatig vergroot wordt door centrale banken en fractioneel reserve bankieren, kan een zeepbel in de huizenmarkt ontstaan.
Een stijging van de effectenmarkt kan niet voor langere tijd aanhouden, tenzij het publiek zowel de gewilligheid als met name de mogelijkheid heeft om te kopen.

We zullen de komende jaren een combinatie van meerdere factoren zien. De bereidheid onder het publiek om te kopen zal dalen, evenals de mogelijkheid om überhaupt een huis te kopen. De reden dat huizenprijzen dalen en verder zullen dalen is meervoudig, maar komt simpelweg neer op een overschot aan aanbod en een tekort aan vraag. Het aanbod op de huizenmarkt neemt gestaag toe, terwijl kopers in de huidige onzekerheid minder snel zullen kopen en met strengere eisen minder snel een hypotheek kunnen krijgen.

De komende tijd zal er nog verder aangemodderd worden. De overheid zal er alles aan doen om de zeepbel in stand te houden. Nu al is men uitgebreid bezig met het subsidiëren van koopwoningen, o.a. door middel van de (belachelijke en schadelijke) koopsubsidie voor starters.

Maar, het allerbelangrijkste: de hypotheekrente staat op dit moment zéér laag. Een hypotheek is as we speak nog relatief goedkoop. De hypotheekrente stijgt echter al sinds oktober na het bereiken van een laagterecord en zal verder en verder stijgen. Stijgen tot hoogtes die een zeer lange tijd niet gezien zijn. Ik vrees dat de hypotheekrente voor 10 jaar vast (in oktober rond de 4%) uiteindelijk minimaal zal verdubbelen. Wanneer stijgende woningprijzen geen zekerheid maar illusie blijken te zijn, zal de bereidwilligheid onder de mensen om nog een huis te kopen een deuk oplopen.

Hypotheekrentes stijgen en zullen veel verder stijgen

Dit alles zal leiden tot een verdere algemene prijsdaling in de woningmarkt. Een vastgoedzeepbel knapt echter niet als een ballon, noch crashen ze als aandelenmarkten. De lucht in dit soort zeepbellen wordt pijnlijk langzaam eruit geknepen. We weten immers de huidige waarde van onze woningen niet totdat we deze verkopen. Ze worden niet dagelijks verhandeld, zoals aandelen in Philips. Sommige woningen worden zelfs nooit verhandeld op de markt, maar worden doorgegeven aan de volgende telg uit de familie. De marktwaarde van een woning kan zomaar 20% dalen en de eigenaar zal het niet eens doorhebben.

Wanneer de woningmarkt crasht zullen prijzen minder snel in elkaar storten. Woningen waarop potentiële kopers bieden zullen simpelweg niet verkocht worden. Verkopers weigeren vaak in eerste instantie om hun prijs te laten zakken. Ze bieden de voorkeur aan het simpelweg op de markt houden van de woning of zelfs het van de markt halen van het huis. Pas bij een steeds wanhopigere situatie wordt een lagere vraagprijs een optie.

Hoe is het zo ver gekomen? In 1971 nam de wereld volledig afscheid van wat er nog over was van de goudstandaard. De eerste fase van kredietexpansie manifesteerde zich in de dotcom zeepbel, wat zelfs leidde tot het roemruchte debacle met World Online. Centrale banken hebben dit probleem opgelost door louter meer krediet. Krediet wat zijn weg vond naar de vastgoedmarkt. Toen vervolgens het publiek onterecht de conclusie trok dat vastgoed altíjd stijgt zelfs ten tijde van recessie werd het begin van de vastgoedzeepbel ingeluid.

De huidige opleving van de aandelenmarkt is eveneens slechts een gevolg van een lage rente en inflatie. Wat we nu nog voor onze kiezen hebben is een afrekening van bijna 40 jaar aan kredietexpansie, dankzij overheden en centrale banken die de problemen structureel voor zich uitschoven.

Traditioneel gezien worden er voor een crash in de huizenmarkt eerst minder huizen verkocht (zoals het afgelopen jaar in Nederland), terwijl prijsdalingen geleidelijk doorsijpelen. Mijn inziens zullen huizenprijzen in Nederland uiteindelijk zo een 40% moeten dalen, om terug te gaan naar de historische prijs in goud. Dit zal echter een geleidelijk proces zijn.

Het is wachten tot de rentes stijgen en de Nederlandse woningmarkt de eerste knockout punch krijgt.

bron
Voorlopig zit iedereen zonder overwaarde dus vast is zijn te dure woning *O*

Whuzz gaat in ieder geval nergens heen de komende 30 jaar w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93772011
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorlopig zit iedereen zonder overwaarde dus vast is zijn te dure woning *O*

Whuzz gaat in ieder geval nergens heen de komende 30 jaar w/
Mooi stukje. Één kanttekening: dat van die stijgende/verdubbelde lange rente moet ik nog zien. Als de inflatie te hard oploopt als gevolg van een verder stijgende olieprijs, is het gewoon over en uit met dat zogenaamde "economische herstel". Waardoor de olieprijs weer spoedig in elkaar zal storten, net als in 2008/2009, en de inflatie ook weer net zo hard afneemt.

Bovendien lijkt het afnemen van de vraag naar hypotheken ook niet echt bevorderlijk voor de rentestand (aangezien je rente tot op zekere hoogte kunt zien als de "prijs" van een geldlening).
pi_93773335
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:34 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Mooi stukje. Één kanttekening: dat van die stijgende/verdubbelde lange rente moet ik nog zien. Als de inflatie te hard oploopt als gevolg van een verder stijgende olieprijs, is het gewoon over en uit met dat zogenaamde "economische herstel". Waardoor de olieprijs weer spoedig in elkaar zal storten, net als in 2008/2009, en de inflatie ook weer net zo hard afneemt.

Bovendien lijkt het afnemen van de vraag naar hypotheken ook niet echt bevorderlijk voor de rentestand (aangezien je rente tot op zekere hoogte kunt zien als de "prijs" van een geldlening).
De globale economie kan ook prima draaien zonder leenkneuzen Amerika en Europa. De opkomende economieën zijn voldoende gegroeid om zelf flink te gaan consumeren. Olie zie ik niet zo heel hard meer inzakken.
Ik vermoed dat de lage rentestanden vooral te danken waren aan het enorme volume van de geldverstrekking, als het volume afneemt zal gewoon de prijs per eenheid omhoog gaan om de kosten voor de geldverstrekkers dekkend te maken. Ik zie de rente dus wel toenemen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:17:32 #115
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_93773876
Tot nu toe hoor ik alleen maar mensen om mij heen die willen gaan kopen en volgens Xeno is dat een hele goede graadmeter. :Y
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_93774100
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Tot nu toe hoor ik alleen maar mensen om mij heen die willen gaan kopen en volgens Xeno is dat een hele goede graadmeter. :Y
Frappant. Ik zie alleen maar mensen om me heen die hun huis (vaak al jaren) te koop hebben staan en die soms al drie keer gezakt zijn in prijs.

Wel opmerkelijk dat die 2 partijen elkaar dan niet vinden. :P
pi_93774213
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Ik wil ook van alles, maar dat wil niet zeggen dat het ook allemaal gaat gebeuren. Laat ze eerst maar eens daadwerkelijk kopen, dat is de enige goede graadmeter :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93774251
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:22 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Frappant. Ik zie alleen maar mensen om me heen die hun huis (vaak al jaren) te koop hebben staan en die soms al drie keer gezakt zijn in prijs.

Wel opmerkelijk dat die 2 partijen elkaar dan niet vinden. :P
Inderdaad... erg vreemd. Ik wil ook wel kopen, maar niemand wil mij een huis verkopen voor een schappelijke prijs ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93774413
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad... erg vreemd. Ik wil ook wel kopen, maar niemand wil mij een huis verkopen voor een schappelijke prijs ;)
Nu je het zegt... ik wil ook wel kopen! Uiteraard voor de prijs die ik in gedachten heb. :P ;)
  maandag 7 maart 2011 @ 16:34:58 #120
43642 Bayswater
pi_93774684
Tot nu toe knallen de gemiddelde vraagprijzen weer aardig omhoog. Niks zakken met die prijzen. :)

http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/
Life lies a slow suicide
pi_93774691
Maar ze hoeven niet te verkopen... toch... gelukkig word er ook nog gebouwd en gaan er mensen dood om ruimte te maken voor de nieuwe generaties ^O^
Ik voorzie een gouden toekomst voor krakers en ander vuig tuig :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93774787
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:34 schreef Bayswater het volgende:
Tot nu toe knallen de gemiddelde vraagprijzen weer aardig omhoog. Niks zakken met die prijzen. :)

Dat zegt echt helemaal niets... vragen is vrij toch?
Daarnaast moet je ook kijken naar het soort woningen dat te koop word gezet... als het allemaal van die woningen zijn van cashende BB'ers die aan de top van de pyramide zitten drijft dat de gemiddelde vraagprijs veel meer op dan het te koop zetten van kleine rijtjescontainers :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:46:05 #123
43642 Bayswater
pi_93775196
Als je wat verder kijkt zie je dat de vraagprijzen niet in de hoogste segmenten zijn gestegen maar in het midden en lagere segment. De 2008 probleemgevallen verdwijnen langzamerhand uit de markt. Merk dat men flink aan het slot begint te wrikken. :)
Life lies a slow suicide
pi_93775536
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:34 schreef Bayswater het volgende:

LOL, nou succes met de verkoop dan heh! :P
pi_93775553
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:46 schreef Bayswater het volgende:
Als je wat verder kijkt zie je dat de vraagprijzen niet in de hoogste segmenten zijn gestegen maar in het midden en lagere segment. De 2008 probleemgevallen verdwijnen langzamerhand uit de markt. Merk dat men flink aan het slot begint te wrikken. :)
Inderdaad... daar lijkt het wel op. Goed.... het aantal te koop staande woningen is ook weer fors toegenomen.... wat zullen er een hoop mensen teleurgesteld gaan raken :)
Ik ben benieuwd naar de cijfers van het kadaster voor februari.... dat heb ik wel even nodig naar zulke confronterende cijfers -O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93775580
quote:
Afgelopen zomer was juist de beperkende voorwaarde dat Europa geen bulk data naar de Verenigde Staten zou sturen, reden voor de meeste parlementsfracties om voor het akkoord te stemmen. Dat de touwtjes op het gebied van databeheer stevig in Europese handen zouden blijven, was een strenge eis van het parlement. Europol zou “elk verzoek” van de Amerikanen gaan beoordelen, maar dat blijkt nu een wassen neus.
Ja natuurlijk, de geschiedenis herhaalt gewoon en veranderende factoren zijn helemaal niet belangrijk.

Mensen die het bijvoorbeeld hebben over geld bijdrukken of oplopende spanning in het M-O lach ik gewoon uit. In 2008 zorgde hoge olieprijs voor lage olieprijs, en dat gaat nu natuurlijk weer precies hetzelfde lopen. Inflatie is altijd zelfregulerend, kijk maar naar Zimbabwe...
pi_93775774
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad... daar lijkt het wel op. Goed.... het aantal te koop staande woningen is ook weer fors toegenomen....
Afgenomen toch? Volgens huizenzoeker althans.
pi_93775898
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:54 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, de geschiedenis herhaalt gewoon en veranderende factoren zijn helemaal niet belangrijk.

Mensen die het bijvoorbeeld hebben over geld bijdrukken of oplopende spanning in het M-O lach ik gewoon uit. In 2008 zorgde hoge olieprijs voor lage olieprijs, en dat gaat nu natuurlijk weer precies hetzelfde lopen. Inflatie is altijd zelfregulerend, kijk maar naar Zimbabwe...
Klopt je quote wel? :?

Je hoort mij niet zeggen dat inflatie altijd zelfregulerend is. Veel hangt natuurlijk af van de hardheid van de munt.
pi_93775939
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:00 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Afgenomen toch? Volgens huizenzoeker althans.
Volgens funda is het aantal aangeboden woningen gestegen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93775983
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Klopt je quote wel? :?

Je hoort mij niet zeggen dat inflatie altijd zelfregulerend is. Veel hangt natuurlijk af van de hardheid van de munt.
Inflatie is altijd zelfregulerend, op een gegeven moment is papier niets meer waard en dan beginnen we gewoon weer opnieuw ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93783136
Wat is eigenlijk een goede wachttijd om een verkoper zenuwachtig te krijgen zodat hij wat meer zal willen zakken in prijs?
Ik heb namelijk iets op het oog, maar dat staat nog maar een paar weken te koop.

Ik zat te denken aan 3 maanden, dan zitten we vlak voor de vakantie en zijn die mensen snel van de 'zorgen' af.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_93783219
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:55 schreef Resistor het volgende:
Wat is eigenlijk een goede wachttijd om een verkoper zenuwachtig te krijgen zodat hij wat meer zal willen zakken in prijs?
Ik heb namelijk iets op het oog, maar dat staat nog maar een paar weken te koop.

Ik zat te denken aan 3 maanden, dan zitten we vlak voor de vakantie en zijn die mensen snel van de 'zorgen' af.
Daar is weinig over te zeggen eigenlijk en zonder wat meer informatie al helemaal niet. Kan best zijn dat er volgende week iemand een goed bod doet, maar kan ook best zijn dat er over een half jaar nog niemand met een bod is geweest.
pi_93783221
Als de verkoper zenuwachtig wordt heeft hij in die drie maanden zijn prijs al minimaal 1x verlaagd.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:31:33 #134
43642 Bayswater
pi_93785489
Inderdaad lastig te bepalen. Kijk even op Funda hoeveel woningen er in die buurt van hetzelfde type en in die prijsklasse de afgelopen 12 maanden verkocht zijn (en hoe snel) + hoeveel er nog te koop staan . Daarbij , houten vloeren, moderne badkamer en keuken gaan altijd vrij snel weg.
Maar in het algemeen blijft het koffiedik kijken.
Life lies a slow suicide
pi_93786869
TIP: 26 maart is het weer open huizen dag.
pi_93788173
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:51 schreef Terrorizer het volgende:
OK. Even noteren: 26 maart -> deurbel uitzetten. ^O^
pi_93788300
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:55 schreef Resistor het volgende:
Is het huis nog bewoont? Zo ja, en ze hoeven niet perse weg, denk ik dat zij meer geduld hebben dan jij.
pi_93788689
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:51 schreef Terrorizer het volgende:
OK. Even noteren: 26 maart -> appeltaart eten c_/

'Met een toefjes slagroom a.u.b.' :9
I'll sing you a lullaby.
pi_93789678
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is het huis nog bewoont? Zo ja, en ze hoeven niet perse weg, denk ik dat zij meer geduld hebben dan jij.
Ziet er nog aardig bewoond uit

Maar aan de andere kant: je gaat niet het dak vervangen en de rest opknappen als je weet dat je 8 jaar later gaat verhuizen, zeker niet als de tuin nog zo'n kale vlakte is.

Er zal vast wel wat aan de hand zijn, maar helaas ben ik niet echt in de buurt om te kijken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_93790803
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:
Maar aan de andere kant: je gaat niet het dak vervangen en de rest opknappen als je weet dat je 8 jaar later gaat verhuizen, zeker niet als de tuin nog zo'n kale vlakte is.
Wellicht was het dak toen nodig aan onderhoud toe en hebben ze gelijk een grote verbouwing ervan gemaakt. (Beter 1 keer in de t*ringzooi zitten dan 2 keer)

Wel een leuk huis vind ik. ^O^
pi_93791946
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ziet er nog aardig bewoond uit

Er zal vast wel wat aan de hand zijn, maar helaas ben ik niet echt in de buurt om te kijken.
Scheiding misschien? Anders even het Kadaster checken. :)
  maandag 7 maart 2011 @ 22:21:09 #142
43642 Bayswater
pi_93792854
Makelaar heeft nr 94 ook verkocht, maar voor de rest staat er erg veel te koop en wordt er erg weinig verkocht. (typische krimpregio). Lijkt erop dat de woning op de verkoopprijs is gebaseerd op de verkoop van nr 100 die ooit voor 295 (2006) te koop heeft gestaan en uiteindelijk is gezakt naar 159 (eind 2008).
Life lies a slow suicide
pi_93796094
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:21 schreef Bayswater het volgende:
Makelaar heeft nr 94 ook verkocht, maar voor de rest staat er erg veel te koop en wordt er erg weinig verkocht. (typische krimpregio). Lijkt erop dat de woning op de verkoopprijs is gebaseerd op de verkoop van nr 100 die ooit voor 295 (2006) te koop heeft gestaan en uiteindelijk is gezakt naar 159 (eind 2008).
ai, dat doet pijn.
pi_93796493
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:21 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt erop dat de woning op de verkoopprijs is gebaseerd op de verkoop van nr 100 die ooit voor 295 (2006) te koop heeft gestaan en uiteindelijk is gezakt naar 159 (eind 2008).
_O-
pi_93797043
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:20 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

_O-
Tja... 'K'nol' is nu eenmaal niet zo'n populaire plek om te wonen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93802817
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja... 'K'nol' is nu eenmaal niet zo'n populaire plek om te wonen :D
Jeumig! Het ligt nog verder weg dan ik dacht! :o
pi_93809716
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:34 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik denk dat het opraken van de olie alleen maar stimulerend gaat werken om weer eens echt innovatief aan de bak te gaan. Van oprakende grondstoffen zijn we immers nooit slechter geworden, wellicht even lastig, maar het biedt zeker kansen. Overigens heeft het weinig van doen met de huizenmarkt, hoogstens dat goed geïsoleerde woningen meer waard worden ;)
pi_93810145
quote:
Jan Modaal kan niet huren

AMSTERDAM - Mensen die een woning zoeken en modaal verdienen kunnen geen huis meer huren. De klachten stromen dan ook binnen bij de Woonbond.

De woningzoekenden verdienen te veel voor een sociale huurwoning, maar te weinig voor de meeste huurwoningen in de vrije sector.

Door Europese regelgeving moeten woningcorporaties sinds begin dit jaar 90 procent van hun woningen verhuren aan mensen die minder verdienen dan ¤33.614.

De Woonbond vindt dat de inkomensgrens moet worden verhoogd.
pi_93810284
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:24 schreef HansvD het volgende:

Tja... beleid en debiel zijn dezelfde letters... alleen de volgorde is anders :)

Met een modaal inkomen kan je ook niet kopen in onze zeepbel koopmarkt. De overheid heeft met zijn bemoeizucht een enorm probleem veroorzaakt. Ik voorzie een nieuwe ronde koopsubsidies... starterssubsidies en andere perverse maatregelen. Daarnaast zullen WBV ook harder gaan klagen want zij blijven met woningen zitten die onverhuurbaar worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_93810494
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef xenobinol het volgende:
. Daarnaast zullen WBV ook harder gaan klagen want zij blijven met woningen zitten die onverhuurbaar worden.
Dan maken die wbv's die woningen door middel van wat aanapssing maar zo dat ze net boven de huurgrens gaan uitkomen.

Wel grappig dat nu de woonbond pas komt hiermee. Dit was natuurlijk hier al meteen bij de invoering van die belachelijk europesche regel geconstateerd. Alleen denhaag doet zijn oogkleppen op en laat zich lekker van achter door europa verwennen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:38:59 #151
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810572
quote:
De woningzoekenden verdienen te veel voor een sociale huurwoning, maar te weinig voor de meeste huurwoningen in de vrije sector.
Lees: De woningzoekende verdienen te veel om nog langer gebruik te mogen maken van gesubsidieerder woningen die nooit voor hen bedoeld waren en verdienen te weinig om het huis te kunnen huren waar zij vinden dat ze recht op hebben.
Oftewel: huurders die proberen boven hun stand te leven.
pi_93810748
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:38 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees: De woningzoekende verdienen te veel om nog langer gebruik te mogen maken van gesubsidieerder woningen die nooit voor hen bedoeld waren en verdienen te weinig om het huis te kunnen huren waar zij vinden dat ze recht op hebben.
Oftewel: huurders die proberen boven hun stand te leven.
Er is geen sprake van een subsidie, er is sprake van een garantstelling voor leningen waardoor corporaties een lager rente tarief betalen.

Waar Europa zich zorgen moet maken is de oneerlijke concurrentie van leenkneuzen t.o.v. spaarders... lenen word gesubsidieerd en sparen belast. Leenkneuzen zijn degenen die boven hun stand leven w/
Het is duidelijk dat de overtollige alcohol consumptie tijdens het carnaval zijn sporen heeft nagelaten Whuzz :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93810753
Wat raadt je dan aan voor huurders die niet boven hun willen leven?

Waar kunnen zij dan wonen...
pi_93810820
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef xenobinol het volgende:
Er is geen sprake van een subsidie, er is sprake van een garantstelling voor leningen waardoor corporaties een lager rente tarief betalen.
Ach dan kunnen we ook hypotheken via de overheid laten verstrekken en de HRA laten schieten dat komt dan op hetzelfde neer, als ik een hypotheek kan krijgen waarbij de rente ipv 5% maar 3% bedraagt komt dat op hetzelfde neer. 8-)
pi_93810847
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef Terrorizer het volgende:
Wat raadt je dan aan voor huurders die niet boven hun willen leven?

Waar kunnen zij dan wonen...
In dronten als buurman van xeno of nog noordelijker. ;)
pi_93810857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan maken die wbv's die woningen door middel van wat aanapssing maar zo dat ze net boven de huurgrens gaan uitkomen.

Wel grappig dat nu de woonbond pas komt hiermee. Dit was natuurlijk hier al meteen bij de invoering van die belachelijk europesche regel geconstateerd. Alleen denhaag doet zijn oogkleppen op en laat zich lekker van achter door europa verwennen.
De woonbond heeft dit onderwerp al lang geleden ter sprake gebracht maar 'van der Laan' moest zo nodig met deze belachelijke wetgeving komen. Als beloning hebben ze hem maar tot burgemeester van 020 benoemd... de vriendjespolitiek van de PvdA draaide op volle toeren w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:49:03 #157
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810889
Huurders zijn toch zo vrij als een vogel? Die kunnen toch altijd verhuizen waarheen en wanneer ze maar willen? Wat is dan het probleem? Of... zijn huurders misschien toch niet zo héél vrij :?
pi_93810892
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach dan kunnen we ook hypotheken via de overheid laten verstrekken en de HRA laten schieten dat komt dan op hetzelfde neer, als ik een hypotheek kan krijgen waarbij de rente ipv 5% maar 3% bedraagt komt dat op hetzelfde neer. 8-)
Het verschil is dat een lening aan een WBV sowieso vrijwel geen risico draagt. Wat natuurlijk niet opgaat voor zeepbel hypotheken :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93810911
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
Huurders zijn toch zo vrij als een vogel? Die kunnen toch altijd verhuizen waarheen en wanneer ze maar willen? Wat is dan het probleem? Of... zijn huurders misschien toch niet zo héél vrij :?
Ik heb er ook geen last van, het zijn wannabe huurders die er last van hebben :W
I'll sing you a lullaby.
pi_93810940
Minder drinken Whuzz.... is een stuk beter voor je redenatievermogen >:O
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:50:47 #161
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810951
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen last van, het zijn wannabe huurders die er last van hebben :W
Jij hebt er wel last van. Jij kunt niet meer verhuizen en zit vast in je WBV huurcel :)
pi_93810983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij hebt er wel last van. Jij kunt niet meer verhuizen en zit vast in je WBV huurcel :)
Ik kan gewoon verhuizen, ik kan alleen geen andere woning huren bij deze aanbieder. Ik kan altijd naar een vrije sector woning :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:53:02 #163
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93811020
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik kan gewoon verhuizen, ik kan alleen geen andere woning huren bij deze aanbieder. Ik kan altijd naar een vrije sector woning :)
Precies. Veel plezier met de woekerprijzen :W
Het is maar wat je vrijheid noemt he _O-
pi_93811085
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Veel plezier met de woekerprijzen :W
Het is maar wat je vrijheid noemt he _O-
Voorlopig ga ik nergens heen, dat klopt... maar het kan wel :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93811095
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het verschil is dat een lening aan een WBV sowieso vrijwel geen risico draagt. Wat natuurlijk niet opgaat voor zeepbel hypotheken :D
Een lening aan een wbv vrijwel geen risico? Waarom zou een hypotheek dan wel een risico zijn?

De WBV investeert in dezelfde markt als de particulier met zijn hypotheek, dus dezelfde risicos.

Trouwens waren er niet een paar wbv's die tegen de rand van faillisement aan zaten omdat ze in wat megalomanedingen geinvesteerd hadden. :{

http://www.volkskrant.nl/(...)-faillissement.dhtml 8-)
pi_93811148
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorlopig ga ik nergens heen, dat klopt... maar het kan wel :')
Als je voor particuliere huur gaat kun je je net zo goed voor nog minder geld in de koopmarkt storten. :')
pi_93811260
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Een lening aan een wbv vrijwel geen risico? Waarom zou een hypotheek dan wel een risico zijn?
Omdat corporaties bouwen voor een veel grotere doelgroep en een schaalvoordeel hebben. Particuliere verhuurders hebben dat niet omdat ze bouwen voor een veel kleinere doelgroep. Daarnaast hoeven WBV geen winst te maken en particuliere verhuurders wel.

quote:
De WBV investeert in dezelfde markt als de particulier met zijn hypotheek, dus dezelfde risicos.
Nee hoor... WBV bedienen een compleet andere markt als particuliere investeerders... misschien zouden particuliere investeerders ook gewoon betaalbare woonruimte moeten gaan aanbieden?

quote:
Trouwens waren er niet een paar wbv's die tegen de rand van faillisement aan zaten omdat ze in wat megalomanedingen geinvesteerd hadden. :{

http://www.volkskrant.nl/(...)-faillissement.dhtml 8-)
Ja... maar voor die leningen krijgen ze geen garanties... dat zijn corporaties die hun kerntaak verzaakt hebben en de speculant wilden gaan uithangen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93811279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je voor particuliere huur gaat kun je je net zo goed voor nog minder geld in de koopmarkt storten. :')
En dan de komende 30 jaar vastzitten in mijn koopcel? Not thanks ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:03:08 #169
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93811388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dan de komende 30 jaar vastzitten in mijn koopcel? Not thanks ;)
Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector. ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
pi_93811459
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:

Ja... maar voor die leningen krijgen ze geen garanties... dat zijn corporaties die hun kerntaak verzaakt hebben en de speculant wilden gaan uithangen.
Maar wanneer ze door die lening failliet gaan , dan heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de rest van de leningen. Dus wordt het risico bij WBV voor de overheid net zo risicovol als leningen voor particulieren verstrekken. 8-)

En met particulieren bedoel ik niet de investerings maatschappijen maar gewoon jan modaal die een hypotheek afsluit.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:24:33 #171
324665 meth77
to do or not to do
pi_93812076
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wanneer ze door die lening failliet gaan , dan heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de rest van de leningen. Dus wordt het risico bij WBV voor de overheid net zo risicovol als leningen voor particulieren verstrekken. 8-)

En met particulieren bedoel ik niet de investerings maatschappijen maar gewoon jan modaal die een hypotheek afsluit.
De overheid houdt het commerciele deel van de WBV strikt gescheiden van het publieke deel, middels aparte rechtspersonen en administraties

Het commerciele deel betaalde altijd al vennootschapsbelasting, de WBV betaalt pas sinds 01/01/2009 winstbelasting na heel veel protesten
Alle commerciele delen van WBV maken overigens fors speculatie verlies momenteel.
Daarom zijn de WBV zo druk met verzinnen hoe vastgoed over te hevelen naar het commerciele deel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:27:54 #172
324665 meth77
to do or not to do
pi_93812195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector. ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
over twintig jaar zijn er zo vreselijk veel overbodige en leegstaande woningen, door vergrijzingen en indikken van de bewoners.
Het netto loon zal flink lager worden of we moeten de AOW en AWBZ gaan afschaffen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:31:37 #173
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93812317
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

over twintig jaar zijn er zo vreselijk veel overbodige en leegstaande woningen, door vergrijzingen en indikken van de bewoners.
jij denkt dat immigratie (substantieel) minder gaat worden de komende jaren?
pi_93812706
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:

Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector.
Goede deal toch? Je kan je geld toch niet meenemen.

quote:
ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
Als zo'n verhuurder dat risico niet wil nemen heeft hij voor de verkeerde investering gekozen. Ik dacht dat ze juist wilde concurreren met de WBV's? Daar was de scheefhuurderswetging toch voor nodig?
I'll sing you a lullaby.
pi_93812786
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Basp1 het volgende:

Dan moet je als overheid maar strengere eisen stellen toch? Kennelijk vind de overheid dat niet nodig.

quote:
Jan modaal die investeert in particuliere verhuur?
I'll sing you a lullaby.
pi_93812857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

Het netto loon zal flink lager worden of we moeten de AOW en AWBZ gaan afschaffen
Dus kun je beter flexibel huren en voor een appel en een ei een woning kopen in de herfst van je leven. Ik kan tenminste verhuizen voor een baan of de liefde van mijn leven. Anderen zitten hopeloos vast aan hun betonblok of zijn geketend aan een blok 'banksteen' :P
I'll sing you a lullaby.
pi_93812906
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:31 schreef Whuzz het volgende:

Ja... de gelukszoekers leveren ons dik geld op :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:50:24 #178
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93812937
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Goede deal toch? Je kan je geld toch niet meenemen.
Als dat je enige requirement is, dan kun je het natuurlijk beter gewoon op mijn rekening storten. Ongelimiteerd, zoveel als je weilt, no questions asked ;)

quote:
Als zo'n verhuurder dat risico niet wil nemen heeft hij voor de verkeerde investering gekozen. Ik dacht dat ze juist wilde concurreren met de WBV's? Daar was de scheefhuurderswetging toch voor nodig?
Concurreren? Dat is nergens voor nodig. De WBV is door europa verplicht om een groot deel van de "eerste-rang-voor-een-duppie" huurders te weigeren. Overvloed aan kandidaten, en dus kan de verhuurder kiezen. En dan kiest hij voor degenen met het hoogste inkomen = minste risico.
Dat is overigens niets nieuws, zo gaat het al jaren in de vrije sector en zo ben ik ook aan mijn huurhuis gekomen in EHV. Ik had gewoon het hoogste salaris van de kandidaten. En ik kwam uiteraard het meest betrouwbaar over 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door Whuzz op 08-03-2011 13:57:10 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:29:22 #179
324665 meth77
to do or not to do
pi_93814263
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja dat denk ik, Europa is de mindere van China, de USA en over tien jaar ook van het Midden-Oosten,/ Noord Africa, waarom zou men nog hierheen komen.
Het netto salaris zal hier fors dalen of we moeten de grijze golf gaan afschieten

Europa is een hele grote krimpregio

quote:
Aangezien de emigratie in deze jaren juist een sterk stijgende trend vertoonde, is het migratiesaldo spectaculair gedaald. Het positieve migratiesaldo dat in de jaren 2000 en 2001 nog ruim 50 duizend bedroeg, is sinds 2003 omgeslagen in een negatief saldo van 27 duizend in 2005. Vanwege dit negatieve migratiesaldo en een dalend aantal geboorten is ook de bevolkingsgroei in Nederland sterk gedaald. In 2005 groeide de bevolking van Nederland met 30 duizend personen, het laagste aantal sinds 1900. Per duizend van de bevolking was de bevolkingsgroei in Nederland, op Duitsland na, de laagste van de EU-15.

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 08-03-2011 14:37:32 ]
pi_93814622
quote:
Woonbond opent meldpunt voor gedupeerde huurders

De Woonbond wil minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) confronteren met de 'harde realiteit' rondom de toewijzing van sociale huurwoningen. De bond wil met de dinsdag geopende website ikwilookwonen.nl de problemen in kaart brengen.

"Door de meldingen van honderden gedupeerden is het nu al zonneklaar dat zich grote knelpunten voordoen", zegt Woonbonddirecteur Ronald Paping. Hij wil dat Donner zo snel mogelijk bij de Europese Commissie probeert de inkomensgrens voor de toewijzing van sociale huurwoningen fors te verhogen.

Huishoudens met een bruto-inkomen boven de 33.614 euro komen sinds 1 januari veel moeilijker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Corporaties mogen van 'Brussel' maximaal 10 procent van de vrijkomende woningen met een huur onder de 652,52 euro toewijzen aan deze huishoudens.

Woningzoekenden die zich geen dure huur- of koopwoning kunnen veroorloven komen daardoor vreselijk in de problemen, zegt de bond. De grootste problemen doen zich volgens de Woonbond voor bij starters, ouderen en huurders die lang op een wachtlijst staan, maar ook huishoudens met kinderen, chronisch zieken, gehandicapten en freelancers.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:43:29 #181
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93814819
quote:
Woningzoekenden die zich geen dure huur- of koopwoning kunnen veroorloven komen daardoor vreselijk in de problemen
_O-

Dat is als zeggen dat Xeno enorm in de problemen is omdat hij geen nieuwe Ferrari kan kopen.
Wat is daar mis mee? Zijn Starlet is meer dan goed genoeg.
Als iemand met zijn salaris geen duur huurhuis of koophuis kan betalen moet hij gewoon kleiner gaan wonen. Niet voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
pi_93815185
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:43 schreef Whuzz het volgende:

Niet voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Nee maar er zit wel een kern van waarheid in als je 35.000 bruto per jaar verdient, dus niet meer voor een WBV wqoning in aanmerking komt, dan moet je bij een particuliere verhuurder maar eens wat zien te vinden wat je volgens hun inkomens eisen wel mag huren. Dan zul je met zo'n salaris gewoon weer een kamer in een studentenhuis gaan huren. :')
pi_93815560
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:43 schreef Whuzz het volgende:

_O-

Dat is als zeggen dat Xeno enorm in de problemen is omdat hij geen nieuwe Ferrari kan kopen.
Wat is daar mis mee? Zijn Starlet is meer dan goed genoeg.
Als iemand met zijn salaris geen duur huurhuis of koophuis kan betalen moet hij gewoon kleiner gaan wonen. Niet voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Kennelijk begrijp je nog steeds niet dat koopwoningen te duur zijn, niet zo raar anders was je niet op de top ingestapt _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93815898
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:47 schreef xenobinol het volgende:

Dus kun je beter flexibel huren en voor een appel en een ei een woning kopen in de herfst van je leven. Ik kan tenminste verhuizen voor een baan of de liefde van mijn leven. Anderen zitten hopeloos vast aan hun betonblok of zijn geketend aan een blok 'banksteen' :P
Het overgrote deel heeft een mega-overwaarde op zn huis, dus waar heb je het allemaal over?
Wil je in een fatsoenlijke buurt huren dan ben je onevenredig veel kwijt tov een koper. Wil je voor 400-500-600 euro iets huren dan zit je in een ghetto met een hoop tuig.

M.a.w. huren doe je alleen als je ertoe gedwongen bent omdat je pas net werkt of van het ene in het andere baantje belandt (of helemaal niet aan het werk komt).
pi_93816641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:11 schreef PierreBetfair het volgende:

Het overgrote deel heeft een mega-overwaarde op zn huis, dus waar heb je het allemaal over?
In dat geval moet verkoop toch geen probleem zijn? Ik hoor alleen maar zure verhalen over een vastzittende huizenmarkt?

quote:
Wil je in een fatsoenlijke buurt huren dan ben je onevenredig veel kwijt tov een koper. Wil je voor 400-500-600 euro iets huren dan zit je in een ghetto met een hoop tuig.
Home sweet home O+

quote:
M.a.w. huren doe je alleen als je ertoe gedwongen bent omdat je pas net werkt of van het ene in het andere baantje belandt (of helemaal niet aan het werk komt).
Total bull shit natuurlijk... weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? Je argumenten en aanname slaat nergens op :W
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:32:49 #186
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93816745
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar er zit wel een kern van waarheid in als je 35.000 bruto per jaar verdient, dus niet meer voor een WBV wqoning in aanmerking komt, dan moet je bij een particuliere verhuurder maar eens wat zien te vinden wat je volgens hun inkomens eisen wel mag huren. Dan zul je met zo'n salaris gewoon weer een kamer in een studentenhuis gaan huren. :')
Alleen als je per se in de stad wilt wonen. En wederom, dat is dubbeltje op de eerste rang.
Als je 35k verdient dan moet je keuzes maken. Wil je in de stad wonen? Dan een piepklein flatje of een 2 kamer appartementje. Wil je groter wonen? Dan moet je in een dorp gaan wonen.
Als je in een groot huis in de stad wilt wonen, dan moet je óf sparen, óf meer verdienen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:33:47 #187
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93816782
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kennelijk begrijp je nog steeds niet dat koopwoningen te duur zijn, niet zo raar anders was je niet op de top ingestapt _O-
Kennelijk begrijp jij nog steeds niet dat jij voor een oneerlijke en niet markt-conforme prijs aan het huren bent. Je dubbetje-op-de-eerste-rang tijd is gewoon over. Face it. :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:33:53 #188
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93816785
quote:

Valt best mee hoor, via een vastgoed- of pensioenfonds huur je voor 800-1000 per maand prima woningen. Van het soort waar je aan hypotheek zeker hetzelfde kwijt bent bij koop en nee dan heb ik het niet over schaepevelleberg of bökkepeutenveen.

En dan niet aan komen zwaaien met verhalen over hypotheken die amper 450 euro per maand kosten en dergelijk want dat zijn net zo goed huizen waar veel mensen met goed fatsoen nog niet dood zouden willen liggen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_93816870
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 15:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Yaris gekocht voor een Ferrari prijs. :p
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:38:01 #190
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93816913
Ik was Terrorizer al bijna vergeten. Die kan straks niet eens meer bij mama weg :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:38:26 #191
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93816927
quote:

[..]
Wil je voor 400-500-600 euro iets huren dan zit je in een ghetto met een hoop tuig.

Ah, heerlijk dat hokjes denken. Ik heb wel een ruim hokje voor jou hoor.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_93816948
quote:

[..]

Wat is "overwaarde" als je dat moet besteden om een ander huis te kunnen kopen?
pi_93816963
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 15:38 schreef Whuzz het volgende:
Ik was Terrorizer al bijna vergeten. Die kan straks niet eens meer bij mama weg :D
Geen probleem hoor...vind het wel goed zo.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:40:47 #194
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93817002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:39 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Geen probleem hoor...vind het wel goed zo.
_O-
pi_93817017
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:39 schreef antfukker het volgende:
Wat is "overwaarde" als je dat moet besteden om een ander huis te kunnen kopen?
Ah, dus onderwaarde maakt ook niet uit?
pi_93817323
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 15:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-
Uhm.. ben je nog carnaval aan het vieren??
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:51:19 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93817363
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Nope, 100% nuchter. Je vond het zelf niet hilarisch dan :? :D
pi_93817395
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef Hanoying het volgende:

Valt best mee hoor, via een vastgoed- of pensioenfonds huur je voor 800-1000 per maand prima woningen.
En wat voor inkomenseis stellen die verhuurders voor zo'n woning. Nou laten we eens uitgaan van de vaak gebruikt factor 4.5. Dan moet je bruto voor die woning van 800 dus al 3600 per maand verdien, dat houdt dus in dat je jaarsalaris al 46.656 moet zijn.

Goh gaan we eens terug rekenen voor degene die bruto op jaarbasis 35000 verdienen, die hebben een bruto loon van 2700 per maand / 4.5 = 600 euro/maand wat ze zouden mogen huren van die instanties, nou laten die nu net niet zulke woningn beheren.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:54:16 #199
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93817475
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat voor inkomenseis stellen die verhuurders voor zo'n woning. Nou laten we eens uitgaan van de vaak gebruikt factor 4.5. Dan moet je bruto voor die woning van 800 dus al 3600 per maand verdien, dat houdt dus in dat je jaarsalaris al 46.656 moet zijn.

Goh gaan we eens terug rekenen voor degene die bruto op jaarbasis 35000 verdienen, die hebben een bruto loon van 2700 per maand / 4.5 = 600 euro/maand wat ze zouden mogen huren van die instanties, nou laten die nu net niet zulke woningn beheren.
Precies. En dus zul je óf kleiner moeten zoeken, óf buiten de stad. Wat is daar precies het probleem mee?
pi_93817492
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ah, dus onderwaarde maakt ook niet uit?
onderwaarde is een ander probleem :P
pi_93817623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. En dus zul je óf kleiner moeten zoeken, óf buiten de stad. Wat is daar precies het probleem mee?
Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.

Kleiner zoeken is er niet, dan kom je in de sociale sector terecht waar je niet meer mag huren met dat iets boven modale salaris.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:00:43 #202
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93817711
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.

Kleiner zoeken is er niet, dan kom je in de sociale sector terecht waar je niet meer mag huren met dat iets boven modale salaris.
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.
pi_93817779
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kennelijk begrijp jij nog steeds niet dat jij voor een oneerlijke en niet markt-conforme prijs aan het huren bent. Je dubbetje-op-de-eerste-rang tijd is gewoon over. Face it. :)
Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder.... misschien dat ze me zelfs wel een oprotpremie willen geven.
I'll sing you a lullaby.
pi_93817823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Yaris gekocht voor een Ferrari prijs. :p
^O^

Maar dan heb je wel een Toyota, die Italiaanse raspaarden laten je altijd in de kou staan ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:03:55 #205
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93817834
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder....
No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat branden ;)
pi_93817906
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Whuzz zijn brein is nog herstellende van de schade die de oplosmiddelen hebben aangericht :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93817928
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:00 schreef Whuzz het volgende:
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.

Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
pi_93817995
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat branden ;)
Die scheefwoonwet is geen idee van Europa... het is een plan van onze eigen PvdA :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93818086
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.

Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochisten :')
Whuzz heeft soortgelijke ervaring nl..... misschien moeten jullie eens voorbij de stadsgrens van 040 kijken, persoonlijk zou ik er nog niet dood gevonden willen worden nl. :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93818226
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochisten :')
Whuzz heeft soortgelijke ervaring nl..... misschien moeten jullie eens voorbij de stadsgrens van 040 kijken, persoonlijk zou ik er nog niet dood gevonden willen worden nl. :D
Ieder zijn eigen voorkeur, net zoals ik nog niet eens levend zou willen wonen in een polder. :P .

Aangezien ik niet naar dorpen in brabant wil verhuizen blijf ik toch gekluisterd aan steden in die provincie.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:13:27 #211
194833 Hanoying
pi_93818269
quote:

[..]

In mijn geval werd volgens mij een factor 3,5 gehanteerd maar ik weet het niet zeker meer. De factor die gehanteerd wordt is overigens vaak lager naarmate de woning duurder is, in absolute termen wordt vaak een inkomen van zo'n 2800-3000 euro bruto per maand geeist voor een fatsoenlijke woning. In het geval van tweeverdieners wordt de partner slechts voor de helft mee gerekend.

Als je niet aan de inkomenseis voldoet wordt het een lastiger verhaal inderdaad maar dat is bij kopen natuurlijk niet echt anders. Goed.. met een gezamenlijk inkomen van 2500 euro kan je inderdaad nog wel kopen maar toch ook echt geen fantastische woning.

Eerder werd gesteld dat "huren altijd duurder is dan een soortgelijke woning kopen".. Dat is dus onzin, als je een goed inkomen hebt kan je ook zonder al te veel moeite een mooie woning huren voor een schappelijke prijs.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:19:21 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93818571
quote:

[..]

Ik ook. Eindhoven, 52m2, 750 per maand. Daarom zeg ik dus ook: ga dan buiten de stad wonen.
En dat heb ik dus ook gedaan ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:21:50 #213
194833 Hanoying
pi_93818680
quote:

[..]

Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.

Overigens klopt het natuurlijk wel dat je als starter met een modaal salaris vrijwel per definitie de sjaak bent. De woningbouwvereniging biedt je geen huis meer aan want je verdient te veel en de vastgoedfondsen willen je niet hebben want je verdient te weinig.

Uit pure wanhoop wordt er dan vaak maar een lelijk middenwoningkje gekocht, met een beetje pech ook nog op een gecombineerd salaris van een halfzachte relatie die amper 70 % kans heeft de eerstvolgende 3 jaar te overleven.
pi_93819854
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:21 schreef Hanoying het volgende:
Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.
.
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen. ^O^
pi_93820019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen. ^O^
Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehouden :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93820198
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehouden :D
Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.
pi_93820264
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:58 schreef Basp1 het volgende:

Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.
Bagatelliseer het probleem maar weer :P
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:09:47 #218
194833 Hanoying
pi_93820718
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Staan vaak gewoon op funda hoor..

Deze bv, 150 m2 appartement voor 800 euro/maand:
http://www.funda.nl/huur/(...)-527-bouwnr-1760647/

960 euro per maand voor net huis met grote tuin:
http://www.funda.nl/huur/(...)jnring/omschrijving/

800-900 per maand, twee onder 'één kap:
http://www.funda.nl/huur/(...)etsonlaan-serlioweg/

800-900 per maand, wel 76 in beheer:
http://www.funda.nl/huur/(...)-dickenslaan-en-omg/

etc. etc. hoor...

Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
pi_93820977
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Staan vaak gewoon op funda hoor..

Deze bv, 150 m2 appartement voor 800 euro/maand:
http://www.funda.nl/huur/(...)-527-bouwnr-1760647/

Permanente bewoning is niet toegestaan :')

quote:
Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.
pi_93821113
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.
En met de huidige stand van de hypotheekrente valt kopen ook af.
pi_93821168
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:

Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.
Wat als ik max 500 euro kale huur wil betalen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93821513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dan kom je in Dronten terecht. :+
pi_93821549
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.
pi_93824366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.
Drie hoog achter in de Tarwewijk. :Y
pi_93825541
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:27 schreef HansvD het volgende:
Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.
Voor minder gaan werken is wel een erg nare uitdrukking maar minder gaan werken zou ik in zo'n situatie zeker overwegen. (bv 4 ipv 5 dagen gaan werken en dan gewoon 1 dag per week zwart werken als je het geld nodig hebt.)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:47:05 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93827830
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik ook. Eindhoven, 52m2, 750 per maand. Daarom zeg ik dus ook: ga dan buiten de stad wonen.
En dat heb ik dus ook gedaan ;)
Of ga naar België. Dat is vanuit Eindhoven nog uiterst goed bereikbaar.

24,2 km naar Neerpelt. Dat kun je nog op de fiets.
The End Times are wild
pi_93828147
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:47 schreef LXIV het volgende:
24,2 km naar Neerpelt. Dat kun je nog op de fiets.
Als dat geen motorfiets is blijf ik wel thuis. :o
pi_93831890
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor minder gaan werken is wel een erg nare uitdrukking maar minder gaan werken zou ik in zo'n situatie zeker overwegen. (bv 4 ipv 5 dagen gaan werken en dan gewoon 1 dag per week zwart werken als je het geld nodig hebt.)
Juist gewoon zwart geen gezeik, pensioen is toch maar een wassen neus. :7
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:11:55 #229
32474 janatwork
...leeg...
pi_93837529
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die scheefwoonwet is geen idee van Europa... het is een plan van onze eigen PvdA :)
Bron? De PvdA is voor zo ver ik weet wel tegen scheefhuren behalve als het de samenstelling van de wijk ten goede komt. De eerste keer dat ik de 5% extra huurverhoging ben tegen gekomen was in het regeerakkoord (pagina 46)
eten!!!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:13:38 #230
32474 janatwork
...leeg...
pi_93837663
quote:

[..]

Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.
eten!!!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:20:33 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93838174
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.
Dat staat los van het feit dat er helemaal niet genoeg vrije commerciële huurruimte is om iedereen die zijn sociale woning uitgejaagd wordt of niet meer inkomt te huisvesten!

Een typisch iets van de beleidsmakers in Brussel/Den Haag is dat ze denken met een papieren regeltje iets op te lossen. Stel dat er zo'n 80.000 commerciële huurwoningen beschikbaar zijn en je ontzegt 250.000 mensen de toegang tot de sociale huurmarkt (om daar ruimte te scheppen voor met name import), hoe moeten die mensen in die 100.000 woningen gehuisvest worden?
Dat kan helemaal niet.

Het gevolg zal zijn dat de huurprijzen van die 100.000 woningen zullen stijgen tot het niveau waarop de top van die 250.000 het nét betalen kan. De rest valt letterlijk tussen wal en schip. Die kunnen onder de brug gaan slapen of emigreren.
The End Times are wild
pi_93839157
quote:
Ik heb helaas hele andere ervaringen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:00:24 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93840965
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

nee dat lukt je niet, echt niet

De enige mogelijkheid is het inkomen te verlagen, tijdelijk, indien mogelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93844055
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat staat los van het feit dat er helemaal niet genoeg vrije commerciële huurruimte is om iedereen die zijn sociale woning uitgejaagd wordt of niet meer inkomt te huisvesten!

Een typisch iets van de beleidsmakers in Brussel/Den Haag is dat ze denken met een papieren regeltje iets op te lossen. Stel dat er zo'n 80.000 commerciële huurwoningen beschikbaar zijn en je ontzegt 250.000 mensen de toegang tot de sociale huurmarkt (om daar ruimte te scheppen voor met name import), hoe moeten die mensen in die 100.000 woningen gehuisvest worden?
Dat kan helemaal niet.

Het gevolg zal zijn dat de huurprijzen van die 100.000 woningen zullen stijgen tot het niveau waarop de top van die 250.000 het nét betalen kan. De rest valt letterlijk tussen wal en schip. Die kunnen onder de brug gaan slapen of emigreren.
Ik vraag me af hoeveel tekort aan woonruimte er nu eigenlijk is in Nederland, uiteraard zijn er een hoop mensen die graag ruimer of goedkoper zouden willen wonen, maar ik ken nog geen voorbeelden van mensen die echt nergens terecht kunnen en dus onder een brug (of in echt niet passende huisvesting) moeten wonen

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb helaas hele andere ervaringen.
De inkomenseis bij ons was met 1 maand borg en 2 loonstroken meteen van tafel... waarschijnlijk ligt het aan de grillen van de verhuurder.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat lukt je niet, echt niet

De enige mogelijkheid is het inkomen te verlagen, tijdelijk, indien mogelijk
Ik heb het over de inkomenseisen die particuliere verhuurders stellen, niet over de max 33000 die je mag verdienen voor een sociaalehuurwoning.
eten!!!
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:06:46 #235
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93848744
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:03 schreef janatwork het volgende:
De inkomenseis bij ons was met 1 maand borg en 2 loonstroken meteen van tafel... waarschijnlijk ligt het aan de grillen van de verhuurder.
Uiteraard. De vrije huursector is de enige (min of meer) echte huizenmarkt die we hebben. En zelfs daar gelden al enorm veel beperkende regeltjes voor verhuurders. Maar binnen die regels kan de verhuurder doen wat hij wil.
De wet beschermt de huurder enórm vanaf het moment dat hij het huis in trekt, dus is de verhuurder doorgaans nogal kieskeurig voor het zo ver is, en terecht. Je zult maar met iemand als Asfyxia opgescheept raken. En dus stellen veel verhuurders een behoorlijk hoge inkomenseis, omdat hun ervaring ze simpelweg geleerd heeft dat hoe hoger het inkomen, hoe kleiner de kans op wangedrag, wanbetaling en andere problemen.
Zelfs voor studentenkamers wordt vaak simpelweg de persoon gekozen die het meeste inkomen kan garanderen. En dat is vaak geen student, waardoor de echte studenten weer woningen te kort komen. :X

Binnenkort bij BNR overigens een debat over de huurmarkt. In de aankondiging werd gesproken over de hele gesubsidieerde sociale huursector, die eigenlijk de hele markt op slot houdt.
Kortom, dat wordt een debat over hoe men Xeno een poot kan uitdraaien zodat hij eindelijk eens een marktconforme prijs gaat betalen ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:29:05 #236
324665 meth77
to do or not to do
pi_93849023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uiteraard. De vrije huursector is de enige (min of meer) echte huizenmarkt die we hebben. En zelfs daar gelden al enorm veel beperkende regeltjes voor verhuurders. Maar binnen die regels kan de verhuurder doen wat hij wil.
De wet beschermt de huurder enórm vanaf het moment dat hij het huis in trekt, dus is de verhuurder doorgaans nogal kieskeurig voor het zo ver is, en terecht. Je zult maar met iemand als Asfyxia opgescheept raken. En dus stellen veel verhuurders een behoorlijk hoge inkomenseis, omdat hun ervaring ze simpelweg geleerd heeft dat hoe hoger het inkomen, hoe kleiner de kans op wangedrag, wanbetaling en andere problemen.
Zelfs voor studentenkamers wordt vaak simpelweg de persoon gekozen die het meeste inkomen kan garanderen. En dat is vaak geen student, waardoor de echte studenten weer woningen te kort komen. :X
De oorzaak is een gebrek aan woningbouw, pas als er een permanente leegstand is van 5% in huurwoningen, zoals voor de 2 wereldoorlog en die tijden komen echt weer terug, en de HRA subsidie is weg, dan is er een echte woningmarkt.

Dan kan zelfs de huursubsidie weg
De bankensector zal dan huilen

Dat die angst er is, blijkt wel uit het pleidooi van de RABO voor verplichte aankoop en sloop van koopwoningen in Friesland uit belastinggeld.
Dat kunne ze wel schudden uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door meth77 op 09-03-2011 08:34:09 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:44:11 #237
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93849237
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:29 schreef meth77 het volgende:
zoals voor de 2 wereldoorlog en die tijden komen echt weer terug,
Ok, interessant. Doe dat eens onderbouwen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:53:12 #238
324665 meth77
to do or not to do
pi_93849389
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok, interessant. Doe dat eens onderbouwen?
Omdat de enorme effecten van de babyboom uit de jaren 70 en ''80 voorbij zijn, huizenbouw is nu al eigenlijk niet meer nodig, toch zal er op gebied van huurwoningen nog flink doorgebouwd worden, omdat het momenteel de enige winstgevende bouwsector is, met vooruitzicht op een jaarlijkse stijging en een gegarandeerde verhuur

Gemeentes kunnen nu uit het grondbedrijf nog een flinke opbrengst krijgen, dat is over tien jaar helemaal over

De leegstand in kantoren en winkelgebieden die is er al

[ Bericht 1% gewijzigd door meth77 op 09-03-2011 09:00:18 ]
pi_93849672
Ach en wee... wat een gejammer over 'gesubsidieerde' huurwoningen terwijl al die leentokkies een mega koopsubsidie krijgen :')
Ik vind BNR een prima omroep hoor maar ik weet zeker dat die presentatoren 'op lenen' zitten. Die willen zelf ook niet dat de HRA er aan gaat want dat kost ze centjes. HRA subsidielurkers hebben zich in de val laten lokken :X
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:19:52 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93849857
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:53 schreef meth77 het volgende:
Omdat de enorme effecten van de babyboom uit de jaren 70 en ''80 voorbij zijn, huizenbouw is nu al eigenlijk niet meer nodig, toch zal er op gebied van huurwoningen nog flink doorgebouwd worden, omdat het momenteel de enige winstgevende bouwsector is, met vooruitzicht op een jaarlijkse stijging en een gegarandeerde verhuur

Gemeentes kunnen nu uit het grondbedrijf nog een flinke opbrengst krijgen, dat is over tien jaar helemaal over

De leegstand in kantoren en winkelgebieden die is er al
Babyboomers wonen massaal met gezinnetjes in één huis. De nieuwe generatie woont veel vaker alleen, gescheiden, lat-relaties, beiden een huisje. Daarnaast vrees ik (persoonlijke mening) dat de immigratie weer een nieuwe golf gaat krijgen. Voormalig oostblok landen, midden afrika en arabië.
De huidige moslim gemeenschap is nog van de oude "stempel" en wonen vaak nog met 4 kinderen, papa, mama, opa en oma in één huis. Die willen straks ook allemaal een eigen huisje als ze verwesteren. Die vooroorloogse toestanden gaan we echt niet meer meemaken.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:
Ach en wee... wat een gejammer over 'gesubsidieerde' huurwoningen terwijl al die leentokkies een mega koopsubsidie krijgen :')
Ik vind BNR een prima omroep hoor maar ik weet zeker dat die presentatoren 'op lenen' zitten. Die willen zelf ook niet dat de HRA er aan gaat want dat kost ze centjes. HRA subsidielurkers hebben zich in de val laten lokken :X
Je bedoeld dezelfde omroep die doemschreeuwer Kees Tekort een platform geeft om zijn gesponsorde PVVpraat uit te kramen? _O-

Serieus, die Kees steekt ZO ontiegelijk schril af tegen intelligente en capabele sprekers als Hammelburg en Knoops dat het gewoon zielig is om aan te horen. :')
pi_93849872
Over 20 jaar zullen ze ons smeken of we alsjeblieft hun woning willen huren.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:21:40 #242
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93849886
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:20 schreef Asfyxia het volgende:
Over 20 jaar zullen ze ons smeken of we alsjeblieft hun woning willen huren.
Jou smeken ze hooguit of je eindelijk weer eens wilt betalen. ;)
pi_93849924
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jou smeken ze hooguit of je eindelijk weer eens wilt betalen. ;)
Kunnen ze doen. Maar ik betaal lekker toch niet. :P

Interessant punt trouwens over die immigratie. Ik denk niet dat de immigratie toe gaat nemen, doordat
a) het draagvlak in NL volledig ontbreekt
b) er een grote democratiseringsgolf aan de gang is in voormalige apenlanden en er in die landen straks de meeste centen vallen te verdienen.

Maar we gaan het zien. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:29:26 #244
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93850038
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:24 schreef Asfyxia het volgende:
a) het draagvlak in NL volledig ontbreekt
Succes met het uitleggen daarvan aan alle Roemenen, Polen, Bulgaren en Hongaren die hier straks gewoon legaal heen komen. Die slaan je dan met de europese wetgeving om je oren dat je ff niet zo moet zeiken.
Somaliers hebben overigens ook redelijk schijt aan "draagvlak" ;)

quote:
b) er een grote democratiseringsgolf aan de gang is in voormalige apenlanden en er in die landen straks de meeste centen vallen te verdienen.
Ik help het je hopen. Ik hoop serieus dat die landen een mooie democratie krijgen, meer vrijheid een beter leven en betere leiders. Maar ik heb er bitter weinig vertrouwen in. Als je hoort dat er inmiddels al weer rellen in Egypte zijn tussen christenen en moslims... Ik ben bang dat die landen een zeer slechte periode tegemoet gaan en de uiteindelijke uitkomst is extreem onzeker. Er kúnnen democratieën uit ontstaan, maar de geschiedenis leert dat de kans vele malen groter is dat er gewoon weer nieuwe dictatoriale regimes ontstaan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:41:32 #245
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850364
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Babyboomers wonen massaal met gezinnetjes in één huis. De nieuwe generatie woont veel vaker alleen, gescheiden, lat-relaties, beiden een huisje. Daarnaast vrees ik (persoonlijke mening) dat de immigratie weer een nieuwe golf gaat krijgen. Voormalig oostblok landen, midden afrika en arabië.
De huidige moslim gemeenschap is nog van de oude "stempel" en wonen vaak nog met 4 kinderen, papa, mama, opa en oma in één huis. Die willen straks ook allemaal een eigen huisje als ze verwesteren. Die vooroorloogse toestanden gaan we echt niet meer meemaken.
Kijk hier maar
pi_93850421
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik woon prima scheef O-)
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93850467
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:41 schreef meth77 het volgende:

[..]

Kijk hier maar

Nederland heeft steeds minder te bieden voor immigranten, de welvaart in de landen van herkomst groeit, Nederland is een waanzinnig duur land waar zij zich niet permanent kunnen vestigen zonder aan de onderkant van de samenleving te blijven. Nee.... dan kun je hier beter een paar jaar komen werken en dan met je spaarcenten terug gaan. Uiteraard blijven er wel een paar mensen hangen die hier een partner vinden maar dat gaat niet echt aanzetten lijkt mij.
I'll sing you a lullaby.
pi_93850480
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik woon prima scheef O-)
Oooh... nou dan ben je altijd welkom in Dronten... daar zijn ze gek op scheefhuurders ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93850527
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Oooh... nou dan ben je altijd welkom in Dronten... daar zijn ze gek op scheefhuurders ;)
Dronten is nu niet echt een plek waar ik ambitieer te wonen. O-)
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:47:22 #250
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850529
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:29 schreef Whuzz het volgende:

Ik help het je hopen. Ik hoop serieus dat die landen een mooie democratie krijgen, meer vrijheid een beter leven en betere leiders. Maar ik heb er bitter weinig vertrouwen in. Als je hoort dat er inmiddels al weer rellen in Egypte zijn tussen christenen en moslims... Ik ben bang dat die landen een zeer slechte periode tegemoet gaan en de uiteindelijke uitkomst is extreem onzeker. Er kúnnen democratieën uit ontstaan, maar de geschiedenis leert dat de kans vele malen groter is dat er gewoon weer nieuwe dictatoriale regimes ontstaan.
Vroeger hadden we in Europa ook dictators, dat zijn ook allemaal democratien geworden
kolonelsbewind griekenland, Franco in Spanje, Mussolini in Italie, Ceucescu in Roemenie, Europa was toen erger dan nu Noord_Africa en als je ziet hoe hoogopgeleid die jongeren zijn, dan heb ik een groot vertrouwen in Noord-Afrika

Ik denk dat Noord-Africa gaat lijken op een Turkije met olie, met groeipercentages van 10% a 12%

Lees het boek van R Kaplan maar monsoen, die voorsplede dat Noord-Africa een groeiregio gaat worden

[ Bericht 2% gewijzigd door meth77 op 09-03-2011 09:55:10 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:54:35 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93850703
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef meth77 het volgende:
Vroeger hadden we in Europa ook dictators, dat zijn ook allemaal democratien geworden
En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.
Dat worden echt niet van de ene op de andere dag democratieën, en als ze het al worden moet je maar afwachten of het standhoud en of het wezenlijk iets veranderd.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat emigratie uit rampgebieden zoals Dronten de immigratie uit afrika en oostbloklanden compenseert ;)
pi_93850745
:O
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:56:46 #253
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850760
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.
Dat worden echt niet van de ene op de andere dag democratieën, en als ze het al worden moet je maar afwachten of het standhoud en of het wezenlijk iets veranderd.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat emigratie uit rampgebieden zoals Dronten de immigratie uit afrika en oostbloklanden compenseert ;)
de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%, en waarom,
Juist geenschulden en een heel jonge bevolking die voor heel weinig keihard werkt.

Terwijl de regering hier nu al tekort komt aan de AOW premie
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_exploderen__.html

quote:
Waar Nederland nu 27 miljard euro betaalt aan de voorziening voor 65-plussers, knalt dat bedrag omhoog naar 43 miljard in 2040 (prijspeil 2009). Zelfs als de aow-leeftijd dan is verhoogd naar 67 blijft er nog een last van bijna 39 miljard. Bovendien moet dit astronomische bedrag worden opgehoest door verhoudingsgewijs minder mensen.
pi_93850859
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:

[..]

de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%
In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt is :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:01:52 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850911
De jonge nederlander heeft geen idee hoe vreselijk veel schulden en verplichtingen hij heeft of krijgt

quote:
[Alle belastingbetalers betalen premies voor de Anw en de AWBZ, maar 65-plussers betalen geen AOW-premie. Sinds 2001 is de premie te laag om de AOW-pensioenen van te betalen. Het tekort wordt betaald uit de algemene middelen. Terwijl het aantal mensen in de werkende leeftijd van 15 tot 65 jaar vrijwel gelijk blijft rond 11 miljoen, verdubbelt het aantal AOW-gerechtigden van ruim 2 miljoen nu naar ruim 4 miljoen in 2038.
[
pi_93850929
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:

Terwijl de regering hier nu al tekort komt aan de AOW premie
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_exploderen__.html

Dat word inderdaad een groot probleem, is echter al decennia bekend maar het struisvogelgedrag is de Nederlander niet vreemd. Zelfde geld voor de HRA.... die is ook onhoudbaar w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93850958
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:
De jonge nederlander heeft geen idee hoe vreselijk veel schulden en verplichtingen hij heeft of krijgt
Dus moet je zorgen dat je hier weg kan als je elders een beter leven kan krijgen.... wel raar.... vroeger wilde iedereen naar Nederland en over 15 jaar wil iedereen er weg :D

Tijd voor een jongeren partij die opkomt voor de belangen van de jeugd
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:07:20 #258
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851061
En dan hebben we het nog niet over de zorgkosten voor al die ouderen

ik hoorde dat ze nu ook al mensen van 78 jaar met longkanker van een nieuwe kunstlong kunnen voorzien, en dat ga JIJ betalen

http://www.longforum.nl/index.php?topic=12846.0

quote:
Volgens chirurg Emmanuel Martinod maakt de patiënt het anderhalf jaar na de operatie ,,zeer goed''.

De kunstmatige bronchus is gemaakt van vaatweefsel, dat is versterkt met een stent (een kunstvat). De artsen, die tien jaar onderzoek hebben gedaan naar de nieuwe behandelmethode, verwachten dat die de overlevingskansen van mensen met longkanker sterk kan verbeteren.
[
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:08:49 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851104
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt is :)
Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:13:12 #260
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851213
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is.
De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,

http://www.autoblog.nl/ar(...)r-doen-zonder-italie

quote:
Saillant detail is wel dat alle Fiat-fabrieken in Italië het qua productiviteit niet kunnen opnemen tegen één Fiat-bouwer in Polen.
[
pi_93851283
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:

Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)
Ik zeg ook niet dat zij niet net zo als de Nederlanders worden als ze de kans krijgen?
Feit is dat zij tot dusver niet in die situatie verkeren, denk jij dat die mensen hier voor de lol het vieze werk hier komen opknappen? Denk jij dat de Chinezen voor de lol in een fabriek geestdodende arbeid verrichten? Nee.... dat is gewoon een kwestie van overleven, iets wat hier in Nederland weer helemaal terug gaat komen w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:20:00 #262
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851426
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,

En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.
Polen zijn geen hardere werkers dan italianen. De mens is in de ene situatie een hardere werker dan in de andere. Wat dat betreft heeft Xeno gelijk: als een mens moet overleven, dan doet hij dat. Of dat nou in Polen, Italië of Nederland is.

Maar dat hele gezever dat we in Nederland vooroorloogse situaties krijgen gelooft Xeno zelf niet eens. Maar hij heeft goed naar zijn grote voorbeelde Kees Tekort geluisterd. Hard schreeuwen, dan val je in elk geval op, ook al is het met onzin. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:27:48 #263
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851646
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]Polen zijn geen hardere werkers dan italianen.
Geloof je jezelf wel eens???/

Ook al staat het overal geschreven, jij weet het beter :7

Italianen zijn lui, net als Grieken en Spanjaarden en Portugezen
pi_93851686
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.
Polen zijn geen hardere werkers dan italianen. De mens is in de ene situatie een hardere werker dan in de andere. Wat dat betreft heeft Xeno gelijk: als een mens moet overleven, dan doet hij dat. Of dat nou in Polen, Italië of Nederland is.
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen. Niet omdat Polen een genetische mutatie hebben waardoor ze harder werken maar omdat de economische realiteit ze daar toe dwingt. Overigens.... zouden die spaghetti eters wel eens wat harder mogen gaan werken met hun enorme staatsschuld :P

quote:
Maar dat hele gezever dat we in Nederland vooroorloogse situaties krijgen gelooft Xeno zelf niet eens. Maar hij heeft goed naar zijn grote voorbeelde Kees Tekort geluisterd. Hard schreeuwen, dan val je in elk geval op, ook al is het met onzin. :)
Nederland gaat wel degelijk een spectaculaire daling van de welvaart meemaken, simpelweg omdat de rest van de wereld ook een hogere levensstandaard wil. Wij moeten de tot voorheen goedkope hulpbronnen delen en dat betekend simpelweg minder voor meer. Tel daar de kosten van de vergrijzing bij op en het toekomst perspectief van NL ziet er 'opeens' een stuk minder rooskleurig uit
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:30:18 #265
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851699
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

Inderdaad, omdat ik met polen samenwerk en zeer bekend ben met de poolse cultuur, een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno :') ) geschreven staat.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:32:10 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851750
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen.
Conclusie: momenteel zijn een aantal polen in een fiat fabriek in polen hardere OF efficientere werkers dan een aantal italianen in een fiat fabriek in italie.

Inderdaad. Dát is de conclusie en niet meer.
Ik concludeer toch ook niet dat alle inwoners van Dronten slecht geinformeerde schreewlelijken zijn die op FoK posten, omdat er één dat doet? ;)

Je moet voor de grap eens naar het ziekteverzuim en beleid kijken, naar het aantal ongevallen in poolse fabrieken (en de oorzaken daarvan) en naar het algehele beleid in een poolse fabriek om de "harde werkers" daadwerkelijk aan het werk te houden.
Neem van mij aan dat zelfs Xeno ineens een harde werker is in een poolse fabriek. Als hij daar namelijk "FoK" denkt krijgt hij meteen een week geen loon. Ook veel succes met een groep poolse arbeiders in je fabriek als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Vooral vrijdag middag en maandag ochtend zijn lachen. ;)
pi_93851785
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

Italianen zijn lui, net als Grieken en Spanjaarden en Portugezen
:D

Voor een keertje ben ik het met Dino eens ~O>
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:33:54 #268
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno :') ) geschreven staat.
conclusie: Jij hebt een luie vriendin :{
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:34:19 #269
194833 Hanoying
pi_93851807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dronten is nu niet echt een plek waar ik ambitieer te wonen. O-)
Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonen :Y
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:34:30 #270
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851813
dubbel
pi_93851836
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

En aangezien Whuzz een bij elkaar geleende huiseigenaar is, is het ook nog eens een mislukte gold digger :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93851850
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonen :Y
Daar hebben ze in ieder geval supersnel internet _O_
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:37:22 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waar je over praat.
pi_93851905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:

Rustig maar Whuzz... het is fok ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:40:19 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851937
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Rustig maar Whuzz... het is fok ;)
Zelfs op FoK is het beledigen van iemands vriendin die zich hier niet zelf kan verdedigen beneden niveau. En als iets op FoK beneden niveau is... wow.. ;)

Overigens hoeft mijn vriendin natuurlijk niet meer hard te werken, aangezien ze naar NL verhuist. En hier werkt niemand hard toch? ;)
pi_93851969
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zelfs op FoK is het beledigen van iemands vriendin die zich hier niet zelf kan verdedigen beneden niveau. En als iets op FoK beneden niveau is... wow.. ;)

Overigens hoeft mijn vriendin natuurlijk niet meer hard te werken, aangezien ze naar NL verhuist. En hier werkt niemand hard toch? ;)
Welnee.... of fok is het gewoon heel gebruikelijk om alle mogelijke stereotypjes en vooroordelen nog eens uitvoerig te belichten :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:42:07 #277
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851973
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Is dezelfde logica als dat alle Polen lui zijn omdat jij er enkele kent, terwijl dde algemene mening is at Polen vriendlijke harde werkers zijn, overigens werk ik veel met Polen
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:45:06 #278
194833 Hanoying
pi_93852052
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar hebben ze in ieder geval supersnel internet _O_
^O^

Maar echt een mooi plekje hoor. _O_ Bootje in de haven, zwembad en tennisbaan op het park, fatsoenlijke kavels. Begint ook al aardig inprijs te zakken de laatste tijd, er staan er massa's te koop en Dronten is niet echt een übercourante markt.

Beetje jammer dat het ver van mijn huidige baan is maar mochten we weer eens buitenland plannen krijgen en voor die tijd een huis in Nederland willen kopen dan is Ketelhaven één van de plekken die op mijn lijstje staat :Y

Al die brabos hier zien de schoonheid van de polder niet xeno :'(
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:45:47 #279
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93852072
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

Is dezelfde logica als dat alle Polen lui zijn omdat jij er enkele kent, terwijl dde algemene mening is at Polen vriendlijke harde werkers zijn, overigens werk ik veel met Polen
In het buitenland (waar ik 90% van mijn werktijd verkeer) staan NL-ers ook aangeschreven als harde werkers. :')
Het is nogal lastig een volk te beoordelen aan de hand van mensen die ergens anders werken. Neem van mij aan dat de pool die naar NL komt om te werken *niet* representatief voor de gemiddelde pool in polen. Als je dat niet van me wilt aannemen is dat natuurlijk prima, maar als je het beter denkt te weten dan iemand die daadwerkelijk veel in polen komt... tja, dan houd het gauw op he :)
pi_93852073
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
Ik zal ook even een duit in het zakje doen: Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan. :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:47:41 #281
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93852124
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan. :D
Dat klinkt alsof je uit ervaring spreekt :X
De gemiddelde poolse zal niet snel terug slaan gelukkig ;) :P
Behalve met pasen in een schrikkeljaar :X
pi_93852169
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zal ook even een duit in het zakje doen: Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan. :D
Ik moest lachen :D
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:49:58 #283
324665 meth77
to do or not to do
pi_93852176
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:

Als je dat niet van me wilt aannemen is dat natuurlijk prima, maar als je het beter denkt te weten dan iemand die daadwerkelijk veel in polen komt... tja, dan houd het gauw op he :)
Maar zo een voorbeeld van Fiat, vind ik doorslaggevend
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:51:02 #284
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93852213
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:49 schreef meth77 het volgende:

[..]

Maar zo een voorbeeld van Fiat, vind ik doorslaggevend
Ok. Ik wou dat de budgethouders waar ik mee onderhandel met zo weinig argumenten te overtuigen waren _O-
pi_93852216
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Hanoying het volgende:

Al die brabos hier zien de schoonheid van de polder niet xeno :'(
Tja... het is denk ik maar wat je gewend bent. Ik ben er opgegroeid dus van nature bevooroordeeld ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93852255
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er opgegroeid dus van nature bevooroordeeld ;)
Ik ben er niet opgegroeid dus van nature bevoordeeld :+
pi_93852438
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Succes met het uitleggen daarvan aan alle Roemenen, Polen, Bulgaren en Hongaren die hier straks gewoon legaal heen komen. Die slaan je dan met de europese wetgeving om je oren dat je ff niet zo moet zeiken.
Somaliers hebben overigens ook redelijk schijt aan "draagvlak" ;)
Somaliërs zijn stuk voor stuk tuig. Die kunnen bij aankomst aan de grens regelrecht de veewagen in op transport naar Limburg.
quote:
Nouja, goed, ik heb natuurlijk ook dergelijke twijfels. Maar over sommige zaken ben ik nu eenmaal positiever dan ik over de Nederlandse huizenmarkt ben. ;)
pi_93852467
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik ben er niet opgegroeid dus van nature bevoordeeld :+
Elk voordeel heeft een nadeel :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:11:04 #289
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93852722
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Huurders zijn stuk voor stuk tuig. Die kunnen bij aankomst aan de grens regelrecht de veewagen in op transport naar Dronten.

Goed punt. Mooi wonen daar voor ze!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:11:49 #290
324665 meth77
to do or not to do
pi_93854852
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:

Neem van mij aan dat de pool die naar NL komt om te werken *niet* representatief voor de gemiddelde pool in polen. Als je dat niet van me wilt aannemen is dat natuurlijk prima, maar als je het beter denkt te weten dan iemand die daadwerkelijk veel in polen komt... tja, dan houd het gauw op he :)
Nee ik doel op de kennis / ervaringen van FIAT die drie fabrieken daar heeft en de productiviteit meet.
Die zegt dat Polen 6 keer meer productief zijn per werknemer dan in Italie.

Nu zou het kunnen dat Italianen helemaaaaaaaaaaaal niet vooruit te branden zijn, dat wel

quote:
Saillant detail is wel dat alle Fiat-fabrieken in Italië het qua productiviteit niet kunnen opnemen tegen één Fiat-bouwer in Polen.
pi_93856066
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Goed punt. Mooi wonen daar voor ze!
Ik denk niet dat die Polen zich de kaas van hun brood laten eten. In Dronten wonen bijzonder weinig Somaliërs, de meesten verkassen ook nog eens in rap tempo naar het UK.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:07:57 #292
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93856576
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:11 schreef meth77 het volgende:
Nee ik doel op de kennis / ervaringen van FIAT die drie fabrieken daar heeft en de productiviteit meet.
Die zegt dat Polen 6 keer meer productief zijn per werknemer dan in Italie.
NedCar scoorde ook beter dan Mitsubishi's fabrieken in Japan. (wederom, niet van horen zeggen, maar eigen ervaring, ik werkte er) Dat zou volgens jou dus betekenen dat nederlanders harder werken dan japanners? (om je voor te zijn, nee, er werkten toen geen polen bij NedCar iig ;) )

Ik wil je wel een stukje vooruit helpen hoor.
Dat kwam doordat de arbeidvoorwaarden bij NedCar anders in elkaar zaten, het management een compleet andere structuur had en de apparatuur veel moderner was.
Als je serieus iets wilt zeggen over polen vs italianen zou ik beginnen de *hele* omstandigheid in kaart te brengen van de de arbeiders. Plaats ze dus niet alleen in het plaatje "italaan" en "pool", maar vergelijk ook eens hun arbeidscontracten en werkomstandigheden.

Nogmaals. Polen werken niet harder dan italianen. Mensen die in poolse omstandigheden verkeren werken harder dan mensen die italiaanse omstandigheden verkeren.
En nee... dat is niet hetzelfde.

Weet je trouwens wat pas écht zuur is?
Wanneer Fiat noodgedwongen 3 fabrieken zou moeten sluiten... welke denk je dan dat er gesloten worden? Die van de "harde werkers" in polen? Of die in het thuisland?
Hint: Kijk eens hoe Mitsubishi het deed in vergelijkbare situatie ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Whuzz op 09-03-2011 13:13:36 ]
pi_93856716
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Inderdaad, omdat ik met polen samenwerk en zeer bekend ben met de poolse cultuur, een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno :') ) geschreven staat.
Pic van je vriendin? :9

We zitten tenslotte nog steeds op Fok....
pi_93856789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

Nogmaals. Polen werken niet harder dan italianen. Mensen die in poolse omstandigheden verkeren werken harder dan mensen die italiaanse omstandigheden verkeren.
En nee... dat is niet hetzelfde.

NedCar is een crimineel subsidiebolwerk, dan kun je het wel af zonder Polen :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:15:57 #295
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93856857
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:12 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Pics staan wel in besloten delen van diverse fora. Niet op openbare fora. ;)
Oh, speciaal voor Asfyxia: Heeeeele stouuuuuute picsssss! :o
Da's overigens wel héél offtopic. Ik denk niet dat het uiterlijk van mijn vriendin een grote invloed op de huizenmarkt in NL uitoeffent :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Whuzz op 09-03-2011 13:21:39 ]
pi_93857008
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:12 schreef Terrorizer het volgende:

Mijn vriendin is Brits :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:20:04 #297
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93857015
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

NedCar is een crimineel subsidiebolwerk, dan kun je het wel af zonder Polen :')
Je snapt natuurlijk dat zonder onderbouwing dat gewoon weer in de categorie "Xeno's gewauwel" gaat he? ;)

Maar je suggereert hiermee dus dat Italië de Italiaanse FIAT fabrieken keihard moet subsidieren? Want dat is kennelijk wel goed voor de prestaties ;)

Als je het over subsidies hebt, moet je voor de grap eens naar Polen gaan joh. Als je je al druk maakt over jouw belastinggeld in mijn HRA zul je daar wel spontaan in huilen uitbarsten bij de aanblik van de enorme hoeveelheden borden met "Funded by European Union".
Bossen, kastelen, wegen, industrieterreinen, parken, dierentuinen, je kunt het zo gek niet bedenken daar of het is van jouw belasting betaald! Misschien dat ze daarom zo hard werken.

Subsidie is key.

Maarrrrr... dat zou betekenen dat sociale huurders ook heel hard werken. Die zijn immers ook allemaal gesubsidieerd. Maar dat zijn dan weer allemaal luie donders. Moeilijk, moeilijk...
pi_93857032
Op fok wel te verstaan :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:26:00 #299
324665 meth77
to do or not to do
pi_93857247
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Weet je trouwens wat pas écht zuur is?
Wanneer Fiat noodgedwongen 3 fabrieken zou moeten sluiten... welke denk je dan dat er gesloten worden? Die van de "harde werkers" in polen? Of die in het thuisland?
Voorlopig komt er in Italie geen ene fabriek meer bij, wel in Rusland, Brazilie en Tsjechie
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:27:24 #300
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93857300
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

Voorlopig komt er in Italie geen ene fabriek meer bij, wel in Rusland en Tsjechie
Je bedoeld natuurlijk Brazilië en India ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:27:53 #301
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93857323
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')