abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93726618
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL een roepende in de woestijn.

"Neehoor, echt niet, bankiers zijn geen tuig dat opgeknoopt zou moeten worden! Heus niet!" :')
Heb je inhoudelijke argumenten of blijft het (wederom) bij hol gezever? Ik ben bang dat ik het antwoord al ken. :{
pi_93727329
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Behalve de uurtje-factuurtje mannen (Lakeman en de curatoren) en de talkshows later op de avond (eindelijk weer iets spannends te bespreken) is niemand er wat wijzer van geworden.
Hoho, we zijn ook van die achterlijke leenspotjes af!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93727364
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die leverden de TV-zenders in elk geval nog wat inkomsten op. Ik vind de reclames van de Belastingdienst vele malen irritanter.
  zondag 6 maart 2011 @ 15:26:51 #54
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93727955
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die leverden de TV-zenders in elk geval nog wat inkomsten op. Ik vind de reclames van de Belastingdienst vele malen irritanter.
Ik niet.
LEEN MOET DOOD

Al dit KUT adviseurs moeten maar eens echt werk gaan doen. Ik hoop dat de helft van die kredietgoden naar de klote gaat.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93728176
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hou toch op.... nu wonen ze er gratis _O-
Wat ook de reden is om ze brutale inbrekers te noemen die onterecht aan bezit komen. Dus ook de reden waarom het niet logish is om deze groep te steunen.
quote:
[..]

Maar waarom hebben jullie het huis dan niet verkocht? Was er geen sprake van hebzucht? Er is vast wel een prijs te noemen waarvoor het huis binnen no time verkocht zou zijn.

Er was nauwelijks opkomst en niemand is verplicht om dan maar voor 30% van de waarde te verkopen. Redelijkheid is bij jou blijkbaar hebzucht. :')

quote:
[..]

Een asociaal hoge prijs voor je leegstaande woning vragen trekt nu eenmaal asociale mensen aan :D :D
Wie heeft het over een asociale prijs? Je bent totaal onrealistisch en hebt absoluut geen eigen huis(DUIDELIJK te zien met deze standpunten :') ). Eigenlijk is het niet eens waard meer om dan nog te disscussieren. Totaal realiteitswaanzin.
pi_93728298
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:33 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Wat ook de reden is om ze brutale inbrekers te noemen die onterecht aan bezit komen. Dus ook de reden waarom het niet logish is om deze groep te steunen.

[..]

Er was nauwelijks opkomst en niemand is verplicht om dan maar voor 30% van de waarde te verkopen. Redelijkheid is bij jou blijkbaar hebzucht. :')

[..]

Wie heeft het over een asociale prijs? Je bent totaal onrealistisch en hebt absoluut geen eigen huis(DUIDELIJK te zien met deze standpunten :') ). Eigenlijk is het niet eens waard meer om dan nog te disscussieren. Totaal realiteitswaanzin.
LOL _O-

"boehoehoe ze geven niet wat ik ervoor wil hebben... :'("
pi_93728385
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bedoelt die 'bankster lover' die lid is van het CDA?

[ afbeelding ]

http://www.zingevingzuidas.nl/page/over-de-stichting/

Ach... hij had wel een mooi verhaal maar het blijft waarschijnlijk ook enkel bij verhaaltjes.... banksters hebben hele andere problemen in het leven als mensen die praten over 'graai bankiers', kutmarokkanen en tuig-dorp bewoners ;)
Ja die bedoelde ik. Eng kereltje. Echt zo'n tuigbankiertje. :r
pi_93728737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef Halcon het volgende:

De wet is natuurlijk niet voor niets aangepast. Juist omdat het een raar concept is.

Dus al die jaren was er sprake van dwaling?

quote:
Het risico van een bankrun is het risico van de bank, maar dat wil niet zeggen dat je op TV een dergelijke oproep moet kunnen plaatsen. Mensen moeten ook de mogelijkegevolgen van hun oproep beseffen.
Geld dat niet voor alles in het leven? Lakeman heeft niets gedaan wat illegaal is, de banksters moeten zich daar toch prima in kunnen vinden? Opkomen voor je eigen belang desnoods als dit andere ruineerd is wat bankiers dagelijks doen. Wat een nare vervelende mannetjes zijn het eigen toch...

quote:
Ik vind benadelen wat zwaar aangedikt. Mensen willen bepaalde producten, banken bieden die producten aan en mensen schaffen die producten aan.

Dat vind jij, ik denk daar heel anders over :)
Klanten lenen hun geld uit aan bankiers en als het ze het weer willen ophalen dan doen ze dat toch? Het is toch hun geld? Dat je mensen het advies geeft hun geld op te halen wil niet zeggen dat ze daar gehoor aan geven. Er zijn dus meer factoren die een rol gespeeld hebben bij DSB.

quote:
Nogmaals: welk belang hebben dat hoopje andere mensen dan gehad bij het omvallen van DSB?

Dat ze er op gewezen zijn dat banken toch om kunnen vallen en dat je je spaarcenten dus beter bij een degelijke bank kan onderbrengen. Voor zover er degelijke banken bestaan uiteraard :')

quote:
Een aantal mensen waren al ver met DSB over een regeling. Dat kon de prullenbak in en de curatoren moesten alles opnieuw bekijken. Zelfs de groep die er het meeste belang bij dacht te hebben, heeft er totaal geen belang bij gehad.

Fijn dat er een mogelijke oplossing in de koker zat.... als DSB in eerste instantie die troep niet verkocht had was zo'n oplossing geen eens nodig geweest. Mijn punt is dat DSB de veroorzaker van het leed is, welke krachten er daarna een duwtje in de goede richting hebben gegeven is minder relevant.

quote:
De consument had iets voor ogen wat eigenlijk niet kon. Een parttime kapster en 'n putjesschepper wilden ook zo'n mooie Vinex-container of een kredietje om een grote flatscreen, beertender en dure vakanties te kunnen betalen. DSB had daarvoor een verdienmodel opgezet. Ik ken die contracten uiteraard en dat koopsommengedoe staat er duidelijk in. Detaillering van de kostenstructuur is verder een zaak van DSB zelf. DSB biedt mensen iets voor een bepaalde prijs aan en dan maakt het niet uit of ze dat geld besteden aan een duur bedrijfsuitje, dure kantoorpanden, bonussen of een flinke polis voor Cardiff. Zijn mensen het niet eens met die prijs, dan zou je het product gewoon links moeten laten liggen. Kennelijk is bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die optie uitgevinkt in hun hersenpan.

De bankiers hadden toch wel kunnen bedenken dat zoiets mis kon gaan? Jij noemt dat onvoorzien maar daar denk ik dus heel anders over. Jij hamert wel iedere keer op de verantwoording van de consument maar daar is de zaak niet mee af imo. Juist van professionele dienstverleners mag je hoge standaarden verwachten als het gaat om de inschatting van risico's. DSB was gewoon een hebzuchtige bank die een bepaalde doelgroep maximaal probeerde uit te wringen :{w

quote:
Nee. Ik wil daarmee zeggen dat DSB ook voor dat schreeuwlelijkerds als Lakeman hun intrede op TV deden, al bezig was met regelingen e.d. Vrijwel elk instrument dat anderen nu gebruiken om te laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen, is afkomstig uit de DSB-fabriek.
Dat komt omdat ze al reeds doorhadden dat hun manier van handelen onhoudbaar was, of dacht jij dat DS plotseling verandert was in een ware Robin Hood? Nee... DS had door dat al die negatieve publiciteit rond zijn leenbankjes hem wel eens de kop kon gaan kosten.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93728770
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:09 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leen moet dood!

En dat is dus ook gebeurt ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_93729079
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:33 schreef TheQuestioner het volgende:

Nee hoor... ze hebben je woning gekraakt.... dat is wat anders als inbreken en of diefstal plegen. Vraag maar aan een jurist ;)

quote:

De waarde is datgene wat mensen er voor willen betalen, als de biedingen 30% onder de vraagprijs liggen dan kan je logischerwijs wel beredeneren wat de waarde is. Ik kan wel 50k vragen voor een kilo goud maar de marktprijs is momenteel 33k. Ik kan dus bij hoog en bij laag volhouden dat mijn kilo goud 50k waard is maar wie neemt mij dan nog serieus? Pas als de markt bereid is 50k te betalen is dat de waarde.

quote:
Zegt de persoon wie 30% boven de marktprijs vraagt voor een gekraakt pandje..... wist je dat gekraakte pandjes nog moeilijker te verkopen zijn en dus een nog lagere marktwaarde hebben _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93729114
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:36 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL _O-

"boehoehoe ze geven niet wat ik ervoor wil hebben... :'("
Ja dat is nog eens vermaak Asfyxia :D

De komende jaren gaan we heel veel van dit soort huilies tegenkomen op het internet en in de media :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93729164
Halcon, houd toch alsjeblieft op met je leugens. DSB heeft mensen bewust voorgelogen en onevenredig dure tuigprodukten aangesmeerd. In normaal Nederlands is hier gewoon sprake van grootschalige oplichterij, niks meer en niks minder.

De enige reden dat de oplichters niet achter de tralies zijn verdwenen, is omdat deze vorm van oplichterij op zo'n grote schaal voorkwam en er zoveel "toppertjes" rijk mee geworden zijn, dat vervolging "niet wenselijk" was. Als het wel tot vervolging was gekomen was de helft van graaiend Nederland achter de tralies gekomen, inclusief heel wat "top"-politici (Gerrit Zalm, Wim Kok etc. etc.).
pi_93729177
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:39 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik. Eng kereltje. Echt zo'n tuigbankiertje. :r
Ja.... dat zal vast zo'n 'goedzak' zijn die factuurtjes schrijft van 300 euro per uur :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93729228
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja dat is nog eens vermaak Asfyxia :D

De komende jaren gaan we heel veel van dit soort huilies tegenkomen op het internet en in de media :)
LOL ik woon in een krimpgemeente waar je je koophuis nu al aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. 3x raden wat de reactie hierop is van de lokale politiek. Nog meer bijbouwen! _O-
pi_93729332
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef Asfyxia het volgende:
Halcon, houd toch alsjeblieft op met je leugens. DSB heeft mensen bewust voorgelogen en onevenredig dure tuigprodukten aangesmeerd. In normaal Nederlands is hier gewoon sprake van grootschalige oplichterij, niks meer en niks minder.

De enige reden dat de oplichters niet achter de tralies zijn verdwenen, is omdat deze vorm van oplichterij op zo'n grote schaal voorkwam en er zoveel "toppertjes" rijk mee geworden zijn, dat vervolging "niet wenselijk" was. Als het wel tot vervolging was gekomen was de helft van graaiend Nederland achter de tralies gekomen, inclusief heel wat "top"-politici (Gerrit Zalm, Wim Kok etc. etc.).
QFT....

De invloed van de financiele sector op onze overheid is enorm. Ze hebben onze economie enorme schade toe gebracht. Het is omdat de overheid er ook bij betrokken is dat vervolging onwenselijk is, wie weet wiens namen er ook genoemd gaan worden :X
I'll sing you a lullaby.
pi_93729352
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... dat zal vast zo'n 'goedzak' zijn die factuurtjes schrijft van 300 euro per uur :')
Zo'n hele 'fijne' vent die met z'n volgevreten christensmoelwerk stiekem z'n reet afveegt met de belangen van hardwerkende Nederlanders. Want ja, hij is dan wel christen, maar die Quattroporte moet ook betaald worden!

En het dan gek vinden dat het CDA een enorme verkiezingsnederlaag lijdt. Als je zo'n Eelco Brinkman ziet, dan draait je maag toch om? :r
pi_93729361
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus al die jaren was er sprake van dwaling?

[..]
Ik heb de wet die het mogelijk maakte nooit begrepen inderdaad.
quote:
Geld dat niet voor alles in het leven? Lakeman heeft niets gedaan wat illegaal is, de banksters moeten zich daar toch prima in kunnen vinden? Opkomen voor je eigen belang desnoods als dit andere ruineerd is wat bankiers dagelijks doen. Wat een nare vervelende mannetjes zijn het eigen toch...

[..]
Nee, dat geldt niet voor alles in het leven. Je mag voor je eigen belang opkomen, maar er zijn grensen en die grens is bereikt wanneer je een niet gerechtvaardigd belang probeert na te streven en daarmee anderen enorm veel schade toebrengt. Vergelijk het met gelazer over een te verkopen wonen waarover twee mensen die bezig zijn met hun echtscheiding het niet over eens wonen.
quote:
Dat vind jij, ik denk daar heel anders over :)
Klanten lenen hun geld uit aan bankiers en als het ze het weer willen ophalen dan doen ze dat toch? Het is toch hun geld? Dat je mensen het advies geeft hun geld op te halen wil niet zeggen dat ze daar gehoor aan geven. Er zijn dus meer factoren die een rol gespeeld hebben bij DSB.

[..]
Het is ook hun geld. Echter een bank kan alleen functioneren en ook rente vergoeden als de bank dat geld zelf ook wegzet. Op TV oproepen tot een bankrun is er over.
quote:
Dat ze er op gewezen zijn dat banken toch om kunnen vallen en dat je je spaarcenten dus beter bij een degelijke bank kan onderbrengen. Voor zover er degelijke banken bestaan uiteraard :')

[..]
Ik denk niet dat de mensen die hun geld kwijt zijn, hun regeling kwijt zijn en een hoop gedoe hebben gehad dat als voordeel zien. De andere banken, die uit hoofde van het DGS, hebben kunnen opdraaien voor de schade ook niet.
quote:
Fijn dat er een mogelijke oplossing in de koker zat.... als DSB in eerste instantie die troep niet verkocht had was zo'n oplossing geen eens nodig geweest. Mijn punt is dat DSB de veroorzaker van het leed is, welke krachten er daarna een duwtje in de goede richting hebben gegeven is minder relevant.

[..]
Mijn punt is dat mensen vooraf niet hebben nagedacht over verplichtingen die ze zijn aangegaan. Met de DSB-constructies is an sich niets mis. Neemt niet weg dat het een matig verdienmodel is op het moment dat mensen iets goed lezen voor ze het tekenen en een rationele afweging maken over het te tekenen contract.
quote:
De bankiers hadden toch wel kunnen bedenken dat zoiets mis kon gaan? Jij noemt dat onvoorzien maar daar denk ik dus heel anders over. Jij hamert wel iedere keer op de verantwoording van de consument maar daar is de zaak niet mee af imo. Juist van professionele dienstverleners mag je hoge standaarden verwachten als het gaat om de inschatting van risico's. DSB was gewoon een hebzuchtige bank die een bepaalde doelgroep maximaal probeerde uit te wringen :{w

[..]
Een bankier moet de risico's ook juist incalculeren. Een oproep tot een bankrun is echter nauwelijks in te calculeren.

quote:
Dat komt omdat ze al reeds doorhadden dat hun manier van handelen onhoudbaar was, of dacht jij dat DS plotseling verandert was in een ware Robin Hood? Nee... DS had door dat al die negatieve publiciteit rond zijn leenbankjes hem wel eens de kop kon gaan kosten.
Nee, DS kampte met een flinke toename van uitblijvende rentebetalingen. Daar moet je wat op verzinnen en dat heeft DSB gedaan.
pi_93729368
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:01 schreef Asfyxia het volgende:

LOL ik woon in een krimpgemeente waar je je koophuis nu al aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. 3x raden wat de reactie hierop is van de lokale politiek. Nog meer bijbouwen! _O-
Ooh.... is weet al wat de bedoeling daarvan is.... ze gaan van jouw gemeente een tuig gemeente maken :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93729412
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:00 schreef Asfyxia het volgende:

Als je nu nog even argumenten toevoegt aan je geschreeuw, dan kunnen we met de discussie gaan beginnen. :)

BTW: Heb je zelf ook zo'n gezellige DSB-hypotheek op je Vinex-container?
pi_93729457
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh.... is weet al wat de bedoeling daarvan is.... ze gaan van jouw gemeente een tuig gemeente maken :D
Oh zeker. Ik verwacht dat het hier straks helemaal volloopt met allochtonen uit Rotterdam. Dat wordt nog lachen, want het stikt hier van de PVV-racisten. _O-
pi_93729461
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zo'n hele 'fijne' vent die met z'n volgevreten christensmoelwerk stiekem z'n reet afveegt met de belangen van hardwerkende Nederlanders. Want ja, hij is dan wel christen, maar die Quattroporte moet ook betaald worden!

En het dan gek vinden dat het CDA een enorme verkiezingsnederlaag lijdt. Als je zo'n Eelco Brinkman ziet, dan draait je maag toch om? :r
Gatverdamme EB..... dat porem alleen al :r

Nee.... dat soort lui kan je als politieke partij maar beter royeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729466
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT....

De invloed van de financiele sector op onze overheid is enorm. Ze hebben onze economie enorme schade toe gebracht. Het is omdat de overheid er ook bij betrokken is dat vervolging onwenselijk is, wie weet wiens namen er ook genoemd gaan worden :X
De scheiding der machten is in Nederland opgeheven? Heb kennelijk iets gemist...
pi_93729511
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gatverdamme EB..... dat porem alleen al :r

Nee.... dat soort lui kan je als politieke partij maar beter royeren.
Ik bemerk hier toch enige afgunst. :)
pi_93729538
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

De scheiding der machten is in Nederland opgeheven? Heb kennelijk iets gemist...
Nee... maar dat wil niet zeggen dat ze niet dezelfde belangen hebben.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729602
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik bemerk hier toch enige afgunst. :)
Afgunst? Die man is gewoon de trekpop van bouwend Nederland en een groot voorstander van het in stand houden van de huizenmarkt zeepbel. Zo'n man dient dus echt niet het belang van de gemeenschap.
I'll sing you a lullaby.
pi_93729617
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Goh, je moet hem wel met een vergrootglas zoeken, maar we hebben er eindelijk één gevonden hoor! Iemand die nog groot vertrouwen heeft in de rechtstaat en in "de scheiding de machten"! _O-
pi_93729644
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee... maar dat wil niet zeggen dat ze niet dezelfde belangen hebben.
Wat is dan het gezamenlijke belang van de rechterlijke macht en de uitvoerende macht?
pi_93729659
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Goh, je moet hem wel met een vergrootglas zoeken, maar we hebben er eindelijk één gevonden hoor! Iemand die nog groot vertrouwen heeft in de rechtstaat en in "de scheiding de machten"! _O-
Mensen die zomaar wat in het rond blaten zonder dat ze enig benul hebben waar ze precies over blaten hoef je helaas niet met een vergrootglas te zoeken.
pi_93729681
Afgunst? Als ik dan toch afgunstig zou willen zijn op een crimineel, dan is het zeker niet op Elco Brinkman. :')
pi_93729726
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Afgunst? Die man is gewoon de trekpop van bouwend Nederland en een groot voorstander van het in stand houden van de huizenmarkt zeepbel. Zo'n man dient dus echt niet het belang van de gemeenschap.
Het is een ieder vrij om binnen de wettelijke kaders een vereniging op te richten met als doel bepaalde belangen te behartigen.

Ik bemerk toch telkens enige afgunst.
pi_93729927
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:05 schreef Halcon het volgende:

Ik heb de wet die het mogelijk maakte nooit begrepen inderdaad.

Dat kan, ik begrijp het wel.

quote:
Nee, dat geldt niet voor alles in het leven. Je mag voor je eigen belang opkomen, maar er zijn grensen en die grens is bereikt wanneer je een niet gerechtvaardigd belang probeert na te streven en daarmee anderen enorm veel schade toebrengt. Vergelijk het met gelazer over een te verkopen wonen waarover twee mensen die bezig zijn met hun echtscheiding het niet over eens wonen.

Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Volgens mij hebben we juist daarom wetten in ons land die de grenzen bepalen? Wie zijn jij en ik dan nog om over onrecht te spreken? Ik vind dat wat veel banken doen ook niet gerechtvaardigd maar aangezien het legaal is kan je er dus niets aan doen.

quote:
Het is ook hun geld. Echter een bank kan alleen functioneren en ook rente vergoeden als de bank dat geld zelf ook wegzet. Op TV oproepen tot een bankrun is er over.

Een rentevergoeding is meestal niets meer dan een vergoeding voor het feit dat banken monetaire inflatie veroorzaken met de overdadige geldcreatie. Als je ziet hoe hoog de inflatie is en hoe laag de renten dan kan ik de banken missen als kiespijn.

quote:
Ik denk niet dat de mensen die hun geld kwijt zijn, hun regeling kwijt zijn en een hoop gedoe hebben gehad dat als voordeel zien. De andere banken, die uit hoofde van het DGS, hebben kunnen opdraaien voor de schade ook niet.

Welke regeling? Als er reeds regelingen waren geweest dan had de curator deze moeten eerbiedigen, juist het feit dat DSB maar bleeft treuzelen heeft geleid tot een fellere houding van Lakeman.

quote:
Mijn punt is dat mensen vooraf niet hebben nagedacht over verplichtingen die ze zijn aangegaan. Met de DSB-constructies is an sich niets mis. Neemt niet weg dat het een matig verdienmodel is op het moment dat mensen iets goed lezen voor ze het tekenen en een rationele afweging maken over het te tekenen contract.

Ja.... dat riedeltje ken ik nu wel, het is allemaal de eigen verantwoording van de klant en de bank is de trouwe brave dienstverlener die levert wat de klant vraagt.... sure.... dream on.

quote:
Een bankier moet de risico's ook juist incalculeren. Een oproep tot een bankrun is echter nauwelijks in te calculeren.

Wat een onzin.... juist in het huidige systeem weet men dat een bankrun fataal is en dus een zeer groot risico vormt. Blaten dat dit risico dus niet in te schatten is slaat echt nergens op. Juist als bank zou je direct in het gelid moeten springen als een klant dreigt met een bankrun :D

quote:
Nee, DS kampte met een flinke toename van uitblijvende rentebetalingen. Daar moet je wat op verzinnen en dat heeft DSB gedaan.
Dus... die mensen waren niet kredietwaardig? Nou.... hadden ze dat toch even mooi verkeerd ingeschat _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93729960
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:12 schreef Asfyxia het volgende:
Afgunst? Als ik dan toch afgunstig zou willen zijn op een crimineel, dan is het zeker niet op Elco Brinkman. :')
Dan kan ik wel betere rol model bedenken... iets met veel drank, drugs, vrouwen en geld :+
I'll sing you a lullaby.
pi_93730028
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is dan het gezamenlijke belang van de rechterlijke macht en de uitvoerende macht?
Het in stand houden van de kredietzeepbel en de HRA... Ook rechters zitten diep in de beleggingen en hebben waarschijnlijk hele hoge financieringen op hun dure huizen. Uiteraard doe ik nu aan speculatie maar ik vermoed niet dat rechters voor een modaal inkomen werken en in een rijtjescontainer wonen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93730051
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is een ieder vrij om binnen de wettelijke kaders een vereniging op te richten met als doel bepaalde belangen te behartigen.

Ik bemerk toch telkens enige afgunst.
Het is geen afgunst het is verachting.
I'll sing you a lullaby.
pi_93730106
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat kan, ik begrijp het wel.

[..]
Toch raar dat ik dan niet jouw spullen mag stelen op het moment dat jij ze niet gebruikt.

quote:
Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Volgens mij hebben we juist daarom wetten in ons land die de grenzen bepalen? Wie zijn jij en ik dan nog om over onrecht te spreken? Ik vind dat wat veel banken doen ook niet gerechtvaardigd maar aangezien het legaal is kan je er dus niets aan doen.

[..]
Als jouw zogenaamde belang anderen enorm veel schade toebrengt. Nogmaals: vrijwel niemand had enig belang bij het omvallen van DSB.

quote:
Een rentevergoeding is meestal niets meer dan een vergoeding voor het feit dat banken monetaire inflatie veroorzaken met de overdadige geldcreatie. Als je ziet hoe hoog de inflatie is en hoe laag de renten dan kan ik de banken missen als kiespijn.

[..]
De oude sok of het matras dan maar weer?

quote:
Welke regeling? Als er reeds regelingen waren geweest dan had de curator deze moeten eerbiedigen, juist het feit dat DSB maar bleeft treuzelen heeft geleid tot een fellere houding van Lakeman.

[..]
De regelingen waar DSB en hun klanten mee bezig waren. Lakeman was gewoon uit op aandacht en gerel. De mensen die hem fors betalen voor het behartigen van hun belangen zijn er geen steek verder mee gekomen.
quote:
Ja.... dat riedeltje ken ik nu wel, het is allemaal de eigen verantwoording van de klant en de bank is de trouwe brave dienstverlener die levert wat de klant vraagt.... sure.... dream on.

[..]
Zonder vraag is er geen aanbod. Dat is toch een heel simpel economisch principe.

quote:
Wat een onzin.... juist in het huidige systeem weet men dat een bankrun fataal is en dus een zeer groot risico vormt. Blaten dat dit risico dus niet in te schatten is slaat echt nergens op. Juist als bank zou je direct in het gelid moeten springen als een klant dreigt met een bankrun :D

[..]
Er is een verschil tussen weten dat een bankrun fataal is en iemand die op TV oproept tot een bankrun.
quote:
Dus... die mensen waren niet kredietwaardig? Nou.... hadden ze dat toch even mooi verkeerd ingeschat _O-
Er kan ook vanalles gebeuren tussen het afsluiten van het contract en de default-situatie. Het kan ook zijn dat iemand die wel kredietwaardig is, niet met geld om kan gaan en daardoor rekeningen onbetaald laat.
pi_93730152
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het in stand houden van de kredietzeepbel en de HRA... Ook rechters zitten diep in de beleggingen en hebben waarschijnlijk hele hoge financieringen op hun dure huizen. Uiteraard doe ik nu aan speculatie maar ik vermoed niet dat rechters voor een modaal inkomen werken en in een rijtjescontainer wonen :)
Dit lijkt me speculatie inderdaad. Rechters hebben ook belang bij 'n veilige samenleving en leggen toch regelmatig krankrzinnig lage straffen op aan allerlei doorgedraaide malloten.
pi_93730577
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:23 schreef Halcon het volgende:

Toch raar dat ik dan niet jouw spullen mag stelen op het moment dat jij ze niet gebruikt.

Kraken is geen diefstal, het is gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen. Het blijft gewoon je eigendom.

quote:
Als jouw zogenaamde belang anderen enorm veel schade toebrengt. Nogmaals: vrijwel niemand had enig belang bij het omvallen van DSB.

Het belang van banken is om geld te verdienen aan de armoede en hebzucht van anderen. Dat was ook het belang van DS nl. hij was hebzuchtig en wilde verdienen aan de armen en hebzuchtigen. Tja.. dat dit hem de kop gekost heeft noem ik alleen maar rechtvaardig.

quote:
De oude sok of het matras dan maar weer?

Welnee.... gewoon je geld uitgeven, alsof ik geld overhoud om te sparen :')

quote:
De regelingen waar DSB en hun klanten mee bezig waren. Lakeman was gewoon uit op aandacht en gerel. De mensen die hem fors betalen voor het behartigen van hun belangen zijn er geen steek verder mee gekomen.

Mmm... als die mensen heb fors betaalden en daarna berooid achter bleven zou dat niet zo slim geweest zijn toch? Ik vraag mij af wat de werkelijke waarde van de troep producten van DSB is.... wie wil dat eigenlijk nog kopen van de curator?

quote:
Zonder vraag is er geen aanbod. Dat is toch een heel simpel economisch principe.

Er is altijd vraag naar geld, juist uit de hoek van de minst kredietwaardige mensen, dat weet iedere bankster.... the poor pay more w/

quote:
Er is een verschil tussen weten dat een bankrun fataal is en iemand die op TV oproept tot een bankrun.

Natuurlijk is daar verschil tussen, maar als je weet dat je een gevaarlijk spel speelt moet je juist extra voorzichtig te werk gaan. Misschien hadden ze toch maar met de voorwaarden van Lakeman akkoord moeten gaan? Ik noem dat geen chantage overigens.... want DSB heeft zichzelf in deze situatie begeven en dat anderen dan hun kaarten optimaal benutten is hun goed recht.

quote:
Er kan ook vanalles gebeuren tussen het afsluiten van het contract en de default-situatie. Het kan ook zijn dat iemand die wel kredietwaardig is, niet met geld om kan gaan en daardoor rekeningen onbetaald laat.
Ja.... maar bij DSB bank zijn dat er wel bovengemiddeld veel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93730644
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit lijkt me speculatie inderdaad. Rechters hebben ook belang bij 'n veilige samenleving en leggen toch regelmatig krankrzinnig lage straffen op aan allerlei doorgedraaide malloten.
Ja.... in ruil voor seksuele diensten komt dat wel eens voor :X

Uiteraard hebben rechters belang bij lage straffen, rechters die zwaar straffen worden nl. zelf vaak het slachtoffer van geweld. Kijk maar eens naar Italie....
I'll sing you a lullaby.
pi_93730782
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... in ruil voor seksuele diensten komt dat wel eens voor :X

Uiteraard hebben rechters belang bij lage straffen, rechters die zwaar straffen worden nl. zelf vaak het slachtoffer van geweld. Kijk maar eens naar Italie....
Het vlees blijft zwak. Als jij taxichauffeur bent en 'n mooie dame met de looks van een fotomodel biedt jou aan de transactie in natura af te handelen, weiger je dat dan ook?

Nederland =/ Italie toch?
pi_93731014
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kraken is geen diefstal, het is gewoon gebruik maken van de beschikbare middelen. Het blijft gewoon je eigendom.

[..]
Joyriden in jouw auto is ook gebruik maken van de beschikbare middelen. Jouw auto blijft gewoon jouw eigendom.
quote:
Het belang van banken is om geld te verdienen aan de armoede en hebzucht van anderen. Dat was ook het belang van DS nl. hij was hebzuchtig en wilde verdienen aan de armen en hebzuchtigen. Tja.. dat dit hem de kop gekost heeft noem ik alleen maar rechtvaardig.

[..]
Dat is veel te kort door de bocht. Banken willen inderdaad geld verdienen, maar dat wil elke onderneming.
quote:
Welnee.... gewoon je geld uitgeven, alsof ik geld overhoud om te sparen :')

[..]
Maar je was wel voor een eigen huis financieren met gespaard geld, toch?
quote:
Mmm... als die mensen heb fors betaalden en daarna berooid achter bleven zou dat niet zo slim geweest zijn toch? Ik vraag mij af wat de werkelijke waarde van de troep producten van DSB is.... wie wil dat eigenlijk nog kopen van de curator?

[..]
Geen enkele kredietportefeuille is makkelijk te verkopen op dit moment. Wat de werkelijke waarde is, is moeilijk te zeggen. Het verdienmodel was natuurlijk in bepaalde mate gericht op die koopsommen. Daar heeft een eventuele koper niets meer aan.
quote:
Er is altijd vraag naar geld, juist uit de hoek van de minst kredietwaardige mensen, dat weet iedere bankster.... the poor pay more w/

[..]
De minder kredietwaardige mensen vormen ook een groter risico, dus logisch dat ze een hoger rentepercentage dienen te betalen.
quote:
Natuurlijk is daar verschil tussen, maar als je weet dat je een gevaarlijk spel speelt moet je juist extra voorzichtig te werk gaan. Misschien hadden ze toch maar met de voorwaarden van Lakeman akkoord moeten gaan? Ik noem dat geen chantage overigens.... want DSB heeft zichzelf in deze situatie begeven en dat anderen dan hun kaarten optimaal benutten is hun goed recht.

[..]
Akkoord gaan met bepaalde voorwaarden op dreiging van het oproepen tot een bankrun is chantage. Dat is 'n beetje als zeggen dat de buurvrouw met me naar bed moet gaan, omdat ik anders tegen haar man vertel dat ze zich in de SRV-wagen heeft laten volpompen door de melkboer.
quote:
Ja.... maar bij DSB bank zijn dat er wel bovengemiddeld veel :)
SNS heeft ook weleens een defaultrate van 2% gehad.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:27:31 #91
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93732696
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:

Eelco moet dood ;-)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93741724
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:27 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Eelco moet dood ;-)
Elco heeft zo'n onbetrouwbaar porem dat zelfs de ratten niets van hem moeten. Binnenkort boegbeeld af?
I'll sing you a lullaby.
pi_93743414
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Elco heeft zo'n onbetrouwbaar porem dat zelfs de ratten niets van hem moeten. Binnenkort boegbeeld af?
Is hij ooit een boegbeeld geweest dan, die creep met die dope-ogen?
pi_93744556
Eelco O+

*O*

De koters hebben elkaar weer gevonden zie ik. w/
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93745546
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eelco O+

*O*

De koters hebben elkaar weer gevonden zie ik. w/
:')

Ook jij vind dat hij een dope kop heeft BVZ, geef het nu maar gewoon toe :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93745880
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:49 schreef xenobinol het volgende:
Ook jij vind dat hij een dope kop heeft BVZ
Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik daar geen tegenargument voor bedenken. :@
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93746247
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik daar geen tegenargument voor bedenken. :@
Dat zeg ik :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93751322
Kraken is natuurlijk diefstal. Het argument dat het om eerste levensbehoefte gaat is in mijn ogen niet valide. Ik zie het al voor me dat iemand bij de bakker een brood van de plank mag pakken omdat eten eerste levensbehoefte is.

Wonen in onze maatschappij is wel een luxe goed geworden. We vergeten voor het gemak de opties bij kennisen of ouders te verblijven. Al helemaal dat op andere locaties woningen een stuk betaalbaarder zijn. Krakers mogen wat mij betreft afgeschoten worden.

Als je een effectief beleid wil tegen leegstand, dan zijn er ook vanuit de overheid maatregelen te bedenken.
pi_93752737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:21 schreef snabbi het volgende:
Kraken is natuurlijk diefstal. Het argument dat het om eerste levensbehoefte gaat is in mijn ogen niet valide. Ik zie het al voor me dat iemand bij de bakker een brood van de plank mag pakken omdat eten eerste levensbehoefte is.

Wonen in onze maatschappij is wel een luxe goed geworden. We vergeten voor het gemak de opties bij kennisen of ouders te verblijven. Al helemaal dat op andere locaties woningen een stuk betaalbaarder zijn. Krakers mogen wat mij betreft afgeschoten worden.

Als je een effectief beleid wil tegen leegstand, dan zijn er ook vanuit de overheid maatregelen te bedenken.
Krakers afschieten? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? Omdat iemand je woning leent moeten ze doodgeschoten worden 8)7
I'll sing you a lullaby.
pi_93753459
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Krakers afschieten? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? Omdat iemand je woning leent moeten ze doodgeschoten worden 8)7
Heb liever dat ze krakers afschieten dan de voorzitter van Bouwend Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')