abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93753674
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb liever dat ze krakers afschieten dan de voorzitter van Bouwend Nederland.
Ik heb liever dat ze niemand afschieten.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93753775
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze niemand afschieten.
Wat enorm politiek correct. :{
pi_93754006
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat enorm politiek correct. :{
Nou.... daar word ik niet vaak van beschuldigt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93754061
Ik zal het goed maken..... ik ben wel voor de standrechtelijke executie van banksters.... gewoon gezellig vierendelen op het stadsplein w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93754141
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:26 schreef xenobinol het volgende:
Ik zal het goed maken..... ik ben wel voor de standrechtelijke executie van banksters.... gewoon gezellig vierendelen op het stadsplein w/
Dan toch liever dat ze die krakers afschieten. :Y
pi_93754344
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan toch liever dat ze die krakers afschieten. :Y
Nou vooruit een kraker en een bankster.... dan bestel ik wel het bier ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93758345
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou vooruit een kraker en een bankster.... dan bestel ik wel het bier ;)
Op zijn MTV's celeberty death match, de banksters tegen de krakers. :D
pi_93758548
Offtopic, maar...
quote:
ma 07 mrt 2011, 08:13
Leegstand kantoren schrikt investeerders af door Barbara Sanders
AMSTERDAM - Nederland zakt steeds verder weg op de ranglijsten van aantrekkelijke bestemmingen voor institutionele beleggers. Macro-economisch geldt ons land als stabiel, maar de leegstand op de kantorenmarkt maakt investeerders huiverig. „Wij zien hier geen huurgroei op de lange termijn en kijken liever over de grens.”

Directeur Patrick Woods van Standard Life Investments, een van de grootste vermogensbeheerders ter wereld, is stellig. De maatschappij ’vernetwerkt’ in een dermate hoog tempo dat de ambitie van Nederland om mee te doen met andere Europese toplocaties als Londen, Frankfurt, Brussel of Parijs nauwelijks realistisch is. „Jullie kunnen wel denken dat de Zuidas je van het is, maar vergeleken met de binnensteden van Parijs of Stockholm is Amsterdam echt niet interessant.”

Volgens Woods kunnen kantoorhuurders overal terecht. De snel toenemende globalisering speelt een belangrijke rol.„De gebrekkige infrastructuur in Nederland is inmiddels een serieuze showstopper als het gaat om het verbeteren van de internationale concurrentiepositie.”
http://www.telegraaf.nl/d(...)esteerders_af__.html

En weer een door Amsterdamse blaaskaakjes de wereld in geholpen illusie armer. _O-

Ik voorspel dat steeds meer kantoorruimte voor een prikkie aan studenten en andere armoedzaaiers verhuurd zal worden. Als vervolgens de huren ook instorten, zal dat de doodsteek voor de Nederlandse huizenmarkt betekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asfyxia op 07-03-2011 09:13:58 ]
pi_93758619
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op zijn MTV's celeberty death match, de banksters tegen de krakers. :D
:D

Dat zal een bloederige match worden dan, ik vrees dat de banksters gekraakt gaan worden ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_93758689
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:00 schreef Asfyxia het volgende:
Offtopic, maar...
Hoezo off topic?

quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)esteerders_af__.html

En de weer een door Amsterdamse blaaskaakjes de wereld in geholpen illusie armer. _O-
Ja.... briljant.... al die leegstaande kantoorpandjes in 020 gaan ze ombouwen tot krakersparadijs :P

quote:
Ik voorspel dat steeds meer kantoorruimte voor een prikkie aan studenten en andere armoedzaaiers verhuurd zal worden. Als vervolgens de huren ook instorten, zal dat de doodsteek voor de Nederlandse huizenmarkt betekenen.
Mooi man.... kunnen we met zijn allen die vastgoedspeculantjes uitzwaaien terwijl ze hun heil in andere landen gaan zoeken.... tot ziens :W

Banken worden de woningcorporaties van de 21e eeuw :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_93758830
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo off topic?
Nouja, omdat het bericht over kantoren gaat en niet over de huizenmarkt.
quote:
Ja.... briljant.... al die leegstaande kantoorpandjes in 020 gaan ze ombouwen tot krakersparadijs :P
Dat lijkt me wel wat. Een hele verdieping op de 17de etage voor 100 euro in de maand. :P
quote:
Mooi man.... kunnen we met zijn allen die vastgoedspeculantjes uitzwaaien terwijl ze hun heil in andere landen gaan zoeken.... tot ziens :W

Banken worden de woningcorporaties van de 21e eeuw :Y
LOL
pi_93766520
quote:
Waarom dalen huizenprijzen?

Het is onmogelijk voor huizenprijzen om consequent te stijgen zonder een stijging in de geldhoeveelheid (door de creatie van nieuw krediet). Dit is slechts mogelijk wanneer er meer geld in dit geval in de vorm van krediet naartoe vloeit.

Er zijn andere manieren waarop huizenprijzen kunnen stijgen, maar deze effecten zijn slechts tijdelijk. Bijvoorbeeld, als er meer geld gespaard wordt en minder uitgegeven aan consumptie, dan zouden er in theorie meer hypotheken kunnen worden verstrekt. In dat geval zouden huizenprijzen stijgen, terwijl (een deel van) de consumentenprijzen zouden dalen.

In de afwezigheid van inflatie, zou de hoeveelheid krediet die beschikbaar is voor het publiek om huizen mee te kopen snel uitgeput zijn. Zelfs een grote hoeveelheid is ten slotte beperkt. Het krediet wat beschikbaar is uit nieuwe spaargelden en aflossingen is tamelijk inelastisch.

Enkel en alleen wanneer de hoeveelheid krediet kunstmatig vergroot wordt door centrale banken en fractioneel reserve bankieren, kan een zeepbel in de huizenmarkt ontstaan.
Een stijging van de effectenmarkt kan niet voor langere tijd aanhouden, tenzij het publiek zowel de gewilligheid als met name de mogelijkheid heeft om te kopen.

We zullen de komende jaren een combinatie van meerdere factoren zien. De bereidheid onder het publiek om te kopen zal dalen, evenals de mogelijkheid om überhaupt een huis te kopen. De reden dat huizenprijzen dalen en verder zullen dalen is meervoudig, maar komt simpelweg neer op een overschot aan aanbod en een tekort aan vraag. Het aanbod op de huizenmarkt neemt gestaag toe, terwijl kopers in de huidige onzekerheid minder snel zullen kopen en met strengere eisen minder snel een hypotheek kunnen krijgen.

De komende tijd zal er nog verder aangemodderd worden. De overheid zal er alles aan doen om de zeepbel in stand te houden. Nu al is men uitgebreid bezig met het subsidiëren van koopwoningen, o.a. door middel van de (belachelijke en schadelijke) koopsubsidie voor starters.

Maar, het allerbelangrijkste: de hypotheekrente staat op dit moment zéér laag. Een hypotheek is as we speak nog relatief goedkoop. De hypotheekrente stijgt echter al sinds oktober na het bereiken van een laagterecord en zal verder en verder stijgen. Stijgen tot hoogtes die een zeer lange tijd niet gezien zijn. Ik vrees dat de hypotheekrente voor 10 jaar vast (in oktober rond de 4%) uiteindelijk minimaal zal verdubbelen. Wanneer stijgende woningprijzen geen zekerheid maar illusie blijken te zijn, zal de bereidwilligheid onder de mensen om nog een huis te kopen een deuk oplopen.

Hypotheekrentes stijgen en zullen veel verder stijgen

Dit alles zal leiden tot een verdere algemene prijsdaling in de woningmarkt. Een vastgoedzeepbel knapt echter niet als een ballon, noch crashen ze als aandelenmarkten. De lucht in dit soort zeepbellen wordt pijnlijk langzaam eruit geknepen. We weten immers de huidige waarde van onze woningen niet totdat we deze verkopen. Ze worden niet dagelijks verhandeld, zoals aandelen in Philips. Sommige woningen worden zelfs nooit verhandeld op de markt, maar worden doorgegeven aan de volgende telg uit de familie. De marktwaarde van een woning kan zomaar 20% dalen en de eigenaar zal het niet eens doorhebben.

Wanneer de woningmarkt crasht zullen prijzen minder snel in elkaar storten. Woningen waarop potentiële kopers bieden zullen simpelweg niet verkocht worden. Verkopers weigeren vaak in eerste instantie om hun prijs te laten zakken. Ze bieden de voorkeur aan het simpelweg op de markt houden van de woning of zelfs het van de markt halen van het huis. Pas bij een steeds wanhopigere situatie wordt een lagere vraagprijs een optie.

Hoe is het zo ver gekomen? In 1971 nam de wereld volledig afscheid van wat er nog over was van de goudstandaard. De eerste fase van kredietexpansie manifesteerde zich in de dotcom zeepbel, wat zelfs leidde tot het roemruchte debacle met World Online. Centrale banken hebben dit probleem opgelost door louter meer krediet. Krediet wat zijn weg vond naar de vastgoedmarkt. Toen vervolgens het publiek onterecht de conclusie trok dat vastgoed altíjd stijgt zelfs ten tijde van recessie werd het begin van de vastgoedzeepbel ingeluid.

De huidige opleving van de aandelenmarkt is eveneens slechts een gevolg van een lage rente en inflatie. Wat we nu nog voor onze kiezen hebben is een afrekening van bijna 40 jaar aan kredietexpansie, dankzij overheden en centrale banken die de problemen structureel voor zich uitschoven.

Traditioneel gezien worden er voor een crash in de huizenmarkt eerst minder huizen verkocht (zoals het afgelopen jaar in Nederland), terwijl prijsdalingen geleidelijk doorsijpelen. Mijn inziens zullen huizenprijzen in Nederland uiteindelijk zo een 40% moeten dalen, om terug te gaan naar de historische prijs in goud. Dit zal echter een geleidelijk proces zijn.

Het is wachten tot de rentes stijgen en de Nederlandse woningmarkt de eerste knockout punch krijgt.

bron
Voorlopig zit iedereen zonder overwaarde dus vast is zijn te dure woning *O*

Whuzz gaat in ieder geval nergens heen de komende 30 jaar w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93772011
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorlopig zit iedereen zonder overwaarde dus vast is zijn te dure woning *O*

Whuzz gaat in ieder geval nergens heen de komende 30 jaar w/
Mooi stukje. Één kanttekening: dat van die stijgende/verdubbelde lange rente moet ik nog zien. Als de inflatie te hard oploopt als gevolg van een verder stijgende olieprijs, is het gewoon over en uit met dat zogenaamde "economische herstel". Waardoor de olieprijs weer spoedig in elkaar zal storten, net als in 2008/2009, en de inflatie ook weer net zo hard afneemt.

Bovendien lijkt het afnemen van de vraag naar hypotheken ook niet echt bevorderlijk voor de rentestand (aangezien je rente tot op zekere hoogte kunt zien als de "prijs" van een geldlening).
pi_93773335
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:34 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Mooi stukje. Één kanttekening: dat van die stijgende/verdubbelde lange rente moet ik nog zien. Als de inflatie te hard oploopt als gevolg van een verder stijgende olieprijs, is het gewoon over en uit met dat zogenaamde "economische herstel". Waardoor de olieprijs weer spoedig in elkaar zal storten, net als in 2008/2009, en de inflatie ook weer net zo hard afneemt.

Bovendien lijkt het afnemen van de vraag naar hypotheken ook niet echt bevorderlijk voor de rentestand (aangezien je rente tot op zekere hoogte kunt zien als de "prijs" van een geldlening).
De globale economie kan ook prima draaien zonder leenkneuzen Amerika en Europa. De opkomende economieën zijn voldoende gegroeid om zelf flink te gaan consumeren. Olie zie ik niet zo heel hard meer inzakken.
Ik vermoed dat de lage rentestanden vooral te danken waren aan het enorme volume van de geldverstrekking, als het volume afneemt zal gewoon de prijs per eenheid omhoog gaan om de kosten voor de geldverstrekkers dekkend te maken. Ik zie de rente dus wel toenemen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:17:32 #115
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_93773876
Tot nu toe hoor ik alleen maar mensen om mij heen die willen gaan kopen en volgens Xeno is dat een hele goede graadmeter. :Y
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_93774100
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Tot nu toe hoor ik alleen maar mensen om mij heen die willen gaan kopen en volgens Xeno is dat een hele goede graadmeter. :Y
Frappant. Ik zie alleen maar mensen om me heen die hun huis (vaak al jaren) te koop hebben staan en die soms al drie keer gezakt zijn in prijs.

Wel opmerkelijk dat die 2 partijen elkaar dan niet vinden. :P
pi_93774213
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Ik wil ook van alles, maar dat wil niet zeggen dat het ook allemaal gaat gebeuren. Laat ze eerst maar eens daadwerkelijk kopen, dat is de enige goede graadmeter :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93774251
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:22 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Frappant. Ik zie alleen maar mensen om me heen die hun huis (vaak al jaren) te koop hebben staan en die soms al drie keer gezakt zijn in prijs.

Wel opmerkelijk dat die 2 partijen elkaar dan niet vinden. :P
Inderdaad... erg vreemd. Ik wil ook wel kopen, maar niemand wil mij een huis verkopen voor een schappelijke prijs ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93774413
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad... erg vreemd. Ik wil ook wel kopen, maar niemand wil mij een huis verkopen voor een schappelijke prijs ;)
Nu je het zegt... ik wil ook wel kopen! Uiteraard voor de prijs die ik in gedachten heb. :P ;)
  maandag 7 maart 2011 @ 16:34:58 #120
43642 Bayswater
pi_93774684
Tot nu toe knallen de gemiddelde vraagprijzen weer aardig omhoog. Niks zakken met die prijzen. :)

http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/
Life lies a slow suicide
pi_93774691
Maar ze hoeven niet te verkopen... toch... gelukkig word er ook nog gebouwd en gaan er mensen dood om ruimte te maken voor de nieuwe generaties ^O^
Ik voorzie een gouden toekomst voor krakers en ander vuig tuig :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93774787
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:34 schreef Bayswater het volgende:
Tot nu toe knallen de gemiddelde vraagprijzen weer aardig omhoog. Niks zakken met die prijzen. :)

Dat zegt echt helemaal niets... vragen is vrij toch?
Daarnaast moet je ook kijken naar het soort woningen dat te koop word gezet... als het allemaal van die woningen zijn van cashende BB'ers die aan de top van de pyramide zitten drijft dat de gemiddelde vraagprijs veel meer op dan het te koop zetten van kleine rijtjescontainers :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:46:05 #123
43642 Bayswater
pi_93775196
Als je wat verder kijkt zie je dat de vraagprijzen niet in de hoogste segmenten zijn gestegen maar in het midden en lagere segment. De 2008 probleemgevallen verdwijnen langzamerhand uit de markt. Merk dat men flink aan het slot begint te wrikken. :)
Life lies a slow suicide
pi_93775536
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:34 schreef Bayswater het volgende:

LOL, nou succes met de verkoop dan heh! :P
pi_93775553
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:46 schreef Bayswater het volgende:
Als je wat verder kijkt zie je dat de vraagprijzen niet in de hoogste segmenten zijn gestegen maar in het midden en lagere segment. De 2008 probleemgevallen verdwijnen langzamerhand uit de markt. Merk dat men flink aan het slot begint te wrikken. :)
Inderdaad... daar lijkt het wel op. Goed.... het aantal te koop staande woningen is ook weer fors toegenomen.... wat zullen er een hoop mensen teleurgesteld gaan raken :)
Ik ben benieuwd naar de cijfers van het kadaster voor februari.... dat heb ik wel even nodig naar zulke confronterende cijfers -O-
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')