Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. En dus zul je óf kleiner moeten zoeken, óf buiten de stad. Wat is daar precies het probleem mee?
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.
Kleiner zoeken is er niet, dan kom je in de sociale sector terecht waar je niet meer mag huren met dat iets boven modale salaris.
Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder.... misschien dat ze me zelfs wel een oprotpremie willen geven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kennelijk begrijp jij nog steeds niet dat jij voor een oneerlijke en niet markt-conforme prijs aan het huren bent. Je dubbetje-op-de-eerste-rang tijd is gewoon over. Face it.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yaris gekocht voor een Ferrari prijs. :p
No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat brandenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder....
Whuzz zijn brein is nog herstellende van de schade die de oplosmiddelen hebben aangerichtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Uhm.. ben je nog carnaval aan het vieren??
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:00 schreef Whuzz het volgende:
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.
Die scheefwoonwet is geen idee van Europa... het is een plan van onze eigen PvdAquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat branden
Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochistenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.
Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
Ieder zijn eigen voorkeur, net zoals ik nog niet eens levend zou willen wonen in een polder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochisten![]()
Whuzz heeft soortgelijke ervaring nl..... misschien moeten jullie eens voorbij de stadsgrens van 040 kijken, persoonlijk zou ik er nog niet dood gevonden willen worden nl.
In mijn geval werd volgens mij een factor 3,5 gehanteerd maar ik weet het niet zeker meer. De factor die gehanteerd wordt is overigens vaak lager naarmate de woning duurder is, in absolute termen wordt vaak een inkomen van zo'n 2800-3000 euro bruto per maand geeist voor een fatsoenlijke woning. In het geval van tweeverdieners wordt de partner slechts voor de helft mee gerekend.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat voor inkomenseis stellen die verhuurders voor zo'n woning. Nou laten we eens uitgaan van de vaak gebruikt factor 4.5. Dan moet je bruto voor die woning van 800 dus al 3600 per maand verdien, dat houdt dus in dat je jaarsalaris al 46.656 moet zijn.
Goh gaan we eens terug rekenen voor degene die bruto op jaarbasis 35000 verdienen, die hebben een bruto loon van 2700 per maand / 4.5 = 600 euro/maand wat ze zouden mogen huren van die instanties, nou laten die nu net niet zulke woningn beheren.
Ik ook. Eindhoven, 52m2, 750 per maand. Daarom zeg ik dus ook: ga dan buiten de stad wonen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.
Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:21 schreef Hanoying het volgende:
Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.
.
Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehoudenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.
Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehouden
Bagatelliseer het probleem maar weerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.
Staan vaak gewoon op funda hoor..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.
Permanente bewoning is niet toegestaanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Staan vaak gewoon op funda hoor..
Deze bv, 150 m2 appartement voor 800 euro/maand:
http://www.funda.nl/huur/(...)-527-bouwnr-1760647/
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.quote:Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
En met de huidige stand van de hypotheekrente valt kopen ook af.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.
Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
Dan kom je in Dronten terecht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat als ik max 500 euro kale huur wil betalen?
Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kom je in Dronten terecht.
Drie hoog achter in de Tarwewijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.
Wat als ik max 500 euro kale huur wil betalen?
Voor minder gaan werken is wel een erg nare uitdrukking maar minder gaan werken zou ik in zo'n situatie zeker overwegen. (bv 4 ipv 5 dagen gaan werken en dan gewoon 1 dag per week zwart werken als je het geld nodig hebt.)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:27 schreef HansvD het volgende:
Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |