Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. En dus zul je óf kleiner moeten zoeken, óf buiten de stad. Wat is daar precies het probleem mee?
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt dat de leraren maar in schubbekutteveen gaan wonen en dan dagelijks naar de steden moeten gaan rijden. Ze zijn niet allemaal zo gestoord als sommigen die graag in schubbekutteveen wonen en dagelijks meer dan 1 uur enkele reistijd willen kwijt zijn.
Kleiner zoeken is er niet, dan kom je in de sociale sector terecht waar je niet meer mag huren met dat iets boven modale salaris.
Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder.... misschien dat ze me zelfs wel een oprotpremie willen geven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kennelijk begrijp jij nog steeds niet dat jij voor een oneerlijke en niet markt-conforme prijs aan het huren bent. Je dubbetje-op-de-eerste-rang tijd is gewoon over. Face it.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:36 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yaris gekocht voor een Ferrari prijs. :p
No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat brandenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven aan mijn verhuurder....
Whuzz zijn brein is nog herstellende van de schade die de oplosmiddelen hebben aangerichtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Uhm.. ben je nog carnaval aan het vieren??
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:00 schreef Whuzz het volgende:
Zo extreem is het echt niet. Kleiner wonen kan best. Een flat voor 600 per maand. Of een dorp op 20km afstand. Het hoeft niet meteen een studenten kamer, of een huis op 300km afstand te zijn hoor.
Die scheefwoonwet is geen idee van Europa... het is een plan van onze eigen PvdAquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
No worries, die weet dat al. En zo niet, dan denk ik dat na de europese regels en de verplichtte 5% huurstijging het licht wel gaat branden
Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochistenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.
Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
Ieder zijn eigen voorkeur, net zoals ik nog niet eens levend zou willen wonen in een polder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zijn jullie Brabanders allemaal van die masochisten![]()
Whuzz heeft soortgelijke ervaring nl..... misschien moeten jullie eens voorbij de stadsgrens van 040 kijken, persoonlijk zou ik er nog niet dood gevonden willen worden nl.
In mijn geval werd volgens mij een factor 3,5 gehanteerd maar ik weet het niet zeker meer. De factor die gehanteerd wordt is overigens vaak lager naarmate de woning duurder is, in absolute termen wordt vaak een inkomen van zo'n 2800-3000 euro bruto per maand geeist voor een fatsoenlijke woning. In het geval van tweeverdieners wordt de partner slechts voor de helft mee gerekend.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat voor inkomenseis stellen die verhuurders voor zo'n woning. Nou laten we eens uitgaan van de vaak gebruikt factor 4.5. Dan moet je bruto voor die woning van 800 dus al 3600 per maand verdien, dat houdt dus in dat je jaarsalaris al 46.656 moet zijn.
Goh gaan we eens terug rekenen voor degene die bruto op jaarbasis 35000 verdienen, die hebben een bruto loon van 2700 per maand / 4.5 = 600 euro/maand wat ze zouden mogen huren van die instanties, nou laten die nu net niet zulke woningn beheren.
Ik ook. Eindhoven, 52m2, 750 per maand. Daarom zeg ik dus ook: ga dan buiten de stad wonen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik wacht met smart op wat linkjes van zulke woningen in de randstad, en of brabant.
Ik heb in 7 jaar geleden in eindhoven van een prive particuliere verhuurder wat gehuurd gehad voor 700 euro per maand 50m^2 in woensel west. Maar om daar met een gezin te gaan wonen lijkt me geen goed plan.
Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:21 schreef Hanoying het volgende:
Dat zijn de prijzen als je direct van een particulier huurt, niet de prijzen als je van een groot fonds huurt.
.
Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehoudenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.
Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aangezien 040's masochisten zijn hebben ze voor jullie de prijzen lekker hoog gehouden
Bagatelliseer het probleem maar weerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Maar dan helaas niet alleen in 040, maar ongeveer in alle steden van brabant en de complete randstad.
Staan vaak gewoon op funda hoor..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eens wat sites van die fondsen zien om de huur prijzen van hun vastgoed te mogen aanschouwen.
Permanente bewoning is niet toegestaanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Staan vaak gewoon op funda hoor..
Deze bv, 150 m2 appartement voor 800 euro/maand:
http://www.funda.nl/huur/(...)-527-bouwnr-1760647/
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.quote:Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
En met de huidige stand van de hypotheekrente valt kopen ook af.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat er een groot gedeelte net modaal verdieners tussen de 33 k en 43 k bruto per jaar gewoon nu een probleem hebben om aan een betaalbare huur woning te komen.
Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:09 schreef Hanoying het volgende:
Dat jij er nu niet voor in aanmerking komt wil nog niet zeggen dat er helemaal niemand voor in aanmerking komt. Als ik in Eindhoven zou gaan werken en wil huren heb ik binnen een maand een net huis te pakken voor nog geen 1000 euro per maand.
Dan kom je in Dronten terecht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat als ik max 500 euro kale huur wil betalen?
Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kom je in Dronten terecht.
Drie hoog achter in de Tarwewijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hallo, ik vind 1000 euro voor een woning, of die nou koop of huur is veel geld.
Wat als ik max 500 euro kale huur wil betalen?
Voor minder gaan werken is wel een erg nare uitdrukking maar minder gaan werken zou ik in zo'n situatie zeker overwegen. (bv 4 ipv 5 dagen gaan werken en dan gewoon 1 dag per week zwart werken als je het geld nodig hebt.)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:27 schreef HansvD het volgende:
Of aan je baas vragen of je ook voor minder mag werken.
Of ga naar België. Dat is vanuit Eindhoven nog uiterst goed bereikbaar.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ook. Eindhoven, 52m2, 750 per maand. Daarom zeg ik dus ook: ga dan buiten de stad wonen.
En dat heb ik dus ook gedaan
Als dat geen motorfiets is blijf ik wel thuis.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:47 schreef LXIV het volgende:
24,2 km naar Neerpelt. Dat kun je nog op de fiets.
Juist gewoon zwart geen gezeik, pensioen is toch maar een wassen neus.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voor minder gaan werken is wel een erg nare uitdrukking maar minder gaan werken zou ik in zo'n situatie zeker overwegen. (bv 4 ipv 5 dagen gaan werken en dan gewoon 1 dag per week zwart werken als je het geld nodig hebt.)
Bron? De PvdA is voor zo ver ik weet wel tegen scheefhuren behalve als het de samenstelling van de wijk ten goede komt. De eerste keer dat ik de 5% extra huurverhoging ben tegen gekomen was in het regeerakkoord (pagina 46)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die scheefwoonwet is geen idee van Europa... het is een plan van onze eigen PvdA
Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat voor inkomenseis stellen die verhuurders voor zo'n woning. Nou laten we eens uitgaan van de vaak gebruikt factor 4.5. Dan moet je bruto voor die woning van 800 dus al 3600 per maand verdien, dat houdt dus in dat je jaarsalaris al 46.656 moet zijn.
Goh gaan we eens terug rekenen voor degene die bruto op jaarbasis 35000 verdienen, die hebben een bruto loon van 2700 per maand / 4.5 = 600 euro/maand wat ze zouden mogen huren van die instanties, nou laten die nu net niet zulke woningn beheren.
Dat staat los van het feit dat er helemaal niet genoeg vrije commerciële huurruimte is om iedereen die zijn sociale woning uitgejaagd wordt of niet meer inkomt te huisvesten!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:13 schreef janatwork het volgende:
[..]
Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.
Ik heb helaas hele andere ervaringen.quote:Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.
nee dat lukt je niet, echt nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:13 schreef janatwork het volgende:
[..]
Die inkomenseis is best onderhandelbaar: als jij als borg een paar maanden huur op tafel kan leggen kan die inkomenseis best naar beneden.
Ik vraag me af hoeveel tekort aan woonruimte er nu eigenlijk is in Nederland, uiteraard zijn er een hoop mensen die graag ruimer of goedkoper zouden willen wonen, maar ik ken nog geen voorbeelden van mensen die echt nergens terecht kunnen en dus onder een brug (of in echt niet passende huisvesting) moeten wonenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat staat los van het feit dat er helemaal niet genoeg vrije commerciële huurruimte is om iedereen die zijn sociale woning uitgejaagd wordt of niet meer inkomt te huisvesten!
Een typisch iets van de beleidsmakers in Brussel/Den Haag is dat ze denken met een papieren regeltje iets op te lossen. Stel dat er zo'n 80.000 commerciële huurwoningen beschikbaar zijn en je ontzegt 250.000 mensen de toegang tot de sociale huurmarkt (om daar ruimte te scheppen voor met name import), hoe moeten die mensen in die 100.000 woningen gehuisvest worden?
Dat kan helemaal niet.
Het gevolg zal zijn dat de huurprijzen van die 100.000 woningen zullen stijgen tot het niveau waarop de top van die 250.000 het nét betalen kan. De rest valt letterlijk tussen wal en schip. Die kunnen onder de brug gaan slapen of emigreren.
De inkomenseis bij ons was met 1 maand borg en 2 loonstroken meteen van tafel... waarschijnlijk ligt het aan de grillen van de verhuurder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb helaas hele andere ervaringen.
Ik heb het over de inkomenseisen die particuliere verhuurders stellen, niet over de max 33000 die je mag verdienen voor een sociaalehuurwoning.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat lukt je niet, echt niet
De enige mogelijkheid is het inkomen te verlagen, tijdelijk, indien mogelijk
Uiteraard. De vrije huursector is de enige (min of meer) echte huizenmarkt die we hebben. En zelfs daar gelden al enorm veel beperkende regeltjes voor verhuurders. Maar binnen die regels kan de verhuurder doen wat hij wil.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:03 schreef janatwork het volgende:
De inkomenseis bij ons was met 1 maand borg en 2 loonstroken meteen van tafel... waarschijnlijk ligt het aan de grillen van de verhuurder.
De oorzaak is een gebrek aan woningbouw, pas als er een permanente leegstand is van 5% in huurwoningen, zoals voor de 2 wereldoorlog en die tijden komen echt weer terug, en de HRA subsidie is weg, dan is er een echte woningmarkt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uiteraard. De vrije huursector is de enige (min of meer) echte huizenmarkt die we hebben. En zelfs daar gelden al enorm veel beperkende regeltjes voor verhuurders. Maar binnen die regels kan de verhuurder doen wat hij wil.
De wet beschermt de huurder enórm vanaf het moment dat hij het huis in trekt, dus is de verhuurder doorgaans nogal kieskeurig voor het zo ver is, en terecht. Je zult maar met iemand als Asfyxia opgescheept raken. En dus stellen veel verhuurders een behoorlijk hoge inkomenseis, omdat hun ervaring ze simpelweg geleerd heeft dat hoe hoger het inkomen, hoe kleiner de kans op wangedrag, wanbetaling en andere problemen.
Zelfs voor studentenkamers wordt vaak simpelweg de persoon gekozen die het meeste inkomen kan garanderen. En dat is vaak geen student, waardoor de echte studenten weer woningen te kort komen.
Ok, interessant. Doe dat eens onderbouwen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:29 schreef meth77 het volgende:
zoals voor de 2 wereldoorlog en die tijden komen echt weer terug,
Omdat de enorme effecten van de babyboom uit de jaren 70 en ''80 voorbij zijn, huizenbouw is nu al eigenlijk niet meer nodig, toch zal er op gebied van huurwoningen nog flink doorgebouwd worden, omdat het momenteel de enige winstgevende bouwsector is, met vooruitzicht op een jaarlijkse stijging en een gegarandeerde verhuurquote:Op woensdag 9 maart 2011 08:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, interessant. Doe dat eens onderbouwen?
Babyboomers wonen massaal met gezinnetjes in één huis. De nieuwe generatie woont veel vaker alleen, gescheiden, lat-relaties, beiden een huisje. Daarnaast vrees ik (persoonlijke mening) dat de immigratie weer een nieuwe golf gaat krijgen. Voormalig oostblok landen, midden afrika en arabië.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:53 schreef meth77 het volgende:
Omdat de enorme effecten van de babyboom uit de jaren 70 en ''80 voorbij zijn, huizenbouw is nu al eigenlijk niet meer nodig, toch zal er op gebied van huurwoningen nog flink doorgebouwd worden, omdat het momenteel de enige winstgevende bouwsector is, met vooruitzicht op een jaarlijkse stijging en een gegarandeerde verhuur
Gemeentes kunnen nu uit het grondbedrijf nog een flinke opbrengst krijgen, dat is over tien jaar helemaal over
De leegstand in kantoren en winkelgebieden die is er al
Je bedoeld dezelfde omroep die doemschreeuwer Kees Tekort een platform geeft om zijn gesponsorde PVVpraat uit te kramen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:
Ach en wee... wat een gejammer over 'gesubsidieerde' huurwoningen terwijl al die leentokkies een mega koopsubsidie krijgen![]()
Ik vind BNR een prima omroep hoor maar ik weet zeker dat die presentatoren 'op lenen' zitten. Die willen zelf ook niet dat de HRA er aan gaat want dat kost ze centjes. HRA subsidielurkers hebben zich in de val laten lokken
Jou smeken ze hooguit of je eindelijk weer eens wilt betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:20 schreef Asfyxia het volgende:
Over 20 jaar zullen ze ons smeken of we alsjeblieft hun woning willen huren.
Kunnen ze doen. Maar ik betaal lekker toch niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jou smeken ze hooguit of je eindelijk weer eens wilt betalen.
Succes met het uitleggen daarvan aan alle Roemenen, Polen, Bulgaren en Hongaren die hier straks gewoon legaal heen komen. Die slaan je dan met de europese wetgeving om je oren dat je ff niet zo moet zeiken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:24 schreef Asfyxia het volgende:
a) het draagvlak in NL volledig ontbreekt
Ik help het je hopen. Ik hoop serieus dat die landen een mooie democratie krijgen, meer vrijheid een beter leven en betere leiders. Maar ik heb er bitter weinig vertrouwen in. Als je hoort dat er inmiddels al weer rellen in Egypte zijn tussen christenen en moslims... Ik ben bang dat die landen een zeer slechte periode tegemoet gaan en de uiteindelijke uitkomst is extreem onzeker. Er kúnnen democratieën uit ontstaan, maar de geschiedenis leert dat de kans vele malen groter is dat er gewoon weer nieuwe dictatoriale regimes ontstaan.quote:b) er een grote democratiseringsgolf aan de gang is in voormalige apenlanden en er in die landen straks de meeste centen vallen te verdienen.
Kijk hier maarquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Babyboomers wonen massaal met gezinnetjes in één huis. De nieuwe generatie woont veel vaker alleen, gescheiden, lat-relaties, beiden een huisje. Daarnaast vrees ik (persoonlijke mening) dat de immigratie weer een nieuwe golf gaat krijgen. Voormalig oostblok landen, midden afrika en arabië.
De huidige moslim gemeenschap is nog van de oude "stempel" en wonen vaak nog met 4 kinderen, papa, mama, opa en oma in één huis. Die willen straks ook allemaal een eigen huisje als ze verwesteren. Die vooroorloogse toestanden gaan we echt niet meer meemaken.
Nee hoor. Ik woon prima scheefquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kom je in Dronten terecht.
Nederland heeft steeds minder te bieden voor immigranten, de welvaart in de landen van herkomst groeit, Nederland is een waanzinnig duur land waar zij zich niet permanent kunnen vestigen zonder aan de onderkant van de samenleving te blijven. Nee.... dan kun je hier beter een paar jaar komen werken en dan met je spaarcenten terug gaan. Uiteraard blijven er wel een paar mensen hangen die hier een partner vinden maar dat gaat niet echt aanzetten lijkt mij.quote:
Oooh... nou dan ben je altijd welkom in Dronten... daar zijn ze gek op scheefhuurdersquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik woon prima scheef
Dronten is nu niet echt een plek waar ik ambitieer te wonen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oooh... nou dan ben je altijd welkom in Dronten... daar zijn ze gek op scheefhuurders
Vroeger hadden we in Europa ook dictators, dat zijn ook allemaal democratien gewordenquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:29 schreef Whuzz het volgende:
Ik help het je hopen. Ik hoop serieus dat die landen een mooie democratie krijgen, meer vrijheid een beter leven en betere leiders. Maar ik heb er bitter weinig vertrouwen in. Als je hoort dat er inmiddels al weer rellen in Egypte zijn tussen christenen en moslims... Ik ben bang dat die landen een zeer slechte periode tegemoet gaan en de uiteindelijke uitkomst is extreem onzeker. Er kúnnen democratieën uit ontstaan, maar de geschiedenis leert dat de kans vele malen groter is dat er gewoon weer nieuwe dictatoriale regimes ontstaan.
En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef meth77 het volgende:
Vroeger hadden we in Europa ook dictators, dat zijn ook allemaal democratien geworden
de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%, en waarom,quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.
Dat worden echt niet van de ene op de andere dag democratieën, en als ze het al worden moet je maar afwachten of het standhoud en of het wezenlijk iets veranderd.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat emigratie uit rampgebieden zoals Dronten de immigratie uit afrika en oostbloklanden compenseert
quote:Waar Nederland nu 27 miljard euro betaalt aan de voorziening voor 65-plussers, knalt dat bedrag omhoog naar 43 miljard in 2040 (prijspeil 2009). Zelfs als de aow-leeftijd dan is verhoogd naar 67 blijft er nog een last van bijna 39 miljard. Bovendien moet dit astronomische bedrag worden opgehoest door verhoudingsgewijs minder mensen.
In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt isquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:
[..]
de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%
[quote:[Alle belastingbetalers betalen premies voor de Anw en de AWBZ, maar 65-plussers betalen geen AOW-premie. Sinds 2001 is de premie te laag om de AOW-pensioenen van te betalen. Het tekort wordt betaald uit de algemene middelen. Terwijl het aantal mensen in de werkende leeftijd van 15 tot 65 jaar vrijwel gelijk blijft rond 11 miljoen, verdubbelt het aantal AOW-gerechtigden van ruim 2 miljoen nu naar ruim 4 miljoen in 2038.
Dat word inderdaad een groot probleem, is echter al decennia bekend maar het struisvogelgedrag is de Nederlander niet vreemd. Zelfde geld voor de HRA.... die is ook onhoudbaarquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:
Terwijl de regering hier nu al tekort komt aan de AOW premie
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_exploderen__.html
Dus moet je zorgen dat je hier weg kan als je elders een beter leven kan krijgen.... wel raar.... vroeger wilde iedereen naar Nederland en over 15 jaar wil iedereen er wegquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:
De jonge nederlander heeft geen idee hoe vreselijk veel schulden en verplichtingen hij heeft of krijgt
[quote:Volgens chirurg Emmanuel Martinod maakt de patiënt het anderhalf jaar na de operatie ,,zeer goed''.
De kunstmatige bronchus is gemaakt van vaatweefsel, dat is versterkt met een stent (een kunstvat). De artsen, die tien jaar onderzoek hebben gedaan naar de nieuwe behandelmethode, verwachten dat die de overlevingskansen van mensen met longkanker sterk kan verbeteren.
Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt is
De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is.
[quote:Saillant detail is wel dat alle Fiat-fabrieken in Italië het qua productiviteit niet kunnen opnemen tegen één Fiat-bouwer in Polen.
Ik zeg ook niet dat zij niet net zo als de Nederlanders worden als ze de kans krijgen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:
Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)
En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:13 schreef meth77 het volgende:
[..]
De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,
Geloof je jezelf wel eens???/quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]Polen zijn geen hardere werkers dan italianen.
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen. Niet omdat Polen een genetische mutatie hebben waardoor ze harder werken maar omdat de economische realiteit ze daar toe dwingt. Overigens.... zouden die spaghetti eters wel eens wat harder mogen gaan werken met hun enorme staatsschuldquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.
Polen zijn geen hardere werkers dan italianen. De mens is in de ene situatie een hardere werker dan in de andere. Wat dat betreft heeft Xeno gelijk: als een mens moet overleven, dan doet hij dat. Of dat nou in Polen, Italië of Nederland is.
Nederland gaat wel degelijk een spectaculaire daling van de welvaart meemaken, simpelweg omdat de rest van de wereld ook een hogere levensstandaard wil. Wij moeten de tot voorheen goedkope hulpbronnen delen en dat betekend simpelweg minder voor meer. Tel daar de kosten van de vergrijzing bij op en het toekomst perspectief van NL ziet er 'opeens' een stuk minder rooskleurig uitquote:Maar dat hele gezever dat we in Nederland vooroorloogse situaties krijgen gelooft Xeno zelf niet eens. Maar hij heeft goed naar zijn grote voorbeelde Kees Tekort geluisterd. Hard schreeuwen, dan val je in elk geval op, ook al is het met onzin.
Inderdaad, omdat ik met polen samenwerk en zeer bekend ben met de poolse cultuur, een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xenoquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
Geloof je jezelf wel eens???/
Ook al staat het overal geschreven, jij weet het beter
Conclusie: momenteel zijn een aantal polen in een fiat fabriek in polen hardere OF efficientere werkers dan een aantal italianen in een fiat fabriek in italie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
Geloof je jezelf wel eens???/
Ook al staat het overal geschreven, jij weet het beter
Italianen zijn lui, net als Grieken en Spanjaarden en Portugezen
conclusie: Jij hebt een luie vriendinquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno) geschreven staat.
Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonenquote:Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dronten is nu niet echt een plek waar ik ambitieer te wonen.
En aangezien Whuzz een bij elkaar geleende huiseigenaar is, is het ook nog eens een mislukte gold diggerquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
conclusie: Jij hebt een luie vriendin
Daar hebben ze in ieder geval supersnel internetquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonen
Je hebt geen idee waar je over praat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:
[..]
conclusie: Jij hebt een luie vriendin
Rustig maar Whuzz... het is fokquote:
Zelfs op FoK is het beledigen van iemands vriendin die zich hier niet zelf kan verdedigen beneden niveau. En als iets op FoK beneden niveau is... wow..quote:
Welnee.... of fok is het gewoon heel gebruikelijk om alle mogelijke stereotypjes en vooroordelen nog eens uitvoerig te belichtenquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zelfs op FoK is het beledigen van iemands vriendin die zich hier niet zelf kan verdedigen beneden niveau. En als iets op FoK beneden niveau is... wow..
Overigens hoeft mijn vriendin natuurlijk niet meer hard te werken, aangezien ze naar NL verhuist. En hier werkt niemand hard toch?
Is dezelfde logica als dat alle Polen lui zijn omdat jij er enkele kent, terwijl dde algemene mening is at Polen vriendlijke harde werkers zijn, overigens werk ik veel met Polenquote:
quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daar hebben ze in ieder geval supersnel internet
In het buitenland (waar ik 90% van mijn werktijd verkeer) staan NL-ers ook aangeschreven als harde werkers.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
[..]
Is dezelfde logica als dat alle Polen lui zijn omdat jij er enkele kent, terwijl dde algemene mening is at Polen vriendlijke harde werkers zijn, overigens werk ik veel met Polen
Ik zal ook even een duit in het zakje doen: Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
Is dezelfde logica als dat alle Polen lui zijn omdat jij er enkele kent, terwijl dde algemene mening is at Polen vriendlijke harde werkers zijn, overigens werk ik veel met Polen
Dat klinkt alsof je uit ervaring spreektquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal ook even een duit in het zakje doen: Een ex van mij is Poolse, en die was letterlijk alleen van de bank af te slaan.
Maar zo een voorbeeld van Fiat, vind ik doorslaggevendquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
Als je dat niet van me wilt aannemen is dat natuurlijk prima, maar als je het beter denkt te weten dan iemand die daadwerkelijk veel in polen komt... tja, dan houd het gauw op he
Ok. Ik wou dat de budgethouders waar ik mee onderhandel met zo weinig argumenten te overtuigen warenquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
Maar zo een voorbeeld van Fiat, vind ik doorslaggevend
Tja... het is denk ik maar wat je gewend bent. Ik ben er opgegroeid dus van nature bevooroordeeldquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Hanoying het volgende:
Al die brabos hier zien de schoonheid van de polder niet xeno
Ik ben er niet opgegroeid dus van nature bevoordeeldquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben er opgegroeid dus van nature bevooroordeeld
Somaliërs zijn stuk voor stuk tuig. Die kunnen bij aankomst aan de grens regelrecht de veewagen in op transport naar Limburg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Succes met het uitleggen daarvan aan alle Roemenen, Polen, Bulgaren en Hongaren die hier straks gewoon legaal heen komen. Die slaan je dan met de europese wetgeving om je oren dat je ff niet zo moet zeiken.
Somaliers hebben overigens ook redelijk schijt aan "draagvlak"
Nouja, goed, ik heb natuurlijk ook dergelijke twijfels. Maar over sommige zaken ben ik nu eenmaal positiever dan ik over de Nederlandse huizenmarkt ben.quote:Ik help het je hopen. Ik hoop serieus dat die landen een mooie democratie krijgen, meer vrijheid een beter leven en betere leiders. Maar ik heb er bitter weinig vertrouwen in. Als je hoort dat er inmiddels al weer rellen in Egypte zijn tussen christenen en moslims... Ik ben bang dat die landen een zeer slechte periode tegemoet gaan en de uiteindelijke uitkomst is extreem onzeker. Er kúnnen democratieën uit ontstaan, maar de geschiedenis leert dat de kans vele malen groter is dat er gewoon weer nieuwe dictatoriale regimes ontstaan.
Elk voordeel heeft een nadeelquote:Op woensdag 9 maart 2011 10:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik ben er niet opgegroeid dus van nature bevoordeeld
Goed punt. Mooi wonen daar voor ze!quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Huurders zijn stuk voor stuk tuig. Die kunnen bij aankomst aan de grens regelrecht de veewagen in op transport naar Dronten.
Nee ik doel op de kennis / ervaringen van FIAT die drie fabrieken daar heeft en de productiviteit meet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
Neem van mij aan dat de pool die naar NL komt om te werken *niet* representatief voor de gemiddelde pool in polen. Als je dat niet van me wilt aannemen is dat natuurlijk prima, maar als je het beter denkt te weten dan iemand die daadwerkelijk veel in polen komt... tja, dan houd het gauw op he
quote:Saillant detail is wel dat alle Fiat-fabrieken in Italië het qua productiviteit niet kunnen opnemen tegen één Fiat-bouwer in Polen.
Ik denk niet dat die Polen zich de kaas van hun brood laten eten. In Dronten wonen bijzonder weinig Somaliërs, de meesten verkassen ook nog eens in rap tempo naar het UK.quote:
NedCar scoorde ook beter dan Mitsubishi's fabrieken in Japan. (wederom, niet van horen zeggen, maar eigen ervaring, ik werkte er) Dat zou volgens jou dus betekenen dat nederlanders harder werken dan japanners? (om je voor te zijn, nee, er werkten toen geen polen bij NedCar iigquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:11 schreef meth77 het volgende:
Nee ik doel op de kennis / ervaringen van FIAT die drie fabrieken daar heeft en de productiviteit meet.
Die zegt dat Polen 6 keer meer productief zijn per werknemer dan in Italie.
Pic van je vriendin?quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Inderdaad, omdat ik met polen samenwerk en zeer bekend ben met de poolse cultuur, een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno) geschreven staat.
NedCar is een crimineel subsidiebolwerk, dan kun je het wel af zonder Polenquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:
Nogmaals. Polen werken niet harder dan italianen. Mensen die in poolse omstandigheden verkeren werken harder dan mensen die italiaanse omstandigheden verkeren.
En nee... dat is niet hetzelfde.
Pics staan wel in besloten delen van diverse fora. Niet op openbare fora.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:12 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Pic van je vriendin?
We zitten tenslotte nog steeds op Fok....
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:12 schreef Terrorizer het volgende:
Pic van je vriendin?
We zitten tenslotte nog steeds op Fok....
Je snapt natuurlijk dat zonder onderbouwing dat gewoon weer in de categorie "Xeno's gewauwel" gaat he?quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
NedCar is een crimineel subsidiebolwerk, dan kun je het wel af zonder Polen
Voorlopig komt er in Italie geen ene fabriek meer bij, wel in Rusland, Brazilie en Tsjechiequote:Op woensdag 9 maart 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Weet je trouwens wat pas écht zuur is?
Wanneer Fiat noodgedwongen 3 fabrieken zou moeten sluiten... welke denk je dan dat er gesloten worden? Die van de "harde werkers" in polen? Of die in het thuisland?
Je bedoeld natuurlijk Brazilië en Indiaquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Voorlopig komt er in Italie geen ene fabriek meer bij, wel in Rusland en Tsjechie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |