abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:54:35 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93850703
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef meth77 het volgende:
Vroeger hadden we in Europa ook dictators, dat zijn ook allemaal democratien geworden
En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.
Dat worden echt niet van de ene op de andere dag democratieën, en als ze het al worden moet je maar afwachten of het standhoud en of het wezenlijk iets veranderd.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat emigratie uit rampgebieden zoals Dronten de immigratie uit afrika en oostbloklanden compenseert ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93850745
:O
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:56:46 #253
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850760
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En de meeste van die landen hebben nog steeds problemen, járen na de revoluties. Daarnaast is de cultuur in Afrika wezenlijk anders, is de omgeving anders en de geschiedenis compleet anders.
Dat worden echt niet van de ene op de andere dag democratieën, en als ze het al worden moet je maar afwachten of het standhoud en of het wezenlijk iets veranderd.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat emigratie uit rampgebieden zoals Dronten de immigratie uit afrika en oostbloklanden compenseert ;)
de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%, en waarom,
Juist geenschulden en een heel jonge bevolking die voor heel weinig keihard werkt.

Terwijl de regering hier nu al tekort komt aan de AOW premie
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_exploderen__.html

quote:
Waar Nederland nu 27 miljard euro betaalt aan de voorziening voor 65-plussers, knalt dat bedrag omhoog naar 43 miljard in 2040 (prijspeil 2009). Zelfs als de aow-leeftijd dan is verhoogd naar 67 blijft er nog een last van bijna 39 miljard. Bovendien moet dit astronomische bedrag worden opgehoest door verhoudingsgewijs minder mensen.
pi_93850859
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:

[..]

de landen zijn erg vergelijkbaar met Turkije, bijna identiek en Turkije heeft groeipercentages van 8 a 10%
In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt is :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:01:52 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_93850911
De jonge nederlander heeft geen idee hoe vreselijk veel schulden en verplichtingen hij heeft of krijgt

quote:
[Alle belastingbetalers betalen premies voor de Anw en de AWBZ, maar 65-plussers betalen geen AOW-premie. Sinds 2001 is de premie te laag om de AOW-pensioenen van te betalen. Het tekort wordt betaald uit de algemene middelen. Terwijl het aantal mensen in de werkende leeftijd van 15 tot 65 jaar vrijwel gelijk blijft rond 11 miljoen, verdubbelt het aantal AOW-gerechtigden van ruim 2 miljoen nu naar ruim 4 miljoen in 2038.
[
pi_93850929
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:56 schreef meth77 het volgende:

Terwijl de regering hier nu al tekort komt aan de AOW premie
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_exploderen__.html

Dat word inderdaad een groot probleem, is echter al decennia bekend maar het struisvogelgedrag is de Nederlander niet vreemd. Zelfde geld voor de HRA.... die is ook onhoudbaar w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93850958
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:
De jonge nederlander heeft geen idee hoe vreselijk veel schulden en verplichtingen hij heeft of krijgt
Dus moet je zorgen dat je hier weg kan als je elders een beter leven kan krijgen.... wel raar.... vroeger wilde iedereen naar Nederland en over 15 jaar wil iedereen er weg :D

Tijd voor een jongeren partij die opkomt voor de belangen van de jeugd
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:07:20 #258
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851061
En dan hebben we het nog niet over de zorgkosten voor al die ouderen

ik hoorde dat ze nu ook al mensen van 78 jaar met longkanker van een nieuwe kunstlong kunnen voorzien, en dat ga JIJ betalen

http://www.longforum.nl/index.php?topic=12846.0

quote:
Volgens chirurg Emmanuel Martinod maakt de patiënt het anderhalf jaar na de operatie ,,zeer goed''.

De kunstmatige bronchus is gemaakt van vaatweefsel, dat is versterkt met een stent (een kunstvat). De artsen, die tien jaar onderzoek hebben gedaan naar de nieuwe behandelmethode, verwachten dat die de overlevingskansen van mensen met longkanker sterk kan verbeteren.
[
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:08:49 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851104
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In die landen zijn de mensen vaak ook zeer gemotiveerd om hard te werken, kijk maar eens naar de Oostblokkers. die hebben een echte overlevingsmentaliteit... iets wat de gemiddelde Nederlander met zijn 'makkelijk bij elkaar geleende koopwoning voor instantane bevrediging' al lang geleden kwijt geraakt is :)
Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:13:12 #260
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851213
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is.
De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,

http://www.autoblog.nl/ar(...)r-doen-zonder-italie

quote:
Saillant detail is wel dat alle Fiat-fabrieken in Italië het qua productiviteit niet kunnen opnemen tegen één Fiat-bouwer in Polen.
[
pi_93851283
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:

Flikker toch eens op Xeno. Je weet totaal niet waar je over praat ook al doe je nog zo hard je best. Ik wel, aangezien ik zeer bekend ben met de Tsjechische en Poolse culturen en ik kan je vertellen dat dat harde werken echt een mythe is. Het zijn gewoon mensen, net als Nederlanders en als ze de kans krijgen doen ze net als alle andere mensen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk. (gemiddeld gesproken, de excessen aan beide zijden buiten beschouwing gelaten)
Ik zeg ook niet dat zij niet net zo als de Nederlanders worden als ze de kans krijgen?
Feit is dat zij tot dusver niet in die situatie verkeren, denk jij dat die mensen hier voor de lol het vieze werk hier komen opknappen? Denk jij dat de Chinezen voor de lol in een fabriek geestdodende arbeid verrichten? Nee.... dat is gewoon een kwestie van overleven, iets wat hier in Nederland weer helemaal terug gaat komen w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:20:00 #262
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851426
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

De Fiat fabrieken in Polen hebben een 6 keer hogere productieviteit dan dezelfde fabrieken in Italie,

En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.
Polen zijn geen hardere werkers dan italianen. De mens is in de ene situatie een hardere werker dan in de andere. Wat dat betreft heeft Xeno gelijk: als een mens moet overleven, dan doet hij dat. Of dat nou in Polen, Italië of Nederland is.

Maar dat hele gezever dat we in Nederland vooroorloogse situaties krijgen gelooft Xeno zelf niet eens. Maar hij heeft goed naar zijn grote voorbeelde Kees Tekort geluisterd. Hard schreeuwen, dan val je in elk geval op, ook al is het met onzin. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:27:48 #263
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851646
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]Polen zijn geen hardere werkers dan italianen.
Geloof je jezelf wel eens???/

Ook al staat het overal geschreven, jij weet het beter :7

Italianen zijn lui, net als Grieken en Spanjaarden en Portugezen
pi_93851686
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

En dat komt omdat er in de ene fabriek italianen werken en in de andere polen? Of zou het met een heleboel andere factoren te maken hebben? Het zijn allemaal mensen en als je de polen in de italiaanse situatie plaatst en andersom dan zou je precies hetzelfde zien.
Polen zijn geen hardere werkers dan italianen. De mens is in de ene situatie een hardere werker dan in de andere. Wat dat betreft heeft Xeno gelijk: als een mens moet overleven, dan doet hij dat. Of dat nou in Polen, Italië of Nederland is.
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen. Niet omdat Polen een genetische mutatie hebben waardoor ze harder werken maar omdat de economische realiteit ze daar toe dwingt. Overigens.... zouden die spaghetti eters wel eens wat harder mogen gaan werken met hun enorme staatsschuld :P

quote:
Maar dat hele gezever dat we in Nederland vooroorloogse situaties krijgen gelooft Xeno zelf niet eens. Maar hij heeft goed naar zijn grote voorbeelde Kees Tekort geluisterd. Hard schreeuwen, dan val je in elk geval op, ook al is het met onzin. :)
Nederland gaat wel degelijk een spectaculaire daling van de welvaart meemaken, simpelweg omdat de rest van de wereld ook een hogere levensstandaard wil. Wij moeten de tot voorheen goedkope hulpbronnen delen en dat betekend simpelweg minder voor meer. Tel daar de kosten van de vergrijzing bij op en het toekomst perspectief van NL ziet er 'opeens' een stuk minder rooskleurig uit
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:30:18 #265
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851699
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

Inderdaad, omdat ik met polen samenwerk en zeer bekend ben met de poolse cultuur, een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno :') ) geschreven staat.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:32:10 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851750
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:
Conclusie: momenteel zijn Polen WEL hardere werkers als Italianen.
Conclusie: momenteel zijn een aantal polen in een fiat fabriek in polen hardere OF efficientere werkers dan een aantal italianen in een fiat fabriek in italie.

Inderdaad. Dát is de conclusie en niet meer.
Ik concludeer toch ook niet dat alle inwoners van Dronten slecht geinformeerde schreewlelijken zijn die op FoK posten, omdat er één dat doet? ;)

Je moet voor de grap eens naar het ziekteverzuim en beleid kijken, naar het aantal ongevallen in poolse fabrieken (en de oorzaken daarvan) en naar het algehele beleid in een poolse fabriek om de "harde werkers" daadwerkelijk aan het werk te houden.
Neem van mij aan dat zelfs Xeno ineens een harde werker is in een poolse fabriek. Als hij daar namelijk "FoK" denkt krijgt hij meteen een week geen loon. Ook veel succes met een groep poolse arbeiders in je fabriek als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Vooral vrijdag middag en maandag ochtend zijn lachen. ;)
pi_93851785
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

Italianen zijn lui, net als Grieken en Spanjaarden en Portugezen
:D

Voor een keertje ben ik het met Dino eens ~O>
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:33:54 #268
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

een tsjechische vriendin heb en regelmatig in beide landen kom. Ik geloof eerder wat ik zelf ervaar dan wat over (lol... overal op Fok ja, door lui als Xeno :') ) geschreven staat.
conclusie: Jij hebt een luie vriendin :{
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:34:19 #269
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93851807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dronten is nu niet echt een plek waar ik ambitieer te wonen. O-)
Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonen :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:34:30 #270
324665 meth77
to do or not to do
pi_93851813
dubbel
pi_93851836
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

En aangezien Whuzz een bij elkaar geleende huiseigenaar is, is het ook nog eens een mislukte gold digger :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93851850
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nog wel een keer in ketelhaven wonen :Y
Daar hebben ze in ieder geval supersnel internet _O_
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:37:22 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waar je over praat.
pi_93851905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:

Je hebt geen idee waar je over praat.
Rustig maar Whuzz... het is fok ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:40:19 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93851937
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Rustig maar Whuzz... het is fok ;)
Zelfs op FoK is het beledigen van iemands vriendin die zich hier niet zelf kan verdedigen beneden niveau. En als iets op FoK beneden niveau is... wow.. ;)

Overigens hoeft mijn vriendin natuurlijk niet meer hard te werken, aangezien ze naar NL verhuist. En hier werkt niemand hard toch? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')