abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:38:59 #151
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810572
quote:
De woningzoekenden verdienen te veel voor een sociale huurwoning, maar te weinig voor de meeste huurwoningen in de vrije sector.
Lees: De woningzoekende verdienen te veel om nog langer gebruik te mogen maken van gesubsidieerder woningen die nooit voor hen bedoeld waren en verdienen te weinig om het huis te kunnen huren waar zij vinden dat ze recht op hebben.
Oftewel: huurders die proberen boven hun stand te leven.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93810748
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:38 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees: De woningzoekende verdienen te veel om nog langer gebruik te mogen maken van gesubsidieerder woningen die nooit voor hen bedoeld waren en verdienen te weinig om het huis te kunnen huren waar zij vinden dat ze recht op hebben.
Oftewel: huurders die proberen boven hun stand te leven.
Er is geen sprake van een subsidie, er is sprake van een garantstelling voor leningen waardoor corporaties een lager rente tarief betalen.

Waar Europa zich zorgen moet maken is de oneerlijke concurrentie van leenkneuzen t.o.v. spaarders... lenen word gesubsidieerd en sparen belast. Leenkneuzen zijn degenen die boven hun stand leven w/
Het is duidelijk dat de overtollige alcohol consumptie tijdens het carnaval zijn sporen heeft nagelaten Whuzz :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93810753
Wat raadt je dan aan voor huurders die niet boven hun willen leven?

Waar kunnen zij dan wonen...
pi_93810820
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef xenobinol het volgende:
Er is geen sprake van een subsidie, er is sprake van een garantstelling voor leningen waardoor corporaties een lager rente tarief betalen.
Ach dan kunnen we ook hypotheken via de overheid laten verstrekken en de HRA laten schieten dat komt dan op hetzelfde neer, als ik een hypotheek kan krijgen waarbij de rente ipv 5% maar 3% bedraagt komt dat op hetzelfde neer. 8-)
pi_93810847
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:44 schreef Terrorizer het volgende:
Wat raadt je dan aan voor huurders die niet boven hun willen leven?

Waar kunnen zij dan wonen...
In dronten als buurman van xeno of nog noordelijker. ;)
pi_93810857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan maken die wbv's die woningen door middel van wat aanapssing maar zo dat ze net boven de huurgrens gaan uitkomen.

Wel grappig dat nu de woonbond pas komt hiermee. Dit was natuurlijk hier al meteen bij de invoering van die belachelijk europesche regel geconstateerd. Alleen denhaag doet zijn oogkleppen op en laat zich lekker van achter door europa verwennen.
De woonbond heeft dit onderwerp al lang geleden ter sprake gebracht maar 'van der Laan' moest zo nodig met deze belachelijke wetgeving komen. Als beloning hebben ze hem maar tot burgemeester van 020 benoemd... de vriendjespolitiek van de PvdA draaide op volle toeren w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:49:03 #157
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810889
Huurders zijn toch zo vrij als een vogel? Die kunnen toch altijd verhuizen waarheen en wanneer ze maar willen? Wat is dan het probleem? Of... zijn huurders misschien toch niet zo héél vrij :?
pi_93810892
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach dan kunnen we ook hypotheken via de overheid laten verstrekken en de HRA laten schieten dat komt dan op hetzelfde neer, als ik een hypotheek kan krijgen waarbij de rente ipv 5% maar 3% bedraagt komt dat op hetzelfde neer. 8-)
Het verschil is dat een lening aan een WBV sowieso vrijwel geen risico draagt. Wat natuurlijk niet opgaat voor zeepbel hypotheken :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93810911
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
Huurders zijn toch zo vrij als een vogel? Die kunnen toch altijd verhuizen waarheen en wanneer ze maar willen? Wat is dan het probleem? Of... zijn huurders misschien toch niet zo héél vrij :?
Ik heb er ook geen last van, het zijn wannabe huurders die er last van hebben :W
I'll sing you a lullaby.
pi_93810940
Minder drinken Whuzz.... is een stuk beter voor je redenatievermogen >:O
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:50:47 #161
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93810951
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen last van, het zijn wannabe huurders die er last van hebben :W
Jij hebt er wel last van. Jij kunt niet meer verhuizen en zit vast in je WBV huurcel :)
pi_93810983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij hebt er wel last van. Jij kunt niet meer verhuizen en zit vast in je WBV huurcel :)
Ik kan gewoon verhuizen, ik kan alleen geen andere woning huren bij deze aanbieder. Ik kan altijd naar een vrije sector woning :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:53:02 #163
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93811020
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik kan gewoon verhuizen, ik kan alleen geen andere woning huren bij deze aanbieder. Ik kan altijd naar een vrije sector woning :)
Precies. Veel plezier met de woekerprijzen :W
Het is maar wat je vrijheid noemt he _O-
pi_93811085
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Veel plezier met de woekerprijzen :W
Het is maar wat je vrijheid noemt he _O-
Voorlopig ga ik nergens heen, dat klopt... maar het kan wel :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93811095
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het verschil is dat een lening aan een WBV sowieso vrijwel geen risico draagt. Wat natuurlijk niet opgaat voor zeepbel hypotheken :D
Een lening aan een wbv vrijwel geen risico? Waarom zou een hypotheek dan wel een risico zijn?

De WBV investeert in dezelfde markt als de particulier met zijn hypotheek, dus dezelfde risicos.

Trouwens waren er niet een paar wbv's die tegen de rand van faillisement aan zaten omdat ze in wat megalomanedingen geinvesteerd hadden. :{

http://www.volkskrant.nl/(...)-faillissement.dhtml 8-)
pi_93811148
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorlopig ga ik nergens heen, dat klopt... maar het kan wel :')
Als je voor particuliere huur gaat kun je je net zo goed voor nog minder geld in de koopmarkt storten. :')
pi_93811260
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Een lening aan een wbv vrijwel geen risico? Waarom zou een hypotheek dan wel een risico zijn?
Omdat corporaties bouwen voor een veel grotere doelgroep en een schaalvoordeel hebben. Particuliere verhuurders hebben dat niet omdat ze bouwen voor een veel kleinere doelgroep. Daarnaast hoeven WBV geen winst te maken en particuliere verhuurders wel.

quote:
De WBV investeert in dezelfde markt als de particulier met zijn hypotheek, dus dezelfde risicos.
Nee hoor... WBV bedienen een compleet andere markt als particuliere investeerders... misschien zouden particuliere investeerders ook gewoon betaalbare woonruimte moeten gaan aanbieden?

quote:
Trouwens waren er niet een paar wbv's die tegen de rand van faillisement aan zaten omdat ze in wat megalomanedingen geinvesteerd hadden. :{

http://www.volkskrant.nl/(...)-faillissement.dhtml 8-)
Ja... maar voor die leningen krijgen ze geen garanties... dat zijn corporaties die hun kerntaak verzaakt hebben en de speculant wilden gaan uithangen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93811279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je voor particuliere huur gaat kun je je net zo goed voor nog minder geld in de koopmarkt storten. :')
En dan de komende 30 jaar vastzitten in mijn koopcel? Not thanks ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:03:08 #169
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93811388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dan de komende 30 jaar vastzitten in mijn koopcel? Not thanks ;)
Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector. ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
pi_93811459
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:

Ja... maar voor die leningen krijgen ze geen garanties... dat zijn corporaties die hun kerntaak verzaakt hebben en de speculant wilden gaan uithangen.
Maar wanneer ze door die lening failliet gaan , dan heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de rest van de leningen. Dus wordt het risico bij WBV voor de overheid net zo risicovol als leningen voor particulieren verstrekken. 8-)

En met particulieren bedoel ik niet de investerings maatschappijen maar gewoon jan modaal die een hypotheek afsluit.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:24:33 #171
324665 meth77
to do or not to do
pi_93812076
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wanneer ze door die lening failliet gaan , dan heeft dat natuurlijk ook gevolgen voor de rest van de leningen. Dus wordt het risico bij WBV voor de overheid net zo risicovol als leningen voor particulieren verstrekken. 8-)

En met particulieren bedoel ik niet de investerings maatschappijen maar gewoon jan modaal die een hypotheek afsluit.
De overheid houdt het commerciele deel van de WBV strikt gescheiden van het publieke deel, middels aparte rechtspersonen en administraties

Het commerciele deel betaalde altijd al vennootschapsbelasting, de WBV betaalt pas sinds 01/01/2009 winstbelasting na heel veel protesten
Alle commerciele delen van WBV maken overigens fors speculatie verlies momenteel.
Daarom zijn de WBV zo druk met verzinnen hoe vastgoed over te hevelen naar het commerciele deel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:27:54 #172
324665 meth77
to do or not to do
pi_93812195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector. ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
over twintig jaar zijn er zo vreselijk veel overbodige en leegstaande woningen, door vergrijzingen en indikken van de bewoners.
Het netto loon zal flink lager worden of we moeten de AOW en AWBZ gaan afschaffen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:31:37 #173
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93812317
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

over twintig jaar zijn er zo vreselijk veel overbodige en leegstaande woningen, door vergrijzingen en indikken van de bewoners.
jij denkt dat immigratie (substantieel) minder gaat worden de komende jaren?
pi_93812706
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:

Liever 60 jaar je huur weggeven aan een huisjesmelker in de vrije sector.
Goede deal toch? Je kan je geld toch niet meenemen.

quote:
ALS je er al een kunt vinden die voor jouw salaris zijn krot aan jou wil verhuren. Als simpel ICT-ertje heb je goed kans dat geen normale verhuurder vertrouwen heeft in jouw betaalcapaciteit en gewoon weigert aan zo'n risicogeval te verhuren...
Als zo'n verhuurder dat risico niet wil nemen heeft hij voor de verkeerde investering gekozen. Ik dacht dat ze juist wilde concurreren met de WBV's? Daar was de scheefhuurderswetging toch voor nodig?
I'll sing you a lullaby.
pi_93812786
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Basp1 het volgende:

Dan moet je als overheid maar strengere eisen stellen toch? Kennelijk vind de overheid dat niet nodig.

quote:
Jan modaal die investeert in particuliere verhuur?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')