Ik vind het zo leuk dat je ook echt van die mannendingen maaktquote:Op maandag 28 februari 2011 21:43 schreef Redostrike het volgende:
Welkom bietel/jorien,
Ik zit eindelijk in men stoel voor de computer dus nog niks gehaakt vandaag. Ik ga dan toch maar even de uil opzij leggen want ik heb het patroontje van de trex van delicious crochet. Die wilde ik al veel langer maken dan de uil. Het lichaam is gisteren wel afgeraakt dus dat is best ok. Dan ligt er niet zomaar een half afgewerkt stuk rond de rijden in de kamerVan zodra de t-rex af is ga ik ermee verder. Nu zit ik wel met het probleem dat de nieuwe pokémon spellen eind deze week uitkomen dus zal er minder gehaakt worden (zeker de eerste dagen). En dan weer einde van de maand komt de nieuwe nintendo 3ds uit dus dat gaat ook weer tijd van men haakwerkjes afnemen.
Natuurlijk is het constant spelen ook niet zo gezond dus als we een pauze nemen kunnen we haken. Men projectjes zullen dus wel vorderen maar traag. (Niet dat ik anders snel ben hoor :p).
Ik heb ook enkele leuke dingen gezien. Dat kattendeken is nog echt iets voor onze poes, ze ligt altijd wel ergenst op en al dat haar nouja.
Kleedjes voor honden vind ik mooi gemaakt maar zoals EsseEi ben ik niet echt zo voor hondejases. Ik ben ook eerder een kattenpersoon maar heb geen probleem met honden
Dat vogeltje is idd een goed idee voor pasen en is snel tussendoor gemaakt.
Dan nu maar eens kijken welke kleuren ik ga gebruiken voor de t-rex.
Heb je erbij gezetquote:Op maandag 28 februari 2011 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik doe ook mee aan de swap hoor(sta niet in de OP
)
Een bamboe-exemplaar is het advies maar volgens mij kan het ook gewoon met plasticquote:Op maandag 28 februari 2011 22:36 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Heb je erbij gezet
Pff zit echt te treuzelen om te gaan slapen terwijl ik de hele dag al lekker moe was
Anyhow: hoe haken bamboe haaknaalden??? heel anders dan metalen?
*zit weer op marktplaats te snuffelen*
En voor Zpagetti, heb je daar een speciale haaknaald voor nodig, of gewoon een hele grote??
Dat vroeg ik me ook altijd al af. Misschien anders qua structuur ofzo?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:19 schreef wyccie het volgende:
Iemand die weet wat het verschil is tussen sokkengaren en gewoon garen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knoei
Omg ik moest eigenlijk best wel heel lang nadenken en dat is best heel erg, ik moet nodig weer eens onder de intelligente mensen komen...Of uberhaupt mensen.quote:
Ik heb Lijnloos er ook maar even bijgezetquote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:49 schreef Lyssa het volgende:
Misschien is het goed voor de inspiratie als iedereen van de swap die een ravelryaccount heeft zijn username even erbij schrijft? Dan kan de ander je zonder problemen vinden.
Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje
antartica
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos
Sorry trui, na 25 posts start hij pagina 2. Bij mij. Ik denk dat dat default is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:25 schreef trui het volgende:
pagina?oh wacht, jouw pagina's zijn zeker korter dan de mijne.
Bloempjesquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:31 schreef trui het volgende:
ik beschouw de sjaal/stola ook als af geloof ik:
[ afbeelding ]
Gijs beschouwt 'm als de zijne, zoals altijd.maar daar ga ik niet mee akkoord.
die gaten mogen ook wel groot zijn. en in dat schema doen ze 't een beetje anders dan wat ik gewend ben. ik slip stitch altijd naar de eerstvolgende 'space' tussen twee stokjes-clusters voor ik begin met de volgende ronde, en dan is het eerste 'nepstokje' dus standaard de eerste van zo'n nieuw clustertje. maar zoals 't in dat schema staat kan 't ook prima.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Thanks, en de ene keer begin je dus met losse en stokjes en de anderekeer eindig je met stokjes. Tenminste in dat schema.
Mn gaten lijken zo groot.
olé voor whoop!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
De dag dat ik een vierkantje haak is toch echt gekomen.
Het bewijs: [ link | afbeelding ]
Nou ja euh, nergens eigenlijk, ik ben begonnen vanaf dit patroon, maar dat bleek al heel gauw niet te kloppen waardoor het lijf veel te groot werd om in het schildvest te passen, dus ben ik dat zelf groter gaan maken en aan gaan passenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:59 schreef EsseEi het volgende:
Oeeeh mooie schildpad!!!!!echt heeeel gaaf!
Waar staat het patroon?
Ja weet ik, ik stel m ook nog even uitquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
Whoopdidoo, die kop van die grote Amineko is echt groot.Ik snap wel waarom er zoveel materiaal in gaat
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waarom bedenk ik zoiets een week na de actie met 25% korting?
Wol die je zelf niet zo snel zou kopen i.v.m. de prijs, haakboeken, dure benodigdheden voor het haken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Verjaardag is ook zoiets, volgende maand weer, maar wat ik moet vragen...
Ik ga afzien van een meet. Het spijt me, mijn prive en nu ook nog eens mijn werk vs studie ligt geheel overhoop. Op zich heb ik niets op die dag, maar ik loop mezelf een beetje voorbij de laatste tijd dus ik moet pas op de plaats maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:12 schreef StefanieV het volgende:
Hmm Rotterdam was een half uur dichter, maar Utrecht is even ver.. Ik twijfel nog even of ik kom hoor, graag maar 2uur is natuurlijk wel lang om even op en af te gaan rijden..
Redostrike: ga je niet mee?
Spiegelei, kan jij de 13de maart? Kunnen we anders samen rijden?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:36 schreef KarinvdB het volgende:
Spiegelei: veel sterkte en rustig aan, zorg eerst voor jezelf!
Ik ben zelf flink rond gaan speuren op Ravelry om te kijken wat voor kleurencombi's me aan spraken. Eerst dacht ik maar een paar kleuren te gebruiken omdat ik vind dat als je teveel kleuren door elkaar gebruikt het TE wordt en dus niet mooi. Maar toen zag ik een aantal regenboog dekens zoals deze
[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4136/4786401969_da6427cb07_m.jpg]afbeelding ][/url]
En deze
[ [url=http://farm6.static.flickr.com/5002/5359659441_29087f313f_m.jpg]afbeelding ][/url]
Bij de eerste moet je even goed kijken maar ze zijn beide opgesteld zodat er een echte regenboog in zit dus van rood naar paars
Moeilijke hiervan is dat je wel alle regenboogkleuren moet hebben, en dat is nogal lastig met Saskia of zeeman royal. Je kan het wel aanvullen met andere merken, maar dan nog... en het kost behoorlijk wat plannen, om het echt mooi te krijgen.
Maar ik vind bijvoorbeeld ook deze heel mooi:
Cherry Blossom Afghan
[ [url=http://farm4.static.flickr.com/3406/3569455563_3ea8ee629f_m.jpg]afbeelding ][/url]
Aangezien ik de roze, rood en wit al flink had ingeslagen wilde ik toch proberen daar iets mee te doen, toen kwam het idee van grijs er bij, en uiteindelijk ook zwart.
Als je iets ziet dat je aanspreekt, of het nou de kleuren zijn die je wilt gebruiken of niet, let dan vooral op het contrast. Ik heb gemerkt dat een ontwerp, of het nou scrapbooken of haken of wat dan ook is, staat of valt bij het contrast tussen de gebruikte kleuren, en hoe ze naast elkaar staan.
Hier is mijn eerste vierkant, nog geen grijs, zwart of wit maar dat komt zeker nog wel. Ook m'n eerste haaksel met Saskia, ben uiteindelijk best tevreden.
[ link | afbeelding ]
Ontwerp komt uit het boek "200 blocks" van Jan Eaton.
Edit: Oh ja, en zoals belooft de foto van m'n gevoerde tas, inclusief vakjes voor patronen en m'n haaknaalden mapje
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Ravelry
quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
Euhm.. Tijdstip.. 13.00-13.30 zoiets?
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Misschien:
StefanieV
Dit is nog niet veel! Waar zijn alle andere dames!
Sterkte SpiegelEi
quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
Misschien:
StefanieV
Sterkte SpiegelEi
je had het over saskiawol, hier mijn sprei met alleen maar restje van saskiawol en echt het haakt super.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:36 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben zelf flink rond gaan speuren op Ravelry om te kijken wat voor kleurencombi's me aan spraken. Eerst dacht ik maar een paar kleuren te gebruiken omdat ik vind dat als je teveel kleuren door elkaar gebruikt het TE wordt en dus niet mooi. Maar toen zag ik een aantal regenboog dekens zoals deze
[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4136/4786401969_da6427cb07_m.jpg]afbeelding ][/url]
En deze
[ [url=http://farm6.static.flickr.com/5002/5359659441_29087f313f_m.jpg]afbeelding ][/url]
Bij de eerste moet je even goed kijken maar ze zijn beide opgesteld zodat er een echte regenboog in zit dus van rood naar paars
Moeilijke hiervan is dat je wel alle regenboogkleuren moet hebben, en dat is nogal lastig met Saskia of zeeman royal. Je kan het wel aanvullen met andere merken, maar dan nog... en het kost behoorlijk wat plannen, om het echt mooi te krijgen.
Cherry Blossom Afghan
[ [url=http://farm4.static.flickr.com/3406/3569455563_3ea8ee629f_m.jpg]afbeelding ][/url]
Aangezien ik de roze, rood en wit al flink had ingeslagen wilde ik toch proberen daar iets mee te doen, toen kwam het idee van grijs er bij, en uiteindelijk ook zwart.
Als je iets ziet dat je aanspreekt, of het nou de kleuren zijn die je wilt gebruiken of niet, let dan vooral op het contrast. Ik heb gemerkt dat een ontwerp, of het nou scrapbooken of haken of wat dan ook is, staat of valt bij het contrast tussen de gebruikte kleuren, en hoe ze naast elkaar staan.
Hier is mijn eerste vierkant, nog geen grijs, zwart of wit maar dat komt zeker nog wel. Ook m'n eerste haaksel met Saskia, ben uiteindelijk best tevreden.
[ link | afbeelding ]
Edit: Oh ja, en zoals belooft de foto van m'n gevoerde tas, inclusief vakjes voor patronen en m'n haaknaalden mapje
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Ravelry
Dat was ikquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:55 schreef Redostrike het volgende:
Schildpad is kei cool loqi.
Mijn raverly is Redostrike (overal ben ik redostrike)
Ik weet niet wie het zei maar ik maak idd echt van die mannen dingen :p. Ik denk dat dat wel een beetje normaal is :p
Hai!quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje
Daste
Misschien:
StefanieV
Yachiru
Sterkte SpiegelEi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben de laatste tijd gelukkig ook weer wat meer aan het hakenIk heb hier trouwens eerder weleens gelezen dat sommigen van jullie in de auto haken, en ik dacht altijd dat ik dat niet zou kunnen omdat ik vrij snel wagenziek wordt, maar... haken gaat wel!
En ik vind het echt heerlijk want lange ritten zijn soms zo saai! Ik wil nu dat het heel snel lente/ zomer wordt, zodat het 's avonds ook kan, want nu kan het alleen als we toevallig overdag reizen en meestal is het al donker buiten..
Ik ben nu met een paar projectjes door elkaar bezig, wat natuurlijk niet zo handig is. Foto's heb ik dus nog niet, want geen van allen is af maar dat komt wel weer!
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nou zeg, na zon lange tijd terugkomen en dan ook nog eens zonder foto's! Dat kan niet hoor!
Grapje
Is het normaal dat granny squares niet helemaal plat zijn? Zou dat nog bijtrekken bij het aan elkaar zetten? Want we hebben niet echt een lekker hakende grotere naald.
Zondag 13 maart, bij Lyssa thuis in Arnhemquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:16 schreef antartica het volgende:
De meet lijkt mij ergens ook wel leuk, maar ik zit ook nog niet zo lang op het topic, twijfel n beetje! wanneer is het ook alweer?
Gelijk heb je :-) Geniet ervan!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:37 schreef Redostrike het volgende:
@StefanieV: Is de laatste dag van de paasvakantie en dan begint men vriendin terug met haar zeer druke stageperiode dus ik wil dan liever die laatste dag nog met haar doorbrengenmisschien een volgende keer.
Is openbaar vervoer geen optie?quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:32 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Gelijk heb je :-) Geniet ervan!
Spiegelei, is niet erg hoor, ik weet zelf niet of ik ga :-) Denk het niet, als ik alleen moet rijden, trek k dat niet zo goed ;-) Hou je vooral rustig en ik hoop dat het gauw weer beter met je gaat!
Hmm nu ik de groep zie, moet k mss maar komen, wil veel van jullie leren kennenMaar ik weet het nog niet, zit in dubio..
Vriendin had hem gekocht en heeft hem destijds aan mij gegeven (een cadeautje)quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb jij keesje de eend?! Ik ben jaloers!
Huh Lyssa, moet die nog getest worden? Ik heb 'em daarstraks gekocht op Ravelry omdat het stiekem Hobbes van Casper & Hobbes is en ik die graag nog eens voor m'n nichtje wil haken!quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:11 schreef Lyssa het volgende:
Ik mag deze gaan testen![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/cuddly-tiger
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:31 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Huh Lyssa, moet die nog getest worden? Ik heb 'em daarstraks gekocht op Ravelry omdat het stiekem Hobbes van Casper & Hobbes is en ik die graag nog eens voor m'n nichtje wil haken!
Heb zelfs Red Heart yarn besteld uit Amerika, wilde ik sowieso al eens proberen en heb al zo lang meer geen garen gekocht![]()
Wie is Keesje de eend trouwens?Klinkt leuk, ik
eendjes!
En ik kan mijn lader terugvinden.quote:
Ja stom he. Ik vind m juist zo leuk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:49 schreef Herfstblad het volgende:
De uitgever van Christel vind hem inderdaad niet leuk. Ik vind Keesje juist 1 van de leukere beestjes. Ik ben niet echt een fan van de ijsbeer bijvoorbeeld en die komt in het nieuwe boekje geloof ik.
Kun je het geel er niet naast houden en dan kijken?
Nee hoor, ik kom van Brussel :-)quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Is openbaar vervoer geen optie?
Lijkt me wel erg ver, maar goed, ik weet niet van waar je komt
Arnhem is voor mij ideaal trouwens. 45 min reizen van deur tot station Arnhem
Waaaaaat???quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind hem ook best tof. Leuker dan Karen kameleon in elk geval
Deze komen in het nieuwe boekje:
Dit zijn de gelukkige beestjes die een plekje gaan krijgen in het boekje:
Evie de eekhoorn
Doris de dolfijn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai en
Stella de koe
Welke geel heb je dan? Ik zou oker ofzo doen.
Ik heb een webshopje, maar daar komt niet alles in. Vind het meeste zelf te leuk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:18 schreef bietel het volgende:
Verkopen jullie dingen die jullie gehaakt hebben?
Jaquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:18 schreef caroline88 het volgende:
Whoop LOL die beesten gaan zeker allemaal op jou lijken? stoned als een garnaal...
(grapje!!!)
Wie wel dan? Blijft toch een honkbalknuppel verstopt in een chemisch wapentje... ik wens jou natuurlijk ook een spoedig en pilvrij herstel toequote:Op woensdag 2 maart 2011 20:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
JaZal morgen ook wel weer stoned zijn van de pijnstillers(kan ik niet zo goed tegen namelijk)
Die amineko's zijn gewoon altijd stoned bij mij wat ik ook doe, ach ja.
Dat is raar!quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:24 schreef Yachiru het volgende:
Oja Herfstblad, dat boekje had ik via Cosmox gepre-orderd (schrijf je dat zo?) maar het is geannuleerd, dus vraag me af of het nog uit gaat komen.. Ze gaven namelijk geen reden op, en ik dacht, als het gewoon uitgesteld is dan kunnen ze de pre-order wel gewoon laten staan toch?
Ik hoop ook dat ik kan komen Caroline, vorige keer was het echt heel erg gezellig en nu zijn er ook weer nieuwe gezichten, dat is natuurlijk ook super!
En het is trouwens een tijger, geen giraffe!Google maar eens op Casper en Hobbes of Calvin and Hobbes, dan zie je waar 'ie op gebaseerd is
Dat zijn strepen. En foei.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:27 schreef caroline88 het volgende:
sorry tijger geen giraf tijger geen girafze hebben dacht ik allebei vlekjes. SORRY!!!
Schaam me diepquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:28 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat zijn strepen. En foei.
Edit: Ik moest wel heulemaal terugkijken hoor dacht ook dat t vlekken/stippen waren
Ik ook vanmiddag maar ik moest wachten ... toch wel minstens 20 secondenquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:37 schreef trovey het volgende:
Vanmiddag al gedaan....was niet erg druk, helaas.
Ik kon zo doorlopen maar daarbij meteen denkende...heb ik mijn identiteitsbewijs eigenlijk bij mequote:Op woensdag 2 maart 2011 20:38 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik ook vanmiddag maar ik moest wachten ... toch wel minstens 20 seconden
Even vraagje uit interesse hoor. Wat gaat er wel in je webshop? Ook dingen die je van een bestaand patroon hebt gemaakt?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:20 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb een webshopje, maar daar komt niet alles in. Vind het meeste zelf te leuk.Dekens e.d. verkoop ik sowieso niet.
SPOILER: Hier is de link, klikken op eigen risico en iedereen die voorlopig geen garen mag kopen mag er NIET OP KLIKKEN!!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik moest me heel hard inhouden toen ik aan het bestellen was dus ik dacht, ik waarschuw jullie maar even
Edit: en Lyssa zat op MSN ook flink te kwijlen toen ik haar de site liet zien, dus jullie zijn dubbel gewaarschuwd!
woei! die eerste is van mij!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:36 schreef KarinvdB het volgende:
En deze
Cherry Blossom Afghan
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer foto's op Ravelry
willow-pillow? klinkt leuk! Wat is het?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
oh ik was spuit elf! jullie hadden mn big blanket al geidentificeerd. ik heb mn zeeman en wibra wol aangevuld met prima linie 50 van ONline, 1 euro per 50 gram. iets dunner maar dat zie je bijna niet.
verder: ik ben bezig met de achterkant van mn willow-pillow (eindelijk)
ik zit er over te denken om zelf tassen te gaan ontwerpen en haken, en die te verkopen, van mn grote hoeveelheid acryl...
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:22 schreef YPPY het volgende:
Jullie gaan zo snel hier! Maar ik wil toch even een projectje laten zien waar ik mee bezig ben. Vooral omdat ik de granny''s join as I go.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
oh ik was spuit elf! jullie hadden mn big blanket al geidentificeerd. ik heb mn zeeman en wibra wol aangevuld met prima linie 50 van ONline, 1 euro per 50 gram. iets dunner maar dat zie je bijna niet.
verder: ik ben bezig met de achterkant van mn willow-pillow (eindelijk)
ik zit er over te denken om zelf tassen te gaan ontwerpen en haken, en die te verkopen, van mn grote hoeveelheid acryl...
Random als in niet in regenboog? Dat vond ik nou juist zo mooi! Ik vind die van Lucy juist minder mooi als ik heel eerlijk ben omdat het alles door elkaar is...quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
woei! die eerste is van mij!zou m denk ik als ik m overnieuw deed random maken
Ohhh die is echt liefquote:Op woensdag 2 maart 2011 18:11 schreef Lyssa het volgende:
Ik mag deze gaan testen![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/cuddly-tiger
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon een Hema plastic poef erin gedaanquote:Op donderdag 3 maart 2011 08:59 schreef freubelz het volgende:
Heeft er iemand ook ervaring met zpagetti van Hoooked. Ik heb een poef gemaakt allen ik moet nog iets vinden om dat ding op te vullen. Ik heb van stof een 'zak' gemaakt zodat je de vulling er niet door heen ziet. Er zit nu de inhoud van 6 kussen in (ikea) maar dat is nog niet genoeg.
Wie heeft een tip?!
[ afbeelding ]
ja wat wil je ook met die prijzen. Ik heb het nooit zo op dat soort webshops. Zeker als ze claimen zelf iets ontworpen te hebben ben ik sceptisch want zeker bloemen zijn nogal algemeen en in duizendtallen te vinden op Ravelry, heel makkelijk om dan een kleurencombi te bedenken en te zeggen dat je hem toch echt zelf bedacht hebt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:33 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een Hema plastic poef erin gedaan
Ik zat trouwens laatst in een oude Viva te lezen en daar staat altijd zo'n stuk in over hoeveel iemand verdient en diegene van www.madeliefke.nl verdiende toen gewoon 2000 euro per maand ermee! Met gehaakte bloemetjes!
Ik vind het op zich wel meevallen, zo'n speldje kost toch in de winkel ook wel zoiets?quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:41 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ja wat wil je ook met die prijzen. Ik heb het nooit zo op dat soort webshops. Zeker als ze claimen zelf iets ontworpen te hebben ben ik sceptisch want zeker bloemen zijn nogal algemeen en in duizendtallen te vinden op Ravelry, heel makkelijk om dan een kleurencombi te bedenken en te zeggen dat je hem toch echt zelf bedacht hebt.
Dit is verder geen sneer naar Herfstblad hoor want poppetjes vind ik een heel ander verhaal, maar dit soort simpele bloemetjes... (ik heb toevallig eergisteren ofzo ook zo'n bloemenbroche gemaakt,omdat ik ze op de beurs zag hangen voor 5 euro en dacht 'hee, dat kan ik ook zelf wel'.
nou ik mag toch hopen dat je voor een broche met kralen eraan geen 9 euro betaald..quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:44 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel meevallen, zo'n speldje kost toch in de winkel ook wel zoiets?
Wauw, die met dat lint vind ik echtquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:12 schreef freubelz het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje al een tijdje met heel veel plezier dit topic, ooit getipt door mijn man die regelmatig op Fok te vinden is. Vaak kom ik door jullie weer op nieuwe ideeën of op die ene site waar nog meer leuke en geweldige ideeën op staan.
Ik haak al een hele tijd. Mijn moeder was altijd in de weer met haaknaalden en brei pennen en ik wilde graag alijd mee doen. Ik vindt het daarom ook erg leuk om te zien dat er nog veel meer (jonge) mensen bezig zijn met haken.
Daarom hier een paar foto's van mijn laatse haaksels.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]![]()
De grijze is gemaakt van soft van de zeeman. Met een roze lint wat ik heb gekocht op de handwerkbeurs bij een duits sprekende mevrouw met hele mooie stoffen en lintjes.
Binnen kort zal ik nog wat dingetjes laten zien.
Ik vind het geen sneer hoorquote:Op donderdag 3 maart 2011 09:41 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ja wat wil je ook met die prijzen. Ik heb het nooit zo op dat soort webshops. Zeker als ze claimen zelf iets ontworpen te hebben ben ik sceptisch want zeker bloemen zijn nogal algemeen en in duizendtallen te vinden op Ravelry, heel makkelijk om dan een kleurencombi te bedenken en te zeggen dat je hem toch echt zelf bedacht hebt.
Dit is verder geen sneer naar Herfstblad hoor want poppetjes vind ik een heel ander verhaal, maar dit soort simpele bloemetjes... (ik heb toevallig eergisteren ofzo ook zo'n bloemenbroche gemaakt,omdat ik ze op de beurs zag hangen voor 5 euro en dacht 'hee, dat kan ik ook zelf wel'.
Ja, ik dus ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:36 schreef trui het volgende:
ik denk dan toch ook vooral 'die heeft het handig aangepakt zeg!'. want kennelijk heeft ze er toch genoeg markt voor gevonden, en dat vind ik knap.
freubelz, ik vind die sjaal ook heel mooi! en ik heb mijn poef ook om een bestaande poef heen gehaakt. maar in jouw geval zou ik er toch nog maar wat kussens bij blijven proppen, tot ik 'm stevig genoeg vond.
Een kussen van roze squares model Willow uit Jan Eaton's square boek:quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:34 schreef Muck het volgende:
[..]
willow-pillow? klinkt leuk! Wat is het?
op een of andere manier heb ik een beetje een hekel gekregen aan de gele en de groene rij...quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Random als in niet in regenboog? Dat vond ik nou juist zo mooi! Ik vind die van Lucy juist minder mooi als ik heel eerlijk ben omdat het alles door elkaar is...
ik vind de granny tas voor 69,95 wel heel duur. bovendien is dat gewoon een gejat japans patroon en zit er dus copyright op....quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:36 schreef trui het volgende:
ik denk dan toch ook vooral 'die heeft het handig aangepakt zeg!'. want kennelijk heeft ze er toch genoeg markt voor gevonden, en dat vind ik knap. ik vind de prijzen ook niet echt buitenproportioneel hoog hoor.
Waarschijnlijk is de omzet idd zo hoog door die verkooppunten...quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:53 schreef trui het volgende:
ik zie nergens die tas staan? maar relatief gezien qua hoeveelheid werk en materiaal klopt het misschien best aardig t.o.v. de andere produkten die ze verkoopt. je bent vast wel ruim 10x langer bezig met zo'n tas t.o.v. zo'n gehaakte ketting, bedoel ik. ik ben ook onder de indruk van de lange lijst verkoopppunten. dat heeft ze handig aangepakt.
maar die copyright kwestie ligt wel lastig. hoe weet je dat ze 't van dat patroon heeft?
ah leuk de willow pillow! mijn versie ligt ook al een tijdje stil, ik kan 't op een of andere manier maar niet opbrengen om dat nog eens even af te maken, terwijl ik 't zulke leuke squares vindt.. stom!
ik ben niet zo'n regenboog-patronen fan over het algemeen, en houd juist ook meer van een 'random' verdeling. toch vind ik 't bij jouw deken wel heel mooi gelukt hoor kwakz0r!
Totaal niet. Maar dat is ook het doel niet eigenlijkquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef trui het volgende:
loopt de verkoop bij jouw webshop een beetje, herfstblad?
dit is de granny tasquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:53 schreef trui het volgende:
ik zie nergens die tas staan? maar relatief gezien qua hoeveelheid werk en materiaal klopt het misschien best aardig t.o.v. de andere produkten die ze verkoopt. je bent vast wel ruim 10x langer bezig met zo'n tas t.o.v. zo'n gehaakte ketting, bedoel ik. ik ben ook onder de indruk van de lange lijst verkoopppunten. dat heeft ze handig aangepakt.
maar die copyright kwestie ligt wel lastig. hoe weet je dat ze 't van dat patroon heeft?
ah leuk de willow pillow! mijn versie ligt ook al een tijdje stil, ik kan 't op een of andere manier maar niet opbrengen om dat nog eens even af te maken, terwijl ik 't zulke leuke squares vindt.. stom!
ik ben niet zo'n regenboog-patronen fan over het algemeen, en houd juist ook meer van een 'random' verdeling. toch vind ik 't bij jouw deken wel heel mooi gelukt hoor kwakz0r!
Volgens mij zit er sowieso geen copyright op spullen gemaakt van een patroon waar wel copyright op zit...quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dit is de granny tas
[ afbeelding ]
dit is de japanse versie, gebreid en gevilt, maar de manier van squares gebruiken heeft al meer haaksters geinspireerd. misshcien is gejat niet het goeie woord. als zij m zo verkopen ga ik misshcien ook wel mijn tassen die op die manier gemaakt zijn (heb materiaal voor een paar liggen) toch maar wel verkopen...
http://www.ravelry.com/patterns/library/garter-stripe-square-bag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan een plastic poef had ik nog niet gedacht. Ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden. Dankje wel Inu.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:33 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een Hema plastic poef erin gedaan
Ik zat trouwens laatst in een oude Viva te lezen en daar staat altijd zo'n stuk in over hoeveel iemand verdient en diegene van www.madeliefke.nl verdiende toen gewoon 2000 euro per maand ermee! Met gehaakte bloemetjes!
Als je nog ergens een oude deken o.i.d. hebt liggen, kun je die er opgerold indoen. Ook vrij stevigquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:48 schreef freubelz het volgende:
[..]
Aan een plastic poef had ik nog niet gedacht. Ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden. Dankje wel Inu.
ja, idd van echtstudio. die bedoelde ik ook. als je het patroon bekijkt vind ik dat het idee wel echt iets eigens is, de tas krijgt namelijk een natuurlijke bolling door hoe de vierkantjes aan elkaar genaaid zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef trui het volgende:
daarover lopen de meningen nogal uiteen inu...
maar kwakzor, dit vind ik ook weer zo'n voorbeeld van een tas/patroon dat iemand ook best zelf kan hebben bedacht. volgens mij is het heel moeilijk hard te maken dat iemand dat idee gejat heeft. je ziet ze echt zo vaak, en het is een vrij basaal idee. maar deze is dus niet van madelief.nl, maar van echtstudio. (ik zou er geen 70 euro voor over hebben ook hoor).
de tassen die ik gemaakt heb hebben een hengsel dat gevoerd is, dat voorkomt uitzakken. maar dat zijn hele andere modellen, als je op mn ravelry pagina kijkt kun je ze wel vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:29 schreef NoralyZ het volgende:
kwakz0r, die tassen zijn superleuk! Hoe heb je de hengsels gemaakt? Ik heb nog nooit een tas gebreid maar deze is supertof voor het strand of zo, in elk geval voor de zomer - ik ben alleen altijd een beetje huiverig om eraan te beginnen omdat ik wel een hengsel wil breien, maar bang ben dat ie enorm uitzakt.
In Amerika en de UK in elk geval wel, en in Nederland ook volgens mij, tenzij je expliciete toestemming hebt van de auteur van het patroon. Het idee is dat de artistic copyright op het ontwerp is, en je in feite een license koopt om er voor jezelf één te maken, of om weg te geven. als jij het verkoopt om geld mee te verdienen mag dat dus niet, want daar heb je geen toestemming voor verkregen door het patroon te kopen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:25 schreef Inu het volgende:
[..]
Volgens mij zit er sowieso geen copyright op spullen gemaakt van een patroon waar wel copyright op zit...
Ik heb nog even gedacht aan z'n oude wollen deken maar die heb ik natuurlijk niet meer liggen. En bij de Kringloop hier (het goed) is z'n deken gewoon 10 euro?!quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:52 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Als je nog ergens een oude deken o.i.d. hebt liggen, kun je die er opgerold indoen. Ook vrij stevig
Ik had inderdaad al gezien dat ze van de projectpagina's afkwamen, maar ik dacht dat je ze misschien precies zo had gemaakt. Voeren is inderdaad een idee, thanks!quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de tassen die ik gemaakt heb hebben een hengsel dat gevoerd is, dat voorkomt uitzakken. maar dat zijn hele andere modellen, als je op mn ravelry pagina kijkt kun je ze wel vinden.
Ik heb een mail gestuurd naar Auteursrecht.nlquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef trui het volgende:
daarover lopen de meningen nogal uiteen inu...
maar kwakzor, dit vind ik ook weer zo'n voorbeeld van een tas/patroon dat iemand ook best zelf kan hebben bedacht. volgens mij is het heel moeilijk hard te maken dat iemand dat idee gejat heeft. je ziet ze echt zo vaak, en het is een vrij basaal idee. maar deze is dus niet van madelief.nl, maar van echtstudio. (ik zou er geen 70 euro voor over hebben ook hoor).
Ik weet dat echtstudio zulke hengsels verkooptquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:29 schreef NoralyZ het volgende:
kwakz0r, die tassen zijn superleuk! Hoe heb je de hengsels gemaakt? Ik heb nog nooit een tas gebreid maar deze is supertof voor het strand of zo, in elk geval voor de zomer - ik ben alleen altijd een beetje huiverig om eraan te beginnen omdat ik wel een hengsel wil breien, maar bang ben dat ie enorm uitzakt.
Zover als ik het heb begrepen (na een vage zoektocht op internet) mag je de beestjes die zijn geregistreerd als merk (zoals Hello Kitty en Nijntje) niet verkopen, maar beestjes die niet zijn geregistreerd wel... Maar ik ben idd ook erg benieuwd!quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:04 schreef bietel het volgende:
Het is inderdaad lastig met die copyright. Er zal toch iemand zijn die die granny squares bedacht heeft en dat wordt wereldwijd gekopieerd! Maar dat patroon staat misschien niet geregistreerd op iemands naam.
Op marktplaats zag ik wel een paar beestjes van Christel en Nijntjes en Hello Kitties. Kan me zo voorstellen, dat daar ook wel iets met copyright aan zal zitten.
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op je mail, Inu!
Weet iemand trouwens wanneer iets een amigurumi is en wanneer iets gewoon een gehaakt knuffeltje is? Of is dat gewoon hetzelfde en is amigurumi nu even de trendy naam? Ik dacht eerst namelijk dat het alleen beestjes/poppetjes in de Japanse anime stijl waren, maar ik kom steeds meer 'gewone' beestjes/poppetjes tegen onder die naam!
Ik vind Teuntje wel goed te volgen en ik ben ook heel slecht in patroontjes lezenquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef bietel het volgende:
Leuk dat je Betty gaat haken Herfstblad! Ik had vandaag bijna het boekje gekocht waar ze instaat! Ik vind haar en Teuntje de pauw zo leuk!Ik ben alleen niet zo goed in patronen lezen, dus ik ga vaak zelf een beetje hannesen
Misschien ga ik wel zelf proberen een pauw te maken.
Eerst maar eens mijn lopende projectjes afmaken!
Zo'n tas wil ik ook een keer maken!quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dit is de granny tas
[ afbeelding ]
dit is de japanse versie, gebreid en gevilt, maar de manier van squares gebruiken heeft al meer haaksters geinspireerd. misshcien is gejat niet het goeie woord. als zij m zo verkopen ga ik misshcien ook wel mijn tassen die op die manier gemaakt zijn (heb materiaal voor een paar liggen) toch maar wel verkopen...
http://www.ravelry.com/patterns/library/garter-stripe-square-bag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had het over boekjes.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zo he, ik ga een keer naar de uni (was geen aanrader trouwens).
Wie had het over boekjes? Die van mia bengtsson vind ik zo leuk maar kosten hier 21,50 echt niet grappig aangezien ze daar echt een stuk goedkoper zijn.
Is ie niet ergens anders te vinden?
Jawel hoor, ook wel ooit gedaanquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef antartica het volgende:
Jeej ik heb weekend & vakantie! k ga morgen het vliegtuig in en ik mag alleen handbagage mee dus ik denk niet dat de haaknaald door de douane komt
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat kan ook, maar op zich is het wel logisch denk ik.
Patroon? Als je die tas ziet kom je er zelf toch ook wel uit denk ik?
Granny's zijn wel leuk hoor, lekker hersenloos.
Hoe werkt flickr samen met Ravelry dan? Ik kan het zo namelijk nergens vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:47 schreef KarinvdB het volgende:
Ik zet m'n plaatjes op flickr omdat dat zo makkelijk samen werkt met ravelrymaar daar zet ik ze verdser niet in een groep dus toch wel grappig dat je het daar ook vind.
Ben nu dezelfde square aan het haken met naald 3.5 ipv 5, heel stukje kleiner en wat netter maar ook veel stugger. Dat zal het niet worden denk ik. Misschien doe ik er ook nog wel eentje met 4, dan heb ik wel mooie voorbeelden van het verschil...
Goh wel een berichtje tikken voordat je invoeren doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb dyscalculie en dat merk ik met haken toch wel. Ik kan ook niet goed tellen.
Ik vind dat de boekjes veel te lang op zich laten wachten. Ik wil nu alle boekjes die uitkomen dit jaar, grr
Haha, Whoop, dat heb ik vaak op Flickr. Daar kom ik trui en Karin ook regelmatig tegen.
Ik zet die dan gewoon weer met een halve vast om het kettinkje heen. Zit ie meteen goed vastquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vraagje, als je een gs maakt met meerdere kleuren, doe je dan je laatste vast met een halve vaste, en hoe doe je dan de nieuwe kleur erop?
Je moet wel die laatste halve vaste waarmee je een ronde sluit goed vastzetten jaquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ga het eens proberen, ik heb dan altijd het idee dat dat los gaat.
Als je op Ravelry foto's toevoegt heb je verschillende opties, waaronder flickr importer, je kan dan je flickr account koppelen aan je ravelry account en daarna kan je heel makkelijk foto's die je op flickr hebt staan bij je ravelry projecten of wat dan ook zetten. Ik kan heel makkelijk vanaf mijn foon of computer foto's uploaden naar flickr dus dat is voor mij het snelste.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:01 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hoe werkt flickr samen met Ravelry dan? Ik kan het zo namelijk nergens vinden.
het leuke van ravelry is nou juist dat je er niet aan de nederlandse grenzen gebonden bent, mevrouw!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Goh denk je inspiratie op te doen op ravelry bij een nederlandse haakgroep, kom je trui dr bloemen tegen en karin dr tas. Die had ik al gezien hoor
Ik heb het gevonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:46 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Als je op Ravelry foto's toevoegt heb je verschillende opties, waaronder flickr importer, je kan dan je flickr account koppelen aan je ravelry account en daarna kan je heel makkelijk foto's die je op flickr hebt staan bij je ravelry projecten of wat dan ook zetten. Ik kan heel makkelijk vanaf mijn foon of computer foto's uploaden naar flickr dus dat is voor mij het snelste.
Maar als iemand een patroon verkoopt, geeft ie dan niet automatisch toestemming ermee te doen wat je wilt?... Of is dat niet die financiële compensatie denken jullie?quote:Geachte mevrouw Inu,
De uitvoering van een auteursrechtelijk beschermd ontwerp wordt in termen van de Auteurswet beschouwd als een “verveelvoudiging” van dat ontwerp. Het recht om (kopieën, afbeeldingen etc. van) een creatief werk openbaar te maken en/of te verveelvoudigen is exclusief voorbehouden aan degene die het auteursrecht heeft.
De Auteurswet staat het maken van kopieën voor privégebruik of studie toe; voor alle andere vormen van gebruik of exploitatie hebt u toestemming nodig van de rechthebbende. Deze kan aan zijn toestemming financiële voorwaarden verbinden.
Met vriendelijke groet,
info@auteursrecht.nl
M'n swapconcentratie wat doe jequote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef trui het volgende:
even weer wat leuke dingetjes erin gooien, ter inspiratie (voor wie nog niet genoeg inspiratie had.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(nog veel meer leuks hier )
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb geen idee. Maar dit staat ook ergens "Nadat een exemplaar van een werk is verkocht, mag de koper van dat exemplaar het op alle manieren gebruiken. " Dus dan zou je denken dat als iets eenmaal verkocht is aan jou dat jij er mee mag doen wat je wilt.
Inu ik zag dat je een kussenhoes had staan op etsy, met wat voor wol heb je dat gemaakt?
Oh, dat is dubbele draad en naald 9 of 10 iddquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.etsy.com/listing/65115606/crocheted-pillow-case Deze
Wooouw wat een mooie kleurenquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef trui het volgende:
even weer wat leuke dingetjes erin gooien, ter inspiratie (voor wie nog niet genoeg inspiratie had.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(nog veel meer leuks hier )
maar niet kopiëren en ze in veelvoud doorverkopen. maar goed, dat is toch net iets anders. het staat er vaak expliciet bij, op zo'n kooppatroon. dat je 't product niet voor verkoop mag maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:26 schreef Inu het volgende:
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...
Ja, maar je kunt alles er wel bij zetten, betekent niet meteen dat het rechtsgeldig isquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:23 schreef trui het volgende:
[..]
maar niet kopiëren en ze in veelvoud doorverkopen. maar goed, dat is toch net iets anders. het staat er vaak expliciet bij, op zo'n kooppatroon. dat je 't product niet voor verkoop mag maken.
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:08 schreef bietel het volgende:
Vraagje:
Ik doe een keramiek cursus en nou zat ik te denken om een wol potje te maken. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een potje/bakje met een soort gleufje, waar de draad van de wol in gaat en het bolletje blijft (als het goed is) gewoon in het potje liggen.
Op Etsy staan er wel een paar: http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=pottery+yarn+bowls
Hier komt de vraag:
Lijkt jullie dit handig of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij namelijk af of het bolletje wel in het bakje/potje blijft liggen.
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maakquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:
1. hoe hoog is het bakje, cq. als je een soort schoteltje hebt blijft hij natuurlijk niet liggen.
2. hoe glad is het bakje van binnen, want als het schuurpapier is rolt het niet goed en mooi af
3. hoe groot is de diameter van het bakje, want de bol moet wel lekker kunnen draaien.
bij mij helpt het als ik bij beide kanten m'n vingers naar binnen steek en elkaar aan laat raken (dus aan de langwerpige kanten). De ervaring leert dat meestal een bolletje in het midden het einde bevat , maar dat wil soms nog wel eens draaien om een paar andere touwtjes heen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef bietel het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maak
Ik wilde 'm inderdaad wat hoger maken dan de meeste bakjes op etsy.
Wat mij juist een nadeel lijkt, is dat de meeste bolletjes die ik gebruik, niet rond zijn, maar iets meer langwerpig. Daardoor rollen ze wat minder soepel en hebben ze de neiging om wat meer te 'springen'. Dat is ook de grootste reden, waarom ik 'm wat hoger wil maken, zodat het bolletje er niet uit 'springt'
Daste en Karin: Hoe pakken jullie draad uit het midden? Ik heb net even mijn bolletjes grondig onderzocht, maar ik kan niet een begin draad vinden!
Ik zat wel te haken, maar iets wits (mislukte kip grr!) en op traject Utrecht - Groningenquote:
stokjes kunnen ook wel hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:35 schreef wyccie het volgende:
Is de halve stok het snelst/meest vullend om te haken (als achterkant van kussenhoes)?
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleurquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wil een kussenhoes haken, maar de GS waar ik aan begonnen was werd te grof. Je ziet het binnenkussen door de gaten heen. (Royal/Saskia, naald 4)
Hoe kan dat toch?
Is er misschien een ander, minder grof patroon die jullie gebruiken voor zoiets? Heb nu al een paar patronen geprobeerd, en degene die ik nu doe is wel dicht genoeg, maar het gaat tergend langzaam (en ik ga het misschien niet redden met het garen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |