Een kussen van roze squares model Willow uit Jan Eaton's square boek:quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:34 schreef Muck het volgende:
[..]
willow-pillow? klinkt leuk! Wat is het?
op een of andere manier heb ik een beetje een hekel gekregen aan de gele en de groene rij...quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Random als in niet in regenboog? Dat vond ik nou juist zo mooi! Ik vind die van Lucy juist minder mooi als ik heel eerlijk ben omdat het alles door elkaar is...
ik vind de granny tas voor 69,95 wel heel duur. bovendien is dat gewoon een gejat japans patroon en zit er dus copyright op....quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:36 schreef trui het volgende:
ik denk dan toch ook vooral 'die heeft het handig aangepakt zeg!'. want kennelijk heeft ze er toch genoeg markt voor gevonden, en dat vind ik knap. ik vind de prijzen ook niet echt buitenproportioneel hoog hoor.
Waarschijnlijk is de omzet idd zo hoog door die verkooppunten...quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:53 schreef trui het volgende:
ik zie nergens die tas staan? maar relatief gezien qua hoeveelheid werk en materiaal klopt het misschien best aardig t.o.v. de andere produkten die ze verkoopt. je bent vast wel ruim 10x langer bezig met zo'n tas t.o.v. zo'n gehaakte ketting, bedoel ik. ik ben ook onder de indruk van de lange lijst verkoopppunten. dat heeft ze handig aangepakt.
maar die copyright kwestie ligt wel lastig. hoe weet je dat ze 't van dat patroon heeft?
ah leuk de willow pillow! mijn versie ligt ook al een tijdje stil, ik kan 't op een of andere manier maar niet opbrengen om dat nog eens even af te maken, terwijl ik 't zulke leuke squares vindt.. stom!
ik ben niet zo'n regenboog-patronen fan over het algemeen, en houd juist ook meer van een 'random' verdeling. toch vind ik 't bij jouw deken wel heel mooi gelukt hoor kwakz0r!
Totaal niet. Maar dat is ook het doel niet eigenlijkquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef trui het volgende:
loopt de verkoop bij jouw webshop een beetje, herfstblad?
dit is de granny tasquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:53 schreef trui het volgende:
ik zie nergens die tas staan? maar relatief gezien qua hoeveelheid werk en materiaal klopt het misschien best aardig t.o.v. de andere produkten die ze verkoopt. je bent vast wel ruim 10x langer bezig met zo'n tas t.o.v. zo'n gehaakte ketting, bedoel ik. ik ben ook onder de indruk van de lange lijst verkoopppunten. dat heeft ze handig aangepakt.
maar die copyright kwestie ligt wel lastig. hoe weet je dat ze 't van dat patroon heeft?
ah leuk de willow pillow! mijn versie ligt ook al een tijdje stil, ik kan 't op een of andere manier maar niet opbrengen om dat nog eens even af te maken, terwijl ik 't zulke leuke squares vindt.. stom!
ik ben niet zo'n regenboog-patronen fan over het algemeen, en houd juist ook meer van een 'random' verdeling. toch vind ik 't bij jouw deken wel heel mooi gelukt hoor kwakz0r!
Volgens mij zit er sowieso geen copyright op spullen gemaakt van een patroon waar wel copyright op zit...quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dit is de granny tas
[ afbeelding ]
dit is de japanse versie, gebreid en gevilt, maar de manier van squares gebruiken heeft al meer haaksters geinspireerd. misshcien is gejat niet het goeie woord. als zij m zo verkopen ga ik misshcien ook wel mijn tassen die op die manier gemaakt zijn (heb materiaal voor een paar liggen) toch maar wel verkopen...
http://www.ravelry.com/patterns/library/garter-stripe-square-bag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan een plastic poef had ik nog niet gedacht. Ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden. Dankje wel Inu.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:33 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een Hema plastic poef erin gedaan
Ik zat trouwens laatst in een oude Viva te lezen en daar staat altijd zo'n stuk in over hoeveel iemand verdient en diegene van www.madeliefke.nl verdiende toen gewoon 2000 euro per maand ermee! Met gehaakte bloemetjes!
Als je nog ergens een oude deken o.i.d. hebt liggen, kun je die er opgerold indoen. Ook vrij stevigquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:48 schreef freubelz het volgende:
[..]
Aan een plastic poef had ik nog niet gedacht. Ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden. Dankje wel Inu.
ja, idd van echtstudio. die bedoelde ik ook. als je het patroon bekijkt vind ik dat het idee wel echt iets eigens is, de tas krijgt namelijk een natuurlijke bolling door hoe de vierkantjes aan elkaar genaaid zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef trui het volgende:
daarover lopen de meningen nogal uiteen inu...
maar kwakzor, dit vind ik ook weer zo'n voorbeeld van een tas/patroon dat iemand ook best zelf kan hebben bedacht. volgens mij is het heel moeilijk hard te maken dat iemand dat idee gejat heeft. je ziet ze echt zo vaak, en het is een vrij basaal idee. maar deze is dus niet van madelief.nl, maar van echtstudio. (ik zou er geen 70 euro voor over hebben ook hoor).
de tassen die ik gemaakt heb hebben een hengsel dat gevoerd is, dat voorkomt uitzakken. maar dat zijn hele andere modellen, als je op mn ravelry pagina kijkt kun je ze wel vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:29 schreef NoralyZ het volgende:
kwakz0r, die tassen zijn superleuk! Hoe heb je de hengsels gemaakt? Ik heb nog nooit een tas gebreid maar deze is supertof voor het strand of zo, in elk geval voor de zomer - ik ben alleen altijd een beetje huiverig om eraan te beginnen omdat ik wel een hengsel wil breien, maar bang ben dat ie enorm uitzakt.
In Amerika en de UK in elk geval wel, en in Nederland ook volgens mij, tenzij je expliciete toestemming hebt van de auteur van het patroon. Het idee is dat de artistic copyright op het ontwerp is, en je in feite een license koopt om er voor jezelf één te maken, of om weg te geven. als jij het verkoopt om geld mee te verdienen mag dat dus niet, want daar heb je geen toestemming voor verkregen door het patroon te kopen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:25 schreef Inu het volgende:
[..]
Volgens mij zit er sowieso geen copyright op spullen gemaakt van een patroon waar wel copyright op zit...
Ik heb nog even gedacht aan z'n oude wollen deken maar die heb ik natuurlijk niet meer liggen. En bij de Kringloop hier (het goed) is z'n deken gewoon 10 euro?!quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:52 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Als je nog ergens een oude deken o.i.d. hebt liggen, kun je die er opgerold indoen. Ook vrij stevig
Ik had inderdaad al gezien dat ze van de projectpagina's afkwamen, maar ik dacht dat je ze misschien precies zo had gemaakt. Voeren is inderdaad een idee, thanks!quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de tassen die ik gemaakt heb hebben een hengsel dat gevoerd is, dat voorkomt uitzakken. maar dat zijn hele andere modellen, als je op mn ravelry pagina kijkt kun je ze wel vinden.
Ik heb een mail gestuurd naar Auteursrecht.nlquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef trui het volgende:
daarover lopen de meningen nogal uiteen inu...
maar kwakzor, dit vind ik ook weer zo'n voorbeeld van een tas/patroon dat iemand ook best zelf kan hebben bedacht. volgens mij is het heel moeilijk hard te maken dat iemand dat idee gejat heeft. je ziet ze echt zo vaak, en het is een vrij basaal idee. maar deze is dus niet van madelief.nl, maar van echtstudio. (ik zou er geen 70 euro voor over hebben ook hoor).
Ik weet dat echtstudio zulke hengsels verkooptquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:29 schreef NoralyZ het volgende:
kwakz0r, die tassen zijn superleuk! Hoe heb je de hengsels gemaakt? Ik heb nog nooit een tas gebreid maar deze is supertof voor het strand of zo, in elk geval voor de zomer - ik ben alleen altijd een beetje huiverig om eraan te beginnen omdat ik wel een hengsel wil breien, maar bang ben dat ie enorm uitzakt.
Zover als ik het heb begrepen (na een vage zoektocht op internet) mag je de beestjes die zijn geregistreerd als merk (zoals Hello Kitty en Nijntje) niet verkopen, maar beestjes die niet zijn geregistreerd wel... Maar ik ben idd ook erg benieuwd!quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:04 schreef bietel het volgende:
Het is inderdaad lastig met die copyright. Er zal toch iemand zijn die die granny squares bedacht heeft en dat wordt wereldwijd gekopieerd! Maar dat patroon staat misschien niet geregistreerd op iemands naam.
Op marktplaats zag ik wel een paar beestjes van Christel en Nijntjes en Hello Kitties. Kan me zo voorstellen, dat daar ook wel iets met copyright aan zal zitten.
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op je mail, Inu!
Weet iemand trouwens wanneer iets een amigurumi is en wanneer iets gewoon een gehaakt knuffeltje is? Of is dat gewoon hetzelfde en is amigurumi nu even de trendy naam? Ik dacht eerst namelijk dat het alleen beestjes/poppetjes in de Japanse anime stijl waren, maar ik kom steeds meer 'gewone' beestjes/poppetjes tegen onder die naam!
Ik vind Teuntje wel goed te volgen en ik ben ook heel slecht in patroontjes lezenquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef bietel het volgende:
Leuk dat je Betty gaat haken Herfstblad! Ik had vandaag bijna het boekje gekocht waar ze instaat! Ik vind haar en Teuntje de pauw zo leuk!Ik ben alleen niet zo goed in patronen lezen, dus ik ga vaak zelf een beetje hannesen
Misschien ga ik wel zelf proberen een pauw te maken.
Eerst maar eens mijn lopende projectjes afmaken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |