Nienna:
1e ronde: (dc is hier een stokje, dus 't is amerikaanse terminologie). je begint steeds met 3 lossen als een soort 'nepstokje'. dan werk verder je ín de ring, dus niet in de steken die je gemaakt hebt om de ring te maken, maar door 't midden van de ring heen: 3 stokjes, [2 lossen, 4 stokjes], en dat laatste, wat ik hier tussen vierkante haken zet, moet je nog 3 keer herhalen. dan nog 2 lossen en je maakt deze ronde af door 'm met een halve vaste aan de bovenste losse van dat eerste 'nepstokje' vast te maken.
2e ronde: begin weer met 3 lossen. dan 1 stokje in elke bovenste steek van de volgende 3 stokjes uit de vorige ronde. zo heb je dan 4 stokjes bovenop de 4 stokjes daaronder gemaakt. dan werk je in de ruimte die is ontstaan door de 2 lossen tussen 2 clusters van stokjes uit de vorige rij, dus weer onder die lossen door, net als bij de ring. je haakt in zo'n 'space' (sp): [2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes]. zo maak je een hoek. daarna haak je weer 4 stokjes in het onderliggende cluster van 4 stokjes, dan weer zo'n hoek maken, etc. tot je rond bent.
3e ronde: 3 lossen, 1 stokje in elk onderliggend stokje tot je bij de volgende 2-losse-ruimte komt (zie vorige ronde). in dit geval is dat telkens alleen het geval in de hoeken. in die ruimte (space) haak je dan: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes) en zo maak je daar ook weer een hoek.
oops ik heb wel wat meer woorden nodig dan lijnloos, zie ik.