abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:00:25 #201
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_93599922
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit is de granny tas
[ afbeelding ]

dit is de japanse versie, gebreid en gevilt, maar de manier van squares gebruiken heeft al meer haaksters geinspireerd. misshcien is gejat niet het goeie woord. als zij m zo verkopen ga ik misshcien ook wel mijn tassen die op die manier gemaakt zijn (heb materiaal voor een paar liggen) toch maar wel verkopen...

http://www.ravelry.com/patterns/library/garter-stripe-square-bag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n tas wil ik ook een keer maken!
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:25:30 #202
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93603662
even snel bijgelezen ;)
Leuke katten weer van Whoop :)
grappig hoesje om een oplader
leuk telefoonhoesje
en mooie deken in wording (ofzo, iets met GSjes in ieder geval ;)) :D

En over Christels boekje: jammer dat die olifant er niet in staat!!!! die wil ik zo graag...

en inderdaad vanwege al die auteursrechten enzo niet zo veel zin om een webwinkeltje te beginnen ;)

Klein beetje hakjen en dan 3 beestjes in elkaar zetten :)

oh en moet nog even een plan bedenken vanaf waar ik naar Arnhem ga dan ;) tis best ver reizen, helemaal vanaf m'n ouders (komt er nog half uur tram bovenop). Maar ga de dag ervoor naar m'n zus dus dan kan ik misschien wel daar slapen ofzo, of bij mn vriendje of weet ik veel...even bedenken :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:31:51 #203
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93604005
Ik heb een vraagje.
Ik ben met het patroon van Eeyore bezig, maar in dit patroon zijn zn lijfje en pootjes in 1 kleur. Bij de 'echte' zijn ze echter aan de binnenkant paarsig en aan de buitenkant blauw.
Nou wil ik dus dat ook gaan doen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Moet ik dan 'joinen' of...?? Help!
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:53:58 #204
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93605212
NijntjesUk je zou bijvoorbeeld de pootjes in 1 kleuren kunnen maken en dan 1 van de 2 op kunnen vullen en de ander dubbelvouwen en eromheen naaien. (dus bijv de paarse vullen en dan de blauwe aan de buitenkant doen). Wordt die kant misschien wel iets dikker maar als je strak naait valt het ook niet heel erg op.
Is wel meer werk maar wel de simpelste manier denk ik....
pi_93605321
Zo he, ik ga een keer naar de uni (was geen aanrader trouwens).
Wie had het over boekjes? Die van mia bengtsson vind ik zo leuk maar kosten hier 21,50 echt niet grappig aangezien ze daar echt een stuk goedkoper zijn.
Is ie niet ergens anders te vinden?

Volgens mij moet je echt met een webshop geluk hebben en reclame maken ofzo, om het goed te laten lopen. Mijn reden ook precies om het niet te doen.

En over dat copyright, volgens mij vinden veel het niet erg. Al had ik er net wel eentje en daar staat dat je ze niet op internet mag verkopen maar wel gewoon op de markt of iets.
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:57:46 #206
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93605475
Ik snap wat je bedoelt EsseEi, alleen heeft zn pootje echt n voetje zeg maar. Zou dat dan ook werken?
pi_93605532
Heb je een foto nijntjes?
pi_93605740
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zo he, ik ga een keer naar de uni (was geen aanrader trouwens).
Wie had het over boekjes? Die van mia bengtsson vind ik zo leuk maar kosten hier 21,50 echt niet grappig aangezien ze daar echt een stuk goedkoper zijn.
Is ie niet ergens anders te vinden?

Ik had het over boekjes. ;)
En ik vind die van Mia inderdaad ook erg duur. Heb ook nog geen boekje van haar. Vind overigens per boekje maar 2 of 3 leuk.

Ik geloof dat een Duitse site ze voor 16 e. heeft, maar dan betaal je weer 5 e. verzendkosten.
pi_93605879
Ja dat vinden wij ook, de andere zijn wel leuk voor erbij zeg maar maar niet om zoveel geld aan uit te geven. Bij de boekjes van christel doe ik dat sneller.
Nou ja hopen dat t ooit nog komt. Of dat je zweeds leert :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:12:03 #210
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93606355
NijntjesUk ik denk dat het wel kan....
bij die Draak zaten er ook wel bochten in en volgens mij had die ook zoiets op het zelfde principe...
waar staat het patroon trouwens?:)
pi_93606613
Ja precies. Als de boekjes 10 e. waren, zou ik het eerder doen.
Ik hoop dat ze naar het Nederlands vertaald worden eigenlijk :P Maar goed, dit jaar dus sowieso al 3 boekjes kopen :P Zie tegen die tijd wel of ik die van Mia ook wil.
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:17:25 #212
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93606648
Dit is m >

Het patroon zelf is een betaald patroon, dus dat kan ik niet zomaar neerzetten ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:18:24 #213
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93606707
nee I understand ;) maar ik denk dat het wel kan, maar dan moet je dus wel d binnenste opvullen en de buitenste erop naaien denk ik....of even testen ;)
pi_93606725
Je kunt dan toch gewoon van kleur wisselen?

Ik koop dit jaar alleen nog dat boekje van christel denk ik, of er moet nog wat leuks komen :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:19:25 #215
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93606761
Misschien, Whoop! Maar ik weet gewoon even niet of dat werkt ivm het opschuiven van toeren zeg maar (ben ik duidelijk? Vast niet ;) )
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:19:46 #216
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_93606786
@ EsseEi, ik denk dat ik t maar moet gaan testen ja, tenzij iemand nog een briljante tip heeft ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:20:26 #217
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93606832
ja ik denk inderdaad dat als je kleuren wisselt het misschien net verspringt (heb ik een keer gedaan maar werd niet zo mooi als ik hoopte...:()

Edit: jeej 4 leuke paasversierinkjes gemaakt ^^ een schaap, 2 konijntjes en een kuiken :D
Foto's volgen! ze moeten namelijk nog mondjes en ik heb hier niet het goede (lees: dun genoeg) garen daarvoor...
en m'n Android poppetje heeft een sleutelhanger gekregen dus is nu sleutelhanger ;)

foto's in of na het weekend :D

[ Bericht 68% gewijzigd door EsseEi op 03-03-2011 21:47:21 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:49:20 #218
244933 trovey
Nachtoele
pi_93613271
Weet iemand nog een klein gehaakt cadeautje voor een vrouw van bijna 96? Ik heb al een lekker luchtje/badschuim/bodylotion gehaald maar wil er nog wat zelf gemaakt bijdoen waar ze ook wat aan heeft. Geen speciale hobbies verder. Iemand nog een idee? :D
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:54:11 #219
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_93613669
Misschien een kuiken voor pasen :p of gewoon een hartje als gebaar van een beetje liefde. Iets met een granny square zou ook wel gepast zijn Trovey ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:04:22 #220
244933 trovey
Nachtoele
pi_93614605
Oh ja...granny squares O+ ....moet ik ze eerst leren maken. :') Eens kijken of er nog iets kleins te vinden is met als basis granny squares...een toilettasje of zoiets zodat ik er maar een paar moet maken. Even Google aanslingeren. :+
Optimist tot in de kist
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:18:26 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93615680
even weer wat leuke dingetjes erin gooien, ter inspiratie (voor wie nog niet genoeg inspiratie had. :+ )

(nog veel meer leuks hier )

O+
in de haak.
pi_93616195
Oh trui....wat doe je nou toch.... Dat vest!! O+ En dat (eerste) kussen!! O+

*bookmark* (en ik heb al heel geen overzicht meer, bookmarks zit al veel te vol :+ )
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:25:27 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93616251
ja dat kussen vind ik ook geweldig! O+
in de haak.
pi_93624141
Ooooh die jas (vest?) is gaaaaaaf! Zucht.... allemaal leuk leuk leuk!

M'n col is af, morgen foto.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:12:59 #225
244933 trovey
Nachtoele
pi_93624320
Ik ben vandaag begonnen aan een supersnelle shawl met multicolor (de zwart/witte) van Zeeman welke ik gedeeltelijk meng met een bolletje fluffy garen (oranje) van de Aldi. Had daarvan twee bolletjes gekregen van een vriendin die er niets meer mee deed en gratis wol is altijd meegenomen. :P . Werk met een nr. 12 bamboehaaknaald (het exemplaar wat ik op de beurs heb gekocht voor de Zpagetti) maar er moest eerst wel even gewerkt worden met wat schuurpapier en een bus silliconenspray voordat de haaknaald zijn werk goed deed }:| , echter nu gaat het als een zonnetje. Op de wikkels staat voor die multicolor max, naald 9 maar dan gaat het geheel heel stijf worden, met naald 12 is het een stuk soepeler. O+ . Haaknaaldenrol zit op de helft...allemaal felle kleurtjes O+ zodat ik het ding ook makkeljk terug kan vinden. :+
Optimist tot in de kist
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:05:02 #226
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93626649
Oeeh wat een vrolijkheid trui! :D

Trovey op ravelry staan ook wel wat portomonneetjes/toilettasjes ^^ niet allemaal met GSjes, maar wel leuk en beetje nuttig :D (of leuke verpakking voor je zeepjes dingen ;))

*nog 1 dag en dan is het weekend jeeej :D*
pi_93628324
Hier is het al weekend *O* :P heb al bijna 5 weken weekend :P
Maar morgen ga ik misschien werken.

Ik heb al 15 gsjes! Het gaat best wel snel! Alleen moet je het ook weer niet te lang achter elkaar doen, behalve als je even lekker simpel wil doen. Die deken komt er wel!! Alleen pas in de maand juli dan ben ik namelijk vrij. Dus dan moet het gewoon gaan gebeuren.
pi_93628833
Jeej ik heb weekend & vakantie! k ga morgen het vliegtuig in en ik mag alleen handbagage mee dus ik denk niet dat de haaknaald door de douane komt :?
haken is cool
pi_93628869
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef antartica het volgende:
Jeej ik heb weekend & vakantie! k ga morgen het vliegtuig in en ik mag alleen handbagage mee dus ik denk niet dat de haaknaald door de douane komt :?
Jawel hoor, ook wel ooit gedaan :Y Een plastic haaknaald sowieso :)
pi_93628910
ohh maar ik mag zo weinig bagage mee dat bolletjes wol ook niet passen bedenk ik me net... hihi!
k ga vandaag snel mn sjaal afhaken van multicolor, heb gister de ontbrekende bolletjes gekregen jeej! dan kan ik die mooi omdoen :)
haken is cool
pi_93633001
Mn oogjes zijn binnen! Best nog wel redelijk snel. En maar goed ook want mn moeder is gister het laatste paar kwijt geraakt :P Op de 6mm en 12 mm na dan.
Heb nu 7,5 en 10. En er zitten grotere achterkantjes bij die je dan over de achterkantjes kan doen zodat het makkelijker gaat. Misschien helpt het bij die 6mm want die gaan echt onmogelijk dicht hier. Ook staat erbij dat je ze even in warm water kan leggen, iemand ooit gedaan?
Maar ik ben blij *O*

Antartica waar ga je heen?
pi_93633198
Ik heb ze nog nooit in warm water gedaan. Ik duw mijn haaknaald altijd een aantal keer in het rondje. Dan worden mijne ook wijder. :P

Bij Echtstudio hebben ze nu het patroon van de grannytas in de shop staan, maar ik twijfel. Vind de tas wel gaaf, maar granny's haken ben ik geen fan van en van een tas voeren nog minder :P
pi_93633516
Dat kan ook, maar op zich is het wel logisch denk ik.

Patroon? Als je die tas ziet kom je er zelf toch ook wel uit denk ik?

Granny's zijn wel leuk hoor, lekker hersenloos.
pi_93633656
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat kan ook, maar op zich is het wel logisch denk ik.

Patroon? Als je die tas ziet kom je er zelf toch ook wel uit denk ik?

Granny's zijn wel leuk hoor, lekker hersenloos.
;) Gsjes haak ik liever vanaf een patroon. Ik vertel me altijd bij gsjes en daardoor snap ik de meest simpele al niet. Daarom vind ik ze niet leuk :).

Maar ik doe het toch maar niet, denk ik. Ik wil tassen met een rits, anders gebruik ik ze toch niet :P
pi_93633999
Ik kan het zelfs! Hou ook het patroon erbij hoor, maar dat is eigenlijk alleen voor de tweede ronde, maar als je er al 15 hebt gehaakt weet je het wel.

Wie zocht er nou een hobbes? http://www.ravelry.com/patterns/library/my-free-hobbes-pattern
pi_93634050
;) Ik kan het niet. Ik heb het wel gedaan hoor, maar van de 30 gsjes die ik gehaakt heb, zaten er in 30 fouten en dan is het niet leuk om te doen (vind ik :P)
Maar goed, ik maak ook in elke amigurumi fouten ;)
pi_93634226
Aaw. Gelukkig kun je nog wat anders!
Ow echt fouten? Ik kom wel eens niet uit, maar dan klopt t aantal steken wel dus dan zit er eigenlijk ook een fout in, maar dat vind ik niet echt fout.

Goh denk je inspiratie op te doen op ravelry bij een nederlandse haakgroep, kom je trui dr bloemen tegen en karin dr tas. Die had ik al gezien hoor :P
pi_93634426
:P Ik heb dyscalculie en dat merk ik met haken toch wel. Ik kan ook niet goed tellen.

Ik vind dat de boekjes veel te lang op zich laten wachten. Ik wil nu alle boekjes die uitkomen dit jaar, grr :(

Haha, Whoop, dat heb ik vaak op Flickr. Daar kom ik trui en Karin ook regelmatig tegen. :P
pi_93636266
Ik zet m'n plaatjes op flickr omdat dat zo makkelijk samen werkt met ravelry :) maar daar zet ik ze verdser niet in een groep dus toch wel grappig dat je het daar ook vind.

Ben nu dezelfde square aan het haken met naald 3.5 ipv 5, heel stukje kleiner en wat netter maar ook veel stugger. Dat zal het niet worden denk ik. Misschien doe ik er ook nog wel eentje met 4, dan heb ik wel mooie voorbeelden van het verschil...
pi_93636863
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:47 schreef KarinvdB het volgende:
Ik zet m'n plaatjes op flickr omdat dat zo makkelijk samen werkt met ravelry :) maar daar zet ik ze verdser niet in een groep dus toch wel grappig dat je het daar ook vind.

Ben nu dezelfde square aan het haken met naald 3.5 ipv 5, heel stukje kleiner en wat netter maar ook veel stugger. Dat zal het niet worden denk ik. Misschien doe ik er ook nog wel eentje met 4, dan heb ik wel mooie voorbeelden van het verschil...
Hoe werkt flickr samen met Ravelry dan? Ik kan het zo namelijk nergens vinden.
pi_93636869
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:59 schreef Herfstblad het volgende:
:P Ik heb dyscalculie en dat merk ik met haken toch wel. Ik kan ook niet goed tellen.

Ik vind dat de boekjes veel te lang op zich laten wachten. Ik wil nu alle boekjes die uitkomen dit jaar, grr :(

Haha, Whoop, dat heb ik vaak op Flickr. Daar kom ik trui en Karin ook regelmatig tegen. :P
Goh wel een berichtje tikken voordat je invoeren doet.
Maar als je dyscalculie hebt is het wel logisch dat je dat merkt met haken hoor. Dan is het eigenlijk alsnog knap. Al zijn er wel verschillende mate maar toch.

Ik wil ook nu een nieuw boekje. Ach er is nog zoveel al ga ik nu met pensioen dan kun je nog niet haken wat je wil zo veel is er.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:11:49 #242
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93637290
trui :o wat doe je! Dat vest :o
pi_93637909
Vraagje, als je een gs maakt met meerdere kleuren, doe je dan je laatste vast met een halve vaste, en hoe doe je dan de nieuwe kleur erop?
pi_93638005
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vraagje, als je een gs maakt met meerdere kleuren, doe je dan je laatste vast met een halve vaste, en hoe doe je dan de nieuwe kleur erop?
Ik zet die dan gewoon weer met een halve vast om het kettinkje heen. Zit ie meteen goed vast :Y
pi_93638032
In zo'n gat zeg maar?
pi_93638130
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:28 schreef Whoopdidoo het volgende:
In zo'n gat zeg maar?
Ja
pi_93638231
Ga het eens proberen, ik heb dan altijd het idee dat dat los gaat.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:35:37 #248
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93638355

Uiltje O+
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93638396
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ga het eens proberen, ik heb dan altijd het idee dat dat los gaat.
Je moet wel die laatste halve vaste waarmee je een ronde sluit goed vastzetten ja :) Ik haal altijd de draad door het lusje, zodat je een soort knoopje krijgt. En als je dan de nieuwe kleur met een halve vaste vastzet leg je eigenlijk ook gewoon een knoopje.
pi_93638614
Hmm ben niet zo zeker van de vastbaarheid van mn draadje, maar na het afhechten blijft ie natuurlijk sowieso wel zitten.
Eigenlijk niet eens zo erg...
Waarom ben ik ooit begonnen met haken, ik wil te veel!

Leuk uiltje! dacht eerst dat het een beest van bovenaf was maar toen stond er dat het een uiltje was.
Je keert je werk niet he? Of ligt dat nou aan mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')