abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93503977
Whoopdidoo, die kop van die grote Amineko is echt groot. :o Ik snap wel waarom er zoveel materiaal in gaat :P
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:52:14 #62
52016 Lyssa
music <3
pi_93504943
Goed!

Zal ik de knoop doorhakken?

Zondag 13 maart meet bij mij in Arnhem? Doen we net zoals de vorige meet? Ik zorg voor drinken en jullie nemen allemaal wat lekkers mee?

Wie komt er allemaal?
pi_93506172
Hmm Rotterdam was een half uur dichter, maar Utrecht is even ver.. Ik twijfel nog even of ik kom hoor, graag maar 2uur is natuurlijk wel lang om even op en af te gaan rijden..

Redostrike: ga je niet mee? :P

Spiegelei, kan jij de 13de maart? Kunnen we anders samen rijden?
pi_93506240
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
Whoopdidoo, die kop van die grote Amineko is echt groot. :o Ik snap wel waarom er zoveel materiaal in gaat :P
Ja weet ik, ik stel m ook nog even uit :P
In ieder geval tot ik de kleine opnieuw heb gemaakt, en wat andere projectjes af heb.

Ik wil een deken maken, maar weet niet hoe en wat qua kleur. Heel vervelend. En hoeveel je nodig hebt enzo.
Iemand inspiratie? Wilde eigenlijk met wit en dan een soort rechthoek die steeds groter word, in principe net zoals een square. Iemand die het snapt?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:26:01 #65
244933 trovey
Nachtoele
pi_93507171
Arm is gisteravond begonnen met te demonsteren tegen het haken. }:| Dagje rustig aan doen dan maar ;( en morgen de fysio even vragen als de pijn er nog is.

Mooie schildpad en sjaal trouwens...ik wil ook een sjaal. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93507952
Ik heb mijn ronde 8 vandaag al 6 keer moeten overdoen, verkeerd tellen, teveel gedaan, eentje te weinig, daarna weer teveel. Het lijkt wel of ik me niet kan concentreren. Dus ik ga het even opzij leggen voor nu. Misschien omdat het zo een vermoeiende dag was vandaag.

@StefanieV: Is de laatste dag van de paasvakantie en dan begint men vriendin terug met haar zeer druke stageperiode dus ik wil dan liever die laatste dag nog met haar doorbrengen ;) misschien een volgende keer.
Only Heroes live forever.
blog
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:37:05 #67
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93507955
haha om de 1 of andere reden vind ik het heel eng om het nu definitief te zeggen ook al zei ik al de hele tijd dat ik wou meeten ;)
maar: ik kom de 13e! en lijkt me een goed plan over eten en drinken enzo :)

En wat had je voor tijd in gedachten? :)
pi_93508442
Wie helpt mij met mn dekendilemma?
Kleur enzo?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:44:57 #69
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93508527
Whoop: roze! :D en grijs ofzo....
of paars ^^ of alle 3....weet neit waar je van houdt ;)

kweetniet hoe veel....meer dan je denkt in ieder geval hahah ;)
pi_93508757
Roze en grijs! hmm zat net zelf te denken aan roze en zwart, maar misschien is grijs ook wel leuk. Alleen kan het nooit kopen morgen, krukken + mandje? Hoe? :P
pi_93509679
of zal ik maar beginnen aan een kussen...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:02:41 #72
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93509926
haha of uhhh tja...kweetniet....mandje om je kruk hangen;) is niet echt handig nee...

grijs is denk ik minder hard dan zwart...
pi_93510040
Het wordt een kussen. Ik wil eerst een idee hebben van hoe of wat voordat ik beslis.
En ik vind bij iedereen altijd de kleurtjes zo leuk maar als ik dat zelf dan doe is t altijd alsof de kleuren niet kloppen ofzo
pi_93510903
Waarom bedenk ik zoiets een week na de actie met 25% korting?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:19:53 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93511323
hahaa whoop ik bedenk altijd de dag na m'n verjaardag allemaal handige kado's (zpagetti was het dit jaar :P) ;) en in de uitverkoop pik ik precies de dingen eruit die niet in de uitverkoop zijn ;)

Heb ook altijd dfat idee dat als ik met veel kleuren iets doe het nooit zo tof wordt als bij anderen....
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:21:25 #76
244933 trovey
Nachtoele
pi_93511468
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waarom bedenk ik zoiets een week na de actie met 25% korting?
:')
Optimist tot in de kist
pi_93511564
haha, nou ik ga morgen voor een kussen kijken, beslis daar wel wat leuke kleurtjes zijn.
Verjaardag is ook zoiets, volgende maand weer, maar wat ik moet vragen...

Stom is dat van die kleuren he. Wie had nou laatst zon leuke granny stripe? Dat waren dacht ik ook gewoon wibrakleuren, maar zelf zie ik dat absoluut niet. Als ik t zelf doe zeg maar.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:24:39 #78
244933 trovey
Nachtoele
pi_93511735
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:22 schreef Whoopdidoo het volgende:

Verjaardag is ook zoiets, volgende maand weer, maar wat ik moet vragen...

Wol die je zelf niet zo snel zou kopen i.v.m. de prijs, haakboeken, dure benodigdheden voor het haken. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:43:04 #79
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_93513252
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:12 schreef StefanieV het volgende:
Hmm Rotterdam was een half uur dichter, maar Utrecht is even ver.. Ik twijfel nog even of ik kom hoor, graag maar 2uur is natuurlijk wel lang om even op en af te gaan rijden..

Redostrike: ga je niet mee? :P

Spiegelei, kan jij de 13de maart? Kunnen we anders samen rijden?
Ik ga afzien van een meet. Het spijt me, mijn prive en nu ook nog eens mijn werk vs studie ligt geheel overhoop. Op zich heb ik niets op die dag, maar ik loop mezelf een beetje voorbij de laatste tijd dus ik moet pas op de plaats maken.

De swap is geen probleem, haken geeft me wel de ontspanning (lekker zonder na te denken bezig zijn en iets creëren) die ik nodig heb. Maar emotioneel gaat het lang niet altijd zo goed.
/offtopic

ik heb de kleine flowerbal afgemaakt, foto's volgen.
klerkje
pi_93514613
Arnhem is prima voor mij! Beter dan Rotterdam :P

En Whoop, ik denk dat ik de grote kat veel te groot vind eigenlijk. Maar goed, deze eens afmaken, dan zien we het wel. Het is toch niet echt duur garen (Saskia) :P
De 2 kleintjes zijn wel af. Als de grote af is, zal ik foto's maken van allemaal.
pi_93516718
Spiegelei: veel sterkte en rustig aan, zorg eerst voor jezelf!

Ik ben zelf flink rond gaan speuren op Ravelry om te kijken wat voor kleurencombi's me aan spraken. Eerst dacht ik maar een paar kleuren te gebruiken omdat ik vind dat als je teveel kleuren door elkaar gebruikt het TE wordt en dus niet mooi. Maar toen zag ik een aantal regenboog dekens zoals deze

En deze

Bij de eerste moet je even goed kijken maar ze zijn beide opgesteld zodat er een echte regenboog in zit dus van rood naar paars

Moeilijke hiervan is dat je wel alle regenboogkleuren moet hebben, en dat is nogal lastig met Saskia of zeeman royal. Je kan het wel aanvullen met andere merken, maar dan nog... en het kost behoorlijk wat plannen, om het echt mooi te krijgen.

Maar ik vind bijvoorbeeld ook deze heel mooi:

Cherry Blossom Afghan

Aangezien ik de roze, rood en wit al flink had ingeslagen wilde ik toch proberen daar iets mee te doen, toen kwam het idee van grijs er bij, en uiteindelijk ook zwart.

Als je iets ziet dat je aanspreekt, of het nou de kleuren zijn die je wilt gebruiken of niet, let dan vooral op het contrast. Ik heb gemerkt dat een ontwerp, of het nou scrapbooken of haken of wat dan ook is, staat of valt bij het contrast tussen de gebruikte kleuren, en hoe ze naast elkaar staan.

Hier is mijn eerste vierkant, nog geen grijs, zwart of wit maar dat komt zeker nog wel. Ook m'n eerste haaksel met Saskia, ben uiteindelijk best tevreden.

Ontwerp komt uit het boek "200 blocks" van Jan Eaton.

Edit: Oh ja, en zoals belooft de foto van m'n gevoerde tas, inclusief vakjes voor patronen en m'n haaknaalden mapje

Meer foto's op Ravelry

[ Bericht 4% gewijzigd door KarinvdB op 01-03-2011 22:48:16 ]
pi_93517400
Die kleurencombinatie is verrassend mooi, Karin. ^O^ Mooi blok ook.
pi_93517813
Ja, ik heb altijd gedacht dat rood en roze niet samen gingen maar dat gaat niet altijd op. Heb ook een bol fuchsia van de zeeman, dat vloekt dus wel verschrikkelijk met rood.
  woensdag 2 maart 2011 @ 07:03:36 #84
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93526275
Spiegelei, begrijpelijk dat je niet veel zin hebt in een meet. Sterkte!

Karin, je tas is echt mooi ^^ en mooi gevoerd enzo :D
En het blok is ook leuk :D ik hou wel van roze en rood combi ^^
pi_93526462
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:36 schreef KarinvdB het volgende:
Spiegelei: veel sterkte en rustig aan, zorg eerst voor jezelf!

Ik ben zelf flink rond gaan speuren op Ravelry om te kijken wat voor kleurencombi's me aan spraken. Eerst dacht ik maar een paar kleuren te gebruiken omdat ik vind dat als je teveel kleuren door elkaar gebruikt het TE wordt en dus niet mooi. Maar toen zag ik een aantal regenboog dekens zoals deze
[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4136/4786401969_da6427cb07_m.jpg]afbeelding
][/url]
En deze
[ [url=http://farm6.static.flickr.com/5002/5359659441_29087f313f_m.jpg]afbeelding
][/url]

Bij de eerste moet je even goed kijken maar ze zijn beide opgesteld zodat er een echte regenboog in zit dus van rood naar paars

Moeilijke hiervan is dat je wel alle regenboogkleuren moet hebben, en dat is nogal lastig met Saskia of zeeman royal. Je kan het wel aanvullen met andere merken, maar dan nog... en het kost behoorlijk wat plannen, om het echt mooi te krijgen.

Maar ik vind bijvoorbeeld ook deze heel mooi:

Cherry Blossom Afghan
[ [url=http://farm4.static.flickr.com/3406/3569455563_3ea8ee629f_m.jpg]afbeelding
][/url]

Aangezien ik de roze, rood en wit al flink had ingeslagen wilde ik toch proberen daar iets mee te doen, toen kwam het idee van grijs er bij, en uiteindelijk ook zwart.

Als je iets ziet dat je aanspreekt, of het nou de kleuren zijn die je wilt gebruiken of niet, let dan vooral op het contrast. Ik heb gemerkt dat een ontwerp, of het nou scrapbooken of haken of wat dan ook is, staat of valt bij het contrast tussen de gebruikte kleuren, en hoe ze naast elkaar staan.

Hier is mijn eerste vierkant, nog geen grijs, zwart of wit maar dat komt zeker nog wel. Ook m'n eerste haaksel met Saskia, ben uiteindelijk best tevreden.

[ link | afbeelding ]

Ontwerp komt uit het boek "200 blocks" van Jan Eaton.

Edit: Oh ja, en zoals belooft de foto van m'n gevoerde tas, inclusief vakjes voor patronen en m'n haaknaalden mapje

[ link | afbeelding ]

Meer foto's op Ravelry
:D Karin, die eerste deken is gemaakt door Kwakz0r van hier... :D ik herkende hem meteen van toen ze hem maakte :D
en wat heb je je tas mooi gevoerd...

Spiegelei, :* begrijpelijk dat je dan even geen trek hebt in een meet... sterkte meid.
pi_93526569
Euhm.. Tijdstip.. 13.00-13.30 zoiets?

Ja:
EsseEi
Herfstblad
Mijsje

Misschien:
StefanieV

Dit is nog niet veel! Waar zijn alle andere dames!

Sterkte SpiegelEi :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyssa op 02-03-2011 09:22:48 ]
pi_93527261
Sterkte Spiegelei. Het is juist goed om nu even voor jezelf te kiezen!

Ik heb nu die 2 lapjes af van het speldenkussentje, maar nu moet ik die 2 samen haken met vasten? Snap dus niet hoe?
pi_93527347
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
Euhm.. Tijdstip.. 13.00-13.30 zoiets?

Ja:
EsseEi
Herfstblad

Misschien:
StefanieV

Dit is nog niet veel! Waar zijn alle andere dames!

Sterkte SpiegelEi :*
:W hier... :) ik ook een ja hoor... ;)
pi_93527545
Wat is dat schildpad gaaf geworden zeg! Doet me denken aan een beren rugzakje dat ik vroeger had: De beer had een jas aan en op de muts zaten konijnen oren, dus met muts op, was het een konijn en zonder muts, was het een beer :)
De tas van Karin vind ik ook erg mooi geworden! Mooie kleurencombinatie!
Die bloemen sjaal is ook erg leuk! Leuk patroon :)

Wat gaat er veel wol in een deken zeg! Ik heb nu 22 bolletjes van 50 gram (dikte 5-6 en ik gebruik haaknaald 6) en ik vrees dat ik niet genoeg heb :P de bolletjes zijn 2,25 euro per stuk op de markt (malmö van lammy yarns). Ik denk dat ik volgende keer bij de wibra of zeeman ga shoppen :P

Ik vond het ook moeilijk om een kleurencombinatie uit te zoeken voor mijn deken. Ik wilde eerst verschillende tinten blauw doen, maar op de markt vond de roze en groen ook erg mooi! Uiteindelijk heb ik: donker blauw, licht blauw, groen, paars, donker roze, licht roze en om all vierkantjes een crème randje. Ik denk wel dat ie rustiger wordt met minder kleuren, maar de crème maakt 'm ook al rustiger.
Roze, rood, grijs en wit klinkt erg leuk! Je eerste vierkantje ziet er in ieder geval al erg mooi uit, Karin!

En sterkte EsseEi Spiegelei (thanks meisje :))! Ik hoop dat je je rust kan vinden. Goed dat je je grenzen aan kan geven, niet iedereen kan dat! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door bietel op 02-03-2011 09:22:27 ]
pi_93527648
leuk zo'n rugzak Bietel :)
dat is inderdaad met kleine bolletjes, die zijn prijzig... ik ben wel heel benieuwd naar je foto's... lijkt me prachtig...
(ik denk trouwens dat je Spiegelei bedoelt ipv EsseEi...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')