ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:08 schreef bietel het volgende:
Vraagje:
Ik doe een keramiek cursus en nou zat ik te denken om een wol potje te maken. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een potje/bakje met een soort gleufje, waar de draad van de wol in gaat en het bolletje blijft (als het goed is) gewoon in het potje liggen.
Op Etsy staan er wel een paar: http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=pottery+yarn+bowls
Hier komt de vraag:
Lijkt jullie dit handig of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij namelijk af of het bolletje wel in het bakje/potje blijft liggen.
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maakquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:
1. hoe hoog is het bakje, cq. als je een soort schoteltje hebt blijft hij natuurlijk niet liggen.
2. hoe glad is het bakje van binnen, want als het schuurpapier is rolt het niet goed en mooi af
3. hoe groot is de diameter van het bakje, want de bol moet wel lekker kunnen draaien.
bij mij helpt het als ik bij beide kanten m'n vingers naar binnen steek en elkaar aan laat raken (dus aan de langwerpige kanten). De ervaring leert dat meestal een bolletje in het midden het einde bevat , maar dat wil soms nog wel eens draaien om een paar andere touwtjes heen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef bietel het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maak
Ik wilde 'm inderdaad wat hoger maken dan de meeste bakjes op etsy.
Wat mij juist een nadeel lijkt, is dat de meeste bolletjes die ik gebruik, niet rond zijn, maar iets meer langwerpig. Daardoor rollen ze wat minder soepel en hebben ze de neiging om wat meer te 'springen'. Dat is ook de grootste reden, waarom ik 'm wat hoger wil maken, zodat het bolletje er niet uit 'springt'
Daste en Karin: Hoe pakken jullie draad uit het midden? Ik heb net even mijn bolletjes grondig onderzocht, maar ik kan niet een begin draad vinden!
Ik zat wel te haken, maar iets wits (mislukte kip grr!) en op traject Utrecht - Groningenquote:
stokjes kunnen ook wel hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:35 schreef wyccie het volgende:
Is de halve stok het snelst/meest vullend om te haken (als achterkant van kussenhoes)?
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleurquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wil een kussenhoes haken, maar de GS waar ik aan begonnen was werd te grof. Je ziet het binnenkussen door de gaten heen. (Royal/Saskia, naald 4)
Hoe kan dat toch?
Is er misschien een ander, minder grof patroon die jullie gebruiken voor zoiets? Heb nu al een paar patronen geprobeerd, en degene die ik nu doe is wel dicht genoeg, maar het gaat tergend langzaam (en ik ga het misschien niet redden met het garen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |