abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93655502
Welke trein, misschien helpt dat :P Ik durf niet te haken in te trein, terwijl ik toch 2x een uur zit.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:46:29 #277
52016 Lyssa
music <3
pi_93655535
Traject Amsterdam - Arnhem. :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:56:10 #278
244933 trovey
Nachtoele
pi_93656080
Ik zit lekker thuis (nog wel want zo boodschappen doen).

Ik ben eruit wat de buurvrouw gaat krijgen als extra bij haar al gekochte cadeautjes.....een mandje om alles in te zetten in de badkamer....en het ding is al klaar ook, alleen nog inpakken.

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93658509
Is de halve stok het snelst/meest vullend om te haken (als achterkant van kussenhoes)?
pi_93659091
Leuke tas trui, ik ben ook benieuwd naar het vervilten! Ik zat laatst ook in de trein whoopidoo en durfde pas te haken toen er niemand in de buurt was ...
haken is cool
pi_93660595
Vraagje:
Ik doe een keramiek cursus en nou zat ik te denken om een wol potje te maken. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een potje/bakje met een soort gleufje, waar de draad van de wol in gaat en het bolletje blijft (als het goed is) gewoon in het potje liggen.
Op Etsy staan er wel een paar: http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=pottery+yarn+bowls
Hier komt de vraag:
Lijkt jullie dit handig of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij namelijk af of het bolletje wel in het bakje/potje blijft liggen.
pi_93662174
Nienna: Ik denk dat ik mijn vierkantjes gewoon aan elkaar ga naaien en dan alleen 1 kant van de rij v-tjes, als je begrijpt wat ik bedoel :P
Trui: elke keer als ik naar je 2e foto van de tas kijk, denk ik dat ie aan een deur hangt ofzo. Dan ziet je kat er zo raar uit :P
Ben ook wel benieuwd hoe ie er uit ziet na het vilten! Dat wil ook nog een keer uitproberen, maar ik heb geen bollen 100% wol. Wel plukken wol, dus ik kan wel vilten, maar dat ziet er toch anders uit! En is veel werk. Iets haken en dan vilten in de wasmachine, trekt me toch ook wel erg haha :)
pi_93662389
Ik zou het zelf niet gebruiken denk ik. Ik haal altijd de draad uit het midden van de bol en dan heb je zoiets niet echt nodig, al zou het met de wibra bollen wel handig kunnen zijn, dat gaat vrij stroef, maar die bollen zijn zo groot. En ik wissel te vaak van kleur.

Ik zou nou weer geen moeite hebben met haken in de trein. Heb laatst ook in de wachtkamer van de fysio zitten haken.
pi_93662405
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:08 schreef bietel het volgende:
Vraagje:
Ik doe een keramiek cursus en nou zat ik te denken om een wol potje te maken. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een potje/bakje met een soort gleufje, waar de draad van de wol in gaat en het bolletje blijft (als het goed is) gewoon in het potje liggen.
Op Etsy staan er wel een paar: http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=pottery+yarn+bowls
Hier komt de vraag:
Lijkt jullie dit handig of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij namelijk af of het bolletje wel in het bakje/potje blijft liggen.
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:
1. hoe hoog is het bakje, cq. als je een soort schoteltje hebt blijft hij natuurlijk niet liggen.
2. hoe glad is het bakje van binnen, want als het schuurpapier is rolt het niet goed en mooi af
3. hoe groot is de diameter van het bakje, want de bol moet wel lekker kunnen draaien.
pi_93662563
Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er wel handig uit. Ik neem meestal de draad uit het midden, dus ik heb ze niet nodig, maar het kan handig zijn bij bollen die niet te groot zijn.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_93666731
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:37 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:
1. hoe hoog is het bakje, cq. als je een soort schoteltje hebt blijft hij natuurlijk niet liggen.
2. hoe glad is het bakje van binnen, want als het schuurpapier is rolt het niet goed en mooi af
3. hoe groot is de diameter van het bakje, want de bol moet wel lekker kunnen draaien.
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maak :)
Ik wilde 'm inderdaad wat hoger maken dan de meeste bakjes op etsy.
Wat mij juist een nadeel lijkt, is dat de meeste bolletjes die ik gebruik, niet rond zijn, maar iets meer langwerpig. Daardoor rollen ze wat minder soepel en hebben ze de neiging om wat meer te 'springen'. Dat is ook de grootste reden, waarom ik 'm wat hoger wil maken, zodat het bolletje er niet uit 'springt' :P

Daste en Karin: Hoe pakken jullie draad uit het midden? Ik heb net even mijn bolletjes grondig onderzocht :P, maar ik kan niet een begin draad vinden!
pi_93667684
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef bietel het volgende:

[..]

Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maak :)
Ik wilde 'm inderdaad wat hoger maken dan de meeste bakjes op etsy.
Wat mij juist een nadeel lijkt, is dat de meeste bolletjes die ik gebruik, niet rond zijn, maar iets meer langwerpig. Daardoor rollen ze wat minder soepel en hebben ze de neiging om wat meer te 'springen'. Dat is ook de grootste reden, waarom ik 'm wat hoger wil maken, zodat het bolletje er niet uit 'springt' :P

Daste en Karin: Hoe pakken jullie draad uit het midden? Ik heb net even mijn bolletjes grondig onderzocht :P, maar ik kan niet een begin draad vinden!
bij mij helpt het als ik bij beide kanten m'n vingers naar binnen steek en elkaar aan laat raken (dus aan de langwerpige kanten). De ervaring leert dat meestal een bolletje in het midden het einde bevat , maar dat wil soms nog wel eens draaien om een paar andere touwtjes heen.
pi_93667766
Ik wil een kussenhoes haken, maar de GS waar ik aan begonnen was werd te grof. Je ziet het binnenkussen door de gaten heen. (Royal/Saskia, naald 4)
Hoe kan dat toch?
Is er misschien een ander, minder grof patroon die jullie gebruiken voor zoiets? Heb nu al een paar patronen geprobeerd, en degene die ik nu doe is wel dicht genoeg, maar het gaat tergend langzaam (en ik ga het misschien niet redden met het garen).
pi_93668522
Wat kirsten zegt doe ik ook, het kan soms heel lastig zijn en soms heb je 'm in 1 keer te pakken. Soms trek ik een hele kluwen uit het midden voor ik 'm heb. Ik doe het op gevoel, kan er helaas geen handleiding voor geven. Maar het is echt het proberen waard.
pi_93668601
Dat heb ik eerst ook gedaan. Het draad uit het midden pakken. Zei mijn moeder me eens. Totdat ik laats zo'n enorme knoop tegen kwam dat ik gewoon moest knippen. Nu pak ik het draad gewoon van de buitenkant. Is er een reden waarom jullie uit de binnenkant halen?

Mijn speldenkussen is trouwens ook af. Met hulp van mams natuurlijk haha. Ik als leek ;) zal binnenkort een foto plaatsen.
pi_93668990
Als je de draad uit het midden pakt hoeft het balletje niet te rollen als je 'm verder uit trekt.
pi_93669057
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:46 schreef Lyssa het volgende:
Traject Amsterdam - Arnhem. :P
Ik zat wel te haken, maar iets wits (mislukte kip grr!) en op traject Utrecht - Groningen :P

Mijn Betty is heel lelijk :( Maak deze af en maak dan maar een nieuwe.
pi_93669083
Ohja vandaar dat ik de laatste tijd elke keer ruzie heb met mm draad tijdens het haken :) misschien toch maar weer eens anders proberen...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:50:38 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93672652
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:35 schreef wyccie het volgende:
Is de halve stok het snelst/meest vullend om te haken (als achterkant van kussenhoes)?
stokjes kunnen ook wel hoor!

leuke sloffen tan!!

ik probeer 't de laatste tijd ook meestal wel eerst even, om de draad uit 't midden te vinden. maar als 't te moeilijk lukt laat ik 't liever maar zo. er zijn ook soorten garen waarbij 't vrij hopeloos is bij voorbaat.

mijn tas tot nu toe:

hij is nu echt monsterlijk groot. ik hoop dat bij het vilten/krimpen de verhoudingen een beetje goed blijven/worden. :o

geïnspireerd door 'pipp's purses', zie bijv. deze op etsy. zij breit vooral geloof ik, maar zoiets leek me ook wel haakbaar.

(je ziet ook meteen dat de verhouding dus niet zo best klopt in vergelijking met die tas, maar ja).

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 05-03-2011 01:14:05 ]
in de haak.
pi_93676861
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wil een kussenhoes haken, maar de GS waar ik aan begonnen was werd te grof. Je ziet het binnenkussen door de gaten heen. (Royal/Saskia, naald 4)
Hoe kan dat toch?
Is er misschien een ander, minder grof patroon die jullie gebruiken voor zoiets? Heb nu al een paar patronen geprobeerd, en degene die ik nu doe is wel dicht genoeg, maar het gaat tergend langzaam (en ik ga het misschien niet redden met het garen).
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleur ;) De Leenbakker heeft kussens in allerlei kleuren katoen voor 2,50 ofzo
  zaterdag 5 maart 2011 @ 09:07:45 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93676908
Trovey leuk dat mandje ^^ :D Maakt het kado echt 1 geheel!

en Trui de kleuren van je tas zijn tof :D en inderdaad monsterlijk groot volgens mij ;) maar ben benieuwd hoe die na een wasbeurt is :D

Ik zat niet te haken in de trein (ik zat niet in de trein, mn mams was zo lief om me te komen halen ^^)

En zo'n bakje....tja...ik heb er nooit moeite mee als m'n bol wegrolt ;) en ik zit altijd op de meest rare houdingen op de bank dat ik zo'n bakje nooit goed neer kan zetten. Maar opzich is het best handig denk ik :) zag het ooit eens langskomen bij "Het beste idee van Nederland" ghehe :D

Vandaag hard studeren, en hopelijk tijd om nog wat GSjes te maken voor Up! :D

Edit: eerst mn paasbeestjes een neusje gegeven, en ze zijn gelijk een stuk schattiger dan toen ze nog alleen ogen hadden ^^

[ Bericht 4% gewijzigd door EsseEi op 05-03-2011 09:28:41 ]
pi_93677889
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij.
Ik ben nog steeds bezig met mijn babydeken, ik vind vierkantjes haken nog best lastig.
Ik had er eentje uitgehaald omdat ik steken had overgeslagen. Begon met dat restje wol opnieuw, ik meende dat het genoeg moest zijn. Heb ik hem bijna af, toch te weinig wol...heb ik een uur voor niks zitten te haken gisteravond!

Bietel, bedankt voor je antwoord op mijn vraag hoe ik ze het beste aan elkaar kan zetten.
pi_93678152
Bietel: ik grijp ook altijd een kleine kluwen uit het midden van de bol. Als er dan 1 draadje terug gaat de bol in, heb je iig het uiteinde te pakken. Als er 2 draden teruggaan, moet je door trekken.... ;)

Als het een hoop draad is, draai ik er een klein balletje van, beginnend bij het uiteinde (dat laat ik uitsteken) en dat balletje stop ik dan weer terug in de bol. Vaak heb je dan de grootste knopen er ook uitgehaald.

Klinkt als heel veel werk, als ik het zo teruglees, maar het is maar een paar minuutjes ofzo en je hebt zo een bol die stil blijft liggen.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:28:41 #299
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_93679481
Het is de bedoeling dat het een babyplaid wordt voor me oudste, die verwacht haar eerste kindje, kan voor een jongen of een meisje vind ik zelf deze kleur.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:32:52 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93679586
ohh wat leuk Toverheks!! :D kan inderdaad voor allebei! :D

en leuk dat je oma wordt ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')