Als je op Ravelry foto's toevoegt heb je verschillende opties, waaronder flickr importer, je kan dan je flickr account koppelen aan je ravelry account en daarna kan je heel makkelijk foto's die je op flickr hebt staan bij je ravelry projecten of wat dan ook zetten. Ik kan heel makkelijk vanaf mijn foon of computer foto's uploaden naar flickr dus dat is voor mij het snelste.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:01 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hoe werkt flickr samen met Ravelry dan? Ik kan het zo namelijk nergens vinden.
het leuke van ravelry is nou juist dat je er niet aan de nederlandse grenzen gebonden bent, mevrouw!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Goh denk je inspiratie op te doen op ravelry bij een nederlandse haakgroep, kom je trui dr bloemen tegen en karin dr tas. Die had ik al gezien hoor
Ik heb het gevonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:46 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Als je op Ravelry foto's toevoegt heb je verschillende opties, waaronder flickr importer, je kan dan je flickr account koppelen aan je ravelry account en daarna kan je heel makkelijk foto's die je op flickr hebt staan bij je ravelry projecten of wat dan ook zetten. Ik kan heel makkelijk vanaf mijn foon of computer foto's uploaden naar flickr dus dat is voor mij het snelste.
Maar als iemand een patroon verkoopt, geeft ie dan niet automatisch toestemming ermee te doen wat je wilt?... Of is dat niet die financiële compensatie denken jullie?quote:Geachte mevrouw Inu,
De uitvoering van een auteursrechtelijk beschermd ontwerp wordt in termen van de Auteurswet beschouwd als een “verveelvoudiging” van dat ontwerp. Het recht om (kopieën, afbeeldingen etc. van) een creatief werk openbaar te maken en/of te verveelvoudigen is exclusief voorbehouden aan degene die het auteursrecht heeft.
De Auteurswet staat het maken van kopieën voor privégebruik of studie toe; voor alle andere vormen van gebruik of exploitatie hebt u toestemming nodig van de rechthebbende. Deze kan aan zijn toestemming financiële voorwaarden verbinden.
Met vriendelijke groet,
info@auteursrecht.nl
M'n swapconcentratie wat doe jequote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef trui het volgende:
even weer wat leuke dingetjes erin gooien, ter inspiratie (voor wie nog niet genoeg inspiratie had.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(nog veel meer leuks hier )
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb geen idee. Maar dit staat ook ergens "Nadat een exemplaar van een werk is verkocht, mag de koper van dat exemplaar het op alle manieren gebruiken. " Dus dan zou je denken dat als iets eenmaal verkocht is aan jou dat jij er mee mag doen wat je wilt.
Inu ik zag dat je een kussenhoes had staan op etsy, met wat voor wol heb je dat gemaakt?
Oh, dat is dubbele draad en naald 9 of 10 iddquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.etsy.com/listing/65115606/crocheted-pillow-case Deze
Wooouw wat een mooie kleurenquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef trui het volgende:
even weer wat leuke dingetjes erin gooien, ter inspiratie (voor wie nog niet genoeg inspiratie had.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(nog veel meer leuks hier )
maar niet kopiëren en ze in veelvoud doorverkopen. maar goed, dat is toch net iets anders. het staat er vaak expliciet bij, op zo'n kooppatroon. dat je 't product niet voor verkoop mag maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:26 schreef Inu het volgende:
Ja, je mag boeken ook doorverkopen bijvoorbeeld...
Ja, maar je kunt alles er wel bij zetten, betekent niet meteen dat het rechtsgeldig isquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:23 schreef trui het volgende:
[..]
maar niet kopiëren en ze in veelvoud doorverkopen. maar goed, dat is toch net iets anders. het staat er vaak expliciet bij, op zo'n kooppatroon. dat je 't product niet voor verkoop mag maken.
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:08 schreef bietel het volgende:
Vraagje:
Ik doe een keramiek cursus en nou zat ik te denken om een wol potje te maken. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een potje/bakje met een soort gleufje, waar de draad van de wol in gaat en het bolletje blijft (als het goed is) gewoon in het potje liggen.
Op Etsy staan er wel een paar: http://www.etsy.com/search/handmade?ref=auto&q=pottery+yarn+bowls
Hier komt de vraag:
Lijkt jullie dit handig of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag mij namelijk af of het bolletje wel in het bakje/potje blijft liggen.
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maakquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik denk dat dan 3 dingen belangrijk zijn:
1. hoe hoog is het bakje, cq. als je een soort schoteltje hebt blijft hij natuurlijk niet liggen.
2. hoe glad is het bakje van binnen, want als het schuurpapier is rolt het niet goed en mooi af
3. hoe groot is de diameter van het bakje, want de bol moet wel lekker kunnen draaien.
bij mij helpt het als ik bij beide kanten m'n vingers naar binnen steek en elkaar aan laat raken (dus aan de langwerpige kanten). De ervaring leert dat meestal een bolletje in het midden het einde bevat , maar dat wil soms nog wel eens draaien om een paar andere touwtjes heen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef bietel het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat dingen waar ik invloed op heb als ik het zelf maak
Ik wilde 'm inderdaad wat hoger maken dan de meeste bakjes op etsy.
Wat mij juist een nadeel lijkt, is dat de meeste bolletjes die ik gebruik, niet rond zijn, maar iets meer langwerpig. Daardoor rollen ze wat minder soepel en hebben ze de neiging om wat meer te 'springen'. Dat is ook de grootste reden, waarom ik 'm wat hoger wil maken, zodat het bolletje er niet uit 'springt'
Daste en Karin: Hoe pakken jullie draad uit het midden? Ik heb net even mijn bolletjes grondig onderzocht, maar ik kan niet een begin draad vinden!
Ik zat wel te haken, maar iets wits (mislukte kip grr!) en op traject Utrecht - Groningenquote:
stokjes kunnen ook wel hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:35 schreef wyccie het volgende:
Is de halve stok het snelst/meest vullend om te haken (als achterkant van kussenhoes)?
Bij mij zie je het er ook altijd doorheen, dus ik zorg gewoon voor een binnen/onderkussen in eenzelfde kleurquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wil een kussenhoes haken, maar de GS waar ik aan begonnen was werd te grof. Je ziet het binnenkussen door de gaten heen. (Royal/Saskia, naald 4)
Hoe kan dat toch?
Is er misschien een ander, minder grof patroon die jullie gebruiken voor zoiets? Heb nu al een paar patronen geprobeerd, en degene die ik nu doe is wel dicht genoeg, maar het gaat tergend langzaam (en ik ga het misschien niet redden met het garen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |