SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
[ Bericht 1% gewijzigd door xenobinol op 28-02-2011 14:50:41 ]Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Waarbij je 'hetzelfde' in dit geval letterlijk kunt nemen.quote:
Dit is toch echt het enige topic waar het voorspelde gebeuren al ZO lang niet is gebeurdquote:
Mooi toch? Investeren in vastgoed word nog minder aantrekkelijkquote:ING: bouw dieper in dal door hogere inkoopprijzen
Hogere materiaalkosten vormen, na de uitvallende vraag en het slechte weer van de afgelopen twee winters, de volgende tegenslag voor de bouwsector. Dit stelt het ING Economisch Bureau. Door de duurdere bouwmaterialen komen de rendementen op bestaande projecten flink onder druk te staan. Deze projecten zijn in crisistijd vaak tegen bodemprijzen binnengehaald.
Door de aanhoudende hevige concurrentie in de bouw zien daarbij nog weinig aannemers mogelijkheden om hogere prijzen door te berekenen.
De huidige kosten van bouwmaterialen liggen begin 2011 nog maar 0,9 procent hoger dan een jaar eerder. Veel bouwtoeleveranciers zien zichzelf echter door de oplopende grondstofprijzen de komende maanden gedwongen hun verkoopprijzen te verhogen.
Bouwbedrijven gaan te maken krijgen met hogere inkoopprijzen terwijl zij zelf door de felle concurrentie, vanwege het nog steeds beperkte aantal opdrachten, niet de kans zien om hogere prijzen door te berekenen. Dit kan voor veel aannemers het laatste vlees zijn dat van de botten wordt geschraapt.
Duurdere inkopen hebben grote invloed op de projecten van bouwbedrijven die zij al in de orderboeken hebben gezet. Deze projecten zijn vaak noodgedwongen tegen bodemprijzen binnengehaald omdat het orderboek leeg liep. Als voor deze projecten de benodigde bouwmaterialen boven de gebudgetteerde kosten uitstijgen, verdampt de gecalculeerde marge of wordt het verlies nog groter.
Door de malaise in de bouw steeg het aantal faillissementen met 13 procent in 2010 tot 1.126. Dit hoge aantal faillissementen was vooral een gevolg van de uitvallende vraag waardoor de bouwproductie in 2010 kromp met 10,5 procent. Daarnaast veroorzaakte het slechte weer in de afgelopen twee winters voor veel stagnatie van werkzaamheden waardoor bedrijven geen omzet draaiden terwijl de vaste kosten zoals de loonbetalingen gewoon doorliepen. Bouwbedrijven kwamen hierdoor ook in liquiditeitsproblemen met in sommige gevallen een faillissement tot gevolg.
Jan van der Doelen, sectormanager Bouw van de ING: " De hoge materiaalkosten komen op een bijzonder ongunstig ogenblik voor de bouw. Het is een van de weinige sectoren die nog geen herstel laat zien.
bron:NVM
Whuzz is als een kikker in de kookpotquote:Op maandag 28 februari 2011 14:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit is toch echt het enige topic waar het voorspelde gebeuren al ZO lang niet is gebeurd
Cognitieve dissonantie! Xeno! PAK HEM!quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Ik moet toch zeggen dat ik echt wel heel blij ben met mijn gekochte appartementje.
Beter een kikker een warme kookpot dan een angsthaas in een koud huurholquote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz is als een kikker in de kookpot
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Ik moet toch zeggen dat ik echt wel heel blij ben met mijn gekochte appartementje. Niet alleen omwille het feit dat ik per maand geen 500 euro van mijn zuurverdiende centen dien af te dragen aan een of andere verhuurderdebiel.
Momenteel is hij er heel blij meequote:Op maandag 28 februari 2011 15:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Cognitieve dissonantie! Xeno! PAK HEM!
kortetermijndenkers..quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Momenteel is hij er heel blij mee
Als na 20 jaar (in zijn geval) de betaling naar 0 terugvalt en in die 20 jaar de betaling aan de verhuurdebiel zo ongeveer verdubbelt is dat nogal een verschil ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?
Waar staat dat?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als na 20 jaar (in zijn geval) de betaling naar 0 terugvalt
Daar.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Hier zit ik dan met mijn nettomaandlasten @ 348 euro per maand (100% van de waarde van het appartement geleend over 20 jaar).
Aflossingsvrij kopen wil niet zeggen dat je niet af mag lossen, er ontbreekt alleen een verplichting maandelijks af te lossen.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Daar.
Kan zijn dat het aflossingsvrij is natuurlijk. In dat geval ben ik met je eens dat het weinig uitmaakt.
(Sterker nog, ik zou liever huren dan aflossingsvrij kopen. Bij huren is iig nog iemand anders verantwoordelijk voor het lekkende dak...)
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:40 schreef Hanoying het volgende:
Ik ben momenteel behoorlijk pessimistisch over de huizenmarkt en ben erg blij dat ik momenteel nog geen huis bezit in NL (al heb ik het met twee stuks vastgoed in het buitenland nog veel beroerder gedaan, denk wel zo'n -25 % in 1 jaar tijd maar goed die gaan verder nergens heen dus komt wel weer een keer goed).
Kijk, dat noemen ze nou cognitieve dissonantie. Je begint zolangzamerhand echt een expert te worden!quote:Op maandag 28 februari 2011 15:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?
Nogal tegenstrijdig natuurlijk. Je bent blij dat je geen huis bezit in NL, want je bent pessimistisch over de markt. Maar je hebt wel onroerend goed in het buitenland dat met 25% gedaald is maar dát is niet erg want dat gaat nergens heen
Zo... zo... dat de superleners goed waren in het zetten van een kruisje wisten we al... nu doen ze dat wederom massaal. Maar dit keer zijn ze boos omdat ze zich genaaid voelen door de banken. Die grote boze banken vragen zomaar teveel geld voor hun geleende kapitaaltje.... boehoe...quote:Veel handtekeningen actie tegen hoge hypotheekrentes
De bond heeft dit nu aan de banken laten weten en verwacht binnen twee weken een reactie. Komt er niks, dan staat de bond bij de banken op de stoep.
Volgens de Consumentenbond betalen Nederlandse consumenten gemiddeld 1 procent te veel voor hun hypotheek. "We vinden dat de banken de klanten tegemoet moeten komen'', aldus een woordvoerster. "Desnoods gaan we er op de stoep liggen.''
De bond stelt dat de banken miljarden verdienen ten koste van de klant. "De politiek neemt nog een afwachtende houding aan. Daarom willen we de druk verder opvoeren om banken te laten stoppen met het verdienen van miljarden over de rug van de consument".
bron: NVM
Ach, het is leuker als ze met 30 % stijgen maar ze eten geen brood. Het één is momenteel een aardbeienveld en het ander is een appartement dat wordt verhuurd. Levert zelfs nog iets op.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?
Nogal tegenstrijdig natuurlijk. Je bent blij dat je geen huis bezit in NL, want je bent pessimistisch over de markt. Maar je hebt wel onroerend goed in het buitenland dat met 25% gedaald is maar dát is niet erg want dat gaat nergens heen
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz is als een kikker in de kookpot
Welja, schop Xeno zijn wereld even door de war.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.
Die kikker heeft op een gegeven moment door dat hij gekookt word, Whuzz daarentegen denkt dat het komt door zijn HR++ glasquote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.
En mijn nieuwe ketel!quote:Op maandag 28 februari 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die kikker heeft op een gegeven moment door dat hij gekookt word, Whuzz daarentegen denkt dat het komt door zijn HR++ glas
Tja... als zo'n ketel op hol slaat kan het echt bloedheet worden, ik zou lekker blijven zitten Whuzzquote:Op maandag 28 februari 2011 17:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En mijn nieuwe ketel!
Ook denk ik dat het warme gevoel dat ik krijg bij alle ruimte en gemak in mijn eigen huis ook bijdraagt!
Ik heb nog wel een poosje garantie op die ketelquote:Op maandag 28 februari 2011 17:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... als zo'n ketel op hol slaat kan het echt bloedheet worden, ik zou lekker blijven zitten Whuzz
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?
Jij betaalt meer dan 348 euro aan dat bankentuig hoor. Dat je vervolgens een deel weer terugkrijgt van de belastingdienst, doet in het geheel niet terzake.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:44 schreef Emu het volgende:
[..]
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.
Dat had hij wel gelezen, maar dat kwam niet zo best uit. In dat geval wordt er hier standaard een fictief getal toegevoegd.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:44 schreef Emu het volgende:
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.
Momenteel wel, want ik betaal toch effectief netto 348 euro. Feit dat de HRA of enige andere steun bij de aankoop van een vastgoed compleet debiet is laten wij hier niet meetellen. Want zo is het nou eenmaal, en dat zal de komende 2-3 jaar zeker niet veranderen. Na die 20 jaar is bovendien dat appartement gewoon van mij, en hoe je het ook draait of keert, de waarde daarvan zal altijd hoger zijn dan niets, en dat is dan ook PURE winst.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jij betaalt meer dan 348 euro aan dat bankentuig hoor. Dat je vervolgens een deel weer terugkrijgt van de belastingdienst, doet in het geheel niet terzake.
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winstquote:Op maandag 28 februari 2011 17:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Momenteel wel, want ik betaal toch effectief netto 348 euro. Feit dat de HRA of enige andere steun bij de aankoop van een vastgoed compleet debiet is laten wij hier niet meetellen. Want zo is het nou eenmaal, en dat zal de komende 2-3 jaar zeker niet veranderen. Na die 20 jaar is bovendien dat appartement gewoon van mij, en hoe je het ook draait of keert, de waarde daarvan zal altijd hoger zijn dan niets, en dat is dan ook PURE winst.
Maar hoe dan ook meer winst dan 300.000 euro huur betalen en niets overhoudenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winst
quote:ma 28 feb 2011, 16:18
Voorlopige koopcontracten in VS valt tegen
WASHINGTON (AFN) - Het aantal voorlopige koopcontracten voor huizen is in de Verenigde Staten in januari sterker gedaald dan verwacht. Dat beek maandag uit cijfers van de Amerikaanse branchevereniging van makelaars.
Vorige maand werden 2,8 procent minder contracten in behandeling genomen dan in de voorgaande maand. Economen hadden tegenover persbureau Reuters een daling met 2,2 procent voorspeld.
Door de tweede achtereenvolgende afname viel de index waarmee het verkooptempo van koophuizen wordt gemeten terug tot het laagste niveau sinds oktober vorig jaar.
Als je na 20 jaar de boel heb afbetaald en je kan er vervolgens nog 20 jaar wonen zonder directe woonlasten meer te hebben dan is dat wel PUUUURE winstquote:Op maandag 28 februari 2011 18:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winst
Is dit jouw manier om te vertellen dat zelfs Februari 2012 hem niet gaat worden?quote:
Mja, meer kan ik er ook niet van maken eigenlijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Is dit jouw manier om te vertellen dat zelfs Februari 2012 hem niet gaat worden?![]()
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaftquote:Op maandag 28 februari 2011 22:10 schreef Whuzz het volgende:
Volgende stap: Loonmatiging voor scheefhuurders
Dan worden de lonen van scheefhuurders bijgesteld tot ze weer onder de grens zitten waarop ze sociaal mogen huren
Mooi! Zou tijd worden.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaft
Dat heb ik ook gehoord. Dat zou dan gaan gelden voor alle nieuwe hypotheken.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaft
Volgens mij gaat de erfpacht van Flevoland verlopen en wilden ze het daarom lossteken en de Noordzee opduwen toch?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:
Brussel wil ook Flevoland laten afzinken.
Die is sowieso veel te laag ingeschat. Er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om mijn woning tegen de WOZ-waarde of de onlangs getaxeerde waarde te verkopen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:
Ja..... de waarde van jullie stulpjes gaat dalen
Dat doen de banken al door woningen op particuliere erfpacht onverkoopbaar te maken.quote:dus moeten er barbaarse maatregelen genomen worden om de schaarste in stand te houden
Min of meer, maar niet eens binnen de huizenmarktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
Kom je nou met vraag om vervolgens te gaan vertellen dat geld maar papier is etc?
dus moet de nieuwbouw met de prijs omlaagquote:Op maandag 28 februari 2011 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die is sowieso veel te laag ingeschat. Er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om mijn woning tegen de WOZ-waarde of de onlangs getaxeerde waarde te verkopen.
Als je ze bij elkaar optelt, dan maak je misschien een kans met een bod. Mits ik in een zeer goed humeur ben.
[..]
Dat doen de banken al door woningen op particuliere op alle erfpacht onverkoopbaar te maken.
Niet alle erfpacht. Er is geen enkel probleem met erfpacht van de gemeente. Het overgrote deel van de woningen op erfpachtgrond heeft dus nergens last van.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:51 schreef michaelmoore het volgende:
door woningen op particuliere op alle erfpacht onverkoopbaar te maken.
Wie zegt dat? Jij?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Er is geen enkel probleem met erfpacht van de gemeente.
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?quote:
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?
Ik begrijp er niets van... Leg eens uitquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen?
Nah, goed dan. BVZ beweert dat alleen particuliere erfpacht een probleem geeft. (zoals ook in de media ter sprake gekomen)
Jij komt vervolgens met je wijsneus "vraag" of HIJ dat beweert. (Het antwoord is "nee, dat beweren de media")
Ik pols vervolgens of jij beseft dat heel Amsterdam op (gemeentelijke) erfpacht is gebouwd, omdat dat impliceerd dat als BVZ's stelling NIET correct is, heel Amsterdam onverkoopbaar zou zijn geworden.
Moet ik de moeilijke woorden nog voor je ver-jip-en-janneken? Of was het duidelijk zo?
Wat een warrig verhaaltje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen?
Nah, goed dan. BVZ beweert dat alleen particuliere erfpacht een probleem geeft. (zoals ook in de media ter sprake gekomen)
Jij komt vervolgens met je wijsneus "vraag" of HIJ dat beweert. (Het antwoord is "nee, dat beweren de media")
Ik pols vervolgens of jij beseft dat heel Amsterdam op (gemeentelijke) erfpacht is gebouwd, omdat dat impliceerd dat als BVZ's stelling NIET correct is, heel Amsterdam onverkoopbaar zou zijn geworden.
Moet ik de moeilijke woorden nog voor je ver-jip-en-janneken? Of was het duidelijk zo?
Ach aan de HRA hebben ze tot nu toe nog niet subtianteel gesleuteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
. Als er één partij zeer onbetrouwbaar is in Nederland, dan is het wel de overheid.
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach aan de HRA hebben ze tot nu toe nog niet subtianteel gesleuteld.
Banken hoeven geen onderpand te leveren, die creëren geld uit het niets.... en vragen daar vervolgens een hele hoop geld voor. Voor het risico dat ze lopen laten ze de BB opdraaien in de vorm van NHG en 'to big to fail chantage'. Als bankster verdient je daarom ook een driedubbele bonus, want je bent echt goed als je de hele wereld zo hard weet te naaien zonder dat de schaapjes ook maar iets door hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:02 schreef RvLaak het volgende:
ff een kort vraagje aan de hypotheekbezitters hier. In jullie contract staat dat jullie huis het onderpand is voor de lening die jullie zijn aangegaan. Staat er ook iets in over het onderpand dat de bank moet aanleveren voor het geld dat zij hebben geleverd aan jullie?
Niet geheel ontopic, I know...Maar het dient een doel
Whuzz gaat uitleggen waarom het voor 020 geen probleem is. Dat ze daar vrijwel alle nieuwbouw een tijdje hebben stilgelegd doet er niet toe. Amsterdam is anders.... echt waarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?
In 020 zijn er ook wel huizen die op eigen grond staan, ik heb van Amsterdammers begrepen dat die huizen nog meer waard zijn dan normaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
Zeker... maar de fout die veel mensen maken is dat ze denken dat de inflatie volledig gecompenseerd zal worden door een toename aan inkomen. Ik trek dat in twijfel, ik ga er vanuit dat de komende decennia de welvaart fors zal afnemen. Huizenprijzen zullen daarom evenredig mee dalen. Immers als een groter deel van het inkomen aan andere zaken besteed moet worden blijft er geen geld meer over een zeepbellen op te blazen.quote:
Ach, omdat het soms 'docu' genoemd wordt hoeft het nog niet waar te zijn, en zeker niet volledig. Prima stuk om te kijken, maar laat je er niet meteen in meeslepen. En kijk eens rond naar de kritieken die anderen erop geven...quote:Ben Zeitgeist Addendum aan het kijken & in het begin wordt het monetaire systeem uitgelegd. Hier valt ook leningen onder. Volgens deze 'docu' is het in de VS zo dat de bank ook onderpand moet leveren voor de lening.
Zeitgeist addendum is een aardige introductie in de werking van het geldpyramidespel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:38 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ach, omdat het soms 'docu' genoemd wordt hoeft het nog niet waar te zijn, en zeker niet volledig. Prima stuk om te kijken, maar laat je er niet meteen in meeslepen. En kijk eens rond naar de kritieken die anderen erop geven...
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeker... maar de fout die veel mensen maken is dat ze denken dat de inflatie volledig gecompenseerd zal worden door een toename aan inkomen. Ik trek dat in twijfel, ik ga er vanuit dat de komende decennia de welvaart fors zal afnemen. Huizenprijzen zullen daarom evenredig mee dalen. Immers als een groter deel van het inkomen aan andere zaken besteed moet worden blijft er geen geld meer over een zeepbellen op te blazen.
Dat is logisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In 020 zijn er ook wel huizen die op eigen grond staan, ik heb van Amsterdammers begrepen dat die huizen nog meer waard zijn dan normaal.
ik dacht het niet, ik zit lekker in het centrum zonder erfpachtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?
Mmmm.... veel van het geld dat geprint word komt niet in omloop. Volgens mij is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Feitelijk worden er enorme beloften aan elkaar gedaan in de hoop dat het in de toekomst allemaal beter gaat worden.quote:
Het zou kunnen indien het westerse geld het vertrouwen verliest, en dat is niet onmogelijk, maar de economie zal blijven draaien en de welvaart zal terug komen, daar zijn de noordelijke europeanen veel te harde werkers voorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.![]()
Grondstoffen en energie zullen een stuk schaarser worden, het is dus heel aannemelijk dat onze verspillende wegwerpmaatschappij ten einde gaat komen. Willen we onze welvaart niet terug laten vallen naar het niveau van rond 1900 dan moeten we echt hard aan de slag om de transitie te maken naar een duurzame wereld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.![]()
Ik verwacht dat we weer een eind jaren 70 begin jaren 80 scenario gaan krijgen. Maar het kan natuurlijk net zo goed dat ze een japanscenario krijgen.
Het heeft niets met hard werken te maken, we zijn gewoon verslaafd aan met name fossiele brandstoffen en we verkwisten onze grondstoffen. Feitelijk is olie een veel te waardevolle grondstof om het maar te verbranden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:
[..]
Het zou kunnen indien het westerse geld het vertrouwen verliest, en dat is niet onmogelijk, maar de economie zal blijven draaien en de welvaart zal terug komen, daar zijn de noordelijke europeanen veel te harde werkers voor
Jij zit toch al een paar jaartjes op dat niveau, hoe kan je dan terugvallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Willen we onze welvaart niet terug laten vallen naar het niveau van rond 1900 dan moeten we echt hard aan de slag om de transitie te maken naar een duurzame wereld.
Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Bayswater het volgende:
Jij zit toch al een paar jaartjes op dat niveau, hoe kan je dan terugvallen?
Wordt het niet eens tijd voor een witte jas met hele lange mouwen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:
Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
Word het niet tijd om de waarheid onder ogen te komen? Jou kind heeft dan wel een piratenkist op zijn kamer... maar mogelijk dat hij later als hij groot is piraat moet worden om in zijn onderhoud te voorzienquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:34 schreef Whuzz het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor een witte jas met hele lange mouwen?
De mensheid is zeer flexibel en in staat om zich aan alles aan te passen, daardoor is hij mens geworden, en heeft hij hersens gekregen, hoe meer problemen hoe slimmer de hersensquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het heeft niets met hard werken te maken, we zijn gewoon verslaafd aan met name fossiele brandstoffen en we verkwisten onze grondstoffen. Feitelijk is olie een veel te waardevolle grondstof om het maar te verbranden.
Neequote:
Ik zei toch neequote:Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
Nouja, in Europa komt het niet heh. In de VS daarentegen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... veel van het geld dat geprint word komt niet in omloop. Volgens mij is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Feitelijk worden er enorme beloften aan elkaar gedaan in de hoop dat het in de toekomst allemaal beter gaat worden.
Ja... inventieve mensen hebben een hogere overlevingskans. In onze maatschappij kunnen echter minder inventieve mensen met gemak overleven. Dat komt omdat zij ook profiteren van de uitvindingen van inventieve mensen. De huidige bevolkingsexplosie is enkel mogelijk gemaakt door de snelle ontwikkeling als gevolg van de ruime beschikking over goedkope energie. Haal deze hulpbron weg en de menselijke beschaving stort heel snel ineen. Waarom denk jij dat er oorlogen gevoerd worden over olie? Olie is het ware levensbloed van onze technologische samenleving. Zonder olie zitten we weer heel rap op het niveau van 1900 met de bevolking van nu... rampspoed, honger en oorlog zal ons deel vallenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
De mensheid is zeer flexibel en in staat om zich aan alles aan te passen, daardoor is hij mens geworden, en heeft hij hersens gekregen, hoe meer problemen hoe slimmer de hersens
En hoe lost dat het energieprobleem op? Daarnaast is evolutie een proces dat heel langzaam verloopt volgens natuurlijke selectie. Mensen worden niet slimmer omdat ze een ipad ter beschikking hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
De mensheid versnelt de eigen evolutie eenvoudigweg
CAPTAIN. Whuzz. Sparrow.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Word het niet tijd om de waarheid onder ogen te komen? Jou kind heeft dan wel een piratenkist op zijn kamer... maar mogelijk dat hij later als hij groot is piraat moet worden om in zijn onderhoud te voorzien![]()
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.quote:Nouja, in Europa komt het niet heh. In de VS daarentegen...
Ja... die piratenkist blijft vast goed drijvenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:
CAPTAIN. Whuzz. Sparrow.
Vette shit. Dan gaan we samen de Zuiderzee bevaren en vluchtende Xenotjes uit het zinkende Flevoland beroven. Avast!
Wij kunnen daar gewoon schijt aan hebben, binnenkort kan je alles afrekenen met toilietpapierquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.
Heh?
Oh jee heh Weer zo'n goudgekkie. Heh.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.
Heh?
Sure.... maar het is geen doemverhaal, het opraken van de natuurlijke hulpbronnen is een enorm probleem dat niet op te lossen is met streven naar meer, mooier en beter. Voor olie zijn simpelweg geen equivalente beschikbaar die zo goedkoop en universeel zijn. Vervangende middelen zijn vele malen duurder en schaarser. Dit houd in dat we dus met veel minder genoegen moeten nemen, dit in combinatie met een groeiende wereldbevolking zal leiden tot verarming. Feitelijk hadden we decennia geleden al moeten beginnen met een sterke reductie van de bevolkingsgroei en een transitie te maken naar duurzame energiebronnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Asfyxia het volgende:
Ik geloof ook niet zo in die doemverhalen. De menselijke soort streeft toch altijd naar meer, mooier, beter, ook al geldt dat voor het individu niet altijd.
Zelfs die huizenmarkt krabbelt wel weer een keer op, ooit. Maar voorlopig niet.
Vrij naar Southpark:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... die piratenkist blijft vast goed drijven
Pffff.... ga eerst maar eens oefenen in de Biesboschquote:
Ik zie het iets anders. Er zijn weldegelijk hele goede alternatieven voor olie. Maar die kosten veel energie en energie kost op dit moment nu eenmaal nog steeds veel geld. Het is dus vooral een energieprobleem. Ik geloof dat energieproblemen wel oplosbaar zijn. Daar wordt op dit moment overal ter wereld hard aan gewerkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure.... maar het is geen doemverhaal, het opraken van de natuurlijke hulpbronnen is een enorm probleem dat niet op te lossen is met streven naar meer, mooier en beter. Voor olie zijn simpelweg geen equivalente beschikbaar die zo goedkoop en universeel zijn. Vervangende middelen zijn vele malen duurder en schaarser. Dit houd in dat we dus met veel minder genoegen moeten nemen, dit in combinatie met een groeiende wereldbevolking zal leiden tot verarming. Feitelijk hadden we decennia geleden al moeten beginnen met een sterke reductie van de bevolkingsgroei en een transitie te maken naar duurzame energiebronnen.
De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
Kijk eens in het gelinkte topic, als dit klopt dan zie ik energie niet meer als een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
De huidige bevolkingsexplosie is enkel mogelijk gemaakt door de snelle ontwikkeling als gevolg van de ruime beschikking over goedkope energie.
vroeger keek ik naar de Jetsons en die George keek dan altijd op de spiegel naar de televisie en op zijn horloge om met zijn baas te praten, dat zal binnenkort realiteit zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
Nu is alle kennis en data real time mobiel beschikbaar voor bijna nul kosten. En beter nog, iedereen kan zelf real time mobiel en bijna gratis al zijn data en communicatie delen met de wereld. Het heeft veel geld gekost dit te realiseren, maar we gaan daar nu pas echt de vruchten van plukken. Dit zal een enorme boost geven in de ontwikkeling van kennis.
This time is different. Dat zij men in 1930 ook al.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.
Ooit was er ook een probleem in Europa omdat bijna al het hout gekapt was. Toen ging men kolenmijnen exploiteren. In potentie is er voldoende energie op de aarde, 100x meer dan we nodig hebben. Kwestie van technologie ontwikkelen om deze energie te exploiteren. Nu gebeurt dat nog niet omdat de noodzaak er niet is.
Als ik alleen al zie hoe wij gevorderd zijn in één generatie. Ik weet nog dat wij thuis één telefoon hadden (toen ik geboren werd hadden we er geen), en dat daar maar zelden mee gebeld werd, want dat was duur. Verder hadden we een radio en een zwart-wit televisie. Dat was het zo'n beetje.
Nu is alle kennis en data real time mobiel beschikbaar voor bijna nul kosten. En beter nog, iedereen kan zelf real time mobiel en bijna gratis al zijn data en communicatie delen met de wereld. Het heeft veel geld gekost dit te realiseren, maar we gaan daar nu pas echt de vruchten van plukken. Dit zal een enorme boost geven in de ontwikkeling van kennis.
Ik weet nog dat je voor de beurskoersen de volgende dag in de krant moest kijken, en als je grafiekjes wilde kon je een paar maanden gaan noteren en vervolgens zoiets uittekenen op millimeter-papier. Wilde je wat kopen, dan fietste je naar de bank!
En we hebben het slechter dan in 1930quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:57 schreef Censuur-152 het volgende:
This time is different. Dat zij men in 1930 ook al.![]()
![]()
De moderne ICT is vooral een schaalvergroting en doorontwikkeling van technologie die decennia oud is. Vele technologische innovaties hebben een theoretische basis die terug te voeren zijn naar halverwege de 20e eeuw. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze niet zo nieuw zijn als de meeste mensen vermoeden. Vele producten zijn het gevolg van opeenvolgende generaties. Met nieuwe gereedschappen maakt men nog betere gereedschappen die mogelijk weer leiden tot betere gereedschappen etc.. net zo lang totdat je tegen fysische barrières aan loopt. Pas dan is er de noodzaak om fundamenteel nieuwe mechanismen toe te passen, wat we de afgelopen 60 jaar gezien hebben is dat technologie word doorontwikkeld tot de fysische barrière en daarna is de koek gewoon op.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.
Nu nog nietquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En we hebben het slechter dan in 1930
Het feestje zal nog veel mooier worden! Wat denk je van biotech, waardoor allerlei ziektes beter bestreden zullen worden. Een levensduur van 150 jaar en onbeperkte bijna gratis energie!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De moderne ICT is vooral een schaalvergroting en doorontwikkeling van technologie die decennia oud is. Vele technologische innovaties hebben een theoretische basis die terug te voeren zijn naar halverwege de 20e eeuw. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze niet zo nieuw zijn als de meeste mensen vermoeden. Vele producten zijn het gevolg van opeenvolgende generaties. Met nieuwe gereedschappen maakt men nog betere gereedschappen die mogelijk weer leiden tot betere gereedschappen etc.. net zo lang totdat je tegen fysische barrières aan loopt. Pas dan is er de noodzaak om fundamenteel nieuwe mechanismen toe te passen, wat we de afgelopen 60 jaar gezien hebben is dat technologie word doorontwikkeld tot de fysische barrière en daarna is de koek gewoon op.
Neem een verbrandingsmotor... nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundamentele principe als ontwikkeld ruim 100 jaar geleden. Uiteraard zijn er verbeteringen aangebracht, voornamelijk om de betrouwbaarheid en uitstoot van schadelijke gassen te verbeteren. Zijn ze effcienter geworden? Nee niet echt... want dat word begrenst door fysische grenzen.
Elektrische auto's? Zelfde verhaal... ja... technologie is beter en goedkoper geworden. Maar de motoren zijn niet efficienter geworden en de energieopslag is nog steeds een enorm probleem.
Het grote probleem is de energie... waar komt deze vandaan? Juist.... fossiele brandstoffen. Het opwekken (of eerder het oogsten) van grote hoeveelheden energie op een duurzame manier kost gewoon veel ruimte en veel materieel. Duurzame energie zal voorlopig niet goedkoop zijn en mogelijk nooit worden. Als je je realiseert dat er heel veel energie nodig is voor de teelt van voedsel en onze maatschappij gebouwd is op goedkope energie voor transport van voedsel en goederen dan is het volgens mij terecht om zeer bezorgt te zijn over de toekomst. Ik ben niet de pessimist die er vanuit gaat dat de mens niet zal overleven, maar het feestje zal echt niet op hetzelfde niveau worden voorgezet als dat we nu gewend zijn.
Het lijkt je huur wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
Maar de prijs van olie zal voorlopig flink blijven stijgen
Maar dat word een feestje dat voor weinig mensen is weggelegd. Probeer nu maar eens om kwalitatief goede zorg te krijgen. Zelfs voor rijke mensen is dat al moeilijk genoeg. Het probleem is dat mensen die niets substantieels toevoegen aan de wereld het beste beloont worden. De stimulans om innovatieve technologie te ontwikkelen is er simpelweg niet. Waarom zou je een briljant chirurg of bio engineer worden als je als bankster makkelijk veel geld kan verdienen? Onze maatschappij beloont de verkeerde mensen en maakt misbruik van mensen die uit overtuiging aan het bed van een patient staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:19 schreef LXIV het volgende:
Het feestje zal nog veel mooier worden! Wat denk je van biotech, waardoor allerlei ziektes beter bestreden zullen worden. Een levensduur van 150 jaar en onbeperkte bijna gratis energie!
Zo snel stijgt mijn huur niet hoorquote:
Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:29 schreef xenobinol het volgende:
Onze wereld bied gewoon niet de hulpbronnen om onze verspillende levensstandaard voor iedereen mogelijk te maken.
De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
Neem een verbrandingsmotor... nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundamentele principe als ontwikkeld ruim 100 jaar geleden. Uiteraard zijn er verbeteringen aangebracht, voornamelijk om de betrouwbaarheid en uitstoot van schadelijke gassen te verbeteren. Zijn ze effcienter geworden? Nee niet echt...
Over technologische oplossingen ben ik niet negatiefquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:38 schreef Basp1 het volgende:
Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.
Mooie ontwikkelingen zijn geen garantie om een probleem op te lossen, zolang geld het levensbloed is dat de toewijzing van hulpbronnen dicteert en deze onder de controle van hebzuchtige mensen met een korte termijn visie is zijn we gedoemd dit soort ontwikkelingen te vertragen en tegen te werken.quote:En energie, ja dat kan een groot probleem zijn, maar zie mijn eerder gemaakt link en ga deze eerst eens kijken. Directe electrolyse van water door zonlicht met een zelfhelend catalytisch materiaal.
Neemt natuurlijk allemaal niet weg dat een energietekort over een periode van enkele jaren weldegelijk een probleem kan zijn, waardoor de economische groei wordt beperkt. Maar uiteindelijk komt er een oplossing voor, daar ben ik van overtuigd. De zon pompt elke dag zo gruwelijk veel energie in onze aarde, het is een kwestie van deze energie zo efficient mogelijk te "oogsten".quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.
En energie, ja dat kan een groot probleem zijn, maar zie mijn eerder gemaakt link en ga deze eerst eens kijken. Directe electrolyse van water door zonlicht met een zelfhelend catalytisch materiaal.
tjonge tjonge wat een assumpties toch weer. Kijk die documentaire nu eerst eens, en zie dat niet alles door patenten gedreven moet worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
Mooie ontwikkelingen zijn geen garantie om een probleem op te lossen, zolang geld het levensbloed is dat de toewijzing van hulpbronnen dicteert en deze onder de controle van hebzuchtige mensen met een korte termijn visie is zijn we gedoemd dit soort ontwikkelingen te vertragen en tegen te werken.
Tja... vooral de eerst jaren is er veel gebeurt. De afgelopen 30 jaar is er echter vrijwel niets verbeterd.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...
Ja... geld dicteert de toewijzing. Als dat niet het geval zou zijn dan hadden we geen honger in Afrika. Dan bestelden ze gewoon een lading voedsel en leenden ze een huis met alle luxe bij elkaar. Laat me raden.... Afrikanen hebben geen geld (of kunnen het niet lenen) en daarom lijden ze hongerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:
tjonge tjonge wat een assumpties toch weer. Kijk die documentaire nu eerst eens, en zie dat niet alles door patenten gedreven moet worden.
En is geld het levensbloed dat de toewijzinge van hulpbronnen dicteert, of is juist geld gemaakt door veel hulpbronnen te gebruiken.
nou nou dat lijkt me vanuit technologisch punt gezien totaal geen verbetering als we zien hoeveel andere technologieen veel meer factoren verbetert zijn , dan zijn verbrandingsmotoren nog steeds heel inefficiente systemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...
Mijn god. Je hebt totaal géén idee waar je over praat. Je zit er zo ver naast dat het gewoon zielig is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... vooral de eerst jaren is er veel gebeurt. De afgelopen 30 jaar is er echter vrijwel niets verbeterd.
Auto's zijn heden ten dagen amper zuiniger dan 30 jaar geleden. Alle procentuele verbeteringen zijn opgegeven voor veiligheid en comfort.
En je creert geen geld door de bronnen binnen andere lokale maatschappijen toe te passen en er waarde aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:58 schreef xenobinol het volgende:
Ja... geld dicteert de toewijzing. Als dat niet het geval zou zijn dan hadden we geen honger in Afrika. Dan bestelden ze gewoon een lading voedsel en leenden ze een huis met alle luxe bij elkaar. Laat me raden.... Afrikanen hebben geen geld (of kunnen het niet lenen) en daarom lijden ze honger
Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:58 schreef Basp1 het volgende:
dan zijn verbrandingsmotoren nog steeds heel inefficiente systemen.
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T
Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
Passen ze een nieuw soort thermodynamica toequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Misschien moeten we gewoon naar een resource based economy, of zouden we daar toch ALLEMAAL te grote egoisten voor zijn. Werken voor het algemeen belang, dat is toch gewoon een akelige gedachte
Denk het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.
Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Eigen schuld, domme negers.quote:Dan kun je er de zielige afrikanen wel bijhalen maar die hebben gewoon tot nu toe nog geen industrie die echt waarde toevoegd in hun landen zitten.
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T
Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.quote:Denk het niet.
Ik denk dat de meeste mensen in het westen het liefste hun handen ervan af zouden trekken. Helaas stort onze hele economie in zonder olie, dus momenteel is dat geen optie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Alsof de opmerking waar ik op reageerde zo`n hoogstaand niveau wasquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.
Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.
"Echt niet."
- "Jawel hoor."
"Ik denk het ook niet."
- "Wat een onzin en ook nog onwaar."
Etc. etc.
en lichter en met veel meer electronica en auto's gaan permanent op internet zodat ze niet meer gestolen kunen worden of je moet de hele auto slopenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.
Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.
Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.
"Echt niet."
- "Jawel hoor."
"Ik denk het ook niet."
- "Wat een onzin en ook nog onwaar."
Etc. etc.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
Heh?
Nuff said.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Eigen schuld, domme negers.
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegevenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.
Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
Honda Civic hybridquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven
Aah een hybridequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Honda Civic hybrid
Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.
Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan confentionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
Precies. In de jaren 70 was 1:15 toch echt een dikek zeldzaamheid. Dan had je het kleinste autotje dat er was en reed je niet harder dan 100-110. De meeste benzinemotoren kwamen in die tijd echt niet verder dan zo'n 1:8.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.
Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.
Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah een hybride![]()
Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig![]()
Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.quote:Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.
Precies.... met name remmen geeft enorm veel energieverlies bij een conventionele auto. Bij een hybride auto kan je een deel terug winnen. Als alternatief zou je ook kunnen anticiperen door je snelheid aan te passen en afstand te houdenquote:Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:17 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef BertV het volgende:
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.
Op die manier moet je wel kopen.
Donner spant zich liever in om snel de scheefhuurders af te persen. De gezondheid van 2000 gezinnen is niet van belang... dat is iets voor minister Schippersquote:Donner: geen onderzoek beschimmelde huurhuizen
Minister Donner van Binnenlandse Zaken ziet geen reden tot ingrijpen in Amsterdam Nieuw-West, waar zo'n 2000 gezinnen onder slechte omstandigheden leven. Hun beschimmelde huurhuizen staan al jarenlang op de nominatie om gesloopt te worden, waardoor er in die tijd geen enkel onderhoud is gepleegd.
Volgens Donner is er geen reden tot onderzoek naar de toestand van de woningen, zei hij tijdens het Vragenuur tegen het SP-Kamerlid Paulus Jansen. "Ik houd me liever bezig met het oplossen van problemen, in plaats van het instellen van een onderzoek", zei Donner.
Jansen meent dat er wel reden is voor onderzoek, gezien de miserabele staat van de huurwoningen. Het Kamerlid vindt de woonsituatie voor de gezinnen 'hemeltergend'. Ook vroeg hij aan de minister waarom hij geen gebruik maakt van zijn 'uitgebreide bevoegdheden' op dit gebied.
Volgens Donner ligt de verantwoordelijkheid primair bij de eigenaar van de woningen, in dit geval de woningcorporatie Stadgenoot.
Jansen had zijn vragen aan Donner gesteld, naar aanleiding van een reportage in het VARA-programma Uitgesproken van gisteravond. Hieruit bleek dat de bewoners last hebben van allerlei gezondheidsklachten vanwege de schimmel in de huizen.
De huizen staan al twaalf jaar op de nominatie om gesloopt te worden. Een woordvoerder van Stadgenoot zei gisteravond in de uitzending dat het nog 'drie tot vijf jaar duurt voordat de huizen gesloopt worden'.
Nou, schiet mij dan maar dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd
Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:16 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik.
quote:
Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?
Bij langdurig en vaak acceleren zal inderdaad je accupakket leeg raken. In de prakijk zijn er genoeg laad momenten waardoor het pakket op spanning blijft en die 20pk puur en alleen voortkomt wordt door rem / uitrol energie. Als het accupakket leeg is merk je dat ook aanzienlijk in het vermogen. De auto is dan niet voorruit te branden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.
[..]
Onzin wie rijd er hier nu een hybride? Als ik mijn gas los laat op de snelweg zijn is bijna mijn volledige charge indicator gevult. De auto heeft ook meer weerstand bij het uitrollen dan een conventionele auto.quote:Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.
De hybrides waarover je praat laden wél bij tijdens uitrollen.
Precies... er word geremd. Dat zeg ik.quote:Dit zijn namelijk allemaal automaten met een volledige vrijloop (dus niet remmen op de motor zoals jouw starlet) en een start-stop systeem. Omdat de wagen niet af remt op de motor wordt dit gesimuleerd door de electromotor als generator (= remmen) te gebruiken. Dan "voelt" het net alsof je afremt op de motor, maar in werkelijk rem je op de generator en... laad je dus de accu op.
Ook op de snelweg heb je dus iets aan je hybride systeem. (maar idd minder dan in stadsverkeer)
Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalen
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.
[..]
Precies... er word geremd. Dat zeg ik.
Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.
Tja.... een jurist zou het met mij eens zijn en jullie een mooi contractje laten tekenen.... zet hier maar een kruisje.....quote:
Ik was volgens mij heel specifiek Whuzz... R-NL deed het voorkomen alsof er spontaan energie teruggewonnen werd tijdens het 'uitrollen'. Gelukkig heeft hij het net al even bevestigt dat dit niet het geval is, er word gewoon afgeremd. Dat een aangekoppelde verbrandingsmotor ook remt klopt maar daar kun je met je eigen voet wat invloed op uitoefenenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:28 schreef Whuzz het volgende:
Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.
Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...
...dubbelglas waar ik het eerder over had gaat niet door, dat is alleen voor de kopers...
Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten.
Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevigquote:Dwang voor eigenaren slecht geïsoleerde woningen
De gemeente Utrecht wil eigenaren van slecht geïsoleerde woningen gaan dwingen energiebesparende maatregelen te nemen. De gemeente gaat onderzoeken of het juridisch mogelijk is deze huizenbezitters een aanschrijving te sturen die hen verplicht hun woning energiezuiniger te maken als zij dit niet vrijwillig doen.
Dit staat in het gemeentelijke Programma Utrechtse Energie 2011 - 2014. De aanschrijving wordt al gebruikt om woningbezitters die hun pand ernstig verwaarlozen tot opknappen te dwingen.
"De vrijblijvendheid voor het nemen van energiebesparende maatregelen is eraf", zegt een gemeentewoordvoerder in de Volkskrant. "Wij bekijken of we met de aanschrijving eigenaren van huizen met energielekken kunnen aanpakken. We zullen het middel alleen in het uiterste geval inzetten, als mensen echt geen maatregelen willen nemen."
Om hoeveel woningbezitters het gaat, hoe groot de verplichte investering is en welke sanctie staat op het niet opvolgen van het gemeentelijk bevel, moet nog worden onderzocht. De gemeente biedt gunstige leningen aan voor huiseigenaren die vrijwillig energiebesparende maatregelen willen nemen.
Zo'n dialoog die leid tot het verschijnen van 200 gegadigden voor jouw woning? Geen goed idee... tenzij je net als Asfyxia kraakt of anti-kraak huurtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.
Ik heb geen contact met die mensen.
Wellicht dat er een dialoog komt als ik een "Asfyxia" pleeg.
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekentquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.
Die natuurlijk in de huur doorberekend wordtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.
Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten haddenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.
Zitten wij huurders er toch nog warmpjes bij.
Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten hadden) vind het niet belangrijk dat huurders er warmpjes bij zitten.
Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekent
Precies... een overheid die het zo ver laat komen heeft het beste met je voorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.
Of nee wacht...
In dat geval kan door jouw houtkachel de rekening van het energiebedrijf erg laag uitvallenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn.
Ben ik blij dat ik geen uitgewoonde jaren 80 woning heb ik gekocht maar voor een nieuwbouw woning met volledige isolatie en A-label ben gegaanquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevig![]()
Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen
Zo.... nou jouw woning is meteen weer in waarde gestegenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik geen uitgewoonde jaren 80 woning heb ik gekocht maar voor een nieuwbouw woning met volledige isolatie en A-label![]()
Nu nog een zonnepaneel systeem op het dak en ik ben A. veel minder afhankelijk van energieprijzen B. Ik hoef voorlopig niet te vrezen voor een bemoeizuchtige overheid.
Voor zover dat mag in verband met alle regelgevingquote:Die natuurlijk in de huur doorberekend wordt![]()
Oh, want als er teveel huur wordt gevraagt dan verhuist "de markt" gewoon? Als dat het geval was, denk je dan niet dat "de markt" massaal uit hun slecht geisoleerde huurwoningen was vertrokken en er in de eerste plaats geen verhuurder meer over was die nog gedwongen moest worden om iets te verbeteren? Dat had "de markt" dan al gereguleerd.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Voor zover dat mag in verband met alle regelgevingen in zoverre 'de markt' dat wil betalen...
Ik wil het wel zeggen hoor. Wij huurders zitten net zo vast als kopers... zeker als je al 10 jaar of langer huurt. Kopers krijgen met de jaren meer vrijheid, huurders minder.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, want als er teveel huur wordt gevraagd dan verhuist "de markt" gewoon?
Helemaal mee eens, de komende jaren gaan kopers heel veel vrijheid krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik wil het wel zeggen hoor. Wij huurders zitten net zo vast als kopers... zeker als je al 10 jaar of langer huurt. Kopers krijgen met de jaren meer vrijheid, huurders minder.
Richt je pijlen op de manisch-positieve-starters, aflossingsvrije-malloten en tophypotheek-dwazen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, de komende jaren gaan kopers heel veel vrijheid krijgen
Oi. Je hebt zojuist Xeno's persoonlijke huurmakt-zeepbel doorgepriktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik wil het wel zeggen hoor. Wij huurders zitten net zo vast als kopers... zeker als je al 10 jaar of langer huurt. Kopers krijgen met de jaren meer vrijheid, huurders minder.
Zou deze topic-reeks ooit stoppen dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oi. Je hebt zojuist Xeno's persoonlijke huurmakt-zeepbel doorgeprikt
Manisch positieve starters zijn tegenwoordig een zeldzaamheid, maar aflossingsvrije malloten en tophypotheek dwazen zijn er gelukkig nog zat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Richt je pijlen op de manisch-positieve-starters, aflossingsvrije-malloten en tophypotheek-dwazen.
Huizenmarkt zeepbellen lopen heel langzaam leegquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oi. Je hebt zojuist Xeno's persoonlijke huurmakt-zeepbel doorgeprikt
En dan weer bij deel 1 beginnen en dan wat minder serieus.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:53 schreef xenobinol het volgende:
Misschien moeten we deze reeks omdopen tot het huizenmarkt-gratis-cabaret- topic
Dus eigenlijk net als een hypotheekschuld?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:
Huizenmarkt zeepbellen lopen heel langzaam leeg
Dat hoeft niet. Als de socialistische steunmaatregelingen van de afgelopen jaren in de kast waren gebleven was er al minstens 15% af. Nu gaat het idd wat langzamer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huizenmarkt zeepbellen lopen heel langzaam leeg
Gelukkig ligt er onder dat luchtbed nog een stevig en dik matras van huurprijzen en huursverhogingen. Je komt dus altijd zacht terecht en de grond raken doe je al helemaal niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:28 schreef Censuur-152 het volgende:
Hukker vergelijkt het met een luchtbed dat leegloopt ;-)
De banksters blijven huilie huilie doen, tijd om de wet aan te passen om deze criminelen boetes van miljoenen op te kunnen leggen. De huidige boetes stellen natuurlijk helemaal niets voor. Hard aanpakken dat bankster tuigquote:AFM en banken botsen over hypotheekregels
ING BOOS OM BOETE OVERKREDITERING
door NATASJA DE GROOT
AMSTERDAM Een groeiend aantal banken botst met de Autoriteit Financiele Markten (AFM) over de in hun ogen veel te strenge regels voor het verstrekken van hypotheken. De hypotheekverstrekkers bekijken de ontwikkelingen met argusogen en waarschuwen voor de gevolgen voor de woningmarkt.
Het is zoeken naar een juiste balans tussen het financieren van een woning en het beschermen van een klant, klonk het gisteren kritisch vanuit de sector nadat AFM bekendmaakte een forse boete te hebben opgelegd aan ING vanwege overkreditering van hypotheekklanten. Eerder kregen Rabobank en ABN Amro van de toezichthouder al een fikse tik op de vingers.
De AFM heeft over 2009 een breed onderzoek gedaan naar de hypotheekverstrekking door de grote banken in ons land en de uitkomsten liegen er niet om. Drie van de vier grote banken hebben de GHF-norm, een gedragscode uit 2006, aan hun laars gelapt en onverantwoorde hypotheken verstrekt.
ING moet nu een bedrag van ¤ 130.000 betalen, vorig jaar was ABN Amro aan de beurt met een boete van ¤ 30.000 en Rabobank met ¤ 150.000.
ING gaat niet in beroep tegen de boete, maar meent dat de bank het klantbelang niet geschonden heeft. Het beleid op de door de AFM genoemde punten is wel aangepast. ING verstrekte volgens AFM hypotheken waarbij ouders als hoofdelijk schuldenaar mee tekenden. Het beleid voorzag niet in een adequate inventarisatie van de financiële positie van de ouders. De toezichthouder bekeek 20 dossiers tussen juni en augustus 2009. In 5 dossiers werd onvoldoende onderbouwd waarom van de gedragscode is afgeweken.
Sinds 2006 stelt AFM strengere eisen aan de banken om te voorkomen dat er sprake is van overkreditering bij het verstrekken van een hypotheek, waardoor de consument aan het einde van de rit niet achterblijft met een te hoge hypotheekschuld. Volgens deskundige Vincent Wanders, partner bij merkenbureau High Value, heeft de AFM de normen echter dermate gestandaardiseerd dat het voor banken steeds moeilijker wordt om een hypotheek te verstrekken. Vooral aan starters op de woningmarkt.
De AFM denkt in termen van eenheidsworst, van een bank wordt juist verwacht dat men kijkt naar de specifieke situatie van de klant. Als een jong stel met goede carrièremogelijkheden aanklopt voor een hypotheek, zou je als hypotheekverstrekkers de regels niet te rigide hoeven door te voeren. Dat wordt nu wel verlangd door de AFM, met alle gevolgen van dien. Want hiermee wordt de consument gedupeerd, raakt de woningmarkt verder op slot, wat weer negatieve gevolgen heeft voor de economische groei, reageert Wanders.
Volgens ING moet er dan ook gezocht worden naar een juiste balans tussen enerzijds het financieren van een woning en anderzijds het beschermen van de klant. Wat daarin wel en niet verantwoord is, is een afweging tussen de persoonlijke situatie en de wensen van de klant en de feitelijke richtlijnen. We maken ons zorgen over de impact die de toenemende regulering heeft op de hypotheekverstrekking van de consument in het algemeen, en voor de starters in het bijzonder, aldus een zegsman van ING.
Eerder waarschuwde Rabobank, naar aanleiding van de boete die het concern vorig jaar kreeg opgelegd van de AFM, ook al dat de verdergaande regulering de kansen voor starters op de woningmarkt ernstig verkleint.
Hoogleraar Banking and Finance Harald Benink (Universiteit van Tilburg) signaleert eveneens een spanningsveld tussen wat de toezichthouder wenst en wat de banken willen als het gaat om het verstrekken van hypotheken. Er heerst een algemeen gevoel dat er in het verleden te grote bedragen zijn geleend. Daar zijn alle partijen het over eens. Nu is het alleen zoeken naar een nieuw evenwicht. De AFM heeft hard op de rem getrapt, en als het aan de banken ligt wordt er weer wat meer gas gegeven, aldus Benink.
Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) vindt dat de AFM een waar schrikbewind voert. Volgens hem is het goed dat de wantoestanden op de hypotheekmarkt, waarbij aspirant-kopers tot acht keer hun brutojaarsalaris konden lenen, zijn uitgebannen.
Iedereen die een hypotheek aanvraagt, wordt van a tot z doorgelicht. Banken houden zich strikt aan de regels van de toezichthouders, bang om publiekelijk op de vingers te worden getikt en meer imagoschade te lijden. Juist die regels zijn te strikt geworden, aldus Hukker.
De AFM wijst erop dat de overkrediteringsnorm, waarop de banken zijn getoetst, al uit het jaar 2006 stamt. Zo nieuw is deze normering, waar de banken tegen aanlopen, niet. Bovendien is het juist de taak van de AFM om klanten te beschermen, om te voorkomen dat starters en kwetsbare groepen blijven zitten met een hoge restschuld.
Op de achtergrond speelt nog de discussie over de tophypotheken. De AFM wil deze aan banden leggen, minister De Jager van Financiën heeft hiertoe een wetsvoorstel bij de Raad van State ingediend. De banken zijn met een alternatief, minder vergaand plan gekomen.
bron: Telegraaf
Die bedragen gaan nergens over, dit is een soort ouwe-jongens-krentenbrood-foei!quote:ING moet nu een bedrag van ¤ 130.000 betalen, vorig jaar was ABN Amro aan de beurt met een boete van ¤ 30.000 en Rabobank met ¤ 150.000.
quote:Xenobinol moet nu een bedrag van ¤ 13,- betalen, vorig jaar was BertV aan de beurt met een boete van ¤ 3,- en Whuzz met ¤ 15,-
Ik vind het niet cool dat mijn boetes en mijn salaris van het afgelopen jaar hier zo even publiek gepost worden. Ik heb die 15 euro gewoon netjes betaald overigens en die 449K is ook belasting over betaald (met aftrek van HRA uiteraard) en die is eerlijk verdiend!quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:58 schreef lutser.com het volgende:
3.893 M / 130K is 0.003% van de winst
Als Whuzz ¤ 15,- moet betalen heeft hij dus 449K winst gemaakt.
Cognitieve dissonantiequote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gelukkig ligt er onder dat luchtbed nog een stevig en dik matras van huurprijzen en huursverhogingen. Je komt dus altijd zacht terecht en de grond raken doe je al helemaal niet.
Sterker nog, je ligt en wordt er niet eens wakker van![]()
Je tegenargumenten zijn weer op begrijp ik?quote:
Cognitieve dissonantiequote:
Autismequote:
Grootleners? Gedurfde uitspraak voor iemand met een huurschuld voor de komende 60 jaar...quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:
Tja... het is dankzij cognitieve dissonantie dat grootleners deze observaties negeren
Is dat zo? Huurders bouwen niks op, en zijn wellicht dom bezig in de ogen van tulpen-hypotheek-nederland, maar schuld hebben ze niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Grootleners? Gedurfde uitspraak voor iemand met een huurschuld voor de komende 60 jaar...
BVZ weer met zijn huurschuld.... vooral blijven gelovenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Grootleners? Gedurfde uitspraak voor iemand met een huurschuld voor de komende 60 jaar...
De rentetarieven zijn te hoogquote:'Portugal heeft binnen paar weken EU-steun nodig'
AMSTERDAM Portugal zal binnen een paar weken noodkredieten van de Europese Unie nodig hebben om zijn schuldenlast te kunnen dragen. Dat meldt persbureau Bloomberg woensdag.
Daarmee zou het Zuid-Europese land in de voetsporen treden van Griekenland en Ierland, zegt de chief investment officer van Axa Investment Managers tegen het persbureau.
De rentetarieven zijn simpelweg te hoog, zegt hij. De Portugese 10-jaarse staatsrente was op 10 februari gestegen tot 7,64 procent, het hoogste percentage sinds de introductie van de euro in 1999. Momenteel koerst de staatsrente rond de 7,45 procent.
Griekenland moest 17 dagen nadat de staatsrente de grens van 7 procent doorbrak, aankloppen bij de EU en het Internationaal Monetair Fonds voor financiële noodhulp. Ierland hield het nog bijna een maand uit met dat rentepercentage.
Spanje
Portugal heeft de afgelopen tijd diverse maatregelen genomen in een poging het vertrouwen van de markt terug te winnen. Het land verhoogde belastingen en kondigde forse bezuinigingen aan.
Over buurland Spanje is Axa positiever. Axa heeft er redelijk vertrouwen in dat het land zich door de moeilijke tijd kan slaan.
© NUzakelijk
Niet deze discussie aangaan met BVZ.... ik gebruikte exact hetzelfde bakker argumentquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Is dat zo? Huurders bouwen niks op, en zijn wellicht dom bezig in de ogen van tulpen-hypotheek-nederland, maar schuld hebben ze niet.
Heb jij ook schuld bij de bakker omdat je de komende 60 jaar een brood gaat kopen?
Jij ontkent dat je de komende 60 jaar zult moeten betalen voor je levensmiddelenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef BertV het volgende:
Heb jij ook schuld bij de bakker omdat je de komende 60 jaar een brood gaat kopen?
Nee, vooral niet discussiëren op een forum...quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
Niet deze discussie aangaan met BVZ....
Het is zo'n lekker simpel jochie ;-)quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Is dat zo? Huurders bouwen niks op, en zijn wellicht dom bezig in de ogen van tulpen-hypotheek-nederland, maar schuld hebben ze niet.
Discussieren is prima... maar over dit onderwerp is het zonde van de moeitequote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, vooral niet discussiëren op een forum...
Nou ik vind BVZ behoorlijk complex, ik krijg maar geen vat op zijn gedachtenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het is zo'n lekker simpel jochie ;-)
Zeg jij nu dat het ontkennen van de huizenbubbel een uiting van autisme is?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Autisme
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag. De stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar voor het derde levensjaar niet duidelijk zichtbaar, en het kan niet genezen worden.
Het verschil tussen schulden en vaste lasten is niet duidelijk?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij ontkent dat je de komende 60 jaar zult moeten betalen voor je levensmiddelen
Net als een huurcontract bedoel je?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef BertV het volgende:
Het verschil tussen schulden en vaste lasten is niet duidelijk?
...en dat ondertekent een hypotheek contract...
Juist daarom lenen deze mensen scheef. Ze leven in de veronderstelling dat er geen risico's zijn en prijzen alleen maar kunnen stijgen. Je huis verkopen in een neergaande markt is vrij lastig als je niets of te weinig hebt afgelost en geen spaargeld hebt om je vrij te kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef BertV het volgende:
[..]
...en dat ondertekent een hypotheek contract...
1 maand opzegtermijn versus "betaal 30 jaar lang een groot bedrag terug"?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Net als een huurcontract bedoel je?
Zie... zinloze discussiequote:Op woensdag 2 maart 2011 12:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Net als een huurcontract bedoel je?
Je hebt 1 maand om van het ene naar het andere huurcontract te kunnen overstappen. Je komt er niet vanaf.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:37 schreef BertV het volgende:
1 maand opzegtermijn versus betaal 30 jaar een groot bedrag terug?
Nou dat mogen de verzuurde huurders mij dan ook gaan uitleggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef BertV het volgende:
"Wie betaald die bepaald"quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je hebt 1 maand om van het ene naar het andere huurcontract te kunnen overstappen. Je komt er niet vanaf.
Waarom voelen alle hypotheekbezitters zich aangesproken?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat nog mooier is na de looptijd heb ik die vast lasten niet meer aangezien de schuld ook afgelost wordt.
Het is natuurlijk 'wie verhuurt bepaald, jij betaald.'quote:
Dus jij wilt graag in de particuliere sector huren waar ik voor een soortgelijk appartement ongeveer 800 euro per maand zou kwijt zijn tegenover mijn huidige 370 netto inclusief servicekosten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:42 schreef BertV het volgende:
[..]
"Wie betaald die bepaald"
Het is niet "Wie afbetaald die bepaald"
Het is nooit te laat om te beginnen met denken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef BertV het volgende:
Zie mijn eerdere post, jullie laten je in het harnas jagen op een manier dat ik er bijna wat van ga denken.
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:44 schreef BertV het volgende:
Het gaat mij alleen om huidige starters met de huidige prijsdaling, 100% belegingshypotheken, aflosingsvrije hypotheken en tophypotheken.
Kijk.... Bertje begrijpt het.... wie afbetaald is een slaaf. Vooral als je nog heel veel centjes moet afbetalen voor je overgewaardeerde woning. Fijn dat je weet wat je de komende 30 jaar moet betalen, maar wie plant er eigenlijk nog voor 30 jaar vooruit?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:42 schreef BertV het volgende:
[..]
"Wie betaald die bepaald"
Het is niet "Wie afbetaald die bepaald"
Verstandige mensen. De rest uiteraard niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:
maar wie plant er eigenlijk nog voor 30 jaar vooruit?
Angst..... of het rechtvaardigen van een riskante keuze.... cognitieve dissonantie zouden sommigen zeggenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef BertV het volgende:
Zie mijn eerdere post, jullie laten je in het harnas jagen op een manier dat ik er bijna wat van ga denken.
Of saaie burgerlijke mensen? Tja.. ieder zijn ding... maar het is onzin om te veronderstellen dat grootleners helden zijn en huurders hun geld weggooienquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verstandige mensen. De rest uiteraard niet.
Ik heb al veel naar mijn hoofd gekregen, maar saai en burgerlijk nog nooit.quote:
Juist de meest riskante kopers doen dat zonder NHG en dat zijn er best wat geweest...Huizen zouden immers altijd in prijs blijven stijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.
Maar hoeveel starters zijn er die aan die voorwaarden die je hier schetst voldoen?
De meeste starters kopen vaak nog met NHG dus die vallen al allemaal af want die kunnen de door jou bedachte financieringen niet krijgen onder NHG.
Ik maakte geen beschuldiging aan jouw adres... ik opperde een mogelijk groep mensenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb al veel naar mijn hoofd gekregen, maar saai en burgerlijk nog nooit.
Je zou zoveel eigen geld moeten meebrengen dat je niet afhankelijk bent van de grillen van een willekeurige bank of hik in de economie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.
Maar hoeveel starters zijn er die aan die voorwaarden die je hier schetst voldoen?
De meeste starters kopen vaak nog met NHG dus die vallen al allemaal af want die kunnen de door jou bedachte financieringen niet krijgen onder NHG.
Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook en dat wordt hier nogal vaak vergeten door de verzuurde huurders. Elke hypotheek nemer wordt hier per defenitie als leenkneus afgeschilderd. Nee goed bezig xeno, nu moeten we opeens nuance aanbrengen. Ik zou het waarderen als die nuance altijd gebruikt werd ipv het hersenloos gekanker op leenkneuzen met financieringen tot hun oogkassen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Of saaie burgerlijke mensen? Tja.. ieder zijn ding... maar het is onzin om te veronderstellen dat grootleners helden zijn en huurders hun geld weggooien
Ja maar zijn die riskant kopers dan starters geweest? En over hoeveel hypotheek nemers hebben jullie het nu precies want die is gewoon gelul in de ruimte over vermeende mis-standen waar er heus wel wat van zullen zijn maar hoeveel dat weten we niet. Ik verwacht dat het percentage van zulke hypotheken niet boven de 5% zal zitten, maar als jullie concrete cijfers hebben houd ik me aanbevolen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
Juist de meest riskante kopers doen dat zonder NHG en dat zijn er best wat geweest...Huizen zouden immers altijd in prijs blijven stijgen.
Ik ben niet de enige die met d's en t's zit te kloten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is natuurlijk 'wie verhuurt bepaald, jij betaald.'
Ook al breng je vele eigen geld mee, dan heb je nog altijd last van de hik in de economie, of je zou het heel goed moeten kunnen timen en op het dieptepunt moeten kunnen inkopen, dan ben je spekkoper in de huizen markt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:54 schreef BertV het volgende:
Je zou zoveel eigen geld moeten meebrengen dat je niet afhankelijk bent van de grillen van een willekeurige bank of hik in de economie.
Als ik de details had geweten had ik veel eerder al gekocht en nu allang hypotheekvrij geweest. Maar de glazen bol der economie is nogal moeilijk om te hanteren.quote:Als ik de details zou weten zou ik nu niet een domme huurder zijn.
precies, mijn ouders hadden 20 jaar geleden niet moeten twijfelen en WEL die slecht onderhouden villa moeten kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook al breng je vele eigen geld mee, dan heb je nog altijd last van de hik in de economie, of je zou het heel goed moeten kunnen timen en op het dieptepunt moeten kunnen inkopen, dan ben je spekkoper in de huizen markt.
[..]
Als ik de details had geweten had ik veel eerder al gekocht en nu allang hypotheekvrij geweest. Maar de glazen bol der economie is nogal moeilijk om te hanteren.
Nou.... als mensen tot hun oogkassen gefinancierd zijn dan zijn het toch echt leenkneuzen. Mensen die verantwoorde leningen aangegaan zijn, zijn geen leenkneuzen. Uiteraard zijn mensen die 100% lenen in een zeepbel wel leenkneuzen omdat zij instappen in een pyramidespel en zo meteen met onderwaarde zitten, die zeepbel zou niet eens bestaan hebben in NL als mensen eigen geld moesten inbrengen. Gratis geld... hebzucht... het zijn de ingredienten voor speculatieve zeepbellenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook en dat wordt hier nogal vaak vergeten door de verzuurde huurders. Elke hypotheek nemer wordt hier per defenitie als leenkneus afgeschilderd. Nee goed bezig xeno, nu moeten we opeens nuance aanbrengen. Ik zou het waarderen als die nuance altijd gebruikt werd ipv het hersenloos gekanker op leenkneuzen met financieringen tot hun oogkassen.
Asfixia!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:06 schreef xenobinol het volgende:
Hoe noemen we mensen die geld lenen om te 'belegen' ?
Het dogma zou moeten zijn dat ook een koopwoning geld kost. Feitelijk is dat ook zo, behalve als je een zeepbel aan het opblazen bent. Dan kost het ook geld maar gaat de rekening voornamelijk naar de onderste laag van de pyramide. Ik ben blij dat ik daar niet toe behoor. Ik huur lekker in de top van de huurpyramide aangezien ik een scheefhuurder benquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:02 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, mijn ouders hadden 20 jaar geleden niet moeten twijfelen en WEL die slecht onderhouden villa moeten kopen.
Ik had gewoon direct 11 jaar geleden moeten kopen.... dat is het spel inderdaad.
Maar los daarvan. Af en toe kan het gewoon niet.
Het lijkt alsof een huis moet, ten kostte van alles, op ieder moment.
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzzquote:
Nee hoor. Dat geld behoorde aan zijn verhuurder toe, daar had hij zich tenslotte contractueel toe verplicht. Echter leende hij dat held van zijn verhuurder... of wacht... hij *stal* het van zijn verhuurder en ging er mee beleggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzz
Je bent hiermee net zo in de war als met je huurschuld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef xenobinol het volgende:
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzz
Dat ligt aan jouw beperkte cognitieve vermogens. Dat maakt het soms onmogelijk om jou iets duidelijk te makenquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent hiermee net zo in de war als met je huurschuld.
Als we nou allemaal ophouden met elkaar iets duidelijk proberen te maken wat toch niet lukt... dan kan dit topic dicht!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouw beperkte cognitieve vermogens. Dat maakt het soms onmogelijk om jou iets duidelijk te maken
Goede argumenten zou helpen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:
Dat maakt het soms onmogelijk om jou iets duidelijk te maken
Nee.... de verhuurder heeft een vordering op zijn huurder. Het geld op een bankrekening is evenmin je eigendom. Feitelijk leen je het geld aan de bank en heb je een vordering op de bank. Niet betalen is wat anders als stelen, stelen betekend dat je iemand anders zijn eigendom ontneemt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat geld behoorde aan zijn verhuurder toe, daar had hij zich tenslotte contractueel toe verplicht. Echter leende hij dat held van zijn verhuurder... of wacht... hij *stal* het van zijn verhuurder en ging er mee beleggen.
Crimineeltje dat hij is!
Een goede definitie is de basis van een goed argument.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Goede argumenten zou helpen.
Laat me raden. In jouw optiek had hij slechts zijn huurcontract 'gekraakt'.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:27 schreef xenobinol het volgende:
Niet betalen is wat anders als stelen, stelen betekend dat je iemand anders zijn eigendom ontneemt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat me raden. In jouw optiek had hij slechts zijn huurcontract 'gekraakt'.
Tuurlijk wel. Je gooit je geld over de muur en dat is je eigen schuldquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:29 schreef xenobinol het volgende:
Overigens betaal ik mijn huur vooruit... van schuld is dus nooit sprake.
Want je kan volgende maand stoppen met wonenquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:29 schreef xenobinol het volgende:
Overigens betaal ik mijn huur vooruit... van schuld is dus nooit sprake.
Ik heb volgende maand gewoon weer kosten aan mijn levensonderhoud maar schulden heb ik niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Want je kan volgende maand stoppen met wonen
Opgelost. Ik betaal mijn hypotheek ook altijd vooruit, dus heb ik geen schulden. Aldus Xeno.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:42 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb volgende maand gewoon weer kosten aan mijn levensonderhoud maar schulden heb ik niet.
Nee.... jij betaald omdat je de hypotheeknemer een hoop geld schuldig bent. Ik ben geen huis schuldig aan mijn verhuurder. Ik betaal mijn verhuurder omdat ik gebruik wil maken van zijn woning. Feitelijk heeft de verhuurder een verplichting aan mijquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Opgelost. Ik betaal mijn hypotheek ook altijd vooruit, dus heb ik geen schulden. Aldus Xeno.
Je bent de komende 60 jaar huur verschuldigd. Of je die nu op tijd voldoet of niet. Punt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:54 schreef BertV het volgende:
...en spreek je pas over huurschuld als je een maand achter loopt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent de komende 60 jaar huur verschuldigd. Of je die nu op tijd voldoet of niet. Punt.
Je hebt hem door en stopt met huren?quote:
Goede eind conclusie... slotje. einde reeks...quote:Xeno gooit zijn geld over de muur richting verhuurder, Whuzz gooit zijn geld over de muur naar de bank. Whuzz bouwt daarmee iets op, maar zit wel vast aan zijn huis en neemt daarmee een zeker risico. Xeno bouwt niets op, maar is vogelvrij. Ieder het zijne.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd hebquote:
Nee... nee... want daarmee zijn we er nog niet over uit hoe het verder moet met de huizenmarkt. Nu we vastgesteld hebben dat wonen geld kost rest de vraag hoe we de kosten naar beneden kunnen krijgen en het aanbod weten te vergroten. In ieder geval niet door het opblazen van zeepbellenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:05 schreef BertV het volgende:
Goede eind conclusie... slotje. einde reeks...
Door niet te kopen blaas je de huurbel nog verder op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
Nee... nee... want daarmee zijn we er nog niet over uit hoe het verder moet met de huizenmarkt. Nu we vastgesteld hebben dat wonen geld kost rest de vraag hoe we de kosten naar beneden kunnen krijgen en het aanbod weten te vergroten. In ieder geval niet door het opblazen van zeepbellen
Werk jij niet?quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Door niet te kopen blaas je de huurbel nog verder op.
Ja dat kan natuurlijk niet het aanbod vergroten. We wonen in een dichtbevolkt land en willen ook nog natuur overhouden. Iedere randmongool wil eigenlijk in een vrijstaand huis met een flinke lap grond wonen. Dat zijn conflicterende eisen, waarbij we nog een bureaucratische laag waar je niet geod van wordt er tussen hebben zitten, die ook niet meewerken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
Nu we vastgesteld hebben dat wonen geld kost rest de vraag hoe we de kosten naar beneden kunnen krijgen en het aanbod weten te vergroten.
Huizen bijbouwen met 1 kamer. Alle alleenstaanden daar naar toe.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... nee... want daarmee zijn we er nog niet over uit hoe het verder moet met de huizenmarkt. Nu we vastgesteld hebben dat wonen geld kost rest de vraag hoe we de kosten naar beneden kunnen krijgen en het aanbod weten te vergroten.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk niet het aanbod vergroten. We wonen in een dichtbevolkt land en willen ook nog natuur overhouden. Iedere randmongool wil eigenlijk in een vrijstaand huis met een flinke lap grond wonen. Dat zijn conflicterende eisen, waarbij we nog een bureaucratische laag waar je niet geod van wordt er tussen hebben zitten, die ook niet meewerken.
Ik denk dat we gewoon een drijvende stad in het markermeer moeten gaan bouwen, daarmee lossen we in ieder geval de vraag tijdelijk op.
Als dat gaat volgens dezelfde prijs/m3 verhouding als dat nu word gehanteerd is dat geen oplossing. Zowel kwalitatief is dat geen verbetering en economisch is het ook niet een geschikte oplossing. Wat heb je aan piepkleine hokjes waar je net een bed in kan zetten? De woonbranche zit daar niet op te wachten. Nee... hoge vastgoedprijzen zijn enkel in het belang van een zeer beperkt aantal mensen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:57 schreef HansvD het volgende:
[..]
Huizen bijbouwen met 1 kamer. Alle alleenstaanden daar naar toe.
Meer aanbod, dus lagere prijzen.
Opgelost.
Gewoon goedkoop bouwen, niet te veel kwaliteit, alleenstaande zit toch liever buiten huis.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als dat gaat volgens dezelfde prijs/m3 verhouding als dat nu word gehanteerd is dat geen oplossing. Zowel kwalitatief is dat geen verbetering en economisch is het ook niet een geschikte oplossing. Wat heb je aan piepkleine hokjes waar je net een bed in kan zetten? De woonbranche zit daar niet op te wachten. Nee... hoge vastgoedprijzen zijn enkel in het belang van een zeer beperkt aantal mensen.
Misschien moeten we dit vraagstuk eens neerleggen bij IKEA die kunnen er vast wat van maken. Goedkope woningen die er niet uit zien als kamp barakken en makkelijk te installeren zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:14 schreef HansvD het volgende:
[..]
Gewoon goedkoop bouwen, niet te veel kwaliteit, alleenstaande zit toch liever buiten huis.
Er komen zo veel sociale huurwoningen vrij, wachtlijsten weg, dus ook daar lagere prijzen.
Of gewoon de Tuigdorpen van Wilders invoeren .....
Hmm oke.... dan toch maar gewoon bijbouwenquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien moeten we dit vraagstuk eens neerleggen bij IKEA die kunnen er vast wat van maken. Goedkope woningen die er niet uit zien als kamp barakken en makkelijk te installeren zijn.
Of die tuigdorpen zo'n goed idee zijn weet ik nog niet, voor je het weet gaat het tuig klagen over de asociale buren.
Bijbouwen hoeft niet, er staat nog genoeg te koop.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:37 schreef HansvD het volgende:
Hmm oke.... dan toch maar gewoon bijbouwen
Genoeg schroot ja... bijbouwen is de oplossing, zowel om de prijsdruk op te voeren als de bouwsector bezig te houden. Nu word de hele markt gegijzeld door te hoge prijzen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bijbouwen hoeft niet, er staat nog genoeg te koop.
Waarom zou je de prijsdruk op willen voeren?quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:21 schreef xenobinol het volgende:
bijbouwen is de oplossing, zowel om de prijsdruk op te voeren
Dat zou voor de economie wel beter zijn inderdaad.quote:als de bouwsector bezig te houden.
De huizenprijzen zijn goed, zeker als je het vergelijkt met de huurprijzen van de vrije sector. (Niet die van de sociale woningbouw natuurlijk, de mensen waarvoor die woningen bedoelt zijn kunnen sowieso al niet kopen.) De markt wordt gegijzeld door te strenge regels.quote:Nu word de hele markt gegijzeld door te hoge prijzen.
huurwoningen is vraag zat naar en gemeenten hebben geld nodigquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bijbouwen hoeft niet, er staat nog genoeg te koop.
Zie je nou wel dat het misloopt als de huizen te goedkoop worden zodat iedereen er 1 kan kopen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:57 schreef xenobinol het volgende:
http://www.depers.nl/binn(...)t-jullie-willen.html
Ik voorspel weblogs vol met klagers....quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef Bayswater het volgende:
Dat gaat nog wat worden als dadelijk de eerste brieven in de bus vallen.
Als de huizenprijzen dit jaar 5% dalen wil er niemand meer kopen... Voor 12000EURO kun je namelijk heel lang hurenquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef Bayswater het volgende:
Mijn moeder heeft van de buurvrouw gehoord dat haar huur met minimaal 5 % omhoog gaat, nu zei ze plots vanavond dat ze wil gaan kopen op haar 74 e.![]()
Het gaat niet om willen kopen, maar om kunnen kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef Bayswater het volgende:
Mijn moeder heeft van de buurvrouw gehoord dat haar huur met minimaal 5 % omhoog gaat, nu zei ze plots vanavond dat ze wil gaan kopen op haar 74 e.![]()
Yep.... de 'fear' fase is aangebroken. Oudjes zullen massaal hun woningen op de markt gooien om toch nog maar naar Spanje te kunnen verkassen. Kan ook prima aangezien de huizen daar veel van hun marktwaarde prijs hebben gegeven.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt het lijntje zo doortrekken.
Tja.... ligt eraan wat voor een woning het is en waar ze staat. Linkje?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:50 schreef MellaBella het volgende:
Wat is een reeël bod op een huis dat al 16 maanden te koop staat?
Vraagprijs: ¤159.500
http://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-47574792-melsbroekstraat-47quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... ligt eraan wat voor een woning het is en waar ze staat. Linkje?
Een ton zou nog een misdadige vraagprijs zijn imoquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:52 schreef MellaBella het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-47574792-melsbroekstraat-47
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |