abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93486344
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.

Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93486375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
Passen ze een nieuw soort thermodynamica toe :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93486513
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Misschien moeten we gewoon naar een resource based economy, of zouden we daar toch ALLEMAAL te grote egoisten voor zijn. Werken voor het algemeen belang, dat is toch gewoon een akelige gedachte :')
:P

Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_93486640
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:P

Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
Denk het niet.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:21:14 #130
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93486877
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.

Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.

Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.

Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.

[ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 01-03-2011 13:27:43 ]
pi_93486959
quote:
Dan kun je er de zielige afrikanen wel bijhalen maar die hebben gewoon tot nu toe nog geen industrie die echt waarde toevoegd in hun landen zitten.
Eigen schuld, domme negers.

In Libië nu ook: lopen ze met elkaar te vechten na jaren bereidwillig onder een dictator geleefd te hebben. En wij ze maar helpen vanuit het Westen. Eerst leveren we die dictator - die daar nota bene bij de gratie van het volk zit, hadden ze maar eerder in opstand moeten komen - keurig de wapens waar hij om vraagt, en nu willen we er weer rust en vrede komen brengen.

We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:24:56 #132
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93487041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.

Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
pi_93487042
quote:
Denk het niet.
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.

Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

- "Wat een onzin en ook nog onwaar."

Etc. etc.
pi_93487075
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Ik denk dat de meeste mensen in het westen het liefste hun handen ervan af zouden trekken. Helaas stort onze hele economie in zonder olie, dus momenteel is dat geen optie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93487153
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

Etc. etc.
Alsof de opmerking waar ik op reageerde zo`n hoogstaand niveau was :')
Hij zegt toch zelf ook 'imo', verdiep je even in wat het betekent voordat je als een goudschaap gaat lopen blaten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:28:09 #136
324665 meth77
to do or not to do
pi_93487181
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.

en lichter en met veel meer electronica en auto's gaan permanent op internet zodat ze niet meer gestolen kunen worden of je moet de hele auto slopen
pi_93487219
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

Etc. etc.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:

Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.

Heh?
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Eigen schuld, domme negers.

Nuff said. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93488122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven :)

Overigens is de Audi A2 3L een van de meest zuinige productie auto's ooit. Dankzij zijn vliegtuigstoelen, lichte legering (aluminium dieselmotor), aerodynamische wieldoppen en bodemplaat en speciale banden voor een lage rolweerstand.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:53:45 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93488302
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven :)
Honda Civic hybrid

Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.

Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan conventionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
pi_93488472
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Honda Civic hybrid

Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.

Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan confentionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
Aah een hybride :)

Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig ;)

Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:15:20 #141
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93489165
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.

Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.

Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.
Precies. In de jaren 70 was 1:15 toch echt een dikek zeldzaamheid. Dan had je het kleinste autotje dat er was en reed je niet harder dan 100-110. De meeste benzinemotoren kwamen in die tijd echt niet verder dan zo'n 1:8.
De auto's van tegenwoordig zijn een kilo of 400-500 zwaarder, rijden harder en leggen ineffiecientere routes af (files, veel stop-start verkeer in de stad) en rijden desondanks een stuk zuiniger.

Als je genoegen zou nemen met de veiligheidseisen, de emissie eisen en het comfort van 40 jaar terug zou een auto nu met gemak 1:40+ rijden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:16:42 #142
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93489232
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah een hybride :)

Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig ;)

Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.

Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.

Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:17:50 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93489270
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93490938
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:16 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.

quote:
Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.

quote:
Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
Precies.... met name remmen geeft enorm veel energieverlies bij een conventionele auto. Bij een hybride auto kan je een deel terug winnen. Als alternatief zou je ook kunnen anticiperen door je snelheid aan te passen en afstand te houden :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93491161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:17 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik ;)
:O

Ik heb nog geen zinnig argument gehoord Whuzz.... ja.... auto's zijn een klein beetje zuiniger geworden maar dat is nog geen eens een factor 1 laat staan dat ze in de buurt komen van de factor 5 die jij genoemd hebt :)
En 1 op 40 gaan we niet halen met verbrandingsmotoren zonder enorme concessies te doen aan de luxe en grote van auto's.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:10:22 #146
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93491480
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.

Op die manier moet je wel kopen.

Ontopic:

Ik heb een zuinige Aygo die 1:20 doet. ;)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93491608
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93491711
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef BertV het volgende:
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.

Op die manier moet je wel kopen.
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik. ;)
pi_93491871
quote:
Donner: geen onderzoek beschimmelde huurhuizen

Minister Donner van Binnenlandse Zaken ziet geen reden tot ingrijpen in Amsterdam Nieuw-West, waar zo'n 2000 gezinnen onder slechte omstandigheden leven. Hun beschimmelde huurhuizen staan al jarenlang op de nominatie om gesloopt te worden, waardoor er in die tijd geen enkel onderhoud is gepleegd.

Volgens Donner is er geen reden tot onderzoek naar de toestand van de woningen, zei hij tijdens het Vragenuur tegen het SP-Kamerlid Paulus Jansen. "Ik houd me liever bezig met het oplossen van problemen, in plaats van het instellen van een onderzoek", zei Donner.

Jansen meent dat er wel reden is voor onderzoek, gezien de miserabele staat van de huurwoningen. Het Kamerlid vindt de woonsituatie voor de gezinnen 'hemeltergend'. Ook vroeg hij aan de minister waarom hij geen gebruik maakt van zijn 'uitgebreide bevoegdheden' op dit gebied.

Volgens Donner ligt de verantwoordelijkheid primair bij de eigenaar van de woningen, in dit geval de woningcorporatie Stadgenoot.

Jansen had zijn vragen aan Donner gesteld, naar aanleiding van een reportage in het VARA-programma Uitgesproken van gisteravond. Hieruit bleek dat de bewoners last hebben van allerlei gezondheidsklachten vanwege de schimmel in de huizen.

De huizen staan al twaalf jaar op de nominatie om gesloopt te worden. Een woordvoerder van Stadgenoot zei gisteravond in de uitzending dat het nog 'drie tot vijf jaar duurt voordat de huizen gesloopt worden'.

bron: NVM
Donner spant zich liever in om snel de scheefhuurders af te persen. De gezondheid van 2000 gezinnen is niet van belang... dat is iets voor minister Schippers :{w
Donner houd zich liever bezig met zaken die volkshuisvesting aangaan _O-

Als die mensen zich nu even organiseren en gewoon geen huur meer gaan betalen. Denk niet dat politici en justitie even 2000 gezinnen gaan uitzetten :')
Laat de revolutie beginnen, in Noord Afrika kan het dus waarom ook niet in Nieuw-West w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93491872
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd :')
Nou, schiet mij dan maar dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')