In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T
Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
Passen ze een nieuw soort thermodynamica toequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Misschien moeten we gewoon naar een resource based economy, of zouden we daar toch ALLEMAAL te grote egoisten voor zijn. Werken voor het algemeen belang, dat is toch gewoon een akelige gedachte
Denk het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.
Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Eigen schuld, domme negers.quote:Dan kun je er de zielige afrikanen wel bijhalen maar die hebben gewoon tot nu toe nog geen industrie die echt waarde toevoegd in hun landen zitten.
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T
Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.quote:Denk het niet.
Ik denk dat de meeste mensen in het westen het liefste hun handen ervan af zouden trekken. Helaas stort onze hele economie in zonder olie, dus momenteel is dat geen optie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Alsof de opmerking waar ik op reageerde zo`n hoogstaand niveau wasquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.
Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.
"Echt niet."
- "Jawel hoor."
"Ik denk het ook niet."
- "Wat een onzin en ook nog onwaar."
Etc. etc.
en lichter en met veel meer electronica en auto's gaan permanent op internet zodat ze niet meer gestolen kunen worden of je moet de hele auto slopenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.
Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.
Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.
"Echt niet."
- "Jawel hoor."
"Ik denk het ook niet."
- "Wat een onzin en ook nog onwaar."
Etc. etc.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.
Heh?
Nuff said.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Eigen schuld, domme negers.
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegevenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.
Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
Honda Civic hybridquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven
Aah een hybridequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Honda Civic hybrid
Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.
Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan confentionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
Precies. In de jaren 70 was 1:15 toch echt een dikek zeldzaamheid. Dan had je het kleinste autotje dat er was en reed je niet harder dan 100-110. De meeste benzinemotoren kwamen in die tijd echt niet verder dan zo'n 1:8.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.
Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.
Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah een hybride![]()
Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig![]()
Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.quote:Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.
Precies.... met name remmen geeft enorm veel energieverlies bij een conventionele auto. Bij een hybride auto kan je een deel terug winnen. Als alternatief zou je ook kunnen anticiperen door je snelheid aan te passen en afstand te houdenquote:Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:17 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef BertV het volgende:
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.
Op die manier moet je wel kopen.
Donner spant zich liever in om snel de scheefhuurders af te persen. De gezondheid van 2000 gezinnen is niet van belang... dat is iets voor minister Schippersquote:Donner: geen onderzoek beschimmelde huurhuizen
Minister Donner van Binnenlandse Zaken ziet geen reden tot ingrijpen in Amsterdam Nieuw-West, waar zo'n 2000 gezinnen onder slechte omstandigheden leven. Hun beschimmelde huurhuizen staan al jarenlang op de nominatie om gesloopt te worden, waardoor er in die tijd geen enkel onderhoud is gepleegd.
Volgens Donner is er geen reden tot onderzoek naar de toestand van de woningen, zei hij tijdens het Vragenuur tegen het SP-Kamerlid Paulus Jansen. "Ik houd me liever bezig met het oplossen van problemen, in plaats van het instellen van een onderzoek", zei Donner.
Jansen meent dat er wel reden is voor onderzoek, gezien de miserabele staat van de huurwoningen. Het Kamerlid vindt de woonsituatie voor de gezinnen 'hemeltergend'. Ook vroeg hij aan de minister waarom hij geen gebruik maakt van zijn 'uitgebreide bevoegdheden' op dit gebied.
Volgens Donner ligt de verantwoordelijkheid primair bij de eigenaar van de woningen, in dit geval de woningcorporatie Stadgenoot.
Jansen had zijn vragen aan Donner gesteld, naar aanleiding van een reportage in het VARA-programma Uitgesproken van gisteravond. Hieruit bleek dat de bewoners last hebben van allerlei gezondheidsklachten vanwege de schimmel in de huizen.
De huizen staan al twaalf jaar op de nominatie om gesloopt te worden. Een woordvoerder van Stadgenoot zei gisteravond in de uitzending dat het nog 'drie tot vijf jaar duurt voordat de huizen gesloopt worden'.
bron: NVM
Nou, schiet mij dan maar dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |