abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:35:20 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93482772
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.

Ooit was er ook een probleem in Europa omdat bijna al het hout gekapt was. Toen ging men kolenmijnen exploiteren. In potentie is er voldoende energie op de aarde, 100x meer dan we nodig hebben. Kwestie van technologie ontwikkelen om deze energie te exploiteren. Nu gebeurt dat nog niet omdat de noodzaak er niet is.

Als ik alleen al zie hoe wij gevorderd zijn in één generatie. Ik weet nog dat wij thuis één telefoon hadden (toen ik geboren werd hadden we er geen), en dat daar maar zelden mee gebeld werd, want dat was duur. Verder hadden we een radio en een zwart-wit televisie. Dat was het zo'n beetje.

Nu is alle kennis en data real time mobiel beschikbaar voor bijna nul kosten. En beter nog, iedereen kan zelf real time mobiel en bijna gratis al zijn data en communicatie delen met de wereld. Het heeft veel geld gekost dit te realiseren, maar we gaan daar nu pas echt de vruchten van plukken. Dit zal een enorme boost geven in de ontwikkeling van kennis.

Ik weet nog dat je voor de beurskoersen de volgende dag in de krant moest kijken, en als je grafiekjes wilde kon je een paar maanden gaan noteren en vervolgens zoiets uittekenen op millimeter-papier. Wilde je wat kopen, dan fietste je naar de bank!
The End Times are wild
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:45:23 #102
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93483154
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft ING Bank drie boetes opgelegd van in totaal 130.000 euro. Volgens de toezichthouder was het beleid van de bank bij het verstrekken van hypotheken onvoldoende gericht op het voorkomen van overkreditering.

De bank heeft hierdoor hypotheken verstrekt die onverantwoord zijn, meldt de AFM dinsdag.

ING legt zich neer bij de beslissing van de toezichthouder, maar zegt het op alle punten oneens te zijn. De bank zegt in belang van de klant te hebben geadviseerd.

Ouders
ING Bank heeft in verschillende gevallen ouders laten meetekenen voor de hypotheek van hun kind. De financiële positie van de ouders werd in die gevallen onvoldoende bekeken.

Ook verstrekte de bank hypotheken op basis van historische woonlasten van consumenten. Hierbij werd geen rekening gehouden met BKR-kredieten tot 5.000 euro.

De AFM heeft in 2009 een branchebreed onderzoek gedaan naar advisering en kredietverstrekking door grote banken in Nederland. Het onderzoek moest aantonen of consumenten voldoende worden beschermd tegen te hoge hypotheekschulden.

Noodzakelijk
ING Bank is onvoldoende zorgvuldig geweest bij het verstrekken van kredieten aan zelfstandige ondernemers, concludeert de AFM. Zij konden in sommige gevallen leningen krijgen op basis van één jaaropgave. De toezichthouder vindt een toetsing op basis van drie jaaropgaven noodzakelijk.

Eerder legde de AFM al een boete op aan ABN AMRO van 30.000 euro. De bank zou ‘niet-passend advies’ hebben gegeven bij het verstrekken van kredietverzekeringen. Klanten kregen een te hoge hypotheek. De Rabobank werd ook beboet en moest 150.000 euro betalen.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93483289
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:

De huidige bevolkingsexplosie is enkel mogelijk gemaakt door de snelle ontwikkeling als gevolg van de ruime beschikking over goedkope energie.
Kijk eens in het gelinkte topic, als dit klopt dan zie ik energie niet meer als een probleem. ^O^ Daniel Nocera - in de komende 5 jaar een waterstofenergie revolutie(?)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:53:48 #104
324665 meth77
to do or not to do
pi_93483538
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:

Nu is alle kennis en data real time mobiel beschikbaar voor bijna nul kosten. En beter nog, iedereen kan zelf real time mobiel en bijna gratis al zijn data en communicatie delen met de wereld. Het heeft veel geld gekost dit te realiseren, maar we gaan daar nu pas echt de vruchten van plukken. Dit zal een enorme boost geven in de ontwikkeling van kennis.
vroeger keek ik naar de Jetsons en die George keek dan altijd op de spiegel naar de televisie en op zijn horloge om met zijn baas te praten, dat zal binnenkort realiteit zijn


[ Bericht 7% gewijzigd door meth77 op 01-03-2011 12:00:38 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:57:44 #105
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93483700
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.

Ooit was er ook een probleem in Europa omdat bijna al het hout gekapt was. Toen ging men kolenmijnen exploiteren. In potentie is er voldoende energie op de aarde, 100x meer dan we nodig hebben. Kwestie van technologie ontwikkelen om deze energie te exploiteren. Nu gebeurt dat nog niet omdat de noodzaak er niet is.

Als ik alleen al zie hoe wij gevorderd zijn in één generatie. Ik weet nog dat wij thuis één telefoon hadden (toen ik geboren werd hadden we er geen), en dat daar maar zelden mee gebeld werd, want dat was duur. Verder hadden we een radio en een zwart-wit televisie. Dat was het zo'n beetje.

Nu is alle kennis en data real time mobiel beschikbaar voor bijna nul kosten. En beter nog, iedereen kan zelf real time mobiel en bijna gratis al zijn data en communicatie delen met de wereld. Het heeft veel geld gekost dit te realiseren, maar we gaan daar nu pas echt de vruchten van plukken. Dit zal een enorme boost geven in de ontwikkeling van kennis.

Ik weet nog dat je voor de beurskoersen de volgende dag in de krant moest kijken, en als je grafiekjes wilde kon je een paar maanden gaan noteren en vervolgens zoiets uittekenen op millimeter-papier. Wilde je wat kopen, dan fietste je naar de bank!
This time is different. Dat zij men in 1930 ook al. _O- _O- _O-
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93484086
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:57 schreef Censuur-152 het volgende:
This time is different. Dat zij men in 1930 ook al. _O- _O- _O-
En we hebben het slechter dan in 1930 :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93484384
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:

De problemen nemen helemaal niet toe. Onze kennis verdubbelt iedere drie jaar en iedere tien jaar hebben we het gemiddeld weer beter dan ooit in de menselijke geschiedenis daarvoor. Ook in andere landen, die groeien juist het snelst.

De moderne ICT is vooral een schaalvergroting en doorontwikkeling van technologie die decennia oud is. Vele technologische innovaties hebben een theoretische basis die terug te voeren zijn naar halverwege de 20e eeuw. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze niet zo nieuw zijn als de meeste mensen vermoeden. Vele producten zijn het gevolg van opeenvolgende generaties. Met nieuwe gereedschappen maakt men nog betere gereedschappen die mogelijk weer leiden tot betere gereedschappen etc.. net zo lang totdat je tegen fysische barrières aan loopt. Pas dan is er de noodzaak om fundamenteel nieuwe mechanismen toe te passen, wat we de afgelopen 60 jaar gezien hebben is dat technologie word doorontwikkeld tot de fysische barrière en daarna is de koek gewoon op.

Neem een verbrandingsmotor... nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundamentele principe als ontwikkeld ruim 100 jaar geleden. Uiteraard zijn er verbeteringen aangebracht, voornamelijk om de betrouwbaarheid en uitstoot van schadelijke gassen te verbeteren. Zijn ze effcienter geworden? Nee niet echt... want dat word begrenst door fysische grenzen.

Elektrische auto's? Zelfde verhaal... ja... technologie is beter en goedkoper geworden. Maar de motoren zijn niet efficienter geworden en de energieopslag is nog steeds een enorm probleem.

Het grote probleem is de energie... waar komt deze vandaan? Juist.... fossiele brandstoffen. Het opwekken (of eerder het oogsten) van grote hoeveelheden energie op een duurzame manier kost gewoon veel ruimte en veel materieel. Duurzame energie zal voorlopig niet goedkoop zijn en mogelijk nooit worden. Als je je realiseert dat er heel veel energie nodig is voor de teelt van voedsel en onze maatschappij gebouwd is op goedkope energie voor transport van voedsel en goederen dan is het volgens mij terecht om zeer bezorgt te zijn over de toekomst. Ik ben niet de pessimist die er vanuit gaat dat de mens niet zal overleven, maar het feestje zal echt niet op hetzelfde niveau worden voorgezet als dat we nu gewend zijn.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93484408
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En we hebben het slechter dan in 1930 :?
Nu nog niet ;)

Maar de prijs van olie zal voorlopig flink blijven stijgen w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:19:32 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93484514
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De moderne ICT is vooral een schaalvergroting en doorontwikkeling van technologie die decennia oud is. Vele technologische innovaties hebben een theoretische basis die terug te voeren zijn naar halverwege de 20e eeuw. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze niet zo nieuw zijn als de meeste mensen vermoeden. Vele producten zijn het gevolg van opeenvolgende generaties. Met nieuwe gereedschappen maakt men nog betere gereedschappen die mogelijk weer leiden tot betere gereedschappen etc.. net zo lang totdat je tegen fysische barrières aan loopt. Pas dan is er de noodzaak om fundamenteel nieuwe mechanismen toe te passen, wat we de afgelopen 60 jaar gezien hebben is dat technologie word doorontwikkeld tot de fysische barrière en daarna is de koek gewoon op.

Neem een verbrandingsmotor... nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundamentele principe als ontwikkeld ruim 100 jaar geleden. Uiteraard zijn er verbeteringen aangebracht, voornamelijk om de betrouwbaarheid en uitstoot van schadelijke gassen te verbeteren. Zijn ze effcienter geworden? Nee niet echt... want dat word begrenst door fysische grenzen.

Elektrische auto's? Zelfde verhaal... ja... technologie is beter en goedkoper geworden. Maar de motoren zijn niet efficienter geworden en de energieopslag is nog steeds een enorm probleem.

Het grote probleem is de energie... waar komt deze vandaan? Juist.... fossiele brandstoffen. Het opwekken (of eerder het oogsten) van grote hoeveelheden energie op een duurzame manier kost gewoon veel ruimte en veel materieel. Duurzame energie zal voorlopig niet goedkoop zijn en mogelijk nooit worden. Als je je realiseert dat er heel veel energie nodig is voor de teelt van voedsel en onze maatschappij gebouwd is op goedkope energie voor transport van voedsel en goederen dan is het volgens mij terecht om zeer bezorgt te zijn over de toekomst. Ik ben niet de pessimist die er vanuit gaat dat de mens niet zal overleven, maar het feestje zal echt niet op hetzelfde niveau worden voorgezet als dat we nu gewend zijn.
Het feestje zal nog veel mooier worden! Wat denk je van biotech, waardoor allerlei ziektes beter bestreden zullen worden. Een levensduur van 150 jaar en onbeperkte bijna gratis energie!
The End Times are wild
pi_93484865
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:
Maar de prijs van olie zal voorlopig flink blijven stijgen w/
Het lijkt je huur wel. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93484878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:19 schreef LXIV het volgende:

Het feestje zal nog veel mooier worden! Wat denk je van biotech, waardoor allerlei ziektes beter bestreden zullen worden. Een levensduur van 150 jaar en onbeperkte bijna gratis energie!
Maar dat word een feestje dat voor weinig mensen is weggelegd. Probeer nu maar eens om kwalitatief goede zorg te krijgen. Zelfs voor rijke mensen is dat al moeilijk genoeg. Het probleem is dat mensen die niets substantieels toevoegen aan de wereld het beste beloont worden. De stimulans om innovatieve technologie te ontwikkelen is er simpelweg niet. Waarom zou je een briljant chirurg of bio engineer worden als je als bankster makkelijk veel geld kan verdienen? Onze maatschappij beloont de verkeerde mensen en maakt misbruik van mensen die uit overtuiging aan het bed van een patient staan.

Onze wereld bied gewoon niet de hulpbronnen om onze verspillende levensstandaard voor iedereen mogelijk te maken. Zelfs in de huidige wereld is de westerse standaard maar voor een beperkt aantal mensen weg gelegd. De consumptie maatschappij gebaseerd op alsmaar groeiende consumptie van diensten en goederen ligt en het bijbehorende monetaire systeem van exponentiele geldgroei zijn daarom ook gedoemd om te falen ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93484897
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het lijkt je huur wel. :D
Zo snel stijgt mijn huur niet hoor :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93485183
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:29 schreef xenobinol het volgende:

Onze wereld bied gewoon niet de hulpbronnen om onze verspillende levensstandaard voor iedereen mogelijk te maken.
Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.

En energie, ja dat kan een groot probleem zijn, maar zie mijn eerder gemaakt link en ga deze eerst eens kijken. Directe electrolyse van water door zonlicht met een zelfhelend catalytisch materiaal.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:49:28 #114
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93485576
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:

Neem een verbrandingsmotor... nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundamentele principe als ontwikkeld ruim 100 jaar geleden. Uiteraard zijn er verbeteringen aangebracht, voornamelijk om de betrouwbaarheid en uitstoot van schadelijke gassen te verbeteren. Zijn ze effcienter geworden? Nee niet echt...
De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93485692
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:38 schreef Basp1 het volgende:

Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.
Over technologische oplossingen ben ik niet negatief ;)
Ik ben echter wel heel erg pessimistisch over de beschikbare economische middelen om op tijd de overgang te maken naar een duurzamere samenleving. Liever stoppen we geld in huizenmarkt zeepbellen en soortgelijke lege constructies.

quote:
En energie, ja dat kan een groot probleem zijn, maar zie mijn eerder gemaakt link en ga deze eerst eens kijken. Directe electrolyse van water door zonlicht met een zelfhelend catalytisch materiaal.
Mooie ontwikkelingen zijn geen garantie om een probleem op te lossen, zolang geld het levensbloed is dat de toewijzing van hulpbronnen dicteert en deze onder de controle van hebzuchtige mensen met een korte termijn visie is zijn we gedoemd dit soort ontwikkelingen te vertragen en tegen te werken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93485761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet zo negatief, jij als technuet zou juist wel moeten geloven in cradle to cralde ontwerp filosofieen waardoor de verspilling van grondstoffen tot 0 geelimineerd zou moeten kunnen worden.

En energie, ja dat kan een groot probleem zijn, maar zie mijn eerder gemaakt link en ga deze eerst eens kijken. Directe electrolyse van water door zonlicht met een zelfhelend catalytisch materiaal.
Neemt natuurlijk allemaal niet weg dat een energietekort over een periode van enkele jaren weldegelijk een probleem kan zijn, waardoor de economische groei wordt beperkt. Maar uiteindelijk komt er een oplossing voor, daar ben ik van overtuigd. De zon pompt elke dag zo gruwelijk veel energie in onze aarde, het is een kwestie van deze energie zo efficient mogelijk te "oogsten".
pi_93485818
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:

Mooie ontwikkelingen zijn geen garantie om een probleem op te lossen, zolang geld het levensbloed is dat de toewijzing van hulpbronnen dicteert en deze onder de controle van hebzuchtige mensen met een korte termijn visie is zijn we gedoemd dit soort ontwikkelingen te vertragen en tegen te werken.
tjonge tjonge wat een assumpties toch weer. Kijk die documentaire nu eerst eens, en zie dat niet alles door patenten gedreven moet worden.

En is geld het levensbloed dat de toewijzinge van hulpbronnen dicteert, of is juist geld gemaakt door veel hulpbronnen te gebruiken.
pi_93485825
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...
Tja... vooral de eerst jaren is er veel gebeurt. De afgelopen 30 jaar is er echter vrijwel niets verbeterd.
Auto's zijn heden ten dagen amper zuiniger dan 30 jaar geleden. Alle procentuele verbeteringen zijn opgegeven voor veiligheid en comfort.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93485940
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:

tjonge tjonge wat een assumpties toch weer. Kijk die documentaire nu eerst eens, en zie dat niet alles door patenten gedreven moet worden.

En is geld het levensbloed dat de toewijzinge van hulpbronnen dicteert, of is juist geld gemaakt door veel hulpbronnen te gebruiken.
Ja... geld dicteert de toewijzing. Als dat niet het geval zou zijn dan hadden we geen honger in Afrika. Dan bestelden ze gewoon een lading voedsel en leenden ze een huis met alle luxe bij elkaar. Laat me raden.... Afrikanen hebben geen geld (of kunnen het niet lenen) en daarom lijden ze honger -O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93485959
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De efficientie van verbrandingsmotoren is in 100 jaar tijd zo ongeveer vervijfvoudigd. Lijkt me nogal een verbetering...
nou nou dat lijkt me vanuit technologisch punt gezien totaal geen verbetering als we zien hoeveel andere technologieen veel meer factoren verbetert zijn , dan zijn verbrandingsmotoren nog steeds heel inefficiente systemen.

In het technisch weekblad van een paar weken terug stond een stukje over VW dat ze een lupo 1 liter willen gaan uitbrengen. Die 1 liter staat dan voor 1 op 100 kunnen rijden. Kijk dat zijn nog eens stappen voorruit.
pi_93485992
Misschien moeten we gewoon naar een resource based economy, of zouden we daar toch ALLEMAAL te grote egoisten voor zijn. Werken voor het algemeen belang, dat is toch gewoon een akelige gedachte :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:01:21 #122
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93486061
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja... vooral de eerst jaren is er veel gebeurt. De afgelopen 30 jaar is er echter vrijwel niets verbeterd.
Auto's zijn heden ten dagen amper zuiniger dan 30 jaar geleden. Alle procentuele verbeteringen zijn opgegeven voor veiligheid en comfort.
Mijn god. Je hebt totaal géén idee waar je over praat. Je zit er zo ver naast dat het gewoon zielig is.
Ga je even inlezen met betrekking tot euronormen en de wet-en-regelgeving in de laatste 15 jaar en de gevolgen daarvan op verbrandingsmotoren. Een kleine hint: De grote verbeteringen zijn *juist* in de afgelopen 15-20 jaar geweest.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93486089
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:58 schreef xenobinol het volgende:

Ja... geld dicteert de toewijzing. Als dat niet het geval zou zijn dan hadden we geen honger in Afrika. Dan bestelden ze gewoon een lading voedsel en leenden ze een huis met alle luxe bij elkaar. Laat me raden.... Afrikanen hebben geen geld (of kunnen het niet lenen) en daarom lijden ze honger -O-
En je creert geen geld door de bronnen binnen andere lokale maatschappijen toe te passen en er waarde aan toe te voegen.

Nee nee die stelling dat geld de toewijzing dicteert kun je niet hard maken. Het is het toepassen van de materialen om er een meerwaarde aan te geven.

Dan kun je er de zielige afrikanen wel bijhalen maar die hebben gewoon tot nu toe nog geen industrie die echt waarde toevoegd in hun landen zitten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:02:41 #124
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93486107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:58 schreef Basp1 het volgende:
dan zijn verbrandingsmotoren nog steeds heel inefficiente systemen.

Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93486263
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
pi_93486344
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.

Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93486375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zijn ze inderdaad. Maar wel 5 keer minder inefficient dan 100 jaar terug en het gaat met rasse schreden vooruit momenteel.
Passen ze een nieuw soort thermodynamica toe :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93486513
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Misschien moeten we gewoon naar een resource based economy, of zouden we daar toch ALLEMAAL te grote egoisten voor zijn. Werken voor het algemeen belang, dat is toch gewoon een akelige gedachte :')
:P

Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93486640
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:P

Maar dat het beter verdeelt moet worden lijkt mij duidelijk. Als mensen beter zouden samenwerken zou er een hoop meer bereikt kunnen worden imo.
Denk het niet.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:21:14 #130
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93486877
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In de jaren 70 reden hatchbackjes ook al 1 op 15, tegenwoordig doen dat soort karretjes 1 op 18.

Injectiemotoren en katalysatoren hebben auto's voornamelijk schoner gemaakt, maar efficienter? Nauwelijks...
Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.

Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.

Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.

[ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 01-03-2011 13:27:43 ]
pi_93486959
quote:
Dan kun je er de zielige afrikanen wel bijhalen maar die hebben gewoon tot nu toe nog geen industrie die echt waarde toevoegd in hun landen zitten.
Eigen schuld, domme negers.

In Libië nu ook: lopen ze met elkaar te vechten na jaren bereidwillig onder een dictator geleefd te hebben. En wij ze maar helpen vanuit het Westen. Eerst leveren we die dictator - die daar nota bene bij de gratie van het volk zit, hadden ze maar eerder in opstand moeten komen - keurig de wapens waar hij om vraagt, en nu willen we er weer rust en vrede komen brengen.

We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:24:56 #132
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93487041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zoveel vooruit zijn ze echt nog niet gegaan. Een tford reed tussen de 1 op 5 en 1 op 9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Dus zouden nu auto tussen de 1 op 25 en 1 op 45 moeten rijden. Nou veel succes met zoeken maar die vindt je nog niet.
1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.

Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
pi_93487042
quote:
Denk het niet.
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.

Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

- "Wat een onzin en ook nog onwaar."

Etc. etc.
pi_93487075
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Ik denk dat de meeste mensen in het westen het liefste hun handen ervan af zouden trekken. Helaas stort onze hele economie in zonder olie, dus momenteel is dat geen optie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93487153
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.

Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

- "Wat een onzin en ook nog onwaar."

Etc. etc.
Alsof de opmerking waar ik op reageerde zo`n hoogstaand niveau was :')
Hij zegt toch zelf ook 'imo', verdiep je even in wat het betekent voordat je als een goudschaap gaat lopen blaten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:28:09 #136
324665 meth77
to do or not to do
pi_93487181
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.

Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
en lichter en met veel meer electronica en auto's gaan permanent op internet zodat ze niet meer gestolen kunen worden of je moet de hele auto slopen
pi_93487219
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
Heerlijk dat niveau. Hier kan iedereen echt wat mee, zo'n opmerking.

Op andere topics barst het er van op fok, dit soort levendige en leerzame discussiepartners.

"Echt niet."

- "Jawel hoor."

"Ik denk het ook niet."

- "Wat een onzin en ook nog onwaar."

Etc. etc.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:

Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.

Heh?
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:22 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Eigen schuld, domme negers.

We zouden onze handen er vanaf moeten trekken en ze lekker laten stikken in die stomme olie van ze.
Nuff said. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93488122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

1 op 25 gecombineerd is met de meest zuinige auto's als de Polo Bluemotion en met de Toyota hybride aandrijflijn echt wel te halen.

Auto's gaan de komende jaren aanzienljk zuiniger worden.
Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven :)

Overigens is de Audi A2 3L een van de meest zuinige productie auto's ooit. Dankzij zijn vliegtuigstoelen, lichte legering (aluminium dieselmotor), aerodynamische wieldoppen en bodemplaat en speciale banden voor een lage rolweerstand.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:53:45 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93488302
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Diesel bevat per liter zo'n 10% meer energie dan diesel, daarnaast is de efficiency van een dieselmotor hoger. Die sedan van jouw is met zijn 1 op 18 zeer zuinig te noemen, mag ik vragen wat voor een type het is? Of hybride auto's wel zo zuinig zijn trek ik in twijfel, in stadsverkeer geloof ik direct in het voordeel van elektrische aandrijving echter op de snelweg is dit voordeel niet aanwezig aangezien de verbrandingsmotor dan het werk moet doen. Ik heb diverse Prius eigenaren gesproken en die komen niet boven de 1 op 18 uit. Ik ben zeer sceptisch over de de komende jaren waarin auto's aanzienlijk zuiniger gaan worden, maar goed.... mocht het zo zijn dan ben ik de eerste die mijn ongelijke graag zal toegeven :)
Honda Civic hybrid

Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.

Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan conventionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
pi_93488472
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Honda Civic hybrid

Op de snelweg is het het voordeel ook aanwezig door de ondersteuning van de electromotor bij acceleratie en de opslag van energie als je in de remmen moet.

Hybride auto's zijn 20 - 40% zuiniger dan confentionele benzine auto's uit dezelfde klasse.
Aah een hybride :)

Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig ;)

Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:15:20 #141
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93489165
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je vergeet dat hedendaagse auto's aanzienlijk luxer en veiliger zijn. Daarmee is het gewicht ook in veel gevallen 30 - 50% toegenomen. Auto's zijn netto dus veel zuiniger geworden om over de uitstoot nog maar te zwijgen.

Ik rij gecombineerd over een tank 1:18 met mijn sedan van 1300kg, benzine motor 115PK.

Zoals gewoonlijk laat je weer zien dat je een totaal verkeerd beeld heb van de realiteit Xeno.
Precies. In de jaren 70 was 1:15 toch echt een dikek zeldzaamheid. Dan had je het kleinste autotje dat er was en reed je niet harder dan 100-110. De meeste benzinemotoren kwamen in die tijd echt niet verder dan zo'n 1:8.
De auto's van tegenwoordig zijn een kilo of 400-500 zwaarder, rijden harder en leggen ineffiecientere routes af (files, veel stop-start verkeer in de stad) en rijden desondanks een stuk zuiniger.

Als je genoegen zou nemen met de veiligheidseisen, de emissie eisen en het comfort van 40 jaar terug zou een auto nu met gemak 1:40+ rijden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:16:42 #142
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93489232
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah een hybride :)

Op de snelweg moet je niet remmen maar op tijd anticiperen, heb je die hele hybridelijn niet voor nodig ;)

Het grootste voordeel is natuurlijk de elektromotor die geen energie kost tijdens het stilstaan, remenergie kan terugwinnen in generatorbedrijf en ook bij lage toeren een heel goed rendement en koppel heeft. Maar zodra je vaart gaat maken neemt de benzine motor het over en verliest de hybride zijn voordeel t.o.v. een conventionele aandrijflijn.
Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.

Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.

Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:17:50 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93489270
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93490938
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:16 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar als ik vaart maak heb ik 20pk ondersteuning van mijn electromotor waardoor de benzine motor minder werk hoeft te doen.
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.

quote:
Daarnaast win ik ook energie terug als ik enkel van mijn gas ga en de auto laat uitrollen. Als je op de snelweg op de linkerbaan rijd in de randstad heb je enorm veel laad momenten.
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.

quote:
Met name in spitsverkeer op de snelweg (geen file) heeft hybride techniek veel voordeel doordat er veel word afgeremt en opgetrokken.
Precies.... met name remmen geeft enorm veel energieverlies bij een conventionele auto. Bij een hybride auto kan je een deel terug winnen. Als alternatief zou je ook kunnen anticiperen door je snelheid aan te passen en afstand te houden :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93491161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:17 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft niet alleen geen verstand van verbrandingsmotoren, hij heeft het ook niet van hybridesystemen blijkt maar weer.
Ook niet van de huizenmarkt overigens, maar dat is wat teveel on-topic denk ik ;)
:O

Ik heb nog geen zinnig argument gehoord Whuzz.... ja.... auto's zijn een klein beetje zuiniger geworden maar dat is nog geen eens een factor 1 laat staan dat ze in de buurt komen van de factor 5 die jij genoemd hebt :)
En 1 op 40 gaan we niet halen met verbrandingsmotoren zonder enorme concessies te doen aan de luxe en grote van auto's.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:10:22 #146
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93491480
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.

Op die manier moet je wel kopen.

Ontopic:

Ik heb een zuinige Aygo die 1:20 doet. ;)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93491608
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93491711
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef BertV het volgende:
Ik kijk net op Funda wat de huidige huurprijzen zijn in Amersfoort.
Je zit zo aan de 800 tot 900 euro. Het dubbele van wat ik nu betaal.

Op die manier moet je wel kopen.
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik. ;)
pi_93491871
quote:
Donner: geen onderzoek beschimmelde huurhuizen

Minister Donner van Binnenlandse Zaken ziet geen reden tot ingrijpen in Amsterdam Nieuw-West, waar zo'n 2000 gezinnen onder slechte omstandigheden leven. Hun beschimmelde huurhuizen staan al jarenlang op de nominatie om gesloopt te worden, waardoor er in die tijd geen enkel onderhoud is gepleegd.

Volgens Donner is er geen reden tot onderzoek naar de toestand van de woningen, zei hij tijdens het Vragenuur tegen het SP-Kamerlid Paulus Jansen. "Ik houd me liever bezig met het oplossen van problemen, in plaats van het instellen van een onderzoek", zei Donner.

Jansen meent dat er wel reden is voor onderzoek, gezien de miserabele staat van de huurwoningen. Het Kamerlid vindt de woonsituatie voor de gezinnen 'hemeltergend'. Ook vroeg hij aan de minister waarom hij geen gebruik maakt van zijn 'uitgebreide bevoegdheden' op dit gebied.

Volgens Donner ligt de verantwoordelijkheid primair bij de eigenaar van de woningen, in dit geval de woningcorporatie Stadgenoot.

Jansen had zijn vragen aan Donner gesteld, naar aanleiding van een reportage in het VARA-programma Uitgesproken van gisteravond. Hieruit bleek dat de bewoners last hebben van allerlei gezondheidsklachten vanwege de schimmel in de huizen.

De huizen staan al twaalf jaar op de nominatie om gesloopt te worden. Een woordvoerder van Stadgenoot zei gisteravond in de uitzending dat het nog 'drie tot vijf jaar duurt voordat de huizen gesloopt worden'.

bron: NVM
Donner spant zich liever in om snel de scheefhuurders af te persen. De gezondheid van 2000 gezinnen is niet van belang... dat is iets voor minister Schippers :{w
Donner houd zich liever bezig met zaken die volkshuisvesting aangaan _O-

Als die mensen zich nu even organiseren en gewoon geen huur meer gaan betalen. Denk niet dat politici en justitie even 2000 gezinnen gaan uitzetten :')
Laat de revolutie beginnen, in Noord Afrika kan het dus waarom ook niet in Nieuw-West w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93491872
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 15:13 schreef xenobinol het volgende:
Ja dat moet.... met een pistool op je hoofd :')
Nou, schiet mij dan maar dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')