Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:16 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Beter betaal je gewoon niet. Net als ik.
quote:
Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?
Bij langdurig en vaak acceleren zal inderdaad je accupakket leeg raken. In de prakijk zijn er genoeg laad momenten waardoor het pakket op spanning blijft en die 20pk puur en alleen voortkomt wordt door rem / uitrol energie. Als het accupakket leeg is merk je dat ook aanzienlijk in het vermogen. De auto is dan niet voorruit te branden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.
[..]
Onzin wie rijd er hier nu een hybride? Als ik mijn gas los laat op de snelweg zijn is bijna mijn volledige charge indicator gevult. De auto heeft ook meer weerstand bij het uitrollen dan een conventionele auto.quote:Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.
De hybrides waarover je praat laden wél bij tijdens uitrollen.
Precies... er word geremd. Dat zeg ik.quote:Dit zijn namelijk allemaal automaten met een volledige vrijloop (dus niet remmen op de motor zoals jouw starlet) en een start-stop systeem. Omdat de wagen niet af remt op de motor wordt dit gesimuleerd door de electromotor als generator (= remmen) te gebruiken. Dan "voelt" het net alsof je afremt op de motor, maar in werkelijk rem je op de generator en... laad je dus de accu op.
Ook op de snelweg heb je dus iets aan je hybride systeem. (maar idd minder dan in stadsverkeer)
Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalen
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.
[..]
Precies... er word geremd. Dat zeg ik.
Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.
Tja.... een jurist zou het met mij eens zijn en jullie een mooi contractje laten tekenen.... zet hier maar een kruisje.....quote:
Ik was volgens mij heel specifiek Whuzz... R-NL deed het voorkomen alsof er spontaan energie teruggewonnen werd tijdens het 'uitrollen'. Gelukkig heeft hij het net al even bevestigt dat dit niet het geval is, er word gewoon afgeremd. Dat een aangekoppelde verbrandingsmotor ook remt klopt maar daar kun je met je eigen voet wat invloed op uitoefenenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:28 schreef Whuzz het volgende:
Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.
Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...
...dubbelglas waar ik het eerder over had gaat niet door, dat is alleen voor de kopers...
Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten.
Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevigquote:Dwang voor eigenaren slecht geïsoleerde woningen
De gemeente Utrecht wil eigenaren van slecht geïsoleerde woningen gaan dwingen energiebesparende maatregelen te nemen. De gemeente gaat onderzoeken of het juridisch mogelijk is deze huizenbezitters een aanschrijving te sturen die hen verplicht hun woning energiezuiniger te maken als zij dit niet vrijwillig doen.
Dit staat in het gemeentelijke Programma Utrechtse Energie 2011 - 2014. De aanschrijving wordt al gebruikt om woningbezitters die hun pand ernstig verwaarlozen tot opknappen te dwingen.
"De vrijblijvendheid voor het nemen van energiebesparende maatregelen is eraf", zegt een gemeentewoordvoerder in de Volkskrant. "Wij bekijken of we met de aanschrijving eigenaren van huizen met energielekken kunnen aanpakken. We zullen het middel alleen in het uiterste geval inzetten, als mensen echt geen maatregelen willen nemen."
Om hoeveel woningbezitters het gaat, hoe groot de verplichte investering is en welke sanctie staat op het niet opvolgen van het gemeentelijk bevel, moet nog worden onderzocht. De gemeente biedt gunstige leningen aan voor huiseigenaren die vrijwillig energiebesparende maatregelen willen nemen.
bron: NVM
Zo'n dialoog die leid tot het verschijnen van 200 gegadigden voor jouw woning? Geen goed idee... tenzij je net als Asfyxia kraakt of anti-kraak huurtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.
Ik heb geen contact met die mensen.
Wellicht dat er een dialoog komt als ik een "Asfyxia" pleeg.
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekentquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul.
Die natuurlijk in de huur doorberekend wordtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.
Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten haddenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:
Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.
Zitten wij huurders er toch nog warmpjes bij.
Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten hadden) vind het niet belangrijk dat huurders er warmpjes bij zitten.
Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekent
Precies... een overheid die het zo ver laat komen heeft het beste met je voorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.
Of nee wacht...
In dat geval kan door jouw houtkachel de rekening van het energiebedrijf erg laag uitvallenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn.
Ben ik blij dat ik geen uitgewoonde jaren 80 woning heb ik gekocht maar voor een nieuwbouw woning met volledige isolatie en A-label ben gegaanquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevig![]()
Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |