abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:20:37 #151
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93491877
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.
De hybrides waarover je praat laden wél bij tijdens uitrollen. Dit zijn namelijk allemaal automaten met een volledige vrijloop (dus niet remmen op de motor zoals jouw starlet) en een start-stop systeem. Omdat de wagen niet af remt op de motor wordt dit gesimuleerd door de electromotor als generator (= remmen) te gebruiken. Dan "voelt" het net alsof je afremt op de motor, maar in werkelijk rem je op de generator en... laad je dus de accu op.
Ook op de snelweg heb je dus iets aan je hybride systeem. (maar idd minder dan in stadsverkeer)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93491886
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:16 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Beter betaal je gewoon niet. Net als ik. ;)
Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_93491970
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Nou, schiet mij dan maar dood.
o|O

Dan kun je ook geen wraak meer nemen op de banksters -O-

Beter kan je dan tekenen en je contract in de fik steken op het hoofdkantoor van de rabo ~O>
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:23:22 #154
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93491973
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef BertV het volgende:

[..]

Is dit een "running gag" die ik gemist heb of betaal jij echt niet?
Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalen :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:24:41 #155
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93492031
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En waar denk jij dat die 20pk vandaan komt? Die energie moet toch echt door de verbrandingsmotor opgebracht worden. Tijdelijk kan de motor bijspringen om extra acceleratie teweeg te brengen maar op de lange termijn zijn je accu's leeg en deze kunnen enkel opgeladen worden door de motor in generatorbedrijf te zetten.

[..]
Bij langdurig en vaak acceleren zal inderdaad je accupakket leeg raken. In de prakijk zijn er genoeg laad momenten waardoor het pakket op spanning blijft en die 20pk puur en alleen voortkomt wordt door rem / uitrol energie. Als het accupakket leeg is merk je dat ook aanzienlijk in het vermogen. De auto is dan niet voorruit te branden.

quote:
Als je uitrolt laad je niet bij, dat doe je enkel als je remt.
Onzin wie rijd er hier nu een hybride? Als ik mijn gas los laat op de snelweg zijn is bijna mijn volledige charge indicator gevult. De auto heeft ook meer weerstand bij het uitrollen dan een conventionele auto.

Dus... hybrides zijn ook op de snelweg zuiniger.
pi_93492076
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Doe jezelf een lol en houd je mond als je ergens geen verstand van hebt. Het komt echt ontzettend dom over.
De hybrides waarover je praat laden wél bij tijdens uitrollen.
Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.

quote:
Dit zijn namelijk allemaal automaten met een volledige vrijloop (dus niet remmen op de motor zoals jouw starlet) en een start-stop systeem. Omdat de wagen niet af remt op de motor wordt dit gesimuleerd door de electromotor als generator (= remmen) te gebruiken. Dan "voelt" het net alsof je afremt op de motor, maar in werkelijk rem je op de generator en... laad je dus de accu op.
Ook op de snelweg heb je dus iets aan je hybride systeem. (maar idd minder dan in stadsverkeer)
Precies... er word geremd. Dat zeg ik.
I'll sing you a lullaby.
pi_93492081
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Momenteel betaalt hij wel naar het schijnt. Maar hij vindt het normaal om een poss je huur niet te betalen als je betere dingen met je geld te doen hebt. En dus belegt hij af en toe zijn geld in zilver in plaats van de huur te betalen :)
Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...

...dubbelglas waar ik het eerder over had gaat niet door, dat is alleen voor de kopers... _O-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:27:38 #158
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93492155
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Technisch gesproken is het dan remmen Whuzz.... uitrollen is energie verlies als gevolg van de wrijving en rolweerstand.

[..]

Precies... er word geremd. Dat zeg ik.
:')
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:28:05 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93492178
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:
Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.
pi_93492206
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')
Tja.... een jurist zou het met mij eens zijn en jullie een mooi contractje laten tekenen.... zet hier maar een kruisje..... :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93492365
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:28 schreef Whuzz het volgende:

Sure, sure. Doe maar net alsof je wat anders bedoelde. Jij beweerde gewoon dat hybrides op de snelweg niets aan hun hybridesysteem hebben omdat de accu daar alleen door de ICE kan worden opgeladen, wat gewoon onzin was. Geeft verder niets, was alleen beetje dom.
Ik was volgens mij heel specifiek Whuzz... R-NL deed het voorkomen alsof er spontaan energie teruggewonnen werd tijdens het 'uitrollen'. Gelukkig heeft hij het net al even bevestigt dat dit niet het geval is, er word gewoon afgeremd. Dat een aangekoppelde verbrandingsmotor ook remt klopt maar daar kun je met je eigen voet wat invloed op uitoefenen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93492575
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:25 schreef BertV het volgende:

[..]

Mijn verhuurder verdient het wel, de cheap-ass...

...dubbelglas waar ik het eerder over had gaat niet door, dat is alleen voor de kopers... _O-
Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten. :P
pi_93492772
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach voor 20 euro per maand huurverhoging willen ze dat vast ook wel bij jou erin zetten. :P
Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.
Ik heb geen contact met die mensen.
Wellicht dat er een dialoog komt als ik een "Asfyxia" pleeg.
pi_93492917
quote:
Dwang voor eigenaren slecht geïsoleerde woningen

De gemeente Utrecht wil eigenaren van slecht geïsoleerde woningen gaan dwingen energiebesparende maatregelen te nemen. De gemeente gaat onderzoeken of het juridisch mogelijk is deze huizenbezitters een aanschrijving te sturen die hen verplicht hun woning energiezuiniger te maken als zij dit niet vrijwillig doen.

Dit staat in het gemeentelijke Programma Utrechtse Energie 2011 - 2014. De aanschrijving wordt al gebruikt om woningbezitters die hun pand ernstig verwaarlozen tot opknappen te dwingen.

"De vrijblijvendheid voor het nemen van energiebesparende maatregelen is eraf"
, zegt een gemeentewoordvoerder in de Volkskrant. "Wij bekijken of we met de aanschrijving eigenaren van huizen met energielekken kunnen aanpakken. We zullen het middel alleen in het uiterste geval inzetten, als mensen echt geen maatregelen willen nemen."

Om hoeveel woningbezitters het gaat, hoe groot de verplichte investering is en welke sanctie staat op het niet opvolgen van het gemeentelijk bevel, moet nog worden onderzocht. De gemeente biedt gunstige leningen aan voor huiseigenaren die vrijwillig energiebesparende maatregelen willen nemen.

bron: NVM
Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevig :')

Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93492973
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik maak geld over meer niet, na 11 jaar al naar 4 verschillende eigenaren.
Ik heb geen contact met die mensen.
Wellicht dat er een dialoog komt als ik een "Asfyxia" pleeg.
Zo'n dialoog die leid tot het verschijnen van 200 gegadigden voor jouw woning? Geen goed idee... tenzij je net als Asfyxia kraakt of anti-kraak huurt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93492992
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou me ook als woning eigenaar zorgen gaan maken over de bemoeizucht van onze politici en ambtenaren, tenslotte zijn jullie degene die geen kant op kunnen w/
Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul. _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93493043
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laat ze maar aantonen dan dat mijn woning een hoog energieverbruik heeft. Ik stook met een HR-Houtkachel. De warmte-rekening is bijna nul. _O-
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekent :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93493059
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het begint straks met de verplichting voor verhuurders.
Zitten wij huurders er toch nog warmpjes bij.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:54:30 #169
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93493220
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:

[..]

Die natuurlijk in de huur doorberekend wordt ;)
pi_93493231
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef BertV het volgende:

Zitten wij huurders er toch nog warmpjes bij.
Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten hadden :') ) vind het niet belangrijk dat huurders er warmpjes bij zitten. Ze moeten er vooral verspocht bij zitten, isolatie kun je nl. prima voor elkaar krijgen door niet te luchten :|W
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:58:15 #171
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93493361
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee zeker niet.... Piet Hein (niet de zeerover, hoewel zijn ouders dat misschien wel in gedachten hadden :') ) vind het niet belangrijk dat huurders er warmpjes bij zitten.
Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.
Of nee wacht... :')
pi_93493705
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
Niet in Joules en ik denk dat dit de eenheid is waarin men afrekent :)
Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn. ;)
pi_93494111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Is ook niet belangrijk. Huurders zijn zó enorm vrij dat alle slecht geisoleerde huizen leeg staan. De huurders daarin zijn namelijk direct vertrokken naar elders, gebruik makend van hun grote vrijheid.
Of nee wacht... :')
Precies... een overheid die het zo ver laat komen heeft het beste met je voor w/
Dan ben je blij dat je weg kan en niet vastgeketend zit aan een blok beton.
I'll sing you a lullaby.
pi_93494170
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mijn warmte rekening is wel degelijk in Joules. GJ om precies te zijn. ;)
In dat geval kan door jouw houtkachel de rekening van het energiebedrijf erg laag uitvallen :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:17:10 #175
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93494182
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weer een extra douw voor eigenaren van woningen met slechte isolatie.... Tja... de geroemde vrijheid van het eigen woningbezit is aan 'herwaardering' onderhevig :')

Ben ik blij dat ik geen uitgewoonde jaren 80 woning heb ik gekocht maar voor een nieuwbouw woning met volledige isolatie en A-label ben gegaan *O*

Nu nog een zonnepaneel systeem op het dak en ik ben A. veel minder afhankelijk van energieprijzen B. Ik hoef voorlopig niet te vrezen voor een bemoeizuchtige overheid :).

Ik vind het overigens walgelijk dat de overheid hier zich mee bemoeit. Als ik energie wil verspillen moet ik daar vrij in zijn. Ik betaal uiteindelijk de energie rekening, niet de overheid.
pi_93494259
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik geen uitgewoonde jaren 80 woning heb ik gekocht maar voor een nieuwbouw woning met volledige isolatie en A-label *O*

Nu nog een zonnepaneel systeem op het dak en ik ben A. veel minder afhankelijk van energieprijzen B. Ik hoef voorlopig niet te vrezen voor een bemoeizuchtige overheid :).
Zo.... nou jouw woning is meteen weer in waarde gestegen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93494562
quote:
Die natuurlijk in de huur doorberekend wordt ;)
Voor zover dat mag in verband met alle regelgeving ;) en in zoverre 'de markt' dat wil betalen... ;)

:)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:28:41 #178
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93494730
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Voor zover dat mag in verband met alle regelgeving ;) en in zoverre 'de markt' dat wil betalen... ;)

:)
Oh, want als er teveel huur wordt gevraagt dan verhuist "de markt" gewoon? Als dat het geval was, denk je dan niet dat "de markt" massaal uit hun slecht geisoleerde huurwoningen was vertrokken en er in de eerste plaats geen verhuurder meer over was die nog gedwongen moest worden om iets te verbeteren? Dat had "de markt" dan al gereguleerd.
Om nog maar te zwijgen over "de markt" die in beschimmelde huurhuizen woont waar Donner voor moet ingrijpen.

De "vrije" huurders "markt" :')

En die regelgeving? Die komt er wel. 5% dit jaar ;)
pi_93494967
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh, want als er teveel huur wordt gevraagd dan verhuist "de markt" gewoon?
Ik wil het wel zeggen hoor. Wij huurders zitten net zo vast als kopers... zeker als je al 10 jaar of langer huurt. Kopers krijgen met de jaren meer vrijheid, huurders minder.
pi_93495098
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik wil het wel zeggen hoor. Wij huurders zitten net zo vast als kopers... zeker als je al 10 jaar of langer huurt. Kopers krijgen met de jaren meer vrijheid, huurders minder.
Helemaal mee eens, de komende jaren gaan kopers heel veel vrijheid krijgen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93495339
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, de komende jaren gaan kopers heel veel vrijheid krijgen :D
Richt je pijlen op de manisch-positieve-starters, aflossingsvrije-malloten en tophypotheek-dwazen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:43:03 #182
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93495438
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef BertV het volgende:

[..]

Oi. Je hebt zojuist Xeno's persoonlijke huurmakt-zeepbel doorgeprikt :o
pi_93495632
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zou deze topic-reeks ooit stoppen dan? :D
pi_93495884
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:41 schreef BertV het volgende:

[..]

Richt je pijlen op de manisch-positieve-starters, aflossingsvrije-malloten en tophypotheek-dwazen.
Manisch positieve starters zijn tegenwoordig een zeldzaamheid, maar aflossingsvrije malloten en tophypotheek dwazen zijn er gelukkig nog zat.
I'll sing you a lullaby.
pi_93495917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Huizenmarkt zeepbellen lopen heel langzaam leeg :P
I'll sing you a lullaby.
pi_93495972
Misschien moeten we deze reeks omdopen tot het huizenmarkt-gratis-cabaret- topic :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93497316
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:53 schreef xenobinol het volgende:
Misschien moeten we deze reeks omdopen tot het huizenmarkt-gratis-cabaret- topic :)
En dan weer bij deel 1 beginnen en dan wat minder serieus. :+
pi_93497378
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:
Dus eigenlijk net als een hypotheekschuld? :6
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:28:43 #189
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93497675
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Als de socialistische steunmaatregelingen van de afgelopen jaren in de kast waren gebleven was er al minstens 15% af. Nu gaat het idd wat langzamer.

Hukker vergelijkt het met een luchtbed dat leegloopt ;-)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93498322
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:28 schreef Censuur-152 het volgende:
Hukker vergelijkt het met een luchtbed dat leegloopt ;-)
Gelukkig ligt er onder dat luchtbed nog een stevig en dik matras van huurprijzen en huursverhogingen. Je komt dus altijd zacht terecht en de grond raken doe je al helemaal niet. ^O^

Sterker nog, je ligt en wordt er niet eens wakker van :+
pi_93528172
quote:
AFM en banken botsen over hypotheekregels

ING BOOS OM BOETE OVERKREDITERING

door NATASJA DE GROOT

AMSTERDAM Een groeiend aantal banken botst met de Autoriteit Financiele Markten (AFM) over de in hun ogen veel te strenge regels voor het verstrekken van hypotheken. De hypotheekverstrekkers bekijken de ontwikkelingen met argusogen en waarschuwen voor de gevolgen voor de woningmarkt.

Het is zoeken naar een juiste balans tussen het financieren van een woning en het beschermen van een klant, klonk het gisteren kritisch vanuit de sector nadat AFM bekendmaakte een forse boete te hebben opgelegd aan ING vanwege overkreditering van hypotheekklanten. Eerder kregen Rabobank en ABN Amro van de toezichthouder al een fikse tik op de vingers.

De AFM heeft over 2009 een breed onderzoek gedaan naar de hypotheekverstrekking door de grote banken in ons land en de uitkomsten liegen er niet om. Drie van de vier grote banken hebben de GHF-norm, een gedragscode uit 2006, aan hun laars gelapt en onverantwoorde hypotheken verstrekt.

ING moet nu een bedrag van ¤ 130.000 betalen, vorig jaar was ABN Amro aan de beurt met een boete van ¤ 30.000 en Rabobank met ¤ 150.000.

ING gaat niet in beroep tegen de boete, maar meent dat de bank het klantbelang niet geschonden heeft. Het beleid op de door de AFM genoemde punten is wel aangepast. ING verstrekte volgens AFM hypotheken waarbij ouders als hoofdelijk schuldenaar mee tekenden. Het beleid voorzag niet in een adequate inventarisatie van de financiële positie van de ouders. De toezichthouder bekeek 20 dossiers tussen juni en augustus 2009. In 5 dossiers werd onvoldoende onderbouwd waarom van de gedragscode is afgeweken.

Sinds 2006 stelt AFM strengere eisen aan de banken om te voorkomen dat er sprake is van overkreditering bij het verstrekken van een hypotheek, waardoor de consument aan het einde van de rit niet achterblijft met een te hoge hypotheekschuld. Volgens deskundige Vincent Wanders, partner bij merkenbureau High Value, heeft de AFM de normen echter dermate gestandaardiseerd dat het voor banken steeds moeilijker wordt om een hypotheek te verstrekken. Vooral aan starters op de woningmarkt.

De AFM denkt in termen van eenheidsworst, van een bank wordt juist verwacht dat men kijkt naar de specifieke situatie van de klant. Als een jong stel met goede carrièremogelijkheden aanklopt voor een hypotheek, zou je als hypotheekverstrekkers de regels niet te rigide hoeven door te voeren. Dat wordt nu wel verlangd door de AFM, met alle gevolgen van dien. Want hiermee wordt de consument gedupeerd, raakt de woningmarkt verder op slot, wat weer negatieve gevolgen heeft voor de economische groei, reageert Wanders.

Volgens ING moet er dan ook gezocht worden naar een juiste balans tussen enerzijds het financieren van een woning en anderzijds het beschermen van de klant. Wat daarin wel en niet verantwoord is, is een afweging tussen de persoonlijke situatie en de wensen van de klant en de feitelijke richtlijnen. We maken ons zorgen over de impact die de toenemende regulering heeft op de hypotheekverstrekking van de consument in het algemeen, en voor de starters in het bijzonder, aldus een zegsman van ING.

Eerder waarschuwde Rabobank, naar aanleiding van de boete die het concern vorig jaar kreeg opgelegd van de AFM, ook al dat de verdergaande regulering de kansen voor starters op de woningmarkt ernstig verkleint.

Hoogleraar Banking and Finance Harald Benink (Universiteit van Tilburg) signaleert eveneens een spanningsveld tussen wat de toezichthouder wenst en wat de banken willen als het gaat om het verstrekken van hypotheken. Er heerst een algemeen gevoel dat er in het verleden te grote bedragen zijn geleend. Daar zijn alle partijen het over eens. Nu is het alleen zoeken naar een nieuw evenwicht. De AFM heeft hard op de rem getrapt, en als het aan de banken ligt wordt er weer wat meer gas gegeven, aldus Benink.

Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) vindt dat de AFM een waar schrikbewind voert. Volgens hem is het goed dat de wantoestanden op de hypotheekmarkt, waarbij aspirant-kopers tot acht keer hun brutojaarsalaris konden lenen, zijn uitgebannen.

Iedereen die een hypotheek aanvraagt, wordt van a tot z doorgelicht. Banken houden zich strikt aan de regels van de toezichthouders, bang om publiekelijk op de vingers te worden getikt en meer imagoschade te lijden. Juist die regels zijn te strikt geworden, aldus Hukker.

De AFM wijst erop dat de overkrediteringsnorm, waarop de banken zijn getoetst, al uit het jaar 2006 stamt. Zo nieuw is deze normering, waar de banken tegen aanlopen, niet. Bovendien is het juist de taak van de AFM om klanten te beschermen, om te voorkomen dat starters en kwetsbare groepen blijven zitten met een hoge restschuld.

Op de achtergrond speelt nog de discussie over de tophypotheken. De AFM wil deze aan banden leggen, minister De Jager van Financiën heeft hiertoe een wetsvoorstel bij de Raad van State ingediend. De banken zijn met een alternatief, minder vergaand plan gekomen.

bron: Telegraaf
De banksters blijven huilie huilie doen, tijd om de wet aan te passen om deze criminelen boetes van miljoenen op te kunnen leggen. De huidige boetes stellen natuurlijk helemaal niets voor. Hard aanpakken dat bankster tuig :Y
ING moet gewoon zijn bek houden en zijn overheidssubsidie + rente terug betalen i.p.v. bonussen aan het personeel uit te betalen, als faalbank heb je niets te willen en alleen maar te luisteren w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93528292
quote:
ING moet nu een bedrag van ¤ 130.000 betalen, vorig jaar was ABN Amro aan de beurt met een boete van ¤ 30.000 en Rabobank met ¤ 150.000.
Die bedragen gaan nergens over, dit is een soort ouwe-jongens-krentenbrood-foei!

Even vertaald in Fok-waardes;

quote:
Xenobinol moet nu een bedrag van ¤ 13,- betalen, vorig jaar was BertV aan de beurt met een boete van ¤ 3,- en Whuzz met ¤ 15,-
pi_93529046
3.893 M / 130K is 0.003% van de winst

Als Whuzz ¤ 15,- moet betalen heeft hij dus 449K winst gemaakt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:06:41 #194
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93529271
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:58 schreef lutser.com het volgende:
3.893 M / 130K is 0.003% van de winst

Als Whuzz ¤ 15,- moet betalen heeft hij dus 449K winst gemaakt.
Ik vind het niet cool dat mijn boetes en mijn salaris van het afgelopen jaar hier zo even publiek gepost worden. Ik heb die 15 euro gewoon netjes betaald overigens en die 449K is ook belasting over betaald (met aftrek van HRA uiteraard) en die is eerlijk verdiend! O-) :7
pi_93529545
Die boete drukt natuurlijk wel je winst en daardoor hoef je ook minder belasting af de dragen, maar dat gaat dan wel weer ten koste van je HRA. :P
pi_93530539
De boete is dan toch gewoon extra aftrek bovenop je HRA... dubbel winst.:D
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:59:51 #197
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93530953
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gelukkig ligt er onder dat luchtbed nog een stevig en dik matras van huurprijzen en huursverhogingen. Je komt dus altijd zacht terecht en de grond raken doe je al helemaal niet. ^O^

Sterker nog, je ligt en wordt er niet eens wakker van :+
Cognitieve dissonantie
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:05:54 #198
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93531155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Cognitieve dissonantie
Stakker
pi_93531335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Blaat
Je tegenargumenten zijn weer op begrijp ik? :W
pi_93531372
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Stakker
Cognitieve dissonantie :P
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties