SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
[ Bericht 1% gewijzigd door xenobinol op 28-02-2011 14:50:41 ]Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Waarbij je 'hetzelfde' in dit geval letterlijk kunt nemen.quote:
Dit is toch echt het enige topic waar het voorspelde gebeuren al ZO lang niet is gebeurdquote:
Mooi toch? Investeren in vastgoed word nog minder aantrekkelijkquote:ING: bouw dieper in dal door hogere inkoopprijzen
Hogere materiaalkosten vormen, na de uitvallende vraag en het slechte weer van de afgelopen twee winters, de volgende tegenslag voor de bouwsector. Dit stelt het ING Economisch Bureau. Door de duurdere bouwmaterialen komen de rendementen op bestaande projecten flink onder druk te staan. Deze projecten zijn in crisistijd vaak tegen bodemprijzen binnengehaald.
Door de aanhoudende hevige concurrentie in de bouw zien daarbij nog weinig aannemers mogelijkheden om hogere prijzen door te berekenen.
De huidige kosten van bouwmaterialen liggen begin 2011 nog maar 0,9 procent hoger dan een jaar eerder. Veel bouwtoeleveranciers zien zichzelf echter door de oplopende grondstofprijzen de komende maanden gedwongen hun verkoopprijzen te verhogen.
Bouwbedrijven gaan te maken krijgen met hogere inkoopprijzen terwijl zij zelf door de felle concurrentie, vanwege het nog steeds beperkte aantal opdrachten, niet de kans zien om hogere prijzen door te berekenen. Dit kan voor veel aannemers het laatste vlees zijn dat van de botten wordt geschraapt.
Duurdere inkopen hebben grote invloed op de projecten van bouwbedrijven die zij al in de orderboeken hebben gezet. Deze projecten zijn vaak noodgedwongen tegen bodemprijzen binnengehaald omdat het orderboek leeg liep. Als voor deze projecten de benodigde bouwmaterialen boven de gebudgetteerde kosten uitstijgen, verdampt de gecalculeerde marge of wordt het verlies nog groter.
Door de malaise in de bouw steeg het aantal faillissementen met 13 procent in 2010 tot 1.126. Dit hoge aantal faillissementen was vooral een gevolg van de uitvallende vraag waardoor de bouwproductie in 2010 kromp met 10,5 procent. Daarnaast veroorzaakte het slechte weer in de afgelopen twee winters voor veel stagnatie van werkzaamheden waardoor bedrijven geen omzet draaiden terwijl de vaste kosten zoals de loonbetalingen gewoon doorliepen. Bouwbedrijven kwamen hierdoor ook in liquiditeitsproblemen met in sommige gevallen een faillissement tot gevolg.
Jan van der Doelen, sectormanager Bouw van de ING: " De hoge materiaalkosten komen op een bijzonder ongunstig ogenblik voor de bouw. Het is een van de weinige sectoren die nog geen herstel laat zien.
bron:NVM
Whuzz is als een kikker in de kookpotquote:Op maandag 28 februari 2011 14:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit is toch echt het enige topic waar het voorspelde gebeuren al ZO lang niet is gebeurd
Cognitieve dissonantie! Xeno! PAK HEM!quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Ik moet toch zeggen dat ik echt wel heel blij ben met mijn gekochte appartementje.
Beter een kikker een warme kookpot dan een angsthaas in een koud huurholquote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz is als een kikker in de kookpot
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Ik moet toch zeggen dat ik echt wel heel blij ben met mijn gekochte appartementje. Niet alleen omwille het feit dat ik per maand geen 500 euro van mijn zuurverdiende centen dien af te dragen aan een of andere verhuurderdebiel.
Momenteel is hij er heel blij meequote:Op maandag 28 februari 2011 15:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Cognitieve dissonantie! Xeno! PAK HEM!
kortetermijndenkers..quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Momenteel is hij er heel blij mee
Als na 20 jaar (in zijn geval) de betaling naar 0 terugvalt en in die 20 jaar de betaling aan de verhuurdebiel zo ongeveer verdubbelt is dat nogal een verschil ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?
Waar staat dat?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als na 20 jaar (in zijn geval) de betaling naar 0 terugvalt
Daar.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef Emu het volgende:
Hier zit ik dan met mijn nettomaandlasten @ 348 euro per maand (100% van de waarde van het appartement geleend over 20 jaar).
Aflossingsvrij kopen wil niet zeggen dat je niet af mag lossen, er ontbreekt alleen een verplichting maandelijks af te lossen.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Daar.
Kan zijn dat het aflossingsvrij is natuurlijk. In dat geval ben ik met je eens dat het weinig uitmaakt.
(Sterker nog, ik zou liever huren dan aflossingsvrij kopen. Bij huren is iig nog iemand anders verantwoordelijk voor het lekkende dak...)
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?quote:Op maandag 28 februari 2011 15:40 schreef Hanoying het volgende:
Ik ben momenteel behoorlijk pessimistisch over de huizenmarkt en ben erg blij dat ik momenteel nog geen huis bezit in NL (al heb ik het met twee stuks vastgoed in het buitenland nog veel beroerder gedaan, denk wel zo'n -25 % in 1 jaar tijd maar goed die gaan verder nergens heen dus komt wel weer een keer goed).
Kijk, dat noemen ze nou cognitieve dissonantie. Je begint zolangzamerhand echt een expert te worden!quote:Op maandag 28 februari 2011 15:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?
Nogal tegenstrijdig natuurlijk. Je bent blij dat je geen huis bezit in NL, want je bent pessimistisch over de markt. Maar je hebt wel onroerend goed in het buitenland dat met 25% gedaald is maar dát is niet erg want dat gaat nergens heen
Zo... zo... dat de superleners goed waren in het zetten van een kruisje wisten we al... nu doen ze dat wederom massaal. Maar dit keer zijn ze boos omdat ze zich genaaid voelen door de banken. Die grote boze banken vragen zomaar teveel geld voor hun geleende kapitaaltje.... boehoe...quote:Veel handtekeningen actie tegen hoge hypotheekrentes
De bond heeft dit nu aan de banken laten weten en verwacht binnen twee weken een reactie. Komt er niks, dan staat de bond bij de banken op de stoep.
Volgens de Consumentenbond betalen Nederlandse consumenten gemiddeld 1 procent te veel voor hun hypotheek. "We vinden dat de banken de klanten tegemoet moeten komen'', aldus een woordvoerster. "Desnoods gaan we er op de stoep liggen.''
De bond stelt dat de banken miljarden verdienen ten koste van de klant. "De politiek neemt nog een afwachtende houding aan. Daarom willen we de druk verder opvoeren om banken te laten stoppen met het verdienen van miljarden over de rug van de consument".
bron: NVM
Ach, het is leuker als ze met 30 % stijgen maar ze eten geen brood. Het één is momenteel een aardbeienveld en het ander is een appartement dat wordt verhuurd. Levert zelfs nog iets op.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En huizen in Nederland lopen regelmatig weg ofzo? Stel dat mijn huis wil verhuizen, krijg ik daar nog melding van? Of is mijn huis gewoon weg als ik een keer 's avonds thuiskom?
Nogal tegenstrijdig natuurlijk. Je bent blij dat je geen huis bezit in NL, want je bent pessimistisch over de markt. Maar je hebt wel onroerend goed in het buitenland dat met 25% gedaald is maar dát is niet erg want dat gaat nergens heen
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz is als een kikker in de kookpot
Welja, schop Xeno zijn wereld even door de war.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.
Die kikker heeft op een gegeven moment door dat hij gekookt word, Whuzz daarentegen denkt dat het komt door zijn HR++ glasquote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet dat dat verhaal een mythe is die niet klopt.
En mijn nieuwe ketel!quote:Op maandag 28 februari 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die kikker heeft op een gegeven moment door dat hij gekookt word, Whuzz daarentegen denkt dat het komt door zijn HR++ glas
Tja... als zo'n ketel op hol slaat kan het echt bloedheet worden, ik zou lekker blijven zitten Whuzzquote:Op maandag 28 februari 2011 17:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En mijn nieuwe ketel!
Ook denk ik dat het warme gevoel dat ik krijg bij alle ruimte en gemak in mijn eigen huis ook bijdraagt!
Ik heb nog wel een poosje garantie op die ketelquote:Op maandag 28 februari 2011 17:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... als zo'n ketel op hol slaat kan het echt bloedheet worden, ik zou lekker blijven zitten Whuzz
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan, 500 euro afstaan aan een verhuurderdebiel of 1000 euro aan een woekerbankier?
Jij betaalt meer dan 348 euro aan dat bankentuig hoor. Dat je vervolgens een deel weer terugkrijgt van de belastingdienst, doet in het geheel niet terzake.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:44 schreef Emu het volgende:
[..]
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.
Dat had hij wel gelezen, maar dat kwam niet zo best uit. In dat geval wordt er hier standaard een fictief getal toegevoegd.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:44 schreef Emu het volgende:
Alleen klein verschilletje, het is of 500 euro aan de verhuurdebiel, of 348 euro aan een woekerbankier. De lening is MET kapitaalsaflossing, dus niets aflossingsvrij.
Momenteel wel, want ik betaal toch effectief netto 348 euro. Feit dat de HRA of enige andere steun bij de aankoop van een vastgoed compleet debiet is laten wij hier niet meetellen. Want zo is het nou eenmaal, en dat zal de komende 2-3 jaar zeker niet veranderen. Na die 20 jaar is bovendien dat appartement gewoon van mij, en hoe je het ook draait of keert, de waarde daarvan zal altijd hoger zijn dan niets, en dat is dan ook PURE winst.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jij betaalt meer dan 348 euro aan dat bankentuig hoor. Dat je vervolgens een deel weer terugkrijgt van de belastingdienst, doet in het geheel niet terzake.
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winstquote:Op maandag 28 februari 2011 17:57 schreef Emu het volgende:
[..]
Momenteel wel, want ik betaal toch effectief netto 348 euro. Feit dat de HRA of enige andere steun bij de aankoop van een vastgoed compleet debiet is laten wij hier niet meetellen. Want zo is het nou eenmaal, en dat zal de komende 2-3 jaar zeker niet veranderen. Na die 20 jaar is bovendien dat appartement gewoon van mij, en hoe je het ook draait of keert, de waarde daarvan zal altijd hoger zijn dan niets, en dat is dan ook PURE winst.
Maar hoe dan ook meer winst dan 300.000 euro huur betalen en niets overhoudenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winst
quote:ma 28 feb 2011, 16:18
Voorlopige koopcontracten in VS valt tegen
WASHINGTON (AFN) - Het aantal voorlopige koopcontracten voor huizen is in de Verenigde Staten in januari sterker gedaald dan verwacht. Dat beek maandag uit cijfers van de Amerikaanse branchevereniging van makelaars.
Vorige maand werden 2,8 procent minder contracten in behandeling genomen dan in de voorgaande maand. Economen hadden tegenover persbureau Reuters een daling met 2,2 procent voorspeld.
Door de tweede achtereenvolgende afname viel de index waarmee het verkooptempo van koophuizen wordt gemeten terug tot het laagste niveau sinds oktober vorig jaar.
Als je na 20 jaar de boel heb afbetaald en je kan er vervolgens nog 20 jaar wonen zonder directe woonlasten meer te hebben dan is dat wel PUUUURE winstquote:Op maandag 28 februari 2011 18:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als jij 300.000 euro hebt betaald aan je hypothecaire lening en dat het object wat je dan bezit/verkoopt minder waard is, zie ik niet als PURE winst
Is dit jouw manier om te vertellen dat zelfs Februari 2012 hem niet gaat worden?quote:
Mja, meer kan ik er ook niet van maken eigenlijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Is dit jouw manier om te vertellen dat zelfs Februari 2012 hem niet gaat worden?![]()
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaftquote:Op maandag 28 februari 2011 22:10 schreef Whuzz het volgende:
Volgende stap: Loonmatiging voor scheefhuurders
Dan worden de lonen van scheefhuurders bijgesteld tot ze weer onder de grens zitten waarop ze sociaal mogen huren
Mooi! Zou tijd worden.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaft
Dat heb ik ook gehoord. Dat zou dan gaan gelden voor alle nieuwe hypotheken.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik acht het heel wat waarschijnlijker dat onder druk van Brussel de HRA wordt afgeschaft
Volgens mij gaat de erfpacht van Flevoland verlopen en wilden ze het daarom lossteken en de Noordzee opduwen toch?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:
Brussel wil ook Flevoland laten afzinken.
Die is sowieso veel te laag ingeschat. Er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om mijn woning tegen de WOZ-waarde of de onlangs getaxeerde waarde te verkopen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:
Ja..... de waarde van jullie stulpjes gaat dalen
Dat doen de banken al door woningen op particuliere erfpacht onverkoopbaar te maken.quote:dus moeten er barbaarse maatregelen genomen worden om de schaarste in stand te houden
Min of meer, maar niet eens binnen de huizenmarktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
Kom je nou met vraag om vervolgens te gaan vertellen dat geld maar papier is etc?
dus moet de nieuwbouw met de prijs omlaagquote:Op maandag 28 februari 2011 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die is sowieso veel te laag ingeschat. Er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om mijn woning tegen de WOZ-waarde of de onlangs getaxeerde waarde te verkopen.
Als je ze bij elkaar optelt, dan maak je misschien een kans met een bod. Mits ik in een zeer goed humeur ben.
[..]
Dat doen de banken al door woningen op particuliere op alle erfpacht onverkoopbaar te maken.
Niet alle erfpacht. Er is geen enkel probleem met erfpacht van de gemeente. Het overgrote deel van de woningen op erfpachtgrond heeft dus nergens last van.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:51 schreef michaelmoore het volgende:
door woningen op particuliere op alle erfpacht onverkoopbaar te maken.
Wie zegt dat? Jij?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Er is geen enkel probleem met erfpacht van de gemeente.
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?quote:
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?
Ik begrijp er niets van... Leg eens uitquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen?
Nah, goed dan. BVZ beweert dat alleen particuliere erfpacht een probleem geeft. (zoals ook in de media ter sprake gekomen)
Jij komt vervolgens met je wijsneus "vraag" of HIJ dat beweert. (Het antwoord is "nee, dat beweren de media")
Ik pols vervolgens of jij beseft dat heel Amsterdam op (gemeentelijke) erfpacht is gebouwd, omdat dat impliceerd dat als BVZ's stelling NIET correct is, heel Amsterdam onverkoopbaar zou zijn geworden.
Moet ik de moeilijke woorden nog voor je ver-jip-en-janneken? Of was het duidelijk zo?
Wat een warrig verhaaltje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen?
Nah, goed dan. BVZ beweert dat alleen particuliere erfpacht een probleem geeft. (zoals ook in de media ter sprake gekomen)
Jij komt vervolgens met je wijsneus "vraag" of HIJ dat beweert. (Het antwoord is "nee, dat beweren de media")
Ik pols vervolgens of jij beseft dat heel Amsterdam op (gemeentelijke) erfpacht is gebouwd, omdat dat impliceerd dat als BVZ's stelling NIET correct is, heel Amsterdam onverkoopbaar zou zijn geworden.
Moet ik de moeilijke woorden nog voor je ver-jip-en-janneken? Of was het duidelijk zo?
Ach aan de HRA hebben ze tot nu toe nog niet subtianteel gesleuteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
. Als er één partij zeer onbetrouwbaar is in Nederland, dan is het wel de overheid.
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach aan de HRA hebben ze tot nu toe nog niet subtianteel gesleuteld.
Banken hoeven geen onderpand te leveren, die creëren geld uit het niets.... en vragen daar vervolgens een hele hoop geld voor. Voor het risico dat ze lopen laten ze de BB opdraaien in de vorm van NHG en 'to big to fail chantage'. Als bankster verdient je daarom ook een driedubbele bonus, want je bent echt goed als je de hele wereld zo hard weet te naaien zonder dat de schaapjes ook maar iets door hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:02 schreef RvLaak het volgende:
ff een kort vraagje aan de hypotheekbezitters hier. In jullie contract staat dat jullie huis het onderpand is voor de lening die jullie zijn aangegaan. Staat er ook iets in over het onderpand dat de bank moet aanleveren voor het geld dat zij hebben geleverd aan jullie?
Niet geheel ontopic, I know...Maar het dient een doel
Whuzz gaat uitleggen waarom het voor 020 geen probleem is. Dat ze daar vrijwel alle nieuwbouw een tijdje hebben stilgelegd doet er niet toe. Amsterdam is anders.... echt waarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Maar wat wil je daarmee zeggen?
In 020 zijn er ook wel huizen die op eigen grond staan, ik heb van Amsterdammers begrepen dat die huizen nog meer waard zijn dan normaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
Zeker... maar de fout die veel mensen maken is dat ze denken dat de inflatie volledig gecompenseerd zal worden door een toename aan inkomen. Ik trek dat in twijfel, ik ga er vanuit dat de komende decennia de welvaart fors zal afnemen. Huizenprijzen zullen daarom evenredig mee dalen. Immers als een groter deel van het inkomen aan andere zaken besteed moet worden blijft er geen geld meer over een zeepbellen op te blazen.quote:
Ach, omdat het soms 'docu' genoemd wordt hoeft het nog niet waar te zijn, en zeker niet volledig. Prima stuk om te kijken, maar laat je er niet meteen in meeslepen. En kijk eens rond naar de kritieken die anderen erop geven...quote:Ben Zeitgeist Addendum aan het kijken & in het begin wordt het monetaire systeem uitgelegd. Hier valt ook leningen onder. Volgens deze 'docu' is het in de VS zo dat de bank ook onderpand moet leveren voor de lening.
Zeitgeist addendum is een aardige introductie in de werking van het geldpyramidespel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:38 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ach, omdat het soms 'docu' genoemd wordt hoeft het nog niet waar te zijn, en zeker niet volledig. Prima stuk om te kijken, maar laat je er niet meteen in meeslepen. En kijk eens rond naar de kritieken die anderen erop geven...
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeker... maar de fout die veel mensen maken is dat ze denken dat de inflatie volledig gecompenseerd zal worden door een toename aan inkomen. Ik trek dat in twijfel, ik ga er vanuit dat de komende decennia de welvaart fors zal afnemen. Huizenprijzen zullen daarom evenredig mee dalen. Immers als een groter deel van het inkomen aan andere zaken besteed moet worden blijft er geen geld meer over een zeepbellen op te blazen.
Dat is logisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In 020 zijn er ook wel huizen die op eigen grond staan, ik heb van Amsterdammers begrepen dat die huizen nog meer waard zijn dan normaal.
ik dacht het niet, ik zit lekker in het centrum zonder erfpachtquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je weet dat heel Amsterdam op erfpacht is gebouwd?
Mmmm.... veel van het geld dat geprint word komt niet in omloop. Volgens mij is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Feitelijk worden er enorme beloften aan elkaar gedaan in de hoop dat het in de toekomst allemaal beter gaat worden.quote:
Het zou kunnen indien het westerse geld het vertrouwen verliest, en dat is niet onmogelijk, maar de economie zal blijven draaien en de welvaart zal terug komen, daar zijn de noordelijke europeanen veel te harde werkers voorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.![]()
Grondstoffen en energie zullen een stuk schaarser worden, het is dus heel aannemelijk dat onze verspillende wegwerpmaatschappij ten einde gaat komen. Willen we onze welvaart niet terug laten vallen naar het niveau van rond 1900 dan moeten we echt hard aan de slag om de transitie te maken naar een duurzame wereld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren met een heel negatief persoon, die was over de westerse welvaart zo pessimistisch dat hij verwacht dat we naar een niveau van rond 1900 terug gaan.![]()
Ik verwacht dat we weer een eind jaren 70 begin jaren 80 scenario gaan krijgen. Maar het kan natuurlijk net zo goed dat ze een japanscenario krijgen.
Het heeft niets met hard werken te maken, we zijn gewoon verslaafd aan met name fossiele brandstoffen en we verkwisten onze grondstoffen. Feitelijk is olie een veel te waardevolle grondstof om het maar te verbranden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:
[..]
Het zou kunnen indien het westerse geld het vertrouwen verliest, en dat is niet onmogelijk, maar de economie zal blijven draaien en de welvaart zal terug komen, daar zijn de noordelijke europeanen veel te harde werkers voor
Jij zit toch al een paar jaartjes op dat niveau, hoe kan je dan terugvallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Willen we onze welvaart niet terug laten vallen naar het niveau van rond 1900 dan moeten we echt hard aan de slag om de transitie te maken naar een duurzame wereld.
Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:23 schreef Bayswater het volgende:
Jij zit toch al een paar jaartjes op dat niveau, hoe kan je dan terugvallen?
Wordt het niet eens tijd voor een witte jas met hele lange mouwen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:
Ja... ik weet het, het is een ongemakkelijk gevoel om te beseffen dat onze huidige levensstandaard niet te handhaven is zonder enorme veranderingen. Heb je kinderen Bayswater? Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
Word het niet tijd om de waarheid onder ogen te komen? Jou kind heeft dan wel een piratenkist op zijn kamer... maar mogelijk dat hij later als hij groot is piraat moet worden om in zijn onderhoud te voorzienquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:34 schreef Whuzz het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor een witte jas met hele lange mouwen?
De mensheid is zeer flexibel en in staat om zich aan alles aan te passen, daardoor is hij mens geworden, en heeft hij hersens gekregen, hoe meer problemen hoe slimmer de hersensquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het heeft niets met hard werken te maken, we zijn gewoon verslaafd aan met name fossiele brandstoffen en we verkwisten onze grondstoffen. Feitelijk is olie een veel te waardevolle grondstof om het maar te verbranden.
Neequote:
Ik zei toch neequote:Hoe voelt het om te weten dat zij zullen leven in een wereld met steeds verder toenemende problemen, problemen waar jij niets aan doet om ze op te lossen?
Nouja, in Europa komt het niet heh. In de VS daarentegen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmmm.... veel van het geld dat geprint word komt niet in omloop. Volgens mij is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Feitelijk worden er enorme beloften aan elkaar gedaan in de hoop dat het in de toekomst allemaal beter gaat worden.
Ja... inventieve mensen hebben een hogere overlevingskans. In onze maatschappij kunnen echter minder inventieve mensen met gemak overleven. Dat komt omdat zij ook profiteren van de uitvindingen van inventieve mensen. De huidige bevolkingsexplosie is enkel mogelijk gemaakt door de snelle ontwikkeling als gevolg van de ruime beschikking over goedkope energie. Haal deze hulpbron weg en de menselijke beschaving stort heel snel ineen. Waarom denk jij dat er oorlogen gevoerd worden over olie? Olie is het ware levensbloed van onze technologische samenleving. Zonder olie zitten we weer heel rap op het niveau van 1900 met de bevolking van nu... rampspoed, honger en oorlog zal ons deel vallenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
De mensheid is zeer flexibel en in staat om zich aan alles aan te passen, daardoor is hij mens geworden, en heeft hij hersens gekregen, hoe meer problemen hoe slimmer de hersens
En hoe lost dat het energieprobleem op? Daarnaast is evolutie een proces dat heel langzaam verloopt volgens natuurlijke selectie. Mensen worden niet slimmer omdat ze een ipad ter beschikking hebbenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
De mensheid versnelt de eigen evolutie eenvoudigweg
CAPTAIN. Whuzz. Sparrow.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Word het niet tijd om de waarheid onder ogen te komen? Jou kind heeft dan wel een piratenkist op zijn kamer... maar mogelijk dat hij later als hij groot is piraat moet worden om in zijn onderhoud te voorzien![]()
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.quote:Nouja, in Europa komt het niet heh. In de VS daarentegen...
Ja... die piratenkist blijft vast goed drijvenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:
CAPTAIN. Whuzz. Sparrow.
Vette shit. Dan gaan we samen de Zuiderzee bevaren en vluchtende Xenotjes uit het zinkende Flevoland beroven. Avast!
Wij kunnen daar gewoon schijt aan hebben, binnenkort kan je alles afrekenen met toilietpapierquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.
Heh?
Oh jee heh Weer zo'n goudgekkie. Heh.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Inderdaad heh. En vooral niet nadenken voordat je wat zegt heh. Alle commodities worden in dollares verhandeld heh. Dus als wij lekker met de euro zitten krijgen wij helemaal geen last van hogere voedselprijzen heh. Ook niet voor grondstoffen. Heh. Dat is alleen een probleem voor dollarmensen.
Heh?
Sure.... maar het is geen doemverhaal, het opraken van de natuurlijke hulpbronnen is een enorm probleem dat niet op te lossen is met streven naar meer, mooier en beter. Voor olie zijn simpelweg geen equivalente beschikbaar die zo goedkoop en universeel zijn. Vervangende middelen zijn vele malen duurder en schaarser. Dit houd in dat we dus met veel minder genoegen moeten nemen, dit in combinatie met een groeiende wereldbevolking zal leiden tot verarming. Feitelijk hadden we decennia geleden al moeten beginnen met een sterke reductie van de bevolkingsgroei en een transitie te maken naar duurzame energiebronnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef Asfyxia het volgende:
Ik geloof ook niet zo in die doemverhalen. De menselijke soort streeft toch altijd naar meer, mooier, beter, ook al geldt dat voor het individu niet altijd.
Zelfs die huizenmarkt krabbelt wel weer een keer op, ooit. Maar voorlopig niet.
Vrij naar Southpark:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... die piratenkist blijft vast goed drijven
Pffff.... ga eerst maar eens oefenen in de Biesboschquote:
Ik zie het iets anders. Er zijn weldegelijk hele goede alternatieven voor olie. Maar die kosten veel energie en energie kost op dit moment nu eenmaal nog steeds veel geld. Het is dus vooral een energieprobleem. Ik geloof dat energieproblemen wel oplosbaar zijn. Daar wordt op dit moment overal ter wereld hard aan gewerkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure.... maar het is geen doemverhaal, het opraken van de natuurlijke hulpbronnen is een enorm probleem dat niet op te lossen is met streven naar meer, mooier en beter. Voor olie zijn simpelweg geen equivalente beschikbaar die zo goedkoop en universeel zijn. Vervangende middelen zijn vele malen duurder en schaarser. Dit houd in dat we dus met veel minder genoegen moeten nemen, dit in combinatie met een groeiende wereldbevolking zal leiden tot verarming. Feitelijk hadden we decennia geleden al moeten beginnen met een sterke reductie van de bevolkingsgroei en een transitie te maken naar duurzame energiebronnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |