Waarom voelen alle hypotheekbezitters zich aangesproken?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat nog mooier is na de looptijd heb ik die vast lasten niet meer aangezien de schuld ook afgelost wordt.
Het is natuurlijk 'wie verhuurt bepaald, jij betaald.'quote:
Dus jij wilt graag in de particuliere sector huren waar ik voor een soortgelijk appartement ongeveer 800 euro per maand zou kwijt zijn tegenover mijn huidige 370 netto inclusief servicekosten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:42 schreef BertV het volgende:
[..]
"Wie betaald die bepaald"
Het is niet "Wie afbetaald die bepaald"
Het is nooit te laat om te beginnen met denken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef BertV het volgende:
Zie mijn eerdere post, jullie laten je in het harnas jagen op een manier dat ik er bijna wat van ga denken.
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:44 schreef BertV het volgende:
Het gaat mij alleen om huidige starters met de huidige prijsdaling, 100% belegingshypotheken, aflosingsvrije hypotheken en tophypotheken.
Kijk.... Bertje begrijpt het.... wie afbetaald is een slaaf. Vooral als je nog heel veel centjes moet afbetalen voor je overgewaardeerde woning. Fijn dat je weet wat je de komende 30 jaar moet betalen, maar wie plant er eigenlijk nog voor 30 jaar vooruit?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:42 schreef BertV het volgende:
[..]
"Wie betaald die bepaald"
Het is niet "Wie afbetaald die bepaald"
Verstandige mensen. De rest uiteraard niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:
maar wie plant er eigenlijk nog voor 30 jaar vooruit?
Angst..... of het rechtvaardigen van een riskante keuze.... cognitieve dissonantie zouden sommigen zeggenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef BertV het volgende:
Zie mijn eerdere post, jullie laten je in het harnas jagen op een manier dat ik er bijna wat van ga denken.
Of saaie burgerlijke mensen? Tja.. ieder zijn ding... maar het is onzin om te veronderstellen dat grootleners helden zijn en huurders hun geld weggooienquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verstandige mensen. De rest uiteraard niet.
Ik heb al veel naar mijn hoofd gekregen, maar saai en burgerlijk nog nooit.quote:
Juist de meest riskante kopers doen dat zonder NHG en dat zijn er best wat geweest...Huizen zouden immers altijd in prijs blijven stijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.
Maar hoeveel starters zijn er die aan die voorwaarden die je hier schetst voldoen?
De meeste starters kopen vaak nog met NHG dus die vallen al allemaal af want die kunnen de door jou bedachte financieringen niet krijgen onder NHG.
Ik maakte geen beschuldiging aan jouw adres... ik opperde een mogelijk groep mensenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb al veel naar mijn hoofd gekregen, maar saai en burgerlijk nog nooit.
Je zou zoveel eigen geld moeten meebrengen dat je niet afhankelijk bent van de grillen van een willekeurige bank of hik in de economie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dat had ik je nog niet zien vermelden , sorry dan.
Maar hoeveel starters zijn er die aan die voorwaarden die je hier schetst voldoen?
De meeste starters kopen vaak nog met NHG dus die vallen al allemaal af want die kunnen de door jou bedachte financieringen niet krijgen onder NHG.
Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook en dat wordt hier nogal vaak vergeten door de verzuurde huurders. Elke hypotheek nemer wordt hier per defenitie als leenkneus afgeschilderd. Nee goed bezig xeno, nu moeten we opeens nuance aanbrengen. Ik zou het waarderen als die nuance altijd gebruikt werd ipv het hersenloos gekanker op leenkneuzen met financieringen tot hun oogkassen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Of saaie burgerlijke mensen? Tja.. ieder zijn ding... maar het is onzin om te veronderstellen dat grootleners helden zijn en huurders hun geld weggooien
Ja maar zijn die riskant kopers dan starters geweest? En over hoeveel hypotheek nemers hebben jullie het nu precies want die is gewoon gelul in de ruimte over vermeende mis-standen waar er heus wel wat van zullen zijn maar hoeveel dat weten we niet. Ik verwacht dat het percentage van zulke hypotheken niet boven de 5% zal zitten, maar als jullie concrete cijfers hebben houd ik me aanbevolen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
Juist de meest riskante kopers doen dat zonder NHG en dat zijn er best wat geweest...Huizen zouden immers altijd in prijs blijven stijgen.
Ik ben niet de enige die met d's en t's zit te kloten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is natuurlijk 'wie verhuurt bepaald, jij betaald.'
Ook al breng je vele eigen geld mee, dan heb je nog altijd last van de hik in de economie, of je zou het heel goed moeten kunnen timen en op het dieptepunt moeten kunnen inkopen, dan ben je spekkoper in de huizen markt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:54 schreef BertV het volgende:
Je zou zoveel eigen geld moeten meebrengen dat je niet afhankelijk bent van de grillen van een willekeurige bank of hik in de economie.
Als ik de details had geweten had ik veel eerder al gekocht en nu allang hypotheekvrij geweest. Maar de glazen bol der economie is nogal moeilijk om te hanteren.quote:Als ik de details zou weten zou ik nu niet een domme huurder zijn.
precies, mijn ouders hadden 20 jaar geleden niet moeten twijfelen en WEL die slecht onderhouden villa moeten kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook al breng je vele eigen geld mee, dan heb je nog altijd last van de hik in de economie, of je zou het heel goed moeten kunnen timen en op het dieptepunt moeten kunnen inkopen, dan ben je spekkoper in de huizen markt.
[..]
Als ik de details had geweten had ik veel eerder al gekocht en nu allang hypotheekvrij geweest. Maar de glazen bol der economie is nogal moeilijk om te hanteren.
Nou.... als mensen tot hun oogkassen gefinancierd zijn dan zijn het toch echt leenkneuzen. Mensen die verantwoorde leningen aangegaan zijn, zijn geen leenkneuzen. Uiteraard zijn mensen die 100% lenen in een zeepbel wel leenkneuzen omdat zij instappen in een pyramidespel en zo meteen met onderwaarde zitten, die zeepbel zou niet eens bestaan hebben in NL als mensen eigen geld moesten inbrengen. Gratis geld... hebzucht... het zijn de ingredienten voor speculatieve zeepbellenquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook en dat wordt hier nogal vaak vergeten door de verzuurde huurders. Elke hypotheek nemer wordt hier per defenitie als leenkneus afgeschilderd. Nee goed bezig xeno, nu moeten we opeens nuance aanbrengen. Ik zou het waarderen als die nuance altijd gebruikt werd ipv het hersenloos gekanker op leenkneuzen met financieringen tot hun oogkassen.
Asfixia!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:06 schreef xenobinol het volgende:
Hoe noemen we mensen die geld lenen om te 'belegen' ?
Het dogma zou moeten zijn dat ook een koopwoning geld kost. Feitelijk is dat ook zo, behalve als je een zeepbel aan het opblazen bent. Dan kost het ook geld maar gaat de rekening voornamelijk naar de onderste laag van de pyramide. Ik ben blij dat ik daar niet toe behoor. Ik huur lekker in de top van de huurpyramide aangezien ik een scheefhuurder benquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:02 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, mijn ouders hadden 20 jaar geleden niet moeten twijfelen en WEL die slecht onderhouden villa moeten kopen.
Ik had gewoon direct 11 jaar geleden moeten kopen.... dat is het spel inderdaad.
Maar los daarvan. Af en toe kan het gewoon niet.
Het lijkt alsof een huis moet, ten kostte van alles, op ieder moment.
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzzquote:
Nee hoor. Dat geld behoorde aan zijn verhuurder toe, daar had hij zich tenslotte contractueel toe verplicht. Echter leende hij dat held van zijn verhuurder... of wacht... hij *stal* het van zijn verhuurder en ging er mee beleggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzz
Je bent hiermee net zo in de war als met je huurschuld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef xenobinol het volgende:
Nee... nee... Asfyxia belegt zijn eigen geld en betaald gewoon zijn rekeningen niet. Dat is nogal een verschil Whuzz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |