quote:Op zondag 13 februari 2011 18:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie het als volgt: mensen die moeilijk kunnen leren en laaggeschoold werk moeten doen, stemmen gemiddeld gezien eerder links. Mensen die makkelijk kunnen leren en hoogopgeleid werk (kunnen) doen, stemmen gemiddeld gezien eerder rechts.
Mensen immigreren ten eerste idd op zoek naar een beter leven. Maar de keuze van het naar te immigreren land is afhankelijk van een aantal factoren. De aanwezigheid en de mate van een sociaal opvangnet is hier één van. Vooruitstrevende, hardwerkende, hoogopeleide immigranten hebben minder behoefte aan een uitgebreide verzorgingsstaat (zoals je die in Europa hebt), dan ongeschoolde immigranten met minder werkethiek. Het linkse Europa trekt vooral die laatste groep aan.
Dit is de dus waar de PvdA-ideologie naartoe leidt.
En Zienswijze denkt dat er in het electoraat van Nederland niets veranderd is de laatste 10 jaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Check dit Rapport Kiezersonderzoek Tweede Kamer 2010 (pdf):
CDA: gemiddelde opleidingsverdeling
PvdA: gemiddelde opleidingsverdeling
SP: iets meer laag opgeleid
VVD: meer hoog opgeleid
PVV : MBO, laag
GL: meer dan helft hoog opgeleid
CU: gemiddeld opgeleid
D66: meer dan helft hoog opgeleid
SGP: laag opgeleid
PvdD: zowel hoog als laag
Aha precies wat mijn bewering onderbouwt. Laten we even de partijen nemen op de zijflanken. D66 is niet links, dus die laat ik buiten beschouwing.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
Check dit Rapport Kiezersonderzoek Tweede Kamer 2010 (pdf):
PvdD: zowel hoog als laag opgeleid, weinig midden (MBO)
Reageer eens effe met onderbouwde argumenten dat nodeloos op de man inspelen wil je?quote:Op zondag 13 februari 2011 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jongen echt, als jij niet weet wat er de afgelopen jaar veranderd is in het electoraat van Nederland, dan kan dat een aantal oorzaken hebben of je bent gewoon te jong om die ontwikkeling meegemaakt te hebben of je hebt de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd dan wel je hebt iig een deel van die 10 jaar er nooit fatsoenlijk onderwijs over gehad hetzij bij geschiedenis&staatsinrichting hetzij bij maatschappijleer en je studeert ook heden ten dage niets dat in de richting komt van politicologie.
Ik speel nergens op de man jongen...quote:Op zondag 13 februari 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Reageer eens effe met onderbouwde argumenten dat nodeloos op de man inspelen wil je?
Knutselen en Creativiteitquote:Op zondag 13 februari 2011 19:57 schreef Zienswijze het volgende:
Niets creatief statistiek. Ook dit rapport onderbouwt mijn bewering.
Op de linkerflank:
- GL: 10 zetels, hoogopgeleid
- PvdA: 30 zetels: midden opleidingsverdeling
- SP: 15 zetels, laagopgeleid
SP is groter dan GL. Meer zwaargewicht van de SP dus. Deze categorie is dus laagopgeleid.
Op de rechterflank:
- VVD: 31 zetels, hoogopgeleid.
Hoogopgeleide categorie.
--> Zelfs zonder de PVV, blijven de sociaal-economisch linkse partijen is de laagopgeleide categorie. Overigens kijken laagopgeleide kiezers naar sociaal-economische plannen, en op dit gebied is de PVV links, dus de PVV hoort wel degelijk bij sociaal-economisch links thuis, maar goed.
VVD is meer hoog opgeleid hè?quote:Op zondag 13 februari 2011 19:57 schreef Zienswijze het volgende:
Niets creatief statistiek. Ook dit rapport onderbouwt mijn bewering.
Op de linkerflank:
- GL: 10 zetels, hoogopgeleid
- PvdA: 30 zetels: midden opleidingsverdeling
- SP: 15 zetels, laagopgeleid
SP is groter dan GL. Meer zwaargewicht van de SP dus. Deze categorie is dus laagopgeleid.
Op de rechterflank:
- VVD: 31 zetels, hoogopgeleid.
Hoogopgeleide categorie.
--> Zelfs zonder de PVV, blijven de sociaal-economisch linkse partijen is de laagopgeleide categorie. Overigens kijken laagopgeleide kiezers naar sociaal-economische plannen, en op dit gebied is de PVV links, dus de PVV hoort wel degelijk bij sociaal-economisch links thuis, maar goed.
Nee, dat hoort hier ook thuis, want af en toe willen wel eens lachen. Ons leven hangt hier niet van af nl.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
Tegen degenen die over creativiteit beginnen: onderbouw het maar met argumenten. Daar hebben we immers een discussie voor. Oneliners plaatsen zonder onderbouwing hoort in ONZ thuis.
Dat is allemaal voor de sier, om die laagopgeleidde mensen te lokken.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:07 schreef Zienswijze het volgende:
PVV hoort niet bij rechts. Sociaal-economisch zijn zij links. Deze punten verschillen weinig van de SP.
Kom maar met onderbouwde feiten aan zou ik zeggen. Lukraak stellingen opgooien hebben we niets aan.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Dat is allemaal voor de sier, om die laagopgeleidde mensen te lokken.
Pechtold heeft zelf verklaard dat zijn hartje links klopt. Daarnaast wordt D66 door rechts FOK! steevast afgeschilderd als een overwegend links bolwerk.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha precies wat mijn bewering onderbouwt. Laten we even de partijen nemen op de zijflanken. D66 is niet links, dus die laat ik buiten beschouwing.
Maar goed wat is er veranderd in de manier waarop het electoraat stemt?quote:Op zondag 13 februari 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Reageer eens effe met onderbouwde argumenten dat nodeloos op de man inspelen wil je?
Ze lieten bijvoorbeeld meteen het aow standpunt vallen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom maar met onderbouwde feiten aan zou ik zeggen. Lukraak stellingen opgooien hebben we niets aan.
Wat Pechtold op dat moment (flirten met de linkse partijen om een coalitie te vormen) zegt is niet relevant. Zijn partij staat als een middenpartij bekend. Wat rechts FOK! vindt is ook niet interessant, dat is immers een mening en geen partij.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pechtold heeft zelf verklaard dat zijn hartje links klopt. Daarnaast wordt D66 door rechts FOK! steevast afgeschilderd als een overwegend links bolwerk.
Dat deden om mee te kunnen reageren, om te laten zien dat ze regeringsverantwoordelijkheid nemen na hun debacle in Almere en Den Haag waar ze geen regeringsverantwoordelijkheid namen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:12 schreef arucard het volgende:
[..]
Ze lieten bijvoorbeeld meteen het aow standpunt vallen.
quote:Op zondag 13 februari 2011 20:15 schreef Zienswijze het volgende:
Wat Pechtold op dat moment (flirten met de linkse partijen om een coalitie te vormen) zegt is niet relevant. Zijn partij staat als een middenpartij bekend.
quote:Kom op zeg, ik ben momenteel de enige rechtse hier die een discussie met 4 linksen voert.
Het begon allemaal met jouw weerlegging dat hoogopgeleide mensen niet rechts stemmen, maar zelfs links stemmen. Die heb ik nu geheel naar de prullenbak verwezen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
Wat hoop je eigenlijk te bereiken, ZW? Wat wil je zeggen met je beweringen?
Ik wist niet dat de D66 stemt. Mijn excuses. Dan is het alsnog 1 tegen 3 waarmee ik de strijd voer, zonder dat de tegenpartij met onderbouwde argumenten aankomt.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:18 schreef arucard het volgende:
Eerst zeg je dat ik niet links ben en daarna weer van wel?
[..]
[..]
Want hoogopgeleiden stemmen geen links? Ik vind het een nogal boude bewering. Temeer omdat links in absolute aantallen waarschijnlijk meer hoogopgeleiden kiezers trekt dan de VVD.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het begon allemaal met jouw weerlegging dat hoogopgeleide mensen niet rechts stemmen, maar zelfs links stemmen. Die heb ik nu geheel naar de prullenbak verwezen.
Omdat ik volgens jou nu niet meer links ben voer ik ook ineens niet meer de strijd met jou aan? Ik hoop dat je die 'onderzoeken' van jou net logischer aangepakt hebt.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de D66 stemt. Mijn excuses. Dan is het alsnog 1 tegen 3 waarmee ik de strijd voer, zonder dat de tegenpartij met onderbouwde argumenten aankomt.
Correct!quote:Op zondag 13 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pechtold heeft zelf verklaard dat zijn hartje links klopt. Daarnaast wordt D66 door rechts FOK! steevast afgeschilderd als een overwegend links bolwerk.
O ja? Jij wilt beweren dat SP+PvdA+GL absoluut meer hoogopgeleide kiezers aantrekken dan de VVD?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want hoogopgeleiden stemmen geen links? Ik vind het een nogal boude bewering. Temeer omdat links in absolute aantallen waarschijnlijk meer hoogopgeleiden kiezers trekt dan de VVD.
Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk,quote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O ja? Jij wilt beweren dat SP+PvdA+GL absoluut meer hoogopgeleide kiezers aantrekken dan de VVD?
Kom maar met feiten en onderbouwingen aan zou ik zeggen.
Jij voert wel de strijd met mij aan. Maar mijn zin dat ik tegen 4 linksen strijd, klopt niet. Het is een strijd in mijn eentje tegen 3 linkse stemmerns en blijkbaar 1 D66-stemmer. Waarbij ik nog geen kundige argumenten en onderbouwing van mijn tegenpartij heb gehoor die mijn beweringen met grote glorie naar de prullenbak verwijzen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef arucard het volgende:
[..]
Omdat ik volgens jou nu niet meer links ben voer ik ook ineens niet meer de strijd met jou aan?
PvdA+PVV+SP+GL = 79 zetels. Uit onderzoek blijkt dat al deze partijen hoopopgeleiden trekt. De VVD bezit slechts 33 zetels. Zelfs als je ervan uitgaat dat alle VVD'ers hoopgeleid zijn, dan is de kans nog bijzonder klein dat de genoemde partijen samen minder hoogopgeleiden omvat.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O ja? Jij wilt beweren dat SP+PvdA+GL absoluut meer hoogopgeleide kiezers aantrekken dan de VVD?
Sinds dat het volk op rechts beter uitkomt. Maar over het algemeen worden ze niet bepaald als links gecategoriseerd.quote:
Het zou mij ernstig verbazen wanneer dit niet het geval was.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden en de PVV. Ik blijf het een rare combinatie vindenquote:Op zondag 13 februari 2011 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PvdA+PVV+SP+GL = 79 zetels. Uit onderzoek blijkt dat al deze partijen hoopopgeleiden trekt. De VVD bezit slechts 33 zetels. Zelfs als je ervan uitgaat dat alle VVD'ers hoopgeleid zijn, dan is de kans nog bijzonder klein dat de genoemde partijen samen minder hoogopgeleiden omvat.
Ooh, en de PVV zette ik erbij omdat jij dat ook deed.
Zullen er niet veel zijn, maar er bestaat nou eenmaal ook hoogopgeleiden die het spoor bijster zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden en de PVV. Ik blijf het een rare combinatie vinden
Op die manier kan ik zeggen dat de 4 sociaal-economisch linkse partijen die jij aandraagt in absoluut aantal meer laagopgeleide kiezers hebben dan de VVD. Dus zowel qua hoogopgeleid als laagopgeleid dan de VVD.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PvdA+PVV+SP+GL = 79 zetels. Uit onderzoek blijkt dat al deze partijen hoopopgeleiden trekt. De VVD bezit slechts 33 zetels. Zelfs als je ervan uitgaat dat alle VVD'ers hoopgeleid zijn, dan is de kans nog bijzonder klein dat de genoemde partijen samen minder hoogopgeleiden omvat.
Ooh, en de PVV zette ik erbij omdat jij dat ook deed.
No shitquote:Op zondag 13 februari 2011 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op die manier kan ik zeggen dat de 4 sociaal-economisch linkse partijen die jij aandraagt in absoluut aantal meer laagopgeleide kiezers hebben dan de VVD. Dus zowel qua hoogopgeleid als laagopgeleid dan de VVD.
Cijfers kan je overigens immers het beste procentueel vergelijken.
quote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat is nogal een inkoppertje. Feit blijft dat er hoopopgeleiden zijn die links stemmen en dat er hoopopgeleiden zijn die rechts stemmen. En nu?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op die manier kan ik zeggen dat de 4 sociaal-economisch linkse partijen die jij aandraagt in absoluut aantal meer laagopgeleide kiezers hebben dan de VVD. Dus zowel qua hoogopgeleid als laagopgeleid dan de VVD.
Procentueel gezien heb ik echter gelijk, en dat was mijn bewering in onze discussie verzorgingsstaat en immigranten.
Dat klopt. En procentueel gezien stemmen laagopgeleiden links en hoogopgeleiden links, wat blijkt uit dat Kiesrapport 2010. Dit onderschrijft mijn bewering en daarme ben ik dus de grote winnaar van deze discussieavond waarin ik in mijn 1tje tegen 4 mensen (waaronder 3 linksen) heb ik gestreden..quote:Op zondag 13 februari 2011 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is nogal een inkoppertje. Feit blijft dat er hoopopgeleiden zijn die links stemmen en dat er hoopopgeleiden zijn die rechts stemmen. En nu?
je doet een bewering over de absolute getallen, blijkt er compleet naast te zitten en begint dan over de relatieve aantallenquote:Op zondag 13 februari 2011 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Procentueel gezien heb ik echter gelijk, en dat was mijn bewering in onze discussie verzorgingsstaat en immigranten.
Waarom zouden ze een boel stemmers verliezen?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:36 schreef remlof het volgende:
Ik denk trouwens dat de VVD bij de volgende verkiezingen een hoop hoogopgeleide stemmers gaat verliezen.
Is het trouwens geen idee om dit topic te hernoemen naar "Is de PVV economisch links en zijn haar stemmers laag opgeleid?" ofzo en een schoon PvdA topic te openen?
Strak plan!quote:Op zondag 13 februari 2011 20:36 schreef remlof het volgende:
Ik denk trouwens dat de VVD bij de volgende verkiezingen een hoop hoogopgeleide stemmers gaat verliezen.
Is het trouwens geen idee om dit topic te hernoemen naar "Is de PVV economisch links en zijn haar stemmers laag opgeleid?" ofzo en een schoon PvdA topic te openen?
Helaas jongen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat klopt. En procentueel gezien stemmen laagopgeleiden links en hoogopgeleiden links, wat blijkt uit dat Kiesrapport 2010. Dit onderschrijft mijn bewering en daarme ben ik dus de grote winnaar van deze discussieavond waarin ik in mijn 1tje tegen 4 mensen (waaronder 3 linksen) heb ik gestreden..
Correctie : hoogopgeleid stemmen procentueel gezien rechts. (natuurlijk)quote:Op zondag 13 februari 2011 20:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat klopt. En procentueel gezien stemmen laagopgeleiden links en hoogopgeleiden links, wat blijkt uit dat Kiesrapport 2010. Dit onderschrijft mijn bewering en daarme ben ik dus de grote winnaar van deze discussieavond waarin ik in mijn 1tje tegen 4 mensen (waaronder 3 linksen) heb ik gestreden..
Nee als jullie het al niet eens zijn, wie dan wel?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat het hier niet echt lekker loopt voor het rechtse kamp hé
Zelfs die stelling kan je niet echt hard maken.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Correctie : hoogopgeleid stemmen procentueel gezien rechts. (natuurlijk)
En toch stemmen er in absolute zin meer hoogopgeleiden links. Oke, en nu?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leer lezen. Koos doet een bewering over absolute getallen. Ik vraag alleen of het waar is en vraag om onderbouwing. Ik heb het niet ontkent - in absolute aantallen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
je doet een bewering over de absolute getallen, blijkt er compleet naast te zitten en begint dan over de relatieve aantallen.
Nee hoor. Mijn bewering dat linkse partijen procentueel gezien meer laagopgeleiden aantrekt staat nog steeds vast. Geen enkele linkse en D66'er die deze bewering onderuit heeft gehaald (en we zijn al iets van 2 uur bezig met discussieren). Jullie met z'n 4'en tegen ik in mijn uppie.quote:Overigens staat je stelling uit het vorige topic nog net zo wankel als het toen al deed. Je houdt de hele 21e eeuw die politiek tot nu toe erg roerig was buiten beschouwing en je indeling van de PVV als links is op zijn minst discutabel...
Dat is dan bij dezen de nieuwe TT. Met een vraagteken erbij.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Correctie : hoogopgeleid stemmen procentueel gezien rechts. (natuurlijk)
En er stemmen in absolute zin ook meer laagopgeleiden links. Daar heeft men het begrip percentage bedacht, om stastische cijfers met elkaar te vergelijken. Dat was dan ook mijn stelling, en ik heb gelijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En toch stemmen er in absolute zin meer hoogopgeleiden links. Oke, en nu?
Jij trekt er echt hele rare conclusies op losquote:Op zondag 13 februari 2011 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En er stemmen in absolute zin ook meer laagopgeleiden links. Daar heeft men het begrip percentage bedacht, om stastische cijfers met elkaar te vergelijken. Dat was dan ook mijn stelling, en ik heb gelijk.
Links kan z'n koffers pakken en naar huis gaan, me dunkt.
Nee hoor. Kijk maar naar de 1e pagina.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij trekt er echt hele rare conclusies op los
Er zijn best al een hoop rare figuren voorbij gekomen hier maar dit is wel heel apart vandaagquote:Op zondag 13 februari 2011 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij trekt er echt hele rare conclusies op los
Tja, ik bemoei mij er niet meer meequote:Op zondag 13 februari 2011 20:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee als jullie het al niet eens zijn, wie dan wel?
Nou ik ben benieuwdquote:Op zondag 13 februari 2011 20:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk maar naar de 1e pagina.
Overigens wordt het de komende tijd weer feest: ik zal laten zien dat links verantwoordelijk is voor de kloof autochtoon-allochtoon en de verantwoordelijk is voor de mislukte integratieproblematiek. Dus KoosVogels
Je beseft dat ons land de laatste decennia werd geregeerd door rechtse en middenpartijen?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk maar naar de 1e pagina.
Overigens wordt het de komende tijd weer feest: ik zal laten zien dat links verantwoordelijk is voor de kloof autochtoon-allochtoon en de verantwoordelijk is voor de mislukte integratieproblematiek. Dus KoosVogels
Kan je misschien met een directe bron aantonen dat dit uberhaupt aan een of meerdere partijen is voorbehouden?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef Zienswijze het volgende:
Tsja, er is nog steeds niemand die mijn beweringen op p.1 weerlegt. Kom maar op dan, zou ik zeggen.
Procentueel gezien trekken sociaal-economische linkse partijen meer laagopgeleiden. Wie o weer weerlegt dit?
Dat besef ik. Ik zal dan ook het begrip naief-rechts introduceren. Verder zal ik laten zien dat de geringe Europese kennis - en de weigering om naar andere mensen te luisteren m.b.t. onderwerp - over m.n. de islam de grootste ramp in het hele integratie- en immigratiecircus na de WO2 is geweest.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat ons land de laatste decennia werd geregeerd door rechtse en middenpartijen?
Nee, populistische partijen trekken meer laagopgeleiden. Dat zie je aan de linkerkant bij de SP, maar vooral aan de rechterkant bij de PVV.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef Zienswijze het volgende:
Tsja, er is nog steeds niemand die mijn beweringen op p.1 weerlegt. Kom maar op dan, zou ik zeggen.
Procentueel gezien trekken sociaal-economische linkse partijen meer laagopgeleiden. Wie o weer weerlegt dit?
Dat is niet nieuw hoor, figuren die beweerd hebben dat bepaalde partijen die al lang als rechts of links bekend staan dat volgens hun eigen zelfverzonnen definitie dat niet zijn hebben we al genoeg gehadquote:Op zondag 13 februari 2011 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat besef ik. Ik zal dan ook het begrip naief-rechts introduceren.
Aha, een topic over de tsunami van islamisering die Europa overspoelt met als toevoeging dat het allemaal de schuld is van links. Want zelfs al regeert rechts, dan is het nog de schuld van links. Een uitgekauwde discussie, ZW. Bovendien is Martin Bosma je al voorgegaan.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat besef ik. Ik zal dan ook het begrip naief-rechts introduceren. Verder zal ik laten zien dat de geringe Europese kennis - en de weigering om naar andere mensen te luisteren m.b.t. onderwerp - over m.n. de islam de grootste ramp in het hele integratie- en immigratiecircus na de WO2 is geweest.
Ah joh, eindigde met een ban. Zijn we van dat gezeik ook weer even af.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, een topic over de tsunami van islamisering die Europa overspoelt met als toevoeging dat het allemaal de schuld is van links. Want zelfs al regeert rechts, dan is het nog de schuld van links. Een uitgekauwde discussie, ZW. Bovendien is Martin Bosma je al voorgegaan.
Begin eens met dat topic dan. Zo'n verlichte geest, die hebben wij graag in ons midden.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:55 schreef Zienswijze het volgende:
Het is geen non-discussie. Deze discussie is een voorloper op het ware festijn: mijn bijdrage dat links de hoofdverantwoordelijke is voor de gehele integratieramp in Nederland en Europa. Ik kom uit een succesvolle etnische minderheid die probleemloos in NL leeft (in de VS worden wij zelfs modelimmigranten genoemd) en ik ben het spuugzat dat etnische minderheden die probleemloos leven ook de dupe zijn van de onmacht om het hele integratie- en immigratiegedoe aan de pakken. Hiervan zijn Chinezen bijvoorbeeld ook het slachtoffer en zij zijn ook niet bepaald blij.
Op welke wijze ondervinden Chinezen last van de integratieproblematiek?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:55 schreef Zienswijze het volgende:
Het is geen non-discussie. Deze discussie is een voorloper op het ware festijn: mijn bijdrage dat links de hoofdverantwoordelijke is voor de gehele integratieramp in Nederland en Europa. Ik kom uit een succesvolle etnische minderheid die probleemloos in NL leeft (in de VS worden wij zelfs modelimmigranten genoemd) en ik ben het spuugzat dat etnische minderheden die probleemloos leven ook de dupe zijn van de onmacht om het hele integratie- en immigratiegedoe aan de pakken. Hiervan zijn Chinezen bijvoorbeeld ook het slachtoffer en zij zijn ook niet bepaald blij.
Zeer zeker. Dat zal ik de komende tijd posten. Ik denk dat ik zeker een verlichting kan brengen, omdat ik uit een multireligieus en multicultureel land komt (9 verschillende godsdiensten aanwezig) en ik merk dat Europa zeer veel moeite heeft om verschillende religies en culturen op dit continent te reguleren. Ik zal met adviezen komen en de knelpunten aankaarten.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Begin eens met dat topic dan. Zo'n verlichte geest, die hebben wij graag in ons midden.
O.a.:quote:Op zondag 13 februari 2011 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op welke wijze ondervinden Chinezen last van de integratieproblematiek?
Dat is nogal moeilijk te weerleggen, en ook nogal voor de hand liggend, aangezien mensen van nature wat meer neigen richting eigenbelang. Eigenlijk de discussie niet waard bijna.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:11 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, voor de 3e keer alweer, geen enkele linkse kan dus mijn bewering weerleggen?
"Sociaal-economische linkse partijen trekken procentueel meer laagopgeleide kiezers aan"
Ja precies. Maar jij bent uiteraard ook op de hoogte dat nogal wat linksen hun eigen dogma's hebben en in hun eigen - verzonnen - wereldje leven. Daardoor ben ik al 3 uur bezig om met feiten - rapporten en onderzoeken - aan te tonen dat mijn stelling juist is. Tot nu toe heeft geen enkele linkse dit kundig met argumenten kunnen weerleggen; integendeel, men trolt en haalt non-issues erbij.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is nogal moeilijk te weerleggen, en ook nogal voor de hand liggend, aangezien mensen van nature wat meer neigen richting eigenbelang. Eigenlijk de discussie niet waard bijna.
Tja als we het niet eerst eens worden over de definities heeft het allemaal weinig nut wat je roept.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:11 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, voor de 3e keer alweer, geen enkele linkse kan dus mijn bewering weerleggen?
"Sociaal-economische linkse partijen trekken procentueel meer laagopgeleide kiezers aan"
Nouja, indirect noem je ze ook dom dus ik zou er ook niet toestemmend naar knikken als ik hun was, maar ze weten waarschijnlijk wel beter hoor. Je windt jezelf een beetje teveel op wellicht.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een blamage voor links op deze zondagavond. Ze hebben ook al Cohen in hun gelederen, dat draagt ook niet bij aan links zelfvertrouwen.
Ja nou wordt het helemaal te bont. De afgelopen 3 uur is vrijwel de gehele garde van links tegen mij tekeer gegaan. De discussie is nu zo'n beetje afgelopen (links laat niets meer van zich horen) en dan kom jij achteraf over definities zeuren.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja als we het niet eerst eens worden over de definities heeft het allemaal weinig nut wat je roept.
Ja wellicht dat ik me er teveel over opwindt. Maar ik kan niet tegen hun dogma's, die in de praktijk niet werken. Ik ben voor een vooruitstrevend en welvarend Nederland, links ondermijnt deze en brengt het hele land naar de afgrond. Zonder links zou Nederland er veel welvarender en vooruitstrevender voorstaan.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, indirect noem je ze ook dom dus ik zou er ook niet toestemmend naar knikken als ik hun was, maar ze weten waarschijnlijk wel beter hoor. Je windt jezelf een beetje teveel op wellicht.
De discussie ging voor een groot deel over de definities. En daarin bleek jij op een gegeven moment helemaal alleen te staan. Ja dan houdt het een keer op natuurlijk met de moeite die we daarin blijven steken.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja nou wordt het helemaal te bont. De afgelopen 3 uur is vrijwel de gehele garde van links tegen mij tekeer gegaan. De discussie is nu zo'n beetje afgelopen (links laat niets meer van zich horen) en dan kom jij achteraf over definities zeuren.
Je komt zo wel erg over als een Don Quichot.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja wellicht dat ik me er teveel over opwindt. Maar ik kan niet tegen hun dogma's, die in de praktijk niet werken. Ik ben voor een vooruitstrevend en welvarend Nederland, links ondermijnt deze en brengt het hele land naar de afgrond. Zonder links zou Nederland er veel welvarender en vooruitstrevender voorstaan.
Ik ageer zo tegen links omdat ik zie dat het fout gaat.
Kom maar op met definities dan. De overige 4 tegenstanders van mij hadden het daar niet over.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
De discussie ging voor een groot deel over de definities. En daarin bleek jij op een gegeven moment helemaal alleen te staan. Ja dan houdt het een keer op natuurlijk met de moeite die we daarin blijven steken.
Links is toch helemaal niet aan de macht?quote:Op zondag 13 februari 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja wellicht dat ik me er teveel over opwindt. Maar ik kan niet tegen hun dogma's, die in de praktijk niet werken. Ik ben voor een vooruitstrevend en welvarend Nederland, links ondermijnt deze en brengt het hele land naar de afgrond. Zonder links zou Nederland er veel welvarender en vooruitstrevender voorstaan.
Ik ageer zo tegen links omdat ik zie dat het fout gaat.
Ondermeer over de PVV. Jij categoriseert dat als een linkse partij. Daar is verder niemand het hier mee eens.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom maar op met definities dan. De overige 4 tegenstanders van mij hadden het daar niet over.
Overigens staat mijn stelling op p.1 er nog steeds; nog steeds niemand die hem weerlegt.
We hebben het over laag/hoogopgeleide kiezers icm de verzorgingsstaat. Nogal logisch dat ik naar de sociaal-economische kant van partijen kijk. Op basis van sociaal-economische plannen wijs ik de PVV aan de linkerflank toe, wat ook feitelijk juist is.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondermeer over de PVV. Jij categoriseert dat als een linkse partij. Daar is verder niemand het hier mee eens.
Remlof poneerde het Kiezersrapport 2010. Dus die gaat niet meer op. Overigens onderschrijven de feiten uit dat kiezersrapport mijn bewering.quote:Daarnaast heb je in je hele verhaal ter onderbouwing de 21e eeuw niet meegenomen. Dat helpt ook niet.
quote:Op zondag 13 februari 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom maar op met definities dan. De overige 4 tegenstanders van mij hadden het daar niet over.
Overigens staat mijn stelling op p.1 er nog steeds; nog steeds niemand die hem weerlegt.
Op economisch gebied is de PVV zeker wel links, hun programma op dat gebied staat zo ongeveer gelijk aan de SP. Op vrijwel alle andere vlakken zijn ze rechts, en natuurlijk noemt de PVV zichzelf niet links omdat ze het altijd hebben over linkse hobby's. Wilders wilde bijvoorbeeld niet aan de AOW zitten en dat is ook een links standpunt.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:27 schreef Zeeland het volgende:
Zienswijze, PVV is niet links. Wilders vind zichzelf ook 'rechts'. Behalve dat links/rechts zeer brede begrippen zijn heb je niet hard kunnen maken waarom de PVV 'links' is. PVV komt voort uit de VVD en is nog steeds erg gericht op de VVD.
Ach, dan nog is het moeilijk indelen. PVV is voor versoepeling ontslagrecht, tegen afschaffing HRA en voor korting in huursubsidies. In het kabinet gedoogd door de PVV worden de zwakkeren keihard gepakt.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:28 schreef Zienswijze het volgende:
@ Zeeland: We hebben het over sociaal-economische kenmerken...
Klaarquote:Op zondag 13 februari 2011 21:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ach, dan nog is het moeilijk indelen. PVV is voor versoepeling ontslagrecht, tegen afschaffing HRA en voor korting in huursubsidies. In het kabinet gedoogd door de PVV worden de zwakkeren keihard gepakt.
Conclusie.
PVV = Rechts
Laat maar.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Elke linkse beweert dat ik creatief met statistiek om zou gaan. BEWIJS het dan. Kom dan met ARGUMENTEN. Weerleeg m'n verhaal maar.
Het is alleen maar brullen, maar niet met argumenten en onderbouwingen komen,
Dan nog is PVV niet rechts in te delen.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ach, dan nog is het moeilijk indelen. PVV is voor versoepeling ontslagrecht, tegen afschaffing HRA en voor korting in huursubsidies. In het kabinet gedoogd door de PVV worden de zwakkeren keihard gepakt.
Conclusie.
PVV = Rechts
http://vorige.nrc.nl/binn(...)_links_over_economiequote:PVV schuift op naar links over economie
Den Haag, 13 juni. De PVV is de afgelopen jaren verwijderd geraakt van haar eerdere rechts-liberale koers. De partij zweeft nu qua standpunten tussen de VVD en de SP, zo blijkt uit een inventarisatie van het parlementaire werk van de PVV en de uitspraken van de partijleden in de Tweede Kamer.
Geert Wilders vond in 2005 nog dat de te royale Nederlandse verzorgingsstaat moest worden uitgekleed. Hij was voor afschaffing van het minimumloon, voor versoepeling van het ontslagrecht, voor één belastingtarief (vlaktaks) en uitkeringsgerechtigden moesten verplicht worden tot nuttig werk in de plantsoendienst of in een verpleeghuis. Hij schreef dat na zijn afscheiding van de VVD in een ‘onafhankelijkheidsverklaring’.
Die verklaring vormde de basis van het verkiezingspamflet van de PVV in de 2006. Maar de partij heeft die rechts-liberale koers de afgelopen jaren aanzienlijk bijgesteld, zo leert een inventarisatie van het parlementaire werk en de uitlatingen van de PVV-Kamerleden.
Na de verkiezingsuitslag van vorige week lijkt de PVV definitief een machtsfactor van betekenis te worden in de Nederlandse politiek. Maar wat vindt deze partij, naast de bekende anti-islam- en immigratiestandpunten?
Op het sociaal-economische terrein begeeft de PVV zich in het linker deel van het politieke spectrum: tegen een verhoging van de AOW-leeftijd, geen versoepeling van het ontslagrecht, uitkeringen mogen niet omlaag.
Dat de PVV deze standpunten heeft veranderd wordt niet duidelijk gecommuniceerd. Op een partijbijeenkomst in Rotterdam zei een PVV-vrijwilliger vorige week over Wilders: „Ik ben het voor 99 procent met hem eens. Alleen afschaffen van minimumloon vind ik geen goed idee.”
Het was SP-leider Agnes Kant die PVV’er Tony van Dijck deze week vroeg naar het minimumloon. De PVV wilde dat toch afschaffen? Dat was onzin, zei Tony van Dijck. „In zijn kleutertijd zal hij misschien ook wel eens wat gezegd hebben, maar de PVV staat voor het minimumloon, het niet verlagen van uitkeringen en handhaving van het ontslagrecht.”
Je belangrijkste aanname 'PVV = Links' wordt betwist. Aan jou om heel duidelijk uit te leggen waarom je die aanname hebt gedaan. En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:36 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb dit in Feedback gepost, want niet iedereen begrijpt mijn insteek doordat er een apart topic van is gemaakt.
Over dit topic: Hoogopgeleiden stemmen procentueel gezien rechts?
De discussie is uit een andere context in het PvdA-topic ontstaan. Ik had het met KoosVogels over de verzorgingsstaat, immigranten en laag/hoogopgeleiden. De titel van dit topic is uit zijn verband gehaald: een moderator heeft er een apart topic van gemaakt.
De lezers die instappen en het andere topic niet kennen, snappen het verband en de context niet, waardoor ik herhaaldelijk dezelfde opmerkingen en vragen krijgt.
Kan iemand hier wat aan doen?
Dat komt omdat de context van mijn discussie uit elkaar is gerukt. Ik had het met KoosVogels of de mate van de verzorgingsstaat en het type immigranten dat dat aantrekt, in het PvdA-topic. Dát was de discussie. Vandaar dat ik de PVV op sociaal-economisch gebied links classificeer. Nieuwe lezers begrijpen het dan niet, omdat zij de context van de discussie niet kennen.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:43 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je belangrijkste aanname 'PVV = Links' wordt betwist.
Zie hierboven waarom.quote:Aan jou om heel duidelijk uit te leggen waarom je die aanname hebt gedaan. En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Dit blijft staan.quote:En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Bijvoorbeeld omdat veel hoogopgeleiden cultuur niet onbelangrijk vinden.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een boel stemmers verliezen?
Dit vraagt ook nog steeds om een antwoord.quote:En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Ontkracht mijn post op p.1 dan maar.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:56 schreef FTWO het volgende:
Uhh, ik zie Zienswijze hier een stelling deponeren en vragen deze met argumenten te ontkrachten. Maar een bewijs voor de stelling zie ik ook nergens. Dat lijkt me dan ook per definitie een argument tegen de stelling (die mij trouwens statistisch gezien niet heel erg moeilijk te ontkrachten / bewijzen lijkt).
Wellicht dat ik dat later probeer maar na een avondje pubquizzen en bijbehorende drank acht deze hoogopgeleide linkse stemmer zich daartoe niet in staat....
Niet door mijquote:Op zondag 13 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat onderzoek komt van Remlof. Dan moet hij maar percentages posten.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dit vraagt ook nog steeds om een antwoord.
Je bent al op al je kromme redeneringen gewezen. Meer kunnen wij niet doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ontkracht mijn post op p.1 dan maar.
Dan nog als je naar zetelverdeling kijkt:quote:Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik denk dat de verdeling links-rechts weinig relevant is. Veel duidelijker is het onderscheid tussen liberaal en conservatief. Dan zie je dat liberale (VVD,D66,GL) partijen populair zijn onder hoogopgeleiden, terwijl conservatieve partijen (SP,PVV,SGP) populair zijn onder laagopgeleiden. CU, CDA en PvdA vallen daar een beetje tussen. Ik merk ook dat bijna iedereen op de uni D66, GL of VVD stemt.
Hoogopgeleiden stemmen ook PvdA, PvdD, SP, CDA en CU. En nu?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan nog als je naar zetelverdeling kijkt:
Hoogopgeleiden stemmen op GL, D66, VVD.
GL+D66: 20 zetels
VVD: 31 zetels.
Dan nog komt de VVD beter uit de bus.
Kijkt daar wringt de schoen. Jij rekent door op de conclusie en dat maakt je onderzoekje niet bepaald betrouwbaar. Je zou moeten doorrekenen op de percentages van het onderzoek.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat onderzoek komt van Remlof. Dan moet hij maar percentages posten.
Ik heb een rapport gepost in het PvdA-topic, waarin mijn stelling werd bevestigd. De linkse kliek vond dat niet goed genoeg, waarin Remlof zelf een onderzoek heeft gepost. Hij heeft hier echter NIET zelf meegerekend. Dat heb ik dan maar gedaan.
Schadenfreude maakte dit onderscheid, niet ik!quote:Op zondag 13 februari 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden stemmen ook PvdA, PvdD, SP, CDA en CU. En nu?
VVD: Meer hoogopgeleid.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zie het punt dat je probeert te maken eerlijk gezegd niet. Zo ken ik hoog- en laagopgeleiden die VVD stemmen. Daarnaast ken ik hoog- en laagopgeleiden die SP stemmen. Enz.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Schadenfreude maakte dit onderscheid, niet ik!
Goed, nu komen we ergens. Remlof heeft die percentages niet gepost.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:04 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Kijkt daar wringt de schoen. Jij rekent door op de conclusie en dat maakt je onderzoekje niet bepaald betrouwbaar. Je zou moeten doorrekenen op de percentages van het onderzoek.
Je hebt overigens 'linkse' en 'rechtse' PVV stemmers. Die groep is enorm verdeeld, zij zijn gevallen voor plat populimse. Linksen en rechtsen zijn daar gevoelig voor.
Nogmaals, Schadenfreude categoriseert dit in deze eenheid. Niet ik. Ik ga enkel op zijn classificatie in.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
VVD: Meer hoogopgeleid.
D66 en GL: Meer dan de helft hoog opgeleid.
Dat is niet het zelfde.
Ach KoosVogels is weer eens bang voor de statistieken. Die volgens hem nergens goed voor zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie het punt dat je probeert te maken eerlijk gezegd niet. Zo ken ik hoog- en laagopgeleiden die VVD stemmen. Daarnaast ken ik hoog- en laagopgeleiden die SP stemmen. Enz.
Ik ken alleen geen hoogopgeleiden die PVV stemmen, al zullen die ongetwijfeld bestaan.
Die percentages staan dan ook niet in dat verslag.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goed, nu komen we ergens. Remlof heeft die percentages niet gepost.
Welke statistieken?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:09 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ach KoosVogels is weer eens bang voor de statistieken. Die volgens hem nergens goed voor zijn.
D66 is niet eens relevant voor mijn bewering. Omdat D66 in het midden zit, en ik het over links en rechts heb ik dat PvdA-topic, waar deze discussie uit is gekomen.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
VVD: Meer hoogopgeleid.
D66 en GL: Meer dan de helft hoog opgeleid.
Dat is niet het zelfde.
Ik heb nooit ontkend dat veel hoogopgeleiden VVD stemmen. Echter, ook een flink aantal hoogopgeleiden stemt links. Dus tsja....quote:Op zondag 13 februari 2011 22:10 schreef twaalf het volgende:
[..]
Verdelingen over opleidingen van kiezers van partijen.
Ik bedoel alleen dat onderstaande van geen kant deugd.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nogmaals, Schadenfreude categoriseert dit in deze eenheid. Niet ik. Ik ga enkel op zijn classificatie in.
quote:Op zondag 13 februari 2011 22:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal kort door de bocht. ZW lijkt te suggereren dat hoogopgeleiden enkel D66, GL en VVD stemmen.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:12 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen dat onderstaande van geen kant deugd.
[..]
Ik denk dat je in Nederland weinig echte socialisten vindt.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef mlg het volgende:
Het lijkt me niet zoveel uit te maken. Links en rechts in Nederland zijn maar kleine verschillen. Beter vragen we ons af hoe de verdeling van opleiding niveau's zijn onder de aanhang van het socialisme en kapitalisme.
Hoeveel durven zich kapitalisten te noemen?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Nederland weinig echte socialisten vindt.
Nee, deze redenering klopt niet. Het gaat er niet om hoe hoogopgeleiden stemmen, maar om welke opleidingen achter bepaalde partijen staan.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nooit ontkend dat veel hoogopgeleiden VVD stemmen. Echter, ook een flink aantal hoogopgeleiden stemt links. Dus tsja....
Oei, daar kan ik weinig over zeggen. Heb daar geen cijfers van gezien.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee, deze redenering klopt niet. Het gaat er niet om hoe hoogopgeleiden stemmen, maar om welke opleidingen achter bepaalde partijen staan.
Dat doet Schadenfreude. Niet ik! Jezus he, lezen is echt moeilijk voor je he? Ik wou iets lelijks zeggen, maar heb me ingehouden.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
ZW lijkt te suggereren dat hoogopgeleiden enkel D66, GL en VVD stemmen.
quote:Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Schadenfreude het volgende:
Dan zie je dat liberale (VVD,D66,GL) partijen populair zijn onder hoogopgeleiden, terwijl conservatieve partijen (SP,PVV,SGP) populair zijn onder laagopgeleiden. CU, CDA en PvdA vallen daar een beetje tussen. Ik merk ook dat bijna iedereen op de uni D66, GL of VVD stemt.
Die zijn wel eens langsgekomen bij diverse onderzoeken.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, daar kan ik weinig over zeggen. Heb daar geen cijfers van gezien.
Ik zie het nog steeds niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat doet Schadenfreude. Niet ik! Jezus he, lezen is echt moeilijk voor je he? Ik wou iets lelijks zeggen, maar heb me ingehouden.
Hier zijn post. Ga eens een keer werken aan je leesvaardigheid man.
[..]
Dat denk ik ook niet. We hebben gewoon weinig keuze wat betreft politieke partijen en hun stromingen in Nederland. Het zijn allemaal democratische partijen met allemaal hun meningen binnen hetzelfde systeem. Je hoeft geen genie te zijn om tegen een kilometerheffing te zijn, of dom om tegen kernenergie te zijn. Het wordt bepaald door waarden en normen die niet zozeer in contrast staan met je intelligentie.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Nederland weinig echte socialisten vindt.
Ach, tot op zekere hoogte zijn we allemaal kapitalisten. Er is echter een verschil tussen ras-kapitalisten en kapitalisten met socialistische trekjes.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel durven zich kapitalisten te noemen?
Ik moet het met deze cijfers doen. Dus pak ik maar zetelverdeling. Percentages hebben we niet, want die heeft Remlof niet gepost.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:12 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen dat onderstaande van geen kant deugd.
[..]
Hoe kijk je hier zelf tegen. Socialisme, pot smokende hippies en kapitalisme, nette welgemanierde yuppen?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef mlg het volgende:
Het lijkt me niet zoveel uit te maken. Links en rechts in Nederland zijn maar kleine verschillen. Beter vragen we ons af hoe de verdeling van opleiding niveau's zijn onder de aanhang van het socialisme en kapitalisme.
Die kan hij ook niet posten want die staan niet in dat rapport. Het rapport was alleen bewijs dat jouw rapport van 10 jaar geleden niet meer klopte.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik moet het met deze cijfers doen. Dus pak ik maar zetelverdeling. Percentages hebben we niet, want die heeft Remlof niet gepost.
De laatste soort zijn alle Tweede Kamerleden en iedereen die ergens iets in de politiek doet of als semi-ambtenaar werkt. Kapitalisten vind je dan maar weinig, maar er zijn ook weinig ras-socialisten denk ik.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, tot op zekere hoogte zijn we allemaal kapitalisten. Er is echter een verschil tussen ras-kapitalisten en kapitalisten met socialistische trekjes.
Maar wat wil je er uiteindelijk mee bewijzen? Een partij die een onderneming ten gunste komt zal meer 'slimme' stemmers trekken, dan een partij die ze extra wil belasten. Kent de partij die ten gunste is van de ondernemingen dan een beter systeem, omdat daar de hoger opgeleide ondernemers zitten?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee, deze redenering klopt niet. Het gaat er niet om hoe hoogopgeleiden stemmen, maar om welke opleidingen achter bepaalde partijen staan.
Het zit inderdaad allemaal vrij dicht bij elkaar. De extremen hebben het pand lang geleden verlaten. Echte communistische partijen vind je sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie niet meer in Nederland. Terwijl echt rechts ook niet voorkomt in het Nederlandse politieke stelsel. Het slingert allemaal rond het midden.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. We hebben gewoon weinig keuze wat betreft politieke partijen en hun stromingen in Nederland. Het zijn allemaal democratische partijen met allemaal hun meningen binnen hetzelfde systeem. Je hoeft geen genie te zijn om tegen een kilometerheffing te zijn, of dom om tegen kernenergie te zijn. Het wordt bepaald door waarden en normen die niet zozeer in contrast staan met je intelligentie.
Remlof is je moeder niet. Je kunt ook zelf naar die percentages zoeken. Het probleem is niet die conclusie uit 'het rapport van Remlof', maar jouw analyse daarvan.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik moet het met deze cijfers doen. Dus pak ik maar zetelverdeling. Percentages hebben we niet, want die heeft Remlof niet gepost.
Klopt, dus in feite kunnen we weinig met dat rapport, dat bij het openen van dit topic meteen in het oog springt.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:19 schreef arucard het volgende:
[..]
Die kan hij ook niet posten want die staan niet in dat rapport.
Ik heb al een rapport gepost van de Universiteit van Twente. Ik ga niet het hele internet afstruinen, omdat een paar linksen dat rapport te oud vinden. Ga dan zelf maar zoeken zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Remlof is je moeder niet. Je kunt ook zelf naar die percentages zoeken. Het probleem is niet die conclusie uit 'het rapport van Remlof', maar jouw analyse daarvan.
Zoals je zelf al heel de tijd roept is het topic uit zijn context getrokken. En het rapport was bedoeld om te laten zien dat die van jou veel te gedateerd was en niet meer klopte.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, dus in feite kunnen we weinig met dat rapport, dat bij het openen van dit topic meteen in het oog springt.
Toch concludeer je grootse dingen uit dat rapport, waar je 'weinig' mee kan. Je spreekt jezelf tegen beste knul.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, dus in feite kunnen we weinig met dat rapport, dat bij het openen van dit topic meteen in het oog springt.
Het probleem is dan wel het rapport van Remlof, omdat dat niets met mijn stelling te maken heeft. Deze discussie gaat om mijn stelling, in het PvdA topic. Als Remlof dan een rapport post waar we niets mee kunnen - op basis van mijn stelling - dan ligt dat aan hem. Bovendien haalt hij mijn discussie met KoosVogels uit de context door een geheel nieuw topic ervan te maken.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Remlof is je moeder niet. Je kunt ook zelf naar die percentages zoeken. Het probleem is niet die conclusie uit 'het rapport van Remlof', maar jouw analyse daarvan.
Ik vind de PVV anders vrij extreemquote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zit inderdaad allemaal vrij dicht bij elkaar. De extremen hebben het pand lang geleden verlaten. Echte communistische partijen vind je sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie niet meer in Nederland. Terwijl echt rechts ook niet voorkomt in het Nederlandse politieke stelsel. Het slingert allemaal rond het midden.
Ik denk dat de NCPN (http://www.ncpn.nl/) en de Libertarische Partij (leuke contradictie) even groot zijn. Klein dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zit inderdaad allemaal vrij dicht bij elkaar. De extremen hebben het pand lang geleden verlaten. Echte communistische partijen vind je sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie niet meer in Nederland. Terwijl echt rechts ook niet voorkomt in het Nederlandse politieke stelsel. Het slingert allemaal rond het midden.
Het rapport van Remlof bewijst dat jouw rapport te oud is.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het probleem is dan wel het rapport van Remlof, omdat dat niets met mijn stelling te maken heeft.
De PVV heeft inderdaad extreme trekjes. Maar op sociaal-economisch vlak is zij geen uitschieter.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind de PVV anders vrij extreem![]()
Belachelijke idealen met slechte argumenten en ook nog eens veel stemmen. Dat kan voor mij in het rijtje met oude communistische partijen in Nederland.
Ik heb herhaaldelijk in het begin van dit topic gezegd dat mijn resultaten gelden totdat iemand dat kan weerleggen. Jij kan dat, dus ik erken ik dat.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:23 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Toch concludeer je grootse dingen uit dat rapport, waar je 'weinig' mee kan. Je spreekt jezelf tegen beste knul.
Op welke manier dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:24 schreef arucard het volgende:
[..]
Het rapport van Remlof bewijst dat jouw rapport te oud is.
Iedereen die stemt is dom. Lijkt mij best een verband.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:26 schreef mlg het volgende:
In ieder geval heb ik hier eens een keer wat over gelezen, en is het verband tussen opleiding niveau en stem keuze erg klein.
Nee, maar ik blijf er bij dat ze dit 'bewust' doen om hun extreme plannetjes te kunnen bereiken. Met andere woorden, het sociaal economische trekt veel kiezers aan. Men wil immers liever met 65 met pensioen dan 67. Op deze manier trekken ze meer kiezers en 'verhullen' ze de andere belachelijke ideologie die ze er op na houden. Dat, .. is misschien nog wel extremerquote:Op zondag 13 februari 2011 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV heeft inderdaad extreme trekjes. Maar op sociaal-economisch vlak is zij geen uitschieter.
De gegevens komen niet overeen met het actuelere rapport.quote:
In principe heb je dat net eigenlijk zelf gedaanquote:Op zondag 13 februari 2011 22:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb herhaaldelijk in het begin van dit topic gezegd dat mijn resultaten gelden totdat iemand dat kan weerleggen. Jij kan dat, dus ik erken ik dat.
Iedereen die niet stemt is nog dommer. Je stem komt terecht bij de partij die de meeste zetels heeft. Je geeft je stem dus over aan de uitslag.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Iedereen die stemt is dom. Lijkt mij best een verband.
Oja? Op welke manier dan? Verklaar je specifieker.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:28 schreef arucard het volgende:
[..]
De gegevens komen niet overeen met het actuelere rapport.
Dat is zo. Neemt niet weg dat ik me aan mijn uitspraak houd en ik mijn resultaten intrek totdat iemand kan weerlegen dat mijn resultaten niet juist zijn.quote:In principe heb je dat net eigenlijk zelf gedaan
Gaat ze ook niet lukken.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
Neemt niet weg dat ik me aan mijn uitspraak houd en ik mijn resultaten intrek totdat iemand kan weerlegen dat mijn resultaten niet juist zijn.
Hoe kun je het niet eens zijn met de uitslag?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:30 schreef GSbrder het volgende:
Niet stemmen betekent dus dat je het altijd eens bent met de uitslag
Nooit meer zeiken dus.
quote:Op zondag 13 februari 2011 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oja? Op welke manier dan? Verklaar je specifieker.
[quote]Op zondag 13 februari 2011 18:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uit het rapport van de Universiteit Twente:
[..]
(paragraaf 8.5, pagina 146)
quote:CDA: gemiddelde opleidingsverdeling
quote:Op zondag 13 februari 2011 22:30 schreef GSbrder het volgende:
Niet stemmen betekent dus dat je het altijd eens bent met de uitslag
Nooit meer zeiken dus.
George Carlin is een baas.quote:
Een vorm van machtsmisbruik zou je kunnen stellen.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:23 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem is dan wel het rapport van Remlof, omdat dat niets met mijn stelling te maken heeft. Deze discussie gaat om mijn stelling, in het PvdA topic. Als Remlof dan een rapport post waar we niets mee kunnen - op basis van mijn stelling - dan ligt dat aan hem. Bovendien haalt hij mijn discussie met KoosVogels uit de context door een geheel nieuw topic ervan te maken.
Vind het rapport 10 jaar te oud? Het IS 10 jaar te oud.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:35 schreef Zienswijze het volgende:
Situatie tot nu toe:
- Mijn rapport bevestigt mijn bewering. Links erkent dat rapport niet. Het rapport behelst de periode 1971-1998. Een periode van bijna 30 jaar overigens, maar links vind het rapport 10 jaar te oud.
- Remlof post zelf een rapport, maar kunnen we weinig mee.
- Mijn bewering staat nog steeds vast. Zolang niemand met een ander rapport komt (waarin percentages staan en waaruit we kunnen rekenen), is mijn bewering op basis van mijn rapport in het PvdA-topic geldig.
Tja links en zelfreflectie...quote:Op zondag 13 februari 2011 22:33 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Gaat ze ook niet lukken.
Ach, neem "links" en "zelfreflectie", stop het in een mixer en je hebt een ontploffing
En dan? Moeten we voor elke bewering die vandaag wordt gesteld een rapport uit 13 februari 2011 posten?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:37 schreef arucard het volgende:
[..]
Vind het rapport 10 jaar te oud? Het IS 10 jaar te oud.
"Ja maar, ja maar... die laatste 10 jaar!"quote:Op zondag 13 februari 2011 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan? Moeten we voor elke bewering die vandaag wordt gesteld een rapport uit 13 februari 2011 posten?
Leg je maar nader uit waarom het rapport van 10 jaar geleden niet nu gebruikt kan worden. Het rapport behelst overigens een periode van bijna 30 jaar.
Omdat de laatste 10 jaar veel veranderd is?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan? Moeten we voor elke bewering die vandaag wordt gesteld een rapport uit 13 februari 2011 posten?
Leg je maar nader uit waarom het rapport van 10 jaar geleden niet nu gebruikt kan worden. Het rapport behelst overigens een periode van bijna 30 jaar.
Klopt. Mijn discussieinsteek is niet meer te herleiden en derhalve uit zijn context gerukt doordat een mod er een nieuwe topic met zijn suggestieve titel van heeft gemaakt. De nieuwe lezers begrijpen mijn discussie en doel dus niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een vorm van machtsmisbruik zou je kunnen stellen.
En leg dan uit waarom? En waarom dit relevant is in mijn discussie?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat de laatste 10 jaar veel veranderd is?
Je kan zelf niet nadenken?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En leg dan uit waarom? En waarom dit relevant is in mijn discussie?
De opkomst van de PVV heb ik erkend. Ik classificeer deze qua sociaal-economische positie als links.
Zie hem goed de discussie ingaan met onderbouwing.quote:
Ik beaam dit. Wat is er trollerig aan een standpunt innemen en deze onderbouwen?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:43 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zie hem goed de discussie ingaan met onderbouwing.
Heeft er alle schijn van dat je met niks beters kunt komen en daarom hem voor troll uitmaakt.
Wie is de troll nu?
Drogreden.quote:
In een andere post had ik dit erop te zeggen als reactie van koosvogels die dat rapport ook uit het raam gooit:quote:Op zondag 13 februari 2011 22:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Drogreden.
Links komt met kritiek. Onderbouw die kritiek dan maar en leg maar beargumenteert uit waarom dat rapport dat een periode van bijna 30 jaar behelst (tot 1998) niet meer nu relevant zou zijn.
Als jij een revisie van dat rapport wilt, moet JIJ met argumenten komen waarin in deze context dar rapport niet meer relevant zou zijn.
Het had ook weinig meer met de PvdA an sich te maken he? En ik postte een recent rapport waaruit blijkt dat je tegenwoordig niet meer kan stellen dat lageropgeleiden meestal links stemmen.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het probleem is dan wel het rapport van Remlof, omdat dat niets met mijn stelling te maken heeft. Deze discussie gaat om mijn stelling, in het PvdA topic. Als Remlof dan een rapport post waar we niets mee kunnen - op basis van mijn stelling - dan ligt dat aan hem. Bovendien haalt hij mijn discussie met KoosVogels uit de context door een geheel nieuw topic ervan te maken.
Ik heb mijn stelling. En ik heb mijn rapport met een bevestiging. Daar waren we.
Ik noem jou niet links. Ik zeg dat links kritiek heeft (refererend naar dat PvdA-topic waarin links als eerste kritiek stelde).quote:Op zondag 13 februari 2011 22:47 schreef arucard het volgende:
En waarom blijf je me toch links noemen?
Exact. Ik zie nog steeds geen onderbouwde reactie hierop en een reactie waarom mijn rapport nu niet meer geldit zou zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:46 schreef Maatregel het volgende:
[..]
In een andere post had ik dit erop te zeggen als reactie van koosvogels die dat rapport ook uit het raam gooit:
Valt reuze mee.De laatste 10 jaar hebben niet zon verschuiving teweeg gebracht als jij ons wilt doen denken. Over het algemeen genomen is de kern wel gelijk. De meeste zwevende kiezers van alle tijden en alle partijen zijn wel bij de PVV terecht gekomen. En die kwamen uit alle hoeken en gaten.
Wel zeer zeker. Want ik had een discussie over de PvdA, verzorgingsstat en immigranten. Koos vroeg om bewijs van 1 van mijn zinnen in die posts. Met dat bewijs zijn we nu, 4 uur later, nog steeds mee bezig.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Het had ook weinig meer met de PvdA an sich te maken he?
1. Jij trekt zelf geen conclusie, maar dumpt alleen dat rapport.quote:En ik postte een recent rapport waaruit blijkt dat je tegenwoordig niet meer kan stellen dat lageropgeleiden meestal links stemmen.
"Terwijl je zelf ook weet" is een drogreden. We zitten toch niet meer op de basisschool?quote:Alleen bleef jij doorgaan met volhouden dat de PVV economisch gezien links is, terwijl je zelf ook wel weet dat het gewoon een populistische rechtse one-issue partij is en de rest alleen maar bijzaak.
You're a troll to? By the way, ik heb mijn punt gemaakt, maar hij blijft er overheen lullen en is overtuigd van zijn gelijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:43 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zie hem goed de discussie ingaan met onderbouwing.
Heeft er alle schijn van dat je met niks beters kunt komen en daarom hem voor troll uitmaakt.
Wie is de troll nu?
Je bent op je nummer gezet. Je doet er verstandig aan dit gewoon te accepteren en niet door te zeuren.quote:
Ik heb genoeg inhoudelijke kritiek geleverd op zijn stelling, maar hij lult daar overheen. Als je terug zou lezen zou je dat merken.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:57 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Je bent op je nummer gezet. Je doet er verstandig aan dit gewoon te accepteren en niet door te zeuren.
Kom je nog met argumenten ipv de man te spelen?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
You're a troll to? By the way, ik heb mijn punt gemaakt, maar hij blijft er overheen lullen en is overtuigd van zijn gelijk.
Dat (= rapport Remlof) was een zijweg van de werkelijke discussie. We zijn het er beide over eens dat dat rapport van Remlof niet betekent voor de discussie. Ik heb mijn eigen rapport geponeerd, waarin mijn stelling bevestigt is. Links erkent dat rapport dus, dus links is aan zet om beargumenteerd uit te leggen waarom dat rapport niet zou deugen.quote:Ik heb genoeg inhoudelijke kritiek geleverd op zijn stelling, maar hij lult daar overheen. Als je terug zou lezen zou je dat merken.
Ik moest toch lachen toen ik PVV zag.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En Zienswijze denkt dat er in het electoraat van Nederland niets veranderd is de laatste 10 jaar.
Zijn stelling is dat hoog opgeleiden rechts stemmen en laag opgeleiden links en dan m.n. PVV, want dat ziet hij als een linkse partij (althans op sociaal-economisch terrein). PVV is volgens hem ook één der partijen, die de verzorgingsstaat verdedigen. En dat is dan weer een slecht iets volgens hem aangezien allochtonen door het gratis geld van de verzorgingsstaat worden gestimuleerd om te emigreren naar Nederland. Wat ons te doen staat is dus de verzorgingsstaat versoberen naar een niveau dat bestaat in de Anglo-Amerikaanse wereld. Dat zal ze leren de (vooral moslim) paupers (en negers) die hiernaar toe komen.
Ik hoop dat ik het goed heb samengevat..
Kan je jouw bewering en je punt er nog even bijzetten?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
Nogmaals:
Situatie tot nu toe:
- Mijn rapport van de Universiteit Twente bevestigt mijn bewering. Het rapport behelst de periode 1971-1998. Een periode van bijna 30 jaar overigens, maar links vind het rapport 10 jaar te oud.*
- Remlof post zelf een rapport, maar hier kunnen we weinig mee (erkend door Zeeland en Zienswijze).
-*Links wijst mijn rapport van de hand. Als links een revisie van mijn universitaire rapport wil, dan moet links eerst met argumenten uitleggen waarom dat rapport in de context van mijn discussie niet zou deugen. Immers, anders kan je eindeloos rapporten niet erkennen als de conclusie jou niet uitkomt. Oftewel, links is aan zet.
Kom maar op.
Dus je discussieert de hele tijd met mij zonder dat je mijn stelling weet?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Kan je jouw bewering en je punt er nog even bijzetten?
quote:Op zondag 13 februari 2011 18:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie het als volgt: mensen die moeilijk kunnen leren en laaggeschoold werk moeten doen, stemmen gemiddeld gezien eerder links. Mensen die makkelijk kunnen leren en hoogopgeleid werk (kunnen) doen, stemmen gemiddeld gezien eerder rechts.
Mensen immigreren ten eerste idd op zoek naar een beter leven. Maar de keuze van het naar te immigreren land is afhankelijk van een aantal factoren. De aanwezigheid en de mate van een sociaal opvangnet is hier één van. Vooruitstrevende, hardwerkende, hoogopeleide immigranten hebben minder behoefte aan een uitgebreide verzorgingsstaat (zoals je die in Europa hebt), dan ongeschoolde immigranten met minder werkethiek. Het linkse Europa trekt vooral die laatste groep aan.
Dit is de dus waar de PvdA-ideologie naartoe leidt.
Die post staat nu in de OPquote:Op zondag 13 februari 2011 23:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus je discussieert de hele tijd met mij zonder dat je mijn stelling weet?
Het is de schuld van mod Remlof, omdat hij mijn discussie uit elkaar heeft gerukt en er een apart topic van heeft gemaakt, waarbij hij NIET mijn stelling in de OP heeft gezet. Nee, in plaats daarvan hij een subjectieve post van Ryan over mij in de OP gezet. Ryan heeft overigens ook niet objectief mijn standpunten uiteengezet, maar zijn eigen draai en interpretatie aan gegeven.
Mijn post - en dit dus waar mijn discussie over gaat:
[..]
Ik beschouw zowel mezelf als D66 als zijnde links, dus ik ben het wel eens met deze visie.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook eens.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik beschouw zowel mezelf als D66 als zijnde links, dus ik ben het wel eens met deze visie.
Dat begrijp ik wel, maar als ik zo kijk naar links/rechts op dat plaatje vind ik de VVD nog aardig gematigd. Wanneer ik zulke schema's invul krijg ik altijd een plekje toegewezen rechtsonderin van het spectrum (als je diezelfde vierkant hanteert). Over de D'66 heb je gelijk natuurlijk, maar die partij is nooit meer geweest dan het ultieme poldermodel.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
De VVD mag inderdaad wel wat rechtser zijn. Een echte rechtse partij, zoals je in de VS hebt, zou hier van harte welkom zijn.
Overigens was dat plaatje alleen maar om aan te tonen dat D66 in het midden zit. Ik had ook een andere plaatjes kunnen pakken. Die wijzen namelijk ook uit dat D66 in het midden zit.
Je borstklopperij is zeer vermakelijk. Toch is het niet geheel terecht. Jij beweerde dat rechts gemiddeld meer rechtse stemmen trekt. Dat klopt, aangezien een groot aantal hoogopgeleiden VVD stemt volgens het onderzoeksrapport in de OP. Betekent dit dat hoopopgeleiden eerder geneigd zijn rechts te stemmen? Nee, aangezien ook de linkse partijen hoogopgeleiden trekken. Meer dan de helft van de GL-stemmers is hoopopgeleid, bij de PvdA is sprake van een gelijke verdeling, enz. Uit het feit dat de VVD relatief veel hoogopgeleide stemmers trekt, kunnen we enkel concluderen dat de 'liberalen' vooral moeite hebben om andere doelgroepen aan te spreken.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:08 schreef Zienswijze het volgende:
Grappig. Op dit plaatje wijst uit dat D66 in het midden zit (zelfs nog ietwat rechts van het midden).
[ afbeelding ]
Maar goed, links (en dan m.n. KoosVogels, du_ke, remlof) is aan zet. Ik heb dmv een rapport van de Universiteit Twente bewijs geleverd voor de bevestiging van mijn stelling. Jullie leveren kritiek op mijn rapport en accepteren het rapport niet. Als jullie een revisie van mijn universitaire rapport willen, dan moeten jullie eerst met argumenten uitleggen waarom dat rapport in de context van mijn discussie niet zou deugen.
Dus niet: ja maar dat rapport is 10 jaar oud. Maar uitleggen waarom deze 10 jaar relevant zou zijn voor de gegevens, die overigens over een rijdsperiode van bijna 30 jaar lang gemeten zijn, uit mijn rapport.
Een plaatje waarin PvdA als progressief wordt gezien lijkt me sowieso niet kloppen.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:08 schreef Zienswijze het volgende:
Grappig. Op dit plaatje wijst uit dat D66 in het midden zit (zelfs nog ietwat rechts van het midden).
[ afbeelding ]
Maar goed, links (en dan m.n. KoosVogels, du_ke, remlof) is aan zet. Ik heb dmv een rapport van de Universiteit Twente bewijs geleverd voor de bevestiging van mijn stelling. Jullie leveren kritiek op mijn rapport en accepteren het rapport niet. Als jullie een revisie van mijn universitaire rapport willen, dan moeten jullie eerst met argumenten uitleggen waarom dat rapport in de context van mijn discussie niet zou deugen.
Dus niet: ja maar dat rapport is 10 jaar oud. Maar uitleggen waarom deze 10 jaar relevant zou zijn voor de gegevens, die overigens over een rijdsperiode van bijna 30 jaar lang gemeten zijn, uit mijn rapport.
Met de opkomst van Pim Fortuyn is er aardig wat veranderd. 10 jaar is dus (in dit geval) te lang geleden om hier in de huidige situatie nog een fatsoenlijke conclusie uit te kunnen trekken.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:08 schreef Zienswijze het volgende:
[ afbeelding ]
Die hebben dan ook weinig politieke kaas gegeten, D'66 rechts noemen.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Altijd grappig, als het de rechtse fokkers goed uitkomt is D66 opeens ''één van ons'' omdat het een partij is met veel hoogopgeleiden en voor Nederland zeer liberaal/libertarisch gedachtengoed...
Maar als ze een standpunt innemen wat ze niet bevalt zijn het opeens ''vuige linksen'', ''half-zachte liberalen'' of ''ruggegraatloze wannabe-socialisten''.
quote:Op zondag 13 februari 2011 20:19 schreef Hexagon het volgende:
Toch treffend dat de SGP gemiddeld lager opgeleid is
Had meer het gemiddelde verwacht bij die partij
Tja. en op thema's ben ik links; op andere thema's ben ik rechts.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:57 schreef StarGazer het volgende:
Ik word een beetje moe van dat hele links - rechts geneuzel.
Je bent ofwel een links rechtsmens of een rechts linksmens.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. en op thema's ben ik links; op andere thema's ben ik rechts.
Ben ik dan links of rechts?
Precies. Ik kan mezelf ook niet als uitgesproken rechts kwalificeren. Ook geen behoefte aan. Dat hokjesdenken is een beetje vermoeiend.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het van belang om in het ene of andere hokje gezet te worden? Ikzelf ben voornamelijk VVD'er maar kan me niet overal in vinden wat ze roepen en sommige zaken van de linkse partijen, zelfs de Partij voor de Dieren maar ook de PVV, spreken me wel aan.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jammer dat ik dit topic nu pas zie.quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1606899/1/25#92730772]
Mensen immigreren ten eerste idd op zoek naar een beter leven. Maar de keuze van het naar te immigreren land is afhankelijk van een aantal factoren. De aanwezigheid en de mate van een sociaal opvangnet is hier één van . Vooruitstrevende, hardwerkende, hoogopeleide immigranten hebben minder behoefte aan een uitgebreide verzorgingsstaat (zoals je die in Europa hebt), dan ongeschoolde immigranten met minder werkethiek. Het linkse Europa trekt vooral die laatste groep aan.
Had Zienswijze hier al op gereageerd?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed wat is er veranderd in de manier waarop het electoraat stemt?
1. Men stemt veel minder traditioneel dan in de TK-verkiezingen voor 2002.
2. Er is een zeer grote hoeveelheid zogenaamde zwevende kiezers bij gekomen.
3. Vooral jongere generaties voelen zich niet meer gebonden aan een zuil/denominatie; stemmen nu eens links, dan weer rechts.
4. Er zijn partijen bij gekomen die plotseling populair zijn geworden en veel traditionele stemmers wegtrekken. Zogenaamde uitdagers.
5. De traditionele middenpartijen zijn minder populair bij de grote meerderheid van het electoraat. Waren PvdA, CDA, VVD bij eerdere verkiezingen goed voor meer dan 75% van de stemmen, dat ligt tegenwoordig anders. Men ziet dus een trek naar de uiteinden van het politieke spectrum.
Zo maar een paar verschillen (makkelijk te traceren in bronnen) met de periode voor TK-verkiezingen van 2002. Je kunt sociaal-economisch niet eenvoudig stratificeren wie er nog op
wat stemt.
Inderdaad.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:11 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Precies. Ik kan mezelf ook niet als uitgesproken rechts kwalificeren. Ook geen behoefte aan. Dat hokjesdenken is een beetje vermoeiend.
Geen idee, maar jullie discussie begint vermoeiend te worden. Heb je niks beters te doen dan het onderzoeken naar het stemgedrag van de laatste jaren.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Had Zienswijze hier al op gereageerd?
Het is ook een stomvervelende discussie gebaseerd op vreemde gedachtekronkels van iemand, alleen dat manneke vroeg nog of ik een bepaalde bewering kon beargumenteren...quote:Op maandag 14 februari 2011 18:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Geen idee, maar jullie discussie begint vermoeiend te worden. Heb je niks beters te doen dan het onderzoeken naar het stemgedrag van de laatste jaren.
En in welke zin ontbreekt dit het onderzoek van mijn rapport? Met andere woorden: kan je onderbouwen waarom deze punten van dermate belang zijn om de conclusie uit mijn rapport te verwerpen?quote:Op maandag 14 februari 2011 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Had Zienswijze hier al op gereageerd?
quote:Op maandag 14 februari 2011 19:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ga VVD stemmen. Puur omdat ik erg hoog opgeleid ben
Dat moet je aan KoosVogels vragen. In het PvdA-topic vroeg KoosVogels om bewijs (de mod Remlof heeft om een of andere reden er plotseling een nieuw topic van gemaakt). Nu, we zijn al bijna een dag bezig met het bewijs dat KoosVogels aanvroeg.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Geen idee, maar jullie discussie begint vermoeiend te worden. Heb je niks beters te doen dan het onderzoeken naar het stemgedrag van de laatste jaren.
Nogmaals aan alle lezers: voor degenen die moe van deze discussie worden, moeten zich tot KoosVogels wenden.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:57 schreef StarGazer het volgende:
Ik word een beetje moe van dat hele links - rechts geneuzel.
OMGquote:Op maandag 14 februari 2011 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je borstklopperij is zeer vermakelijk. Toch is het niet geheel terecht. Jij beweerde dat rechts gemiddeld meer rechtse stemmen trekt. Dat klopt, aangezien een groot aantal hoogopgeleiden VVD stemt volgens het onderzoeksrapport in de OP.
Dat elke andere partij ook hoogopgeleiden aantrekt, is mijn punt niet. Mijn punt is dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen. Erken je dat of niet?quote:Betekent dit dat hoopopgeleiden eerder geneigd zijn rechts te stemmen? Nee, aangezien ook de linkse partijen hoogopgeleiden trekken. Meer dan de helft van de GL-stemmers is hoopopgeleid, bij de PvdA is sprake van een gelijke verdeling, enz. Uit het feit dat de VVD relatief veel hoogopgeleide stemmers trekt, kunnen we enkel concluderen dat de 'liberalen' vooral moeite hebben om andere doelgroepen aan te spreken.
Geen idee waarom je het op mij afschuift. Je hebt inderdaad 'bewijs' gepresenteerd. Maar zoals het zoveel rapporten zijn meerdere interpretaties mogelijk (zie mijn post op de vorige pagina). Verder is een tien jaar oud rapport ook niet langer bruikbaar, zo simpel is het.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nogmaals aan alle lezers: voor degenen die moe van deze discussie worden, moeten zich tot KoosVogels wenden.
Hij vroeg om bewijs, ik heb bewijs geleverd (onderzoeksrapport in het PvdA-topci), KoosVogels verwerpt dat bewijs en eist een nieuw bewijs; daar zijn we nu al bijna een dag mee bezig.
Dat begrijp jij, dat begrijp ik, dat begrijpen miljoenen anderen mensen, maar KoosVogels blijft in zijn eigen wereldje...quote:Op maandag 14 februari 2011 20:02 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk alleen maar naar het journaal, er stonden wat lager opgeleiden te protesteren over de bezuinigingen in het OV, en de eersten die vooraan staan zijn de SP en de PvdA, die de meute met petjes, ballonnetjes en flyers maar tevreden moet houden.
En dan nog met droge ogen durven beweren dat er geen connectie is tussen die twee, zucht.
Weet niet of het je was opgevallen, maar ik had gisteren aan het begin de avond de moed al opgegeven. Op een gegeven moment voerde je alleen nog een discussie met jezelf.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
OMG
Waarom dan deze hele discussie? Als je na een dag alsnog toegeeft dat hoogopgeleiden gemiddelde gezien rechts stemmen?
Volgens ben ik daar vrij duidelijk in geweest in mijn post op pagina 9.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:07 schreef Zienswijze het volgende:
@ KoosVogels: jij bent degene die om bewijs vroeg. Daar zijn we nu al 24 uur mee bezig.
Maar aangezien je nu plotseling terugkrabbelt, nog maar eens even de vraag: Erken jij mijn stelling dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en dan laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen?
Erken je dat: ja of nee?
Ik heb de moed nooit opgegeven. Ik was gisteravond na 11'en als enige nog in dit topic. Alle linksen waren - zonder op mijn laatste vraag ingegaan - al verdwenen.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of het je was opgevallen, maar ik had gisteren aan het begin de avond de moed al opgegeven. Op een gegeven moment voerde je alleen nog een discussie met jezelf.
Jij zegt:quote:Op maandag 14 februari 2011 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens ben ik daar vrij duidelijk in geweest in mijn post op pagina 9.
Hier antwoordt je dus nee.quote:Betekent dit dat hoopopgeleiden eerder geneigd zijn rechts te stemmen? Nee, aangezien ook de linkse partijen hoogopgeleiden trekken. Meer dan de helft van de GL-stemmers is hoopopgeleid, bij de PvdA is sprake van een gelijke verdeling, enz. Uit het feit dat de VVD relatief veel hoogopgeleide stemmers trekt, kunnen we enkel concluderen dat de 'liberalen' vooral moeite hebben om andere doelgroepen aan te spreken.
quote:Dit betekent dat kiezers van een hogere sociale klasse gemiddeld wat rechtser zijn
dan kiezers van een lagere sociale klasse.
Is natuurlijk niet zo gek aangezien het geen bijzonder boeiende discussie was. Ik wil best toegeven dat ik er naast zat. Althans, ten dele, het staat immers nog steeds als een paal boven water dat er ook veel hoogopgeleiden zijn die links stemmen. Weet alleen niet wat je nou hoopt te bereiken met dit stukje informatie.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb de moed nooit opgegeven. Ik was gisteravond na 11'en als enige nog in dit topic. Alle linksen waren - zonder op mijn laatste vraag ingegaan - al verdwenen.
Sorry, maar je kunt geen discussie voeren op basis van een rapport dat dertien jaar oud is.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij zegt:
[..]
Hier antwoordt je dus nee.
Terwijl mijn rapport van de Universiteit Twente dit zegt:
De relatie tussen sociale achtergronden en links-rechts oriëntaties
[..]
Nee je snapt het niet, de menselijke aard beschrijven heeft heel wat meer voeten in de aarde, dat heeft veel meer nodig dan 11 pagina's. Niet zo snel jij!quote:Op maandag 14 februari 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
Hoogopgeleiden verdienen meer. Rechts komt meer op voor de rijken. Bij rechts zullen dus vast meer hoog opgeleiden zitten, en bij links die voor de arme arbeiders opkomt zullen meer laagopgeleiden zitten. Problem solved.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Dat er ook hoogopgeleiden links stemmen, is mijn punt dan ook niet. Daar heb ik het nergens over gehad. Ik zeg dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen. Dus je geeft toe dat je fout zat? Dan hebben we hier geen discussie meer over..quote:Op maandag 14 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet zo gek aangezien het geen bijzonder boeiende discussie was. Ik wil best toegeven dat ik er naast zat. Althans, ten dele, het staat immers nog steeds als een paal boven water dat er ook veel hoogopgeleiden zijn die links stemmen.
Dit maakt onderdeel van mijn grote betoog: dat links de hoofdverantwoordelijke is voor het misfunctioneren van de gemiddelde allochtoon in de maatschappij.quote:Weet alleen niet wat je nou hoopt te bereiken met dit stukje informatie.
Dat lijkt ook mij een vrije logische aanname. Maar sommige mensen leken dit in eerste instantie niet te begrijpen, daarom zijn we nu al > 24 uur met deze discussie bezig.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
Hoogopgeleiden verdienen meer. Rechts komt meer op voor de rijken. Bij rechts zullen dus vast meer hoog opgeleiden zitten, en bij links die voor de arme arbeiders opkomt zullen meer laagopgeleiden zitten. Problem solved.
Top.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat er ook hoogopgeleiden links stemmen, is mijn punt dan ook niet. Daar heb ik het nergens over gehad. Ik zeg dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen. Dus je geeft toe dat je fout zat? Dan hebben we hier geen discussie meer over..
Oke, ik was al bang dat links er goed af zou komen.quote:Dit maakt onderdeel van mijn grote betoog: dat links de hoofdverantwoordelijke is voor het misfunctioneren van de gemiddelde allochtoon in de maatschappij.
Dan is wat mij betreft dit topic gesloten.quote:
Daar hebben we het dan over in onze volgende discussie.quote:Oke, ik was al bang dat links er goed af zou komen.
Ik vraag me af of het angst voor het onbekende is. Voor laagopgeleiden vormen immigranten, die over het algemeen concurreren om de goedkopere arbeidsplaatsen, ook een aanzienlijker bedreiging dan voor hoogopgeleiden.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:26 schreef eriksd het volgende:
Hoe ga ik dit nu eens politiek correct posten:
Beide kampen hebben laag en hoogopgeleide kiezers. Het lagere echelon aan de linkerkant wordt (plat gezegd) gemotiveerd door afgunst, het lagere echelon aan de rechterkant door angst voor het onbekende, meer specifiek buitenlanders.
'I told you so...':)quote:
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
'I told you so...':)
NL kent het stemgeheim? nee hoor, kennelijk niet. Van miljoenen stemgerechtigden, die gaan stemmen èn die thuis blijven, is kennelijk bekend wat hun opleidingen zijn èn waarop zij stemden.
Kort gezegd: dat is ook zo. Maar als je de gebruikelijke definities zo verkracht en buigt dat ze jou goed uitkomen, dan, voila!quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:58 schreef StormWarning het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn (had geen zin om 11 pagina's door te lezen), maar volgens mij stemmen hoogopgeleiden vooral progressiever en liberaler dan lageropgeleiden. Niet perse linkser of rechtser, alhoewel dat in de praktijk tegenwoordig ook al snel linkser betekent, want rechts en progressief/liberaal bestaat vandaag de dag nauwelijks meer.
Ik ben blij voor jequote:Op donderdag 17 februari 2011 22:24 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik ben hoogopgeleid (studie geschiedenis net als onze Markje Rutte) en stem LINKS.
Zoals ik al eerder in dit topic heb gepost, dat hele links - rechts geneuzel is overschatquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben niet links, ik ben ook niet rechts. Ik vraag me af of ik dan wel opgeleid ben
En zo is het ookquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic heb gepost, dat hele links - rechts geneuzel is overschat.
Er zijn genoeg hoger opgeleiden die in God geloven. Dat de achterban van SGP en CU niet de hoogst opgeleide is kan allerlei oorzaken hebben, bijv. dat er veel boeren bij zitten. Intelligent of niet, die gaan niet aan het langstuderen.quote:Dat de kleine christelijke partijen laag opgeleide stemers hebben verbaast me niet. Je moet wel erg dom zijn om een religieus boek (sprookjesboek) letterlijk te nemen en de bewijzen van de wetenschap te ontkennen.
CDAers ontkennen in ieder geval de wetenschap niet.
Dat zegt ook niks. Was Karl Marx niet intelligent?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:53 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen, maar Zienswijze heeft gelijk. PVV is een economisch linkse partij en D66 is op economisch gebied eerder rechts dan links van het midden te plaatsen dus dit rapport bewijst wel degelijk dat hogeropgeleiden meer (economisch) rechts stemmen.
Tuurlijk hoeft je opleiding niet per se een goede indicatie van je intelligentie te zijn, maar als ik de OP bekijk lijkt het juist wel specifiek over opleiding te gaan. Ik vind het trouwens ook niet vreemd dat rechtsen hoger opgeleid zijn. Hogeropgeleiden hebben gemiddeld namelijk een hoger salaris dan midden- of lageropgeleiden. Als je een hoog salaris hebt is een (economisch) rechtse partij toch echt de te bewandelen weg als je van het type "je moet werken voor je geld" bent.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:00 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat zegt ook niks. Was Karl Marx niet intelligent?
Zelfs al is er een statistisch verband -daarin geef ik je dus geen ongelijk- tussen politieke voorkeur en intelligentie, dan nog bewijst dat geenszins dat intelligentie vooraf gaat aan zo'n voorkeur.
Daarnaast is er allerhande ambiguïteit omtrent het begrippenpaar links-rechts, iets wat zich overigens met intelligentie ook zou kunnen voordoen. Opleidingsniveau is meetbaar natuurlijk.
En jij noemt 'linksen' op FOK! dogmatici die in hun eigen wereldje leven?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:19 schreef Zienswijze het volgende:
Die heb ik nu geheel naar de prullenbak verwezen.
Verklaar je nader?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
ook de PVV heeft veel liberale standpunten
Dit lijkt me meer voor de hand liggen, maar volgens mij snapt Zienswijze sowieso het verschil niet tussen correlatie en causaliteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
Volgens mij is de uitkomst niet zo zeer dat hoogopgeleid rechts stemt, maar dat hoogopgeleid doorgaans liberaal stemt (D66=gematigd liberaal, Groenlinks=net iets meer dan gematigd liberaal, VVD=liberaal en ook de PVV heeft veel liberale standpunten).
De reden daarvan is dat intelligentere mensen eerder het gevoel hebben dat de overheid te veel voor ze bepaald en dat ze zelf wel weten wat goed voor ze is. Zo logisch als iets...?
Ben het met je eens, behalve dat ik nog weinig liberale standpunten heb ontdekt bij de PVV.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
Volgens mij is de uitkomst niet zo zeer dat hoogopgeleid rechts stemt, maar dat hoogopgeleid doorgaans liberaal stemt (D66=gematigd liberaal, Groenlinks=net iets meer dan gematigd liberaal, VVD=liberaal en ook de PVV heeft veel liberale standpunten).
De reden daarvan is dat intelligentere mensen eerder het gevoel hebben dat de overheid te veel voor ze bepaald en dat ze zelf wel weten wat goed voor ze is. Zo logisch als iets...?
Is een windfaan liberaal?quote:
"echt niet meer"quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:32 schreef Voorschrift het volgende:
Rechts is alleen op socio-economisch vlak nog liberaal, daarbuiten echt niet meer.
Deregulatie en privatisering was en is redelijk liberaal ja, maar ontslagrecht versoepeling e.d. is dan weer conservatief. Het is maar net welk voorbeeld je wil aandragen.quote:
Maar je ziet dan ook juist bij de PVVdat de kiezers enorm verdeeld zijn over de verschillende opleidingsniveaus. Dat komt omdat de PVV ook qua standpunten geen consistente lijn volgt in de traditionele zin. Zo zijn ze voor een kleine, maar op onderdelen stevige overheid (wat an sich best liberaal is) maar willen ze anderzijds weer heel veel zaken regelen die liberalen nooit zouden willen regelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het met je eens, behalve dat ik nog weinig liberale standpunten heb ontdekt bij de PVV.
Je bent net zo kunstig als de VVD met het verdraaien van cijfers zodat het voor je eigen argument het beste uitkomt. Hoezo kan je cijfers immers het beste procentueel vergelijken?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bedoeld toch niet het enge conservatieve VVD?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:27 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat aan de hand van dit onderzoek gezegd kan worden is dat hoogopgeleid Nederland relatief vaak liberaal stemt.
Zie hier de liberale partijen.quote:VVD: meer hoog opgeleid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |